eitaa logo
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
476 دنبال‌کننده
99 عکس
15 ویدیو
16 فایل
دردنوشت ها و دل نوشته های سید مصطفی مدرس مسیر ارتباطی: @Sammmostafa
مشاهده در ایتا
دانلود
بخشهایی از سند امنیت ملی آمریکا در دوره دوم اوباما که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد
2015_national_security_strategy_2.pdf
401.2K
فایل سند امنیت ملی آمریکا - دولت اوباما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قیام جوانان.mp3
8.35M
🔰 پادکست قیام جوانان 🎙 حجت‌الاسلام سید مصطفی مدرس مصلی . ۵ آبان ۱۴۰۱ ▫️نشست "ارائه اندیشه پشتیبان و سبد اقدام راهبردی" 🔹 قیام جوانان برای ساختن ایران الگوی پیشرفت اسلامی، ترجمان امروزی یکتا موعظه خدای احد و واحد است. 🔸«أن تقومُوا لِلّه» امروز قیام جوانان برای ساختن ایران الگوی پیشرفت اسلامی است. 🔹دعوت راهبردی رهبری: - دعوت به آینده تمدنی دیگر است. - عصای موسوی همگرایی جبهه انقلاب اسلامی است. - ید بیضایی است که در روشنایی این ید بیضاء، سازمان‌های عریض و طویل که در یک کلاف سردرگمی گیر کرده‌اند یک نقطه روشنی پیدا می‌کند. - یعنی کشت طوفان علیه هژمونی آمریکا. - یعنی به چالش کشیدن یک تاریخ تعریف از انسان. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
درآمدی بر سامان نگرش راهبردی به فضای مجازی 1️⃣بخش اول 2️⃣بخش دوم 3️⃣بخش سوم .
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
درآمدی بر سامان نگرش راهبردی به فضای مجازی 1️⃣بخش اول 2️⃣بخش دوم 3️⃣بخش سوم .
🔰برای نجات ایران و جهان از توطئه فضای مجازی چه کنیم؟ 💠بخش اول مسئله اولی سامان دیدگاه و نگرش ما به فجازی(فضای مجازی) می باشد. اینکه فجازی را چه بدانیم لوازمی دارد. ما در باب فجازی باید بگیم اندیشه ای نداریم و یا اگر هم اندیشه ای هست اندیشه منسجم و متقنی نیست وصد البته متوجه هم نیستیم که اندیشه نداریم. 1️⃣دیدگاه فلسفه تاریخی اگر اینگونه قلمداد کنیم که همانگونه که هستی در سیر نزول از عالم اله تا عالم عقل، عالم مثال و نهایتا عالم ماده تنزل پیدا کرده است جریان حرکت تاریخ بشر در قوس صعود تحقیقا نقطه مقابل این مقوله است. یعنی با گسترش فجازی در قالب شبکه های اجتماعی، واقعیت مجازی و ... بشر در حال کوچ از عالم ماده به عالم مثال هست. بشر میخواهد خود را از بند و اصر و اغلال عالم ماده رها کرده و عالم خیال و مثال را در نوردد. به عبارت دیگر یعنی بشر در حال کوچ از عالمی که صورت و ماده موضوعیت داشت به عالمی که تنها صورت موضوعیت دارد می باشد. شاید یکی از بهترین تصویرگری ها در نسبت با فردای بشریت را در قاب تصویر فیلم ready player one اثر استیون اسپیلبرگ دانست که برخی او را ژول ورن زمانه که مجهز به ابزار زمانه یعنی فیلم و سینما هست میدانند. همچنین این مقوله را به صورت دیگر میتوان شرح داد: چنانچه موارد ذیل را قبول کنیم یعنی: انبیاء مظهر اسم الظاهر در قوس نزول هستند، و اوصیاء مظهر اسم الباطن در قوس صعودند. امام زمان (علیه السلام) آخرین وصی، و وارث علمِ باطنی تمام سابقین، برای اظهار آنهاست. 🔶 در نظام تکوین: در قوس نزول: عالَم خلقت هر لحظه از « علم ---به---> عین » میآید و بسط میشود. (تمام عالَم هستی همان علم الهی است که ظهورِ عینی یافته است). در قوس صعود: عالَم خلقت هر لحظه از « عین ---به---> علم » میرود و قبض میشود. (این هر لحظه معاد و قیامت و رجوع هستی به خداست، که از عالَم شهود به غیب و علم الهی قبض میشود). 🔶 در نظام تشریع: در قوس نزول: انبیاء الهی با دریافت وحی حقایق هدایت و معانی را از « علم ---به---> عین » ظاهر کردند (مطابق استعداد خود و ظرفیت مردم زمانه). در قوس صعود: بواسطه تعالیم انبیاء الهی و مشاهدات و مکاشفات و مسیری که ایشان نشان داده اند، حرکت انسان ها با عبور از « عین ---به---> علم » محقق میشود، که از صورت های ظاهر عالم شهود عبور کرده وارد به حقایق باطنی عالم غیب در آنها میشوند. دورانِ آخرین وصی،با ظهورِ امام زمان (علیه السلام) تمامِ مرتبه ی اسم الباطن میخواهد به ظاهر کشیده بشود و ظهور می یابد. پس در زمان غیبت که مقدمه ظهور می باشد انسان باید از اسم «الظاهر» به اسم «الباطن» عبور کند. فلذا میتوان فجازی را بخشی از تجلی این سنت الهی دانست. فجازی بستری است که انسان بواطن خویش را ظاهر می سازد.در فجازی دیگر محدودیت عالم ماده نیست. هر کسی میتواند به اندازه یک جهان وسعت داشته باشد. به اندازه یک جهان اطلاعات دریافت کرده و به اندازه یک جهان اظهار نظر کند. و به اندازه یک جهان رفتار تقلید کند یا رفتار تقلیدساز خلق کند. فجازی عالمیست که هر کس میتواند در آن فرعون باشد یا موسای زمان خویش. هر کس میتواند تفرعن بورزد تفرعنی که دیگر نیازی به مُلک و مِلک دنیایی ندارد! 2️⃣ دیدگاه تاریخی اگر تاریخ بشر را بخواهیم به جهت دستاوردهایش در تسخیر هستی بر بشماریم، بایستی 4 انقلاب را بر بشماریم و اکنون ما در طلیعه انقلاب صنعتی چهارم هستیم. انقلاب صنعتی اول که استفاده از آب و بخار برای مکانیزه کردن تولیدات صنعتی بود. انقلاب صنعتی دوم که استفاده از قدرت برق برای تولیدات صنعتی در سطح گسترده بود. انقلاب صنعتی سوم که استفاده از الکترونیک و فناوری اطلاعات برای خودکار سازی تولید مورد استفاده قرار گرفت و نهایتا انقلاب صنعتی چهارم که بر اساس سیستمهای فیزیکی مجازی اولا و در نهایت واقعیت مجازی صورتبندی خواهد شد. حال چرا انقلاب چهارم؟ شاهد این مدعا چیست؟ دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد تحولات امروزی دیگر همان انقلاب صنعتی سوم نیستند، بلکه نوید ظهور چهارمین انقلاب صنعتی‌ را می‌دهد. سرعت تحولات جدید هیچگونه سبقه تاریخی ندارد. در مقایسه با انقلاب صنعتی سوم که پیشرفتی خطی داشت، انقلاب صنعتی چهارم سرعت نمایی دارد. در ضمن این تحول تقریبا همه صنایع را در بر می گیرد. وسعت و عمق این تغییرات، نویدبخش تحول در کل نظام های تولید، مدیریت و کنترل می‌باشد. امکان اتصال میلیونها انسان به دستگاه های موبایل با قدرت و حافظه بالا و همچنین دسترسی آنها به دانش نامحدود است و این امکانات با پیشرفت های عملی در حوزه های هوش مصنوعی، ربات، اینترنت اشیاء، وسایل نقلیه خودکار، پرینترهای سه بعدی، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، علم مواد، ذخیره انرژی و محاسبات کوانتومی دوچندان خواهد شد. .
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
🔰برای نجات ایران و جهان از توطئه فضای مجازی چه کنیم؟ 💠بخش اول مسئله اولی سامان دیدگاه و نگرش ما به
🔰برای نجات ایران و جهان از توطئه فضای مجازی چه کنیم؟ 💠بخش دوم در حال حاضر نیز ما در دنیای هوش مصنوعی زندگی می‌کنیم: از خودروهای بدون راننده تا پهبادها ، دستیارهای مجازی و نرم‌افزارهای ترجمه. طی سالهای اخیر،پیشرفتهای چشم گیری در حوزه هوش مصنوعی انجام گرفته است. این تحولات به علت افزایش قدرت پردازنده ها و دسترس بودن حجم گسترده‌ای از اطلاعات است. فن‌آوری ساخت دیجیتال دائما با دنیای بیولوژیکی در حال تعامل است. مهندسین، طراحان و معماران از طراحی محاسباتی، مهندسی مواد و زیست شناسی مصنوعی استفاده می‌کنند تا بتوانند همزیستی بین میکرواورگانیسم‌ها، بدنمان، موادی که مصرف می‌نماییم و حتی ساختمان‌هایی که در آن زندگی می‌کنیم ایجاد نمایند. انقلاب چهارم صنعتی نه تنها بر آنچه که انجام می‌دهیم تاثیرگذار است، بلکه هویت ما را هم دستخوش تغییر قرار می‌دهد. این تحول بزرگ، هویت ما که شامل حریم خصوصی، حس مالکیت، الگوهای مصرف، زمان، شغل، مهارت و ارتباطاتمان است را نیز تغییر خواهد داد. این تحولات فن‌آورانه حتی بر سلامتی‌مان و کیفیت وجودیمان تاثیرگذار است. این فهرست آن چنان بزرگ است که در این مقاله نخواهد گنجید. البته این تاثیرات محدود به هویتهای فردی ما نیست بلکه هویت های جمعی ما را نیز مشمول و دستخوش تحولات کرده است. مفهوم امنیت عوض شده است مفهوم استقلال عوض شده است مفهوم حکمرانی و مرز جغرافیایی عوض شده است. مفهوم مسئله های تمدنی به نوعی سویه متفاوتی پیدا کرده است. و ... 3️⃣ دیدگاه انسان شناختی اگر بعد از انقلاب صنعتی رابطه انسان ها را بر اساس منفعت حداکثری بدانیم و تمام نظامات خرد و کلان در خدمت کارخانه تولید انبوه انسان منفعت خواه آدام اسمیتی بدانیم. اکنون با وجود فجازی و گسترش خرید و فروش الکترونیک، خود ما محصول هستیم. خود ما، توجه ما و دیتایی که به واسطه کاربر بودن دریافت می شود محصول است. محصولی که ارزش بسیار گرانبهایی دارد. خود ما هستیم که محصول هستیم. محصولی که به واسطه شرطی سازی ذهنی و وابستگی های جورواجور ما را ذره ذره تغییر میدهند. امریست که بیش از هر اقتصاد دیگری امروز مورد توجه جهان سرمایه سالاریست. از سوی دیگر بایستی خاطر نشان کرد که عملا در حال پایه گذاری جهان انسانی متفاوتی است. یک اصطلاحی در مباحث علم النفس به کار می رود تحت عنوان . این تعبیر بدین معناست که نفس انسان بر اساس کثرت داده‌های عقلی، خیالی یا حسی سلطنت حضورش متفاوت می‌شود؛ کسی که دائما از عقل استفاده می کند تخیل و احساس‌ش رو به ضعف می‌رود و به همین ترتیب کسی که احساس‌ش زیاد به کار گرفته شود عقل و تخیل او رو به ضعف خواهد رفت. در عصر و مصر کنونی سلطان حضور انسان کبیر از حس به خیال منتقل شده است و این به معنای ظهور انسانی متفاوتست. انسانی که در عالم خیال زندگی می کند. البته این توضیح فلسفه تاریخی این مسئله پیشتر گذشت. جهان های اجتماعی مجازی را امروز بایستی به گونه ای دیگر بشناسیم. امروز فیس بوک و اینستاگرام دو غول شبکه های اجتماعی و به دنبال آن دیگر شبکه های اجتماعی مجازی یک انسان خاصی را بازتولید میکنند. در این انقلاب صنعتی که دیگر زغال سنگ و نفت و برق نیستند که اهمیت فراوان دارند و سرمایه استراتژیک محسوب می شوند بلکه بیگ دیتاست که اکنون طلای زمانه قلمداد میگردد. 4️⃣ دیدگاه حاکمیت شناختی همانطور که گفته شد حاکمیت و حکمرانی دیگر معنای سابق را ندارد. مرز های جغرافیایی دیگر نمیتوانند از هویت ایرانی اسلامی دفاع کنند. مرزهای ایران اسلامی اکنون واقعیت دیگری دارند. کشور ما اکنون مستعمره اینستاگرام است. مستعمره گوگل و مایکروسافت است. هر چند نتوانیم ببینیم هر چند نخواهیم ببینیم. اکنون دیگر عمق استراتژیک را نمیتوان فقط لبنان و سوریه دانست. اکنون دیگر استقلال سیاسی به معنای سابق کارکرد خویش را از دست داده است. در سایه استقلال فجازی است که میتوان استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خویش را بازیافت. این مطلب و اهمیت این نظرگاه را میتوان در سخنرانی دو سال پیش رهبری در دیدار با شورای عالی فجازی بازیافت. در جریانات اخیر ما ولایت و حکمرانی شبکه های مجازی را به عینه دیدیم. .
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
🔰برای نجات ایران و جهان از توطئه فضای مجازی چه کنیم؟ 💠بخش دوم در حال حاضر نیز ما در دنیای هوش مصنو
🔰برای نجات ایران و جهان از توطئه فضای مجازی چه کنیم؟ 💠بخش سوم سخن آخر متاسفانه مانند دیگر موارد ما در پشتیبانی نظری و تامین عقبه تئوریک لازم برای انقلاب اسلامی عقب مانده ایم. این سخن وقتی سهمگین تر می شود که نمیتوانیم با این جمله رهبری که می فرمایند فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد!!! ارتباط عمیق و وثیق برقرار کنیم!!! این انفعال، این گسست، این عدم پیوند ناشی از نبود یک افق فکری و یک اتسمفر فکری پشتیبان است. جناب آقای شهریاری در مصاحبه ای اینچنین از نقطه نظر رهبری گزارش میدهند: « نکته‌ی بسیار جالب در کلمات ایشان برای بنده این بود که این حوزه به اندازه‌ی انقلاب اسلامی اهمیت دارد. ایشان در مقام تشبیه فرمودند که این فضا مثل یک رودخانه‌ی پر از آب و خروشان است که می‌آید و دائماً هم بر آب آن افزوده و خروشان‌تر می‌شود. اگر ما برای این رودخانه تدبیر کنیم و برنامه داشته باشیم؛ زه‌کشی کنیم و هدایت کنیم این رودخانه را تا به سد بریزد، می‌شود فرصت. اگر رهایش کنیم و برنامه‌ای برای آن نداشته باشیم، می‌شود یک تهدید. ایشان تأکید بسیاری بر اهمیت این فضا و لزوم مدیریت آن داشتند؛ به گونه‌ای که همه‌ی ارکان نظام باید نقش خاص خود را با حضوری فعال در این فضا ایفا کنند.» آنچه که بنده تاکنون دیده ام ورودها در بحث فجازی، پدافندی و انفعالی است. صحنه از اندیشه متقن و نظام وار در باب فجازی خالیست. صحنه از یک ایده مادر خالیست. بلکه صحنه از اصلی ترین اقدامات پدافندی هم خالیست نظیر شبکه ملی اطلاعات و ... .
در جریانات اخیر افراد زیادی تحلیل های خودشان را ارائه دادند و هر یک بر حیثیت و زاویه تاکید داشتند. در سلسله جلساتی این تحلیل ها را مورد بحث و بررسی قرار میدهیم. اولین جلسه مربوط است به تحلیل آقای سید جواد طباطبایی. تحلیلی سراسر کنایه و اعتراض و طعن به انقلاب اسلامی و تاکید بر امر ملی تاریخی طبیعی. در فرصت مختصری که داشتم برخی تعارضات متن را واگویه کردم.
1_1971577752.pdf
560.5K
📄 انقلاب ملی در انقلاب اسلامی ◾️دکتر سیدجواد طباطبایی
مدرس بخش اول.mp3
1.21M
🔊 ۱. ارائه آقای مدرس(بخش اول) ▫️یکشنبه ۶ آذر
مدرس بخش دوم.mp3
1.11M
🔊 ۱. ارائه آقای مدرس(بخش دوم) ▫️یکشنبه ۶ آذر
در جریانات اخیر افراد زیادی تحلیل های خودشان را ارائه دادند و هر یک بر حیثیت و زاویه تاکید داشتند. در سلسله جلساتی این تحلیل ها را مورد بحث و بررسی قرار میدهیم. دومین جلسه مربوط است به تحلیل هایی که زمینه های اقتصادی را نوعا برجسته ساخته اند. یکی از متون این جلسه متعلق بود به آقای رنانی که الحق و الانصاف هیچ چیزی اضافه تر از متن نامه ایشون به رهبری نداشت.
🔰 مصاحبهٔ دکتر علی‌نقی مشایخی استاد دانشکدهٔ مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف 🔹https://fardayeeghtesad.com/x45f
ارائه اول آقای مدرس.mp3
9.64M
💢 ۱. ارائه آقای مدرس ▫️یکشنبه ۱۳ آذر
ارائه دوم مدرس.mp3
2.71M
💢 ۱. ارائه دوم آقای مدرس ▫️یکشنبه ۱۳ آذر
💡 نوزدهمین هفتۀ مطالعاتی «عصر پیشرفت» 🔖 نگاهی به تحلیل‌های ارائه شده دربارۀ حوادث اخیر از منظر مسئله بدن‌مندی 📚 با محوریت بحث: 🔸گفت‌وگوی دکتر محمدرضا تاجیک با پایگاه خبری ـ تحلیلی دیده‌بان ایران؛ لینک گفت‌وگو 🔸متن گفت‌وگوی دکتر آرش حیدری با روزنامه هم‌میهن با عنوان «آنچه می‌بینیم جریان زندگی است»؛ لینک متن 🔸یادداشت دکتر محمدرضا قائمی نیک با عنوان «روند بی‌حجابی، زمان و زندگی روزمرۀ جامعۀ ایرانی»؛ لینک متن