فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
#مفاخر_شیعه
🌸 آیت الله عبدالحسین امینی معروف به علامه امینی (رضوان الله تعالی علیها)
🌸مختصر کرامات علامه امینی(۱۳۲۰-۱۳۹۰ق)، نویسنده کتاب الغدیر، فقیه، محدث، متکلم، مورخ، نسخهشناس و از علمای بزرگ شیعه در قرن چهاردهم هجری قمری را در کلیپ مشاهده فرمایید
🌸 الحَمدللهِ ربِّ العَالَمِین
🍃الحمدُلِلّهِ حَمدًا کَثِیرَاً
طَیِّبًا مُبَارَکًا فِیهِ
🌸الحمدالله علی کل حال
الحمدلله علی کل النعمة
الحمدلله رب العالمین
وصلی الله علی محمد و آله الطاهرین
🌺اِلهی عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِی الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کلمح الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی فَاِنَّکُما کافِیانِ وَانْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی السّاعَهَ السّاعَهَ السّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمین بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ.
اللّٰهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج وَفَرَجَنابِه
📖 #خاطره #انس_با_قرآن
🔹خانم دباغ روایت میکند: وقتی غذای امام را داخل اتاق میبردم وارد اتاق که میشدم میدیدم قرآن را باز کردهاند و مشغول قرائت قرآن هستند مدتی این مسئله (کثرت قرائت قرآن) ذهنم را مشغول کرده بود تا اینکه روزی به امام عرض کردم: «حاج آقا شما سراپای وجودتان قرآن عملی است دیگر چرا اینقدر قرآن میخوانید؟»
🍃 امام مکثی کردند و فرمودند: «هر کس بخواهد از آدمیت سر در بیاورد و آدم بشود باید دائم قرآن بخواند.»
📝راوی: مرضیه حدیدچی (دباغ)، پابهپای آفتاب، ج ۲، ص۱۵۷.
#امام_خميني رحمة الله عليه
#قرائت_قرأن
.
#معرفی_کتاب
🌸کتاب تعلق
🌸معنی «قولوا لا اله الا الله تفلحوا»
«قولوا» در ظاهر یعنی گفتن، اما باطن آن به معنی «شدن» است. چون «گفتنی» صادق است که از «شدن» نتیجه شده باشد.
کسی که حرکت و جهت و سمت او «لا اله الا الله» نمیگوید، اما با زبانش «لااله الاالله» میگوید، فرمان «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» را اجرا نکرده؛ بلکه آن کس اجرا کرده که «لا اله الا الله» جهت او و نشاندهندهی تعلق اوست.
پس فلاح و تکامل انسان، نتیجهی تعلق او به «لا اله الا الله» است.
فلاح یا رستگاری یعنی از بند رستن؛ یعنی انسان در بند خاک است و در بند تعلق به خاک. با تعلق به «لا اله الا الله» از این بند رسته و در نتیجه رستگار و آزاد میشود.
📚 تعلق، آیت الله حائری شیرازی، ص۲۰
🌸 الحَمدللهِ ربِّ العَالَمِین
🍃الحمدُلِلّهِ حَمدًا کَثِیرَاً
طَیِّبًا مُبَارَکًا فِیهِ
🌸الحمدالله علی کل حال
الحمدلله علی کل النعمة
الحمدلله رب العالمین
وصلی الله علی محمد و آله الطاهرین
🌺اِلهی عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِی الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کلمح الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی فَاِنَّکُما کافِیانِ وَانْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی السّاعَهَ السّاعَهَ السّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمین بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ.
اللّٰهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج وَفَرَجَنابِه
#معرفی_کتاب
📚 کتاب: بررسی اجمالی نهضتهای اسلامی در صد ساله اخیر
▫️نویسنده: متفکر شهید استاد مرتضی مطهری
🌺 کتاب حاضر در شمار آخرین آثار قلمی استاد شهید مرتضی مطهری است و چاپ اول آن در سال 1357 مقارن با فاجعه جمعه سیاه 17 شهریور منتشر شده است که خطرات جدی از سوی رژیم معدوم پهلوی برای آن متفکر شهید داشت.
مطالب این کتاب چنانکه در ابتدای آن ذکر شده است، بنا بود در یک اجتماع بزرگ مردمی در شب نیمه شعبان سال 1398 هجری قمری در زمانی که اولین شعلههای انقلاب اسلامی افروخته میشد به صورت یک خطابه ایراد شود ولی به علت ممانعت پلیس، آن اجتماع برگزار نشد و آن خطاله ایراد نگردید و البته تظاهرات و جنگ و گریزی با پلیس توسط جوانان مسلمان انقلابی انجام پذیرفت.
بعدا استاد شهید مطالب آن خطابه ایراد نشده را به رشته تحریر در آوردند و به صورت کتاب منتشر کردند که تأثیر بسزایی در روشنتر شدن خط سیر نهضت انقلاب اسلامی ایران در جریان نهضت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشته است. مطالب این کتاب، حاکی از دقت نظر و عمق بینش استاد مطهری در مسائل اجتماعی و سیاسی است .
#معرفی_کتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸ویژگیهای دانشجوی برتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺فردا روز دانشجو است.
🌸علت نامگذاری روز دانشجو
القای تقابل بین معنویت و عقلانیت
🔹یک توهم خطرناکی در ذهن ها وجود داشت، تزریق شده بود- شاید در بعضی از ذهن ها هنوز هم این توهم وجود داشته باشد- و آن عبارت بود از توهم تقابل و تضاد میان عقلانی زیستن و توسعه یافتگی از یک طرف، و معنوی زیستن و اخلاقی زیستن از طرفی دیگر. باور شده بود برای بعضی که اگر جامعه بخواهد عقلانی و عمل گرا و رونده و شتاب گیرنده ی در راه پیشرفت، زندگی بکند، ناچار است از اخلاقیات و معنویات و دین وخدا فاصله بگیرد.
🗓مقام معظم رهبری ۱۳۸۹/۰۱/۱۹
📌اسلام ما متکی به عقلانیت، معنویت و عدالت است و لا غیر.
🗓برگرفته از مبانی ولایت
#نقشه_راه_دولت_اسلامی
#تحول_معنوی
#سیره_خانواده_تراز
🌺هنر زن بودن
امام خامنه ای:
زنی بتواند با توقعات، انتظارات، بداخلاقیها، صدای کلفت، قد بلندتر مرد، محیط خانه را گرم و گیرا و صمیمی و دارای سکینه و آرامش قرار بدهد، خیلی هنر بزرگی است؛ این واقعا جهاد است.
🌸چرا می گوییم «جِهادُ المَرأَةِ حُسنُ التَّبَعُّلِ» (جهاد زن، خوب شوهرداری کردن است)؟ چرا نمیگوییم جهاد مرد هم خوب زن داری کردنش است؟!
▫️ابلیس شش هزار سال عبادت کرد. وقتی به او گفتند سجده بر آدم بکن، نکرد. اگر سجده بر آدم کرده بود، این شش هزار سالش هم مقبول واقع میشد. پس دو نوع عبادت داریم: «عبادت شش هزار ساله» و «عبادت سجده بر آدم».
▫️شما مردها میدانید اطاعتی که خانمها از شما میکنند، از نوع چه عبادتی است؟ و وظایفی که شما نسبت به همسرتان انجام میدهید، از نوع چه عبادتی است؟ شما میگویید ما طبق آیهٔ (الرجال قوامون علی النساء)، #قوّام هستیم و او تحت قیمومیت ما است. اما میدانید اطاعت زن از چه سنخ عبادتی است و کارهای شما از چه نوع عبادتی است؟
▫️ *انجام وظایف مرد نسبت به همسرش، از نوع عبادت شش هزار ساله است! چرا؟ چون همراه با #آقایی است، همراه با #عزت است. اما اطاعت زن از شوهر، از نوع «سجده بر آدم» است، چون همراهش #پا_گذاشتن_روی_عزت است. این اطاعت، بسیار تلخ است! تلخیاش مثل تیر باران شدن در جهاد است. مثل شمشیر خوردن در جهاد است. همان ثوابهایی که مرد در حین تیر خوردن و قطعه قطعه شدن، در جهاد میبرد، خداوند برای زن در خانه گذاشته است! نمیشود بدون سختی، این ثواب را به زن بدهند. به همین دلیل، اطاعت زن، جهاد است اما حکمرانی شما در خانه، جهاد نیست! اگر زن، قوّامیت مرد را پذیرفت، مانند ملائکه میشود که سجده بر آدم را پذیرفتند.*
▫️زنها خیال میکنند خدا رعایتشان نکرده است. اشتباه میکنند! خدا سجده بر آدمش را داد به زن ها! عبادت معمولیِ شش هزار ساله را داد.
🌸 نماز آغاز ماه قمری
🌺نمازی که حضرت آیتالله بهجت به خواندن آن مداومت داشتند:
امروز دوشنبه ١۵ آذر ماه ١۴٠٠ مصادف با روز اول ماه جمادی الاول می باشد
➖ غسل روز اول ماه فراموش نشود
از امام جواد علیهالسلام روایت شده است:
هر گاه ماه جدید قمری آمد در روز نخست آن دو رکعت نماز بگزار و در رکعت اول آن پس از حمد ۳۰بار سورۀ توحید و در رکعت دوم پس از حمد ۳۰بار سورۀ قدر را بخوان؛ سپس صدقه بده که اگر این کار را کنی سلامتی در آن ماه را از خداوند متعال خریدهای.
و در روایتی آمده است این دعا را پس از نماز بخوان:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ مَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَ يَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَ مُسْتَوْدَعَهَا كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ،
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ إِنْ يَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلَا كَاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ وَ إِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلَا رَادَّ لِفَضْلِهِ يُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ،
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ سَيَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ يُسْرًا، مَا شَاءَ اللَّهُ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ، حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ، وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ، إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ، لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ، رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ، رَبِّ لَا تَذَرْنِي فَرْدًا وَ أَنْتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ.
📚 کتاب بهجتالدعا، ص٣٧٨