Lohof.pdf
1.83M
═━🍃❀◾️❀🍃━═
🥀 ترجمه کتاب ارزشمند "لهوف"
◾️نوشته ی سید بن طاووس
🥀 کتاب "لهوف" درباره رخدادهایی است که به حادثه کربلا منتهی شده است؛ همچنین اصل جنگ و رخدادهای پس از آن.
◼️کتاب "لُهُوف" در نزد علمای برجسته شیعه جایگاه مهمی دارد به طوری که آیت اللّه سیّد محمد علی قاضی تبریزی می فرماید: «کتاب لهوف سیّد ابن طاوس نقلیّاتش بسیار مورد اعتماد است و در میان کتب مَقاتل کتاب مَقْتَلی به اندازه اعتبار و اعتماد به آن نمی رسد و در اطمینان بر آن کتاب در ردیف اول کتب معتبره مقاتل قرار گرفته است.»
🌸نماز بالا سر
به نام نامی سر، بسمه تعالی سر
بلندمرتبه پیکر، بلندبالا سر
فقط به تربت اعلات، سجده خواهم کرد
که بندهی تو نخواهد گذاشت، هرجا سر
قسم به معنی لا یمکن الفرار از عشق
که پر شده است جهان، از حسین سرتاسر
نگاه کن به زمین! ما رأیت إلا تن
به آسمان بنگر! ما رأیت إلا سر
سری که گفت: «من از اشتیاق لبریزم
به سر سرای خداوند میروم با سر
هر آنچه رنگ تعلق، مباد بر بدنم
مباد جامه، مبادا کفن، مبادا سر.»
همان سری که "یحب الجمال" محوش بود
جمیل بود، جمیلا بدن، جمیلا سر
سری که با خودش آورد بهترینها را
که یک به یک، همه بودن سروران را سر
زهیر گفت: حسینا! بخواه از ما جان
حبیب گفت: حبیبا! بگیر از ما سر
سپس به معرکه عابس، " أجنّنی"گویان
درید پیرهن از شوق و زد به صحرا سر
بنازم " أم وهب" را، به پاره تن گفت
برو به معرکه با سر ولی میا با سر
خوشا به حال غلامش، به آرزوش رسید
گذاشت آخر سر، روی پای مولا سر
چنان که یک تن دیگر به آرزوش رسید
به روی چادر زهرا گذاشت سقا، سر
در این قصیده ولی آنکه حسن مطلع شد
همان سری است که برده برای لیلا سر
همان که احمد و محمود بود سر تا پا
همان سری که خداوند بود، پا تا سر
پسر به کوری چشمان فتنه کاری کرد
پر از علی شود آغوش دشت، سرتاسر
میان خاک، کلام خدا مقطعه شد
میان خاک؛ الف، لام، میم، طا، ها، سر
حروف اطهر قرآن و نعل تازهي اسب
چه خوب شد که نبوده است بر بدنها سر
تنش به معرکه سرگرم فضل و بخشش بود
به هرکه هرچه دلش خواست داد، حتی سر
جدا شده است و سر از نیزهها درآورده است
جدا شده است و نیفتاده است از پا سر
صدای آیه کهف الرقیم میآید
بخوان! بخوان و مرا زنده کن مسیحا سر
بسوزد آن همه مسجد، بمیرد آن اسلام
که آفتاب درآورد از کلیسا سر
عقیله، غصه و درد و گلایه را به که گفت؟
به چوب، چوبه محمل، نه با زبان، با سر
دلم هوای حرم کرده است میدانی
دلم هوای دو رکعت نماز بالا سر
🌺علیکن بالفرار
با چشم اشکبار علیکنّ بالفرار
با قلب داغ دار علیکنّ بالفرار
جان هم رسیده گرچه به لب هایتان ولی
با حال احتضار علیکنّ بالفرار
از من به لاله های حرم عمه جان بگو
حتی به روی خار... علیکنّ بالفرار
دقت کنید گم نشود هیچ کودکی
امشب در این دیار علیکنّ بالفرار
با اینکه از مصائب این دشت پر بلا
لا یمکن الفرار... علیکنّ بالفرار
#رهبر_معظم_انقلاب
✅ مهمترین معروفها ...
معروفی بالاتر از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی نداریم؛ هر کسی که در این راه تلاش کند، آمر به معروف است؛ حفظ عزّت و آبروی ملّت ایران، بزرگترین معروف است.
معروفها اینها هستند: اعتلای فرهنگ، سلامت محیط اخلاقی، سلامت محیط خانوادگی، #تکثیر_نسل و #تربیت_نسل_جوان آمادهی برای اعتلای کشور، رونق دادن به اقتصاد و تولید، همگانی کردن اخلاق اسلامی، گسترش علم و فنّاوری، استقرار عدالت قضائی و عدالت اقتصادی، مجاهدت برای اقتدار ملّت ایران و ورای آن و فراتر از آن، اقتدار امّت اسلامی و تلاش و مجاهدت برای وحدت اسلامی؛ مهمترین معروفها اینها است و #همه_موظّفند در راه این معروفها تلاش کنند؛ امر کنند.
«بیانات در حرم مطهر رضوی، ۱۳۹۴/۱/۱»
#فرزندآوری
#جمعیت_مولفه_قدرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸عاشورا در یمن
🖌کارکرد شورآفرین، نیروزا، وحدت بخش و ظلم ستیز حماسه حسینی در یمن آشکار است، مردمی که صبورانه با فقر و دستان خالی، اربابان زور و زر و تزویر را به تسلیم واداشته اند.
🔹اگر رسانههای دشمن در صدد تخریب و تحریف دستگاه امام حسین (ع) هستند به دلیل چنین نتایجی است.
❗️عزاداری سکولار چنین ثمراتی ندارد بلکه پذیرای ذلت و همراهی با شمر و یزید زمان است.
🌺زن مگو مرد آفرین روزگار!
🏴 [پس از واقعهی کربلا] خطبه را فقط زینب و علیّبنالحسین نخواندند، [بلکه] چندین زن خطبه خواندند؛ امّکلثوم خطبه خوانده، سکینه بنتالحسین خطبه خوانده، فاطمه بنتالحسین خطبه خوانده. اینها دخترها و زنهایشان هم اینجوری بودند.
🌷 اینکه میگویند «زن مگو مردآفرین روزگار» من و تو عادت کردهایم این را که گفتند فوراً گریه را سر بدهیم و رویش فکر نکنیم؛ راست است، اینها مردآفرین بودند.
🔻 اگر یزید قبلاً میدانست که بعداً اینقدر دردِسر برایش ایجاد خواهد شد، گمان بنده این است که به عمر سعد و شمر دستور میداد که زنها را هم همان جا یکجا بکُشید. منتها سنّت خدا بر غلبهی حق است و بر پایداری حق. ۵۱/۱۱/۲۲
📕 منبع: کتاب همرزمان حسین؛ گفتار پنجم
📙 #معرفی_کتاب
📚 عنوان کتاب:حماسه امام سجاد (ع) (مشتمل بر گفتارهایی از حضرت آیت الله العظمی خامنهای (مدظله العالی) درباره مبارزات سیاسی - فرهنگی امام سجاد (ع)
✍️ نویسنده: موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنهای
🏡 ناشر: انقلاب اسلامی
📖 صفحات: ۳۰۰ صفحه
📗 معرفی کوتاه کتاب
این کتاب در سه بخش تنظیم گردیده است، بخش نخست که در کتاب با عنوان "به جای مقدمه" آورده شده، مشتمل بر سخنرانی رهبر معظم انقلاب در کنگره جهانی امام رضا (ع) میباشد.
📖 قطعهی کوتاه کتاب
زندگی امام سجاد(علیه السلام) بعد از عاشورا را میتوان به دو بخش تقسیم کرد:
۱.دوره حماسهساز اسارت:
امام زین العابدین(ع) در دوره اوّل که دورهای پر هیجان و عبرتانگیز، همانند قهرمانی بزرگ با گفتار و رفتارش حماسه آفرید و همچون یک انقلابی پر خروش، به دشمنان مقتدر خود در برابر همه پاسخهای دندانشکن پرخاشگرانه داد، در کوفه در مقابل عبیدالله بنزیاد ـ آن وحشی خونخواری که از شمشیرش خون میریخت و سرمست باده غرور بود، آنچنان سخن گفت که ابن زیاد دستور داد: او را...
راز شادي امام حسين (عليه السلام) در قتلگاه
اصغر طاهرزاده
دانلود کتاب در فرمت های مختلف
https://www.ghbook.ir/index.php?option=com_dbook&task=viewbook&book_id=14870&lang=fa
معنا و هدف زندگی
فرهنگ و مکتب عاشورا
شادی
🌺بخشی از زيباييهاي وقايع کربلا:
🌺زيباترين خواهش يک زن { همراه کردن زهير با امام حسين (عليه السلام) توسط همسرش}
🌺زيبا ترين بازگشت { توبه حر و الحاق به سپاه امام حسين (عليه السلام)}
🌺زيباترين وفاداري { نخوردن آب در شط فرات ابالفضل (عليه السلام) }
🌺زيبا ترين جنگ { نبرد حضرت علي اکبر (عليه السلام) با دشمن}
🌺زيبا ترين واکنش { پرتاب کردن سر وهب توسط مادرش به طرف دشمن}
🌺زيبا ترين پاسخ {احلي من العسل جناب قاسم ابن الحسن(عليه السلام)}
🌺زيبا ترين هديه {تقديم عون و محمد به امام حسين (عليه السلام) توسط مادرشان حضرت زينب (سلام الله عليها)}
🌺زيبا ترين #نماز { نماز ظهر عاشورا در زير باران تير}
🌺زيبا ترين جانثاري { حائل قرار دادن دستها ، توسط عبدالله ابن حسن (عليه السلام) و دفاع از عمو }
🌺زيبا ترين سخنراني { سخنراني #امام_سجاد (عليه السلام) و #حضرت_زينب (سلام الله عليها) در کاخ ظلم }
🌺و از همه زيبايي ها زيباتر جمله « ما رأيتُ الا جميلاً » که حضرت زينب (سلام الله عليها) حيدر وار بيان کرد. وقتی که یزید با کنایه از ایشان پرسید:خب , چه دیدی؟ و خانم جواب دادند: غیر از زیبایی چیزی ندیدم.
🔸️تحلیل راهبردی در تبیین ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین در بیان
حضرت آیتالله سیّدعلی خامنهای:
[۱]. نه میتوانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه میتوانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیهالسّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را میطلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچکدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند.
[۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجامدادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچکس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد.
[۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد میشوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمیرود، امّا گاهی هم مردم، فاسد میشوند، هم حکومتها، هم علمای دین، بهطوریکه حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض میکنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا بهتعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمینکنندۀ زندهشدنِ اسلام» است، بعد از آنکه مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبینرفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، بهجایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟!
[۴]. افزونبراینکه باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدایمتعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمیبخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهمبودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمیکند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاینرو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی.
[۵]. در زمانِ امام حسین - علیهالسّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» بهوجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمیکرد، چنانکه اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون بهعنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمیخواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد میکند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر میگذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسانها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالیکه اگر در زمانِ معاویه، امام حسین میخواست قیام کند، پیامِ او دفن میشد؛ زیرا سیاستها بهگونهای بود که مردم نمیتوانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاینرو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد.
[۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربهمعروف و نهیازمنکر» است.
[۷]. آن حضرت در مناسبتهای مختلف، به همین معنا اشاره کرده است:
وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ
دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتیکه اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد.
وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ
و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم، قیام نكردم، بهیقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و میخواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم علىبنابىطالب رفتار مینمایم.
وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ
و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مىخوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند.
(در خطبههای نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴).
https://eitaa.com/Rooshdaneh/13782
🌺 شخصیت و قیام امام حسین(علیه السلام) فراادیانی است
🌸رقیه درویشی، استاد جامعةالزهرا(سلام الله علیها):
🔹 امام حسین (علیه السلام) شخصیتی محدود به یک مذهب و یا یک عده خاص نیست، بلکه شخصیت این امام و عظمت قیام ایشان را باید از بیان اندیشمندان سایر ادیان نیز شناخت.
💬 آنتوان بارای مسیحی در کتاب الحسین میگوید: امام حسین خاص شیعه و مسلمانان نیست بلکه یک گوهر جاودان است که همه ادیان آن را فقط در یک مقطع تاریخی نمی شناسد بلکه حرکت آزادگی آن یک اصل اساسی و جاودانه است.
💬 توماس کارلایل مینویسد: «بهترین درسی که از تراژدی کربلا میگیریم، این است که حسین (علیهالسلام) و یارانش ایمان استوار به خدا داشتند. آنها با عمل خود روشن کردند که تفوق عددی در جایی که حق با باطل روبهرو میشود، اهمیت ندارد و پیروزی حسین (علیهالسلام) با وجود اقلیتی که داشت، باعث شگفتی من است».
💬 واشنگتن ایرونیک مورخ آمریکایی: «برای [امام] حسین (علیهالسلام) ممکن بود که زندگی خود را با تسلیم شدن به اراده یزید نجات بخشد، لیکن مسئولیت پیشوایی و نهضت نجاتبخش اسلام اجازه نمیداد که او یزید را به عنوان خلافت بشناسد؛ لذا خود را برای هر ناراحتی و فداکاری برای رها ساختن اسلام از چنگال بنیامیه آماده ساخت. در زیر آفتاب سوزان و روی ریگهای تفتیده روح حسین (علیهالسلام) فناناپذیر است. ای رهبر نمونه شجاعت و ای شهسوار من ای حسین (علیهالسلام)»
💬مادام، انگلیسی از نویسندگان دائرةالمعارف قرن نوزدهم فرانسه میگوید: بزرگترین دلیل بر اثبات مظلومیت امام حسین، قربانی دادن بچه شیر خواره اش بود که در هیچ تاریخی سابقه ندارد بچه شیرخواری را برای طلب آب بیاورند و آن قوم عوض دادن آب، او را طعمه تیر جفا قرار دادند . این عمل دشمن اثبات مظلومیت حسین را نمود و به همین نیروی مظلومیت بساط عزت خاندان مقتدر بنی امیه را برچید و رسوای عالمشان نمود. در اثر جانبازی های او و اهل بیت بزرگش دین محمد صلی الله علیه وآله حیات نوینی بخود گرفت.
بیشتر بخوانید:
https://hawzahnews.com/xbQxm
🌺 پای درس امام حسین علیه السلام
نوشته : استاد ابراهیم اخوی
🌺ببخش تا بزرگ باشی
بخششهای مادی، با عبور از خودخواهی به دیگرخواهی اتفاق میافتد و بروز این رفتار ارزشمند، نشان از روحیهای بالا و منشی آسمانی دارد.
▫️معصومین علیهمالسلام در این میدان هم گوی را از دیگر رقیبان ربوده و پرچمدار بخششهای مادی بودهاند.
علاوه بر رفتار الگویی خویش، در بعد شناختی و فرهنگسازی نیز تلاش کردهاند تا همگان را به این مسیر روشن رهنمون شوند.
🌺 امام حسین علیهالسلام در رتبهای عمومی، بخششهای مادی را سبب سیادت و آقایی دانسته و میفرماید: «مَن جادَ سادَ؛ هر كه بخشنده باشد، آقايى كند.» و در مرتبهای خاصتر به توسعه این رفتار نسبت به کسانی که امید دریافت بخشش را ندارند، اشاره دارد و می فرماید: «بخشندهترين مردم، كسى است كه به آن كه به او چشم اميد نبسته بخشش كند.»
#سیره_خانواده_تراز
🔹رهنمودهای ازدواج جوانان
🌸هر چه زودتر بهتر! اسلام اصرار دارد بر این که این پدیده [ازدواج] هر چه زودتر، انجام گیرد.
📆۱۳۸۰/۱۲/۰۹
🌸 زود که میگوییم یعنی از همان وقتی که دختر و پسر احساس نیاز میکنند به داشتن همسر.
📆۱۳۸۰/۱۲/۰۹
🌸چرا سنّ ازدواج در کشور ما بالا رفته؟ مگر جوان هفده ساله، هجده ساله، نوزده ساله، احتیاج ندارد به اطفاء نیاز جنسی و غریزهی جنسی؟
📆۱۳۹۲/۰۸/۰۸
🌸 ما نباید تصوّر بکنیم که حتماً بایستی یک نفری یک خانهی مِلکی داشته باشد، یک شغل درآمدداری داشته باشد، بعد ازدواج بکند! نه!! اِن یَکونوا فُقَرآءَ یُغنِهِمُ اللهُ مِن فَضلِه؛ این قرآن است [که] با ما دارد اینجور حرف میزند.
📆۱۳۹۲/۰۸/۰۸
🌺ممکن است جوان، الان هم امکانات مالی مناسبی نداشته باشد، امّا انشاءالله بعد از ازدواج خدای متعال گشایش میدهد. ازدواج جوانها را متوقّف نکنید.
📆۱۳۹۴/۰۴/۲۰
🌸این یک وعدهى الهى است؛ ما باید به این وعده، مثل بقیهى وعده های الهی که به آن وعدهها اطمینان میکنیم، اطمینان کنیم.
📆۱۳۹۳/۰۵/۰۱
🌸 اینکه دخترها بگویند ما هنوز آمادهی ازدواج نشدهایم، پسرها بگویند ما هنوز عقل زندگی نداریم، حرفهای منطقی آن چنانی نیست. نه، جوانها آمادگی هم دارند، خیلی هم خوبند. این حس گریز از مسئولیت، مقداری مانع میشود از اینکه این کار انجام شود.
📆۱۳۷۹/۰۶/۲۸
🌺 شما که جوانید، مطالبهگرید، این سنتهاى غلطى که در زمینهى ازدواج وجود دارد، بایستى شماها نقض کنید؛ باید واقعاً در جامعه یک حرکتى در این زمینه بهوجود بیاید.
📆۱۳۹۳/۰۵/۰۱
🌺به پدرها و مادرها تذکّر میدهم؛
من خواهش میکنم
و تقاضا میکنم
از شماها که یک خرده امکانات ازدواج را آسان کنید. پدر و مادرها سختگیری میکنند.
ازدواج جوانها را متوقّف نکنند؛ من خواهش میکنم که پدرها و مادرها به این مسئله توجّه کنند!
📆۱۳۹۴/۰۴/۲۰
#معرفی_ادعیه
🌸آداب سخن گفتن با خدا
روش مناجات را از امام سجاد علیه السلام در دعاهایشان فرا بگیریم. یک مجموعه بنام مناجات خمس عشر در مفاتیح الجنان هست.
موضوعات مناجات خمس عشر یا پانزده گانه که علامه مجلسی هم در بحار الانوار ذکر کرده اند به این ترتیب است:
مناجات اول: راز و نیاز توبه کنندگان
مناجات دوم: راز و نیاز شاکیان
مناجات سوم: راز و نیاز ترسیدگان
مناجات چهارم: راز و نیاز امیدواران
مناجات پنجم: راز و نیاز دلدادگان
مناجات ششم: راز و نیاز شاکران
مناجات هفتم: راز و نیاز فرمانبران خدا
مناجات هشتم: راز و نیاز ارادتمندان
مناجات نهم: راز و نیاز شیفتگان
مناجات دهم: راز و نیاز توسل جویان
مناجات یازدهم: راز و نیاز نیازمندان
مناجات دوازدهم: راز و نیاز عارفان
مناجات سیزدهم: راز و نیاز ذاکرین
مناجات چهاردهم: راز و نیاز پناه جویان
مناجات پانزدهم: راز و نیاز پارسایان
naghshye naghsh bar ab.pdf
1.48M
فایل pdf کتاب نقشهی نقش بر آب
«مروری بر بيانات رهبر معظّم انقلاب اسلامي پيرامون فتنه سال ۸۸»
🔹اعجاز🔹
همان وقتی که خنجر از تن خورشید سر میخواست
امامت از دل آتش چنان ققنوس برمیخاست
علی باشی و در میدان نجنگی، داغ از این بدتر؟
خدا او را به بزم عشقبازی شعلهور میخواست
علی در خونِ خود پرپر، علی با تیرِ در حنجر
علی از شعله سوزانتر، علی بودن هنر میخواست
نباید شعلۀ این ماجرا یک لحظه بنشیند
عبایش سوخت در آتش که آتش بال و پر میخواست
به پاهای کبوتر نامهای از جنس زنجیر است
که فریاد بلند تشنگان، پیغامبر میخواست
مصیبت تازه بعداز کربلا آغاز شد یعنی
به غیر از خونِ تن، دشمن از او خون جگر میخواست
امامت را زنی با جان و دل میبرد آهسته
که زینب بود، اگر او زیر دست و پا سپر میخواست
پدر لبتشنه جان داد و گذشت اما تمام عمر
صدای شرشر باران چه از جان پسر میخواست
غریب است آنچنان کعبه میان آشنایانش
که استعلام حقانیتش را از حجر میخواست
📝 #سیدحمیدرضا_برقعی
موضوع: #احکام_عزاداری
❓باقی مانده اموالی که به عنوان هزینههای مراسم عاشورای امام حسین(ع) جمع آوری میشود، در چه موردی باید خرج شود؟
✅ اگر #نذر شرعی صورت گرفته، تابع نذر است و گرنه میتوان با کسب اجازه از اهدا کنندگان، اموال باقی مانده را در امور خیر دیگر مصرف کرد یا آنها را برای مصرف در #مجالس_عزاداری آینده نگاه داشت.
❓آیا میشود اضافه خرج مراسم فاطمیه را در محرّم و یا بالعکس هزینه کرد؟
✅ اگر نذر خاص نشده باشد، که مثلاً در مراسم فاطمیه مصرف شود، و یا خلاف نظر اهدا کنندگان نباشد، اشکال ندارد.
📚منبع: khamenei.ir
📚«خون شریک»
✨مستند داستانی از زندگی شهید مدافعحرم میرزا مهدی صابری، به قلم «مریم علیبخشی» منتشر شد.
📌 | میرزامهدی از افغانستان بود. در قم به دنیا آمد و بزرگ شد. دانشجو بود و همزمان بنایی میکرد که خبر سوریه به گوشش رسید. یکسالونیم زمان گذاشت تا مادرش راضی شود. در سوریه طوری درخشید که مسئولیت مخابرات را به او سپردند. جایگاهی که فقط بر عهدهٔ ایرانیها بود. لقبش «باکلاس» بود و همه دوست داشتند رفیقش باشند. وقتی برای مرخصی برگشت ۲۰ روز طول کشید تا دوباره از مادر رضایت بگیرد. این بار همراه گردان ویژه در سه عملیات دشوار و ویژه جنگید. در نهایت هم رفت جایی به قول خودش بالایِ بالایِ بالایِ بالایِ ابرها.
در «#خون_شریک» در کنار روایتی از زندگی شهید میرزامهدی صابری دقیق و مفصل از عملیاتها میخوانید، تاریخچهای از داعش و جبهه النصره و چگونگی حضور ایرانیها و افغانستانیها در سوریه نیز پیش روی شماست.
💠برشی از کتاب:
«زیر پوست تَل، خونِ افغانستانی، ایرانی، سوری ریخته بود روی زمین. خونها داشتند نرم و آهسته از لای سنگها و از روی خاکها راه میکشیدند برسند به هم، و قاتی شوند. انگار قرار بود با هم شریک شوند و در نبودنِ صاحبانشان کاری کنند.»
● «خون شریک»
● مستند داستانی از زندگی شهید مدافعحرم میرزا مهدی صابری
#معرفی_کتاب
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀