eitaa logo
رویین دژ
10.8هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
923 ویدیو
196 فایل
✨ جبهه مقاومت فرهنگی رویین‌دژ ✨ ❇️ رسانه‌‌ی مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر ❇️ 📚 مجری بزرگ‌ترین مسابقات مطالعاتی در سطح کشور 📚 🌐 دنبال کردن مجموعه ما در دیگر پیامرسان‌ها: 🔺 zil.ink/rooyindezh 👤 ارتباط با ادمین: 🆔 @RooyinDezh_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
7.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | دجّال ظهور کرده‼️ ♨️ با توجّه به آیات و روایات فراوان، دجّال سال‌هاست ظهور کرده است! ✅ شرح و بررسی نشانه‌های دجّال آخرالزمانی... 🤲🏻 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی 3 سوره‌ی بقره: 🔖 قسمت اول: 1️⃣ تقوا و متّقی بودن، نه زن می‌شناسد و نه مرد، نه عرب و نه عجم --> (الّذین). دلیل این که اسلام در برابر همه‌ی اختلافاتِ نژادی برنده بوده و هست، این است که ملاک آن تقواست --> (انّ اکرمکم عند الله اتقاکم). 2️⃣ اوّلین قدم در تقوا، ایمان است --> (للمتّقین(2) الّذین یؤمنون). به عبارت دیگر، اوّلین شرط برای این‌که انسان به صف متّقین بپیوندد، این است که به وجود آن‌چه نمی‌بیند و حس نمی‌کند، ایمان داشته باشد و بپذیرد غیر از عالَم محسوسات، عالَمی دیگر هم هست. البتّه باید توجّه داشت که ایمان به غیب، با دانستن غیب فرق می‌کند --> (الّذین یؤمنون بالغيب). 3️⃣ آرامش، فقط با ایمان ایجاد می‌شود، نه چیز دیگر --> (ایمان، از ریشه‌ی «اَمَنَ» به معنی «در امان قرار دادن خود»). 4️⃣ ایمان، باید تداوم داشته باشد؛ یکباره نیست --> (یؤمنون: فعل مضارع است و دلالت بر استمرار دارد). 5️⃣ اوّلین قدم بعد از ایمان آوردن، برپایی فرهنگ نماز است --> (یقیمون الصّلاه). 6️⃣ انسان باید در برپایی نماز، استمرار و تداوم داشته باشد --> (یقیمون: فعل مضارع است و دلالت بر استمرار دارد). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی 3 سوره‌ی بقره: 🔖 قسمت اول: 1️⃣ تقوا و متّقی بودن
🌸 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌸 🔖 نکات آیه‌ی ٣ سوره‌ی بقره: 🔹 «الّذینَ»: کسانی که 🔸 «یُومِنونَ»: فعل مضارع از مصدر «ایمان» باب اِفعال، ریشه‌ی «امن» به معنی «ایمان دارند». 🔹 «غَیب»: عالَم نامحسوسات، هر چیزی که با حواس مادی قابل درک نباشد. 🔸 «یُقیمونَ»: فعل مضارع از مصدر «اقامه» باب اِفعال، ریشه‌ی «قَوَمَ» به معنی «به پا می‌دارند». 🔹 «الصلوة»: نماز 🔸 «مِمّا»: ادغام‌شده‌ی «مِن ما» به معنی «از آنچه» 🔹 «رَزَقنا»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «رزق» به معنی «روزی دادیم». 🔸 «یُنفِقونَ»: فعل مضارع از مصدر «اِنفاق» باب اِفعال، ریشه‌ی «نَفَقَ» به معنی «انفاق می‌کنند». 🔺@RooyinDezh
📲 در اینستا ببینید | چهار نکته جالب قرآنی در مورد سلام‼️ 💠 نکاتی که شاید هنگام سلام کردن به‌ آن توجه نداشته باشیم... ✅ برای دیدن این مطلب در اینستاگرام روی لینک زیر کلیک کنید: https://www.instagram.com/p/CVug4fFqHvu/?utm_medium=share_sheet 🔺 @RooyinDezh
🔆 امام سجّاد(ع): ⭕️ گناهانى كه از استجابت دعا جلوگيرى می‌كنند عبارتند از: بد نيّتى، خبث باطن، دورويى با برادران، باور نداشتن به اجابت دعا، به تأخير انداختن نمازهاى واجب تا آن كه وقتشان بگذرد، تقرّب نجستن به خداوند عزّوجلّ با نيكوكارى و صدقه، بد زبانى و زشت‌گويى! 📚 ميزان الحكمه، ج ۴، ص ۲۸۷ 🔺 @RooyinDezh
12.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | تا فرصت داری کاری بکن‼️ ♨️ خبری که دنیا دائما به تو اعلام می‌کند... #شهید_مطهری #کلیپ 🔺 @RooyinDezh
♨️‏ شب یلدای ایرانی و شب هالووین غربی‼️ ✅ قضاوت با شما که کدام نشانه تمدّن و فرهنگ انسانی است و کدام نشانه توحّش و خروج از انسانیت!! 🔺 @RooyinDezh
5_6215507328800653925.mp3
2.55M
🎧 بشنویم | تلاوت زیبای سوره‌ی تکویر‼️ 💠 بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ... 🔺 @RooyinDezh
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳ سوره‌ی بقره: 🔖 قسمت دوم: 7️⃣ ما موظّف نیستیم از همه‌ی آن‌چه به ما روزی داده شده، انفاق کنیم. باید در آن، حقّی معلوم قرار دهیم «للسّائل و المحروم»، امّا این حقِّ معلوم، می‌تواند تمام مال ما را نیز در بر بگیرد --> (ممَّا). 8️⃣ ما اجازه نداریم از آن‌چه روزیِ ما نیست، انفاق کنیم --> (ممّا رزقناهم). 9️⃣ قبل از آن که چیزی را انفاق کنیم، آن چیز به حساب ما واریز شده است --> (رزقناهم: فعل ماضی/ ینفقون: فعل مضارع؛ پس فعل «رزقناهم» قبل از فعل «ینفقون» اتفاق افتاده است). 🔟 مؤمن باید دست به جیب باشد --> (ممّا رزقناهم ینفقون). این طور نباشد که: 🔸به دیناری چو خر در گل بمانند 🔹و گر الحمد خواهی، صد بخوانند! 1️⃣1️⃣ فرهنگ، بر اقتصاد مقدّم است. می‌توان با فرهنگ، اقتصاد را مدیریّت کرد امّا نمی‌شود با اقتصاد، فرهنگ را اداره نمود --> (اوّل: «يقيمون الصَّلاه» بعد: «ممّا رزقناهم ینفقون»). 🔺 @RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳ سوره‌ی بقره: 🔖 قسمت دوم: 7️⃣ ما موظّف نیستیم ا
🌷 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌷 💎 نکته‌ی ادبی آیه‌ی ۳ سوره‌ی بقره: 📚 در ادبیات فارسی و عربی، به کلمات هم‌آهنگ در نثر، که مانند قافیه در شعر هستند، «سَجع» می‌گوییم. 🔰 سجع سه نوع است: 1⃣ سجع مُطَرّف، که در آن، فقط آهنگِ هجای آخر کلمات، یکی است؛ مثل «مُعین» و «نَستَعین». 2⃣ سجع متوازن، که در آن، فقط وزن کلمات، یکی است؛ مانند «نَستَعین» و «مُستقیم». 3⃣ سجع متوازی، که در آن، هم، آهنگ هجای آخر کلمات و هم، وزن آن‌ها یکی است؛ مثل «کَبیر» و «قدیر». ✅ در این آیه، دو کلمه‌ی «یُومِنونَ» و «یُنفِقونَ»، با هم سجع متوازی هستند. البته کلمه‌ی «یُقیمونَ» هم در اصل «یُقْوِمونَ» بوده که در آن صورت، این کلمه هم با دو کلمه‌ی قبلی، سجع متوازی دارد. 🔺@RooyinDezh
رویین دژ
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳ سوره‌ی بقره: 🔖 قسمت دوم: 7️⃣ ما موظّف نیستیم ا
🌹 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌹 💎 نکته‌ی تفسیری آیه‌ی ۳ سوره‌ی بقره: ⚠️ فعل «یُقیمونَ» از مصدر «اِقامه» است و اقامه‌ی نماز، فقط خواندن نماز نیست. ♦️«اقامه» یعنی «به پا داشتن». 🔅بنابراین کسانی توفیق پیدا می‌کنند جزو متّقین قرار گیرند که در برپایی نماز و فرهنگ نماز در جامعه نقش داشته باشند. 💠 اقامه‌ی نماز مثل: 1⃣ تشویق دیگران به نماز 2⃣ ساختن مسجد و نمازخانه 3⃣ کمک در امر برپایی نماز جماعت 4⃣ برگزاری مسابقه جهت آگاه کردن دیگران به اهمیت نماز 5⃣ نوشتن مطالب موثر درباره‌ی نماز 6⃣ آموزش نماز و... . 🔸اقامه‌ی نماز، یکی از ویژگی‌های اصلی مؤمنانِ واقعی یا همان متقین است. 🔴 دقت داشته باشیم که اگر نسبت به نمازِ دیگران بی‌تفاوت باشیم، نمی‌توانیم ادعای ایمان داشته باشیم‼️ 🔺@RooyinDezh
💌 سرآغاز زندگی 🔺 @RooyinDezh