eitaa logo
روزی حلال
37.3هزار دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
3.5هزار ویدیو
55 فایل
🔹 تبلیغات ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر https://eitaayar.ir/anonymous/vB1e.b53
مشاهده در ایتا
دانلود
* 🔻سروکار ما باید با رحمت الهی باشد. برای رسیدن به رحمت و رحمان، اگر با اهلبیت علیهم‌السلام حرکت کنیم، زودتر به نتیجه می‏رسیم. باید خودمان را زیر چتر آن‏ها قرار دهیم؛ زیرا ریزش رحمت، آنجا زیاد است. دل هر کسی در هر مقطع زمانی، متمایل به یک یا دو یا سه تن از اهل‌‌‌بیت علیهم‌السلام است. توسّل به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها طهارت زیاد و پاکی فکر می‏خواهد. حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام همه‌ی افراد را زیر چتر وسیع خود جمع کرده‌اند. آن حضرت، همه را راه می‏دهند. این از آثار شهادت حضرت است که دل مؤمن، با شنیدن اسم حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام تکان می‏خورد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 💠 @RoozieHalal 💠
۲۴ مرداد ۱۴۰۱
✳️ 🌸✨ قناعت در زمينه‌هاى گوناگون زندگى مادّى بشر، موضوعيّت دارد و «قناعت در مصرف» يكى از شاخصترين اين زمينه‌هاست. تجربه نشان مى‌دهد كه همواره مقدار محدودى از امكانات مادّى، براى گذران آبرومندانه زندگى انسان در اين جهان، كافى است. بنابراين انسان، در درجه نخست، بايد بكوشد، تا آن مقدار از نيازمنديهاى ضرورى را كه بدون داشتن آنها نمى‌تواند، به طور نسبى زندگى آسوده‌اى داشته باشد، از راه حلال و مشروع، تهيّه و تأمين كند و آن را منطبق بر همان نيازمنديها، مصرف نمايد و مابقى همّ خود را در جهت تكامل معنوى خويش،- كه البته آن نيز از خدمت به بندگان خدا و اصلاح امور آنان منفك نيست-، قرار دهد. و در اين بين، اگر امكان تهيّه ثروتى بيش از اين مقدار برايش فراهم شد و خداوند به او گشايش و روزى بيشترى كرامت فرمود، در مصرف آن قناعت ورزد. ✨اسلام كوشيده است كه از سويى به تمايلات افزون طلبانه بشر، جهت بدهد و او را وادار سازد كه از اين نيروى مهمّ، تنها در كانال كسب ارزشهاى جاويدان استفاده كند و از تكاثر و تفاخر بپرهيزد و از سوى ديگر او را از مصارف غير ضرورى و بى‌رويّه بازداشته و به قناعت نمودن در مصرف پيرايه‌هاى ناپايدار زندگى مادى دعوت كرده است. 💫آيه‌اى از قرآن كريم، پوچى مظاهر زندگى مادّى را اين‌گونه به تصوير مى‌كشد: «اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَيوةُ الدُّنْيا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ زينَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَيْنَكُمْ وَ تَكاثُرٌ فِى الْامْوالِ وَ الْاوْلادِ كَمَثَلِ غَيْثٍ أَعْجَبَ الْكُفَّارَ نَباتُهُ، ثُمَّ يَهيجُ فَتَريهُ مُصْفَرّاً ثُمَّ يَكُونُ حُطاماً ...» «1» بدانيد! زندگى دنيا، تنها بازى و سرگرمى و تجمّل پرستى و فخر فروشى در ميان شما و افزون طلبى در اموال و فرزندان است، همانند بارانى كه محصولش كشاورزان را در شگفتى‌ فرو مى‌برد، سپس خشك مى‌شود، به گونه‌اى كه آن را زردرنگ مى‌بينى، سپس تبديل به كاه مى‌شود! و آيه‌اى ديگر، رسول خدا صلى‌اللّه‌عليه‌واله را از چشم دوختن به متاع پرزرق و برق دنيوى كه خداوند، بنا به مصلحت، براى امتحان و به طور موقّت، در اختيار بعضى‌مى‌گذارد، بازداشته، او را به روزى پايدار خداوند- كه چون پايدار است، پس نمى‌تواند از سنخ ماديّات باشد-، متوجّه مى‌سازد: 🌸«وَ لا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلى‌ ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَيوةِ الدُّنْيا لِنَفْتِنَهُمْ فيهِ وَ رِزْقُ رَبِّكَ خَيْرٌ وَ أَبْقى‌» «1» و هرگز چشمان خود را به نعمتهاى مادّى، كه به گروههايى از آنان داده‌ايم، مدوز! اينها شكوفه‌هاى زندگى دنياست؛ تا آنها را بيازماييم و روزى پروردگارت بهتر و پايدارتر است. کتاب : اخلاق اقتصادى(ج‌1) نویسنده : الهامى نيا، على اصغر و همکاران    جلد : 1  صفحه : 138 💠 @RoozieHalal 💠
۲۴ مرداد ۱۴۰۱
✍ امیرالمومنین علی (ع): ‌ آدمى با: ، و ، ‌ به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيّت محيط و وسعت روزى، دست مى يابد. ‌ 📚 غرر الحكم: ۱۰۱۴۱ 💠 @RoozieHalal 💠
۲۴ مرداد ۱۴۰۱
سید نعمت الله جزایری نقل می‌کند: که در یک سال قحطی شد در همان وقت واعظی در مسجد بالای منبر می‌گفت: کسی که بخواهد صدقه بدهد هفتاد به دستش می‌چسبند و نمی‌گذارند که صدقه بدهد مؤمنی این سخن را شنید و با تعجب به دوستانش گفت: صدقه دادن که این حرف‌ها را ندارد من اکنون مقداری گندم در خانه دارم می‌روم آن را به مسجد آورده و بین فقرا تقسیم می‌کنم با این نیت از جا حرکت کرد و به منزل خود رفت وقتی همسرش از قصد او آگاه شد شروع کرد به سرزنش او که در این سال قحطی رعایت زن و بچه خود را نمیکنی؟ شاید قحطی طولانی شد! آن وقت ما از گرسنگی بمیریم و ... خلاصه به قدری او را ملامت و وسوسه کرد تا سرانجام مرد مؤمن دست خالی به مسجد برگشت از او پرسیدند چه شد؟ دیدی هفتاد شیطان به دستت چسبیدند و نگذاشتند مرد مؤمن گفت: من شیطان‌ها را ندیدم ولی مادرشان را دیدم که نگذاشت این عمل خیر را انجام بدهم ⬅️ پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: یا علی آیا میدانی که از میان دست‌های مؤمن خارج نمی‌شود مگر اینکه هفتاد شیطان به طریق مختلف او را وسوسه می‌کنند تا صدقه ندهد! ✍ منابع: ↲ابليس نامه صفحه ۶۰ ↲انوار نعمانيه ۳/۹۶ ↲وسائل الشيعه ۶/۲۵۷ 💠 @RoozieHalal 💠
۲۴ مرداد ۱۴۰۱
استاد مطهری 🌸 نجات انسانها یعنی چه؟ 🔸نجات انسانها یعنی چه؟ نجات انسانها از چه چیز؟ از اسارت طبیعت؟ از اسارت انسانهای دیگر که معنایش آزادی انسان از انسان است؟ 🔹اینها درست است (اما آنچه مقدم بر اینهاست‌) نجات انسان از خودی خود و از نفس امّاره خود و از خودِ محدودش است، و تا انسان از خود محدود خویش نجات پیدا نکند هرگز از اسارت طبیعت و اسارت انسانهای دیگر نجات پیدا نمی‌کند. ، انسان کامل، ص 84 💠 @RoozieHalal 💠
۲۴ مرداد ۱۴۰۱
خیال؛ ریشه گناه .mp3
9.33M
🗯 هر حرامی که می‌خواهیم انجام بدهیم، اول خیال می‌کنیم! ➕بیانی از مرحوم علامه مصباح یزدی (ره) درباره آثار فکر درباره کارهای بد 💠 @RoozieHalal 💠
۲۴ مرداد ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۵ مرداد ۱۴۰۱
❇️ آرزوی علیه السلام 🔻 قالَ الصَّادِقُ عَلَیِه‌السَّلَامُ: «مَا مِنْ أَحَدٍ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ إِلاَّ وَ هُوَ يَتَمَنَّى أَنَّهُ مِنْ زُوَّارِ اَلْحُسَيْنِ لِمَا يَرَى مِمَّا يُصْنَعُ بِزُوَّارِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مِنْ كَرَامَتِهِمْ عَلَى اَلله تَعَالَى.» ✍️ هیچ‌کسی در روز قیامت نیست مگر این‌که آرزو می‌کند از زوّار امام‌حسین علیه‌السّلام باشد؛ زیرا آن‌چه که خداوند به آن‌ها کرامت می‌کند را می‌بیند. 📚 کامل‌الزّیارات، ص135 💠 @RoozieHalal 💠
۲۵ مرداد ۱۴۰۱
🔴پرخوری 🔹در نظام آفرینش ،«خوردن»، ابزاری برای قوّت پیداکردن برای زندگی و بندگی خدای متعال و به طور کلی یک وسیله است، نه آن که زندگی، ابزاری برای خوردن بوده و به عبارتی، زندگی وسیله باشد و خوردن هدف. یکی از راهنمایی های اسلام درباره خوردن، دوری نمودن از پُرخوری و روی آوردن به کم خوری است. پُرخوری از منظر احادیث، به شدت نکوهیده است. 🔹آنچه از روایات معصومین (ع) به دست می آید این است که پرخوری یعنی خوردن و یا آشامیدن بیش از حدّ نیاز، و می توان این زیاده روی را با توجه به احادیث، این طور بیان کرد که انسان، طوری غذا خورده و یا نوشیدنی – اعم از آب و دیگر نوشیدنی ها - بیاشامد، که هم دارای کسالت جسمی شده و هم به راحتی نتواند نفس بکشد و به سختی و دشواری کاری و یا عبادتی را انجام دهد و چنین چیزی وقتی بر انسان عارض می شود که قبل از این که گرسنه شود، غذا خورده و وقتی شروع به خوردن و یا آشامیدن می نماید، تا آخرین مرحله این خوردن و آشامیدن را ادامه داده و شکم خود را پر نماید. در اصل، پرخوری را می توان از اثرات منفی و زیان هایش شناخت و تعریف کرد. پرخوری در منظر احادیث، تأثیرات منفی مانند کسالت در عبادت، ازبین بردن نورانیت دل، کم خواندن نماز و... را به دنبال دارد. 💠رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم:"از پر خوری بپرهیزید که دل را سخت و اعضای بدن را در اطاعت خدا تنبل می سازد و همت ها را از شنیدن پند و اندرز کر می کند". 📙بحارالانوار ج17 ص 187 💠 @RoozieHalal 💠
۲۵ مرداد ۱۴۰۱
۲۵ مرداد ۱۴۰۱
✅امام صادق (علیه‌السلام) : ✍چهار چیز، بیهوده ازدست می رود: 1⃣ بذل محبت به بی وفا 2⃣ نیکی نزدشخص ناسپاس 3⃣ تعلیم به کسی که گوش شنوا ندارد 4⃣ سپردن راز برکسی که راز نگه نمیدارد 📚 الخصال؛ باب چهارم؛ ح 144 ‌‌‌‌‌‌ 💠 @RoozieHalal 💠
۲۵ مرداد ۱۴۰۱
✳️انواع ها حكما گفته اند: لقمه پنج قسم است : لقمه حلال ، لقمه حرام ، لقمه ناك ، لقمه شهوت انگيز، لقمه . ✨اما لقمه حرام مورث دشمنى در قلب شود و دروغ و غيبت را بر زبان جارى مى سازد. 🔆و لقمه شبهه مورث شك و وسوسه در قلب گردد و پرحرفِى را بر زبان جاى سازد و دل را سخت نموده و بر پيروى از هواى نفس ‍ برانگيزد. 💫و لقمه شهوت مورث آرزو در قلب شود و پر سخنى بر زبان جارى كند. 🌼و لقمه عادت مورث قناعت در قلب شود و كلام حكيمان و امر به معروف و نهى از منكر را بر زبان جارى سازد. 🌸و لقمه حلال مورث رضاى از پروردگار در قلب شود. 📚بحر المعارف جلد اول، عالم ربانى و عارف صمدانى مولى عبدالصمد همدانى تحقيق و ترجمه: حسين‌ استادولى ، فصل 12 💠 @RoozieHalal 💠
۲۵ مرداد ۱۴۰۱
* 💠 عنایت سیدالشهدا علیه السلام 🔻یک یا حسین، برای انسان ثبت می‌شود؛ برای خودش ثبت می‌شود، برای نسلش ثبت می‌شود. گاهی معادله و محاسبۀ ما نسبت به خودمان ابتدایی و غلط است و توجّهی به احسان و فضل الهی نداریم و اِلّا این‌ها همه‌اش صدق است. گاهی طول مسیر را نمی‌شناسیم، گاهی تضلع وجودی و حرکتی‌مان به سمت آسمان را خبر نداریم و اِلّا یک حرکت، یک یا حسین، یک لباس سیاه، یک جلسه، یک توجه، یک حرکت کوچک، مخفی از دید و توجّه و عنایت آقا سیّد الشهداء نیست. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 💠 @RoozieHalal 💠
۲۵ مرداد ۱۴۰۱
🔴 اسلام، كار را با «كيفيت» و «تداوم» آن مى‌سنجد، نه با حجم زياد. كارى كه استمرار يابد سود مى‌بخشد و به ثمر مى‌نشيند، هر چند اندك باشد؛ حضرت امام باقر عليه‌السلام مى‌فرمايد: 🍃«احَبُّ الْاعْمالِ الَى اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ ما داوَمَ الْعَبْدُ عَلَيْهِ وَ انْ قَلَّ» محبوبترين كارها نزد خداوند كارى است كه بنده بر آن مداومت كند هر چند اندك باشد. امير مؤمنان (ع) مى‌فرمايد: 🍂«قَليلٌ تَدُومُ عَلَيْهِ، ارْجى‌ مِنْ كَثيرٍ مَمْلُولٍ مِنْهُ» كار اندكى كه بر آن مداومت كنى، اميدبخش‌تر از كار بسيارى است كه از آن ملول گردى. و نيز مى‌فرمايد: 🌷«تَمامُ الْعَمَلِ اسْتِكْمالُهُ» تمامى كار به كامل كردن آن است. كار غير مداوم و بى‌ثمر همچون برق جهنده در تاريكى براى انسان فايده‌اى ندارد، حضرت على عليه‌السّلام مى‌فرمايد: «وَ لَيْسَ فِى الْبَرْقِ الْخاطِفِ مُسْتَمْتَعٌ لِمَنْ يَخُوضُ فِى الظُّلْمَةِ» از برق جهنده براى كسى كه در تاريكى فرو رفته است بهره‌اى حاصل نمى‌شود. 📚اخلاق اقتصادى(ج‌1) نویسنده : الهامى نيا، على اصغر و همکاران    جلد : 1  صفحه : 17 💠 @RoozieHalal 💠
۲۵ مرداد ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺سخنرانی حاج آقا قرائتی ✍️موضوع: اشتباه رایج در (س) ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 @RoozieHalal 💠
۲۵ مرداد ۱۴۰۱
💢⤵️ خود را هدر دادن ، و خود را از دست دادن ... 👌🖇 انسان به هر اندازه که محو اشیاء دیگر بشود خودش را فراموش کرده و قهراً سعادت واقعی خودش را هم فراموش می‌کند و از سعادت واقعی خودش غافل می‌ماند که ملازم با غفلت از خدا هم هست. به هر اندازه که انسان به خدا که مُبدع و خالق اوست توجه کند و ذاکر خداوند باشد به خود واقعی‌اش بیشتر توجه داشته و در مسیر سعادت واقعی خودش قدم برمی‌دارد. تنها، کسانی که خداشناس و خداپرست و همیشه خدا را متذکر هستند، واقعا برای سعادت واقعی خودشان گام برمی‌دارند. همین قدر که انسان از خدا غافل شد، بدون اینکه خودش توجه داشته باشد، بردة اشیاء دیگر می‌شود و خودش را فدای آنها می‌کند و وجود خودش را هدر می‌دهد و این است معنی «خسران نفس». لازمة نسیان نفس، خسران نفس است یعنی هدر دادن خود و خود را از دست دادن. 📚 ، انسان شناسی قرآن ،ص160 💠 @RoozieHalal 💠
۲۵ مرداد ۱۴۰۱
🌷 آيت الله مجتهدی تهرانی(ره) ✍ من علمای بسياری را درک كردم ، از امام خمينی گرفته تا آيت الله بروجردی،آيت الله شاه آبادی، آيت الله حائری و دیگران؛ اگر بخواهم در يک كلام نصيحت تمام بزرگان را بگويم میگويم : "اگر دنيا و آخرت می خواهيد، اگر رزق و روزی می خواهيد و در يڪ كلام اگر همه چيز می خواهيد، نماز اول وقت بخوانيد." 💠 @RoozieHalal 💠
۲۵ مرداد ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۶ مرداد ۱۴۰۱
💠 امام‌حسین علیه‌السّلام فرمودند: «إِنَّ النَّاسَ عَبِيدُ الدُّنْيَا وَ الدِّينُ لَعْقٌ عَلَى ألْسِنَتِهِمْ يَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَايِشُهُمْ. فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلاَءِ، قَلَّ الدَّيَّانُونَ.» 🔻 اکثر مردم، بندگان دنیا هستند و دین، لقلقۀ زبان آن‌هاست؛ تا آن‌جایی که به زندگی روزمره‌شان لطمه نخورده، به سوی دین می‌آیند و هرگاه بلا و آزمایش آمد، دینداران حقیقی اندک خواهند بود. 📚 بحارالانوار، ج 75، ص 116. 💠 @RoozieHalal 💠
۲۶ مرداد ۱۴۰۱
❇️️نكوهش حرص و طمع و ستايش قناعت و نوميدى از آنچه در دست مردم است ✨🍃بايد دانست كه فقر ستوده است ، چنان كه در كتاب فقر نقل كرديم ولى شايسته است كه فقر قانع باشد و از مردم قطع طمع كند، و توجّهى به مال آنها نداشته باشد و در به دست آوردن مال حريص نباشد. چگونه مى تواند به كسب مال حريص باشد در حالى كه توان آن كار را ندارد و بايد به مقدارى از خوراك و پوشاك ضرورى قناعت كند، و به كمترين مقدار و نازلترين نوع غذا و لباس اكتفا نمايد، و خواسته هايش را به مخارج يك روز يا يك ماه منحصر سازد و دلش را سرگرم به مخارج ماه بعد نكند. بنابراين اگر به زياد و آرزوى دراز علاقمند شود، عزّت را از دست مى دهد و ناچار آلوده به و ذلّت حرص مى شود و حرص و طمع او را به اخلاق نكوهيده و ارتكاب كارهاى زشت كه خلاف مروّت است مى كشاند. انسان بر اساس فطرت طمع كار و حريص است و كمتر قناعت مى كند، 🦋پيامبر خدا (ص ) فرمود: ((اگر براى فرزند آدم دو درّه طلا باشد درّه سومى را مى خواهد؛ و شكم فرزند آدم را جز خاك پر نمى كند و خداوند به كسى كه توبه كند رجوع مى كند)).📚بخارى در (صحيح )، ج 8، ص 115 💫از ابوواقد ليثى روايت شده كه گويد: هرگاه به پيامبر (ص ) وحى مى رسيد به خدمتش مآمديم و وحى نازل شده را به ما تعليم مى داد. روزى خدمت آن حضرت آمدم ، پيامبر (ص ) فرمود: ((خداى عزوجل مى فرمايد: ما مال را براى برپا داشتن نماز و دادن زكات فرستاديم ، اگر فرزند آدم يك ذرّه طلا داشته باشد دوست دارد كه دوّمين آن را داشته باشد، و اگر به دومى برسد دوست دارد كه سوّمين را مالك شود، و شكم فرزند آدم را جز خاك پر نمى كند و خدا توبه هر توبه كننده اى را مى پذيرد.)) 📚احمد در مسند خود، ج 5، ص 219 🔆پيامبر (ص ) فرمود: ((دو گرسنه اند كه سير نمى شوند: گرسنه علم و گرسنه مال )) 📚مجمع الزوائد، ج 1، ص 135 🌸و نيز فرمود (ص ): ((فرزند آدم پير مى شود و دو صفت با او جوان مى شود: آرزو و دوستى مال )). 📚بخارى در (صحيح ) ج 8، ص 110 👈چون مال دوستى در طبيعت انسان است و غريزه اى است كه آدمى را گمراه و هلاك مى كند و خداى متعال و رسولش قناعت را ستوده و پيامبر (ص ) فرموده است : ((خوشا به حال كسى كه به اسلام هدايت يافت و زندگيش ‍ به مقدار كفاف بود و به آن قناعت كرد.)) 📚ترمذى در صحيح خود، ج 9، ص 211 🌺و فرمود (ص ): ((هيچ ثروتمند و فقيرى نيست جز اين كه در روز قيامت دوست دارد كه (كاش ) در دنيا به اندازه قوتش به او داده مى شد.)) 📚ابن ماجه در (سنن )، به شماره 4140 🌼پيامبر (ص ) فرمود: ((بى نيازى به زيادى مال دنيا نيست ؛ همانا بى نيازى ، بى نيازى نفس است .)) 📚بخارى در (صحيح )، ج 8، ص 118 💠 @RoozieHalal 💠
۲۶ مرداد ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱بسیار آموزنده 🌱 ای و آخرت وحشتناک او ... 📚استاد مجتهدی(ره) 💠 @RoozieHalal 💠
۲۶ مرداد ۱۴۰۱
🔻 علیه السلام در : 🙏بسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَ اللَّيْلَ لِبٰاساً وَ النَّوْمَ سُبٰاتاً وَ جَعَلَ النَّهٰارَ نُشُوراً لَكَ الْحَمْدُ أَنْ بَعَثْتَنِي مِنْ مَرْقَدِي وَ لَوْ شِئْتَ لَجَعَلْتَهُ سَرْمداً حَمْداً دَائِماً لَا يَنْقَطِعُ أَبَداً وَ لَا تُحْصِي لَهُ الْخَلَائِقُ عَدَداً اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ أَنْ خَلَقْتَ فَسَوَّيْتَ وَ قَدَّرْتَ وَ قَضَيْتَ وَ أَمَتَّ وَ أَحْيَيْتَ وَ أَمْرَضْتَ وَ شَفَيْتَ وَ عَافَيْتَ وَ أَبْلَيْتَ وَ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَيْتَ وَ عَلَى الْمُلْكِ احْتَوَيْتَ أَدْعُوكَ دُعَاءَ مَنْ ضَعُفَتْ وَسِيلَتُهُ وَ انْقَطَعَتْ حِيلَتُهُ وَ اقْتَرَبَ أَجَلُهُ وَ تَدَانَى فِي الدُّنْيَا أَمَلُهُ وَ اشْتَدَّتْ إِلَى رَحْمَتِكَ فَاقَتُهُ وَ عَظُمَتْ لِتَفْرِيطِهِ حَسْرَتُهُ وَ كَثُرَتْ زَلَّتُهُ وَ عَثْرَتُهُ وَ خَلَصَتْ‌ لِوَجْهِكَ تَوْبَتُهُ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ خَاتَمِ النَّبِيِّينَ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ وَ ارْزُقْنِي شَفَاعَةَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ لَا تَحْرِمْنِي صُحْبَتَهُ إِنَّكَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرّٰاحِمِينَ ▪️اللَّهُمَّ اقْضِ لِي فِي الْأَرْبِعَاءِ أَرْبَعاً اجْعَلْ قُوَّتِي فِي طَاعَتِكَ وَ نَشَاطِي فِي عِبَادَتِكَ وَ رَغْبَتِي فِي ثَوَابِكَ وَ زُهْدِي فِيمَا يُوجِبُ لِي أَلِيمَ عِقَابِكَ إِنَّكَ لَطِيفٌ لِمَا تَشَاءُ‌ 📚مصباح الكفعمي/ص124 💠 @RoozieHalal 💠
۲۶ مرداد ۱۴۰۱
🔺 ذکر و نمازِ مخصوص روز پنجشنبه و تأثیر شگرف آن ✍️ بعضی علماء در ختوم مجرّب خودآورده اند: دو رکعت نماز به نیّت برآورده شدن حاجت بخوان سپس پانصد بار بگو: «مَنْ كانَ يُريدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَميعاً». این کار دارای تأثیر بزرگ میباشد و برخی خواندن این نماز را مخصوص روز پنجشنبه دانسته اند. از آثار این ذکر چه میباشد؟ آیا میتوان آن را اربعین گیری کرد؟ ⚜️آیت الله مبشرکاشانی: رسیدن به «عزّت» از آثار این ذکر میباشد و همه ی عزّتها را شامل میشود: عزّت اخروی، عزّت دنیوی، عزّت علمی، عزّت مادی و ... میشود آن را اربعین گیری کرد و برای این کار، بهتر است این ذکر را از روز پنجشنبه یا جمعه شروع کند 💠 @RoozieHalal 💠
۲۶ مرداد ۱۴۰۱
✨✨ در كتاب ((مطالب السوول)) آمده است : عليه السلام ولايت لشكرى را به مردى از قبيله ثقيف سپرد، آن مرد گويد: امام عليه السلام به من فرمود: فردا پس از اداى نماز ظهر نزد من باز گرد. فردا پس از اداى نماز ظهر نزد حضرتش باز گشتم و دربانى نيافتم كه مانع من شود، پس بر آن حضرت وارد شده ديدم نشسته و يك قدح و كوزه آبى نزد ايشان بود. حضرت ظرفِى سر به مهر را طلب كرد. 🍃پيش خودم گفتم : حتما مرا امين دانسته و مى خواهد گوهرى را از آن ظرف برايم بيرون آورد، و نمى دانستم در آن ظرف چيست . چون مهر آن را شكست ديدم مقدارى در آن است ، مقدارى از آن را بيرون آورده ، در قدح ريخت و مقدارى آب بر روى آن ريخت و نوشيد و به من نيز نوشانيد. من طاقت نياورده گفتم : اى امير مؤ منان در عراق دست به چنين كارى مى زنيد (سر كيسه را مى بنديد) در حالى كه عراق فراوان است ! فرمود: به خدا سوگند از روى بخل سر آن را مهر نكردم ولى به قدر ضرورت و كفايت خريدارى مى كنم و مى ترسم كه در آن را باز كنند و از غير آن بر آن بيفزايند، و من خوش ندارم كه در شكم خود جز طعام پاكيزه داخل كنم ، و به همين دليل آن گونه كه ديدى احتراز مى ورزم ؛ پس تو نيز از برگرفتن آن چه وجه بودنش را ندانى . 📚((مطالب السؤ ول)) باب زهد اميرالمؤ منين عليه السلام ،ص 34. 💠 @RoozieHalal 💠
۲۶ مرداد ۱۴۰۱