eitaa logo
#ما_ملت_شهادتیم #کانال_رسمی_حسن_جوانشیر #سواد رسانه_جنگ_شناختی _کتاب_خوانی_صوتی
115 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
11.2هزار ویدیو
1.1هزار فایل
«افسران جنگ نرم» به وسط میدان بیایند و از ظرفیت فضای مجازی برای امید آفرینی، توصیه به حق و بصیرت آفرینی استفاده کنند. راه ارتباطی با ادمین کانال: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Email:hassanjavanshir34147@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه...👇 هدف از این توافق‌نامه همکاری دو کشور در حوزه‌ی جاسوسی ارتباطات (سیگنال) بود در سال‌های بعد، با کمک آمریکا و انگلیس سازمان‌های امنیت سایبری در کانادا با نام پایگاه امنیت ارتباطات کانادا (CSEC)، اداره‌ی سیگنال‌های استرالیا (ASD) و اداره‌ی امنیت ارتباطات دولتی نیوزلند (GCSB) (هر سه از مستعمرات سابق بریتانیا) با فاصله‌ی زمانی کوتاهی تأسیس شدند و به توافق (UKUSA) پیوستند. پس از آن نام شرکای «پنج چشم» بر کشورهای عضو این قرارداد گذاشته شد. https://eitaa.com/Resanehassanjavanshir313
🔻تکنیک های عملیات‌روانی 🔹"مارپیچ سکوت" نظریه «مارپیچ سکوت» را خانم الیزابت نوئل نئومان در سال ۱۹۷۳ مطرح کرد. فرضیه اصلی او در این نظریه این بود که افکار عمومی نتیجه تعامل بین افراد و محیط اجتماعی است که تحت تاثیر عمیق رسانه‌ها شکل می‌گیرد. این نظریه بر اساس چند ادعای مرتبط با هم استوار است؛ اول این که مردم از انزوا و فشار گروهی می‌ترسند و نمی‌خواهند در یک موضوع درگروه اقلیت باشند؛ دوم این که مردم از ترس انزوا و زیر فشار قرارگرفتن، فرار از طعن و تمسخر و طرد سکوت می¬‌کنند؛ سوم این که مردم در رفتار و ارتباطات روزمره، متاثر از ذهنیت‌های دریافتی به این ارزیابی می‌رسند که درگروه اقلیت هستند یا اکثریت. ادامه....👇👇👇
ادامه....👇👇👇 براساس نظریه مارپیچ سکوت به موازات نشر عقاید خاص در رسانه‌های جمعی به عنوان عقاید غالب و مسلط، حمایت میان‌فردی از یک عقیده و تفکر به مرور ضعیف می‌شود؛ تعداد افرادی که آشکارا عقیده و تفکر موجود را بیان نمی‌کنند یا به تفکر القایی متمایل می‌شوند، افزایش پیدا می‌کند. روند تزایدی گرایش به عقیده مورد نظر رسانه‌ها به شکل‌گیری «سکوت مارپیچی» در جامعه منجر می‌شود.این همان تکنیک «مارپیچ سكوت» است .در این فرآیند، مردم تحت تاثیر تصویری که امپراتوری رسانه‌ای ساخته است، بیشتر به آنچه دیگران به صورت عمومی بیان می‌کنند، اعتماد کرده تا به آنچه می‌اندیشند. رسانه‌های جمعی با بهره‌گیری از تکنیک «مارپیچ سکوت»؛ تصورات مربوط به عقاید مدنظر خود را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند؛ و از این طریق ذهنیت افراد راجع به این که به چه عقایدی مسلط است را شکل می‌دهند؛ و چنین القاء می‌کنند که فرد یا گروه برای فرار از انزوا چه عقید‌ه‌ای را اختیار و ابراز کند. بر این اساس، رسانه‌ها افراد و گروه‌های مخالف را با ایجاد فضای رعب و وحشت و با کمک دیکتاتوری رسانه‌ای، افکار و عقایدی همسان و مشابه را بر جامعه تحمیل کرده و آنها را وادار به سکوت و کناره‌گیری می‌کنند . ادامه.....👇
ادامه ....👇👇👇👇 با تغییرات تکنولوژی ارتباطات، افکار عمومی تحت تأثیر فضای غیرمنضبط و آنارشیستی مجازی قدرت تفکر و تحلیل خود را از دست می‌دهد یا در سایه دیکتاتوری رسانه‌ای ناچار به تغییر عقیده یا سکوت می‌شود. در چنین شرایطی شبکه‌های اجتماعی به عنوان رسانه‌ای قدرتمند و فراگیر، فرضیات موجود در نظریه مارپیچ سکوت را در فضای مجازی و واقعی تثبیت و نهادینه می‌کند. https://eitaa.com/Resanehassanjavanshir313
🔻تکنیک های جنگ شناختی 🔹 حباب فیلتری: در پدیده‌ی جنگ شناختی، شبکه‌های اجتماعی و الگوریتم‌های آن با استفاده ازقابلیت‌هایی نظیر suggestion, explore, timeline و ... کاربران را در حبابی مجازی از افکار و دیگر کاربران دارای نگرش مشابه گیر می‌اندازند و باعث افزایش افراط گرایی خواهند شد! این حمله شناختی همان چیزی است که از خطای توهم اکثریت ناشی می‌شود. «حباب فیلتری» یک پدیده درمحیط آنلاین است که به وضعیتی اشاره دارد که افراد درآن با حجم زیادی ازداده‌ها و محتواهایی قرار می‌گیرند که به طور خودکار و بر اساس سابقه جستجوها، علایق و نگرانی‌های آن‌ها تنظیم شده است. در نتیجه فقط محتواها و نظراتی که با دیدگاه و عقاید فرد سازگار هستند، به او نمایش داده می‌شود. ادامه ....👇👇👇👇
ادامه ....👇👇👇 به وضوح بیان می‌شود که حباب فیلتری ممکن است توسط الگوریتم‌ها و تکنولوژی‌هایی که در پلتفرم‌های جستجو، رسانه‌های اجتماعی و سایر سامانه‌های آنلاین استفاده می‌شود، شکل گرفته باشد. این الگوریتم‌ها با تحلیل الگوهای رفتاری کاربر، ترجیحات و نیازهایش را شناسایی کرده و محتوا را بر اساس این اطلاعات به او پیشنهاد می‌دهند. نتیجه این حباب فیلتری این است که افراد درگیر دریافت مستقیم و متناسب با دیدگاه‌ها و عقاید قبلی خود می‌شوند و به محتواها و نظرات متفاوت کمتری دسترسی دارند. این می‌تواند منجر به کاهش تنوع در دیدگاه‌ها، افزایش قطبیت و تقویت جدایی‌های اجتماعی شود. حباب فیلتری ممکن است تأثیراتی بر سطح اطلاعاتی و دانش عمومی افراد داشته باشد، زیرا آنها فقط با محتواها و نظراتی روبرو می‌شوند که با دیدگاه‌هایشان هماهنگ هستند. در نتیجه برای دستیابی به دیدگاه‌ها و اطلاعات گسترده‌‍تر لازم است مردم بتوانند خود را از حباب فیلتری آزاد کنند و به محتواها و نظرات با منشأ مختلف دسترسی پیدا کنند. https://eitaa.com/Resanehassanjavanshir313
🔻بریده‌ای از کتاب" پشت پرده ریاکاری " اثر «دن اریلی» روانشناس و متخصص اقتصاد رفتاری یک درصد از مردم ریاکار و دزد هستند، اینها به‌دنبال بازکردن قفل‌ها و دستبرد به خانه‌ها هستند! و یک درصد از مردم نیز همیشه درستکار هستند و تحت هیچ شرایطی ریاکاری نمی‌کنند! باقی 98 درصد مردم، تا زمانی درستکارند که، همه چیز درست باشد! اکثر آنها، اگر شرایط به نحوی رقم بخورد که به حد کافی وسوسه شوند، آنها نیز ممکن است دست به خطا بزنند! قفل‌ها برای جلوگیری از نفوذِ دزدان نصب نمی‌شوند! دزدها بلد هستند که چگونه قفل‌ها را باز کنند! قفل‌ها برای حفاظت از مردم نسبتاً درستکار، نصب می‌شوند تا آنها وسوسه نشوند و درستکار باقی بمانند! در واقع تمام آدم‌ها، پتانسیل کج‌روی را دارند، اما قیمت هر کسی با دیگری فرق دارد و آستانه وسوسه هر کسی، با دیگری متفاوت است! نویسنده در کتاب «پشت پرده ریاکاری» آزمایش‌های جالبی انجام داده است؛ او در یک رستوران به عده‌ای از مشتریان چند سؤال می‌دهد تا آنها در ازای گرفتن ۵ دلار به این سؤالات پاسخ دهند، اما هنگام دادن پول به جای ۵ دلار ۹ دلار می‌دهد و به گونه‌ای تظاهر می‌کند که حواسش نیست و اشتباهاً ۹ دلار داده است! برخی از مشتریان صادقانه ۴ دلار اضافه را برمی‌گردانند اما عده‌ای هم به روی خود نیاورده و ۹ دلار را در جیب می‌گذارند و رستوران را ترک می‌کنند! ادامه ...👇👇👇
ادامه ....👇👇👇👇 در آزمایش دیگری همین کار تکرار می‌شود با این تفاوت که نویسنده در هنگام گفت‌ و‌ گو با مشتریان، تلفن همراهش زنگ می‌خورد و چند دقیقه‌ای با تلفن صحبت می‌کند و در انتها از مشتری برای اینکه وسط گفت‌ و‌ گو با آنها، به تلفن همراهش جواب داده عذرخواهی نمی‌کند و به نوعی بی‌احترامی می‌کند! در این آزمایش تعداد کسانی که ۴ دلار اضافه را برمی‌گردانند کمتر از آزمایش اول است! وقتی مشتریان احساس می‌کنند نویسنده، وقت آنها را بدون عذرخواهی گرفته، درصدد انتقام بر آمده و پول بیشتری که اشتباهاً نویسنده به آنها داده را باز نمی‌گردانند! این آزمایش حاوی نکته جالبی است که می‌توان از آن برای توجیه اینکه چرا در بعضی مناطق جهان آمار بالایی از ریاکاری و دزدی و ناهنجاری وجود دارد، استفاده کرد؛ مردم زمانی که حس می‌کنند به آنها ظلم می‌شود یا حق آنها در جایی خورده می‌شود، هر جا و هر وقت که دستشان برسد سعی خواهند کرد تا با ریاکاری و دزدی این حق خورده شده را جبران کنند! در واقع این سطح از و و ناهنجاری در همه جوامع، به نوع تعاملِ دولت‌ها با مردم باز می‌گردد! رفتار دولت‌ها بشدت روی شکل‌گیری اخلاق در جامعه تأثیرگذار بوده و به‌ سادگی می‌تواند مرزهای اخلاق را جابه‌جا کند! در صورتی که الگوهای رفتاری حاکمیت به شکلی باشد که مردم احساس ظلم کنند، مردم خود را محق به نادیده گرفتن هنجارهای اخلاقی خواهند دانست و ریاکاری و دزدی و تقلب و … در جامعه پررنگ شده و بعد از یک دوره زمانی از اخلاق، تنها نامی باقی خواهد ماند!
🔻امنیت اطلاعات یا داده‌ها (قسمت اول) 🔻امنیت داده به چه معناست؟ در دنیای امروز، اطلاعات حرف اول را می‌زند، تمامی افرادی که در یک کشور زندگی می‌کنند، تمامی سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و یا دولتی، ارگان‌های نظامی و غیر نظامی همه و همه اطلاعات زیادی دارند که باید به صورت محرمانه باقی بماند. امنیت اطلاعات به طور ساده یعنی انجام اقداماتی جهت محافظت از اطلاعات دیجیتال در برابر دسترسی‌های غیرمجاز، از دست رفتن، تغییر پیدا‌ کردن، تخریب یا دستکاری. در واقع امنیت داده، مجموعه‌ای از شیوه‌ها، فناوری‌ها و سیاست‌هایی است که برای اطمینان از محرمانه بودن، یکپارچگی و در دسترس بودن داده‌ها در چرخه‌ی عمر آن طراحی شده‌اند. اقدامات کلیدی برای تأمین امنیت داده‌ها شامل احراز هویت، رمزگذاری، کنترل دسترسی، پوشاندن داده‌ها، جلوگیری از دست دادن داده‌ها و ممیزی امنیتی است. اقدامات موثرِ امنیت داده برای حفاظت از اطلاعات حساس، حفظ انطباق با مقررات و حفظ شهرت سازمان ضروری است. امنیت داده‌ها هم شامل حفاظت از مکان‌های فیزیکی از طریق قفل و دوربین‌های امنیتی برای جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز و هم تأمین امنیت اطلاعات ذخیره شده روی سیستم‌های رایانه‌ای یا گوشی‌های هوشمند مانند حفاظت توسط رمز عبور یا احراز هویت چند عاملی است. https://eitaa.com/Resanehassanjavanshir313