eitaa logo
رشدانه(سبک زندگی)
255 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
455 فایل
رهرو آن نيست كه گه تند و گهي خسته رود... رهرو آنست كه آهسته و پيوسته رود. 📝نظرات مشفقانه خود را در باره مطالب کانال با نشانی زیر در میان بگذارید. ممنونم صفری @Tebyan_313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹سالروز تخریب حرمین عسکریین علیهما السلام (1427ق) در بيست و سومين روز از ماه محرم1427 ق، اشغالگران و تروريست هاي مزدور آنان، در جنايتي هولناك، در شهر سامرا، به تخريب حرم مطهر حضرت امام هادي(علیه السلام) و امام حسن عسكري(علیه السلام) دست يازيدند و لعن و ننگ و نفرين ابدي را براي خويش خريدند. همه مؤمنان و پيروان امامت و ولايت را در سال ياد اين فاجعه بي شرمانه دشمنان ايمان و امان، تسليت سزاوار باد و نابخرداني را كه گمان برده اند مي توانند با پليدي خويش، نور پاك حق و چراغ روشن دين و معنا را از شبستان دنيا محو كنند، هشداري گزنده روا باد كه پُف ناچيزشان، توان به خاموشي كشاندن چلچراغ حقايق را ندارد و اين گونه تلاشهاي مذبوحانه به اندازه سر سوزني قادر نيست عشق و ولاي رهروان راه خدا را در پيمايش كوچه هاي روشن و خيابانهاي آفتابين راهبري معصومان تاريخ- كه از زبان همه پاكان بر آنان درودي فراوان نثار باد- اندكي بكاهد. نه ما، كه همه آزادگان، همه تاريخ و همه ذرات گيتي، چنين بدانديشي ها و كوته نگري ها را محكوم مي كند و ما با تجديد ميثاق با امامان والا مقام خويش، سر در راه عشق و جان در راه پيروي آنان مي گذاريم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸روشهای تربیتی 🌸 اصل تغییر ظاهر روشهای تربیتی شامل فنونی است که بتوان از طریق تغییر و تدبیر ظاهر فرد، حالات باطنی مطلوب را در وی ایجاد کرد و حالات نامطلوب را از بین برد. این روشها ناظر به تدبیر وضعیت بدنی، سخن، و اعمال فرد است و شامل تلقین به نفس و تحمیل به نفس میشود. 🌸روش تلقین به نفس: تلقین به نفس هم به شکل قولی، هم به شکل فعلی و هم به شکل قولی- فعلی میسر است. تلقین قولی یعنی از طریق به زبان آوردن سخنی معین تغییری به مقتضای آن در ضمیر (باطن) انسان پدید آید. تلقین فعلی یعنی با آشکار ساختن عملی در اعضا و جوارح، طنین و بازتاب آن به درون افکنده شود به این شکل که یا صورت یک فعل مطلوب را به شکل تظاهر انجام دهیم درحالیکه آن فعل و آثار آن درون ما ریشه ندوانیده باشد (ایجاب) یا صورت فعلی نامطلوب را از خود دور کنیم درحالیکه ممکن است آثار آن درون ما ریشه دوانیده باشد (سلبی). هر یک از حالتهای تلقین (قولی، فعلی، قولی-فعلی) را میتوان از دو جهت سلب (تلقینهای منفی که نباید صورت گیرد)، و ایجاب (تلقینهای مثبت که باید انجام گیرد) درنظر گرفت. به عنوان نمونه جنبه سلبی تلقینهای قولی عبارت است از: ۱-دوری از نزاع و مشاجره که موجب بیماری دل، اشتغال دل، کینه و نفاق میشود، ۲ -دوری از حرف زور، ۳ -سکوت پیشگی. جنبه های ایجابی تلقین قولی عبارتند از: ۱_( گفتن لا اله الا الله) به هنگام نفوذ اندیشه های کفرآلود در دل ۲_ خواندن اسامی خداوند با توجه به موقعیت. ۳_بعد از قهقهه درخواست کند خدا بر او سخت نگیرد. 📙نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، خسرو باقری
🌸روشهای تربیتی 🌸اصل تغبیر ظاهر 🌸تلقین فعلی موارد ذکر شده برای تلقین فعلی، چه به صورت سلبی یا ایجابی عبارتند از: ۱_تباکی، ۲ -پرهیز از تبختر، ۳_تواضع به منظور کنترل عجب و غرور. 🌸در مورد تلقین قولی- فعلی میتوان به نماز و حج اشاره کرد. نماز،برجسته ترین چهره به هنگام آمیختگی قول و فعل است. نمازگزار با بیان سخنان معین و حرکات خاص، حالات باطنی ویژه ای را در خود ایجاد میکند. برای مثال با ذکر: «خدایا تنها تو را میپرستیم » در دل تسلیم خدا میشود«و تنها از تو یاری میجوییم » در دل به حریت از غیرخدا میرسد. حتی در مورد آهنگ کلام در نماز توصیه شده که خدا را آهسته و آرام یاد کنید که باعث خوف و خشیت دل میشود. 📙نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، خسرو باقری
🌸روشهای تربیتی 🌸اصل تغییر ظاهر 🌸روش تحمیل به نفس تفاوت این روش با تلقین به نفس در آن است که در تلقین، باطن انسان نسبت به انجام کاری گریزان و بی رغبت نیست اما در روش تحمیل به نفس، علی رغم کراهت و گریز باطن، اعضا و جوارح به انجام عملی وادار میشوند. به عبارت دیگر باطن بی رغبت را میتوان با حرکات اندام، رام و راغب کرد. در این روش علاوه بر تحمیل، به استمرار و پیوستگی بر انجام عمل موردنظر نیز نیاز است از اینرو کاربرد این شیوه باید با شیوه های مداومت و محافظت ترکیب شود. بر اساس روش تحمیل به نفس باید برای ایجاد تحولات باطنی، اعمال و حرکات ظاهری را علی رغم کراهت باطن بر خود تحمیل کرد و بر آن استمرار ورزید. با تن دادن به کاری که مورد رضایت دل نیست میتوان به شرح صدری رسید که دشواری و سنگینی کار را از بین ببردـ 📙نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، خسرو باقری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸روشهای تربیتی 🌸توصیه ها بر اساس اصل تغییر ظاهر، روشهای تربیتی شامل فنونی است که بتوان از طریق تغییر و تدبیر ظاهر فرد، حالات باطنی مطلوب را در وی ایجاد کرد و حاالت نامطلوب را از بین برد. این روشها ناظر به تدبیر وضعیت بدنی، سخن، و اعمال فرد است. این روشها شامل تلقین به نفس و تحمیل به نفس میشود. تلقین میتواند قولی و فعلی و همچنین سلبی یا ایجابی باشد. برای تحمیل به نفس حدودی وجود دارد. الف: این روش در حیطه عمل به کار می آید نه در حیطه ایمان "لا إکراهَ فی الدّین" چراکه قبل از ایمان آوردن خداوند به انسان قلب، چشم و گوش عطا کرده و راه هدایت و ضلالت را روشن کرده "قَد تبیَّنَ الرُّشدُ مِنَ الغَی". هنگامی که ایمان بدون هیچ اجبار و اکراهی در دل وارد شد باید در دل ثبت شود و در مرحله ثبت ایمان در دل میتوان تحمیل به نفس را با تحمیل اعمال خاص به کار برد. ب: تحمیل نباید به گونه ای باشد که مایه اعراض و رویگردانی دل شود. یعنی نباید به خاطر تحمیل باری بیش از حد، رویگردانی و اعراض حاصل شود. 📙نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، خسرو باقری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺کبوترانه دلم بی قرار صحن و سرایت شده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺وَ قَد بَعَثَك الله لي لِأَتَذَوَّق شَيئاً مِنَ الجنّــــه... خدا تو را براے من فرستاد تا طعم بهشتـــــ را بچشم! 🌺أحبّڪ بڪلِّ جوارحي به پرواز آید، ڪبـــــوتر دل، در هواے شمـا...
🌸فومن قلعه‌رودخان یکی از بزرگترین و نفوذناپذیرترین قلعه های جنگی جهان، دژ مستحکم قلعه رودخان است که در ارتفاع 800 متری از سطح زمین بنا شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺نبوغ و خلاقیت ایرانی 🌺دستگاه عاری کننده محیط از ویروس کرونا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺توسل به قمر بنی هاشم 🌸ای ماه بنی هاشم خورشید لقــــــــا عباس ای نور دل حیدر، شمـــــــــع شهدا عباس 🌸ای از تو دلِ اطفــــال، روشن به امید آب ای ساقی غــــــم پرور، میزان وفا عباس 🌸ای تشنــــــــــۀ آب آور، ای کشته نام آور ای صف شکن لشکر، سردار صفا عباس 🌸لب تشنه شدی در آب، لب دوخته برگشتی جان را بلــب آوردی، با عین رضا عباس 🌸ای مــــــــــیر علمداران، سقای وفاداران در جمع فداکاران، بودی بسزا عبــــــاس 🌸تو درس وفــــــا دادی، با دست جدا دادی بی دست شدی رهـرو، در راه خدا عباس 🌸با اینهمه درد و غـــم، ما رو به تو آوردیم دست همه محزون گیر، از بهر خدا عباس
🌺دوستی به سبک خاله خرسه 🔹 کتاب های استاد شهید مطهری در بصیرت افزایی سهم بسزایی دارد.درباره عاشورا و قیام حسینی هم دلایل و مطالب خوبی را ارائه میدهند. ارادت شیعیان به اهلبیت علیهم السلام به شکل های گوناگون به نمایش در می آید ولی گاهی رفتارهای عجیبی از شیعیان در محرم رخ میدهد مانند شهر لکنهوی هندوستان و پریدن آنها از روی ذغال برافروخته. در مقابل این اعمال، عالمان با دلایل قطعی اشتباه بودن آنها را اثبات میکنند هرچند برخی این برخورد را درست نمیدانند و مقابله میکنند.حتی برخی از هئیت ها که به روش شهید مطهری و سیره او عمل میکنند، خلوت می باشد. چند نکته مهم.درباره این انحرافات: ۱ .یکی از اهداف قیام سید الشهداء علیه السلام، احیای سنتها و احکام دینی است؛پس با زیرپا گذاشتن احکام شرعی برای کسی که خود برای احیای این احکام شهید شد نمیتوان عزاداری کرد. گاهی هم با گمان اینکه شعائر حسینی است و باید محکم باقی بماند و روز به روز توسعه می یابد. اما نه به قیمت زیر پا گذاشتن فهم روشمند دین و جابجایی حرام و حلال الهی. ۲_طبق آمار رسمی و تغییر بافت جمعیتی برخی از شهرهای قاره سبز، رو اوردن به اسلام در کشورهای اروپایی زیاد شده است. گاهی موقع پیاده روی در بروکسل، آن قدر خانم پوشیه ای هست که گمان میشود در نجف هست نه پایتخت بلژیک! از این رو تحقیق درباره اسلام و تشیع زیاد شده و طبعا نخستین و مهمترین منبع تحقیق هم اینترنت است. این سبک عزاداریها موجب میشود جستجوگر، موقع تحقیق تنها عکسهای قمه و زنجیر و تیغ و ذغال و خون و آتش را ببیند و تا ابد گمان حقانیت اسلام را کنار بگذارد. گناه محرومیت «آنها» از تشیع، افراطی گری میباشد. ۳_ در این موارد حاشیه بر متن غلبه پیدا مبکند. پس افراط در پرداختن به شیوه های گوناگون عزاداری و ابداع سبکهای مختلف، حاشیه است. باید در فلسفه و اهداف قیام حسینی تأمل کنیم و از درسها و عبرتهای عاشورا بگوییم نه از جنس قمه و حجم ذغال و تیزی تیغ!و این موارد به فراموشی سپرده شود و اصل بیان شود. ان شاءالله 🌺کتاب خوانی را احیا کنیم. https://eitaa.com/Rooshdaneh/9244
🌺نرم افزار " امام سجاد علیه السلام (سید الساجدین) " ڪه حاوے اطلاعاتی ارزشمند در خصوص زندگينامه، اخلاق و فضائل، سخنان، داستان ها، حڪایات و ... امام سجاد(علیه السلام) مےباشد، با هدف فراهم ڪردن بسترے مناسب جهت سهولت دسترسے و بهره مندے عاشقان آن حضرت از سیره و دستورات ایشان بوده ڪه امید است مورد توجه مریدان و محبان ڪریم اهل بیت(علیهم السلام) واقع گردد. این نرم افزار هدیه ایست از طرف ڪنگره امام سجاد (علیه السلام) به تمامے مسلمین https://cafebazaar.ir/app/sunway.seiyedolsajedin
🌸والدین باید تمام تلاششان را انجام دهند تا کودکان به بازی های فیزیکی و گروهی بپردازند و گاهی هم که بازی دیجیتال میخواهند آنرا تربیتی و مذهبی انتخاب کنند و رژیم مصرف را رعایت کنند. محرم به وقت کودکی نرم افزاری است جهت سرگرم کردن و آموزش آموزه های اسلامی به کودکان🍃🌸 ‏«محرم به وقت کودکی 1» را از لینک زیر دانلود کنید http://cafebazaar.ir/app/?id=air.com.mteamapps.MoharamBeVaghteKoodaki1&ref=share 🍃🌸 آموزه های باید طوری به کودکان آموخته شود که در ذهن آنها حک شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺اصلاح زاویه دید ☘سوره مبارکه انفال آیه 24: یا ایها الذین آمنوا استجیبوا لله وللرسول اذا دعاکم لما یحییکم استاد شهید مطهری: 🌺از این آیه کریمه در کمال صراحت استفاده می‌شود که تعلیمات اسلامی به طور کلی در هر شأنی از شئون زندگی تعلیماتی حیاتبخش و زنده کننده است. یعنی تعلیماتی است که وقتی در جان انسان قرار بگیرد به انسان روح و حیات و بینش وجنبش می دهد. بنابراین تعلیماتی که اثر حیات بخشی ندارد و برعکس ، و مردگی و سکون ایجاد می‌کند و بشر را از جنبش و حرکت باز می دارد و او را جامد و افسرده می‌کند، نمی‌توان با این مقیاسی که این آیه کریمه به دست می دهد سازگار باشد و از اسلام نیست. امروز غالبا می بینیم معانی و مفاهیمی که ما از اسلام داریم ، خاصیت حیات بخشی و ایجاد زندگی ندارد، پس ناچار باید تجدید نظری در معانی و مفاهیم بکنیم شاید مفهوم و تصور ما درباره این معانی و مفاهیم اشتباه باشد ، ما باید تصور خودمان را تصحیح کنیم و این است معنای احیای تفکر اسلامی ؛ یعنی ما باید طرز تفکر و طرز بینش خودمان را درباره اسلام اصلاح کنیم 🌺 آن عینکی که ما به چشم زده ایم و با آن اسلام را می‌بینیم عینک نادرستی است پس عینک و زاویه دید خودمان را اصلاح کنیم. 📚اخلاق اسلامی ، ص ۱۸۳ https://eitaa.com/Rooshdaneh/9249