eitaa logo
رویین دژ
11.1هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
910 ویدیو
196 فایل
✨ جبهه مقاومت فرهنگی رویین‌دژ ✨ ❇️ رسانه‌‌ی مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر ❇️ 📚 مجری بزرگ‌ترین مسابقات مطالعاتی در سطح کشور 📚 🌐 دنبال کردن مجموعه ما در دیگر پیامرسان‌ها: 🔺 zil.ink/rooyindezh 👤 ارتباط با ادمین: 🆔 @RooyinDezh_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅 دارم به دل، ولای تو یا باقر العلوم 🔅 در سر بوَد هوای تو یا باقر العلوم 🔅 عهد ولادت تو و جشن و سُرور ماست 🔅 جانم شود فدای تو یا باقر العلوم 💎 امام محمد باقر(ع) می‌فرمایند: خود را در دنیا چنان منزل دِه که گویى ساعتى در آن منزل دارى و سپس از آن کوچ می کنی.⏳ ♦️حلول ماه رجب و میلاد با سعادت شکافنده‌ی دانش نبوی و وارث علم علوی، امام محمد باقر(ع)، خجسته باد.💐💐 🔺@RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۲۷ سوره‌ی اعراف: 🔖 قسمت دوم: 5⃣ تلاش شیطان برای لخت کردن انسان، بسیار بسیار جدّی است. تمام توانش را در این زمینه به کار می‌گیرد --> (ينزع عنهما لباسهما: لباس‌شان را از آن دو می‌کَند). 6⃣ لباس انسان به فطرت او دوخته است. خیلی باید شیطانی شویم و نفس ما بر فطرتِ‌مان مسلّط شود که به خود اجازه دهیم به سمت برهنگی برویم --> (ينزع: برکَند). 7⃣ گاهی انسان در تنهایی، مقاوم‎تر است؛ گاهی در جمع. گاهی فرد تا زمانی که مجرّد است، از وسوسه‌های شیطانی، مجرّد(به‌دور) است؛ متأهّل که می‌شود زوجِ شیطان می‌شود. گاهی هر دو زوج سالم‌اند، ازدواج باعث انحراف آن‌ها می‌شود(تکرار ضمیر «هُما» در این آیه نشان می‌دهد که آدم و حوّا به تنهایی گناه نکردند؛ بلکه با هم که بودند، بهتر از شیطان تبعیّت می‌کردند). 🤔 چرا این اتّفاق می‌افتد؟ یعنی زوجی که به تنهایی سالم‌اند، جفت شدنِ آن‌ها یعنی ازدواج، آن‌ها را به انحراف می‌کشاند؟ پاسخ: برداشت غلط از ازدواج --> (ينزع عنهما لباسهما ليريهما سوآتهما). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۲۷ سوره‌ی اعراف: 🔖 قسمت دوم: 5⃣ تلاش شیطان برای
🌸 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌸 🔖 نکات آیه‌ی ٢٧ سوره‌ی اعراف 🔰قسمت اول: 🔹«لا یفتننّ»: فعل مضارع مؤکّد به نونِ تأکید از مصدر «فتنه» ریشه‌ی «فَتَنَ» به معنی «به فتنه نیندازد». ⚠️ توجه❗️ ✳️ «فتنه» در لغت یعنی «حرارت دادن چیزی مثل فلز، داخل یک ظرف به منظور ذوب کردن و جدا کردن ناخالصی‌های آن». ✳️ معنی اصطلاحی «فتنه» هم متناسب است با معنی لغوی آن، یعنی 👈 اتفاق یا پیشامدی که انسان‌ها را در شرایط آزمایش قرار دهد تا خالص از ناخالص شناخته شود. 🔸 «شیطان»: از ریشه‌ی «شَطَنَ» به معنی «فریبکار». ✅ «شیطان» اسم عام است و به هر فرد فریبکاری (چه بشر باشد و چه جن) گفته می‌شود؛ چه پیروان ابلیس و چه خود ابلیس. ✅ اما «ابلیس»، اسم خاص است و فقط به بزرگِ شیاطین گفته می‌شود که (از اجنّه بود و) بر آدم سجده نکرد و از بهشتِ آدم رانده شد. ✅ «شیطان» در قرآن جمع بسته شده (شیاطین) ولی «ابلیس» فقط به صورت مفرد به کار رفته؛ چون فقط به یک نفر اطلاق می‌شود. 🔺 @RooyinDezh
🔆 پيامبر اکرم(ص): 🌧 رجب ماه بارش رحمت الهى است؛ خداوند در اين ماه رحمت خود را بر بندگانش فرو مى‌ريزد. 📚 بحارالأنوار، ج ۹۴، ص ۳۶ 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | ماه رجب، ماه ریزش رحمت‼️ 💠 هر کس مرا در این ماه بخواند، پاسخش را می‌دهم... 🔺@RooyinDezh
💠 زندگی کن برای مهدی 🔮 محمد جان! عزیزم! من تو را از خدا برای خودم نخواستم. از خدا خواستم فرزندی به من دهد که سرباز امام زمان(عج) بشود. همیشه آرزو داشتم پسرم عصای دست امام زمان(عج) باشد، نه عصای دست من... ⚜ زندگی نکن برای خودت، زندگی کن برای مهدی(عج)، درس بخوان برای مهدی(عج)، ورزش کن برای مهدی(عج) 📝 وصیت شهید حمیدرضا اسداللهی به پسر خردسالش 🔺 @RooyinDezh
4_6037122768468707609.mp3
8.92M
🎧 بشنویم | منظور از شب لیلة الرغائب چیه⁉️ 💯 ... تا این سه تا چیز در دلت اصل نباشه، هر کار کنی زحمت بی‌فایده است! 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۲۷ سوره‌ی اعراف: 🔖 قسمت سوم: 8⃣ اگر وسوسه‌های شیطان در کار نباشد، زشتی‌های انسان برای او نُمود پیدا نمی‌کند، یعنی در چشم او ارزشِ توجّه کردن ندارد --> (ليريهما). 9⃣ زشتی‌های انسان که با لباس پوشیده می شود، یکی دوتا نیست. قصد شیطان هم رو کردنِ یکی دوتا بَدی از انسان نیست؛ هدف او، رسوایی ما و رو شدنِ همه‌ی بدی‌های ماست --> (سوآت). 🔟 قطعاً شیطان در هر شرایطی ما را می‌بیند. هم از مجرّدات است و در عالَم مادّه، سیّال است و هم خدا چنین اجازه‌ای به او داده است؛ بنابراین شیطان شما را می‌بیند و شما او را نمی‌بینید، مگر با یک حسِّ فرامادّی که نام آن، «عقل» است. 🧠 عقل در عالَمِ مادّه و حتّی در مجرّدات، سیّال است. سرعت و قدرت نفوذ آن با حواس دیگر قابل مقایسه نیست. همه‌ی پنج حس باید در خدمت عقل باشند و عقل در خدمت هیچ کدام نباشد --> (إنّا جعلنا الشّياطين أولياء للّذين لايؤمنون). 🔺 @RooyinDezh
▪️امشب که زمین و آسمان می‌گرید ▫️از بهر غریب سامرا می‌گرید ▪️جا دارد اگر که شیعه خون گریه کند ▫️چون مهدی صاحب‌الزمان(عج) می‌گرید 🔘 سلام بر مردی که چراغ فروزان هدایت بود و یاور و راهنمای همیشه‌ی امّت... 🏴 شهادت مظلومانه‌ی دهمین مشعل فروزان آسمان هدایت، امام علی‌النقی(علیه السلام) تسلیت باد. 🔺 @RooyinDezh
🔆 امام هادی(ع): 💯 کسی که بر اسب سرکش هوای نفس سوار است، در حقیقت اسیر نفس اماره خویش است و انسان نادان نیز در اسارت زبان خویش است! 📚 بحارالانوار، ج ۷۵، ص ۳۶۹ 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | یا رومی روم، یا زنگی زنگ‼️ 🔴 داستان شنیدنی توبه‌ی مصطفی دیوونه... 🔺 @RooyinDezh
✨حرف زدن با امام زمان(عج) ✍🏻 در زمان حضرت امام هادی(ع) شخصی نامه‌ای نوشت که آقا من دور از شما هستم. گاهی حاجاتی دارم، مشکلاتی دارم، به هر حال چه کنم؟ 🔰 حضرت در جواب ایشان نوشتند: 🌀 «إِنْ کَانَتْ لَکَ حَاجَةٌ فَحَرِّکْ شَفَتَیْک‏» 🔶 لبت را حرکت بده، حرف بزن، بگو. ما از شما دور نیستیم. 📚 بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۳۰۶ ✅ مرحوم آیت الله میلانی می‌فرمودند: هر روز بنشینید یک مقدار با امام زمان درد و دل کنید. 💢 خوب نیست شیعه‌ روزش شب شود و شبش روز شود و اصلاً به یاد او نباشد. 🌨 بنشینید چند دقیقه ولو آدم حال هم نداشته باشد مثلاً از مفاتیح دعایی بخواند، با همین زبان خودمان سلام و علیکی با آقا کند، با حضرت درد و دلی کند. 💠 آیت الله بهجت می‌فرمود: بین دهان تا گوش شما کمتر از یک وجب است. قبل از این‌که حرف از دهان خودتان به گوش خودتان برسد، به گوش حضرت رسیده است. 💗 او نزدیک است، درد و دل‌ها را می‌شنود. با او حرف بزنید و ارتباط برقرار کنید... 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۲۷ سوره‌ی اعراف: 🔖 قسمت چهارم: 1⃣1⃣ شیطان از جاهایی انسان را در تیررس قرار می‌دهد که حواسِ انسان، حواسش به آن‌ها نیست. بنابراین انسان می‌تواند به مرتبه‌ای برسد یا در مرتبه‌ای باشد که شیطان و شیاطین را ببیند و اگر شیطان، انسان را این‌گونه بیابد، در مسیر او کمین نمی‌کند که دیده شود. به عبارت دیگر، شیطان اگر بداند که ما حواسِ‌مان به همه جا هست، نمی‌تواند در هیچ جایی، برای آسیب زدن به ما، کمین کند --> (إنّه يراكم هو و قبيله من حيث لاترونهم). 2⃣1⃣ این که شیطان چه قدر در انحراف ما توان داشته باشد، تحت اراده‌ی خداوند است، بر مبنای این که ما چه قدر مطیع او بوده‌ایم یا مُعرِضِ او(رویگردان از او). به عبارت دیگر خدا این‌چنین اراده کرده که به هر نسبت از او روی بگردانیم، به همان نسبت پشت سر شیطان باشیم --> (إنّا جعلنا الشّياطين أولياء للّذين لايؤمنون). 3⃣1⃣ تصوّر جاهلانه‌ای است که انسان گمان کند یک ابلیس بر تمام آدمیان مسلّط است. همین تصوّرِ جاهلانه است که بعضی آیین‌ها مثل زرتشت را گرفتار ثَنَویّت(دو خدایی شدن) کرد؛ یعنی در چشم پیروان زرتشت، کم‌کم قدرت اهریمن با اَهورامزدا برابر شد. اگر شیطان در همه‌جا حضور داشته باشد و یک فرد باشد، -نعوذ بالله- با خدا برابر است --> (الشّياطين). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۲۷ سوره‌ی اعراف: 🔖 قسمت چهارم: 1⃣1⃣ شیطان از جاه
🌸 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌸 🔖 نکات آیه‌ی ٢٧ سوره‌ی اعراف 🔰 قسمت دوم: 🔹 «شیاطین»: جمع «شیطان» از ریشه‌ی «شطن» به معنی «فریبکاران»، به ابلیس و همه‌ی پیروان او گفته می‌شود یعنی همه‌ی شیطان‌صفتان. 🔸 «اولیاء»: جمع «ولیّ» به معنی «دوستان و سرپرستان» از مصدر «ولایت»، ریشه‌ی «و ل ی». ⚠️ توجه❗️ 💎 در قرآن، ولیّ اهل ایمان، همواره مفرد معرفی می‌شود؛ چه خدا باشد(الله ولیُّ الذین ءامنوا) و چه کسانی که از طرف خداوند بر ما ولایت داشته باشند(انَّما ولیُّکم الله و رسوله و الذین ءامنوا). 💠 اما در مقابل، سرپرستان اهل کفر، همواره به صورت جمع معرفی می‌شوند(والذین کفروا اولیاءُهُمُ الطاغوت). ✅ این موضوع، بیانگر این حقیقت است که اگر انسان، بندگی خداوند و پیروی ولیّ او را نکند، باید بردگی و نوکری اربابان زیادی را بکند. 🔅 سعدی در ارزش یکتاپرستی و رهایی از بندگی و بردگی غیرخدا می‌فرماید: 🔹غلام همّت آنم که پایبند یکی است 🔸به جانبی متعلق شد از هزار بِرَست 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۲۷ سوره‌ی اعراف: 🔖 قسمت پنجم: 4⃣1⃣ اگر انسان ولایتِ مطلقه و واحدِ «الله» را نپذیرد، هر روز یا هر لحظه بنده و نوکر یکی است --> (أولياء). 🔹گیرند مردم دوستان، نامهربان و مهربان 🔸هر روز خاطر با یکی، ما خود یکی داریم و بس 5⃣1⃣ تنها روزنه‌ای که برای ورود شیطان در زندگی هر انسانی وجود دارد و تا حدِّ دریچه و دروازه شدن قابل گسترش است، بی‌ایمانی است --> (لايؤمنون). 🔺 @RooyinDezh
🔆 امام صادق(ع): ❇️ اگر دوست دارى كه خداوند عمرت را زياد كند، پدر و مادرت را شاد كن. 📚 وسایل الشیعه، ج۱۸ ، ص۳۷۲ 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۳۵ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت اول: 1️⃣ انسان، ممکنُ‌الخطاست؛ یعنی انسان باتقوا هم، شاید مرتکب گناه بشود --> (إذا فعلوا...). 2️⃣ برداشت ما از فحشا، انجام عملِ فاسدِ اخلاقی با اعضاست؛ درصورتی که در قرآن، فواحش دو مرحله دارند: مرحله‌ی ذهنی و مرحله‌ی عملی یا پنهان و آشکار(خداوند در این‌باره فرموده: و لاتقربوا الفواحش ما ظهر منها و ما بطن). قطعاً کسی که در عمل، فحشا نمی‌کند، در نیّت باید جلوی آن را بگیرد؛ یعنی همین که تصوّرِ فحشا در ذهن او در حال شکل‌گیری است، بلافاصله به یادِ خدا بیفتد و طلب استغفار کند. ✅ به عبارت دیگر، در هر مرحله‌ای از گناه که ایستاده‌ایم، بلافاصله باید برای مراحل قبل از آن طلب آمرزش و استغفار کنیم. بنابراین منظور از «اذا فعلوا فاحشه»، ممکن است ابتدای شکل‌گیری فحشا در ذهن باشد --> (و الّذين إذا فعلوا فاحشه أو ظلموا أنفسهم ذكروا الله: بین فحشا و ظلم به نفس، با یاد خدا، حتّی هیچ‌گونه فاصله‌ی لفظی هم قرار نگرفته). 3️⃣ مؤمن واقعی، حتّی به خود، اجازه‌ی ظلم به خودش را هم نمی‌دهد --> (ظلموا أنفسهم ذكروا الله فاستغفروا لذنوبهم). 4️⃣ یاد خدا در آستانه‌ی گناه، بازدارنده‌ترین عامل است --> (ذکروا الله). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۳۵ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت اول: 1️⃣ انسان، ممکن
🌸 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌸 🔖 نکات آیه‌ی ١٣۵ سوره‌ی آل‌عمران 🔰 قسمت اول: 🔹 «اذا»: زمانی که‌، همین که 🔸 «فعلوا»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «فعل» به معنی «انجام دادند». 🔹 «فاحشه»: اسم فاعل مؤنث از ریشه‌ی «فحش»، به معنی «زشت، عمل غیر اخلاقی و شرم‌آور». 🔸 «اَو»: یا 🔹 «ظلموا»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «ظلم» به معنی «ستم کردند». 🔸 «انفس»: جمع «نَفْس»، در اینجا به معنی «خود». 🔹 «ذکروا»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «ذکر» به معنی «یاد کردند» که در اینجا چون جمله شرطی است به صورت مضارع(یاد می‌کنند) معنی می‌شود. 🔸 «استغفروا»: فعل ماضی از باب استفعال، مصدر «استغفار »، ریشه‌ی «غفر» به معنی «طلب مغفرت کردند» که در اینجا چون جمله شرطی است به صورت مضارع (طلب مغفرت می‌کنند، آمرزش می‌خواهند) معنی می‌شود. 🔺 @RooyinDezh
💠 يَا كَهْفِي حِينَ تُعْيِينِي الْمَذَاهِبُ وَ يَا مُقِيلِي عَثْرَتِي ، فَلَوْ لَا سَتْرُكَ عَوْرَتِي لَكُنْتُ مِنَ الْمَفْضُوحِينَ 🔮 ای پناه من در زمانی که راه‌های گوناگون و بی‌ربط مرا خسته می‌کند و به زحمت می‌اندازد. ای گذشت کننده از لغزش‌هایم؛ اگر عیب‌پوشی تو نبود، از رسواشدگان بودم! 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۳۵ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت دوم: 5️⃣ آن‌چه زمینه‌ی استغفار را فراهم می‌کند، یاد خدا و عظمت اوست؛ بنابراین در زندگی‌هایی که یاد خدا در آن‌ها نیست، یا نمازهایشان هم برای یاد خدا نیست، انگیزه‌ای برای ترک گناهان وجود ندارد --> (ذكروا الله فاستغفروا لذنوبهم). 6️⃣ بین طلبِ استغفارِ خالصانه با مغفرت(یعنی پوشیده شدن گناه)، فاصله‌ای وجود ندارد و هیچ‌کس جز خداوند، نمی‌تواند گناه ما را ببخشد --> (فاستغفروا لذنوبهم و من يغفر الذّنوب إلّا الله). 7️⃣ آن‌چه گناه را تثبیت می‌کند، تکرار آن است. برای جلوگیری از تکرار گناه، محیطی را که زمینه‌ساز گناه بوده (اعم از محیط فکری و فیزیکی)، تغییر دهیم --> (و لم يصرّوا على ما فعلوا). 8️⃣ خداوند از ما انتظار ندارد که اصلاً خطا نکنیم -هر چند می‌توانیم اصلاً خطا نکنیم- بلکه توقّع دارد خطای ما اصلاً تکرار نشود. در احادیث هم نیامده که «مؤمن اصلاً گَزیده نمی‌شود»، بلکه آمده: «مؤمن از یک سوراخ دو بار گَزیده نمی‌شود» --> (و لم يصرّوا على ما فعلوا). 9️⃣ یکی از نکاتی که جلوی اصرار بر گناه را می‌گیرد، دانستن عواقب گناه است --> (و هم يعلمون). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۳۵ سوره‌ی آل‌عمران: 🔖 قسمت دوم: 5️⃣ آن‌چه زمینه
🌸 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌸 🔖 نکات آیه‌ی ١٣۵ سوره‌ی آل‌عمران 🔰 قسمت دوم: 🔹 «ذنوب»: جمع «ذنب» به معنی «گناهان». ⚠️ توجه❗️ «ذنب» از «دُنب» فارسی گرفته شده و به معنی گناهی است که پیامد منفی و بی‌آبروییِ آن مانند یک «دُم» به شخصیت انسان متصل است. 💎 منظور از «مغفرت» هم پوشانده شدن همان رسوایی و بی‌آبرویی گناه، بعد از توبه کردن است؛ نه پاک شدن گناه! 🔸«یغفر»: فعل مضارع از مصدر «غفران»، ریشه‌ی «غفر» به معنی «می‌پوشاند». 🔹 «لم یصرّوا»: فعل جحد از مصدر «اصرار» باب اِفعال، ریشه‌ی «ص ر ر» به معنی «هرگز اصرار نکردند». 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳۴ سوره‌ی نساء: 🔖 قسمت اول: 1⃣ در اسلام، مدیریّت خانواده با مرد است، مگر عدم توانایی او با مسائلی مثل اعتیاد و نابسامانی‌های عصبی، ثابت شود --> (الرجال قوّامون). 2⃣ مرد باید نگهبان حریم خانواده و همسرش باشد --> (قوّامون). 3⃣ مرد باید بسیار به‌پادارنده‌ی حقوق زن و نگهدارنده‌ی حریم او باشد --> (قوّامون). 4⃣ این که مدیریّت خانواده با مرد است، به خاطر تفاوت‌هایی است که خداوند در استعدادهای او قرار داده است --> (بما فضّل الله). 5⃣ برتری‌هایی هم زنان نسبت به مردان دارند؛ مانند استعداد ویژه‌ی آن‌ها در کارهای ظریف، حوصله‌ی زیاد آن‌ها در روابط عاطفی با کودکان و... --> (بما فضّل الله بعضهم علی بعض). 6⃣ یکی از دلایل سپردن مدیریّت خانواده به مرد در اسلام، گذاشتن هزینه‌ی خانواده بر دوش مرد است؛ یعنی در اسلام هر حقّی که به کسی داده می‌شود، در قبالِ وظیفه‌ای است که باید انجام دهد --> (بما أنفقوا من أموالهم). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳۴ سوره‌ی نساء: 🔖 قسمت اول: 1⃣ در اسلام، مدیریّت
🌸 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌸 🔖 نکات آیه‌ی ٣۴ سوره‌ی نساء 🔰قسمت اول: 🔹 «رجال»: جمع «رَجُل» به معنی «مردان». 🔸 «قوّامون»: جمع «قوّام»، صیغه‌ی مبالغه از مصدر «قوام»، ریشه‌ی «قَوَمَ»، به معنی «برپادارندگان». 🔹 «نساء»: زنان 🔸 «فضّل»: فعل ماضی از باب تفعیل، مصدر «تفضیل»، ریشه‌ی «فضل»، به معنی «برتری داد، امتیاز داد». ⚠️ توجه❗️ «فضل» در لغت به معنی «زیاده‌ی یک چیز» است و این که می‌گویند نعمت‌های خداوند همه از فضل اوست، یعنی خداوند هر چه به ما بدهد، از خزانه‌اش چیزی کم نمی‌شود؛ چون از بی‌نهایت هر چه کم کنیم آنچه باقی می‌ماند باز هم بی‌نهایت است. ✳️ از دارایی‌های انسان هم فقط به علم او «فضل» می‌گویند؛ چون انسان هر چه از علم خود به دیگران بدهد، ذرّه‌ای از آن کم نمی‌شود. 🔹 «بعض»: قسمتی، بخشی یا پاره‌ای(از یک چیز). 🔸 «انفقوا»: فعل ماضی از باب افعال، مصدر «انفاق»، ریشه‌ی «نَفَقَ»، به معنی «انفاق کردند». 🔹 «اموال»: جمع «مال» به معنی «دارایی‌های مادی». 🔺 @RooyinDezh
💠 اللَّهُمَّ مَنْ أَصْبَحَ لَهُ ثِقَةٌ أَوْ رَجَاءٌ غَيْرُكَ ، فَقَدْ أَصْبَحْتُ وَ أَنْتَ ثِقَتِي وَ رَجَائِي فِي الْأُمُورِ كُلِّهَا ، فَاقْضِ لِي بِخَيْرِهَا عَاقِبَةً ، وَ نَجِّنِي مِنْ مُضِلَّاتِ الْفِتَنِ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ. 🔮 خدایا! چه کسانی صبح می‌کنند در حالی که به غیر تو اعتماد و امید دارند؛ ولی من صبح کردم در حالی که در همۀ امورم اعتماد و امیدم تویی. برای من به آنچه سرانجامش از همه بهتر است حکم کن و از فتنه‌های گمراه‌کننده نجاتم ده، به مهربانی‌ات ای مهربان‌ترین مهربانان! 🔺 @RooyinDezh
🔆 امام مجتبی(ع): ❇️ خوش‌رفتاری با مردم، رأس عقلانیت است. 📚 بحارالانوار، ج ۶، ص ۱۱۱ 🔺 @RooyinDezh