فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تولید کوچک مقیاس غیر متمرکز بدیل نظام سرمایهداری است
✳️ دکتر #سیدیاسر_جبرائیلی: تولید کوچک مقیاس و غیر متمرکز، بدیل نظام سرمایهداری است که عموم مردم امکان تولید و مشارکت در اقتصاد داشته باشند؛ تنها در این سیستم است که مردم میتوانند از مزدوری برای دیگران خلاص شوند.
📮برای اینکه به این نظام بدیل دست یابیم نیازمند به تحول در چهار سطح هستیم:
1️⃣ تحول در ابزار تولید
2️⃣ تحول در محیط تولید
3️⃣ تحول در نظام توزیع
4️⃣ تحول در نقش دولت
🔰سایر برش ها:
🎬 طیفی با ظاهری حزباللهی میخواهند شعار سال را زیر سوال ببرند
🎬 وقتی هیچ سیاست اقتصادی از خودمان نداریم!
🎬 سیستم بانکی اسلام مالی شده نه اسلامیسازی
🎬 ولی فقیه، ترجمه روز از قرآن و سنت است
🎬 ابزار مشارکت مردم در اقتصاد را نداریم
🎬 اگر سیستم تولید انبوه متمرکز را بپذیریم، امکان مشارکت آحاد مردم در اقتصاد میسر نیست
🎬 در اقتصاد مردم محور قرار نیست کارخانه های بزرگ تعطیل شوند
🎬 قطعات خودرو را هم می توان در کارگاه های کوچک ساخت
🎬 نمیشود همه چیز غرب را پذیرفت و انتظار داشت انسان مولود این نظامات فکری و تربیتی، اسلاممدار باشند
🎬 گرفتار آپارتاید علمی در کشور هستیم
🎬 تولید کوچک مقیاس موجب ارزان تر شدن کالا هم خواهد شد
🎙صوت کامل: تصویر اقتصاد مردمی در افق تمدن اسلامی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
💢۲۰۱۰؛ نقطه پایان عصر سرمایه داری|اگر حل مشکل تولید نقطۀ آغاز بود، شکست در توزیع نشانه پایان آن بود
برد دلونگ در کتاب جدیدش ماجرای ظهور و سقوط عصر طلاییِ سرمایهداری را بررسی میکند. او دههها روی این کتاب کار کرد تا لحظۀ آغاز و پایان «قرن طلایی بیستم» را پیدا کند. نقطۀ شروع فوراً مشخص شد؛ ۱۸۷۰. اما انتهای این دورۀ شکوفایی، با توجه به تحولات گستردۀ سیاسی و اقتصادیِ آخر قرن، مشخص نبود.
تحولی که از انقلاب صنعتی آغاز شده بود، تا سال ۱۸۷۰ تغییر محسوسی در زندگی مردم عادی ایجاد نکرده بود. اما در آن دوره، «ایجاد شرکتهای ادغام عمودی، آزمایشگاههای پژوهش صنعتی، ابزارهای نوین ارتباطاتی و فناوریهای جدید حملونقل» همهچیز را عوض کرد. رشد جهانی چهار برابر شد و برای اولینبار بشر از فقرِ همگانی دوران کشاورزی رها شد؛ مدرنیته آغاز شده بود.
اما نقطۀ پایان کجا بود؟ بیش از بیستسال بعد از شروع نوشتن کتاب، دلونگ تصمیمش را گرفت: ۲۰۱۰ سال پایان تاریخ بود. آرمانشهری که صدوچهل سال پیش آغاز شده بود، اینجا به پایان میرسید.
در سال ۲۰۱۰، رشد بهرهوری و تولید ناخالص داخلی آمریکا متوقف شده بود؛ نابرابری داشت سرزندگی اقتصادی را در سراسر جهان میخشکاند. دلونگ کتاب قدمهای لرزان بهسوی آرمانشهر را همینجا به پایان رساند. شاهکاری که با تأخیر بسیار پیام مهمی برای جهانیان داشت:عصر اقتصادی که آمریکا جلودارش بود بهرغم تمام مشکلات و پلیدیهایش، حالا به پایان رسیده است. اگر حلکردن مشکل تولید نقطۀ شروع عصر سرمایه داری بود، شکست در توزیع نشانۀ پایان آن بود.
http://B2n.ir/s38132
🌐 @eghtesad_mardomi
🔰 مخالفت قاطع و صریح آیتالله سبحانی با تعطیلی شنبه
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر محترم نمایندگان مجلس شورای اسلامی - دام تاییداتهم
با اهداء سلام، موفقیت همگان را از خداوند متعال خواهانم.
تصدیع میدهد؛ تعطیلی روزشنبه که در مجلس به تصویب رسید از لحاظ داخلی و خارجی قابل ملاحظه است:
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
رویداد ملی روایت فتح
🔰 مخالفت قاطع و صریح آیتالله سبحانی با تعطیلی شنبه بسم الله الرحمن الرحیم محضر محترم نمایندگان مجل
🔰 مخالفت قاطع و صریح آیتالله سبحانی با تعطیلی شنبه
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر محترم نمایندگان مجلس شورای اسلامی - دام تاییداتهم
با اهداء سلام، موفقیت همگان را از خداوند متعال خواهانم.
🔹 تصدیع میدهد؛ تعطیلی روزشنبه که در مجلس به تصویب رسید از لحاظ داخلی و خارجی قابل ملاحظه است.
🔸از لحاظ خارجی:
در چنین روزهایی که دشمن صهیونیست فزون از هفت ماه، به نسل کشی پرداخته و هزاران شهروند غزه را به خاک و خون کشیده است آیا صلاح است در چنین شرایط روز تعطیلی دشمن که شنبه است، در جمهوری اسلامی ایران نیز به رسمیت شناخته شود. دنیای خارج که چشمانشان به ایران اسلامی باز است در این مورد چگونه داوری میکنند و آیا این نشانه غلبه فرهنگ غربی نیست؟
🔸از نظر داخلی:
🔹 ۱. استدلال آقایان بر تعطیلی روز شنبه با منطق آنان همخوان نیست میگویند: «اقتصاد ایران با اقتصاد جهان پیوند ناگسستنی دارد باید کاری کرد که بیشترین روزهای هفته، این پیوند بر قرار باشد» این سخن بسیار منطقی است ولی دلیل بر تعطیلی روز شنبه نمیشود، چون در چنین روزی دنیای خارج نیز تعطیل است. این منطق ایجاب میکند که روزهای پنجشنبه که روز کاری بوده، بیشترین فعالیت را داشته باشد که دنیای خارج نیز فعال است؛ آقایان به جای اصلاح علت سراغ معلول رفتهاند و سبب آن این است که میخواهند تعطیلی هفته از یک روز به دو روز افزایش یابد. و مسئله ارتباط با خارج در درجه دوم است.
🔹۲. در خمیره هر ایرانی روز شنبه روز کاری است، مصوبه مجلس بر تعطیلی شنبه، به حکم شنا بر خلاف مسیر آب است و اگر هم اقلیتی تعطیل کنند اکثریت از آن پیروی نمیکنند و این سبب میشود که در جامعه دو دستگی پدید آید که ضرر آن کمتر نیست.
🔹۳. سالهاست که بر اثر یک رشته تبلیغات، روز پنجشنبه حالت تعطیلی به خود گرفته و با تصویب تعطیلی روز شنبه، شمار تعطیلی هفته به سه روز خواهد رسید و با بحران تولید که کشور با آن روبروست کاملاً در تضاد است.
🔹۴. در دراصل ۱۷ قانون اساسی، تکلیفِ تعطیلی هفته روشن شده است : «تعطیلی رسمی هفتگی روز جمعه است».
باز در این مورد ملاحظاتی است، به همین مقدار بسنده شد امید است تجدید نظر شود.
قم ، جعفر سبحانی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نقش مکمل علماء و مردم؛ وجه اشتراک دو واقعه مهم تاریخی لغو کاپیتولاسیون و تحریم تنباکو|فیلم اول
#نهاد_پشتیبان
#ائمه_جمعه
#البرز_هشتگرد
🔻نهضت تحریم تنباکو؛ استقلال در برابر استعمار|فیلم دوم
✅ میرزای شیرازی که مرجع تقلید شیعیان بود، دوبار به ناصرالدین شاه تلگراف زد و آثار خسارتبار این قرارداد را گوشزد نمود تا شاید نظر شاه تغییر کند. پس از همه اقدامات مقدماتی، در جمادیالاول سال 1309ق، سرانجام حکم زیر را علیه چنین قراردادی که زندگی اقتصادی و معیشت مردم را تحت تأثیر جدی قرار میداد، صادر کرد:
بسم الله الرحمن الرحیم
الیوم استعمال تنباکو و توتون بأی نحو کان، در حکم محاربه با امام زمان صلواتالله و سلامه علیه است.
محمدحسن الحسینی (میرزای شیرازی).
🌿 تعبیر میرزای شیرازی به «الیوم» به این علت است که در نظر ایشان تولید، خرید، فروش و هر نوع تصرفات مباح دیگر دخانیات حرام نبوده، ولی چون در آن زمان مصرف دخانیات آثار مخرب فراوان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشت، آن را حرام اعلام کرده، بلکه بالاتر از حرام معمولی، در حکم جنگ با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اعلام نموده است. همچنین قابل ذکر است مخاطب این عبارت صرفا مومنین و متدینین نبودند.
📚درسنامه اقتصاد مقاومتی، نقش علماء در مقاوم سازی اقتصاد ایران، قرارداد رژی، ص151.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
✅نقشه راه تشکل های مردم بنیاد در تحقق شعار سال
🔰 سلسله نشست های تبیین شعار سال
جهش تولید با مشارکت مردم
✳️حجت الاسلام #مجتبی_امیری_زنجیرانی
(دبیر جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی)
♨️با موضوع:
نقشه راه تشکل های مردم بنیاد در تحقق شعار سال
📆 یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱:۳۰
📎پیوند به صفحه نشست مجازی:
https://vc.ostanyazd.ir/b/c2m-nrg-bym-xj5
🆔 @emh_ismc_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار جمعی از خانوادههای سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمتگزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمیآید.
💻 Farsi.Khamenei.ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
🏴🏴🏴 انالله وانا اليه راجعون
◼️روح بلند رئیس جمهور مجاهد و خستگی ناپذیرمان شهید آیت الله رئیسی، هشتمین رئیس جمهور ایران و همراهان انقلابی ایشان به ملکوت اعلی پیوست.
(«مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»)
☑️ @emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️💠#سید_الشهدای_خدمت| تصاویری کمتر دیده شده از سفر آیت الله رئیسی به روستای مرزی دور در سیستان و بلوچستان
#سید_شهیدان_خدمت
#مدیریت_جهادی
#شهید_جمهور
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
💠فرایند تجربه اسلامی و نقش پایگاه های مردمی متشکل در تحقق اهداف نظریه اجتماعی اسلام| گسترش پایگاه های مردمی در عصر امام رضا(ع)
🔰ائمه (ع) در جامعه اسلامی بر اساس دو خط مشی اساسی و در درون دو دایره متداخل به فعالیت می پرداختند:
1️⃣ فعالیت در دایره گسترده امت اسلامی
2️⃣ فعالیت در دایره خاص مومنان صالح که دارای سطح بالایی از تعامل با اهل بیت (ع) بوده، به فلسفه نقش خاص اهل بیت (ع) در تئوری اسلام ایمان داشتند. این گروه تدریجا همان پایگاه های مردمی متشکل شیعی را سامان دادند که در شریعت، حکومت، سیاست، اقتصاد، اخلاق و سلوک مستقیما توسط امام نظارت می شد تا در کوران سختی ها پایدار بمانند و به سطحی برسند که نیاز اسلام را به بازوی عقیدتی و پیشاهنگی آگاه برای در اختیار گرفتن زمام حکومت اسلامی و سایر اهداف نظریه اجتماعی اسلام برطرف سازند.
🔹فعالیت امام رضا (ع) در سطح جامعه و امت اسلامی، همگان را از جمله حاکمان، زیردستان و پیروان اهل بیت (ع) که جامعه اسلامی را تشکیل می دادند، فرا می گرفت. اما فعالیت در زمینه تشکیل گروه شایسته به گونه ای دیگر بود. امام (ع) در طول زندگی خود هزاران برده آزاد کرد که همگی از جام معرفت او نوشیده و از رفتار او تاثیر پذیرفته بودند. از میان آزاد شدگان، صدها تن مربی دلسوخته و مصلح برآمد که وجود آنان سبب شد تا مردم با مشاهده حسی و عینی اخلاق اسلامی در شمار پیروان امام رضا در آیند. لذا در روزگار امام رضا (ع) پیروان ایشان فزونی گرفته، پایگاه های مردمی آن حضرت در بیشتر سرزمین های اسلامی گسترش یافت.
🌐 @eghtesad_mardomi
رویداد ملی روایت فتح
💠فرایند تجربه اسلامی و نقش پایگاه های مردمی متشکل در تحقق اهداف نظریه اجتماعی اسلام| گسترش پایگاه ها
✅ رسالت اسلام، پرورش انسان است و تجربه تاریخی صدر اسلام فرایند تربیت بود. این فرایند ترکیبی از سه عنصر ذیل بود که در درون تجربه اسلامی، با هم کنشی اجزاء پیشرفت می نمود:
1️⃣حاکمیت اسلامی (دولت اسلامی) : رهبری که در جایگاه مربی، زعامت جامعه اسلامی و تطبیق نظریه اسلامی بر اجرا را بر عهده داشت و از اسلام در برابر خطراتی که تهدیدش می کرد، پاسداری می نمود.
2️⃣ نظام متخذ از شریعت اسلامی که توسط جامعه اسلامی به عنوان روش تنظیم کننده روابط اجتماعی پذیرفته شده است.
3️⃣ امت اسلامی: وجود مجموعی مسلمانان که به خط رسالت و نبوت باور داشته، بین افرادش روابط و پیوندهای مشترک بر اساس مجموعه ای از افکار و مبانی وجود دارد.
◾️امت اسلامی که با پیامبر (ص) ارجمند زیستند والاترین نمونه از یک امت در سرتاسر تاریخ بشریت را شکل داده بود و تلالو ایشان در زمینه های روحی، فکری، روانی و در عرصه جهاد و از خود گذشتگی در راه عقیده خیره کننده بود. اما این ویژگیها پیامد آگاهی ژرف اندیشانه این امت در سویه های فکری و روانی زندگی نبود. چه آنکه پس از رسول الله (ص) که یک سوم عناصر تجربه اسلامی فرو ریخت، انحراف در راس تجربه اسلامی پدیدار گشت. این بدان معنا است که جاهلیت نیز در این هم کنشی، در سطح راهبرد تجربه اسلامی نقش ایفاء می کرد و از همین ناحیه کژی و انحراف شکل گرفت.
🔰 بر این اساس اهل بیت (علیهم السلام) در جامعه اسلامی بر اساس دو خط مشی اساسی و در درون دو دایره متداخل به فعالیت می پرداختند که عبارتند از:
1️⃣ فعالیت در دایره گسترده امت؛ آنجا که ائمه (علیهم السلام) با عموم مردم در تعامل بوده و در این محدوده فرقی میان دوستان و مومنان به اهل بیت (ع) با سایر مسلمانان نبود.
2️⃣ فعالیت در دایره خاص مومنان صالح که دارای سطح بالایی از تعامل با اهل بیت (ع) بوده، به فلسفه نقش خاص اهل بیت (ع) در تئوری اسلام ایمان داشتند. این گروه تدریجا همان پایگاه های مردمی متشکل شیعی را سامان دادند که در شریعت، حکومت، سیاست، اقتصاد، اخلاق و سلوک مستقیما توسط امام نظارت می شد تا در کوران سختی ها پایدار بمانند و به سطحی برسند که نیاز اسلام را به بازوی عقیدتی و پیشاهنگی آگاه برطرف سازند.
◾️ ائمه (ع) دقیقا می دانستند اهداف کلانی که به دنبال آن هستند از جمله بدست گرفتن زمام حکومت اسلامی، دفاع از کیان اسلام و حفظ هویت امت اسلام، تنها با فعالیت های کلی و در دایره گسترده متحقق نخواهد شد بلکه لازم است شرائط بیداری دائم و تلنگرهای عاطفی پیوسته و عنصر رهبری در جامعه موجود باشد تا بیداری را استمرار بخشد.
◾️ لذا ملاحظه می کنیم با تلاش و برنامه ریزی مستقیم ایشان، کار گزینش، رشد و پیشرفت و از این طریق جداسازی دایره دوم از سایر جمعیت های موجود در میان دایره اول (امت اسلام) با هدف تشکیل گروه شایسته پایه ریزی شد. گروهی که می توانست در رهبری حرکت و حکومت اسلامی نقش مشارکتی داشته باشد و در کنش با سایر جریان های موجود در میان امت اسلامی، بر اساس این آرمان تعامل کند؛ تا جایی که این جریان در طول تاریخ اسلام به صورت یکی از اهرم های فشار در جهت تصحیح مسیر حکومت در آمد.
🔹بر همین اساس فعالیت امام رضا (علیه السلام) در سطح جامعه و امت اسلامی، همگان را از جمله حاکمان، زیردستان و پیروان اهل بیت (ع) که جامعه اسلامی را تشکیل می دادند، فرا می گرفت. اما فعالیت در زمینه تشکیل گروه شایسته به گونه ای دیگر بود. ایشان باید جماعتی را تدارک می دید که مذهب اهل بیت را به عنوان شیوه زندگی پذیرفته باشند تا آنان را در قالب جریان و الگویی دارای مسئولیت الهی پرورش دهد که عهده دار اصلاح اخلاق جامعه و زدودن انحراف حاکم بر جامعه باشند.
🔹امام رضا (ع) در طول زندگی خود هزاران برده آزاد کرد که همگی از جام معرفت او نوشیده و از رفتار او تاثیر پذیرفته بودند. روشن است که این تعداد انسان چه تاثیر شگرفی در تحول روند اخلاقی جامعه دارد، چرا که هر یک از این افراد، پس از پرورش یافتن در کانون امامت و اخلاق و دریافت آموزه های دینی و اخلاقی، خود را ساخته و به جریانی تبدیل شدند که همگی روشن ضمیر بوده و با اخلاص و روشن بینی در جامعه اسلامی و در میان امت به اصلاح جامعه می پرداختند. از میان آزاد شدگان، صدها تن مربی دلسوخته و مصلح برآمد که وجود آنان سبب شد تا مردم با مشاهده حسی و عینی اخلاق اسلامی در شمار پیروان امام رضا در آیند. لذا در روزگار امام رضا (ع) پیروان ایشان فزونی گرفته، پایگاه های مردمی آن حضرت در بیشتر سرزمین های اسلامی گسترش یافت.
📚امامان اهل بیت، مرزبانان حریم اسلام، شهید آیت الله سیدمحمد باقر صدر. پیشوایان هدایت، ج10، ثامن الائمه.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خادم جمهور
حضور بین مردم وظیفهای بود که برای خود تعریف کرده بود؛ خودش را خادم مردم مینامید و در آخر نیز از بین مردم و برای پیگیری مسائل مردم به شهادت رسید.
#سید_شهیدان_خدمت
#شهید_جمهور
#خادم_الرضا
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
💠 نقشه راه تشکل های مردم بنیاد در راستای تحقق شعار سال| ماموریت ها و اقدامات کلان
#گزارش_نشست
✅ حجت الاسلام استاد #مجتبی_امیری_زنجیرانی
(دبیر جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی)
🔰ماموریتهای تشکلهای مردم بنیاد:
1️⃣ راهبری محتوایی با محوریت تشکلهای علمی برای ارایه مبانی، نظریه، الگوها و شاخصهای اقتصادمقاومتی، و ارایه طرحهای عملیاتی مشارکت مردمی در اقتصاد مقاومتي؛
2️⃣ راهبری آموزش،گفتمانسازی، فرهنگ سازی و مطالبهگری با محوریت تشکلهای فرهنگی و اجتماعی برای تغییر باورها و رفتارها در سه حوزه تولید، توزیع و مصرف؛
3️⃣ راهبری عملیاتی و توانمند سازی اقتصادی آحاد مردم با محوریت تشکلهای عملیاتی در چارچوب طرحهای عملیاتی مشارکت مردمی در اقتصاد مقاومتی؛
🆔 @emh_ismc_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
رویداد ملی روایت فتح
💠 نقشه راه تشکل های مردم بنیاد در راستای تحقق شعار سال| ماموریت ها و اقدامات کلان #گزارش_نشست ✅ حج
❇️ نقشه راه تشکل های مردم بنیاد در راستای تحقق شعار سال| ماموریت ها و اقدامات کلان
#گزارش_نشست
✅ حجت الاسلام استاد #مجتبی_امیری_زنجیرانی
(دبیر جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی)
🔰ماموریتهای تشکلهای مردم بنیاد:
1️⃣ راهبری محتوایی با محوریت تشکلهای علمی برای ارایه مبانی، نظریه، الگوها و شاخصهای اقتصادمقاومتی، و ارایه طرحهای عملیاتی مشارکت مردمی در اقتصاد مقاومتي؛
2️⃣ راهبری آموزش،گفتمانسازی، فرهنگ سازی و مطالبهگری با محوریت تشکلهای فرهنگی و اجتماعی برای تغییر باورها و رفتارها در سه حوزه تولید، توزیع و مصرف؛
3️⃣ راهبری عملیاتی و توانمند سازی اقتصادی آحاد مردم با محوریت تشکلهای عملیاتی در چارچوب طرحهای عملیاتی مشارکت مردمی در اقتصاد مقاومتی؛
🔰اقدامات کلان تشکلهای ملی مردمبنیاد:
💠بر اساس ماموریتهای مذکور، ستاد راهبریِ تشکلهای ملی مردمبنیاد تشکیل میشود و اقدامات کلان زیر را راهبری خواهد کرد:
1. پژوهش و تولید محتوا در ابعاد مختلف و مورد نیاز اقتصادمقاومتی با بهره مندی از ظرفیت نهادهای علمی؛
2. تبیین و آموزش اقتصاد مقاومتی و طرحهای مشارکت مردمی در اقتصاد مقاومتی برای مسئولین و کارشناسان تشکلهای مردمبنیاد جهت رسیدن به فهم مشترک از اقتصاد مقاومتی؛
3. راهاندازی کارگاههای دانشافزایی در سطح دانشآموختگان اقتصادی حوزوی و دانشگاهی برای تربیت مدرس اقتصاد مقاومتی؛
4. راهاندازی کارگاههای تبلیغی اقتصاد مقاومتی برای دانشآموختگان حوزوی و دانشگاهی در سطوح مختلف برای تربیت مبلغ اقتصاد مقاومتی؛
5. آموزش،فرهنگ سازی و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و طرحهای مشارکت مردمی در اقتصاد مقاومتی برای اقشار،نهادهای فرهنگ ساز و گروههای مردمی جهادی اقتصاد مقاومتی با اولویت مساجد؛
6. تشکیل بانک اطلاعات و فعال نمودن نیروها و تشکلهای مردمی جهادی در محورهای اقتصادی با مزیت نسبی در حوزه تولید ؛
7. گفتمانسازی الگوی مصرف ایرانی و اسلامی جهت تغییر سبک زندگی مردم به سمت سبک زندگی ایرانی و اسلامی؛
8. ایجاد، ساماندهی و توانمندسازی شبکه های توزیعی مردمی جهادی
9. ایجاد، ساماندهی و توانمندسازی شبکه صادرات تولیدات ستادهای مردمی جهادی اقتصاد مقاومتی؛
10. ایجاد،ساماندهی و توانمند سازی مجموعههای دانشبنیان مردمی جهادی اقتصاد مقاومتی؛
11. ایجاد و ساماندهی تامین منابع مالی اسلامی مردمبنیاد؛
12. استانداردسازی، ارزیابی، امتیازدهی و ارایه نشان اقتصاد مقاومتی به فعالان اقتصاد مقاومتی براساس معیارها و شاخصهای اقتصاد مقاومتی
13.راهاندازی ستادهای استانی مردمی جهادی اقتصاد مقاومتی
🌿توجه: ذیل هر کدام از ماده های سیزده گانه، اقداماتی انجام گرفته و یا در حال انجام است که در اینجا به جهت اهمیت اصل موضوع (نقشه راه تشکل های مردم بنیاد) از پرداختن به آنها صرف نظر شده است.
🆔 @emh_ismc_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
💠 کار برای مردم، خدمت به مردم و مردمیبودن از بارزترین ویژگیهای شهدای حادثه اخیر است
❇️رهبر انقلاب در دیدار خانوادههای شهدای خدمت
🚩مرحوم شهید آقای رئیسی شب و روز نمیشناخت و به معنای واقعی کلمه خستگیناپذیر بود
🚩 شرح خدمات آقای رئیسی و آقای امیر عبداللهیان در جبهه داخلی و در جبهه خارجی یک داستان طولانی و مفصل است
🚩 یکی از نکات برجسته درباره مرحوم شهید آلهاشم تغییر معنای نماز جمعه است
مرحوم آلهاشم از زمانی که به امامت جمعه تبریز منصوب شد این نماز را از یک عمل عبادی صِرف به یک عمل جامع عبادی، معنوی، خدماتی و مردمی تبدیل کرد
🚩 کار و تلاش برای مردم از ویژگیهای ممتاز شهیدان موسوی و رحمتی و شهدای کادر پرواز بود و همین روحیات باعث شد که خداوند آنها را مایه سرافرازی ملت قرار دهد
🚩 حرکت و قیام مردم در تشییع این شهدا در تبریز، قم، تهران، شهرری، بیرجند، مشهد، مراغه، زنجان و نجفآباد و... نشان داد که ملت ایران زنده است
🚩 این حادثه، در مقابل دیدگان جهانیان و در عمل ثابت کرد که ملت ایران به رئیس جمهور و کسانی که مظهر شعارهای انقلاب بودند چه دلبستگی و وفاداری دارند
🚩 مرحوم آقای رئیسی مظهر شعارهای انقلاب بودند. آقای رئیسی از همان ابتدا که وارد تبلیغات انتخابات شد، بر روی شعارهای انقلاب و سخنان امام تکیه کرد و همه دنیا ایشان را به عنوان رئیس جمهور انقلاب میشناختند
🚩 وقتی مردم اینگونه با عظمت از این مرد حمایت و تجلیل میکنند، معنایش حمایت از شعارهای انقلاب است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
🌐 @eghtesad_mardomi
🚩 آیتالله رئیسی بزرگترین استاد عملی تلاش و خدمت رسانی به مردم و ملت ایران بود
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
با سوگ و اندوه خبر شهادتگونه آیتالله رئیسی و همراهان ایشان را به ملت عزیز و وفادار ایران تسلیت عرض می کنم. او مصداق آیه «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبديلًا: در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستادهاند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.» بود و پس از مدت ها انتظار شهادت، به فوز عظیم شهادت نایل آمد.
آیتالله رئیسی بزرگترین استاد عملی تلاش و خدمت رسانی به مردم و ملت ایران بود؛ چرا که تلاش و خدمت او مجاهدانه و از سر اخلاص بود. او بزرگترین پاداش خود را دریافت نمود و به مصداق «عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» به رزق جاودانه الهی دست یافت. یقینا راهش مستدام و پیروان آن راه هر روز بیشتر خواهند شد.
احمدعلی یوسفی
رییس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه
مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🇮🇷عضویت در کانال استاد احمدعلی یوسفی👇
🆔 @ah_yosefi
🆔 @emh_ismc_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️عملکرد دولت شهید آیتالله رئیسی
✅ آیت الله یوسفی| دی ماه ۱۴۰۲
🔹افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران
🔸راهاندازی درگاه ملی مجوزها؛ صدور مجوزها با حذف امضاهای طلایی
🔹راهاندازی حدود ۴۵۰۰ بنگاه اقتصادی تعطیلشده
🔸کاهش نرخ بیکاری به ۸/۲ درصد برای اولین بار پس از سالها
🔹افزایش ظرفیت ۷۰۵۴ مگاواتی تولید برق در سال ۱۴۰۱ و تابستان تقریبا بدون خاموشی
🔸احداث پروژههای آبرسانی در استانهای خوزستان، همدان و کردستان
🔹حدود ۱۵ سال در خوزستان، ۲۶ شهر و ۱۲۰۰ روستا از آب آشامیدنی محروم بودند که با اجرای طرح آبرسانی غدیر از آب آشامیدنی برخوردار شدند.
پ.ن:
استاد #احمدعلی_یوسفی در نقدهای خود نسبت به دولت، همواره بر خدمات مخلصانه و مجاهدانه آیت الله رئیسی تاکید داشته و در محافل و نشست های علمی، ابتدا به اقدامات مثبت اقتصادی دولت پرداخته و پس از آن وارد جهت گیری های اشتباه و آدرس های غلط ذیل نگاه انحرافی مکتب نئولیبرالی می شوند و مشکلات معیشتی سفره مردم را از این ناحیه می دانند.
این دو فیلم گزینش شده، بخش اول دیدگاه استاد یوسفی، از خدمات دولت #شهید_جمهور را پوشش می دهد. اما برای دستیابی به نگاه کاملتر و دقیقتر استاد در نقد عملکرد دولت، مطالب ذیل به عنوان نمونه پیشنهاد می شود:
📤چرا به رغم همه زحمات مسئولین، مشکلات اقتصادی همچنان پابرجاست؟! + پوشه کامل محتوایی
🎙ظرفیتها و چالش های اقتصادی دولت
🎬دولت مراقب آدرس های غلط اقتصادی باشد
#شهید_جمهور
#سید_شهیدان_خدمت
🆔 @emh_ismc_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 قاعده مستثنای رئیس جمهور های جهان
☑️رسانه عربی زبان "المیادین" با انتشار مستندی به بررسی سبک زندگی، سیره عملی و رفتار مدیریتی منحصر به فرد رئیس جمهور شهید ایران پرداخت.
🔹ثروت عظیم، کاخ های مجلل، اسراف و خوشی، این چیزی است که با شنیدن کلمه رئیس جمهوری، پادشاه و امیر به ذهن ما خطور میکند. ولی هر قاعدهای استثنائی دارد.
🔹رئیس جمهوری شهید ایران در یک خانه محقر در شهر مشهد بزرگ شد. از کودکی و پس از وفات پدرش، مسئولیت اداره زندگی روی دوش او افتاد و در مغازههای سجاده فروشی کار کرد؛ بدون اینکه بداند، روزی طراح سیاستهای ایران می شود.
#شهید_جمهور
#سید_شهیدان_خدمت
#خادم_الرضا
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢بدیل نظام سرمایه داری| تحول را باید از ابتدای زنجیره و در ابزار تولید ایجاد کرد / "رابطه شبکه ای" در تولید کوچک مقیاس جایگزین "رابطه هرمی" سیستم تولید سرمایه داری
✍️دکتر #سیدیاسر_جبرائیلی|یادداشت "فناوری؛ کاتالیزور گذار از سرمایه داری به آزادی" روزنامه سازندگی- در ادامه تصویر اقتصاد مردمی در افق تمدن نوین اسلامی
✳️ما برای پیاده سازی سیاست مشارکت آحاد مردم در اقتصاد، نیازمند جایگزین کردن "آلات تولید کوچک مقیاس" با "آلات تولید انبوه" هستیم که حسب توانمندی ها و تخصص های افراد، در اختیارشان قرار بگیرد و به تملک شخصی شان درآید تا امکان تولید در مقیاس های کوچک را داشته باشند. این تولید کنندگان پرتعداد به جای رابطه هرمی حاکم در سیستم تولید سرمایه داری، یک "رابطه شبکه ای" و "وابستگی متقابل" با یکدیگر خواهند داشت، کل کشور تبدیل به "شبکه ای هم افزا از افراد مولد" خواهد شد و دولت به عنوان حامی، هادی و ناظر در مرکزیت این شبکه قرار خواهد گرفت.
♻️توسعه فناوری نه تنها مانعی در مسیر این ایده نیست بلکه مقوم آن و همسو با آن نیز هست. فناوری، ابزارآلات را کوچک تر و فرآیندها را کوتاه تر می کند و این تسهیل کننده "تولید انفرادی/خانوادگی" است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
رویداد ملی روایت فتح
💢بدیل نظام سرمایه داری| تحول را باید از ابتدای زنجیره و در ابزار تولید ایجاد کرد / "رابطه شبکه ای" د
♻️تحول را باید از ابتدای زنجیره و در ابزار تولید ایجاد کرد| "رابطه شبکه ای" در تولید کوچک مقیاس جایگزین "رابطه هرمی" سیستم تولید سرمایه داری
✍️دکتر #سیدیاسر_جبرائیلی
✳️ ما برای مشارکت یافتن آحاد مردم در اقتصاد، یک بدیل برای سیستم تولید سرمایه داری می خواهیم و این بدیل، یک سیستم تولید کوچک مقیاس و غیر متمرکز است که در آن عموم مردم امکان مالکیت شخصی توام با مدیریت بر ابزارهای تولید خود را داشته باشند. صرفا در چنین سیستمی است که کارگر امکان خواهد یافت از مزدوری برای کارفرما، تبدیل به کارفرمای خویش شده و حاصل دسترنج خود را تمام و کمال به تملک خویش درآورد. برای این منظور، تحولی بنیادین در چهار سطح آلات تولید، محیط تولید، نظام توزیع و نقش دولت ضروری است.
🔻رابطه مزدوری میان اقلیت "اندک کارفرما - اکثریت کارگر" در نظام سرمایه داری، معلول سیستم تولید متمرکز و انبوه است. اما در زنجیره علل این رابطه مزدوری اگر یک حلقه عقب تر رویم، به آلات تولید مختص نظام سرمایه داری خواهیم رسید. وقتی آلات تولید به گونه ای طراحی می شوند که صرفا به کار تولید متمرکز و انبوه می آیند، سیستم تولید نیز به تبع از آلات تولید، از نوع متمرکز و انبوه خواهد بود و این زنجیره تا شکل دهی به نهادها و روابط اجتماعی متناسب با ماهیت خود پیش خواهد رفت.
🔹لذا تحول را باید از ابتدای زنجیره آغاز و در آلات تولید، ایجاد کرد که امکان تولید در کوچک ترین مقیاس توسط انبوهی از تولید کنندگان را فراهم کند. به عبارت دیگر ما برای پیاده سازی سیاست مشارکت آحاد مردم در اقتصاد، نیازمند جایگزین کردن "آلات تولید کوچک مقیاس" با "آلات تولید انبوه" هستیم که حسب توانمندی ها و تخصص های افراد، در اختیارشان قرار بگیرد و به تملک شخصی شان درآید تا امکان تولید در مقیاس های کوچک را داشته باشند. این تولید کنندگان پرتعداد به جای رابطه هرمی حاکم در سیستم تولید سرمایه داری، یک "رابطه شبکه ای" و "وابستگی متقابل" با یکدیگر خواهند داشت، کل کشور تبدیل به "شبکه ای هم افزا از افراد مولد" خواهد شد و دولت به عنوان حامی، هادی و ناظر در مرکزیت این شبکه قرار خواهد گرفت.
♻️توسعه فناوری نه تنها مانعی در مسیر این ایده نیست بلکه مقوم آن و همسو با آن نیز هست. چه، اساسا تحولی که ما مدنظر داریم، یک تحول فناوری پایه است که امروز ممکن شده و در گذشته ممکن نبود. فناوری، ابزارآلات را کوچک تر و فرآیندها را کوتاه تر می کند و این تسهیل کننده "تولید انفرادی/خانوادگی" است؛ مشروط به اینکه طراحی فناوری نه به قصد حذف انسان از فرایند تولید انبوه بلکه برای تسهیل، تسریع و ارتقای کیفیت در فرایند تولید کوچک مقیاس توسط افراد انسان ها صورت گیرد.
📚 یادداشت "فناوری؛ کاتالیزور گذار از سرمایه داری به آزادی" روزنامه سازندگی.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi