eitaa logo
دکتر مرعشی
2هزار دنبال‌کننده
423 عکس
648 ویدیو
72 فایل
این کانال برای ارائه مباحث علمی و معرفتی ایجاد شده است. دکتر مرعشی: پزشک و متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز. شماره عضویت نظام روانشناسی 8324. شماره پروانه نظام روانشناسی 3024
مشاهده در ایتا
دانلود
☝️جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید.
باسمه تعالی با سلام و احترام *فیلم ضبط شده* وبینار "جستاری در نوروسایکولوژی وضو - انطباق طراحی وضو با طراحی قشر حسی مخ" در لینک زیر http://meeting.scu.ac.ir/p61zii1h23bs/ در دسترس عزیزان است. برای استفاده از لینک لازم است اپلیکیشن adobe connect روی دستگاه شما نصب شده باشد.
📶 کارگاه آنلاین | بر مبنای دیدگاه‌های علمی و سپس دیدگاه‌های دینی 👤 مدرس: دکتر سیدعلی مرعشی | پزشک، متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز 🌸ویژه اساتید و دانشجویان رشته روانشناسی و مشاوره🌸 سرفصل های کارگاه: ۱. ادله طبیعی انگاری خودارضایی ۲. ادله طبیعی‌ انگاری همجنس‌گرایی ۳. معیار احساس سلامت و یا دیسترس(رنج) ۴. معیارهای معلولیت و اختلال در عملکرد ۵. معیار نقض هنجارهای اجتماعی ۶. معیار آماری ۷. معیار سبب شناسی(اتیولوژی) ۸. معیار مشاهده در حیوانات ۹. تحول دیدگاه ها در مورد بهنجار یا نابهنجار بودن خودارضایی ۱۰. نقد و بررسی دیدگاه‌های انجمن روان‌پزشکی آمریکا در خصوص معیارهای بهنجاری در خودارضایی و همجنس‌گرایی ۱۱. معیار لاعلاج بودن ۱۲. نقد مهم نهایی ۱۳. مرور کوتاهی بر نقدهای وارده ۱۴. دیدگاه قرآن درباره خودارضایی ۱۵. خودارضایی در روایات ۱۶. دیدگاه قرآن درباره همجنس‌گرایی ۱۷. همجنس‌گرایی در روایات ۱۸. گزارش‌های موردی از درمان خودارضایی و همجنس‌گرایی 📝 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر👇 📲 09059752600 🆔 @moshaver1 با ما همراه باشید ...
📶 کارگاه جامع 👤 مدرس: دکتر سیدعلی مرعشی | پزشک، متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز 🔰منزل دوم: چيستي روانشناسي اسلامي تا روان‌درماني با رويکرد اسلامي سرفصل های کارگاه: ۱. چيستي و امکان‌سنجي روانشناسي اسلامي (ماهيت روانشناسي اسلامي) ۲. چرايي روانشناسي اسلامي (ضرورت روانشناسي اسلامي) ۳. چگونگي دستيابي به روانشناسي اسلامي (روش شناسي) ۴. اصطلاحات تخصصي، سازه‌ها و سنجه‌ها در روانشناسي اسلامي ۵. فرضيه سازي و آزمون فرضيه در روانشناسي اسلامي ۶. نظريه پردازي در روانشناسي اسلامي ۷. روان‌درماني اسلامي و بهداشت رواني در اسلام ۸. رويکرد روانشناسي اسلامي به مدل زيست پزشکي بيماري‌هاي رواني 📝 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر👇 📲 09363732094 🆔 @moshaver1 با ما همراه باشید ... 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
جرم جهنمیان سکس و مشروب نیست بلکه جرم آنها *نافرمانی* و *لجاجت* با خداست. ما در همین دنیا هم سکس حلال و شراب حلال داریم که استفاده از آنها نافرمانی خدا نیست. در زبان عربی برخلاف فارسی به هر نوشیدنی چه الکلی و چه غیرالکلی شراب گفته می‌شود. آنچه در این دنیا ممنوع است هرج و مرج جنسی است که در آخرت هم وجود ندارد و بهشتیان با همسران خود هستند نه انکه مانند زناکاران بی شرم این دنیا هر روز با کسی باشند و فردا جفت خود را به دیگری بدهند: الدخان كَذَٰلِكَ وَزَوَّجْنَاهُم بِحُورٍ عِينٍ [ ﺁﺭﻱ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎم ﻛﺎﺭ ﭘﺮﻫﻴﺰﻛﺎﺭﺍﻥ] ﭼﻨﻴﻦ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺣﻮﺭﺍﻟﻌﻴﻦ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﺴﺮی ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭﺁﻭﺭﻳﻢ (٥٤). پس آنچه در آخرت هست سکس حیوانی و مرغ و خروسی و گاو و گوسفندی بی در و پیکر نیست بلکه همسری است. شراب بهشتی نیز شراب طهور (پاک) است که مانند مشروبات الکلی این دنیا نجس نیست و شراب بهشتی مانند مشروبات الکلی بی عقلی نمی‌آورد. در زبان عربی به هر نوع نوشیدنی شراب گفته می‌شود اگر روی نوشیدنی های غیرالکلی که در کشورهای عربی تولید می‌شود نگاه کنید عبارت شراب دیده می‌شود. یعنی این محصولی که دست شماست نوشیدنی است و مثلا برای استعمال خارجی نیست. پس شراب در زبان عربی لزوما به معنای مایع نجسی که برخی انسان نماها در این دنیا عقل خود را با آن زایل می‌کنند نیست. بلکه شراب بهشتی که در قرآن کریم آمده به معنای نوشیدنی بهشتی است. نوشیدنی بهشتی پاک است و مشروب الکلی نیست: الإنسان عَالِيَهُمْ ثِيَابُ سُندُسٍ خُضْرٌ وَإِسْتَبْرَقٌ وَحُلُّوا أَسَاوِرَ مِن فِضَّةٍ وَسَقَاهُمْ رَبُّهُمْ شَرَابًا طَهُورًا ﺑﺮ پیکرشان ﺟﺎﻣﻪﻫﺎیی ﺍﺯ ﺣﺮﻳﺮ ﻧﺎﺯﻙ ﻭ ﺳﺒﺰ ﺭﻧﮓ ﻭ ﺩﻳﺒﺎی ﺳﺘﺒﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺎ ﺩﺳﺘﺒﻨﺪﻫﺎیی ﺍﺯ ﻧﻘﺮﻩ ﺁﺭﺍﺳﺘﻪ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ نوشیدنی پاک و طهور ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻰﻧﻮﺷﺎﻧﺪ (٢١). این نوشیدنی بهشتی چون الکلی نیست بی عقلی و نفهمی نمی آورد: الصافات بَيْضَاءَ لَذَّةٍ لِّلشَّارِبِينَ [ﻧﻮﺷﻴﺪﻧﻲ] ﺳﭙﻴﺪ [ﻭ ﺩﺭﺧﺸﻨﺪﻩ]ﻭ ﻟﺬﺕ ﺑﺨﺶ ﺑﺮﺍﻱ ﻧﻮﺷﻨﺪﮔﺎﻥ (٤٦). الصافات لَا فِيهَا غَوْلٌ وَلَا هُمْ عَنْهَا يُنزَفُونَ ﻧﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﺎﻳﻪ ﻓﺴﺎﺩ [ﺟﺴﻢ ﻭ ﻋﻘﻞ] ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﺴﺖ ﻣﻰﺷﻮﻧﺪ (٤٧). بسیار جای ترحم دارند برخی بی سوادان که خیال کرده اند کشف جالبی کرده‌اند و مچ خدا را گرفته اند که بله چه نشستی که همان را که گفته بودند بد است در بهشت سرو می‌کنند! زهی بی سوادی! گویا این شبهه را اولین بار بی سوادانی به هم بافته اند که مصرف الکل، بی عقلی را هم به بی سوادی آنان افزوده و سبب شده تا شیطان آنان را زین کند و بر پشتشان سوار شود و با تاخت به سوی آتش وحشتناک جهنم هین کند. https://eitaa.com/SAmarashi
25.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ولادت کریم اهل بیت مبارک چقدر زیباست ببینید
یک توصیه از جانب خداوند برای شب قدر و برای همیشه: ادْعُوا رَبَّكُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْيَةً إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﻓﺮﻭتنی ﻭ ﺯﺍﺭی ﻭ ﻣﺨﻔﻴﺎﻧﻪ ﺑﺨﻮﺍﻧﻴﺪ [ﻭ ﺍﺯ ﺁﺩﺍﺏ ﻭ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﺩﻋﺎ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻧﻜﻨﻴﺪ] ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺧﺪﺍ ﻣﺘﺠﺎﻭﺯﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ (اعراف ٥٥) وَاذْكُر رَّبَّكَ فِي نَفْسِكَ تَضَرُّعًا وَخِيفَةً وَدُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ وَلَا تَكُن مِّنَ الْغَافِلِينَ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻝ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﻣﺪﺍﺩﺍﻥ ﻭ ﺷﺎﻣﮕﺎﻫﺎﻥ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﻓﺮﻭتنی ﻭ ﺯﺍﺭی ﻭ ﺑﻴﻢ ﻭ ﺗﺮﺱ ﺑﻪ ﺻﺪﺍیی ﺁﺭﺍم ﻭﺁﻫﺴﺘﻪ ﻳﺎﺩ ﻛﻦ ﻭ [ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ یاد ﺧﺪﺍ] ﺍﺯ بیﺧﺒﺮﺍﻥ ﻣﺒﺎﺵ (اعراف ٢٠٥). https://eitaa.com/SAmarashi