eitaa logo
رشدانه
248 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
452 فایل
رهرو آن نيست كه گه تند و گهي خسته رود... رهرو آنست كه آهسته و پيوسته رود. 📝نظرات مشفقانه خود را در باره مطالب کانال با نشانی زیر درمیان بگذارید. ممنونم صفری @Tebyan_313
مشاهده در ایتا
دانلود
💠یکی از به یاد ماندنی ترین نوشته های امام‌خمینی نصیب حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی یادگار فرزند حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی گردید که در قالب یادداشتی بر هدیه صحیفه سجادیه برای نوه گرامیشان برجای ماند. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با اهدای کتاب صحیفه‌ سجادیه به سید علی خمینی در روز 22 آذر ماه سال 67 حاشیه‌ای خطاب به وی نگاشتند. حضرت امام ضمن اهدای این کتاب ابراز امیدواری کردند که وی از علماى برجسته و فقهاى متعهد و از عرفاى مجاهد فى سبیل اللَّه در دو جبهه ظاهر و باطن شود. 🔰متن کامل دست‌نوشته حضرت امام به شرح ذیل است: بسمه تعالى‏ هدیة النملة فارغ از هر دو جهانم به گل روى على از خم دوست جوانم به خم موى على‏ طى کنم عرصه ملک و ملکوت از پى دوست یاد آرم به خرابات چو ابروى على‏ صحیفه کامله سجادیه، نمونه کامل قرآن صاعد است و از بزرگترین مناجات عرفانى در خلوتگاه انس است که دست ما کوتاه از نیْل به برکات آن است؛ آن کتابى است الهى که از سرچشمه نور اللَّه نشأت گرفته و طریقه سلوک اولیاى بزرگ و اوصیاى عظیم الشأن را به اصحاب خلوتگاه الهى مى‏آموزد. کتاب شریفى است که سبک بیان معارف الهیه اصحاب معرفت را چون سبک قرآن کریم بدون تکلف الفاظ در شیوه دعا و مناجات براى تشنگان معارف الهیه بیان مى‏کند. این کتاب مقدس چون قرآن کریم سفره الهى است که در آن، همه گونه نعمت موجود است و هر کس به مقدار اشتهاى معنوى خود از آن استفاده مى‏کند. این کتاب همچون قرآن الهى ادقِّ معارف غیبى که از تجلیات الهى در ملک و ملکوت و جبروت و لاهوت و ما فوق آن حاصل مى‏شود در ذهن من و تو نیاید و دست طلبکاران از حقایق آن کوتاه است، به شیوه خاص خود قطراتى که از دریاى بیکران عرفان خود مى‏چشاند و آنان را محو و نابود مى‏کند: پس عدم گردم عدم چون ارغنون گویدم انا إلیه راجعون‏ پس تو اى نویسنده محروم از همه معارف و بیخبر از کون و مکان، قلم را بشکن و صحیفه را ببند و از حدّ خود که هواهاى نفسانى چون تار عنکبوت بر سراسر وجودت پیچیده و هر روز و شب افزون مى‏گردد به فضل لا یزال الهى پناه ببر «انّه ذو رحمة واسعة» و من این کتاب بزرگ را به فرزند عزیزم که در جبهه او نور و نورٌ عَلى‏ نُور مى‏بینم و آن عزیز که یادگار احمد و از سلاله پاک ائمه اطهار- علیهم سلام اللَّه- و پرورده دامن پاک مادر عزیزش که سلاله پاک ائمه اطهار و از طباطبایى‏ها که افتخار فرزندى حسنین را دارند اهدا کردم و امیدوارم او از علماى برجسته و فقهاى متعهد و از عرفاى مجاهد فى سبیل اللَّه در دو جبهه ظاهر و باطن شود و از این کتاب مقدس به طور شایسته بهره‏مند گردد و پدر پیر خود، خمینى را که عمرى با هواى نفس و عصیان و ناسپاسى گذرانده و اکنون با روى سیاه و کوله‏بارى از معصیت بدون هیچ امید- مگر به فضل خداى رحمان- از این دار و دیار به دار و دیار دیگر مى‏رود از طلب رحمت و دعایى و بخشش گناهان بر او منت نهد. خداوندا، این عائله را به تو سپردم و از هیچ کس امیدى ندارم؛ تو خود با عنایات خویش آنان را تحت تربیت خویش قرار ده. به تاریخ شب سه شنبه 22 آذرماه 1367/ سوم جمادى الاولى 1409 بنده عاصى خدا. روح اللَّه الموسوی الخمینى‏ صحیفه امام، ج‏21، ص: 209-210
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📀 نرم افزار شرح نهج البلاغه علامه جعفری امکانات برنامه: ▫️قابلیت تغییر فونت و سایز ▫️قابلیت جستجو ▫️قابلیت روشن ماندن صفحه ▫️قابلیت اشتراک گذاری مطالب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گر طبیب دل بیمار فقط شش گوشه است من مریضم ... برسانید مرا تا حرمش
حکم تحریم تنباکو 🔹يكي از امتيازات ننگيني كه در زمان قاجار نتايج نامطلوبي را به بار آورد امتياز انحصار تنباكو معروف به امتياز رِژي بود. به موجب اين امتياز كه در زمان ناصرالدين شاه قاجار با تالبوت انگليسي منعقد شد، شركت رِژي به مدت 55 سال صاحب حق انحصاري تجارت تنباكوي ايران و حتي نظارت در زراعت آن شناخته مي‏شد. وقتي مردم، اين قرارداد را با قرارداد مشابهي كه با دولت عثماني منعقد شده بود مقايسه كردند، از بابت اين كه منفعت بسيار كمتري نصيب كشور شده است دست به اعتراض زدند. با گسترده شدن اعتراضات مردمي و پيگيري علماي بزرگ تهران از جمله حاج ميرزا حسن آشتياني، اين اعتراضات شكلي وسيع به خود گرفت و سرانجام حكم تحريم استعمال تنباكو توسط ميرزاي بزرگ شيرازي، تكليف مردم و شاه را يكسره كرد. پس از صدور اين فتوا كه استعمال تنباكو به هر نحو را در حكم محاربه با امام زمان(عج) عنوان كرده بود، مردم قليان‏ها را شكستند و انبارهاي توتون را به آتش كشيدند. تاثير اين فتوا به حدي بود كه در درون دربار قاجار نيز كسي از تنباكو استفاده نمي‏كرد. سرانجام ناصرالدين شاه قاجار مجبور شد كه اين قرارداد را فسخ نموده و مقداري غرامت به شركت رژي پرداخت كند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹محكوميت "روژه گارودي" نويسنده فرانسوي در دادگاه پاريس در 16 دسامبر 1998م روژه گارودي فيلسوف و نويسنده مسلمان فرانسوي به جرم انكار جنايت عليه بشريت در كتاب خود به نام اسطوره‏ هاي بنيادين سياست اسرائيل، در دادگاه تجديد نظر پاريس محكوم شد. گارودي در اين كتاب، ثابت كرد كه صهيونيست‏ها با نازي‏ها در جنگ جهاني دوم همكاري داشتند و صهيونيست‏ها براي جلب نظر افكار عمومي به منظور ايجاد كشوري در فلسطين، كوشيده‏ اند با مظلوم‏ نمايى خود، جنايات آلمان هيتلري عليه يهوديان را بزرگ نشان دهند. گارودي هم‏چنين در اين كتاب، رقم شش ميليون يهودي را كه گفته مي‏شود توسط آلمان نازي قتل‏ عام شده‏ اند، بسيار اغراق‏ آميز خواند، چرا كه كل جمعيت يهوديان در آن زمان، اين مقدار نبوده است. با محكوميت گارودي در اين دادگاه كه با فشار صهيونيست‏ها بود، آزادي بيان و قلم در فرانسه كه ادعا مي‏كند مهد آزادي است، مخدوش شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹انتقال پيكر شهيدتندگويان پس از 11 سال اسارت در عراق (1370 ش) محمدجواد تندگويان در سال 1329 در تهران به دنيا آمد. پس از پايان تحصيلات وارد مبارزات سياسي شد و با پيروزي انقلاب نيز در خط نظام قرار گرفت تا اينکه در دولت شهيد رجايي به وزارت نفت انتخاب شد. کمتر از دو ماه بعد، وي در يکي از بازديدهايي که از صنعت نفت در جنوب داشت به اتفاق چند نفر ازمسئولان وزارت نفت به اسارت نيروهاي متجاوز بعثي عراق درآمد. شهيد تندگويان در طول مدت اسارت تحت سخت‏ ترين شکنجه ‏هاي بعثيان قرار گرفت تا اينکه به فيض شهادت نائل آمد. سرانجام بعد از گذشت 11 سال، پيکر مطهر اين آزاده مجاهد در اواخر آذرماه 1370 به ايران انتقال يافت و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد. 🌸یادش گرامی و راهش پر رهرو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عشق تو مرا الست منکم ببعید هجر تو مرا ان عذابی لشدید بر کنج لبت نوشته یحیی و یمیت من مات من العشق فقدمات شهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گر چہ میداند نمے آیے ولے هرشب ز شوق سوے در مے آید و هر سو نگاهے میڪند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅واجب ، فراموش شده استاد قرائتی: بعضى امر به معروف و نهى از منکر نمى کنند و مى گویند: «بر فرض ما امروز جلو فساد را گرفتیم. باز فردا فساد خواهد کرد.» مثل آن است که بگوییم: «اگر امروز منزل و حیاط را جارو کنیم، باز هفته دیگر کثیف خواهند شد.» تکرار گناه فردا ، دلیل بر سکوت امروز ماست
مفتح وحدت حوزه و دانشگاه 🔹حجت الاسلام محمد مفتح (۱۳۰۷–۱۳۵۸ش) روحانی شیعی و از حامیان امام خمینی(ره) در جریان انقلاب اسلامی ایران بود. مسجد الجواد و مسجد قبا از جمله مراکز فعالیت‌های سیاسی-مذهبی وی بود. نماز چندین هزار نفری عید فطر در سال ۱۳۵۷ش در تهران به امامت وی برگزار شد. بعد از انقلاب عضو شورای انقلاب بود و سرپرستی دانشکده الهیات دانشگاه تهران را برعهده داشت. وی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مدتی دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران بود. او در سال ۱۳۵۸ش به دست گروهک فرقان به شهادت رسید.این گروهک در راستای ترور مخالفین فکری دکتر علی شریعتی، کسانی چون استاد مرتضی مطهری، حاج مهدی عراقی، قاسم روحانی و حجت الاسلام محمد مفتح را ترور کرد. در جمهوری اسلامی ایران روز شهادت وی در ۲۷ آذر به روز وحدت حوزه و دانشگاه مشهور است. او در حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) دفن شده اند. محمد هادی مفتح رییس مرکز اسلامی هامبورگ فرزند ایشان است.
چرا وحدت حوزه و دانشگاه؟ 🔹مفتح بر این باور بود که اگر چه حوزه و دانشگاه هر یک اهداف، برنامه‌ها و کارکردهای خود را دارند ولی می‌توانند با نگرشی توأم با احترام و اعتماد متقابل، با یکدیگر ارتباط داشته باشند، و به جای نفی و طرد و نفرت و بدبینی، به درک متقابل که آکنده از روح اطمینان است اهتمام ورزند. هر دو نظام آموزشی می‌توانند تقویت کننده و تکمیل کننده هم باشند و لازمه تحقق این برنامه آن است که با یکدیگر رابطه علمی و آموزشی داشته باشند و در مباحث فکری و فرهنگی و رفع معضلات اجتماعی از پیش همفکری و هم اندیشی نمایند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹حجت‏ الاسلام و المسلمين محمدتقي فلسفي در سال 1286ش (1326ق) در خانواده‏ اي عالم به دنيا آمد. وي پس از فراگيري ادبيات و سطوح، به آموختن فلسفه و معقول از استاداني همچون ميرزا طاهر تنكابني، ميرزا محمود قمي، سيدمحمد كاظم عصار و ميرزا مهدي آشتياني پرداخت و بنيه علمي خود را استوار ساخت. وي پس از آن به وعظ و خطابه روي آورد و در پانزده سالگي اولين جلسه منبرش را در محضر پدر و گروه بسياري از مردم برپا كرد كه تشويق همگان را برانگيخت. از آن پس، نام فلسفي بر سرزبان‏ها افتاد و در نوزده سالگي براي منبر به مجلس شوراي ملي دعوت شد. وي پس از اعتراض به كشتار مسجد گوهرشاد، ممنوع المنبر و خلع لباس شد تا اينكه پس از سه سال و با كوشش آيت‏ اللَّه كاشاني، منبرش رسماً آزاد گرديد. حجت الاسلام فلسفي در منبر و خطبه، روش نويني را پايه گذاري كرد و تحول عميقي در فن سخنوري به وجود آورد. او با تتبُّع در اخبار و احاديث و مطالعه پيگيرِ كتاب‏ هاي روانشناسي، جامعه‏ شناسي، اخلاق و تعليم و تربيت و به كارگيري تجربيات و ابتكارات خويش، به يكي از مشهورترين خطيبان پايتخت مبدل شد و در مجالس مهم تهران، اداره منبر را برعهده گرفت.
اين روحاني مبارز، در طول ده‏ها سال، بارها در منبرهاي پرشور خود، رژيم پهلوي را مورد انتقاد قرار داده و در زمان‏هاي گوناگون به تبعيت از علما به ويژه حضرت امام خميني(ره)، به مخالفت با رژيم برخاست. وي در اين دوران، چندين بار بازداشت شد و بارها ممنوع المنبر گرديد. در سال 1350، در مجلس بسيار مهمي، به ياوه گويي‏ هاي دو نفر از سناتورها عليه امام خميني(ره) پاسخ داد و آشكارا نام امام را برفراز منبر تكرار نمود و از مقام شامخ ايشان تجليل به عمل آورد. اين سخنراني باعث شد كه تا زمان پيروزي انقلاب اسلامي ممنوع المنبر شود ولي اين وضعيت باعث عقب‏ نشيني وي از مواضعش نگرديد. علاوه بر اين، حجت‏ الاسلام فلسفي، هماره با فرقه بهائيت و كمونيسم و حزب توده مبارزه مي‏كرد و در اين راه، ترسي به خود راه نمي‏داد. او پس از پيروزي انقلاب اسلامي و پس ازهفت سال ممنوعيت منبر و اندكي پس از ورود امام به ايران، در حضور معظمٌ له و هزاران نفر ديگر، سخنراني كرد و بار ديگر مورد تاييد و تفقد امام قرار گرفت. با پيروزي انقلاب اسلامي، حجت الاسلام فلسفي به رغم كهولت سن، تا پايان عمر خود به فعاليت‏هاي مختلف و منبرهاي روشنگر خويش ادامه داد و لحظه‏ اي نياسود تا اين كه در 27 آذر 1377 ش برابر با 28 شعبان 1419 ق در 91 سالگي دار فاني را وداع گفت و در حرم حضرت عبدالعظيم در ري به خاك سپرده شد. عمده آثار وي با نام گفتار فلسفي انتشار يافته كه كودك از نظر وراثت و تربيت، جوان از نظر عقل و احساسات و بزرگسال و جوان از نظر افكار و تمايلات و الحديث در 5 جلد از آن جمله‏ اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🔸پیش نیاز اولّیِ قطعی ما، ایجاد و است، برای وفاق همه باید تلاش کنند. معنای وفاق این است که نسبت به هم باشید، همدیگر را تحمّل کنید. در جهت والا و برای رسیدن به آنها به یکدیگر کمک کنید و از ایجاد تشنّج، بد اخلاقی، درگیری، اهانت و متهّم کردن بپرهیزید. امروز به نظر من وظیفه ما این است. ۱۳۸۱/۳/۷