eitaa logo
رشدانه(سبک زندگی)
254 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
454 فایل
رهرو آن نيست كه گه تند و گهي خسته رود... رهرو آنست كه آهسته و پيوسته رود. 📝نظرات مشفقانه خود را در باره مطالب کانال با نشانی زیر در میان بگذارید. ممنونم صفری @Tebyan_313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸️تحلیل راهبردی در تبیین ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین در بیان حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای: [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). https://eitaa.com/Rooshdaneh/13782
🌺 شخصیت و قیام امام حسین(علیه السلام) فراادیانی است 🌸رقیه درویشی، استاد جامعةالزهرا(سلام الله علیها): 🔹 امام حسین (علیه السلام) شخصیتی محدود به یک مذهب و یا یک عده خاص نیست، بلکه شخصیت این امام و عظمت قیام ایشان را باید از بیان اندیشمندان سایر ادیان نیز شناخت. 💬 آنتوان بارای مسیحی در کتاب الحسین می‌گوید: امام حسین خاص شیعه و مسلمانان نیست بلکه یک گوهر جاودان است که همه ادیان آن را فقط در یک مقطع تاریخی نمی شناسد بلکه حرکت آزادگی آن یک اصل اساسی و جاودانه است. 💬 توماس کارلایل می‌نویسد: «بهترین درسی که از تراژدی کربلا می‌گیریم، این است که حسین (علیه‌السلام) و یارانش ایمان استوار به خدا داشتند. آن‌ها با عمل خود روشن کردند که تفوق عددی در جایی که حق با باطل روبه‌رو می‌شود، اهمیت ندارد و پیروزی حسین (علیه‌السلام) با وجود اقلیتی که داشت، باعث شگفتی من است». 💬 واشنگتن ایرونیک مورخ آمریکایی: «برای [امام] حسین (علیه‌السلام) ممکن بود که زندگی خود را با تسلیم شدن به اراده یزید نجات بخشد، لیکن مسئولیت پیشوایی و نهضت نجات‌بخش اسلام اجازه نمی‌داد که او یزید را به عنوان خلافت بشناسد؛ لذا خود را برای هر ناراحتی و فداکاری برای رها ساختن اسلام از چنگال بنی‌امیه آماده ساخت. در زیر آفتاب سوزان و روی ریگ‌های تفتیده روح حسین (علیه‌السلام) فناناپذیر است. ‌ای رهبر نمونه شجاعت و ‌ای شهسوار من ‌ای حسین (علیه‌السلام)» 💬مادام، انگلیسی از نویسندگان دائرةالمعارف قرن نوزدهم فرانسه میگوید: بزرگترین دلیل بر اثبات مظلومیت امام حسین، قربانی دادن بچه شیر خواره اش بود که در هیچ تاریخی سابقه ندارد بچه شیرخواری را برای طلب آب بیاورند و آن قوم عوض دادن آب، او را طعمه تیر جفا قرار دادند . این عمل دشمن اثبات مظلومیت حسین را نمود و به همین نیروی مظلومیت بساط عزت خاندان مقتدر بنی امیه را برچید و رسوای عالمشان نمود. در اثر جانبازی های او و اهل بیت بزرگش دین محمد صلی الله علیه وآله حیات نوینی بخود گرفت. بیشتر بخوانید: https://hawzahnews.com/xbQxm
🌺 پای درس امام حسین علیه السلام نوشته : استاد ابراهیم اخوی 🌺ببخش تا بزرگ باشی بخشش‌های مادی، با عبور از خودخواهی به دیگرخواهی اتفاق می‌افتد و بروز این رفتار ارزشمند، نشان از روحیه‌ای بالا و منشی آسمانی دارد. ▫️معصومین علیهم‌السلام در این میدان هم گوی را از دیگر رقیبان ربوده و پرچمدار بخشش‌های مادی بوده‌اند. علاوه بر رفتار الگویی خویش، در بعد شناختی و فرهنگ‌سازی نیز تلاش کرده‌اند تا همگان را به این مسیر روشن رهنمون شوند. 🌺 امام حسین علیه‌السلام در رتبه‌ای عمومی، بخشش‌های مادی را سبب سیادت و آقایی دانسته و می‌فرماید: «مَن جادَ سادَ؛ هر كه بخشنده باشد، آقايى كند.» و در مرتبه‌ای خاص‌تر به توسعه این رفتار نسبت به کسانی که امید دریافت بخشش را ندارند، اشاره دارد و می فرماید: «بخشنده‌ترين مردم، كسى است كه به آن كه به او چشم اميد نبسته بخشش كند.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹رهنمودهای ازدواج جوانان 🌸هر چه زودتر بهتر! اسلام اصرار دارد بر این که این پدیده [ازدواج] هر چه زودتر، انجام گیرد. 📆۱۳۸۰/۱۲/۰۹ 🌸 زود که می‌گوییم یعنی از همان وقتی که دختر و پسر احساس نیاز می‌کنند به داشتن همسر. 📆۱۳۸۰/۱۲/۰۹ 🌸چرا سنّ ازدواج در کشور ما بالا رفته؟ مگر جوان هفده ساله، هجده ساله، نوزده ساله، احتیاج ندارد به اطفاء نیاز جنسی و غریزه‌ی جنسی؟ 📆۱۳۹۲/۰۸/۰۸ 🌸 ما نباید تصوّر بکنیم که حتماً بایستی یک نفری یک خانه‌ی مِلکی داشته باشد، یک شغل درآمدداری داشته باشد، بعد ازدواج بکند! نه!! اِن یَکونوا فُقَرآءَ یُغنِهِمُ اللهُ مِن فَضلِه؛ این قرآن است [که‌] با ما دارد این‌جور حرف میزند. 📆۱۳۹۲/۰۸/۰۸ 🌺ممکن است جوان، الان هم امکانات مالی مناسبی نداشته باشد، امّا ان‌شاءالله بعد از ازدواج خدای متعال گشایش میدهد. ازدواج جوانها را متوقّف نکنید.  📆۱۳۹۴/۰۴/۲۰ 🌸این یک وعده‌‌ى الهى است؛ ما باید به این وعده، مثل بقیه‌‌ى وعده های الهی که به آن وعده‌‌ها اطمینان میکنیم، اطمینان کنیم. 📆۱۳۹۳/۰۵/۰۱ 🌸 اینکه دخترها بگویند ما هنوز آماده‌ی ازدواج نشده‌ایم، پسرها بگویند ما هنوز عقل زندگی نداریم، حرفهای منطقی آن چنانی نیست. نه، جوانها آمادگی هم دارند، خیلی هم خوبند. این حس گریز از مسئولیت، مقداری مانع می‌شود از اینکه این کار انجام شود. 📆۱۳۷۹/۰۶/۲۸ 🌺 شما که جوانید، مطالبه‌‌گرید، این سنتهاى غلطى که در زمینه‌‌ى ازدواج وجود دارد، بایستى شماها نقض کنید؛ باید واقعاً در جامعه یک حرکتى در این زمینه به‌‌وجود بیاید. 📆۱۳۹۳/۰۵/۰۱ 🌺به پدرها و مادرها تذکّر میدهم؛ من خواهش میکنم و تقاضا میکنم از شماها که یک خرده امکانات ازدواج را آسان کنید. پدر و مادرها سخت‌گیری میکنند. ازدواج جوانها را متوقّف نکنند؛ من خواهش میکنم که پدرها و مادرها به این مسئله توجّه کنند! 📆۱۳۹۴/۰۴/۲۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸آداب سخن گفتن با خدا روش مناجات را از امام سجاد علیه السلام در دعاهایشان فرا بگیریم. یک مجموعه بنام مناجات خمس عشر در مفاتیح الجنان هست. موضوعات مناجات خمس عشر یا پانزده گانه که علامه مجلسی هم در بحار الانوار ذکر کرده اند به این ترتیب است: مناجات اول: راز و نیاز توبه کنندگان مناجات دوم: راز و نیاز شاکیان مناجات سوم: راز و نیاز ترسیدگان مناجات چهارم: راز و نیاز امیدواران مناجات پنجم: راز و نیاز دلدادگان مناجات ششم: راز و نیاز شاکران مناجات هفتم: راز و نیاز فرمانبران خدا مناجات هشتم: راز و نیاز ارادتمندان مناجات نهم: راز و نیاز شیفتگان مناجات دهم: راز و نیاز توسل جویان مناجات یازدهم: راز و نیاز نیازمندان مناجات دوازدهم: راز و نیاز عارفان مناجات سیزدهم: راز و نیاز ذاکرین مناجات چهاردهم: راز و نیاز پناه جویان مناجات پانزدهم: راز و نیاز پارسایان
🔹اعجاز🔹 همان وقتی که خنجر از تن خورشید سر می‌خواست امامت از دل آتش چنان ققنوس برمی‌خاست علی باشی و در میدان نجنگی، داغ از این بدتر؟ خدا او را به بزم عشق‌بازی شعله‌ور می‌خواست علی در خونِ خود پرپر، علی با تیرِ در حنجر علی از شعله سوزان‌تر، علی بودن هنر می‌خواست نباید شعلۀ این ماجرا یک لحظه بنشیند عبایش سوخت در آتش که آتش بال و پر می‌خواست به پاهای کبوتر نامه‌ای از جنس زنجیر است که فریاد بلند تشنگان، پیغامبر می‌خواست مصیبت تازه بعداز کربلا آغاز شد یعنی به غیر از خونِ تن، دشمن از او خون جگر می‌خواست امامت را زنی با جان و دل می‌برد آهسته که زینب بود، اگر او زیر دست و پا سپر می‌خواست پدر لب‌تشنه جان داد و گذشت اما تمام عمر صدای شرشر باران چه از جان پسر می‌خواست غریب است آنچنان کعبه میان آشنایانش که استعلام حقانیتش را از حجر می‌خواست 📝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
موضوع: ❓باقی‌ مانده اموالی که به عنوان هزینه‌های مراسم عاشورای امام حسین(ع) جمع ‌آوری می‌شود، در چه موردی باید خرج شود؟ ✅ اگر شرعی صورت گرفته، تابع نذر است و گرنه می‌‌توان با کسب اجازه از اهدا کنندگان، اموال باقی مانده را در امور خیر دیگر مصرف کرد یا آن‌ها را برای مصرف در آینده نگاه داشت. ❓آیا می‌شود اضافه‌ خرج مراسم فاطمیه را در محرّم و یا بالعکس هزینه کرد؟ ✅ اگر نذر خاص نشده باشد، که مثلاً در مراسم فاطمیه مصرف شود، و یا خلاف نظر اهدا کنندگان نباشد، اشکال ندارد. 📚منبع: khamenei.ir
📚«خون شریک» ✨مستند داستانی از زندگی شهید مدافع‌حرم میرزا مهدی صابری، به قلم «مریم علی‌بخشی» منتشر شد. 📌 | میرزامهدی از افغانستان بود. در قم به دنیا آمد و بزرگ شد. دانشجو بود و همزمان بنایی می‌کرد که خبر سوریه به گوشش رسید. یک‌سال‌ونیم زمان گذاشت تا مادرش راضی شود. در سوریه طوری درخشید که مسئولیت مخابرات را به او سپردند. جایگاهی که فقط بر عهدهٔ ایرانی‌ها بود. لقبش «باکلاس» بود و همه دوست داشتند رفیقش باشند. وقتی برای مرخصی برگشت ۲۰ روز طول کشید تا دوباره از مادر رضایت بگیرد. این بار همراه گردان ویژه در سه عملیات دشوار و ویژه جنگید. در نهایت هم رفت جایی به قول خودش بالایِ بالایِ بالایِ بالایِ ابرها. در «» در کنار روایتی از زندگی شهید میرزامهدی صابری دقیق و مفصل از عملیات‌ها می‌خوانید، تاریخچه‌ای از داعش و جبهه النصره و چگونگی حضور ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها در سوریه نیز پیش روی شماست. 💠برشی از کتاب: «زیر پوست تَل، خون‌ِ افغانستانی، ایرانی، سوری ریخته بود روی زمین. خون‌ها‌ داشتند نرم و آهسته از لای سنگ‌ها و از روی خاک‌ها راه می‌کشیدند برسند به هم، و قاتی شوند. انگار قرار بود با هم شریک شوند و در نبودنِ صاحبان‌شان کاری کنند.» ● «خون شریک» ● مستند داستانی از زندگی شهید مدافع‌حرم میرزا مهدی صابری 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅ _من چه کسی هستم؟🤨 _دلم می خواهد چه کسی باشم؟🤔 ❓چگونه به نوجوانان کمک کنیم تا پایدارترین جنبه های هویت خود را بیابند؟ •┈┈••✾❀✨🧑🏻✨❀✾••┈┈• 🏴کارگاه 🌐 به افق بهشت تقدیم میکند : 🎭 نـوجـوان در جستجوی هـویـت🎭 👤با حضور : دکتـر جمشیــدی 📚روانشناس و مشاور خانواده 👨‍🏫مدرس حوزه و دانشگاه 🗓زمان :جمعه ها ⏱ساعت:5:45بامداد 📿پرداخت معنوی :14 گل صلوات🌹 •─────•❁•─────• 🖇لینک ورود برنامه(با گزینه ی میهمان) https://www.skyroom.online/ch/saman2/beofoghbehesht
🌹سهم هفته چهل ویکم مطالعه نهج البلاغه از حکمت ۳۷۸ تا حکمت ۳۸۹ ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 بخل ورزيدن كانون تمام عيبها، و مهاری است كه انسان را به سوی هر بدی می كشاند. 📒 ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 ای فرزند آدم! رزق و روزی دو گونه است، روزیی كه تو آن را جویی، و روزیی كه تو را می جويد، كه اگر به سراغش نروی به سوی تو آيد، پس اندوه سال خود را بر اندوه امروزت منه، كه برطرف كردن اندوه هر روز از عمر تو را كافي است، پس اگر سال آينده، در شمار عمر تو باشد همانا خدای بزرگ در هر روز سهم تو را خواهد داد، و اگر از شمار عمرت نباشد تو را با اندوه آن چه كار است؟ كه هرگز جوينده ای در گرفتن سهم روزی تو بر تو پيشی نگيرد، و چيره شونده ای بر تو چيره نگردد، و آن چه برای تو مقدر گشته بی كم و كاست به تو خواهد رسيد. 📒 ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 چه بسيار كسانی كه در آغاز روز بودند و به شامگاه نرسيدند، و چه بسيار كسانی كه در آغاز شب بر او حسد می بردند و در پايان شب عزاداران به سوگشان نشستند. 📒 ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 سخن در بند توست، تا آن را نگفته باشی، و چون گفتی، تو در بند آنی ، پس زبانت را نگهدار چنان كه درهم و دينار را نگه میداری، زيرا چه بسا سخنی كه نعمتی را طرد يا نعمتی را جلب کرد. 📒 ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 آنچه نمی دانی مگو، بلكه همه آنچه را كه می دانی نيز مگو، زيرا خداوند بزرگ بر اعضاء بدنت چيزهایی را واجب كرده كه از آنها در روز قيامت بر تو حجت آورد. 📒 ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 بترس كه خداوند تو را به هنگام گناهان بنگرد، و در طاعت خويش نيابد، پس آنگاه از زيانكارانی، هرگاه نيرومند شدی توانت را در طاعت پروردگار بكار گير، و هرگاه ناتوان گشتی، ناتوانی را در نافرمانی خدا قرار ده. 📒 ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄
┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 به دنيا آرامش یافتن در حالی كه ناپايداری آن مشاهده می گردد، از نادانی است، و كوتاهی در اعمال نيكو با وجود يقين به پاداش آن، زيانكاری است، و قبل از آزمودن اشخاص، اطمينان پيدا كردن از عجز و ناتوانی است. 📒 ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 از خواری دنيا نزد خدا همان بس كه جز در دنيا، نافرمانی خدا نكنند، و جز با رها كردن دنيا به پاداش الهی نتوان رسيد. 📒 ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 جوينده چيزی يا به آن يا به برخی از آن، خواهد رسيد. 📒 ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 خيری كه در پی آن آتش باشد، خير نخواهد بود، و شری كه در پی آن بهشت است شر نخواهد بود، و هر نعمتی بی بهشت ناچيز است، و هر بلایی بی جهنم، عافيت است. 📒 ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 آگاه باشيد كه فقر نوعی بلاست، و سخت تر از تنگدستی بيماری تن، و سخت تر از بيماری تن، بيماری قلب است، آگاه باشيد كه همانا عامل تندرستی ،تقوای دل است. 📒 ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 آن كس كه كردارش او را به جایی نرساند، بزرگی خاندانش، او را به پيش نخواهد راند. (در نقل ديگری آمده ) آن كس كه ارزش خويش از دست بدهد، بزرگی خاندانش او را سودی نخواهد رساند. 📒 ┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄
برنامه به توان خدا96-11-14.mp3
1.69M
# نوجوانانه 🔹 من میدانم که برای پیروزی و ادامه این انقلاب افراد زیادی جانفشانی کرده اند ، اما برای من و خانواده ام این سئوال وجود دارد که چرا بازهم در کشور ما ظلم وجود دارد،اشکال کار کجاست؟ 🎙بشنويد پاسخ حجت الاسلام مهدوی ارفع را 📺 برنامه تلویزیونی به توان خدا 🗓 ۱/بهمن/ ۹۶
۳۷۸_۳۸۹.mp3
2.51M
🔈 شرح کلی و ساختاری حکمتهای ۳۷۸ تا ۳۸۹ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع 🌹 پویش « با علی تا مهدی »
📶 کارگاه آنلاین "اهمیت و تکنیک‌های توجه به احساسات کودکان" ✅ کارگاه 🔸۲ ساعت آموزش 🔸همراه با پرسش و پاسخ 🔸امکان دسترسی آفلاین به صوت کارگاه ⏰ شنبه ۲۲ مرداد ساعت ۱۶ الی ۱۸ ✅ ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر👇🏻 🆔 @fatehan_admin6 📲 09376189647
  ✦؛﷽✦ •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• 💠 معرفی اجمالی کتاب: 🔹نام کتاب: «مُنتَخبُ الاَثَر فی الامام الثّانی عَشَر(عج)» 🔹مؤلف: لطف الله صافی گلپایگانی 🔹کتاب منتخب الأثر، يكی از آثار برجسته در عرصه معارف مهدوی است. 🔹این كتاب، مشتمل بر ده فصل است و هر فصل داراى چند باب در موضوعات مختلفى چون نص بر دوازده امام، نص بر امام عصر، تاريخ زندگى و چگونگى ظهور آن حضرت. 🔹سبک مؤلف چنين است كه هر روايت را به طور كامل با سلسله اسناد و ذكر نام منبع در ابتداى روايت آورده است. روايات هر باب به تفكيک شماره گذارى شده و مى توان مجموع روايات كتاب را شمارش كرد. 🔹منابع اين كتاب عبارت اند از: مهم ترين كتب روايى و تاريخى شيعه و اهل سنت كه غالبا مشتمل بر منابع كهن و اصول اوليه است هر چند در مواردى هم به كتب متأخر و حتى معاصر ارجاع شده است. كمال الدين، غيبت نعمانى و غيبت شیخ طوسى، صحاح اهل سنت از جمله اين منابع‏اند. 🔹كتاب منتخب الاثر، قابل توجه نويسندگان بعدى قرار گرفته و به آن ارجاع داده و از آن استفاده كرده اند. 📥دانلود کتاب
زندگي_به_سبك_امام_حسين_عليه_السلام.ppsx
23.18M
🌸موضوع: "زندگی به سبک امام حسین علیه السلام" ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
✅ قابلیت استعلام مدارک تحصیلی در سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 📌طلاب و دانشجویان محترم می توانند با مراجعه به سایت زیر نسبت به استعلام مدارک تحصیلی حوزوی و دانشگاهی خود اقدام نمایند. 👈لینک سامانه: https://estelam.msrt.ir
🔹 شبهات محرم 🌸بصیرت به میزان کافی برای اینکه به سلامت به مقصد برسیم، شناخت همراهان و مشخصات مسیر ضروری است چراکه میتوان با دانستن بن بست ها و بیراهه ها آنها را انتخاب نکرده و زودتر به مقصد برسیم. برای طی مسیر عبودیت، شناخت دشمن، بیراهه ها، آسیبها، شبهات، و.... ضروری است مسیر عبودیت را با کشتی نجات حسین علیه السلام طی کنید و خود را مجهز کنید تا طوفانها شما را از کشتی خارج نکنند.یکی از این طوفانها شبهات هستند که ایمان را نشانه میرود. با تحقیق و مطالعه به شبهات مسلط شوید و سفر خود را بسلامت ادامه دهید. در این نرم افزار میتوانید علاوه بر پاسخ شبهات، پاسخ برخی سوالات را هم بیابید مانند نمونه زیر: 🌺چرا به امام حسين( عليه السلام ) ثارالله(خون خدا) مي گويند؟ ثار به معني خون خواهي است. عبارت "السلام عليك يا ثارالله" در زيارت عاشورا و جاهاي ديگر به اين معني است كه: سلام بر تو، اي كسي كه خون خواه تو خداوند است. چون حضرت سيدالشهدا با كمال اخلاص جان و همه چيز خود را در راه اعلاي كلمه توحيد و مخالفت با كفر و فسق فدا كرد، خون او را نسبت به خدا مي دهند و مي گويند:‌اي ثارخدا، يعني اي كسي كه وليّ دم و خون خواهت خدا است. اگر خون خدا گفته شود براي تقدس و شرافت بخشيدن به خون مقدس امام حسين( عليه السلام ) است و به اصطلاح( اضافه تشريفي) است، نه اضافه حقيقي، زيرا همه شيعيان و پيروان اباعبدالله( عليه السلام ) مي دانند كه خدا جسم نيست تا خون داشته باشد. اضافه تشريفي در عرف شرع و قرآن رايج است كه براي بيان شرافت و عظمت چيزي آن را به خدا نسبت مي دهند مثل خانه خدا و ماه خدا در حالي كه روشن است خداوند نه جسم است و نه نيازي به خانه دارد. پس چنان چه براي بيان شرافت كعبه معظمه بيت الله الحرام گفته مي شود، براي بيان عظمت و قداست و شرافت خون پاك امام حسين( عليه السلام ) خون خدا گفته مي شود و احدي از پيروان ايشان يافت نمي شود كه از اين عبارت معني حقيقي خون خدا را بفهمد،‌ چون هر مسلماني از ابتداي تكليف دانسته و يقين كرده يكي از صفاتي كه خدا ندارد، جسم بودن او است. 📙 تفسير نمونه، ج 7، ص 363. لینک دریافت نرم افزار: http://cafebazaar.ir/app/?id=shobahat.sobolassalam.ir&ref=share
🌺کربلا؛ کارزار مادرها 🖌 به قلم خانم مریم اردویی 🔹کربلا بیش از آنکه میدان نبرد مردان باشد، کارزار مادرها است؛ مادرهایی که در بطن واقعه حضور دارند و زشتی‌ها و زیبایی‌های کربلا برخاسته از دامانشان است. نقش عبیدالله‌بن‌زیاد در رقم‌خوردن واقعه‌ی عاشورا بر کسی پوشیده نیست؛ کسی که مشاور مسیحی یزید، سپردن ولایت کوفه را به او پیشنهاد داد؛ چون از سبعیت او به‌خوبی آگاه بود. عبیدالله از مادری به نام مرجانه متولد شد که زنی کافر و بدکاره بود و به همین دلیل به «ابن‌مرجانه» شهرت یافت؛ لقبی که حضرت زینب‌(س) هنگام حضور در دارالاماره، او را با آن خطاب کرد. مرجانه پس از جدایی از زیاد که مردی قسی‌القلب و بدنام بود، با مردی زرتشتی، به نام شیرویه اسواری ازدواج کرد و عبیدالله تحت سرپرستی فردی غیرمسلمان قرار گرفت و تربیت شد. او چندی بعد به نزد پدرش زیاد برگشت؛ پدری مجهول‌النسب که مادرش سمیه، به زناکاری شهره بود. وقتی معاویه، او را به‌عنوان والی مدینه انتخاب کرد، مردم شهر از ترس او، سه روز به قبر پیامبر پناه بردند. نسب ناپاک از او شخصیتی ساخت که زنان را به مجلس خود می‌کشاند و از بریدن سر و مثله‌کردنشان لذت می‌برد. 🔹این روحیه‌ی خشن سبب شد تا پس از واقعه‌ی عاشورا در بصره کاخ سفیدی بنا کند و روی درهای آن تصاویر سرهای بریده را حک کند. شمه‌ای از این قساوت و سبعیت را می‌توان در نامه‌ای یافت که او به عمرسعد نوشت: «اگر حسین و یارانش سر به فرمان نهادند و تسلیم شدند، آنان را به سلامت نزد من بفرست و اگر نپذیرفتند، به آن‌ها حمله کن و همه را بکش و اعضایشان را پاره‌پاره کن. اگر حسین کشته شد، بر سینه و پشت او اسب بتاز... . من با خود عهد کرده‌ام، اگر او را کشتم، با او چنین کنم.» میزان نفرت آل‌الله از ابن‌مرجانه به‌حدی بود که وقتی ابراهیم اشتر، فرمانده‌ی سپاه مختار، در روز عاشورای سال 67هجری در جنگ خازر، عبیدالله را به درک واصل کرد و مختار سرش را به مدینه فرستاد، امام‌سجاد(ع) با دیدن سر آن ملعون به سجده افتادند و فرمودند: «الحمداللّه الذی ادرک لی ثاری من اعدائی و جزی‌الله المختار خیرا؛ ستایش خدای را که انتقامم را از دشمنانم گرفت. خدا به مختار جزای خیر بدهد.» 🔹«ارحام ناپاک» که حرث مشترک ده‌ها مرد بودند، در مقابل «ارحام‌المطهره» صف‌آرایی کردند و بزرگ‌ترین جنایت تاریخ را رقم زدند؛ از همین رو است که پیامبر(ص) فرمود: «برای نطفه‌های خویش بهترین را انتخاب کنید؛ زیرا اخلاق فرزندان، ریشه در اخلاق گذشتگان دارد.» در این روایت رسول‌اللّه بر نقش مادر در تعیین سرنوشت نسل، تأکید ویژه‌ای کرده‌اند. مادری که به‌تعبیر قرآن «حمله‌ و فصاله‌ ثلاثون‌ شهرا»، سی ماه به‌صورت اختصاصی که شامل دوران حمل و شیردهی می‌شود، با فرزند نفس‌به‌نفس همراه است و در این دوران می‌تواند بیشترین اثرگذاری را در شکل‌گیری شاکله‌ی شخصیتی کودک بر جای گذارد. 🔹آیت‌اللّه جوادی‌آملی در کتاب زن در آینه‌ی جمال و جلال، با اشاره به همین دوران سی‌ماهه‌ی حمل و شیردهی بیان می‌کنند که بخشی از مسئولیت‌های پرورشی به‌عهده‌ی مادر است که پدر از آن محروم است. علامه معتقدند «در این‌ سی‌ ماه‌ که‌ مستقیماً کودک‌ از مادر تغذیه‌ می‌کند، مادر عملاً مسئول‌ حیات‌ دو نفر است‌ و دو تکلیف‌ دارد؛ اما پدر تنها در اصل‌ نطفه موظف‌ است‌ که‌ حلال‌ بخورد و اگر بعد مبتلا به‌ حرام‌ شد، ارتباط‌ تنگاتنگی‌ با پرورش‌ کودک‌ ندارد؛ زیرا غذای‌ حرام‌ پدر در جهاز گوارشی‌ پدر هضم‌ می‌شود؛ اما غذای‌ مادر در دستگاه‌ گوارشی‌ او تبدیل‌ به‌ شیر می‌شود و کودک‌ مستقیماً از آن‌ تغذیه‌ می‌کند. او موظف‌ است‌ به‌ کودک، شیر حلال‌ دهد و برای‌ همین‌ منظور خود نیز حلال‌ بخورد. این‌ درمورد تغذیه‌ی‌ جسمانی‌ است‌؛ اما درمورد غذای‌ روحانی‌ نیز چنین‌ است؛ اگر مرد خاطره‌ی بد، خیال‌ و هوس‌ بدی‌ در سر بپروراند، خود را می‌سوزاند؛ خیال‌ گناه‌ و خاطره‌ی تلخ‌ در درون‌ مرد، علیه‌ خود اوست؛‌ اما خیال‌ باطل‌ و حرام‌ و اندیشه‌ی گناه‌ و خاطرات‌ تلخ‌ برای‌ زن‌ علیه‌ دو نفر خواهد بود.» 🔹نکته‌ای که در فرمایش علامه تأمل‌کردنی است، تأثیرپذیری کودک حتی از خیالات و اندیشه‌های مادر است. حال اگر مادری دارای افکار باطل و خیالات گناه‌آلود باشد، اثری که بر تربیت کودک بر جای می‌گذارد، اثری منفی و در پاره‌ای مواقع جبران‌ناپذیر خواهد بود. اهمیت شیر مادر و تأثیرش بر تربیت فرزند را می‌توان از آیه‌ی 12 سوره‌ی قصص و ماجرای مادر حضرت موسی(ع) برداشت کرد؛ آیه‌ای که خداوند می‌فرماید:«و حرمنا علیه المراضع»، یعنی خداوند به‌صورت تکوینی شیر دیگر زنان را بر حضرت موسی حرام کرد تا زنی غیر از مادرش نتواند به او شیر دهد که راز این امر در تفسیر نمونه این‌گونه بیان شده است: «او باید از شیر پاکی همچون مادرش تغذیه کند تا بتواند بر ضدناپاکی‌ها قیام کند و با ناپاکان بستیزد.»