محمد(ص)رحمهً لِلعالمین است
محمد(ص)مایهی فخر زمین است
محمد (ص) سایهی عرش الهی است
محمد ( ص) آیتی آسمانی است
#روزنگار
#میلاد_پیامبر_رحمت
#الهه_دهقانی
https://eitaa.com/joinchat/2950103135C5c03f81896
🌷درسهایی از حادثهی طبس
✅ حادثهی طبس درس عبرتی است برای ابرقدرتهای جهان تا حقارت و ذلت خود را در برابر قدرت الهی دریابند و دست از ظلم و ستم بردارند. آنها باید بدانند که اگر خداوند بخواهد زمین و آسمان و تمام هستی تبدیل به لشکریان او خواهند شد و ظالمان و ستمگران را نابود خواهد کرد.
🔹الهه دهقانی
ادامهی مطلب را اینجا بخوانید👇
https://hawzahnews.com/xbHqR
#رمضان_1401
@Rooz_Negar
✅💠نادر دوران
نادر طالبزاده از نوادر روزگار بود. زمانی که عدهای به دنبال کنج عافیت میگشتند و توان مالیاش اجازه میداد، فرار را بر قرار ترجیح میداد و عازم خارج از کشور میشد، او آسایش و راحتی خود را رها کرد و به میهن بازگشت.
آری آنان که از دنیا میگذرند از خود بهراحتی گذر میکنند. تمام همتشان میشود انجام وظیفه و تکلیف؛ دربرابر دیگران احساس مسئولیت میکنند و نمیتوانند دربرابر ظلم و بیعدالتی ساکت بنشینند. او نیز خود را فراموش کرده بود و تنها همّش، روشنگری و مبارزه با استکبار جهانی بود.
🔹الهه دهقانی
https://hawzahnews.com/xbJfM
@Rooz_Negar
🌷عشق ازلی
✅ حرارت عشق به امام حسین (ع)، بُعد جهانی دارد و هرساله این آتش عشق در گوشه گوشهی جهان، بیشتر شعلهور میشود و رنگ حسینابنعلی و هدف او در جهان، رونق بیشتری مییابد. راهپیمایی اربعین و شرکت میلیونها انسان از سراسر جهان در این مراسم نمود بارز گسترش این عشق و حرارت است که خود میتواند زمینهساز ظهور و ایجاد همبستگی مردم جهان در جهت آمادهسازی جامعه جهانی برای ظهور حضرت بقیهالله باشد؛ بنابراین عزاداری پسندیده است که سازنده و مؤثر باشد و زمینه را برای حکومت عدل الهی فراهم نماید.
🔹الهه دهقانی
ادامهی مطلب را اینجا بخوانید👇
https://rasanews.ir/0030hX
#گروه_تبلیغی_صریر
@Rooz_Negar
آمدند تا داغ بر دل ما نهند
جوانی را بیگناه لگد میزدند
مگر جرمش چه بود؟!
بسیجی، جهادگر، دوستدار وطن
مگر میشود چنین وحشیانه، ددصفت؟!
مگر او غریب بود در شهر خود؟!
خبیثان برملا کردند، افکارشان
دوباره تکرار شدکربلا
اراذل لگد میزدند،
گهی همچو شام، از پشتبام سنگ میزدند.
ولی عدهای فقط اهل تماشا بُدند.
جدا شد صف حق و ناحق، چه خوب
چه نیکو، مجرمان رسوا شدند
خدایا به حق علیاکبرت
بگیر انتقامِ این پسر
جهالت تا به کی؟!
مگر میشود، بی سند، حکم کرد؟!
مگر میشود، خود قضاوت نمود و خود اجرا نمود؟!
الا ای اسیران خفته به خواب، بس است دیگر برخیزید زخواب
کمی هم تعقل کنید، در اعمال و گفتار بیگانه تفکر کنید
کدام گربهای محض رضای خدا موش گرفت؟!
کدام بیگانه، دلسوز شماست؟!
همینان در فکر سود خودند
شما را به جان هم افکندهاند تا خود حکومت کنند
الا ای اسیران خفته به خواب، بس است دیگر، برخیزید زخواب
✍الهه دهقانی
#آرمان_علیوردی
@Rooz_Negar
بررسی پدیدارشناختی حجاب زنان از منظر گردشگران خارجی (مورد مطالعه: مدرسه علمیه ناصریه اصفهان)
نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
کریم خانمحمدی 1 الهه دهقانی 2
1 عضو هیات علمی گروه مطالعات فرهنگی و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم
2 دانشجوی کارشناسی ارشد ارتباطات
10.22081/SCS.2022.73517
چکیده
گونهی جامه و پوشش، از نشانههای برجستهی فرهنگی است. پوشیدن حجاب گونهای کنش اجتماعی شمرده شده که نشاندهندهی اندیشهها و باورهای زنان مذهبی است و همواره مورد نگرش غیرمسلمانان، بهویژه گردشگران خارجی بوده است؛ از آنجایی که زنان گردشگر در بدو ورود به ایران با پدیدهی نوینی به نام «حجاب»، روبرو میشوند که بایسته به پاسداشت آن هستند؛ پژوهش در این زمینه و بررسی دیدگاههای آنها، شایسته است. به همین منظور پژوهشگر، به سبب جاذبههای گردشگری اصفهان، ازجمله مسجد امام و در کنار آن «مدرسهی علمیهی ناصریه» و همچنین تکاپوی تبلیغی این مدرسه که سبب شده روزانه صدها گردشگر از این جایگاه بازدید کنند، به پژوهش پیرامون پدیدهی حجاب از نگرگاه گردشگران خارجی، در این نشانگاه پرداخته است. این پژوهش بر پایهی رویکرد «پدیدار شناختی» و با بهرهگیری از روش «تحلیل مضمون» انجام یافته و از فنون مشاهده، مصاحبه و بررسی اسناد، بهره برده است. برآیند بهدستآمده نشان میدهد، حجاب از نگرگاه گردشگران خارجی، دربردارندهی باورداشتهایی همچون: «تبعیض جنسیتی»، «سلب اختیار»، «مانع ابراز وجود» «مردسالار»، «ایدئولوژیک»، «مشقتبار»، «سنتی»، «متمایز از عفاف» و «مانع آزادی» است. گردایش نگرهها نشان میدهد که بار معنایی حجاب در کارآزمایی زیستهی آنها «محدودیت منفی» است؛ بنابراین هرگونه سیاستگذاری در گسترش حجاب باید بر پایهی دگرگونی نگرش باشد.
کلیدواژهها
حجاب زنان گردشگران خارجی پدیدارشناسی مدرسهی ناصریه
دریافت فایل کامل مقاله👇
http://gnoe.bou.ac.ir/article_73517.html
مرد خدا
حاجی عاشق بود، عاشق خدا، به همین دلیل تمام کارهایش رنگ خدایی داشت. از کارهای شخصی گرفته تا ماموریتهای دولتی. همهجا رنگ خدا موج میزد. وقتی هدف انسان الهی باشد، ابعاد وجودیش وسعت پیدا میکند. رنگ و نژاد، زن و مرد، مسلمان و غیرمسلمان نمیشناسد. همه را به یک چشم نگاه میکند و برای همه به یک میزان ارزش و احترام قائل است. همانگونه که برای خانواده و هموطن خود دلسوزی میکند و خواستار صلاح و رستگاری آنان است، دوستار غیرهموطنش نیز هست و در بحبوبهی خطر به یاریش میشتابد. از نظر او همهی انسانها برابرند و حق زندگی دارند. در هرکجا که مظلومی مورد ستم واقع شد باید به کمک او شتافت.
او همواره خدا را حاضر و ناظر بر اعمالش میدید؛ بههمیندلیل، زمانیکه با تیم همراهش برای انجام ماموریت در خانهای سوری که اهالیاش آن را از ترس داعش ترک کرده بودند، مستقر شدند، بعد از اتمام ماموریت شمارهی همراه خود را روی یک برگه برای صاحبخانه یادداشت کرد تا حق او را ادا کند و از او حلالیت بطلبد. شاید به ذهن کمتر کسی برسد که در بحبوحهی جنگ و در یک منزل متروکه هم ممکن است، حقالناسی به گردن انسان بماند. اما نفس محاسبهگر حاجی هیچچیزی را نادیده نمیگرفت
او مصداق "حاسِبوا قَبلَ اَن تُحاسبوا" بود.
حاج قاسم نهتنها خود مرد عمل بود و در گفتار و رفتارش رنگ خدایی داشت بلکه در وصیتنامهاش به دیگران هم توصیه کرده است که رنگ خدایی را بر هر رنگی ترجیح دهند. او اسلام، جمهوری اسلامی، مقدسات و ولایتفقیه را مصداق رنگ خدا میداند.
آری هرآنچه و هرکس رنگ خدایی گرفت، جاودانه باقی خواهد ماند. او نیز برای همیشه در قلبها سربلند و جاودان باقی میماند.
#جان_فدا
✍الهه دهقانی
@Rooz_Negar