روشنگری
🔴 آیات ۱۴، ۱۵ و ۱۶ سوره مبارکه حشر به چه موضوعی اشاره میکند؟😉
🔹آیه ۱۴:
لَا يُقَاتِلُونَكُمْ جَمِيعًا إِلَّا فِي قُرًى مُحَصَّنَةٍ أَوْ مِنْ وَرَاءِ جُدُرٍ ۚ بَأْسُهُمْ بَيْنَهُمْ شَدِيدٌ ۚ تَحْسَبُهُمْ جَمِيعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّىٰ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَعْقِلُون
همه آنان [به صورت متحد و یک پارچه] با شما نمی جنگند مگر در آبادی هایی که دارای حصار و قلعه و دژ هستند، یا از پشت دیوارها، دلاوری آنان میان خودشان شدید است [ولی از رویارویی با شما می ترسند]، آنان را متحد و هم دست می پنداری در حالی که دل هایشان پراکنده است؛ زیرا آنان گروهی هستند که تعقّل نمی کنند.
🔷 آیه ۱۵:
كَمَثَلِ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ قَرِيبًا ۖ ذَاقُوا وَبَالَ أَمْرِهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيم
[داستان این یهودی های نابکار بنی نظیر] مانند کسانی است که اندکی پیش از اینان [در پیرامون مدینه] بودند که سرانجام وخیم کارشان را چشیدند، و برای آنان عذابی دردناک است.
🔹 آیه ۱۶:
كَمَثَلِ الشَّيْطَانِ إِذْ قَالَ لِلْإِنْسَانِ اكْفُرْ فَلَمَّا كَفَرَ قَالَ إِنِّي بَرِيءٌ مِنْكَ إِنِّي أَخَافُ اللَّهَ رَبَّ الْعَالَمِين
[داستان منافقان که کافران از اهل کتاب را با وعده های دروغ فریفتند] چون داستان شیطان است که به انسان گفت: کافر شو. هنگامی که کافر شد، گفت: من از تو بیزارم، من از خدا که پروردگار جهانیان است، می ترسم.
پ.ن: تو این ۷۵ روز گذشته، شما از تصاویری که منتشر شد چی دیدید؟!
#روشنگری
@Roshangariiiiiiiiii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ناکامی سارق از سرقت تلفن همراه
🔺یک شهروند انگلیسی قصد دزدی از مغازه یک مهاجر مسلمان را داشت که هنگام فرار با در بسته روبرو می شود
🔺این فروشنده مسلمان با اشتراک گذاشتن این ویدئو از مخاطبین خواست که آیا او را مجازات کند یا نه
@Roshangariiiiiiiiii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یکی از متهمان شهادت سید روحالله عجمیان: تاکنون چنین خشونتی ندیده بودم!
@Roshangariiiiiiiiii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حرکت زیبای بانوان ایرانی در مسابقه ردهبندی هندبال قهرمانی آسیا
اینا رو نشونمون نمیدن که 👏👏
@Roshangariiiiiiiiii
PTT-20221205-WA0013.opus
3.6M
جنگ جمل چرا به وقوع پیوست؟
#نشر_حداکثری
🔸️نقش عایشه ، طلحه و زبیر در شورش علیه عثمان چه بود ؟
🔸️روش عمر در تقسیم مالیات بین صحابی کبار و قریش چگونه بود و چرا حضرت علی آن را بهم زد؟
🔸️علت نارضایتی ها علیه عثمان چه بود ؟
🔸️ شرطه الخمیس چه کسانی بودند ؟
🔸️ نحوه برخورد حضرت علی (ع) با عایشه بعد از جنگ جمل چگونه بود ؟
📌برای شنیدن پاسخ سوالات بالا این فایل صوتی را گوش کنید
@Roshangariiiiiiiiii
16.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ماجرای یک تجربه واقعی
🔻(این ماجرا رو از دست ندید و تا انتها گوش کنید...)
❣️ ماجرای جوانی که هر روز با #امام_زمان عج وقت گفتگویی داشت...
مهربانترین پدر، مشتاق گفتگوی ماست.
🔸«یارب فرج صاحب ما را برسان»
@Roshangariiiiiiiiii
6.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥شباهت اونایی که میگفتن اگه برف بیاد دیگه جمهوری اسلامی نیست با حسن روحانی😊
@Roshangariiiiiiiiii
8.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ 🎬 #استاد_شجاعی
همان عاملی که در منافقین عام و خاص داخلی نبود و باعث شد به #بدنه انقلاب آسیب وارد شود،
در مردم بود، و نگذاشت #ذات انقلاب، مسیرش را گم کند❗️
@Roshangariiiiiiiiii
عادتواره؛ جنگ شناختی ترکیبی و فضای مجازی ول
✍ سید علیرضا آلداود
⭕️عادت واره ادراک شخص از جهان اجتماعی اطراف خود و واکنش شخص به آن را سازماندهی میکند، رفتارش را میسازد، ارزیابیاش از جهان پیرامونی را برایش شکل میدهد و در نتیجه رفتار وی را میسازد.
⭕️عادت واره میان انسانهایی که پیشینه و زمینهٔ مشابهای (از لحاظ طبقهٔ اجتماعی، دین، ملّیت، قومیت، تحصیلات و حرفه) دارند مشترک است چرا که عادتواره از طریق تقلید بدست میآید و بازتاب دهندهٔ تجربیات شخصی افراد و واقعیتی که زیستهاند و در فرایند اجتماعی شدنشان تأثیر به سزایی داشته و فرصتهای عینی آنها، میباشد؛ بنابراین، عادتواره نشان میدهد که چه گونه فرهنگ گروهی و سرگذشت شخص، ذهن و جسم را شکل میدهد.
⭕️عادت واره در واقع با بهره گیری از نفوذ و قراردادهای اجتماعی منتج به درک مردم از موضوعات مختلف در سطح جامعه حقیقی و در ۱۰ سال گذشته در عالم سایبر میشود.
⭕️بوردیو جامعه شناس فرانسوی معتقد بود که الگوهایی نظیر الگوهای ادراک و طبقهبندی، فهم تام، احساس و کنش به افراد اجازه میدهد تا بدون تفکر حسابگرانه و غریزی و به صورت شهودی، راه حلهای نو برای موقعیتهای بدیع بیابند. این رفتارها و اطوار شخصی و ذوقها و شهودهای اخلاقی و عادات، بر فرصتهای دگرگون کنندهٔ زندگی شخص تأثیر میگذارد، در نتیجه عادتواره ساختار خود را مرهون جایگاه پیشین شخص در ساختار (قراردادهای) اجتماعی است و در عین حال مسیر زندگی آیندهٔ شخص متأثر از عادتواره است. پیر بوردیو بر این نظر است که بازتولید ساختار اجتماعی از عادوتوارههای افراد منتج میشود. (بوردیو، ۱۹۸۷)
⭕️حال با توجه به فهم مفهوم عادتواره میتوان نتیجه گرفت حاکمیتی در عصر جنگ های سایبری-شناختی میتواند موفق عمل کند که با توجه به ارزشهای فرهنگی-اجتماعی و هویتی اصیل خود عادت واره ها را در ساختار ذهنی جامعه به صورت اقناعی و تعاملی با دو هدف ارتقای مقبولیت و مشروعیتش تبیین کند. در این جامعه مردم به صورت صحیح و دور از اخبار جعلی، محتوای یاس آور و تحقیر کننده، دور از حملات شناختی دشمن و رقیبش و... با ساختارهای آن حاکمیت تعامل کرده و ذهنشان توسط دشمن مهندسی نشده، اختلال شناختی محاسباتی و ادراکی نیز پیدا نمیکنند.
⭕️اما با شرایط فعلی جامعهی ما(وجود فضای مجازی ول ، فقر سواد رسانهای در میان مدیران، مسئولان و مردم، عمل نکردن به تذکرات و رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در حوزه فضای مجازی و حکمرانی بر، در و با فضای سایبر، فقدان سند حاکمیت سایبری و پهن کردن فرش قرمز با این فضای مجازی ول و بی در و پیکر در برابر دشمن و...) عادت واره ها و ساختارهای ذهنی جامعه مورد حمله شبانه روزی، حرفهای و هوشمند دشمن قرار گرفته است و مهندسی ذهن آنان توسط پیام رسان ها، شبکه های اجتماعی و رسانههای غربی انجام میشود و مهمتر از همه موارد کلان دادههای مردم است که به عنوان مهمات جنگ شناختی برای عادت شناسی و عادت سازی مورد سو استفاده قرار میگیرد.
⭕️با توضیحات فوق الذکر میتوان عادتواره را به عنوان یکی از محور های اصلی جنگ شناختی بر ضد ایران اسلامی دانست، چرا که طبق تعاریف جنگ شناختی-ترکیبی قلب ها و ذهن ها با بستر فضای سایبر-رسانه مورد هجمه و تسخیر قرار میگیرند.
⭕️این جنگ با بهره گیری از عادت واره دنبال ۳ ماموریت اصلی در داخل کشور است:
1⃣ تولید و توزیع اخبار جعلی با هدف دوقطبی سازی شناختی ---» تبدیل یقین به شک و حب به بغض در سطح جامعه
2⃣پاشیدن بذر بیاعتمادی در جامعه با بهرهگیری از فضای مجازی ول و خدمات و سرویسهای سایبرپایه
3⃣ایجاد گسترده نا امنی روانی در سطح جامعه و به تبع ایجاد شکاف و گسل اجتماعی، نسلی و هویتی
⭕️در این جنگ شناختی-ترکیبی که بر روی عادت واره ها سوار میشود دشمن در میان مدت و بلندمدت برای شکستن مقاومت ذهنی-روانی و کاهش تاب آوری در سطح جامعه برنامه ریزی ویژهای کرده است و در مرحلهی بعد با ایدئولوژیزدایی و حساسیتزدایی نسبت به ارزشهای والای انقلاب اسلامی و منویات امامین انقلاب تلاش میکند جامعه را به سمت ارزشهای خودش هدایت کند.
⭕️برای مثال در حوزه سبک زندگی در شبکه غیراجتماعی اینستاگرام که سلاح اصلی سایبر تروریسم آمریکا در این حوزه است میتوان به سلبریتیهای اجارهای و حوزههای مرتبط با بلاگرها مانند (فشن بلاگر، فود بلاگر، بیوتی بلاگر، مادران بلاگری و...) اشاره کرد که به صورت نرم و نامرئی به دنبال ساخت عادتوارهها هستند که تاثیراتش به صورت عینی در کف جامعه قابل مشاهده است.
@Roshangariiiiiiiiii
10.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انقلاب بزرگ در سبک زندگی
💢کلیپ فوق العاده مهم رحیم پور ازغدی درباره مدیریت افکار عمومی
🔹 چگونه یقین را تبدیل کنیم به شک
🔹 چگونه شک را تبدیل کنیم به یقین
🔹 چگونه یک ملت رو به دست خودش بزنیم زمین؟
#برای_ایران #لبیک_یا_خامنه_ای
@Roshangariiiiiiiiii
براندازی مگه شوخیه بچه؟!😂♥️
میومدید یادتون میدادم چجوری بدون فضای مجازی، اونم تو زمستون و برف و بوران براندازی کنید..
✍ انقلابی که بدون فضای مجازی و با خواست میلیونی مردم اونم تو سرمای بهمن اومده رو نمیشه با فضای مجازی و داد وقال و دروغ برانداخت. همین میشه با یه بارون براندازیشون اوف میشه
@Roshangariiiiiiiiii
۵۰۰ هزار تومان هفته آینده برای مردم واریز میشود/
به گزارش منیبان،عسگر توکلی در مورد واریز قسط اول سود سهام عدالت اظهار داشت: برای رعایت حال سهامداران عدالت، امسال با تصمیم وزیر اقتصاد و تصویب شورای عالی بورس مقرر شده است تا پایان آذر نیمی از سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ به حساب ذینفعان واریز شود.
وی گفت: امسال سود سهام عدالت نسبت به سال قبل حدود دو برابر شده است، بنابراین در مرحله اول واریز سود که تلاش میشود تا پایان پاییز سال جاری باشد، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر با پرتفوی میانگین اسمی ۵۳۲ هزار تومانی، سود واریز میشود و تلاش میکنیم بقیه سود را هم تا پایان اسفند به حساب دارندگان سهام عدالت واریز کنیم.
@Roshangariiiiiiiiii