eitaa logo
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
76 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
240 فایل
ارتباط بابنده: @rezahaghshenas
مشاهده در ایتا
دانلود
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
🎥 بخش تقطیع‎شده اظهارات رییس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه که دیروز کلیپ ناقص آن در فضای‎مجازی پخش شد
🔻 انقلابی نمایی غیر از انقلابی گری است 🔹سیاه‌نمایی هنر نیست؛ اینکه برداریم همین‌طوری بی‌هوا، این دستگاه را، آن دستگاه را، این قوّه را، آن قوّه را بدون هیچ تمییزی محکوم کنیم؛ خب هر کسی، هر بچّه‌ای هم میتواند سنگ دستش بگیرد شیشه‌ها را بشکند، اینکه هنر نیست. هنر این است که انسان، منطقی حرف بزند، منصفانه حرف بزند، برای خاطر هوای نفْس حرف نزند، برای خاطر جهات شخصی حرف نزند، برای خاطر قدرت‌یابی حرف نزند، خدا را در نظر داشته باشد؛ اِنَّ السَّمعَ‌ وَ البَصَرَ وَ الفُؤادَ کُلُّ اُولٰئِکَ کانَ عَنهُ مَسئولاً، بدانید خود این حرفی که میزنید، در روز قیامت عملی است که مجسّم میشود در مقابل شما، و خدای متعال مؤاخذه میکند، سؤال میکند؛ نمیشود هر حرفی را انسان به‌خاطر میل دل خودش بزند. انقلابی‌نمایی غیر از انقلابی‌گری است؛ انقلابی‌نمایی [یعنی] آدم جوری عمل کند که کأنّه ما [انقلابی هستیم]؛ انقلابی‌گری کار سختی است؛ پابندی لازم دارد، تدیّن لازم دارد. ۱۳۹۶/۱۰/۰۶ 🔸بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی
تفارس 25454سهم آواپارس 38137سهم به هر نفر رسید
هدایت شده از بینش راهبردی
فقه روابط بین الملل ج۱.mp3
49.51M
🔶درس گفتار فقه روابط بین الملل 📌آنچه در این جلسه ارائه شد: 1- تبیین سرفصلها 1-1- ضرورت بحث 1-2- مفهوم شناسی 1-3- روش شناسی 1-4- موضوع شناسی 1-5- مسائل روابط بین الملل 2- تبیین ابر مسأله در علم روابط بین الملل 3- آیا ماهیت نظام بین الملل آنارشیک است یا سلسله مراتبی؟ 🔹مدرس: استاد رنجبر (دکتری علوم سیاسی و کارشناسی ارشد روابط بین الملل از موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره) 🔺با کانال همراه باشید. http://eitaa.com/joinchat/2579496960C994bde62e8
هدایت شده از بینش راهبردی
این هم پاسخ راهبردی ما به حمله ایذایی آنها
و چیزهایی را هم که عدالت است، گاهی نمی‏بیند. ۸/۶/۸۴   🔶منظور از عقلانیت، محافظه کاری نیست عقلانیت و محاسبه که می‏گوییم، فوراً به ذهن نیاید که عقلانیت و محاسبه به معنای محافظه‏کاری، عقل‏گرایی و تابع عقل بودن است. عاقل بودن و خرد را به کار گرفتن با محافظه‏کاری فرق دارد. محافظه‏کار، طرف‏دار وضع موجود است؛ از هر تحولی بیمناک است؛ هرگونه تغییر و تحولی را برنمی‏تابد و از تحول و دگرگونی می‏ترسد؛ اما عقلانیت این‏طور نیست؛ محاسبه‏ی عقلانی گاهی اوقات خودش منشأ تحولات عظیمی می‏شود. انقلاب عظیم اسلامی ما ناشی از یک عقلانیت بود. بنابراین عقلانیت با محافظه‏کاری فرق دارد. محاسبه‏ی عقلانی را با محاسبه‏ی محافظه‏کارانه به‏هیچ‏وجه مخلوط نکنید؛ این‏ها دو چیز است. ۸/۶/۸۴   🔶نباید به اسم عدالت‌خواهی، اخلاق را زیر پا گذاشت اگر به نام عدالت‌خواهی و به نام انقلابیگری، اخلاق را زیر پا بگذاریم، ضرر کرده‌ایم؛ از خط امام منحرف شده‌ایم. اگر به نام انقلابیگری، به نام عدالت‌خواهی، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به کسانی که از لحاظ فکری با ما مخالفند، اما می‌دانیم که به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، اهانت کردیم، آنها را مورد ایذاء و آزار قرار دادیم، از خط امام منحرف شده‌ایم. ۱۴/۳/۹۰   🔶کار را بی جنجال پیش ببرید من در همان نامه‌ی هشت مادّه‌ای هم همین سفارش را کرده بودم؛ گفتم کار را بی‌جنجال پیش ببرید. ما می‌خواهیم حقیقتاً با فساد مبارزه شود؛ جنجال لازم نیست. بله، خبررسانی به مردم خوب است. وقتی کار تمام شده باشد، آن مقداری که لازم باشد، خبر رسانی شود. کار هم صورت می‌گیرد. ۲۲/۲/۸۲ 🔶انتقاد شخصی و مصداق سازی نکنید گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداق‏سازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه می‏کنید، اولًا احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من می‏بینم دیگر. من مواردی را مشاهده می‏کنم- نه در دانشگاه، در گروه‏های اجتماعی گوناگون- که روی یک مصداق خاصی تکیه می‏کنند؛ یا به‏عنوان فساد، یا به عنوان کج‏روی سیاسی، یا به‏عنوان خط و خطوط غلط. بنده مثلًا اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و می‏بینم این‏جوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه می‏کنید، هم احتمال اشتباه هست، هم وسیله‏ای به دست می‏دهید برای اینکه آن زرنگ قانون‏دانِ قانون‏شکن- که من گفته‏ام قانون‏دانهای قانون‏شکن خطرناکند- بتواند علیه شما استفاده کند. شما زرنگی کنید، شما اسم نیاورید، شما روی مصداق تکیه نکنید؛ شما پرچم را بلند کنید. ۱۴/۲/۸۷   🔶خانگی برخورد کنید؛ نه بیگانه‌وار و معترض این گفتمان را باید همه‏گیر کنید؛ به‏گونه‏ای که هر جریانی، هر شخصی، هر حزبی و هر جناحی سر کار بیاید، خودش را ناگزیر ببیند که تسلیم این گفتمان شود؛ یعنی برای عدالت تلاش کند و مجبور شود پرچم عدالت را بر دست بگیرد. اما در برخورد با آنچه شده، باید خانگی برخورد کنید؛ نه بیگانه‏وار و معترض. بالاخره کارهای زیادی انجام گرفته، احیاناً کوتاهی‏هایی هم شده؛ اما باید مشکل را حل کرد. نباید نتیجه‏ی قهری نحوه‏ی بیان این باشد که بعد از چندی انسان احساس کند که به کلّ مجموعه به‏شدت معترض است؛ نه، شما برای موفقیت کلّ مجموعه دارید تلاش می‏کنید؛ اصلًا همه‏ی تلاشتان این است که نظام را پیش ببرید. ۱۰/۸/۸۳   پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی
✅ دوازده اصل در عدالت‌خواهی انقلابی مقدمه: «عدالت‌خواهی» همواره یکی از توصیه‌های رهبر انقلاب به جوانان مؤمن و انقلابی و آحاد ملت بوده است. اما عدالت‌خواهی هم مثل هر امر اجتماعی دیگری، ممکن است دچار آفات و آسیب‌هایی شود. بنابراین لازم است تا مسیر مطالبه و طریق طلب آن بر مبنای معیارهای صحیح، دانسته و سپس پیموده شود.در اطلاع‌نگاشت زیر، برخی از الزامات و چارچوب‌های اساسی عدالت‌خواهی را در منظومه‌ی فکری رهبر انقلاب مورد بررسی قرار گرفته است.   🔶نیازمند «نظریه‌ جامع عدالت» هستیم اداره‌ی کشور نیاز دارد به اینکه به یک جمع‌بندی قوی و متقن و مستدل در باب عدالت اجتماعی برسد که بتواند بر اساس آن جمع‌بندی، برنامه‌های بلندمدت را طراحی کند. بعد از آنکه ما به یک نظریه‌ی متقن و جمع‌بندی شده‌ای در باب عدالت رسیدیم، تازه برای پیدا کردن شیوه‌های اجرا و تحقق آن در جامعه، به بحث‌های کاربردی نیاز داریم؛ که این خودش پژوهش‌های فراوانی را دنبال خواهد کرد. آن وقت در اینجاست که ما می‌توانیم از تجربیات بشری استفاده کنیم. ۲۷/۲/۹۰   🔶شعار عدالت را تقویت و همگانی کنید اما... هرچه می‌توانید، شعار اصلی عدالت و آنچه را مربوط به عدالت است، تقویت و همگانی و در ذهن‌ها تعمیق کنید و روی پشتوانه و فلسفه‌ی فکری آن کار کنید - اینها لازم است - اما کاری نکنید که مخالفان شما این تردید را دامن بزنند که آیا نظام اسلامی می‌تواند؟ آیا نظامی اسلامی توانسته؟ البته که می‌تواند؛ البته که توانسته! مدعی دستگاه‌های مختلف از لحاظ کارآمدی، خودِ بنده هستم. من دائماً نسبت به کارآمدی، از اینها سؤال و مطالبه می‌کنم؛ اما بنده اعتقادم این است که نظام اسلامی از همه‌ی دولت‌هایی که در دوران استعمار و دوران نزدیک به استعمار در کشور ما وجود داشته، قویتر عمل کرده است. ۱۰/۸/۸۳   🔶دانشجویان درباره عدالت اجتماعی بیندیشند وقتی که مسأله عدالت اجتماعی در کشور مطرح میشود، دانشجو باید از این مسأله حمایت کند. عدالت اجتماعی، آن چیزی است که حتی کسانی که اصرار داشتند شعار عدالت اجتماعی را به دلایل سیاسی و با انگیزه‌های گوناگون کمرنگ کنند، بالاخره نتوانستند؛ مجبور شدند عدالت اجتماعی را مطرح کنند. در دنیا، غیر از مستکبران و زورگویان و چپاولگران عالم، هیچ انسانی نیست که به عدالت اجتماعی و شعار آن پشت کند. این شعار در کشور مطرح می‌شود؛ چه کسی باید از این شعار حمایت کند؟ چه کسی باید بیشتر از همه درباره آن بیندیشد؟ چه کسی باید برای آن کار کند و درباره راه‌های تأمین آن، تحقیق و بحث کند و میزگرد بگذارد، غیردانشجویان؟ ۱/۹/۷۸   🔶انسانی که با تقوا نیست نمی‌تواند منشاء عدالت اجتماعی باشد در هر انسانی، عدالت شخصی و نفسانی او، پشتوانه‌ی عدالت جمعی و منطقه‌ی تأثیر عدالت در زندگی اجتماعی است... هرکس که بخواهد در محیط زندگی مردم منشأ عدالت شود، اول باید در درون خود تقوای الهی را رعایت کند. انسانی که مراقب خود نیست و در عمل و کلام و زندگی شخصی خود دچار بی‌عدالتی و بی‌تقوایی است، نمی‌تواند در محیط جامعه منشأ عدالت اجتماعی باشد. ۲۶/۱۲/۷۹   🔶شاخص عدالت، قانون است معیار و شاخص عدل هم عمل به قانون است. اگر عمل فرد، جمع، منطبق به قانون شد، این عدالت است؛ اگر از قانون انحراف پیدا کرد، این بی‌عدالتی است. و قانون هم در نظام اسلامی، قانون اسلامی است. البته در مجموعه‌ی قوانین ما ممکن است قوانینی باشند که صددرصد با احکام اسلامی منطبق نباشند، یا قوانینی که از قبل مانده‌اند یا برخی قوانین دیگر، که اینها بایست اصلاح بشود. معیار، این است که بر طبق قانون عمل بشود. عدل، اینجا تحقق پیدا می‌کند. ۷/۴/۸۸   🔶عدالت بدون معنویت، یک «شعار توخالی» است اگر معنویت با عدالت همراه نباشد، عدالت می‏شود یک شعار توخالی. خیلی‏ها حرف عدالت را می‏زنند، اما چون معنویت و آن نگاه معنوی نیست، بیشتر جنبه‏ی سیاسی و شکلی پیدا می‏کند. ۱۶/۶/۸۸ اگر معنویت نشد، عدالت تبدیل می‏شود به ظاهرسازی و ریاکاری؛ اگر عقلانیت نشد، عدالت اصلًا تحقق پیدا نمی‏کند و آن چیزی که انسان تصور می‏کند عدالت است، می‏آید و جای عدالت واقعی را می‏گیرد. بنابراین معنویت و عقلانیت در تحقق عدالت شرط است. ۲/۶/۸۷   🔶اگر عقلانیت نباشد؛ عدالت، «ضد عدالت» می‌شود اگر عقلانیت در عدالت نباشد، گاهی اوقات عدالت به ضد خودش تبدیل می‏شود؛ اگر درست در باب عدالت محاسبه نباشد. خیلی از کارها را گاهی بعضی از این گروه‏های تند و افراطی توی این کشور به عنوان عدالت کرده‏اند، که ضد عدالت شده. اتفاقاً حالا همان تندی‏های آن حضرات موجب شده که خود آن‏ها صد و هشتاد درجه گرایش‌هایشان عوض بشود! جور دیگری حرف بزنند، جور دیگری فکر کنند، جور دیگری عمل بکنند. ۱۶/۶/۸۸ اگر عقل و خرد در تشخیص مصادیق عدالت به کار گرفته نشود، انسان به گمراهی و اشتباه دچار می‏شود؛ آسمان: خیال می کند،چیزهایی عدالت است، درحالی‏که نیست؛
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
✅ نقد واجب است، لجن‌پراکنی حرام است 🔹خدمات دولتی‌ها و قضائی‌ها و مجلسی‌ها را باید انسان سپاسگزاری کند، شکرگزاری کند؛ غالب [آنها] هم خدمتگزاران هستند. صدمات را هم بایستی انتقاد کرد، نقد کرد؛ منتها نقد منصفانه و نقد مسئولانه، نه نقد همراه با و . نقد و نقدپذیری واجب است، تهمت و است؛ نقد با تهمت‌زنی فرق میکند، با لجن‌پراکنی فرق میکند، با فرق میکند؛ نقد باید منصفانه باشد، باید عاقلانه باشد، باید مسئولانه باشد. بیان انتقادی با تخریب فرق میکند؛ بیان انتقادی با کامل کردن پازل دشمن فرق میکند؛ با _مردم یا در فضای عمومی کشور فرق میکند؛ باید واقعاً دلسوزانه باشد. 🔸مقام معظم رهبری ۱۳۹۰/۰۶/۰۲ @s_a_razavi
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
🔶درس گفتار فقه روابط بین الملل #جلسه_اول 📌آنچه در این جلسه ارائه شد: 1- تبیین سرفصلها 1-1- ضرورت ب
این درس ها در زمینه فقه روابط بین الملل، تازه توسط استاد رنجبر آغاز شده حتما گوش بدید ان شاالله بسیار مفید خواهد بود
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
. این لیست ۱۰ کشوری است که بیشترین تحریم‌ها برایشان وضع شده است. در این لیست، ایران با بیشترین تحریم‌های تاریخ جهان روبرو است و هیچ اثری از ترکیه در لیست نیست. با این وجود، وقتی ترکیه کمی تنش با غرب پیدا کرد، ارزش پولی این کشور در چند روز نابود شد! فرض کنید یک صدم تحریم‌هایی که بر ایران وضع شده است را روی ترکیه یا کشورهای دیگر اعمال کرده بودند، آن وقت چه بلایی بر سر آنها می‌آمد! آيا با وجود مشکلات مختلف، نباید به قدرت جمهوری اسلامی ایران اذعان کرد؟ آیا نمی‌توان با برنامه‌ریزی و انتخاب مدیران توانمند، سالم و جهادی، یخش معظم تحریم‌ها را بی اثر کرد و با وجود بیشترین‌ تحریم‌های تاریخ جهان به راه مستقلانه خود ادامه داد و ان‌شالله ضربه نهایی را به پیکره استکبار جهانی وارد کرد؟ 🔺صفحات حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
🔻 با کسانی که نمی‌‌خواهند حق را بشوند، چطور برخورد کنیم؟ 🔻 خودمان را معطّل ناشنوندگانِ حق نکنیم؛ شنوندگان حق در جهان فراوانند 🔻 اولویت‌دادن به ناشنوندگان، بسیاری از شنوندگان را از شنیدن حرف حق محروم می‌کند 👈🏼 چرا ما در تبلیغات ضعیف هستیم؟ ج۷ یک مشکل مهم در عرصۀ تبلیغ، این است که بعضی‌ها اصلاً حاضر نیستند حرف حق را بشنوند بلکه اجازۀ شنیدن به دیگران هم نمی‌دهند. با این افراد باید چه‌کار کرد؟ باید از بخشی از مخاطبان (ناشنوندگانِ حق) ناامید بشویم؛ این یک «راهبرد» است. «وَ لَوْ عَلِمَ اللَّهُ فيهِمْ خَيْراً لَأَسْمَعَهُمْ‏» اگر خدا خیری در اینها می‌دید، اینها را شنوای حق می‌کرد، اینها اگر هم بشنوند، تبعیّت نخواهند کرد. پیامبر(ص) بعد از اینکه دید قریش مکه، شنوندۀ حق نیستند بلکه ناشنوندگانِ بسیار مُصرّ و متحجری هستند، از آنها روگردان شد و سراغ مردم مدینه رفت. 💢 گاهی پیامبران و مؤمنین، خیلی حرص می‌خورند که چرا بعضی‌ها حقیقت را نمی‌دانند؟ درحالی‌که آنها خودشان نمی‌خواهند بشنوند و الا بارها به گوش‌شان خورده است. لذا خدا به پیامبر می‌فرماید «ذَرْهُم‏» آنها را رها کن. ⭕️ ما نباید خودمان را معطل متقاعدکردن کسانی کنیم که حرف‌مان را نمی‌پذیرند؛ باید از آنها عبور کنیم. در جهان و در جامعۀ خودمان گوشِ شنوا فراوان هست. اولویت‌دادن به ناشنوندگان، بسیاری از شنوندگان را از شنیدن حق محروم می‌کند. ✔️ در همین جامعۀ خودمان، جوان‌های بسیاری داریم که شنوای حرف حقّ زیبا هستند. اما خیلی از ما طلبه‌ها، این مخاطبان خوب را-که اکثریت هستند- رها کرده‌ایم و بیشتر به پاسخ شبهات می‌پردازیم. ✅ اولویت‌ ما در تبلیغ دین نباید «پاسخ‌دادن به شبهه» باشد. رفع شبهه مسئلۀ اولِ جوان‌ها نیست. ذهن‌ مردم و خصوصاً جوان‌ها، شبهه‌ناک نیست. رفع شبهه مثل داروی سرطان است، اکثر مردم که سرطان ندارند؛ بلکه نیاز به غذای سالم دارند. باید سراغ نیاز اصلی مردم و جوان‌ها برویم و با معارف دین، به این نیازها پاسخ بدهیم.
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
🔻 با کسانی که نمی‌‌خواهند حق را بشوند، چطور برخورد کنیم؟ 🔻 خودمان را معطّل ناشنوندگانِ حق نکنیم؛ شنو
نکته ی جالبی داره👌 خیلی وقت ها که میشینیم با یک عنود یا یک لجوج بحث کردن اشتباه است و درواقع داریم سرمایه ای که باید برای شنوندگان حق،خرج کنیم را، در راه ناشنوندگان حق پایمال میکنیم.