♨️آمار حضور مکاتب و اندیشههای گوناگون در کشور وحشتناک است
🔻 حجتالاسلاموالمسلمین سبحانی رئیس انجمن کلام اسلامی حوزه های علمیه:
◻️ توسعه و رسمیت بخشی به درس خارج کلام در حوزه های علمیه از الزامات ورود به صحنه های مختلف اجتماعی و بین المللی و نیز موفقیت در تبیین بایسته اندیشه ناب الهی است.
◻️ هرجا دانش کلام فعال بوده، حوزه علوم آل الله زنده تر عمل نموده است.
◻️ رصد محیطی مستمر از سطح کشور نشان دهنده آمار وحشتناکی از حضور گروهها، مکاتب و اندیشه های مختلف است که نو به نو در حال ازدیاد هستند.
◻️ متاسفانه کلام در حوزههای علمیه منسوخ شده و نیازمند کلامی برای پاسخ به تهاجمات به حوزه و اسلام هستیم.
هنوز کلام اسلامی از دروس حاشیه ای تلقی می شود.
◻️ حوزههای علمیه و جامعه شیعی ما در گذشته درگیر فضاهای جدید و گفتگو با دیگران نبودند؛ این مهم سبب شده است تا کلام که برای گفتوگو با سایر افکار و اندیشه هاست، به حاشیه کشانده شود.
📚تصديق گواهى صد نفر از علماى بنى اسرائيل
عصر حضرت داوود عليهالسلام بود. در ميان بنى اسرائيل عابدى بود بسيار عبادت مىكرد به گونهاى كه حضرت داوود عليهالسلام از آن همه توفيق او شگفت زده شد، خداوند به داوود عليهالسلام وحى كرد: از عبادتهاى آن عابد تعجب نكن او رياكار و خودنما است.
مدتى گذشت، آن عابد از دنيا رفت، جمعى نزد داوود عليهالسلام آمدند و گفتند: آن عابد از دنيا رفته است.
داوود عليهالسلام فرمود: جنازهاش را ببريد و به خاك بسپاريد.
اين موضوع موجب ناراحتى و بگو مگوى بنى اسرائيل شد كه چرا داوود عليهالسلام شخصا در كفن كردن و دفن او شركت ننموده است؟! وقتى كه بنى اسرائيل او را غسل دادند، پنجاه نفر از آنها برخاستند و گواهى دادند كه از آن عابد جز كار خير نديدهاند؛ پس از دفن او، خداوند به داوود عليهالسلام وحى كرد: چرا در كفن كردن و دفن آن عابد حاضر نشدى؟ داوود عليهالسلام عرض كرد: به خاطر آن چه را كه در مورد او به من وحى كردى [كه او رياكار است] خداوند فرمود: اگر او چنين بود، ولى گروهى از علما و راهبان گواهى دادند كه جز خير از او نديدهاند، گواهى آنها را پذيرفتم و آن چه را در مورد آن عابد مىدانستم پوشاندم. [شايد راز بخشش خداوند از اين رو بود كه آن عابد تظاهر به گناه نمىكرد. و به گونهاى با مردم و علما و رهبانان رفتار كرده؛ و مردمدارى نموده بود كه خداوند رضايت آنها را موجب عفو قرار
💎یکبار از زنی موفق خواستم تا راز خود را با من در میان بگذارد. لبخندی زد و گفت:
موفقیت من زمانی آغاز شد که نبردهای کوچک را به جنگجویان کوچک واگذار کردم.
دست از جنگیدن با کسانی که غیبتم را می کردند برداشتم.
دست از جنگیدن با خانواده همسرم کشیدم.
دیگر به دنبال جنگیدن برای جلب توجه نبودم،
سعی نکردم انتظارات دیگران را برآورده کنم و همه را شاد و راضی نگه دارم.
دیگر سعی نکردم کسی را راضی کنم که درباره من اشتباه می کند.
آنگاه شروع کردم به جنگیدن برای:
اهدافم
رویاهایم
ایده هایم و
سرنوشتم
روزی که جنگ های کوچک را متوقف کردم
روزی بود که مسیر موفقیتم آغاز شد.
هر نبردی ارزش زمان و روزهای زندگی ما را ندارد. نبردهایمان را عاقلانه انتخاب کنیم.
#حدیث ✨
🌸امام صادق (ع):
🍃هر كه به دنيا دل بسته شود،دلش به سه چيز بسته مى شود: اندوه پايان ناپذير،آرزوى دست نيافتنى،و اميد نارسيدنى
📚کافی، ج ۲، ص ۳۲۰
انهدام باند ورود سلاح به کشور
🔹فرمانده انتظامی کرمانشاه: پس از اطلاع پلیس مبنی بر ورود یک محموله اسلحه غیرمجاز از کشورهای همسایه به داخل توسط اعضای یک باند، ماموران در عملیاتی غافلگیرانه آن را توقیف کردند.
🔹در بازرسی از خودرو توقیفی، ۱۰۰ قبضه کلت کمری غیرمجاز که به شکل حرفهای جاساز شده بود، کشف شد.
رئیسی: وضعیت فعلی قیمتها قابل قبول نیست
🔹با وجود دستاوردهای امیدوارکننده در حوزههای مختلف از جمله رشد قابل توجه فروش نفت، افزایش تبادلات با کشورهای منطقه اوراسیا و نظایر آن، اما وضعیت موجود در عرصه تنظیم و کنترل بازار و قیمتها قابل قبول نیست.
🔹اعلام مواضع و اطلاعرسانی از مسائل مرتبط با دولت باید کاملا با هماهنگی سخنگوی دولت انجام شود.
🔹از سوی دیگر مدیر و محور اقدامات و برنامههای اقتصادی دولت شخص معاون اول است و هر گونه اطلاعرسانی در خصوص مباحث اقتصادی نیز باید با هماهنگی ایشان باشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپی جذاب از انتقال تیپ ویژه صابرین از تهران به منطقه رزمایش پیامبر اعظم ۱۷
✍داستان واقعی
کلاغی که مامور خدا بود !
آقای شیخ حسین انصاریان میفرمود:
یه روز جمعه با دوستان رفتیم کوه
دوستان یه آبگوشت و چای روی هیزم درست کردن.
سفره ناهار چیده شد ماست، سبزی،نون .
دوتا از دوستان رفتن دیگ آبگوشتی رو بیارن که یه کلاغی از راه رسید رو سر این دیگ و یه فضله ای انداخت تو دیگ آبگوشتی..
گفت اون روز اردو برای ما شد زهر مار،توکوه گشنه بودیم
همه ماست و سبزی خوردیم.
خیلی سخت گذشت و خیلی هم رفقا
تف و لعن کلاغ کردن گاهی هم میخندیدن ولی در اصل ناراحت بودن.
وقت رفتن دوتا از رفقا رفتن دیگ رو خالی کنن، دیدیم دیگ که خالی کردن یه عقرب سیاهی ته دیگ هست!
و اگر خدا این کلاغ رو نرسانده بود ما این آبگوشت رو میخوردیم و همه مون میمردیم کسی هم نبود.
اگر اون عقرب را ندیده بودن هنوز هم میگفتن یه روز رفتیم کوه خدا حالمونو گرفت..
حالتو نگرفت، جونت رو نجات داد!
خدا میدونه این بلاهایی که تو
زندگی ما هست پشت پرده چیه.
✨امام حسن عسکری فرمودند:
هیچ گرفتاری و بلایی نیست مگر آنکه
نعمتی از خداوند آن را در میان گرفته است.
🔵چقدر به خدا حسن ظن داریم؟
#آموزنده
سید مرتضى در وصیت خود آورده است که تمام نمازهاى واجب مرا که در طول عمرم خواندهام به نیابت از من دوباره بخوانید.
وقتى این سخنان از ایشان نقل شد، نزدیکان و اطرافیان شگفتزده شدند و پرسیدند چرا؟! شما که فردى وارسته بودید و اهمیت فوقالعادهای به نماز میدادید، علاقهمند و عاشق نماز بودید و همیشه قبل از فرارسیدن وقت نماز وضو گرفته ، آماده میشدید تا وقت نماز فرا رسد، حال چه شد که اینگونه وصیت میکنید؟!
🔹 سید در پاسخ فرمود: آرى من علاقهمند به نماز بلکه عاشق نماز و راز و نیاز با خالق خود بودم و از راز و نیاز هم لذت فراوان میبردم، ازاینرو همیشه قبل از فرارسیدن وقت نماز لحظهشماری میکردم تا وقت نماز برسد و این تکلیف الهى را انجام دهم و به دلیل همین علاقه شدید و لذت از نماز، وصیت میکنم که تمام نمازهاى مرا دوباره بخوانید زیرا تصور من این است که شاید نمازهاى من صد در صد خالص براى خدا انجام نگرفته باشد بلکه درصدى از آنها به خاطر لذت روحى و معنوى خودم به انجام رسیده باشد! پس همه را قضا کنید چون اگر یک درصد از نماز هم براى غیر خدا انجامگرفته باشد، شایسته درگاه الهى نیست و میترسم به همین سبب اعمال و راز و نیازهاى من مورد پذیرش خداى منان قرار نگیرد!
🌼 آیت الله بهجت رحمت الله علیه:
«مرحوم مجلسي رحمة الله عليه در يکي از مولفاتش نوشته است :« اگر انسان به طب مأثور(حدیث نقل شده) از ائمه اطهار(عليهم السلام) عمل کند، به بيماري مبتلا نمي شود و بنده هم في الجمله ديده ام شخصي به طب مأثور عمل کرد، حدود 80 سال داشت و مريض نشده بود.
---------------------------------
#آجرک_الله_یا_بقیة_الله🥀
بشکند پاے کسے کہ لگدش سنگین بود
تا ڪہ زد سلسلہ ي #آل_عبا ریخٺ بهم
ثلث ساداٺ ميان در و ديوار افتاد
نسل ساداٺ بہ يك ضربہ ي پا ریخٺ بهم
#یا_صدیقه_الشهیده💔🥀
#ایام_فاطمیه💔
تعمیرکار موتور بودم . دل کندم رفتم جبهه؛ توی جهاد. کار زیاد بود؛ گاهی شب تا صبح. پشت هم موتورهای ترکش خورده می آوردند برای تعمیر. کارم چند برابر تهران بود ، حقوق نصف نصف هم نبود.
آخر شب بود . رضوی آمده بود به ما سر بزند . قیافه ام خسته بود. پرسید :«چند شَبه نخوابیدی؟» خودش خسته تر بود. خندیدم ، گفتم «خواب فراوونه!»
خندید ، نشست روی چهارپایه. از زن و بچه ام پرسید و اینکه چطور خرجشان را می دهم. چند دقیقه ماند و بعد رفت. آخر بُرج حقوقم شد دو برابر . حقوق همه را زیاد کرده بود. گفتند : رضوی گفته :«کسی که زن و بچه اش را می گذارد می آید جبهه ، باید خیالِش از بابت خرجشون راحت باشه.»
#شهید_محمدتقی_رضوی
یادگاران ص ۶
#مـــامــلت_شـــهادتــیـم🕊🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احکام دین ذوقی و سلیقه ای تابع درک افراد و اشخاص نیست 👇👇👇👇🌹🌹🌹🌹🌹🌹
در سخنان ایشان چند مغالطه وجود دارد
اولا این که در قرآن مجازاتی تعیین نشده دلیل براین نیست که مجازاتی ندارد زیرا در قرآن کلیات احکام و مسائل بیان شده است و در سنت و بیانات رسول خدا صل الله علیه و آله و اهل بیت معصوم (علیهم السلام )او بسیاری از قیود و جزئیات احکام دین از جمله مجازات چگونگی و خصوصیات آن بیان شده است
ثانیا این که ایشان حجاب را صرفا یک حکم اخلاقی می دانند نشان از عدم تخصص و علم لازم ایشان در حوزه علوم و معارف دین دارد و بدون داشتن تخصص وعلم اقدام به اظهار نظر می کند تعجب آن که در همه حوزه های علم اگرغیر متخصصی اظهار نظر کند فریاد بلند می کنند که چرا بدون داشتن تخصص و علم لازم اظهار نظر می کنی اما در رابطه با دین هر از راه رسیده ای بدون داشتن تخصص و علم فراگیر و عمیق از دین ، به اظهار نظرقطعی می پردازد واین از حکایت های عجیب دهه های اخیر است که البته انگیزه های مختلفی پشت آن نهفته است
ثالثا حجاب یک حکم اخلاقی نیست حکمی از احکام عملی و ضروری دین است و فقهای شیعه و حتی دیگر مذاهب اتفاق نظر دارند و این که حجاب یک ضروری از ضروریات دین است بنابراین حجاب فرا تر ازیک حکم اخلاقی یا مساله ذوقی و سلیقه ای یا درک شخصی است و ریشه در وحی و فطرت آدمی دارد بله این حکم عملی ضروری دین دارای آثار متعدد دنیوی و اخروی فردی و اجتماعی مادی و معنوی است و نیز ،دارای اثر اخلاقی بودن یکی از آثار آن است.
رابعا این که ایا حکومت اسلامی حق الزام بانوان به حجاب یا حد و حدود آن را دارد یا ندارد قبل از آن باید گفت: در خصوص دلیل اجباری بودن حجاب این که خداوند ما را آفریده و مالک و تدبیر کننده امور ما است وحکیم و بی نیاز است بنابراین ما رها نیستم و خداوند برای زندگی دنیا و آخرت ما و شئون مختلف زندگی ما ، احکام اعتقادی، عملی و اخلاقی متعددی را در قرآن مجید و نیز توسط پیامبرش بیان فرموده است یکی از اشتباهات این است که عده ای آگاهانه یا به عمد و با آگاهی ، برای توجیه گناهان خود و یا ترک واجبات دینی یا ذوقی و سلیقه ای عمل کردن به احکام دین ، می گویند که اکراه و اجباری در دین نیست و به این آیه استدلال می کنند که «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ» یعنی اجباری در دین نیست و آن را به غلط بر معنائی نادرست تطبیق می کننند در حالی که آیه شریفه لااکراه فی الدین به معنای این نیست که نماز نخوانید یا حجاب نداشته باشید؛ بلکه مربوط به مرحله پذیرش دین است بنابراین معنای آیه این است که در پذیرش دین اجباری نیست. این هم به دلیل شفافیت دین است که نیازی به اجبار برای پذیرش ندارد البته نپذیرفتن دین حق در آخرت دارای عذاب و مجازات هائی است که در متن قرآن و روایات صحیح به آن تصریح شده است .
.
یکی از شبهاتی که در مورد حجاب مطرح می شود این که :ضمانت اجراي حكم حجاب براي مردان و زنان ، ايمان است و نيازي به مجازات آنها در صورت عدم رعايت حجاب در جامعه اسلامي نيست. و در آيات مربوطه اساس مسئله حفظ پوشش و حجاب بانوان بر ايمان و باور قلبي بنا نهاده شده است بنابراين آنچه جامعه كنوني ما در رابطه با حجاب با مشکل مواجه کرده است به دليل نبود ايمان و اعتقاد است كه بايستي آن را به گونه اي حل كرد. در شريعت اسلامي پوشش و حجاب بانوان يك حكم ضروري ياد شده از آيات و روايات بروشني استفاده مي شود از جمله آيه شريفه: «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً؛ اي پيامبر به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: روسري هاي بلند خود را بر خويش فرو افكنند......
از اين آيه و نظير آن و نيز روايات مي توان حكمت تشريع حكم به وجوب پوشش براي بانوان را چنين برشمرد:
1) صيانت مقام والاي زن مسلمان از نگاه بيماردلان و هوسبازان.
2) ايجاد امنيت رواني براي مردان و زنان شايسته و ديندار.
3) پاكسازي جامعه از فساد ناشي از بي حجابي يا بدحجابي.
4) استوار ساختن پيوند خانوادگي.
5. مسدود ساختن راه اندك زناني كه قصد انحراف نسل جوان و ترويج گناه و فساد را دارند.
موارد ياد شده ـ و شايد ديگر موارد ـ مي تواند جهت گيري موضوع پوشش بانوان در اجتماع را روشن سازد
بنابراين موضوع حكمت تشريع حكم هيچ ارتباطي با توقف حجاب بر ايمان ، ندارد.
واقعاً آيا مي توان بواسطه افراد سست ايمان يا بي ايمان نسبت به حفظ حجاب، جامعه اي را دچار آسيب هاي رواني و آفت هاي اجتماعي قرار داد؟!
!
خامسا این که عده ای برای تثبت و برکرسی نشاندن برداشت و یا حرف غلط خود و در حالت افعال قرار دادن طرف مقابل و یا بایکوت کردن او به مقایسه ای غلط و غیر منصفانه و ظالمانه با منحرفان فاسدی چون گروه داعش یا طالبان که اساس و مبنای دین و عملکرد آنها برپایه انحرافات افراط گری و خشونت است و رفتارهای آن ها با موازین و معیار های اسلام ناب تطبیق ندارد روشی کاملا ناجوانمردانه و غیر منصفانه است که معمولا توسط افرادی که به دنبال سیاسی کاری ویا انگیزه های نفسانی و انحرافی هستند انجام می شود رفتارهای افراطی و خشن در دین جایگاهی ندارد
🔴 یک #خبر_خوب و یک اقدام جسورانه از سوی سازمان امور اداری و استخدامی دولت سیزدهم که باید حمایت شود...
🔹شنیده شده چون با گذشت ۱۵ روز از پایان مهلت ثبت اطلاعات کارکنان دولت در سامانه #پاکنا، ۶ دستگاه از جمله وزارت نفت و بانک مرکزی، هنوز بیش از نیمی از اطلاعات شون وارد نکردن، حقوق آذرماه مدیران شون واریز نشده...
این کار یعنی دولت پای کاره و پاکنا تکمیل میشه!
💬محمود سحابی
🔸۵ سال پیش درچنین روزهایی #ماده۲۹ برنامه تصویب و دولت مکلف شد که حقوق و مزایای مسئولان را #شفاف کند...
تیم آقای روحانی با ماده۲۹ مخالف بود و آخرش هم آنرا اجرانکرد!
تیم آقای رئیسی با ماده۲۹ موافق است اما مدیران آنرا اجرا نمیکنند!
این مدیران میانی کی قراره بفهمند دولت عوض شده؟!
💬سیدامیر سیاح