eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
480 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1.1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
راهکارهای استفاده بهینه از زمان - استاد صدری.mp3
45.11M
🎧 بشنوید سلسله نشست‌های مهارتی راهکارهای استفاده بهینه از زمان استاد صدری ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
🔰دانشگاه بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام با همکاری دانشگاه قم و جامعه المصطفی العالمیه برگزار می‌کند: 📗سومین کنگره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام و علوم روز 9⃣نشست علمی نهم: ✅ راهبردهای سیاسی و فرهنگی امام رضا علیه‌السلام در مبارزه با جریان استکبار و استعمار 🌷بزرگداشت مقاومت اسلامی فلسطین🌷 با حضور 🔹دکتر سید رضا مودب (استاد تمام الهیات دانشگاه قم و دبیر علمی کنگره) 🔹دکتر ابوبکر ثالثو از کشور نیجریه (دانش پژوه جامعه المصطفی العالمیه) 🔹دکتر غلامرضا پیشقدم (استاد دانشگاه بین‌المللی امام رضا علیه السلام) 🗓 شنبه ۲۰ آبان ماه ساعت ۱۰ خیابان دانشگاه ۱۵، دانشگاه امام رضا علیه السلام، سالن شهید چمران ✅دبیرخانه کنگره بین‌المللی امام رضا علیه السلام و علوم روز با همکاری بسیج اساتید و بسیج کارکنان دانشگاه امام رضا علیه السلام 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @science_imamreza
💠 اسامی اهل‌بیتی شهدای غزه 🕋 مذهب غالب مسلمانان فلسطینی‌، شافعی است. دربارۀ دلبستگی ایشان به اهل‌بیت (ع) شواهد گوناگونی مطرح شده است. 🧾 اما اخیرا وزارت بهداشت فلسطین، فایل حاوی اسامی نزدیک به ۷هزار شهید طوفان الاقصی را (بین ۲۳-۷ اکتبر ۲۰۲۳) منتشر کرد که تیر خلاصی بر ادعای دروغ عمله‌های دشمن مبنی بر «ناصبی» (دشمن اهل‌بیت (ع)) بودن ملت فلسطین است. 🔎 بررسی های اجمالی نشان می دهد: 🔹 اولا اسامی اهل‌بیت (ع) از نام‌های پرطرفدار در میان مردم شهیدپرور غزه و فلسطین است که در صدر آن، نام مبارک حیدر کرار، «علی» می‌درخشد. 🔹 جالب است که غیر از اسامی پنج تن (ع) و حمزه سیدالشهدا (س) و خدیجه کبری (س)، حتی نام‌های «رضا» و «مهدی» و «نرجس» نیز در این فهرست وجود دارد که عمق تعلق این ملت را به خاندان رسالت نشان می‌دهد. 📈 ثانیا بر خلاف تصورات پیش‌فرض عمومی، نام‌های اهل‌بیت (ع) در میان شهدای اهل‌سنت شافعی غزه، بیش از سه برابر نام‌‌های مربوط به دیگر شخصیتهای برجستهٔ صدر اسلام است. 🗞 البته در این دو نمودار، صرفا نام خود شهدا مد نظر قرار گرفته؛ و الا با احتساب نام دیگر اعضای خانوادۀ شهدا، چند برابر این آمار را باید به آن افزود. ⚠️ همچنانکه صدها شهید هم‌نام پیامبر خدا (ص) (همچون: محمد، أحمد، محمود و عبد الله) نیز در این جداول به حساب نیامده است. 🗡 از دیگر نکات جالب این فهرست، باید از نامهای پرطرفدار «جهاد» و «نضال» (مبارزه) و «أمل» (در خردسالان) یاد کرد که وجهی دیگر از عزت غزه را آشکار می‌کند. منبع : مطالعات اخوان المسلمین ✅ کانال : @saeedism
✍🏻 دمی از هستی! 🔹مصاحبه فرضی با علامه محمد تقی جعفری، شارح و مفسر بزرگ مثنوی (۱) ◇به مناسبت ۲۵ آبان سالگرد ارتحال آن عالم وارسته و متأله. 🔸روزگار ما چنان است که گویند در این دوره مردم یا شاعرند یا شعر شناس! با این حال معرفت را حدی است و مراتبی، چه آن‌که نه شاعران همه شاعر شاعرند و نه شعر شناسان همه هم رتبه! و از سویی، بیچاره شعر که مثل دنیا عروس هزار داماد شده و هر آن که کلماتی کنار هم نگاشت، خود را ادیب و شاعر دانست و هر که این هم ندانست، مدعی معرفت تام آن است! لذا روزگاری است که شعر شاعران به تغییر و تفسیر و کم و کاست، حسب سلایق از غیر اهل معرفت زخم می خورد و دندان تیز تفسیر و تأویل گزندش می دهد و اهل فرهنگ و دانایی بی‌توان در ردع و منع، فقط نظاره گرند.چه رسد به کلام او که قرن هاست اثرش را به تاریخ به امانت سپرده است. عده‌ای از روی قلت دانش و آگاهی و دسته‌ای به اغراض دون، با نگاهی کاملا مغایر با اندیشه و آرای مولانا جلال‌الدین مولوی، تلاش می ورزند مضامین و سروده های بلند آن طائر سبک بال آسمانی را با توهمات و دانش اندک خویش به آرای خود همراه سازند و پیرایه بدان ببندند. لذا به حکم امانت شناسی باید برای حفظ این تراث و گنجينه ارزشمند،آن را از اهل معرفت، علم و معنا باز شناسیم و تمنا کنیم و از رجوع به مدعیان بی بهره‌ی از معارف بلند اسلامی و حکمت ها و معرفت‌های ناب بپرهیزیم. نه هر که کله کج نهاد و تند بنشست- کلاهداری و آئین سروری داند. بدین سبب پرسش‌های خویش از مولانا و اثر گرانسنگ او را نزد عارفی متأله، دانشمندی سترگ، حکیمی منصف و نقادی اندیشمند می بریم که عمری در شرح و نقد و تفسیر مثنوی و تدریس آن کوشید . اینک پاسخ های استاد را از پرسش هایی که در باره شخصیت مولانا در اثرش و روش ها و پیش نیازهای فهم این اثر بی کم و کاست مطرح شده را تقدیم شما کاوشگران، جویندگان،اهل ذوق ،خرد و معنا می کنیم. بدان امید که پنجره‌ای به ساحت معانی و حکم والای آن باشد. ● با تشکر از حضرت عالی که فرصت گفتگو در خصوص مولوی جلال‌الدین محمد بلخی و اثر ارزشمندش مثنوی را به داده اید و خداوند را شاکریم که توفیق استفاده از محضرتان را به ما عنایت کردند. اجازه بفرمایید، گفتگو را از شخصیت مولانا آغاز کنیم. اگر ممکن ابتدا برای خوانندگان چهره‌ای که کتاب مثنوی از مولانا ارائه می دهد یا مولوی از خود در مثنوی به نمایش می گذارد را ترسیم بفرمایید. 🔹علامه جعفری: بسم الله الرحمن الرحيم. آن قیافه علمی و عرفانی و روحانی که جلال‌الدین در کتاب مثنوی به ما نشان می‌دهد به طور قطع از چهره‌های فوق العاده است که قلمرو دانش و معرفت مربوط به اصول عالیه انسان سراغ دارد. وسعت و عمق دیدگاه جلال‌الدین در حقایق انسانی در حدی است که گویی موضوعاتی که در مورد این رابطه برای او مطرح می گردد، اقیانوس های متلاطمی از حقایق و مسائل است. آن‌چه از مطالعات و دقت کافی در کتاب مثنوی بدست می آید این است که این مرد بزرگ دو حالت روانی داشته است که به طور شگفت انگیزی هر دو را مورد بهره برداری قرار داده است. اول حالت سیر و تکاپو در جهان هست. دوم، حالت غوطه ور شدن در الهیات. این مسأله عظیم‌ترین هدف جلال‌الدین در کتاب مثنوی است که از جنبه های گوناگون حکمت و معارف الهی و دریافت ذوقی مورد بحث قرار گرفته است. ● برخی مولانا را صرفا شاعر و ادیب می‌دانند و تمام مفاهیم عرفانی و بلند او را به عشق های مجازی تأویل می‌برند. این نگاه و تحلیل تا چه حد صحیح است؟ به عبارت دیگر، آیا باید اشعار مثنوی و سایر سروده های مولوی را در قالب شعر و ادبیات شاعرانه خلاصه کرد و نگریست یا آن‌ها را بیان یک سوز و تپش روحی و روانی وی به حساب آورد؟ 🔹 علامه جعفری: دراین‌که جلال‌الدین دارای روح پر از سوز عشق به " موجود برترین" بوده است، جای تردید نیست. اگر کسی در این باره به خود اجازه شک بدهد، یا گفته های این مرد را در کتاب مثنوی به طور شایسته درک نکرده است یا مبتلا به غرض ورزی است. کیست که کوچک‌ترین گمانی کند که این " ای خدا" ها و " یا رب" هایی که جلال‌الدین از اعماق روح خویش بر می‌آورد و روح هر مطالعه کننده و پژوهنده‌ای را حقیقتا شعله‌ور می سازد، ساختگی است؟! ● بنابر این می‌توانیم مثنوی را یک کتاب عرفانی و در عین حال یک متن ادبی که بازگو کننده مفاهیم متعالی دینی و اخلاقی است، بدانیم؟ 🔹 علامه جعفری: در باره کتاب مثنوی چند مطلب را بایستی به اختصار بیان کنم: با نظر به مجموع کتاب مثنوی با تمام اطمینان می توان گفت که این کتاب واقعیات و حقایق زیاد و عمیقی را در بر دارد که جلال‌الدین توانسته است آن‌ها را با هماهنگی اندیشه و هیجان قلب روحانی دریافت کرده، در قالب الفاظ شعری که گاهی عدم گنجایش آن‌ها کاملا نمودار است، ریخته و بپردازد.
در این هماهنگی اندیشه و دل که زمینه اصلی کار اوست، اغلب هیجان روحی این مرد رهنمای اندیشه او گشته، در عالمی از معنویت غوطه‌ور می‌گردد که تا کسی خود گام در آن قلمرو نگذارد، هرگز نمی تواند حقیقت آن را دریابد. این حالت هیجان روحی که گاهی ابیات مثنوی به اوج نهایی می‌رسد چنان ارزش معنوی‌ به این کتاب می‌دهد که در هیچ یک از آثار عرفانی شرق و غرب از سروده های " ورا" [ ورا بریتین] گرفته تا اشعار عارفانه " الیوت" [ تی. اس. الیوت ] شاعر عرفان مشرب معاصر انگلستان، دیده نمی‌شود. ●پس می توان نتیجه گرفت که مثنوی زبان دل، عشق و شهود است نه یک کتاب برهانی و استدلالی و یک اثر علمی. 🔸علامه جعفری: می دانیم که جلال‌الدین در همین جهان هستی تکاپوی علمی بسیار کرده و به شناسایی فراوان نایل شده است. اگر چه در مسائل مربوط به الهیات و بیان نزدیکی انسان‌ها به مقام شامخ ربانی، بیشتر با دل پرهیجان سخن گفته است تا اندیشه عقلانی معمول، اما آن‌گاه که از جهان هستی و حقایق آن صحبت می‌کند، واقعیت را آن‌‌چنان که هست، می‌پذیرد. سپس در توضیح و تفسیر واقعیت، مطالب خود را مطرح می‌سازد. به طور کلی مطالب علمی و فلسفی که در مثنوی دیده می‌شود، در حالت همان خود‌آگاهی گفته شده است که جلال‌الدین را به عنوان دمی از هستی نشان می دهد. ●(ادامه دارد) 🔸 تمامی پاسخ ها با کمال امانت‌ داری از کتاب تفسیر و تحلیل و نقد مثنوی اثر استاد علامه محمد‌تقی جعفری (ره) استخراج گردید. ●حمید احمدی آذر ۱۳۸۲ 🔸به مناسبت برگزاری کنگره "چهره‌های درخشان عرفان" بزرگداشت سیدالعرفا آیه الله سید علی قاضی طباطبایی (رضوان الله تعالی علیه).
هدایت شده از اسکرین‌ شات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا فلسطینی‌ها صدام را دوست دارند؟ 🔴آیتم‌های اختصاصی برای برنامه به افق فلسطین که هر شب از شبکه افق پخش می‌شود. 🔻🔻🔻 @screenshotpersian | همراه شوید
۸ توصیه مقام معظم رهبری به طلاب 1⃣ اوّل این‌که درس خواندن را جدّی بگیرید... درس بسیار جدّی است؛ درس بسیار مهم است؛ علم و سواد پایه اصلی است؛ بدون آن هیچ نقشی نمیتوانید ایفا کنید، یا درست نمیتوانید ایفا کنید. نقش‌آفرینی غلط، از نقش‌آفرین نبودن به مراتب خسارت بارتر است. 2⃣حفظ زى طلبگی است. زىّ طلبگی چیست؟ من زىّ طلبگی را در دو جمله میتوانم معرفی کنم: پارسایی با عزّت، و نظم در تحصیل و زندگی... طلاّب - چه آنهایی که برخوردارند، چه آنهایی که دچار سختیهایی هستند - باید زىّ طلبگیشان محفوظ بماند؛ یعنی حالت پارسایی و قناعت، همراه با عزّت نفس؛ این یک. دوم، نظم در تحصیل و به تبع آن نظم در زندگی؛ که خصوصیت طلبگی نظم است. 3⃣ باید اخلاق اسلامی را، هم بشناسیم - همه‌مان؛ این دیگر پیر و جوان ندارد؛ اما جوانها بیشتر و بهترند - و هم تحلّی به حلیه‌ی اخلاق پیدا کنیم...هر کسی خودش باید با دل خود، با رفتار خود، به طور دائم مشغول تهذیب و مشغول کشتی گرفتن با بدیها و زشتیهای وجود خودش باشد.  4⃣ از لحاظ علمی و همچنین از لحاظ سیاسی، باید اعتماد به نفس کاملی را در خودتان به وجود آورید... این‌طور نباشد که طلبه‌ی جوان در مواجهه‌ی با طوفانهای فکرىِ مخالف، به خود بلرزد و احساس ضعف و وحشت کند. 5⃣ من شما عزیزان را در زمینه‌ی مسائل سیاسی، به دو چیز که گاهی با هم اشتباه میشود - دعوت میکنم. یکی این است که همچنان که بزرگان گفتند و میگویند و توصیه میکنند، غیرت دینی، لازم است. نباید بگذارید غیرت دینی از مجموعه‌ی حوزه‌ی علمیه و آحاد آن سلب شود. دوم این‌که از لحاظ سیاسی عصبی نشوید. اینها با همدیگر نبایستی اشتباه بشود. بعضی کسان دوست میدارند حوزه‌ی علمیه را عصبی و آشفته و دچار کارهای بیرویّه‌ی سیاسی مشاهده کنند. توصیه‌ی من این است که نگذارید. 7⃣ به برادران عزیز در حوزه‌ی علمیه توصیه میکنم که نگذارند توطئه‌ی جدایی و تقابل حوزه و دانشگاه بار دیگر به ثمر بنشیند. دانشگاه را همتای علمی خودتان بدانید؛ دو همتا.  8⃣ در ارتباطات خود با مردم، اصل نرمش و تواضع و مدارا و درعین‌حال اثرگذاری و تبلیغ و هدایت را هرگز نباید فراموش کنید. خصوصیت طلاب حوزه‌ی علمیه و فضلای حوزه‌های علمیه همین است که بتوانند دل مردم را جلب کنند و فکر مردم را تحت تأثیر سخن هدایت‌آمیز خودشان قرار دهند. اگر امر بعکس شد، نتیجه بعکس خواهد شد. اگر در مقامِ دادن فکر، حرف درستی ارائه نشود، متاع قابلی عرضه نشود؛ اما در مقامِ برخورد، برخورد طلبکارانه، متوقّعانه و خشن ارائه شود، دل جذب نخواهد شد؛ فکر هم تسلیم نخواهد شد. ۱۳۷۹/۰۷/۱۴
✅ *هفتمین جلسه کمیسیون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.* 🔷🔸در این جلسه که به ریاست دکتر موسوی معاونت محترم ستاد تعلیم و تربیت و با حضور برخی معاونین محترم وزیر آموزش و پرورش و اعضای حقیقی و حقوقی کمیسیون برگزار گردید، *جناب آقای نصرتی دبیر محترم میز تحول امور پرورشی* به ارائه پیشنهادات احصا شده در میز ، پیرامون تحول در امور پرورشی و جناب آقای دکتر محبی رییس محترم پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، به ارائه مباحثی پیرامون نقشه راه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش * پرداختند. ▫️احصای ۱۲ چالش اصلی و ۵۰ چالش فرعی و ۱۵۰ راهکار در جهت حل و عبور از این چالش ها نتیجه برگزاری جلسات متعدد با اساتید امور پرورشی ، تیم های کارشناسی معاونت پرورشی ، مجموعه های مردمی فعال در عرصه پرورشی و بهره گیری از سامانه هم اندیشی شورا(با بیش از ۵۰۰ نظر ثبت شده) در موضوع تحول امور پرورشی توسط دبیر محترم میز، عنوان گردید. ▪️در ادامه نیز جناب آقای دکتر محبی، نقشه راه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش را ماحصل جلسات متعدد و مشارکت بیش از ۳۰۰ مدیر مدرسه دانسته و به ارائه آن، در جلسه پرداختند. در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین درخور دبیر محترم کمیسیون تعلیم و تربیت ضمن تشکر از گردآوری و ارائه خوب و جامع مطالب ، بررسی کامل و نقد این موضوعات توسط اعضای کمیسیون را نیازمند برگزاری جلسات متعدد دیگر دانستند. در انتها جناب آقای دکتر موسوی نیز ضمن تشکر از ارائه خوب دبیر و اعضای محترم، احکام تعدادی از مسئولین میزهای کمیسیون را اهدا کردند. ☑️ لازم به ذکر است این جلسه در تاریخ سه شنبه ۲ آبان ماه و در محل ساختمان شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار گردید. ✅ ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی @s_talimotarbiat
✅ هشتمین جلسه کمیسیون ستاد تعلیم و تربیت با حضور دکتر جلال موسوی معاون تربیتی ستاد تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، برخی از معاونان وزیر محترم آموزش و پرورش و تعدادی از اعضای کمیسیون با موضوع «ادامه ارائه تفصیلی طرح تحول پرورشی» در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار گردید. 🔶🔹جناب آقای عباس نصرتی دبیر میز تحول امور پرورشی ستاد تعلیم و تربیت در ارائه تفصیلی طرح تحول پرورشی، چالش‌های احصا شده پس از مصاحبه های میدانی و هم اندیشی با اساتید پرورشی و فعالین مردمی و همچنین نظر سنجی های مختلف از معلمان و مربیان عرصه تربیت را در ۹ عرصه و ۷ خوشه بیان کردند. 🔶🔹 کمبود نیروی انسانی و ضعف در کارایی و اثرگذاری نیروی انسانی اولین چالشی بود که در جلسه به بحث و تبادل نظر درباره آن پرداخته شد. وی کمبود نیروی انسانی پرورشی، کیفیت تربیتی اخلاقی نیروی پرورشی، عدم آموزش موثر نیروها، ضعف در فرآیند تربیت نیرو، عدم بروزرسانی موثر نیرو، جذب و گزینش نیرو، عدم تخصص نیروی انسانی، تعدد وظایف نیروی انسانی و به کارگیری غیرتخصصی نیرو را از چالش های مطرح حوزه نیروی انسانی پرورشی دانست. *نصرتی در ادامه ارائه طرح تحول پرورشی افزود: ▫️بازتعریف رشته امور تربیتی با رویکرد تربیت دینی متناسب با ماموریت‌های تحولی معاونت پرورشی ▫️تشکیل هسته‌های تحولی در هر استان با استفاده از ظرفیت نیروهای زبده پرورشی و شبکه سازی نیروهای جدید الورود ذیل هسته‌های تحولی جهت انتقال تجربیات ▫️اصلاح روش جذب و گزینش نیروی مستعد در حوزه پرورشی ▫️حمایت و استفاده از ظرفیت نیروی تربیتی مردمی مانند طرح امین، طرح شهید بهنام محمدی و... ▫️تشکیل تیم مربیان تربیتی مدرسه به جای نفر تربیتی از راهکارهای درنظر گرفته شده در راستای بهبود چالش کمبود نیروی انسانی و ضعف کارایی و اثرگذاری نیروی انسانی است.* ☑️ در این جلسه حاضران بر باز تعریف رشته امور تربیتی، انتخاب اساتید با رویکرد تربیت دینی، افزایش ظرفیت پذیرش، تدوین برنامه‌های عملیاتی، مشخص شدن ماهیت کار مربی پرورشی، انتظارات از مربیان پرورشی تاکید کردند. ✅ ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی پیام‌رسان بله 👇 @s_talimotarbiat
هدایت شده از استودیو حکایت 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 تصاویر آخرالزّمانی‌ ! 🔹اَللّهُمَّ اِنّا نَشْکوُ اِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنا صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَالِهِ وَغَیْبَهَ وَلِیِّنا وَکَثْرَهَ عَدُوِّنا وَقِلَّهَ عَدَدِنا وَشِدّهَ الْفِتَنِ بِنا وَتَظاهُرَ الزَّمانِ عَلَیْنا 📡 اینجا استودیو حکایت است .کار ما حکایتِ واقعیت ها با زبان تصویر است 🖥 @studio_hekayat
هدایت شده از یادداشت های فرامرزی
⭕️ روحانیون بیدار شوند؛ کارهای مهمتر از مباحثه و مسئله گفتن دارید! ♦️امام خمینی (ره):شما بايد بيدار شويد، به فكر علاج بدبختی‌هاى مردم باشيد؛ مباحثه به تنهایى فايده ندارد. مسئله گفتن به تنهایى دردها را دوا نمیكند. ♦️در شرايطى كه دارند اسلام را از بين مى‏‌برند، بساط اسلام را به هم مى‏‌زنند، خاموش ننشينيد! مانند نصرانى‏‌ها كه نشستند در باره روح‌القدس و تثليث صحبت كردند تا آمدند آنها را گرفته، از بين بردند. ♦️بيدار شويد و به اين حقائق و واقعيت‌ها توجه كنيد! به مسائل روز توجه كنيد!خودتان را تا اين اندازه مُهمَل بار نياوريد!شما با اين اهمال‌كاری‌ها میخواهيد كه ملائكه، اجنحه خود را زير پاى شما پهن كنند؟! ♦️مگر ملائكه تنبل پرورند؟! ملائكه بالشان را زير پاى امير‌المؤمنين(ع) پهن مى‏‌كنند. چون مردى است كه به درد اسلام مى‏‌خورد، اسلام را بزرگ مى‏‌كند، اسلام به واسطه او در دنيا منتشر مى‌‏شود... براى شما كه جز مسئله گفتن تكليفى نداريد خضوع (ملائک)، معنى و مورد ندارد 📚 کتاب ولایت فقیه و حکومت اسلامی، صفحه ۱۴۳ @YAHYAjahangiri
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 نشانه‌ای دیگر از عشق و محبت مجاهدان فلسطینی نسبت به اهل بیت؛ خط آخر دست‌نوشته‌ای که همراه رزمنده مقاومت غزه بوده: «به نام خدای خیبر آغاز می‌کنیم و با شمشیر ذوالفقار می‌زنیم.» @Fars_plus
هدایت شده از فارس پلاس
درسته که این چند روز همه توان جبهه انقلاب متمرکز روی موضوع مهم فلسطین شده اما لابه‌لای اخبار مقاومت این دو تا خبر مهم رو باید بهش توجه داشت - افزایش 45 درصدی ورودی مدارس سمپاد(تیزهوشان) در مناطق محروم کشور - تسویه و پرداخت 100 درصدی مطالبات گندم‌کاران 💬 علی فرحزادی @Fars_plus
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 سیل حامیان فلسطین در لندن در همبستگی با غزه! انسانیت هنوز زندس... 💔 @Fars_plus
هدایت شده از فارس پلاس
🔶 سازمان ملل متحد به تازگی با 145 رأی موافق و 7 رأی مخالف به قطعنامه محکومیت شهرک سازی غیرقانونی اسرائیل در فلسطین و سوریه رای دادند! ❌ کشورهایی که به این لایحه رای منفی دادند: 🇮🇱 اسرائیل 🇺🇸 آمریکا 🇨🇦 کانادا 🇭🇺 مجارستان 🇲🇭 جزایر مارشال 🇫🇲 میکرونزی 🇳🇷 نائورو پ.ن: حتی انگلیس و فرانسه هم رای مثبت دادن 😁 @Fars_plus
هدایت شده از فارس پلاس
🔶 نامه دست‌نویس شهید طهرانی مقدم خطاب به رهبر انقلاب! @Fars_plus
هدایت شده از پژوهشکده علوم انسانی اسلامی دانشگاه قم
📌 پژوهشکده علوم انسانی اسلامی دانشگاه قم برگزار می کند 💢 سلسله نشست های ایده های علوم انسانی اسلامی اندیشمندان جهان اسلام 🔸 نشست اول «علوم انسانی اسلامی در منظومه فکری امام خمینی» ⭕️ با ارائه حجت الاسلام و المسلمین استاد نجف لک زایی ♦️مکان : دانشگاه قم/ کتابخانه مرکزی / طبقه همکف پژوهشکده علوم انسانی اسلامی ♦️ زمان : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵/۳۰ ▫️پخش آنلاین 🆔 https://app.bigbluebutton.me/join/o5wzq07yyt • • • پژوهشکده علوم انسانی اسلامی | دانشگاه قم https://eitaa.com/joinchat/2053374542Cb7dd13d8c8
1_7239929904 (3).pdf
751.1K
باسلام خدمت اساتیدگرامی شبهات مرتبط با فلسطین تهیه شده و جمع بندی خوبی است ان شاءالله مورد رضایت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف واقع شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️امیرعباس فخرآور مشاور سابق پهلوی رفته کتاب بخونه که مثلا نقش شوروی سابق در انقلاب ایران رو دربیاره بعد تو اسنادی که پیدا کرده متوجه شده فرح پهلوی شهبانوی‌شان مامور و جاسوس شوروی بوده ((: 🇮🇷 🇵🇸@siyasichanel
هدایت شده از رسالت حوزه و نیاز لحظه
🔴امام خامنه‌ای: ♦️مَا خُيِّرَ عَمَّارٌ بَيْنَ أَمْرَيْنِ إِلَّا اخْتَارَ أَرْشَدَهُمَا... عمار همیشه کار سخت تر را انجام میداد. بین دوکار خیر، کار سخت تر را انجام میداد. ♦️این حدیث در صدد این است که یک ضابطه کلی به ما بدهد. ضابطه کلی این است که انسان در امور خیر، سراغ کار سخت تر برود. ♦️در مواجهه با جبهه عظیمی از دشمن که با ابزارهای سخت و نرم در مواجهه با پرچم برافراشته اسلام قرار گرفته بعضی کارها آسان است و بعضی کارها سخت. ♦️در بعضی کارها پیدا کردن یار لازم است، فحص لازم است، مطالعه و بررسی لازم دارد و ... ولی ما معمولا سراغ کارهای سهل میرویم. ♦️امروز حوزه های علمیه خصوصا حوزه علمیه قم وظایف سنگینی برعهده دارند که کارهای سختی هم هست. اینکه شاگردانی بپرورانیم کارخوبی است ولی کار آسانی است. من نمیگویم درس ندهند ولی از کارهای سخت نباید غفلت کرد. ♦️امروز ابزار دشمن برای تغییر باورها چیست؟ ما برای جلوگیری از تغییر باورهای مردم چه باید بکنیم؟ انجام دادن آن هم نوشتن کتاب نیست؛ بنشینیم و کتابی درباره ولایت فقیه بنویسیم؛ اینها کار سهل است. کار سخت این است که: راه دشمن را بشناسیم. راه نفوذ به او را بفهمیم. ♦️میلیونها دانشجو مشتاقند یک تعریف درست از اسلام بشنوند ببینیم چگونه میشود این را انجام داد. ♦️مَا خُيِّرَ عَمَّارٌ بَيْنَ أَمْرَيْنِ إِلَّا اخْتَارَ أَرْشَدَهُمَا ... این درس است برای ما... 📆۲۲ فروروین۹۵ درس خارج فقه 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از ندای تهذیب
🔸سه مسئوليّت عمده‌ى يك روحانى به‌طور خلاصه وقتى‌كه يك روحانى را در نظر ميگيريم، سه كار عمده بر عهده‌ى اين روحانى است: 👈🏻[اوّل] هدايت فكرى و معنوى، هدايت دينى؛ 👈🏻دوّم؛ هدايت سياسى، بصيرت‌افزايى سياسى؛ 👈🏻و سوّم؛ راهنمايى خدمات اجتماعى، غم‌خوارى، خدمت‌رسانى براى متن جامعه. 🔖اين سه كار، كار روحانى است. شما در هر شغلى از مشاغل روحانى باشيد، يا هر سه كار را يا بخشى از اين سه كار را قهراً بايد انجام بدهيد. 🗓بيانات در ديدار مديران، مدرّسان و طلّاب حوزه‌هاى علميّه‌ى استان تهران-1395/02/25 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔰 آغاز طرح رویش ۲ 🍃 سلسله کارگاه های تبیین اندیشه های استاد علی صفایی حائری 🍃 🌱 نخستین کارگاه موضوع: ضرورت تربیت وحیانی استاد: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی هادیزاده 🗓 کارگاه پنجشنبه ۲ آذرماه ،ساعت ۱۹ الی ۲۰:۳۰ بصورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد. ⏰ زمان ثبت نام از طریق ارسال نام و شماره تماس به نام کاربری روابط عمومی موسسه 👈 @Hayatpv 📚 داوطلبان جهت بهره شایسته، مناسب است با مطالعه و طرح پرسش درجلسه حضوریابند منابع: ۱-مجموعه آثار استاد صفایی حائری (مباحث نظام تربیتی از کتب مسئولیت و سازندگی ، حرکت و انسان در دوفصل...) ۲-کتب: ضرورت تربیت وحیانی ومفهوم تربیت وحیانی ازاستاد هادیزاده https://eitaa.com/hayatpv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽اقرار به نفوذ یهودیان در شاه‌راهای اقتصادی این شخص یهودی اقرار می‌کند با تظاهر به مسلمانی ۱۴ سال رئیس اتحادیه بنکداران پارچه در بازار تهران بوده است. او با افتخار،از نفوذ هم‌وطن‌های یهودی‌اش در شاهراه‌های حیاتی و عرصه های مهم می‌گوید. 🔻وقتی یهود شاهراه‌های اقتصادی را به دست گیرد خواهان اجرای برنامه فرهنگی خود نیز خواهد بود که سوال این است یک یهودی چه برنامه‌های فرهنگی را اجرا خواهد کرد؟ ✍عالیه سادات