eitaa logo
دکتر مرعشی
1.8هزار دنبال‌کننده
385 عکس
601 ویدیو
66 فایل
این کانال برای ارائه مباحث علمی و معرفتی ایجاد شده است. دکتر مرعشی: پزشک و متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز. شماره عضویت نظام روانشناسی 8324. شماره پروانه نظام روانشناسی 3024
مشاهده در ایتا
دانلود
دهه هشتادی ها و زندگی مجازی با توجه به مباحثی که اخیرا در خصوص دهه هشتادی ها و زندگی مجازی آنان مطرح شده، بریده ای از کتاب درسنامه روانشناسی اسلامی را که مرتبط با این بحث بود و سال گذشته منتشر کردیم، خدمت دوستان فرستادم. یکی از آسیب های جدی جوانان و نوجوانان شیوع سبک زندگی بی حاصل است که پیش آیند آسیب های روانی و اجتماعی است که بالقوه می‌تواند سر از خانواده ستیزی، ارزش ستیزی، وندالیسم، انحرافات جنسی، اعتیاد و... در بیاورد و البته از بی حجابی و بی دینی. لازم است در برنامه ریزیهای زیربنایی تفاوت تفریح و سرگرمی لحاظ شده و نوجوانان بجای سرگرمی به سمت تفریح سوق داده شوند. توضیحات فنی قضیه را در کتاب ملاحظه میفرمایید. @SAmarashi
🔴آدیداس در هلند دیروز این عکس را گرفتم. دنیا به سمت پوشش داره میره. انقدر تعداد محجبه‌ها در اینجا هم ( مثل فرانسه) در حال افزایش هست که برندهای ورزشی هم لباس های مورد پذیرش بانوان مسلمان را، طراحی، تبلیغ و روانه بازار می‌کنند. نکته مهم گرایش زنان فرانسوی و هلندی الاصل به سمت اسلام و پوشش هست. این یعنی عوارض و پیامدهای بی‌پوششی رو خوب تجربه کردند که فعالانه و با اراده به سمت پوشش در حال گرایش هستند. دختران و زنانی که در ایران در حد افراط مخالف پوشش هستند، از عواقب جامعه‌ای که پوشش برای زنانش آزاد شود بی‌خبرند. در کتاب «بازگشت به پاکدامنی» وندی شلیت نویسنده زن آمریکایی، کامل از راه رفته دختران و زنان در این خصوص در آمریکا گفته است. ✍مشاهدات، تجارب و یادداشت‌های یک ایرانی در فرانسه، و ایران @ninfrance 👉 @roshangarii 🚩
✅ تعارض منافع و عدم باورهای دینی مدیران و بدحجابی و بی حجابی خانواده شان مانع ترویج حجاب در سازمانهای دولتی و عمومی است. پایبندی خانواده به حجاب اسلامی باید از شرایط احراز مدیریت در تمام سازمانها،نهادها،دانشگاه ها و هر مرکز عمومی و دولتی باشد.
🔻🔻🔻🔻 *🚨گزینش معلمان و اساتید بر اساس آموزه‌های اسلام باشد* 💢متاسفانه در برخی از مدارس و دانشگاه‌ها، برخی از معلمان و اساتیدی دیده می‌شوند که با توجه به این که در جمهوری اسلامی ایران مشغول به فعالیت هستند، ولی نسبت به نظام جمهوری اسلامی تعهد و التزامی ندارند و حتی افکار خود را به ذهن دانش‌آموز و دانشجو القا می‌نمایند. 🔹ما خواستار گزینش معلم‌ها و اساتید بر اساس آموزه‌های اسلام (مذهب تشیع) و پایبندی به مبانی انقلاب اسلامی هستیم. ✅ لطفا از این پویش حمایت کنید: https://www.farsnews.ir/my/165177 .
هدایت شده از [ خبرگزاری عَمّار ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ساترا و ما ادراک ساترا 🔻به‌ خبرگزاری‌مردمی‌عَمّار بپیوندید http://eitaa.com/joinchat/2044657664C50ccd48f34 برای عضویت اینجا بزنید👆 @adminpress : تحریریه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ ، چه اثراتی بر قوه‌ی شناختی آقایان و خانم‌ها می‌گذارد؟ 📍آخرین یافته‌های در باب حکمت دستور قرآنی پرهیز چشم‌چرانی آقایان و عدم خودنمایی خانم‌ها 🧠کانال علوم و جنگ شناختی @CWarfare
جهان بزرگی احمد: . ببین نمایش کفتارهای ناکَس را برای مرگ پرستو فغان کرکَس را ببین که دورهٔ تزویر و عهد شعبده است چنان‌که شعله دم از داغ یاسمن زده است ندیده دیدهٔ دهر اینچنین مداهنه‌ای که سنگ ناله کند در شکست آینه‌ای رفیق، فتنه گریبان‌دریده آمده است برهنه آمده، گیسوبریده آمده است چقدر فتنهٔ امسال بدحجاب‌تر است سرابش از تلهٔ لوت هم سراب‌تر است بهانه کرده غم درگذشت مهسا را که آشکار کند خوی داعش‌آسا را بهانه کرده که خنجر به نای دین بکشد که چادر از سر ناموس مؤمنین بکشد تو ای حرامی اگر داغدار دلبندی چرا کتاب خدا را در آتش افکندی؟ تو ای حرامی اگر واقعاً عزاداری چرا چنین پی فرصت برای کشتاری؟ قسم به سوز دل فاطمه به آه علی بسوزد آن‌که جدا شد رهش ز راه علی نه با حرارت دنیا، که با لهیب جحیم نه با عِقاب زمینی که با عذاب الیم بمیرد آن‌که به اسلام خود خیانت کرد بسوزد آن‌که به ارباب ما اهانت کرد بمیرد آن‌که شعاری علیه رهبر داد گلو به گاله درید و‌ سزای خود سرداد بسوزد آن‌که به آتش کشید پرچم را چقدر یاد من انداخت ابن‌ملجم را بمیرد آن‌که فقط هرزگی است کردارش شرار هاویه خیزد ز گیس فِردارش بسوزد آن‌که به نام جدال با سرکوب کپیده آن‌سوی مرز و دمیده در آشوب کسی که جملۀ سالم از او‌ ندیده کسی نمای اهل تفکر به خود گرفته بسی لگد به توپ بزن، فیلسوف دهر شوی! لگد به توپ بزن، قاب عکس شهر شوی! لگد به توپ بزن، شهروند خاص شوی! لگد به توپ بزن، جامعه‌شناس شوی! لگد به توپ بزن، صاحب‌احترام شوی! لگد به توپ بزن، لیدر قیام شوی! لگد به توپ بزن، منکِر محرّم شو لگد به توپ بزن، یاوه‌باف اعظم شو لگد به توپ بزن، در دهات خود خان شو لگد به توپ بزن، گندۀ لواسان شو بگویم البته مابین خیل فوتبالیست عزیز دل، بسیار است و شُکرشان باقی است بس است از قِبَل انقلاب، فَربه شدن شبیه کرگدن این‌گونه ضد ضربه شدن بس است، یک شبه دارای مال مفت شدن شبیه گردن فیل این‌چنین کلفت شدن هزار لعنت و نفرین، هزار آب دهن به هر فریم سلبریتیان بی‌میهن چه خوب، باطن خود را نشانمان دادند برای دشمن صدساله دُم تکان دادند شده است عادت این لودگان دوزاری به کار بستن این شیوه‌های تکراری مُدام خوش‌گذرانی و بعد، نالیدن سپس مقابل بیگانه پوزه مالیدن الا ندیده وطن غیر پاچه‌‌گیری‌تان و در مقابل اغیار، سربه‌زیری‌تان برای قوم شما که، وطن گلستان است کویر و ساحل و جنگل چپاولستان است برای قوم شما عیش و نوش، آزاد است هرآنچه را که هوس می‌کنید، آماده است شعار و دعوی آزادی از چه سردادید شما که تیرهٔ از هفت دولت آزادید به انقلاب زدید اتهام جلّادی به سینه سنگِ زن و زندگی و آزادی دلیل سوزشتان درگذشت مهسا نیست تمام درد شما، یک کلام، «عریانی» است ولی به فضل الهی حجاب پابرجاست حجاب سایهٔ زهرا به روی کشور ماست ✍️ (طائف) 🎋
من از 17.5 سالگی تا 25 سالگی برای تحصیل پزشکی در تهران بودم. بعد سالها گذشت تا دوباره برای تحصیل. M. P. H به تهران برگشتم. در همان بدو ورود احساس کردم چهره شهر و پوشش زنان خیلی تغییر کرده. طوریکه هول برم داشت. شب خیلی در فکر بودم و احساس می‌کردم اسلام از دست رفته. ناگهان به خودم نهیب زدم که تو به عنوان یک فرد آکادمیک چه حق داری بدون اندازه گیری نتیجه بگیری؟ فردا به فامیلمان گفتم تو رانندگی کن من میشمارم. از جنوب شرق تهران تا شمال تهران را گز کردیم و هر چه خانم در خیابان دیدیم شمردیم. 65 درصد چادری!!!!! داشتم شاخ در می‌آوردم. فهمیدم در میدان بینایی مشاهده گر زنان چادری حذف می‌شوند. اصلا خاصیت چادر همین است دیگر! شما وقتی بدون شمارش نگاه می‌کنید پوشش های رنگ و وارنگ را بیشتر می‌بینید چون اصلا آنها برای جلب توجه اند دیگر! بگذارید یک مثال دیگر بزنم: فرض کنید شما از بالای یک برج به یک خیابان مملو از خودرو در حال تردد نگاه می‌کنید. فرض کنیم 300 ماشین در میدان بینایی شما جا بگیرند. اگر همه خودروها منظم و بین خطوط رانندگی کنند و فقط 10 خودرو ویراژ و زیگزاگ بروند شما کل خیابان را بی نظم می‌بینید در حالیکه اکثریت رانندگان منظم اند. یک نکته ای میخواهم بگویم: ما وقتی طبق کامن سنس قضاوت میکنیم به خطا دچار درماندگی آموخته شده و ناامیدی می‌شویم و برخی هامان تلاش را رها میکنیم. به نظرم برخی مسئولین فرهنگی و اجرایی هم که باید کننده کار باشند دچار همین وضعیت شده اند. یکی از کارهایی که ما روانشناسان اسلامی باید انجام دهیم درمان درماندگی خودمان و مسئولین و همرزمان جبهه اسلام است. یا بنی اذهبوا فتحسسوا من یوسف و اخیه و لا تیاسوا من روح الله انه لا ییاس من روح الله الا القوم الکافرون. ✌️✌️✌️ @SAmarashi
یکی از دوستان میگفت روزی رفتم منزل و دیدم دختر دبیرستانی ام که در مدرسه تیزهوشان درس می‌خواند، رفته یک گوشه کز کرده. غذا هم نمی‌خورد. گفتم بابا چی شده؟ گفت من که چادر میپوشم توی مدرسه مسخره ام می‌کنند. بابا میشه من چادر نپوشم؟ گفتم دخترم این یعنی تسلیم شدن، یعنی شکست. تو باید قوی تر از اونها باشی. گفت اونها زیادن! گفتم ولی تو باهوشی. با اراده ای. چنان درس بخون که هیچکدوم به گردت نرسن. اونوقت نمیتونن مسخره کنن. میتونی؟ گفت میتونم. شروع کرد به تلاش مضاعف و از همه جلو زد. جوری که همکلاسی ها فهمیدند باید برای حل مشکلات درسی به دخترم مراجعه کنند. دخترم بعد از مدتی الگوی درس خوندن شد. و کم کم الگوی همه چیز. بعضی‌ها برای اینکه شبیه دخترم به نظر برسند چادر سر کردند. پدر و مادرها هم سراغ ما اومدن که بگید چکار کنیم دختر ما مثل دختر شما بشه. ما پیروز شدیم! کاش برخی زنان و دختران ما می‌فهمیدند که باید با خصلت های والای انسانی شان دیده شوند و نه با جنسیت شان!!! دومی خیلی بی کلاسی دارد. @SAmarashi
فرهیختگان عزیز! باید سناریونویس های صداوسیما و سینما را قانع کنیم که سناریونویسی علم نیست هنر است. هنر باید در خدمت علم باشد نه به عکس. این جماعت متوهم از بس در مرکز توجهات بیجا قرار گرفته اند احساس همه چیزدانی کاذب به آنها دست داده و حتی در ماجراهای پزشکی هم با چند پزشک مشورت نمی‌کنند و فیلم نامه آنها پر می‌شود از عناصر پزشکی اشتباه و خنده آور (برای اهل اطلاع). به همین قرینه هم در مورد موضوعات اجتماعی و روانی و دینی و... هم مشورت کافی نمی‌کنند و احساس خودکفایی مطلق دارند و جامعه را به گند می‌کشند. https://eitaa.com/SAmarashi
هدایت شده از بیداری ملت
‏همونایی که همه‌جانبه ما رو تحریم کردن (از پیچ هواپیمای مسافربری گرفته تا داروی کودکان) میخوان برای ما اینترنت رایگان فراهم کنند😎 سیب‌زمینی هم باشیم باید یخورده شک کنیم 🔴به پویش مردمی بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
25.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مدار ولایت (صفری): 🔹چرا امریکایی ها می خواهند حجاب و عفاف را از زنان ایران بگیرند؟ 🔹 پاسخ دکتر فواد ایزدی استاد مطالعات امریکا. حجاب و عفاف قدرت ایران است.... @SAmarashi
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 قیام باشکوه زنان نجیب و محجبه و اصیل اصفهانی اجتماع بزرگ بانوان محجبه مهدوی در اصفهان را مقایسه کن با چهار تا دختر فریب خورده بی مایه !!!  إِنْ يَكُنْ مِنْكُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ يَغْلِبُوا مِائَتَيْنِ ۚ وَإِنْ يَكُنْ مِنْكُمْ مِائَةٌ يَغْلِبُوا أَلْفًا مِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَفْقَهُونَ 🔴به پویش مردمی بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از بیداری ملت
🔴خطاب به این خواهر عزیز ⏪خواهر گرامی دقیقا اگر اسلام، حاکمیت و ما زنان چادری امروز با شما همراهی نمی کنیم همین نوع برخورد هایی هست که شما بعد از کشف حجاب آنها را بیشتر لمس کرده اید. 🔺ما می دانیم که اسلام برای حفظ کرامت زن برای نقش آفرینی اجتماعی خود، حجاب را به زن افزود تا نرینگی افسار گسیخته حاضر در جامعه، به رشد وتعالی شما ومن آسیب وارد نکند. 🔻به قول خودتان امروز شما در سیاسی ترین حالت ممکن، در سخت ترین شرایط ممکن میخواهید با حجاب مبارزه کنید اما نرینگی این را نمی‌تواند درک کند، وبه دنبال نگاه کالایی و انتفاعی خود هست. 🔻 تصور بفرمایید اگر روزی زن کشف حجاب کند و تن عریان او بر سر در سینماها ونشریات باشد این نرینگی با زن چه خواهد کرد؟ ⏪ای کاش شما به جای جنگیدن با احکام کرامتی الهی با ساختار هایی می‌جنگیدید که در راستای کالا انگاری زن میباشد. ای کاش برای زنانی که از شرق به غرب قاچاق می‌شوند، زنان اسرای جنگی، زنانی که از ضیق معیشت تن فروشی می‌کنند برای این زنان مبارزه میکردید! باور کنید کار در حوزه زنان بسیار بیشتر از این هاست. ✍فاطمه قاسمی 🔴به پویش مردمی بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
در سال آخر حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام بخاطر اصلاحات اقتصادی که ایشون انجام دادن دیگه فقیری برای صدقه دادن پیدا نمیشد همون امیرالمؤمنین علیه السلام بود ندا میداد ای مردم بصره چه بر سر حیای شما آمده که زنان شما با مردانتان در بازار اختلاط می‌کنند؟ گذشت و امیرالمؤمنین علیه السلام شهید شد و حکومت به معاویه رسید. معاویه یک عده خاصه خوار رو به همه امکانات رسوند و یک عده از مردم هم در فقر و فلاکت دست و پا می‌زدند. در همون زمان شهر مدینه پر شده بود از رقاصه و آوازه خوان!!! بالاخره معاویه برای سرگرم کردن مردم وسیله ای میخواست که حواسشون به بی عدالتی اجتماعی نباشه. وسیله ای که امیرالمؤمنین بهش نیاز نداشت. بانی ناعدالتی اقتصادی در کشور ما بعد از انقلاب همون جریان سیاسی هست که الان مروج بی حجابیه. جریان غربگرا. دوست و دشمن رو باید درست شناخت. دشمن مردم همون مروجان بی حجابی هستند که برای اینکه جامعه فاصله طبقاتی رو تحمل کنه نیاز دارن سر مردم رو به فساد اخلاق گرم کنن. اهل عدالت اقتصادی مثل امیرالمؤمنین نیازی به گسترش بی حجابی ندارن. بعکس اهل عدالت میخوان حریم خانواده حفظ بشه تا انسانها درست تربیت بشن. پس گسترش بی حجابی برای مردم عدالت نمیاره ظلم میاره و افزایش طبقه فقیر و سیرتر شدن سیرها @SAmarashi
حلال و خودکنترلی.pdf
833.3K
پژوهش ما نشان داد که بین غذای حلال با خودکنترلی، مسئولیت پذیری، هوش اخلاقی و رفتار وجدانی رابطه وجود دارد. مقاله پژوهش را مطالعه بفرمایید. آیا برای نجات نسل جوان و نوجوان باید به لقمه آنان هم توجه داشت؟ https://eitaa.com/SAmarashi
« ويروس » نوشته سيد مهدي شجاعي من و تني چند از دوستانم به اتهام شليک به سوي فرزندانمان دستگير شده ايم . اين واقعيت است ولي همه واقعيت اين نيست . ما نگران فرزندانمان بوديم ، از ابتلايشان به بيماري وحشت داشتيم ، از حال و روز وخيمشان غصه مي خورديم ولي هرگز قصد کشتنشان را نداشتيم . چه کسي مي تواند به سوي فرزند خود شليک کند ؟! از همان ابتدا هيچ کس حضور خوکها را در شهر جدي نگرفت . ولي ما اعلام خطر کرديم . وقتي سر و کله اولين خوک در شهر پيدا شد ، عده اي هورا کشيدند ، عده اي فقط تعجب کردند و عده اي هم از سر تأسف ، سر تکان دادند . اولين خوک ، ابتدا با ترس و لرز ، از ميان خيابانها و کوچه ها گذشت . به بعضي از خانه ها سرک کشيد و عده اي از بچه ها را دور خود جمع کرد . آنها از اينکه حيواني را اينقدر در دسترس مي ديدند خوشحال بودند . عده اي از بچه ها به خانه هايشان گريختند و عده اي ديگر از دور به تماشا ايستادند . ما اما اعلام خطر کرديم ما که خوکها را ذاتاً نجس مي دانستيم و تبغات مخرب حضورشان را در شهر هاي ديگر ديده بوديم ، اعلام خطر کرديم ولي صدايمان در ميان هياهوي کساني که با تمام قوا براي خوکها هورا مي کشيدند ، گم شد . با حضور دومين و سومين خوک ، حضور خوکها در شهر کاملا ً عادي شد . خوکها به زاد و ولد پرداختند و تعدادشان روز به روز افزايش پيدا کرد ، آنچنانکه هر کدام منطقه اي از شهر را تحت سيطره خود درآوردند و بچه هاي آن منطقه را به بازي گرفتند . آنها که از حضور خوکها استقبال مي کردند ، توجيهشان اين بود که بچه ها به اين وسيله سرگرم مي شوند و بهتر از اين است که به کارهاي ناشايست بپردازند . و وقتي ما فرياد زديم که سرگرمي به چه قيمتي و بدتر از اين ممکن است چه بشود ؟ پاسخ شنيديم که مؤانست بچه ها با خوکها آگاهيشان را نسبت به جانوران افزايش مي دهد و متهم شديم که با توسعه علم و معرفت و جانورشناسي مخالفيم . عده اي ميگفتند : اين اتفاقي است که در همه شهرهاي ديگر هم افتاده و همين نشان مي دهد که نبايد خيلي احساس نگراني کرد . خوک اگر بد بود که اين همه مورد استقبال مردم شهرهاي مختلف قرار نمي گرفت . ما در مقابل اين استدلال سخيف گريه کرديم و در ميان گريه پرسيديم : « شيوع يک آفت چگونه مي تواند بر حقانيت آن دلالت کند .» وپاسخي نشنيديم . عده اي معتقد بودند : خوک اصلا ً نجاست ذاتي ندارد و خوکها را اگر خوب بشوييم کاملا ً پاک مي شوند پس جاي هيچ گونه نگراني نيست . و بعد وقتي نجاساتشان ، کف همه خيابانها را پر کرد گفتند : خب کسي که خوک مي خواهد بايد عوارض و تبعاتش را هم تحمل کند . و هر چه فرياد زديم که ما اصلا ً خوک نمي خواستيم ، صدايمان به جايي نرسيد . بعد از چند صباح که بچه ها کاملا ً به خوکها عادت کردند سر و کله صاحبان خوکها پيدا شد . آنها براي اينکه بچه ها بتوانند همچنان با خوکها بازي کنند ، مطالبه پول کردند . پدر و مادرها ابتدا جا خوردند ، اما فشار بچه ها که به اين ماجرا خو کرده بودند و چشم و هم چشمي ميان آنان ،  سبب شد که پرداخت هزينه خوک بازي را بپذيرند و افزايش روز به روز آن را هم برخود هموار کنند . بچه هايي که وضعيت مالي خوبي نداشتند ، به هر کاري تن دادند تا بتوانند هزينه خود را تأمين کنند . ما همچنان فرياد مي زديم و اعتراض مي کرديم اما صدايمان به جايي نمي رسيد . در پي فريادها و اعتراضهاي ما ، عده اي فقط به اين نتيجه رسيدند که بر عليه خوکها بيانيه اي صادر کنند و حضور روزافزونشان را محکوم سازند . در هيچ کدام از اين بيانيه ها ، هيچ اشاره اي به صاحبان خوکها و اهدافي که از اشاعه خوکبازي دنبال مي کردند ، نشد . با سکوت و تسليم مردم ، خوکداران آرام آرام ، جرأت و جسارت بيشتري پيدا کردند و بچه ها را دنبال خوکها به خانه هاي خود مي کشاندند . هنوز چند ماهي از حضور خوکها در شهر نگذشته بود که ويروس خوکي در ميان بچه هاي شهر شايع شد  و اين همان چيزي بود که ما در شهرهاي ديگر هم ديده بوديم و اين همان چيزي بود که ما از آن مي ترسيديم و اين همان چيزي بود که ما هشدارش را مي داديم . دخترها به محض ابتلا به ويروس خوکي ، ناگهان لباسهايشان را مي کندند و در خيابانهاي اصلي شهر و در ميان پارکها مي دويدند . پسرها با ابتلا به اين بيماري ، درست مثل خوکها ، در خيابانها و در ملا عام و حتي بر سر چهار راهها بي سر سوزني شرم و حيا قضا حاجت مي کردند . هيچ کس براي پيشگيري اقدامي نکرده بود هيچکس براي درمان هم اقدامي نکرد . مردم آنچنان درگير کذران زندگي و معيشت شده بودند که به هيچ چيز جز تنظيم خرج و دخل فکر نمي کردند .ما به خوکداران اعلام جنگ کرديم . ما اگر چه اميد به پيروزي نداشتيم ، اگر چه مي دانستيم که در قدرت و قوا نا برابريم صرفا ً براساس انجام وظيفه اعلان جنگ کرديم . و اين در حالي بود که همگان با دلايل محکم ما را بر حذر مي داشتند : دشمن از شما بسيار قوي تر است . دشمن از بيرون حمايت مي شو
د . دشمن ريشه اش را در شهر محکم کرده است . دشمن فرزندان بسياري از مقامات شهر را آلوده خود کرده است ؟ با کدام سلاح ؟ شکست قطعي است . اصلا ً براي  چه ؟ زندگيتان را بکنيد . با شاخ گاو در نيفتيد . اين استدلالها نه تنها دست و   پايمان را سست نمي کرد که عزم و اراده مان را قويتر مي ساخت . چرا که همه اين استدلالها متکي به داشتن و بيشتر داشتن دنيا بود و ما تکليفمان را با دنيا روشن کرده بوديم . در يک صبح سرد زمستاني هر چه سلاح داشتيم ، برداشتيم و به مقر خوکداران يورش برديم . با اولين شليکها ، از مقر دشمن صداي ناله آشنا شنيديم . دست از شليک کشيديم و نزديکتر شديم . صدا از سنگرهاي دشمن بر مي خاست . گوني هايي که دشمن دورتادور خود و تا ارتفاع بلند چيده بود ، پشت سر آنها سنگر گرفته بود . اشتباه نمي کرديم . صدا ، صداي آشنا بود . دشمن دور تادور خود سنگري از آدم چيده بود . و آن آدمها فرزندان خود ما بودند و ما مانديم . مانديم با دشمني که براي خود از بچه هاي ما سنگر ساخته بود . اگر همچنان شليک مي کرديم ، فرزندانمان را کشته بوديم و اگر نمي کرديم بايد باز شاهد مرگ تدريجي فرزندانمان مي شديم . بغرنج ترين مساله زندگيمان بود . اما پيش از آنکه گامي در جهت حمل اين معماي سترگ برداريم دستگير و روانه دادگاه شديم . اکنون ما به جرم شليک به سوي فرزندانمان محکوم شده ايم . اين واقعيت است اما همه واقعيت اين نيست. https://eitaa.com/SAmarashi
👆مناسب برای گروه های دوستی کودکان
فرانتس فانون، فیلسوف فرانسوی درباره این سلاح فرهنگی که از سوی فرانسه در جامعه الجزایر به‌کار گرفته شد، چنین می‌گوید: "اگر می‌خواهیم ساختار جامعه الجزایر و توانایی مقاومت آن را از بین ببریم، ابتدا باید زنان را شکست دهیم." فرانتس فانون(جامعه شناس وفیلسوف فرانسوی) می نویسد: "استعمار حداکثر کوشش خود را بر مسئله چادر تمرکز داده است…هر چادری که دور انداخته می شود افق جدیدی را که تا آن هنگام بر استعمارگر ممنوع بود در برابر او می گشاید…پس از دیدن هر چهره بی حجابی امید های حمله ور شدن اشغالگر ده برابر می گردد…" (کتاب بررسی جامعه شناسی یک انقلاب یا سال پنجم انقلاب الجزایر .نوشته فرانتس فانون ، ترجمه دکتر نور علی تابنده ، انتشارات حقیقت ، چاپ اول ، صفحه 40 )  فانون اظهار میدارد: "استعمارگران معتقد بودند که تعداد انجمن های تعاون و کمک را برای مقابله با فرهنگ زنان  الجزایری مرتباً باید افزایش دهیم، و این انجمن ها باید در بین زنان تبلیغات کنند که وضع شما باعث ننگ زن الجزایری است و در این مرحله مددکاران اجتماعی مانند سگهای شکاری در محله های عرب فعالیت کنند. ابتداء باید محلات مسکونی زنان مسکین و گرسنه هدف این اقدامات قرار گیرد با هر کیلو آرد که تقسیم می شود، تحقیر زنان نسبت به چادر سرکردن و در پرده نشستن انجام پذیرد." وی می نویسد:"دستگاه استعماری فرانسه برای مبارزه با چادر مبالغ هنگفتی را اختصاص داد. چون به تشخیص آن ها زن محور اصلی مبارزات بود." وی مینویسد: "مردان الجزایری به نوبه خود در مورد چادر سرکردن همسران شان هدف انتقادهای دوستان اروپایی و یا مورد طعن کار فرمایان اروپایی قرار می گیرند. به عنوان مثال به او می گویند: زن تکه چادری است، چرا نمی خواهی مثل اروپاییها زندگی کنی؟ چرا زنت را به مسابقه ها و کافه ها نمی بری؟" سرانجام در ماه مه ۱۹۵۸میلادی، در یکی از شهرهای الجزایر، جمعیتی از مردم و روزنامه‌نگاران گرد هم آمدند تا لحظه‌ای تکان‌دهنده برای فرهنگ جامعه الجزایر را ثبت کنند، در این روز گروهی از زنان الجزایری کشف حجاب خواستند و از بقیه زنان نیز خواستند که شخصیت‌های خود را آزاد کنند، در این هنگام صداهایی در تأیید آن‌ها به گوش می‌رسید: «آقایان، زنان حاضر در جمع که بیشتر آن‌ها خانه‌دار هستند، اکنون حجاب خود را برداشته و زیر پا می‌گذارند. این صحنه چندین بار در روزهای بعد در دیگر شهرهای الجزایر تکرار شد» https://eitaa.com/SAmarashi