هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
📝 درسنامه روانشناسی اسلامی
✏️ دکتر سید علی مرعشی
🤔تاثیر پیش فرض های اعتقادی فروید بر نظریه روانکاوی!
🔻فروید بنیان نظرات روانکاوی خود را بر چند «عقیده» بنا نهاده بود:
➖ عدم عقیده به خدا و آخرت
➖ عقیده به خرافی بودن همه انواع دین
➖ عقیده به جبر علّی
➖ عقیده به پلید بودن ذاتی انسان
➖ در کنار این عقاید عدم التزام عملی به پوزیتیویسم.
( فروید ۱۹۵۰؛ فروید ١٩٦٧؛ ساپینگتون، ۱۹۸۹)
🔻به وضوح می توان مشاهده کرد با وجود آنکه هیچ یک از این عقاید موضوع علم روانشناسی نیستند، اما نظریات فروید ابداً از این چهارچوب ها خارج نشده اند. هر چند ممکن است در متن همه نظریات روان کاوی فروید به این عقاید بنیادین تصریح نشده باشد، اما نكته مهم آن است که پذیرفتن کامل و بی چون و چرای تمامی نظریات فروید، بدون پذیرفتن پیش فرض های عقیدتی او غیر ممکن است.
📘 درسنامه روانشناسی اسلامی، ص ۲۴
👈 ادامه دارد...
↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید.
➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
📝 درسنامه روانشناسی اسلامی
✏️ دکتر سید علی مرعشی
🤔 رابطه روانشناسی (غربی) با عقاید و ارزش ها
🔻موج سوم رفتارگرایی (شامل درمان های مبتنی بر ذهن آگاهی) تا حدی بر آموزه های بودایی استوار است.
🔻عقیده اومانیسم (انسان محوری به جای خدامحوری) در سالم دانستن رفتار همجنس گرایانه در کتابچه طبقه بندی اختلالات روانی (DSM) بروز کرده؛
🔻 عقیده به فمینیسم و پست مدرنیسم به ترتیب در نظریه های روان درمانی فمینیستی و پست مدرنیستی رخ نموده است.
📘 درسنامه روانشناسی اسلامی، ص ۲۵
👈 ادامه دارد...
↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید.
➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
🔸جامعه چگونه بی رحم میشود؟
✍برشی از نشست بررسی مسئله حجاب از نگاه روانشناختی
👤 با تدریس: دکتر سیدعلی مرعشی
دکترای حرفه ای پزشکی، عضو هیات علمی و رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز
➖➖➖➖➖➖➖
📥 لینک دریافت صوت #نشست
🌐 fatehan.net/post/211
➖➖➖➖➖➖➖
↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید.
➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
📝 درسنامه روانشناسی اسلامی
✏️ دکتر سید علی مرعشی
🤔 پیش فرض های اعتقادی رفتارگرایان
🔻در روانشناسی، رفتار گرایان براساس چند پیش فرض "اعتقادی" روش پژوهش خود را صورت بندی کردند و یافته های ایشان در آن چارچوب، معتبر محسوب میشد. با اندکی دقت در کارهای رفتارگرایان در می یابیم که پیش فرض ها مشتمل بر "رئالیسم، ماتریالیسم پوزیتیویسم و جبرگرایی علی" هستند.
🔻چنانچه این پیش فرض ها نقض شوند، یافته های رفتارگرایان بی اعتبار خواهند بود، کما اینکه بعدها به موازات روشن شدن تعارض های درونی پوزیتیویسم و کاهش اعتبار آن اخلاف رفتارگرایان اولیه، نقش ذهن را در رفتار پذیرفتند در حالی که ذهن قابل مشاهده و اندازه گیری نبود.
🔻 نکته مهم آن است که اگر کسی در روانشناسی ملتزم به پذیرفتن نظریات رفتارگرایان باشد و غیر از آن را نپذیرد عملاً پیش فرض های عقیدتی رفتارگرایی را (که دیگر علم نیستند) نیز پذیرفته است.
📘 درسنامه روانشناسی اسلامی، ص ۲۳، ۲۴
👈 ادامه دارد...
↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید.
➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
🔸برای داشتن فرزندان متعادل محبت مشروط لازم است یا نامشروط؟
🔹در روانشناسی رشد آمده است برای اینکه شخصیت بچه انسان به شکل متعادل رشد کند دو نوع محبت نیاز دارد، یکی محبت پدرانه موسوم به محبت مشروع یا محبت مقتدرانه است و دوم محبت مادرانه یا نامشروط.
🔹 این دو نوع محبت مثل چسب دوقلو هستند مثل فاز و نول برق هستند جای همدیگر را نمیتوانند بگیرند نمیشود یکی را حذف کرد آن یکی را زیادتر کرد، باید از هر دو نوع وجود داشته باشد که شخصیت انسان متعادل بار بیاید و اگر یکی از این دو نوع محبت وجود نداشته باشد فرزندان دچار کمبودهای عاطفی میشوند، این گرسنگی های عاطفی که در بچهها هست سبب میشود که بچهها نتوانند دوست بدارند چون تجربه نکردند که به اندازه کافی دوست داشته شده باشند.
🔹 بنابراین گرایش این بچهها به بی رحمی بیشتر خواهد بود و اینها حاضرند برای خودشان دیگران را قربانی کنند پس بنابراین بچههایی که زیر پروبال پدرو مادر و محیط خانواده بزرگ نمیشوند خطر درشان وجود دارد که تبدیل شوند به موجودات بی رحم و وقتی تعداد بی رحم و خودخواه در جامعه زیاد شد طبیعتا امنیت اجتماعی به خطر میافتد.
🎙برشی از نشست بررسی مسئله حجاب از نگاه روانشناختی
👤 با تدریس:دکتر سیدعلی مرعشی
دکترای حرفه ای پزشکی، عضو هیات علمی و رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز
📥 لینک دریافت صوت #نشست
🌐 fatehan.net/post/211
➖➖➖➖➖➖➖
↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید.
➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
📝 درسنامه روانشناسی اسلامی
✏️ دکتر سید علی مرعشی
🤔 محدودیت های علوم تجربی
🔻همه آگاهی های مورد نیاز بشر از راه تجربه قابل وصول نیستند. در جهان غرب نیز اذعان می شود که علم تجربی با وجود جایگاه گرانقدری که دارد، قادر نیست معلومات و معارف جامعی درباره جهان در اختیار بشر قرار داده یا درباره هر آنچه بشر نیاز دارد نظر دهد.برای مثال یافته های علوم تجربی نمیتوانند به سؤالات مهمی مانند اینکه "آیا اعدام یک قاتل عادلانه و اخلاقی است یا نه؟" پاسخ دهند.
🔻 این علوم نمی توانند هر آنچه بشر در زمینه موضوعات اخلاقی، حقوقی، هنری و امثال آنها نیاز دارد به بشر اعطا کنند و یا به سؤالات بنیادینی مانند اینکه «آیا جهان هدفی دارد؟» پاسخ دهند. دانش تجربی اساساً حیطه کار خود را در خارج از این موضوعات تعریف کرده و در مورد آنها ساکت است.
🔻به این ترتیب گرچه برای شناخت، واقعیات روش های تجربی سودمندند و نباید نادیده گرفته شوند، اما آنچه اشکال دارد آن است که باب های دیگر معرفت و شناخت مانند خرد و منطق و یا وحی بسته شوند.
📘 درسنامه روانشناسی اسلامی، ص ۱۸
👈 ادامه دارد...
↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید.
➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
📝 درسنامه روانشناسی اسلامی
✏️ دکتر سید علی مرعشی
🤔علم تجربی تا چه اندازه آئینه حقیقت است؟
🔻چنین نیست که اگر نوعی واکنش شیمیایی یا پدیده ای فیزیکی از راه مشاهده و اندازه گیری کشف شد، به سادگی بتوان صحت آن را انکار کرد، اما از آن سو توجه به این نکته ضروری است که الزاماً همه واقعیت منحصر در همان نیست که مشاهده شده، است و اینکه نتایج همواره و لزوما یقینی نیستند؛ زیرا ممکن است بخشی از واقعیت به فراچنگ مشاهده و اندازه گیری پژوهشگر نیامده باشد؛ ممکن است آنچه مشاهده شده به درستی تفسیر و تبیین نشده باشد؛ ممکن است در سنجش ها خطایی رخ داده باشد؛ یا پژوهشگر تحت تأثیر ارزش های خودآگاه و ناخودآگاه خود، نتیجه سوگیرانه ای از مشاهدات گرفته باشد.
📘 درسنامه روانشناسی اسلامی، ص ۱۸
👈 ادامه دارد...
↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید.
➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
📝 درسنامه روانشناسی اسلامی
✏️ دکتر سید علی مرعشی
🤔جایگاه تجارب عینی در دانسته های بشری
🔻 در مورد علوم تجربی افراط ها و تفریط هایی مشاهده می شود. گروهی محدودیت های علوم تجربی را، دلیلی بر رد اساس این علوم می گیرند؛ لیکن در زندگی عادی به تولیدات همین علوم اتکا می کنند. آنها سوار بر خودرو و هواپیمایی می شوند که دستاورد همین علوم تجربی است و داروها و درمان هایی را استفاده می کنند که حاصل سال ها تلاش آزمایشگاهی است! شاید این گروه چنین تصور کنند که نفی علوم تجربی برای دفاع از دین و معارف عقلانی سودمند است.
🔻 از سوی دیگر عده ای هیچ یک از راه های شناخت را جز روش تجربی، معتبر ندانسته و بدون توجه به محدودیت های این ،روش پاسخ به همه نیازهای بشری را به علم تجربی احاله می کنند.
🔻گروه سومی نیز تلاش دارند دین را از ساحت های مهم زندگی روزمره زدوده و به آسمان ها حواله کنند. از دید این گروه باید قرآن و سایر کتاب های دینی را فقط برای تبرک، بوسید! بر چشم نهاد و به کناری گذاشت؛ و نیاز به روان شناسی را نیز به ناچار باید با همان روان شناسی متعارف تأمین کرد. چنین اندیشه ای ماهیت سکولار داشته و به تصور حفظ قداست ،دین آن را از پاسخ به مهمترین مسائل زندگی بشری منع می کند...
📘 درسنامه روانشناسی اسلامی، ص ۱۶_۱۷
👈 ادامه دارد...
↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید.
➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️آیا همه غیر مسلمانان به جهنم میروند؟
🔹ماجرای خانم دکتری که حواس استاد ازغدی را در نماز پرت کرد
📱@jabe_siyah
هدایت شده از فضایل مولا علی علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓🌐آیه لا اکراه فی الدین یعنی چی؟
آیا به این معنیست که حجاب در اسلام آزاده؟
🎙 استاد قرائتی
#اللّهم_صلّ_علی_محمّدوآل_محمّدوعجّل_فرجهم
💎فضایل مولایمان را به همه بگوییم
👈کپی آزاد
@Emmam_Ali
دوره توانمندسازی اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز
✅
مباحثی در اپیستمولوژیدکتر سید علی مرعشی --------------------------------------- با استفاده از لپ تاپ از طریق لینک زیر جلسه ضبط شده را مشاهده فرمایید http://meeting.scu.ac.ir/po3n4ezv6q24/ ☘ تذکر: چون در خلال برنامه اینترنت برای حدود یک دقیقه قطع شد چنانچه به این قطعی برخورد کردید ادامه جلسه را بعد از آن مشاهده فرمایید. ----‐‐-‐‐----------------------------- کانال دکتر مرعشی https://eitaa.com/SAmarashi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️💢⭕️
♨️🎞دوربین مخفی| آزمایش اجتماعی با موضوع حجاب
📍به نظر شما مردم به خانمی که ماشینش خراب شده چطور کمک میکنن؟
📍ما با انجام یک آزمایش اجتماعی تاثیر حجاب یک خانم روی نحوه کمک کردن مردم بهش رو بررسی کردیم
🔍قضاوت با شما
#پیشنهاددانلود
هدایت شده از #افق_ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
..
♻️ شیرین زبانی دختر/ بهش میگی امر به معروف کن، میگه بلد نیستم! چرا بلد نیستی....
@ahlolbasarدکتراکبری.mp3
3.69M
💥حتما حتما استماع بفرمایید🔥
🍃🌹🍃
📢 صوت وبینار💥 نشست علمی - تخصصی روانشناسی عفاف و حجاب
موضوع: اورژانسهای جنسی در روانپزشکی آمریکا
#تجاوز #محارم #الکل و...
🔥چرا نمی خواهند جوانان ما آگاه باشند؟🔥
🎙کارشناس: دکتر علی اصغر اکبری
#نشست_بصیرتی
#ثامن
#جهاد_تبیین
ایتا و روبیکا
@ahlolbasar
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اینجا ایران یا عراق نیست، اینجا کشور هلند هست که روز به روز داره بر با حجاب ها افزوده میشه
اون وقت دختره احمق تو ایران کشف حجاب میکنه، در حالی که هنوز فلسفه حجاب رو نمیدونه !
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از سید کمیل حسینی
رصد > سیاست
۱۲۶
حسین شریعتمداری:
لایحه ارسالی به مجلس برای عفاف است یا گسترش بیحجابی؟!/ با این لایحه باید به حال ملت ایران و خون شهدا گریست
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۷کد مطلب: 838159
نگاهی به مفاد این لایحه و مقایسه مواد پیشنهادی آن با قوانین موجود، این تلقی را به دنبال دارد که انگار لایحه یاد شده نه برای مقابله با بیحجابی، بلکه با هدف (ولو ناخواسته) حذف موانع قانونی موجود و زمینهسازی برای گسترش این پدیده زشت و پلشت تهیه شده است!
لایحه ارسالی به مجلس برای عفاف است یا گسترش بیحجابی؟!/ با این لایحه باید به حال ملت ایران و خون شهدا گریست
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری در یادداشتی تحت عنوان «لایحه عفاف یا گسترش بیحجابی؟!» نوشت:
۱- میگویند؛ در یکی از روزهای زمستان، شخصی از همسایه خود شکایت کرده بود که برف پشت بامش را جلوی در خانه ما ریخته و تردد ما را با دشواری روبهرو کرده است. دادگاه بعد از بررسی ماجرا، شکایت را وارد دانسته و طی حکمی همسایه را ملزم کرد که برفها را از جلوی خانه شاکی پاک کند. حکم دادگاه اما، در اواسط مرداد ماه و در اوج گرمای هوا صادر و ابلاغ شده بود!... شاکی ضمن تشکر از سرعت عمل(!) دادگاه، اعلام کرد که شکایت خود را پس گرفته است و اصلاً شتر دیدی؟! ندیدی!
۲- اخیراً لایحهای با عنوان «لایحه عفاف و حجاب» از سوی دستگاه قضایی تهیه شده و توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. نگاهی به مفاد این لایحه و مقایسه مواد پیشنهادی آن با قوانین موجود، این تلقی را به دنبال دارد که انگار لایحه یاد شده نه برای مقابله با بیحجابی، بلکه با هدف (ولو ناخواسته) حذف موانع قانونی موجود و زمینهسازی برای گسترش این پدیده زشت و پلشت تهیه شده است!
۳- به عنوان نمونه -و فقط یک نمونه از دهها نمونه دیگر- در ماده یک لایحه آمده است:
«فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) مکلف است به زنانی که مرتکب رفتار موضوع ماده(۲) این قانون میشوند در مرتبه اول از طریق مقتضی با استفاده از فناوریهای نوین و سامانههای هوشمند مانند ارسال پیامک تذکر دهد. در صورت تکرار این رفتار در مرتبه دوم از طریق سامانههای مذکور معادل یکدهم جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه سوم معادل یک پنجم جزای نقدی درجه هشت جریمه نماید و در مرتبه چهارم مرتکب را جهت تعقیب کیفری و اعمال مجازات موضوع ماده(۲) به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی کند. اعلام تذکر، جریمه و معرفی به مراجع قضایی باید مستند به ادله با قراین کافی باشد»!
لطفاً دقت کنید. بر اساس قوانین موجود، کشف حجاب در اماکن عمومی «جرم مشهود» است و مقابله با آن وظیفه قانونی و تعریف شده ضابطان قضایی (اعم از نیروی انتظامی و بسیج و...) است. توضیح آن که جرم مشهود به جرایمی گفته میشود که در آن عمل مجرمانه (در اینجا کشف حجاب) در مکان عمومی رخ بدهد یا بهگونهای باشد که وقوع جرم توسط نیروی انتظامی یا مردم دیده شود و یا وقوع جرم و متهم آن، محرز و آشکار باشد. مطابق قوانین موجود (که بدیهی نیز هست) مأمورین انتظامی به محض اطلاع از وقوع یک جرم مشهود باید به مقابله با آن برخیزند و از وقوع آن جلوگیری کرده و در صورت لزوم، مجرم را همراه با مستندات جرم به مراجع قضایی تحویل بدهند.
حالا به مفاد ماده یک لایحه عفاف و حجاب توجه کنید. در آن آمده است که ماموران نیروی انتظامی در صورت مشاهده کسانی که کشف حجاب (جرم مشهود) کردهاند «در مرتبه اول از طریق مقتضی با استفاده از فناوریهای نوین و سامانههای هوشمند مانند ارسال پیامک تذکر دهد. در صورت تکرار این رفتار در مرتبه دوم از طریق سامانههای مذکور معادل یک دهم جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه سوم معادل یک پنجم جزای نقدی درجه هشت جریمه نماید و در مرتبه چهارم مرتکب را جهت تعقیب کیفری و اعمال مجازات موضوع ماده(۲) به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی کند»! به بیان دیگر، اولاً؛ وظیفه تصریح شده مقابله با جرم مشهود از ماموران سلب شده است! ثانیاً؛ مجازات کشف حجاب، از دایره جرایم کیفری حذف شده و به جرایمی از نوع «تخلف»! آنهم با مجازات نقدی تقریباً ناچیز تبدیل شده است! ثالثاً؛ امکان برخورد با این پدیده عفتسوز از سایر نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده و حال آنکه برخورد آنان با جرایم مشهود یک ماموریت قانونی و مصوب مجلس و فرماندهی کل قواست! رابعاً مردم از انجام تکلیف دینی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر نه فقط منع شدهاند، بلکه اقدام آنها در این زمینه بهگونهای یک اقدام مجرمانه نیز تلقی شده است! و مثلاً حق ندارند از تردد کشفحجابکنندگان در معابر عمومی و انظار عامه جلوگیری کنند!
هدایت شده از سید کمیل حسینی
از این روی استدعا داریم لایحه را به دقت مطالعه فرمایند و -با عرض پوزش- به نظر مشاوران بسنده نکنند.
دوم: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از هر سلیقه سیاسی که برخوردار باشند، به یقین در پایبندی به اسلام عزیز و حفظ عفت و سلامت جامعه و خانواده اشتراک نظر دارند. مطالعه لایحه یادشده به وضوح و بدون کمترین تردیدی میتواند طرد قطعی آن از سوی نمایندگان ملت را به دنبال داشته باشد.
هدایت شده از سید کمیل حسینی
۴- و اما، حالا به شاه بیت! ماده یک این لایحه نظری بیندازید! چه میبینید؟! مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟ باید برای کشفحجابکننده پیامک بفرستد و به او تذکر بدهد! اگر مراعات نکرد چه؟ پیامک دوم! اگر بازهم... پیامک سوم! و... خودتان قضاوت کنید. آیا این فرمول پیشنهادی در لایحه یادشده غیر از رها کردن پدیده خانمانبرانداز و عفتسوز کشف حجاب و تشویق دشمن به بهرهگیری از زنان فریبخورده برای ادامه این راه پلشت، مفهوم و معنای دیگری دارد؟! آیا این ماده خندهدار نیست؟! البته که خندهدار نیست، بلکه بر احوال ملت و خون شهدا و شهید و شهادت و مجاهدتهای ۴۴ ساله ملت و... باید گریست!
۵- در تبصره یک از ماده یک آمده است «چنانچه رفتار موضوع ماده ۲ در وسیله نقلیه توسط راننده ارتکاب یابد در مرتبه سوم علاوهبر اعمال مقررات مذکور در این ماده وسیله نقلیه به مدت یک هفته توقیف الکترونیکی میشود و در مرتبه چهارم به موجب حکم دادگاه تا مدت یک ماه توقیف میشود». سؤال این است که آیا راننده خودرو نسبت به کشفحجاب سرنشینان خودرو مسئولیتی ندارد؟! اگر سرنشینان کشفحجاب کرده نیز مورد بازخواست قرار خواهند گرفت، چرا در تبصره مزبور به آن اشارهای نشده است؟ و اگر پاسخ منفی باشد! به مفهوم آن است که خانمهای بیحجاب در صورتی که راننده خودرو نباشند، میتوانند به کشف حجاب خود ادامه دهند! در این حالت تبصره یاد شده چه فایده و کاربردی دارد؟!... هیچ!
۶- در جای جای این لایحه، مجازاتهایی که برای کشف حجاب در قوانین جاری کشور پیشبینی شده، تخفیف یافته و به جزای نقدی تبدیل شده است. جزای نقدی پیشبینی شده در لایحه نیز اگرچه بسیار اندک و ناچیز است ولی حتی اگر مبالغ کلانی هم باشد، بازهم بیاثر است و بازدارنده نیست! چرا؟! ظاهراً تهیهکنندگان محترم این لایحه نمیدانند که دشمن از پدیده بیحجابی به عنوان یک اهرم موثر برای مقابله با عفت عمومی، فروپاشی نهاد خانواده و نهایتاً مقابله با اساس نظام و هویت اسلامی مردم این مرز و بوم استفاده میکند. به بیان دیگر، بیحجابی زنان و پوششهای زننده مردان بخشی از یک جنگ ترکیبی است و بدیهی است که دشمن برای پرداخت هزینه آن، حتی در مقیاس کلان نیز کمترین تردیدی به خود راه نمیدهد. چند تن از زنان بیحجاب دستگیر شده که از اجیرشدگان دستچندم و بیاهمیت بودهاند، اعتراف کردهاند که برای هر یک ساعت حضور در خیابان مبلغ سه دلار دستمزد میگرفتهاند و یکی از آنها میزان درآمد یک ماه خود را ۵۰ میلیون تومان اعلام کرده بود. حالا حساب کنید که عوامل اصلی و سرنخها چه میزان کلانی دریافت میکنند؟! اگر تهیهکنندگان محترم لایحه تصور میکنند که با جریمه نقدی میتوانند از ادامه بیحجابی جلوگیری کنند، به جرأت میتوان گفت که از الفبای ترفندهای دشمن نیز چیزی نمیدانند!
۷- همین جا باید اذعان کرد که بیشتر زنان و دختران کشف حجابکننده افراد پاکدلی هستند که از عمق ماجرا بیخبرند. به قول حکیمانه حضرت آقا: «کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است؛ هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است. خیلی از کسانی که کشفحجاب میکنند نمیدانند این را؛ اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند میکنند چه کسانی هستند، قطعاً نمیکنند؛ من میدانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دینند، اهل تضرّعند، اهل ماه رمضانند، اهلگریه و دعایند، [منتها] توجّه ندارند که چه کسی پشت این سیاستِ رفعِ حجاب و مبارزه با حجاب است. جاسوسهای دشمن، دستگاههای جاسوسی دشمن، دنبال این قضیّه هستند. اگر بدانند، حتماً نمیکنند».
نجات این طیف از زنان و دختران که بازهم به قول رهبر معظم انقلاب «دختران خود ما هستند» وظیفه قطعی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. بنابراین لایحهای که به جای پیشگیری از کشفحجاب، انجام این اقدام ناپسند و زیانبار را تسهیل کرده و آسان میسازد، جفایی بزرگ و نابخشودنی در حق این طیف از فرزندان فریبخورده خودمان است. وقتی دشمن از آنها سوءاستفاده میکند بدیهی است که پیشگیری از سوءاستفاده دشمن وظیفه بیچون و چرای نظام و همه مردم است.
۸- درباره خسارتبار بودن لایحه یاد شده، گفتنیهای دیگری نیز هست، که برای پیشگیری از اطاله کلام، میگذاریم و به فرصت دیگری موکول میکنیم. اما در این میان دو نکته حائز اهمیت و سرنوشتساز را نمیتوان و نباید ناگفته گذاشت؛
اول: این لایحه از سوی قوه قضائیه ارائه شده است و با شناختی که از شخصیت برجسته، متقی، انقلابی و هوشمند جناب آقای اژهای، ریاست محترم و فداکار قوه قضائیه در دست است و کارنامه سراسر افتخار ایشان نیز بهترین گواه آن است، بسیار بعید میدانیم که از متن لایحه مورد اشاره با خبر باشند.
❌تمدید شد❌
📶 نشست علمی "علم، دین، خرافات"
👤مدرس: دکتر سید علی مرعشی
دکترای حرفه ای پزشکی، ام پی اچ در بهداشت اجتماعی، دکترای تخصصی روانشناسی، عضو هیات علمی و رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز
🗓 تاریخ برگزاری: جمعه ۵ خرداد ماه
🕤 ساعت ۱۵
2⃣ ۲ ساعت وبینار
⁉️ همراه با پرسش و پاسخ
🔺ادمین ثبتنام و جهت کسب اطلاعات بيشتر:
🆔 @fatehan_admin2
↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید.
➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
سلام
https://www.farsnews.ir/my/c/199238
🔴در خواست بازنگری در لایحه حجاب و عفاف
لطفااااااا حمایت کنید و توی گروهاتون ارسال کنین
این لایحه بیشتر مدافع بیحجابی هست تا حجاب !!
کشوری که مردمانش درگیر بی بندوباری شود #اقتصادش زمین خواهد خورد چون بجای کار تولید درگیر مسایل دیگر میشوند جای که شهوت امد حکمت وبرکت خواهد رفت
#نشر
🍃🌺🍃
هدایت شده از بیداری ملت
هشدار❗️❗️❗️
🔴 چرا رسانه های غربگرا با لایحه عفاف و حجاب مانند طرح فضای مجازی برخورد نکردند؟
🔰بمباران رسانه ای، حجم تحریف و شبهه پراکنی رسانه های غربگرای داخلی و معاند خارجی و همچنین فعالیت های تخریبی این جریانات در شبکه های اجتماعی، در مورد طرح #فضای_مجازی مجلس (مشهور به صیانت) با نوع موضع گیری آنها در خصوص لایحه عفاف و #حجاب قابل مقایسه با یکدیگر نیست.
👈 هم از بخش هایی از محتوای این لایحه که در رسانه های رسمی منتشر شده و هم از نوع مواجهه رسانه های غربگرا در این موضوع متوجه می شویم که این لایحه در نهایت به #نفع بی بندو بارهاست و معضل به وجود آمده در زمینه حجاب و عفاف را حل نمی کند. اتفاقاً در برخی موارد منجر به #عادی_شدن هنجارشکنی های قبلی می شود❗️
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
📝لایحه عفاف وحجابی که نوشته شده است نه تنها بازدارنده نیست، بلکه با اشکالات فراوانی که دارد،گسترش دهنده پدیده ی خانمان سوز بی حجابی، است.
مطالبهی دین یاران و دین داران از دولت و مجلس اینست که پروژهی دیوار برلین را ببینند و متناسب با آن لایحه بنویسند.
امروز کشف حجاب مهمات جنگ ترکیبی و شناختی است.
👤 حاج مهدی سلحشور
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat