eitaa logo
مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
2.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
186 ویدیو
10 فایل
﷽ ✅ کانال مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام ✔️ نظر، انتقاد و پیشنهاد 🆔 @rushdadmin ✔️ سایت مرکز ↙️ ✅ http://rushd.ir ✔️ کانال بله و تلگرام ↙️ ✅ @Rushdisu ✔️ اینستاگرام ↙️ ✅ instagram.com/Rushd.ir —---------------------
مشاهده در ایتا
دانلود
📄 ✴️ ساختار وزارتخانه های مرتبط با کشورها در حال تغییر است؛ این تغییرات مبتنی بر تخصصی شدن امور، مزیت های نسبی، رویکردهای توسعه ای و سایر مسائل متفاوت کشورها است. مثلاً اگر بخش روستایی در کشوری از مزیت نسبی در تولید و ارتقای شاخص های کلان اقتصاد نقش داشته باشد، بر ساختار کابینه دولت ها اثر گذاشته و حتی وزارتخانه ای برایش شکل می گیرد. این مساله برای کشورهای تولید کننده نفت نیز کاملاً واضح است چنانکه همه این کشورها در ساختار دولتی خود وزارت نفت دارند. 🔹 از جمله تغییراتی که در سال های گذشته در کشورهای مختلف شاهد آن بوده ایم ایجاد یا خزانه داری است که علی رغم وجود وزارت اقتصاد یا وزارت توسعه، شکل گرفته است. اهمیت این وزارتخانه در دولت های مختلف به سبب کارکردها و وظایف آن‌ است که در ذیل به بخشی از آنها اشاره می شود: 1️⃣ تعهدات و بدهی دولت 2️⃣ تأمین مالی دولت بخصوص از طریق انتشار انواع اوراق بهادار دولتی 3️⃣ بودجه و سیاستگذاری مالی 4️⃣ رصد و بر کلیه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی از منظر فرایندهای مالی و تامین نیازهای مالی آن‌ها 5️⃣ در برخی از کشورها سیاست‌های پولی نیز توسط این وزارتخانه انجام می‌شود 6️⃣ اخذ مالیات و تعرفه‌های گمرکی 🔹 با توجه به وظایف شمرده شده این سوال وجود دارد که چه نقشی در این کشورها دارد؟ چون نقش هایی که ذکر شد در کشور ما توسط وزارت اقتصاد انجام می‌شود. باید گفت وزارت اقتصاد در کشورهایی همچون ترکیه،‌ آلمان، عربستان و ... عمدتاً تسهیل کننده و هماهنگ کننده بخش های مختلف اقتصادی و سهولت کسب و کار است و جهت‌گیری های کلی اقتصاد را در قالب سیاست های اقتصادی مشخص می‌نماید. به عنوان مثال در محوریت تمامی فعالیت های وزارت اقتصاد مبتنی بر تجارت و مالی بین‌الملل است. در نیز وزارت اقتصاد برحسب اهداف اقتصادی و اقتضائات پیش آمده طی دوره‌های مختلف مقوله های خاصی را محور فعالیت خود قرار داده است که این مقولات از اواخر دهه ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۳ موجب تغییرات متفاوتی با نام های مختلف شده که به ترتیب عبارتند از: وزارت اقتصاد، وزارت اقتصاد و تکنولوژی، اقتصاد و کار، اقتصاد و تکنولوژی و امور اقتصادی و انرژی. 🔹 وزارت مالی جدای از وزارت اقتصاد یا هر وزارتخانه یا سازمان دولتی دیگر است. ارزیابی وظایف وزارتخانه فاینانس در کشورهای مختلف و مقایسه آن با وظایف وزارت اقتصاد و دارایی در ایران، سازمان برنامه و بودجه و سایر وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی حاکی از عدم انسجام و اقدامات تخصصی در ارتباط با وظایف مذکور در دولت ج.ا.ا است و خلا ناشی از عدم وجود وزارت فایناس در اقتصاد ایران بخوبی احساس می شود. 🔹 در بسیاری از کشورها وزارت مالی مسئولیت شکل دهی و اجرای وظایف اصلی مالی دولت را بر عهده دارد. و محوریت اصلی سیاست گذاری مالی و اقتصادی بر عهده این وزارتخانه است. برنامه حال حاضر اصلاحی در کشورها برای سیاستهای مالی و مدیریت مالی بیشتر بر تقویت چارچوبهای قانونی و فرایندهای کسب و کار، مبتنی بر تمرکز دارد. در وزارت مالی تحلیل های سیاستی و پیشبرد سیاست‌ها با هدف پیگیری اصلاحات تکنیکی (ساختارها و چارچوب‌های فیزیکی، نهادی و عملیاتی) دنبال می‌شود. البته توجه به این نکته ضروری است که هر چند نوشتگان بسیاری در ارتباط با مدیریت مالی عمومی وجود دارد اما در مورد ساختار سازمانی و عملکرد وزارت مالی نوشتگان نسبتاً کمی موجود است. مدیریت مالی عمومی بیشتر تاکید بر سیاست‌های مدیریت بدهی‌های دولت و تامین مالی بودجه دارد و چندان بر ساختار نهادی و عملیاتی این سیاست‌ها وارد نمی شود. به این معنا که رویه‌های مدیریتی و سیاستی فارغ از ساختار اجرایی و عملیاتی مناسب آن در ادبیات متعارف دنبال می‌شود. ✍️ پژوهشگر مرکز رشد ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 چهارمین کارگاه تجربه حلقه سینمای مرکز رشد با حضور جناب آقای ✴️ در آخرین روز از آبان ماه ۱۳۹۶ جلسه ۵ ساعته مرکز رشد میزبان تهیه کننده آرمانخواه و انقلابی جناب آقای سیدمحمود رضوی بود. روایتی از آنچه سید محمود برای مان گفت را برای تان پیشکش آورده ایم. 🔹 ، در سال ۱۳۵۹ در خانواده ای مذهبی و سنتی، در مشهد الرضا به دنیا آمد. انقلاب نکرده بود ولی فرزند انقلاب بود و به طبع عاشق انقلاب . 🔹 ۱۵ سالگی دیپلمش راگرفت ولی انگیزه ای برای دردسرهای دانشگاه نداشت. از همون نواجونی دنبال" " بود. اداره حجره سنتی پدر در بازار رو دست گرفت ولی نه به شکل سنتی و به توصیه" الفقه ثم المتجر" چند صباحی هم نشین طلاب شد. 🔹دهه ۷۰ بود و شور مطالبات و فعالیت های سیاسی در مشهد و او هم . حجره داری بازار نتوانست این نهاد ناآرام را آرام کند؛ و از طرفی می دانید" آب با توی یه جوب نمیره" . حجره را تحویل داد و تنهایی رفت پی کار آزاد. کار آزاد هم گاهی شیرین است و گاهی تلخ. سال ۸۰ بعد از شیرینی نوبت تلخی آن به رسید و کلاه برداری همه را بُرد که بُرد.... از صفر شروع کرد، اما ناامید نشد... 🔹به تهران آمد، چند صباحی از مشهد کالا می آورد و می فروخت ولی زیاد پابند آن نبود برای همین با پیشنهاد کار در ، به آنجا رفت. 🔹دهه ۸۰ ، دهه و بود، از آشنایی با اهل تجربه تا همکاری با گروه مستندسازان و بعدها احساس نیاز به دانشگاه در رشته مدیریت فرهنگی، ازدواج و تشکیل موسسه و برداشتن قدم های بلند در تولید مستند و فیلم کوتاه. 🔹اعتماد به نفس زیادی داشت و دل پرجراتی و همین جسارت، گاهی کار دستش می داد. به سختی برای کار قرض می کرد، و گاهی مجبور بود به زحمت قرض ها را پس دهد. فیلمش که توقیف می شد به هزار راه می زد تا مجوز بگیرد. خودش اهل فکر و ایده برای فیلم هایش بود و مساله اش، مساله ؛ از تاریخ ایران و انقلاب گرفته تا فتنه. از ژانر کمدی تا اجتماعی سیاسی. متفاوت شده بود از خانواده اش ولی خطش را فراموش نکرده بود. با همه کار می کرد و با همه کنار می آمد از اصغر فرهادی گرفته تا مسعود ده نمکی. و به آب و آتش می زد تا همه –ولو اندک- پای بنشینند... 🔹اما ما دهه ۹۰ را بیشتر می شناسیم؛ با دهلیز، معراجی ها، پرده نشین، سیانور ، ماجرای نیمروز ،لاتاری ،دارکوب و فیلم هایی که در راه است. 🔹تا نیمه های شب آخر آبان ، سید محمود رضوی تا آخرین نفر ایستاد و سخن گفت، پرکار، پر ایده و سرشار از بیم و امید از آینده ای که معلوم نیست برایش چه تقدیر کرده است. او هم اکنون در اثنای تهیه روایتی سینمائی از عملیات مرصاد است که تاکنون هم عنوان را به خود دیده و هم نام را. همتم بدرقه راه کن ای طایر قدس که دراز است ره مقصد و من نوسفرم ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📣📣📣 #اطلاعیه 💬 سلبریتی ها و ‌ارتباطات تجاری و ‌اجتماعی با ارائه سعید #مسعودی‌پور و نقد دکتر #جعفری ⏰ دوشنبه ۵ آذر از ساعت ۱۸ 🏢 سالن شهید مطهری(ره) ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
💬 آینده نگاری انتخابات ۱۴۰۰ در قالب رمان "منِ رئیس جمهور " 📝 به روایت:امیر حسین ملا حسین 🔹در هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد منتشر شد. این رمان در یازده فصل، انتخابات ریاست جمهوری آینده را از زاویه ورود یک نامزد انتخاباتی، روایت می کند. ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
👥|گزارش‌جلسه‌هسته‌نوآوری‌ 🗒 یکشنبه ۲۷ آبان ماه 💬 سند الگوی پایه اسلامی_ایرانی پیشرفت مطابق فراخوان مقام معظم رهبری به نخبگان، بستری برای بحث و فحص فراهم نموده است. هسته نوآوری برای فهم و اشراف نسبت به این موضوع، علاوه بر انجام مصاحبه با آقای دکتر (از اعضای شورای عالی مرکز الگو)، جلسه ای را با آقای دکتر مهدی عضو اندیشکده اقتصاد مرکز الگو برگزار کرد.در این جلسه، ضمن تبیین اجمالی روش شناسی های متعارف در تولید علم دینی، به چگونگی ساختار سازمانی مرکز الگو، چگونگی گردش کار برای حصول به سند فعلی، وضعیت اندیشکده ها و...پرداخته شد. در پایان دکتر موحدی به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند. ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
👥| گزارش‌جلسه‌هسته‌نوآوری‌و‌حلقه‌بازاریابی 🗒 دوشنبه ۲۸ آبان‌ ماه 💬 دکتر بهرامی و آقای یوسفی از دانش آموختگان دوره های اول دانشگاه امام صادق علیه السلام، از تجربه بیست ساله خودشان همراه با ارائه توصیه برای حمایت از کالای ایرانی سخن گفتند. این دو بزرگوار بعد از شرکت تولید تایر ایران یاسا، اکنون در شرکت پخش هجرت، مدیریت می کنند.
🔸 منهای رشد، نقد اجتماعی است با کمی چاشنی که از دل موضوعات و مسأله های مبتلا به هسته های مطالعاتی مرکز رشد بر می آید. باشد که بر دل نشیند. ➖➖➖➖➖ 📸 ،شخصیتیائی ان مِث ای تی تو فیلم اسپیلبرگ؛ شخصیتائی که اول،همه از چهره و قیافه غیر متعارفشون شوکه می شن ،ولی بعداً بهشون عادت می کنن و باهاشون زندگی می کنن. 📸 ،کسایی ان که همه کار می کنن تا دیده بشن.بعضی وقتا حاضرن دُشنامای آب دار هم نثارشون بشه، اما ...اما دیده بشن. 📸 ،اگه یه دوربین گیر بیارن، انگار دنیا رو بدست آوردن، می دونن تو چه زاویه ای و با چه اِفه ای، خوبِ خوب دیده بشن. 📸 یه گزارش،یه همایش، یه نمایش،یه رزمایش، یه سخنرانی، یه مصاحبه، یه نشست، یه هیأت،براشون فرقی نمی کنه حتی یه زلزله، یه سیل ،یه مصیبت ،یه بلا هم برای اونا نعمتیه، اگه و اگه فقط دوربین رو دَشت کنن. 📸 ، حزب و مرام و مانیفست ندارن. از هر قُماشی هستن و با هر قُماشی می پَرن، فقط به یه ماده و اصل اعتقاد دارن: دیده بشن... 📸 ، هیچ وقت وسط معرکه کار و جهاد و تکلیف پیداشون نمیشه،اونا اغلب مشاورن و مباشر و معاون و مُصاحب، ولی فقط می خوان دیده بشن. 📸 ،وقتی خوب دیده شدن،مهم می شن، تو دل برو می شن، یه عده عاشق شون می شن، یه عده گرفتار شون، یه عده اسیر شون و یه عده عبید شون... 📸 ، وقتی خوب دیده شدن، اون وقته که کار اصلی شون شروع بشه؛ اونا نظر دارن و صاحبنظرن، اونا بَند بازن، اونا بَست نشینن، اونا بَند و بَست دارن، اونا واقعا مهمن، اونا خیلی مهمن، اونا گُلن ، اونا جیگیرن، اونا نازن...اصلا دنیا، دنیای اوناست، دنیای . 📸 ، دور وزیرن، دور وکیلن، تو مجلسن، با دولتن، کشوری ان، لشگری ان..اونا اینن، اینا اونن... 📸 اصل، وقتی دوربین ببینن، دیگه هیچی رو نمی بینن، نه بزرگتری، نه کوچکتری، نه مردی ، نه زنی، نه بچه ای ،نه پیری... دوربین همه مرام شونه،دین شونه، آیین شونه...باهاش آدم می خرن و آزاد می کنن،ویلای لواسون دارن و مرسدس شون به راهه... 📸 ، خیلی گنده ن، نه کسی یقه شونو می گیره، نه جرأت داره بگیره... 📸 ، دنیا به کام شونه و سوار بر اسب مُرادن، رو شُونه مردم کِیف می کنن و با بیت المال، حال... 🔸 بیچاره ! اسمش بد در رفته، باید بیاد جلوی این لُنگ بندازه... پژوهشگر مرکز رشد ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
بیست و نهم آبان ماه، دکتر ابراهیم رضائی از دانش آموختگان رشته اقتصاد دانشگاه علامه و عضو هیات علمی پژوهشگاه سمت، مهمان حلقه اقتصاد تحریم و هسته نوآوری بودند. ایشان حاصل پروژه مطالعات تطبیقی خود در خصوص چگونگی مواجهه کشورهای مختلف با بحران ها و شوک های متنوع و مختلف اقتصادی را عرضه نمودند.تکمیل این مطالعه و ارائه، با پیشنهاد های اعضای حلقه اقتصاد تحریم مرکز رشد همراه بود.
📄 ؟ ✴️ ، یک کنش قوی جمعی است که حاصل اراده های تجسدیافته مشترک الغایة است. وقتی از فعل جمعی سخن می گوییم، باید به مجرای تحققش نیز ملتفت باشیم. فعل تا جایی جریان دارد که اراده جریان داشته باشد و اگر اراده کم رمق است به ضعف نفس بر می گردد. در همین سیر قهقرایی، علت ضعف نفس را نیز باید در تشتت توجه نفس جست. پس فعل انسان منقطع نمی شود، مگر آنجایی که انسان منقطع می شود (البته با فرض وجود ابزار انجام فعل و قابلیت ماده پذیرای فعل) و اراده نیز با سقوط علمی که مبدأ اعتبار آن فعل شده زایل می گردد. زوال علم هم به ضعف توجه نفس راجع است. 🔹 در ابتدا به ذهن ما این چنین می آید که غلظت حضور محسوسات با مکث در آن ها و وجود شیء خارجی، اراده ساز است. یعنی به هر میزانی که ما تأنی در حس داشته باشیم، صورت محسوس هم نزد ما جلاء و وضوح بیشتری خواهد داشت و طبعا میل و اراده به آن نیز فزونی می یابد. اما با تأمل مشخص می شود که این مورد تنها عامل قوت نفس و مقام اراده اش نیست. 🔹 یک محفل عمومی را در نظر آورید که اصوات مختلف و مختلطی در فضا تموج دارد و همهمه ای برپاست. در این حالت، اگر ما به یک صدای خاص و متکلم مشخصی اهتمام و قصد نماییم، آن صدا برای ما از باقی اصوات تمیز پیدا می کند و آن را می شنویم. باقی اصوات در حالی به گوش ما می رسند که گویا یک صدای واحد ممتد با اجزای متشابه هستند. همین خصلت مهم در هنگام بیماری نیز خود را نشان می دهد. بیمار، هنگامی که مشغول امری می شود که او را از بیماری اش غافل می کند، ادراک دردش کمتر می گردد. پس به واقع در همه مواجهات ما با محسوسات، این است که التفات اراده ساز ایجاد می کند، نه غلظت محسوساتی که ما را احاطه کرده است. 🔹 همین توجه در ادراکات خیالی پر دامنه تر است. اگر توانایی توجه شدید به را داشته باشیم، آن ها نیز همچون محسوسات خارجی غلیظ و واضح می شوند؛ کما اینکه همین حالا نیز قوه خیال ما به آنچه معتاد اوست، التفات کثیر دارد. 🔹 ، مملو از ممثلات خیالی است و در بالا اشاره شد که چنبره زدن در لابلای خیالات، اراده آور نیست و بلکه در توجه نفس ما ایجاد می کند. این تشتت و مآلا ، مانع تحقق فعل مطلوب انقلابی می شود. فعلی که باید به دنبال نیازهای انقلاب و اعتبارات وضع شده برای رفع آن ها رقم بخورد. لذا آنکه مناسبات ادراکی خود را در این دنیای تشتت آفرین رقم زده است، بسان همان است که در فضای پر از همهمه می خواهد متوجه همه اصوات شود و مسلما نسبت به هیچ کدام از اصوات و متکلمین آن ها، علم قادر بر ساخت اراده را نمی یابد و نمی تواند اراده لازم برای کنش ورزی اثربخش را رقم زند. ✍️ پژوهشگر مرکز رشد 🏵 ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 🔸 از طریق ✴️ کسب مال حلال از موارد مهم و مورد توجه هر مسلمانی است که خود را ملزم به رعایت اصول و ضوابط آن می داند. اما یکی از سوالاتی که در این خصوص باید پاسخ داده شود این است که آیا کسب مال حلال، حد و مرز دارد؟ در اکثر اوقات افراد فزونی مال و ثروت را از خداوند طلب می کنند و در کسب هرچه بیشتر آن تلاش می کنند. آیا مال حلال هرچه بیشتر باشد بهتر است؟ آیا می توان ضابطه و معیاری برای حد بهینه مال بدست آورد؟ 🔹 اینکه آیا مال حد بهینه دارد یا نه، خود نیازمند پژوهش جداگانه ای است اما فارغ از این بحث مراجعه به آیات قرآن نشان می دهد که جمع آوری مال حتی از نوع حلال آن باید با دقت صورت گیرد. به تعبیر دیگر قرآن کریم در مورد هشدارهایی داده است که توجه به آنها برای یک مسلمان و در درجه بعد جامعه مسلمین حایز اهمیت است. در ادامه به چند نمونه از آیات قرآن که صحت استدلال فوق است، بیان می شود. 🔶 🔹 طبق آیات قرآن، چنين نيست كه نعمتهاى الهى هميشه روح شكرگزارى را در انسان زنده كند، بلكه او مسلما مىكند.[۱] إِنَّ الْإِنسَانَ لَيَطْغَى (علق/۶). ثروت و مال که یکی از نعمت های الهی است می تواند باعث طغیان انسان ها در برابر خدا و سایر انسان ها شود. طغیانگری به واسطه مال به گونه ای می شود که به هیچ عنوان دعوت حق پذیرفته نمی شود: «وَمَا أَرْسَلْنَا فِي قَرْيَةٍ مِّن نَّذِيرٍ إِلَّا قَالَ مُتْرَفُوهَا إِنَّا بِمَا أُرْسِلْتُم بِهِ كَافِرُونَ وَ قالُوا نَحْنُ أَكْثَرُ أَمْوالًا وَ أَوْلاداً وَ ما نَحْنُ بِمُعَذَّبِين». (سبأ،۳۴-۳۵) و ما در هيچ شهر و ديارى پيامبرى بيمدهنده نفرستاديم مگر اينكه مترفين آنها ،گفتند: «ما به آنچه فرستاده شدهايد كافريم!» و گفتند: «اموال و اولاد ما (از همه) بيشتر است (و اين نشانه علاقه خدا به ماست!)؛ و ما هرگز مجازات نخواهيم شد!»[۲] 🔹 كلمه"" اسم مفعول از ماده" اتراف" است، كه به معناى زياده روى در تلذذ از نعمتها است،[۳] و در اين تفسير اشاره است به اينكه زياده روى در لذايذ، كار آدمى را به جايى مىكشاند كه از پذيرفتن حق استكبار ورزد.[۴] این آیه به خاطر تکذیب دعوت حق و کفرپیشگی مردم، به پیامبر (ص) تسلی می دهد و دلیل این نافرمانی، تکبر بر سایر مؤمنین و اهانت کردن آنها را، تمسک جستن به کثرت مال و اولاد بیان می کند.[۵] 🔹معمولا كسانى كه در صف اول مخالفين انبياء بودند اين گروه مترف طغيانگر غافل بودند که فورا به مبارزه برمىخاستند. عجب اينكه آنها انگشت روى حكم و تعليم خاصى نمىگذاشتند، بلكه در بست مىگفتند" ما به تمام آنچه شما مبعوث شدهايد كافريم" و حتى يك گام هم با شما همراه نيستيم كه اين خود بهترين دليل بر لجاجت و عناد آنها در برابر حق بود.[۶] اين معنى مساله مهمى است كه قرآن در آيات مختلف از آن پرده برداشته كه غالبا محرومان، نخستين كسانى بودند كه دعوت انبياء را" لبيك" مىگفتند، و متنعمين نيز اولين گروهى بودند كه علم مخالفت را برمیداشتند. 🔹 با اينكه منكران دعوت انبياء مسلما منحصر به اين گروه نبودند، ولى غالبا عاملان فساد و داعيان به شرك و خرافات آنها بودند كه دائما سعى داشتند ديگران را به زور به اين طرق بكشانند. در آيات ۱۱۶ سوره هود، و ۳۳ سوره مؤمنون نيز همين معنى آمده است. نه تنها در برابر انبياء كه در برابر هر قدم اصلاحى از ناحيه هر دانشمند مصلح و عالم مجاهدى برداشته شود اين گروه سر به مخالفت برمىدارند، و براى در هم شكستن برنامههاى مصلحان توطئه مىچينند و از هيچ جنايتى روى گردان نيستند. ❇️❇️❇️ ادامه دارد... 📚منابع: 1️⃣|6️⃣ تفسیر نمونه 2️⃣ ترجمه مکارم شیرازی 3️⃣الجامع لأحكام القرآن 4️⃣ الميزان في تفسير القرآن 5️⃣الكشاف عن حقائق غوامض التنزيل ✍️ پژوهشگر مرکز رشد ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 نشست تخصصی تبیین سیره جهادی با حضور دکتر 🔶 ✴️ نشست تخصصی با محوریت تلاشهای مدیریتی و جهادی مرحوم در برگزار شد.در این نشست آقای از شاگردان و دوستان نزدیک آن مرحوم به تبیین سیره جهادی ایشان پرداخت. 🔹 ایشان در آغاز به چگونگی شکل گیری پرداخت: رویان همچنان در حوزه های مختلف تحت تاثیر نیت های خالصانه دکتر کاظمی است. آغاز رویان از سمینار ناباروی در سال ۱۳۶۵ بود. در آن سالها بعد از بیماری قلب دومین دسته بیمارانی که به خارج کشور می رفتند مادران نابارور بودند. جدای از هزینه و استرس ،برخی تبعات دینی و فرهنگی هم مطرح بود که بایستی تدبیر می شد. دکتر مهدی زاده و دکتر کاظمی در این سمینار نقش مترجم را داشتند و در عین حال سعی کردند در این زمینه کسب دانش روز کنند. 🔹دکتر شاهوردی ادامه داد: امروز ما سالانه بیش از ۵۰۰ نفر از خارج بیمار داریم. ما بیش از ۷۰ مرکز در ایران برای ناباروری داریم. 🔹ایشان رویان امروز را یک موسسه آموزشی،تحقیقاتی، درمانی و در مرزهای دانش دانستند که در آن هم به ریشه توجه می شود و هم به سبزه های روی زمین. هم پژوهش و هم کاربرد را با هم می بیند.مهمان جلسه ادامه دادند: یکی از نقص های ما در حوزه آموزش این است که به آزمایشگاه توجه نمی شود. ما در رویان افراد را طوری بار می اوریم که از روز اول روپوش پوشیده و وارد آزمایشگاه می شوند. 🔹همرزم دکتر کاظمی در خصوص سیره آن مرحوم اشارات مفصلی داشتند: در رویان مسائل اخلاقی و شرعی مطرح است و دکتر کاظمی خیلی به این مساله اهمیت می داد. او بر روی صدقه جاریه بودن کار تاکید داشت. با انرژی بود. بعد ازظهرها بحث دوستانه علمی داشتیم . یکی از کارهای ایشان ایجاد مودت و همدلی بین افراد بود. وقت می گذاشت و با افراد همدلی ایجاد می کرد. 🔵 ویژگی های برجسته را این چنین برشمرد: 🔸بی ادعایی،بزرگ منشی، همت بلند ،مبتکر و خلاق،موسس و بنیان گذار،قدرت رهبری و هماهنگ سازی و کار جمعی، قدرت شکوفاسازی استعدادها ،تامین امکانات،مقتصد بودن⤵️ 🔸تلاش برای مرجعیت علمی کشور،کم بودن فاصله آرمان و شعار، قدرت تصمیم گیری و شجاعت در ریسک پذیری⤵️ 🔸رصد و دنباله گیری فرصتها و فرصت سازی،قدرشناسی از همه امکانات،اهمیت دادن به همه کس،دقت نظر کم نظیر ⤵️ 🔸اهمیت دادن به همه افراد همکار، نظم و انضباط همراه با حسن سلوک، مأنوس با قرآن، مسولیت پذیری در قبال سختی ها، جاذبه بسیار زیاد ⤵️ 🔸اهل شرکت در جلسات اخلاق(خاصه مرحوم حاج آقا اسماعیل دولابی)،تربیت غیر مستقیم دینی افراد همکار ⤵️ 🔸فراست،مغرور نشدن بر اثر تعریف ها،طراوات و تازگی و حرف نو داشتن،معلم بودن ⤵️ 🔸خوش بینی،ادیب و اهل شعر،جامعیت در مدیریت،روحیه جهادی،ولایت مداری،استقامت در راه⤵️ 🔸تعصب دینی همراه با بیداری وغفلت ستیزی،اشراف به مسائل کشور،وارستگی و بی اعتنایی به مال و منال دنیوی. 🔹 در پایان جلسه به یکی از مشهورترین جملات اشاره کردند: « ما مؤثریم ولی اثریم و نهایتا را در گوشه اتاق می گذارند.» 🔹در این جلسه، علاوه بر اعضای ،دوستان هم حضور داشتند. ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu