eitaa logo
رشدانه
233 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
423 فایل
رهرو آن نيست كه گه تند و گهي خسته رود... رهرو آنست كه آهسته و پيوسته رود. 📝نظرات مشفقانه خود را در باره مطالب کانال با نشانی زیر درمیان بگذارید. ممنونم صفری https://eitaa.com/Tebyan_313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله الرحمن الرحیم 📙کتاب دستهای گشوده زمین دو داستان بلند با حال و هوایی متفاوت است که هر دو در بستر مسجد شکل گرفته اند. 🌸داستان اول *کسری کسری ندارد* ماجرای پسری است که طی اتفاقاتی علی رغم میلش پایش به مسجد کشیده می‌شود و دنیایش تغییر می‌کند. 🌸داستان دوم با حال و هوای نوجوانانه قصه ی دختری است که به مسجد پناه می‌برد و این ورود زمینه ساز حل مشکلات او و مادرش می‌شود. قصه ی مادری که دلش می‌خواهد با بچه هایش در مسجد حضور داشته باشد. قصه ی نوجوانانی که برای گرم تر کردن فضای مسجد برای همه تلاش می‌کنند. *خانه ای برای همه* قصه ی همه ی آدمهایی است که با وجود همه ی تفاوت‌ها در مسجد گرد هم می آیند و مأوا می‌گیرند.
📙مسجد عجیب و غریب 🚦 یک مجموعه داستان طنز پسرانه با موضوع اتفاقات جالب و خنده دار پسرها در اولین ماه های و خواندن است. 🏔 مکلف شدن پسرها آن هم در سن پانزده سالگی غالبا با نوعی و فرار از همراه است که اگر به درستی توسط والدین شود تا آخر عمر ثمره آن باقی خواهد ماند. 🔶 در این کتاب با درون مایه طنز به سراغ سوژه رفته و با زبان ساده و شیوای خود در هر داستان، قهرمان های تنبل خود را با فلسفه نماز آشنا می کند 📚 انتشارات : ستاد اقامه نماز ✍🏻 نویسنده : مهدی منصوریان رده سنی : ۱۲ سال به بالا 📖 تعداد صفحات : ۹۶ صفحه
📙 جذاب‌سازی برنامه‌های فرهنگی مساجد 🌺فعالان فرهنگی می‌توانند با خواندن این کتاب مطالب بسیار مفید و کاربردی را درباره مسجد و کارکردهای فرهنگی آن به دست آورده، بتوانند مساجد طراز انقلاب را در گام دوم انقلاب آماده نمایند. 🌸ویژگی‌های اثر 1. استفاده از قالب درسنامه؛ 2. ارائه ساختار تشکیلاتی مناسب برای اداره مسجد؛ 3. داشتن نگرشی نو به برنامه‌های کاربردی و مورد نیاز مسجد؛ 4. پرداختن به شیوه و مراحل اجرایی هر برنامه به همراه ذکر نمونه؛ 5. ارائه راهکارهایی برای جذاب‌سازی کلاس‌های مسجد؛ 6. معرفی شیوه برگزاری مسابقات متنوع.
💠 شناخت دین شرط بهره وری از مسجد 🎙امام خامنه ای: 🔸️ما برای این‌که نقش مسجد را بفهمیم باید نقش دین را بفهمیم مسجد جایی است که دین می‌سازد متدین می‌سازد اگر دین، هدفش، انوارش و ساحت‌های مختلفش را درست شناختیم، می‌توانیم در مسجد همه را متناسب با شرایط خودمان امکانات‌مان شرایط محیط افرادی که شرکت می‌کنند رشد بدهیم. ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 سخنان ٤٩ سال پیش رهبر نقلاب در خصوص کنگره جهانی اربعین 🔹چهل و نه سال پیش، یعنی زمانی که هنوز مراسم اربعین، به شکوه امروز شکل نگرفته بود امام خامنه‌ای در سال ۱۳۵۲ مصادف با روز جمعه ۲۰ صفر سال ۱۳۹۴ هجری قمری در جریان سلسله جلساتی در مسجد امام حسن (علیه السلام) در مشهد مقدس که به شرح و تفسیر خطبه‌های نهج‌البلاغه اختصاص داشت، به‌مناسبت تقارن با شب اربعین حسینی، تحلیلی تاریخی و جامع از چرایی اهمیت زیارت اربعین ارائه دادند. این بیانات را به شرح زیر می‌خوانیم: 🔹می‌دانید یکی از علائم ایمان زیارت اربعین است؟ بنده نمی‌دانم این روایت چقدر صحیح است، اصراری هم ندارم که بگویم معنای این روایت همین است که من گمان کرده‌ام، واقعش هم این است که احتمال می‌دهم معنایش یکی از شقوق و احتمالات دیگری باشد که در این زمینه بیان می‌شود؛ امّا اگر این احتمال هم که من می‌گویم باشد، مؤیّد فراوانی دارد؛ «زیارة الاربعین». 🔸شیعه یک جمع متفرقی بود. یک جامعه‌ای بود که در یک جا، در یک مکان زندگی نمی‌کردند. در مدینه بودند، در کوفه بودند، در بصره بودند، در اهواز بودند، در قم بودند، در خراسان بودند، اطراف و اکناف بلاد. اما یک روح در این کالبد متفرق و در این اجزا متشتت در جریان بود. 🔹مثل دانه‌های تسبیح یک رشته و یک نخ همه این‌ها را به هم وصل می‌کرد. چه بود آن رشته؟ رشته اطاعت و فرمانبری از مرکزیت تشیع، از رهبری عالی تشیع یعنی امام. همه این رشته‌ها به آنجا متصل می‌شد. قلبی بود که به همه اعضا فرمان می‌داد. و به این ترتیب تشیع یک سازمان و یک تشکیلاتی بود. ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند اما بودند کسانی که از حال همه با خبر بودند. اطاعت و فرمانبری آنها به حساب بود، فریاد زدنشان از روی دستور بود، سکوتشان بر طبق نقشه بود. 🔸همه چیزشان با حساب بود. فقط یک عیبی کار آنها داشت و آن اینکه همدیگر را کمتر می‌دیدند. اهل یک شهر، شیعیان یک منطقه البته یکدیگر را می‌دیدند. اما یک کنگره جهانی لازم بود برای شیعیان روزگار ائمه (علیهم السلام). 🔹این کنگره جهانی را معین کردند. وقتش را هم معین کردند. گفتند در این موعد معین در آن کنگره هر کس بتواند شرکت کند. آن موعد روز اربعین است و جای شرکت، سرزمین کربلا است. چون روح شیعه روح کربلایی است‌، روح عاشورایی است. در کالبد شیعه تپش روز عاشورا مشهود است. شیعه هر جا که هست دنباله‌روی عاشورای حسین است. این هم که می‌بینی همه جا این تپش‌هایی که در شیعه مشهود شده‌، از آن مرقدِ پاک ناشی شده. این شعله‌هایی بوده که از آن روح مقدس و پاک و از آن تربت عالی مقدار سرکشیده. به جان‌ها و روح‌ها رسیده. انسان‌ها را به گلوله‌های داغی تبدیل کرده و آنها را به قلب دشمن فرو برده. 🔸بنابراین مسئله اربعین یک مسئله مهمی است‌، اربعین یعنی میعاد شیعیان در یک کنگره بین‌المللی و جهانی برای سرزمینی که خودش خاطره‌انگیز است آن سرزمین‌. سرزمین خاطره‌ها است‌، خاطره‌های باشکوه‌، خاطره‌های عزیز، سرزمین شهدا، مزار کشته‌شدگان راه خدا، اینجا جمع بشوند تشیع‌، پیروان تشیع و دست برادری و پیمان وفاداری هر چه بیشتر بدهند. 🔹اگر امروز هم بتوانند شیعیان آن سرزمین پاک و مقدس را یک چنین میعادی قرار بدهند. البته بسیار کار بجا و جالبی خواهد بود و همین دنباله‌گیری از راهی است که از ائمه هدی (علیهم السلام) به ما ارائه دادند. 🎙سخنرانی در مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) / مشهد ۲۴ اسفند ۱۳۵۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️ الحاق انبوه موشک‌های «خرمشهر» و «حاج قاسم» به سپاه 🔹رئیس جمهور دستور آغاز الحاق و واگذاری انبوه موشک‌های راهبردی «خرمشهر» و «حاج قاسم» به نیروهای مسلح و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کرد.
📚 مجموعه‌ی سه جلدی کتابچه‌ی بیانات رهبر انقلاب با موضوع زنان 🌺شامل کتابچه‌های 📘 با محبت و مدارا: نگاهی به اهمیت مسئله حجاب و راهکارهای ترویج و تبیین آن از منظر رهبر انقلاب اسلامی 📒 آبروی انقلاب: اهمیت فراگیری علوم دینی توسط بانوان در نظام اسلامی 📗 افتخار جمهوری اسلامی: علم آموزی و تحصیل زنان در بیانات رهبر انقلاب اسلامی 📲 نسخه PDF این جزوات هم‌اکنون در Khamenei.ir قابل دسترسی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخی 🌺 بزرگداشت دانشمند بی‌بدیل جهان اسلام و ایران ؛ بوعلی سینا 🖊استاد شهید ؛ آیة‌الله مرتضی مطهری(ره): ابو علی حسین ابن عبدالله ابن سینا اعجوبه دهر و نادره روزگار است شناختنش یک عمر و شناساندنش کتابی بسیار قطور می‌خواهد ... 📙 «خدمات متقابل اسلام و ایران»
🌺دین‌مداری ابن‌سینا در عمل و نظر 🖊احمدحسین شریفی در اینکه به عنوان یک فیلسوف عقل‌گرای بزرگ اسلامی، عملاً ملتزم به شریعت بوده است؛ به نظر می‌رسد جای هیچ شک و شبهه‌ای نیست. او حتی در سنین نوجوانی وقتی با مسائل مشکل و به ظاهر لاینحل مواجه می‌شد، به مسجد می‌رفت و نماز می‌گذارد و به درگاه الهی تضرع می‌کرد و مشکل و مسأله بر او گشوده می‌شد. او در آن وصیت‌نامه مشهورش که گویا خطاب به بوده است می‌گوید: بدان که «أن أفضل الحركات الصلاة و أمثل السكنات الصيام؛ برترین حرکات نماز است و عالی‌ترین سکنات روزه» از جهت نظری نیز فقط به نقل جملاتی از کتاب عیون الحکمه که بیانگر بیشترین و عمیق‌ترین رابطه میان حکمت (عملی و نظری) و شریعت است، بسنده می‌کنم: شیخ‌الرئیس پس از تعریف حکمت و تقسیم آن به دو قسم حکمت عملی و نظری، و تقسیم حکمت عملی به سه قسم حکمت مدنی، منزلی و اخلاقی می‌گوید: حکمت‌های سه‌گانه عملی یعنی حکمت مدنی و منزلی و اخلاقی هم ریشه در شریعت الهی دارند و هم کمال و غنای آنها از شریعت الهی است. یعنی کمالات و حدود و ثغور آنها و ضوابط و قواعد حاکم بر هر کدام از آنها توسط شریعت الهی مشخص می‌شود. و کار عقل بشری صرفاً تعیین جزئیات و تطبیق آنها بر مصادیق خارجی است. و این خیلی روشن است که وظیفه مورد انتظار از دین و ارباب شریعت ارائه راه صواب و صلاح و تبیین پسند و ناپسند از افعال و در نتیجه هدایت جامعه بشری به سوی سعادت دنیا و آخرت است. و افعال و احوال آدمی هم یا فردی‌اند (که دانش اخلاق متکفل آن است) و یا خانوادگی‌اند (که دانش تدبیر منزل عهده‌دار آن است) و یا مدنی و اجتماعی(که دانش سیاست و کشورداری متکفل آن است). درباره نسبت حکمت‌های سه‌گانه نظری یعنی حکمت طبیعی و ریاضی و فلسفه اولی با دین و شریعت می‌فرماید: «و مبادئ هذه الأقسام التي للفلسفة النظرية مستفادة من أرباب الملّة الإلهية على سبيل التنبيه، و متصرّف على تحصيلها بالكمال بالقوّة العقلية على سبيل الحجّة.» این حکمت‌ها نیز ریشه در شرایع الهی دارند اما کمالات و غایات آنها وابسته به قوه عقل است. به تعبیر دیگر مواد خام و اصول اولیه مباحث حکمت نظری نیز در شرایع الهی بیان شده است اما بشر با قدرت عقل و قوه عقلی خود آنها را مستدل و مبرهن می‌کند و به کمال می‌رساند و قواعد و ضوابط حاکم بر آنها را مشخص می‌کند. و باز هم به تعبیر دیگر، وظیفه مورد انتظار از شارع در مسائل حکمت نظری، «تنبیه» و «تذکر» و «تلنگر» زدن است؛ اما وظیفه عقل و فلسفه «تبیین» و «تفسیر» و «حجت‌آوردن»‌ و «مبرهن کردن» است. واین کاری است که فیلسوفان مسلمان به درستی از عهده آن برآمده‌اند.
✅ معرفی کتاب «فقه تربیت جنسی» ✍️ به قلم علینقی فقیهی 🔸 در این کتاب، فقه تربیت جنسی به عنوان بخشی از مباحث فقه تربیتی مطرح گردیده است. 🌸بحث‌های جدید در این جلد عبارتند از: 🔹 آمیخته بودن وظایف فقهی و تربیتی در ادبیات آموزشی معصومان(علیهم السلام) تبیین شده است. 🔹 به مسائل زیربنائی فقه تربیت جنسی اعم از مبانی، اصول و اهداف پرداخته شده است. 🔹 هماهنگی وظایف فقهی تربیتی زوجین با مشترکات فطری آنان مطرح شده است. 🔹 نگاه تربیتی معصومان(علیهم السلام) به مجموعه وظایف و احکام الهی انسان، بویژه به وظایف مرتبط با روابط زوجین تشریح گردیده است. 🔹 عقل به عنوان یکی از منابع فقه در کنار آیات قرآن و روایات و سنت معصومان(علیهم السلام) در جهت کشف عقلانیت و توانمندی‌های روانشناختی تربیتی زوجین، در جنبه‌های معرفتی، عواطف و افعال آنان، منطبق با آموزه‌های روایی، تشریح شده است. 🔹 ماهیت طبیعی و خدادادی غریزه جنسی زن و مرد و منشآیت آن برای سکون و آرامش و رابطه آن با وظایف تربیتی کرامتی، معنوی، تقوایی، خانوادگی و اجتماعی تبیین شده است. 🔹 نگاه معصومان(علیهم السلام)، در زمینه برقراری روابط جنسی میان زوجین، به عنوان اقدامی خردمندانه و آمیخته با عواطف انسانی و مؤثر در سلامت روانی و درجات ایمانی آنان، بیان گردیده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠نزدیک قلّه‌ایم؛ خستگی ممنوع! 🔸 امروز روز خسته شدن نیست، 🔸 روز ناامید شدن نیست. 🔸امروز روز شوق است، 🔸روز امید است، 🔸روز حرکت است. ✅مسئولین کشور در بخشهای مختلف باید با این روحیه حرکت کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺ارزش صلح 🎙مقام معظم رهبری: صلح امام مجتبی (علیه‌ الصّلاة و السّلام)، همان قدر ارزش داشت که شهادت برادر بزرگوارش، امام حسین (علیه‌ الصّلاة و السّلام) ارزش داشت. و همان‌قدر که آن شهادت به اسلام خدمت کرد، آن صلح هم همان قدر یا بیشتر به اسلام خدمت کرد. ۲۲/فروردین/۱۳۶۹
🌺روح پدرم شاد که می‌گفت به من خوش باد دمی که دیده آید به سخن عمری به زبان بی‌زبانی چون اشک یک چشم حسین گفت، یک چشم حسن 🖊سعید حدادیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸گروه پرسمان احکام شرعی http://eitaa.com/joinchat/2881421331Cd4d8cd0bc8 🌺گروه خانواده معنوی https://eitaa.com/joinchat/2322006196Cdce7c26c2e
🌸مانند رقیه 🔹ما ملت امام حسینیم🔹 حتی اگر که تیغ ببارد، در بیعت امام حسینیم ما جرأت زهیر و حبیبیم، ما غیرت امام حسینیم در کودکی حوالۀ گریه، از روضۀ رقیه گرفتیم پیری رسید و سینه‌زنان باز، در هیأت امام حسینیم.. قطره‌به‌قطره رود زلالیم، با عشق در مسیر کمالیم حبّ الحسین یجمعنا، چون: جمعیّت امام حسینیم.. هیهات از حقارت و ذلت، هیهات از پذیرش منّت للهِ حمد اگر که عزیزیم، از عزت امام حسینیم ما از تبار یاس سپیدیم، حرّیم و زنده‌زنده شهیدیم از لشکر یزید بریدیم، در بیعت امام حسینیم ای شمرهای عصر تمدن! آل‌زیادهای تفرعُن! در شامِ بغض و کینه بمیرید: «ما ملت امام حسینیم» 🖊محمد مرادی
بسم رب الحسین علیه‌السلام 🌺«راهپيمايي اربعين مي‌تواند زمينه‌ساز تحقق هدف نهايي امت اسلامي يعني تشکيل تمدن عظيم و نوين اسلامي باشد و بر همين اساس بايد پيوندهاي مستحکم ميان مسلمانان اعم از شيعه و سني و مليت‌ها و اقوام مختلف، در اين راهپيمايي بيشتر شود.» 🎙مقام معظم رهبری
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸وأعدوا لهم ما استطعتم من قوة ومن رباط الخيل ترهبون به عدو [ الأنفال: 60]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 شبکه های نور 🎙علامه مصباح یزدی(ره) 🔹آن کسانی که موفق به تشرف برای زیارت[اربعین] هستند باید سعی کنند از این فرصت زمانی‌ای که حاصل شده نهایت استفاده را ببرند. 🔸آن‌هایی هم که این توفیق را ندارند از همین جا هم می‌شود به یاد آن عتبات، عرض تسلیت به حضرت معصومه‌ یا عرض تسلیت به حضرت عبدالعظیم یا سایر امام زادگان و یا حتی کسانی که به مشهد مقدس مشرف می‌شوند عرض تسلیت به امام رضا داشته باشند؛ همه یک نور و یک خورشید است که در عرصه‌های مختلف از پنجره‌های مختلفی می‌تابد. 🔹شبکه‌های ضریح حضرت معصومه و شبکه‌های ضریح سیدالشهدا و امیرالمؤمنین به سوی یک خورشید باز می‌شود. این یک شبکه و یک پنجره‌اش است، آن‌هم یک پنجره‌اش است. 🔸شاید کسانی باشند که در یک روستا یا در یک شهر دورافتاده‌ای، یک زیارت اربعین بخوانند که ثوابش کمتر از آن‌هایی که به کربلا مشرف می‌شوند نباشد! و لذا آن‌هایی که موفق [به پیاده روی اربعین] نمی‌شوند احساس نکنند که دیگر راه مسدود است و این توفیق از آن‌ها سلب شده و هیچ کاری نمی‌شود کرد.
بسمه تعالی 🔶 موسسه یاوران سلامت روان طرح هم قدم تا آسمان ۴ را برگزار میکند. 🔷 زائران عزیز می توانند با مراجعه به مواکب ذکر شده در ذیل پیام، از خدمات مشاوره و روانشناسی در مسائل خانواده، ازدواج، کودک و نوجوان و... با رویکرد اسلامی استفاده نمایید. 💠 مواکب واقع در طریق الحسین: 🟢 موکب فاطمه الزهرا (سلام الله علیه)، عمود ۳۴۵ (برادران) 🟢 موکب احباب الزهرا، عمود ۴۶۰ (خواهران) 🟢 موکب دانشگاه تهران، عمود ۵۳۵ (برادران و خواهران) 🟢 موکب انصارالمهدی بابل، عمود ۱۰۲۲ (برادران و خواهران) 🟢 موکب خدام الحسین، عمود ۱۱۲۰ (برادران و خواهران) 🟢 موکب شیعه شناسی، عمود ۱۲۲۲ (برادران و خواهران) 💠 مواکب واقع در کربلای معلی: 🟤 موکب عاشقان ولایت. آدرس: شارع البغداد، بین عمود ۱۷ و ۱۸. (برادران و خواهران) 🟤 موکب پای کار حسین(ع) (حشدالشعبی). آدرس: شارع الاسکان، جنب کنسولگری جمهوری اسلامی ایران. (برادران) 🟤 موکب سخاءالحسین. آدرس: شارع امام زمان(پشت قبله امام حسین (ع))، فرعی یکی مانده به آخر، دبستان... (برادران) 🟤 موکب مصباح الهدی شاهرود. آدرس: شارع قبله امام حسین (ع)، بعد جسر ضریبه، مدرسه اعتماد. (خواهران) 🟤 موکب الحسین (ع). آدرس: شارع عباس (ع)، بعد چهارراه جمهوری، بعد هتل برج کرمل. (برادران) 🟤 موکب بنیاد بین‌المللی عاشورا. آدرس: شارع البلدیه، پایین تر از فلکه زید(فضائیه کربلا). (برادران) 🟤 موکب علی ابن موسی الرضا (ع) دامغان. آدرس: شارع قبله امام حسین (ع)، فلکه التربیه، شارع علی ابن ابی طالب (ع)، مطعم رکن السلطان، بلافاصله شارع سمت چپ، جنب مدارس العمید. (خواهران)