حجت_الاسلام_فخریان(_اربعین).mp3
5.39M
﷽
#پادکست
🎙حجت الاسلام والمسلمین #فخریان
قال الحسین علیهالسلام: ولدی علی، والله لا یسکن دمی حتی یبعث الله المهدی
امسال وعدهگاه همۀ ما #اربعین است، اما با زن و بچه...
تا ظهور راهی نیست، به شرطی که «زنها» #قیام کنند...
آقایان! امسال بهخاطر زینب کبری تنها نروید پیادهروی اربعین
#پیشنهاد_دانلود
«با حال مناسب گوش دهید»
عضو #ستّی شوید👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━━━━━━┓
https://eitaa.com/joinchat/331677930C388bc13934
┗━━━━━━━━━━━━━⊰✾✿✾⊱┛
مقام محمود 24 (2).mp3
11.74M
#مقام_محمود ۲۴
#استاد_شجاعی | #استاد_میرباقری
حرکت ما بسمت مقام محدود قطعا با موانع و حملاتی تهدید شده و گاه متوقف می شود.
در این مسیر تنها کسانی قادر به ادامه مسیرند که آموخته باشند چگونه این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.
منبع : کارگاه مقام محمود
عضو #ستّی شوید👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━━━━━━┓
https://eitaa.com/joinchat/331677930C388bc13934
┗━━━━━━━━━━━━━⊰✾✿✾⊱┛
نقش زنان پس از حادثه کربلا
زنان بنى عقيل
دختران عقيل ـ كه شهيدان گران قدرى از بنى عقيل را در كوفه و كربلا تقديم كرده بودند ـ، مرثيه تكان دهنده اى هنگام بازگشت اسيران اهل بيت پيامبر صلى الله عليه و آله به مدينه داشتند. در الإرشاد مفيد، آمده است:
اُمّ لقمان، دختر عقيل بن ابى طالب، وقتى خبر شهادت امام حسين علیه السلام را شنيد، ماتم زده بيرون آمد و خواهرانش: اُمّ هانى، اسماء، رَمْله و زينب، دختران عقيل بن ابى طالب ـ كه رحمت خدا بر آنان باد ـ با او بودند. او براى كشتگان طَف مى گريست و مى گفت:
به پيامبر صلى الله عليه و آله چه خواهيد گفت، اگر از شما بپرسد:
«شما ـ اى واپسينْ امّت ـ، چه كرديد؟
با نسل من و خانواده ام، پس از از دست دادن من كه برخى از آنها اسيرند و برخى در خون غلتيدند؟
من برايتان خيرخواهى كردم و اين، پاداش من نبود كه با خويشانم، پس از من، بدرفتارى كنيد» !
#اربعین
عضو #ستّی شوید👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━━━━━━┓
https://eitaa.com/joinchat/331677930C388bc13934
┗━━━━━━━━━━━━━⊰✾✿✾⊱┛
🌸دختران و رویاهای صورتی
درباب تفاوتهای بنیادینِ «رویا» و «آرمان»
#یادداشت دهم
✅ چند سالی هست که با دقت مضاعفی گفتارهای پیرامون هویت و آینده دختران را بررسی و مطالعه میکنم. از ادبیات فمینیستی و مشاورههای زردِ روانشناسی در این عرصه که بگذریم، یکی از صداهای پرطنین در گوش دخترانِ امروز متعلق به گفتار جریانهایی است که برچسب انقلاب اسلامی، زنِ تراز، الگوی سوم و... دارند. در سالهای اخیر حجم قابل توجهی از آثار رسانهای و فرهنگی اعم از سرود و نماهنگ، کتاب، کارگاه و همایش، صفحات مجازی و... توسط این جریانها برای دختران تولید شده است.
✅ دغدغه ثابت این آثار و محصولات تولیدی درباره دختران، هویتبخشی به آنان در قامت یک انسانِ موثر اجتماعی در آینده است. دغدغهای که میتوان با اغماض آن را منتسب به گفتار انقلاب اسلامی در عرصه زنان و دختران نمود. اما ایده مرکزی اغلب این آثار و فعالیتها معطوف به یک مفهوم کاملا فردگرایانه و سکولار است. «رویا» لب کلام گفتار بدنه مذهبی جامعه درباره دختران در نسبت با هویت و آینده آنهاست. «رویاهایت را بساز» نقطه تلاقی گفتارهای فمینیستی، روانشناسی زرد و بدنه مذهبی است که در امتدادشان به مقوله «هویت جنسیتی» به آن رسیدهاند. این در حالیست که اگرچه انقلاب اسلامی از ایده «زنِ موثر» حمایت میکند، اما به یقین با گفتار فوق ناسازگار است. گفتار بدیل انقلاب اسلامی برای هویت و آینده دختران، «آرمان» است.
✅ «آرمان» با «رویا» تفاوتهای بنیادین دارد. رویا، تصویرگریهای نفس انسانِ سکولار از آینده است که در انقطاع مطلق از تاریخ و جغرافیا قرار دارد. براین اساس، رویا ماهیتی منفعل و ایزوله دارد و فرد را بیرون از حرکت جامعه در مسیر تاریخی خود تعریف میکند. لذا در این گفتار، رویای دختران قبل از انقلاب اسلامی و پس از آن چندان تفاوتی ندارند. هر دو از جنس تارگِت هستند(ببخشید معادل فارسی که حق مطلب را ادا کند نیافتم!) پرواضح است که در چنین فضایی احتمال تعارض منافع میان فرد و جامعه چندان بعید نیست. زیرا تارگتهای فردی نه تنها تعهدی به اهداف جمعی ندارند بلکه حتی امکان قرار گرفتن در موقعیتهای تقابلی و ناهمنوا با نظم و روندهای جمعی نیز دارند. لذا به میزان گسترش این گفتار در میان افراد، جامعه یک گام به سمت گذار از انسجام اجتماعی به انزوای اجتماعی پیش میرود. بحث و تفصیل این گزاره بماند برای بعد...
✅ آرمان اما دقیقا در نقطه مقابل رویا قرار دارد. نقطه عزیمت آرمان، تاریخ است. آرمان، تصویر متعهدانه و مسالهمندِ فرد از آیندهی حرکت تاریخی جامعه است که در این میان رسالتها و ماموریتهایی هم برای زندگی فردی مشخص میکند. لذا آرمان ماهیتی فعال دارد و برخلاف رویا که قائم به فرد است، آرمان قبل از فرد وجود داشته و بعد از او نیز تداوم خواهد داشت. به همین دلیل است که افراد برای آرمان «هزینه» میدهند اما برای رویا نه! موضع افراد نسبت به رویا «ترجیح» است اما نسبت به آرمان، «تکلیف».
✅ الگوی سومِ زیستن، صرفاً در بستر آرمان قابل تحقق است. رویا که «مجاهدت» نمیخواهد. رویا نهایتا با «تلاش» و «برنامهریزی» قابل دستیابیست! رویا به معنای واقعی کلمه «صورتی» است. این آرمان است که با «ایمان» و «یقین» آغاز میشود و با جهاد به مال و جان و آبرو امتداد مییابد. انسانِ انقلاب اسلامی اینگونه زیستنی دارد و اساسا با چنین انسانهایی تمدن جدید رقم میخورد. یک سینه سخن درباره تفاوت این دو گفتار دارم. شاید در فرصتی به تفصیل سخن بگویم.
✅ اما از تمام فعالان حوزه زنان و دختران که در پایگاه انقلاب اسلامی کنش میکنند تقاضای تامل بیشتر دارم. جایگزینی ادبیات آرمان به جای رویا هم برای پسران و هم برای دختران ضروری است. اما تاکید من روی دختران از این جهت است که سهم و نقش دختران در تنظیم و رهبری حرکت اجتماعی بسیار بیشتر و موثرتر از پسران است. لذا دختران را بیشتر دریابید. اگر هویت و آینده دختران نوجوان را به «انقلاب اسلامی» و «ایران مقتدر» پیوند بزنید، برای رفع بسیاری از چالشها و حل مسائل اجتماعی ایران در آینده زمینهسازی کردهاید.
✍ابوالفضل اقبالی
عضو #ستّی شوید👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━━━━━━┓
https://eitaa.com/joinchat/331677930C388bc13934
┗━━━━━━━━━━━━━⊰✾✿✾⊱┛
25.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔞 نگاههای تحريک آمیز با مردها چه میکند؟
#حتما_ببینید
عضو #ستّی شوید👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━━━━━━┓
https://eitaa.com/joinchat/331677930C388bc13934
┗━━━━━━━━━━━━━⊰✾✿✾⊱┛
21.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زن دربرابر زن
♦️آنچه از طرح آزادی زنان به ما نگفتند...
عضو #ستّی شوید👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━━━━━━┓
https://eitaa.com/joinchat/331677930C388bc13934
┗━━━━━━━━━━━━━⊰✾✿✾⊱┛
ستی
زن دربرابر زن ♦️آنچه از طرح آزادی زنان به ما نگفتند... عضو #ستّی شوید👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━━━━━━┓
آگاهی هر فرد ، شاید به دیگران
سرایت نکنـد، اما قطعـا اسبابِ
روشنایی همگان میگردد💡]
💬 #تحلیل_و_تبیین | عشق، باور، جهاد
👈🏻 گفتوگو با نویسنده کتاب «اسم تو مصطفاست»
🌸 رهبر انقلاب: «گاهی اوقات شما میبینید از یک روستا یک شخصیّت منوّر و نورانی برمیخیزد؛ از یک روستای اطراف شهریار یک جوان فداکار و نورانی مثل مصطفیٰ صدرزاده به وجود میآید. ما از این مصطفیٰهای صدرزاده در تمام سرتاسر کشور بسیار داریم، هزاران داریم؛ اینها همه امیدبخش است.» ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
🌹 به مناسبت انتشار تقریظهای حضرت آیتالله خامنهای بر کتابهای «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم»، رسانه KHAMENEI.IR گفتوگویی با خانم راضیه تجار نویسنده کتاب «اسم تو مصطفاست» داشته است.
🔖 #مثل_مصطفی
🔎 ادامه را بخوانید:
khl.ink/f/53619
💬 تمام زندگیام مصطفی بود.
🎤 گفتگوی "ریحانه؛ بخش زن و خانواده" رسانه Khamenei.ir با همسر شهید مصطفی صدرزاده
🔹 یک طرحی در سطح شهرستان شهریار اجرا میشد به عنوان طرح «امین». طلبهها به عنوان مشاور مذهبی وارد مدارس میشدند. در سال ۸۹ به من پیشنهاد این طرح را دادند. به آقا مصطفی گفتم یک چنین طرحی هست ولی من به خاطر اینکه فاطمه کوچک است ــ فاطمه یکی دو ساله بود ــ نمیتوانم بروم. ایشان گفتند من که شغلم آزاد است، میتوانم کارهایم را طوری برنامهریزی کنم، صبح که شما به مدرسه میروید، من فاطمه را نگه دارم و بعدازظهر که شما خانهاید، کارهای فاطمه را شما انجام بدهید و من به کارهایم برسم.
🔹 واقعاً این چنین بود، یعنی آقا مصطفی در آن سه چهار سالی که من مدرسه میرفتم، هر روز صبح فاطمه را با یک اشتیاق خاصی نگه میداشتند و وقتی ظهر من از مدرسه میآمدم، با اینکه کل مدتی که من مدرسه بودم با همدیگر بازی میکردند، آقا مصطفی هنوز خسته نشده بود و میگفت من با فاطمه به پارک میروم تا شما کارها را بکنید مثلاً غذا آماده بشود و یک استراحتی هم بکنید.
🔹 در بحث کار فرهنگی و کار بیرون از خانه، یکسری ملاحظات داشتند. همان ابتدای جلسات خواستگاری، وقتی به ایشان مطرح کردم که میخواهم بیرون از خانه کار کنم، ایشان تأکید میکردند که من هر کاری را نمیتوانم اجازه بدهم. یکی از چیزهایی که برای ایشان مانعی نداشت، معلّمی و کار در مدارس بود. میگفتند این تأثیرگذار است. باید کاری باشد که تأثیرگذار باشد، نه فقط درآمدزا باشد. اگر شما بخواهید بحث درآمد داشته باشید، من در این صورت، اصلاً موافق کار بیرون از منزل نیستم. ولی کاری که قرار باشد تأثیرگذار باشد، از لحاظ فرهنگی بتوانید کسی را تربیت کنید، بتوانید تأثیری روی جامعه بگذارید، روی بچهها بگذارید، من مانعی ندارم.
🔖 #مثل_مصطفی
🔍 ادامه را بخوانید👇
khl.ink/f/53637
عضو #ستّی شوید👇
┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━━━━━━┓
https://eitaa.com/joinchat/331677930C388bc13934
┗━━━━━━━━━━━━━⊰✾✿✾⊱┛