دوست دارم عاشقت باشم؛ نمی خواهی مرا
پس چرا با غم تماشا می کنی گاهی مرا
حسرتش ماندهست بر قلبم 'عزیزم' گفتنت
یوسفم؛ این بار هم بنداز در چاهی مرا
هدایت شده از پرایوتِ دتری
مردهها بیشتر از زندهها گل دریافت میکنند، چون که افسوس قویتر از قدرشناسی است!
جهانی را به هم میریزی از دِلبَرشُدَنهایَت
ازاینرَعنا،ازاینغوغا،ازاینمَحشَرشُدَنهایت