🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
🔻@SMHM212
باطن حیوانی انسانها!
متن بدون #👇
باطن انسانها اگرچه افکار و اعمال آنهاست ولیکن نه تنها در عُقبیٰ بلکه در دنیا هم قابل تجسم است!
و یکی از مظاهر بارز تجسم اعمال و باطن انسانها (متناسب با صفات حیوانی)، در قالب وحوش است.
فلذا اگر کسی بتواند با بصیرت ملکوتی (نهانبینی) به مجامع انسانها (حیوانات ناطق) بنگرد، چیزی بجز باغ وحش نخواهد دید که در لابهلای آنها تعدادی انسان واقعی هم میتواند پیدا کند!
یکی از اصحاب امام باقر(ع) بنام ابوبصیر (که نابینا بوده و در معیت امام به حج شتافته) با شنیدن صدای حجاج میگوید: «ما اکثر الحجیج و اعظم الضجیج» (چه بسیارند حاجیها و چه بلند است همهمه آنها!)
امام فرمودند: «ما أقل الحجیج و أکثر الضجیج»! (چه اندک هستند حجاج و چه بسیار است صدایشان!)
امام(ع)، بصیرت موقتی به صحابی خود، عنایت میکند و او اکثریت انسانهای حاضر در صحنه را به شکل حیوانات میبیند و وحشت میکند!
(مشابه این روایت از امام سجاد(ع) هم نقل شده است!)
بخشی از این حیوانات، بسیار وحشی و درنده هستند، چنانکه خودشان هم بدان اذعان دارند! چنانکه اسراعیلیها معترف هستند که سگ هار آمریکا در منطقه مقدسه غرب آسیا هستند!
نباید گمان شود که حیوانیت و توحش مختص و محدود به صهاینه خبیث و دواعش وحشی و فواحش پلید هستند، بلکه این اوضاع قریب باتفاق مناطق زمین بوده و هست و خواهد بود.
ایران هم خالی از حیوانات وحشی نیست. حتی در قالب دولتها که درندگان ملتها بوده و هستند و خواهند بود!
#دولت_کثیف
#دولت_هویج
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۸/۲۹
🌐👈حیفه نبینی👉
💠
🎲👈محل نظرات👉
🙏
👈متن با #هشتگ👉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دغدغه بانوی سیستانی در دیدار با رئیسجمهور
مهین ریگی، فرزند شهید و عضو هیئت علمی پژوهشگاه دانشگاه زابل، عصر امروز پنجشنبه، یکم آذرماه به عنوان بانوی نخبه و فرهیخته سیستان و بلوچستان در دیدار با رئیسجمهور از مشکلات به ویژه منطقه سیستان گفت
☝️از پیامهای وارده☝️
نقدونظر #حم
👌نظارت مفید؛ حلقه مفقوده مدیریت کشور
این بانوی فرهیخته سیستانی، هم خوب حرف زد و هم حرفهای خوبی زد. (اگرچه در گزارش #رسانه_ملی، سانسور شد!)
بنده در سالهای ۵-۱۳۷۲ باتفاق خانواده در زابل بودم (مأموریت ۳ ساله فرهنگی-دینی از طرف #تشکیلات_خدماتی مرحوم آیةالله غیوری) و از فرزند فعال امام جمعه وقت سیستان شنیدم که بودجه پرداختی به استان #سیستان_و_بلوچستان نسبت به سایر استانها رتبه اول کشوری را دارد.
ولیکن بودجههای پرداختی معمولاً در این استان، هزینه نمیشود و صرف پروژههای دیگری در سایر استانها بویژه خراسان و تهران و حتی امارات عربی میگردد! مثلاً برای برجسازی، تولید نوشابه، شرکتهای حمل و نقل و...!
زیرا #نظارت نمیشود یا اینکه ناظرین ذیربط هم رشوه میگیرند و بیخیال پیگیریهای لازم میشوند.
بودجههای هنگفتی از #بیت_المال به نام محرومین استان سوب اما به کام متنفذین استان!
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۹/۱
🌐 👈حیفه نبینی👉
💠
🎲 👈محل نظرات👉
🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دغدغه بانوی سیستانی در دیدار با رئیسجمهور
مهین ریگی، فرزند شهید و عضو هیئت علمی پژوهشگاه دانشگاه زابل، عصر امروز پنجشنبه، یکم آذرماه به عنوان بانوی نخبه و فرهیخته سیستان و بلوچستان در دیدار با رئیسجمهور از مشکلات به ویژه منطقه سیستان گفت
☝️از پیامهای وارده☝️
نقدونظر #حم
👌نظارت مفید؛ حلقه مفقوده مدیریت کشور
این بانوی فرهیخته سیستانی، هم خوب حرف زد و هم حرفهای خوبی زد. (اگرچه در گزارش #رسانه_ملی، سانسور شد!)
بنده در سالهای ۵-۱۳۷۲ باتفاق خانواده در زابل بودم (مأموریت ۳ ساله فرهنگی-دینی از طرف #تشکیلات_خدماتی مرحوم آیةالله غیوری) و از فرزند فعال امام جمعه وقت سیستان شنیدم که بودجه پرداختی به استان #سیستان_و_بلوچستان نسبت به سایر استانها رتبه اول کشوری را دارد.
ولیکن بودجههای پرداختی معمولاً در این استان، هزینه نمیشود و صرف پروژههای دیگری در سایر استانها بویژه خراسان و تهران و حتی امارات عربی میگردد! مثلاً برای برجسازی، تولید نوشابه، شرکتهای حمل و نقل و...!
زیرا #نظارت نمیشود یا اینکه ناظرین ذیربط هم رشوه میگیرند و بیخیال پیگیریهای لازم میشوند.
بودجههای هنگفتی از #بیت_المال به نام محرومین استان سوب اما به کام متنفذین استان!
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۹/۱
🌐 👈حیفه نبینی👉
💠
🎲 👈محل نظرات👉
🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹
🔺پزشکیان: حق نداریم برنامه بدهیم وقتی برنامۀ توسعه داریم.
🔺جهت و چشمانداز را باید مشخص کنیم و وقتی مدیر عوض شد در واقع راننده عوض شده.
🔺باید بهسمت چشماندازی که رهبری مشخص کرده برویم.
🖌 آقای پزشکیان مدیریت شما در اداره کشور کمر ملت را شکسته
اقتصاد فلاکتباری که شما در این مدت کوتاه رقم زدید چیزی نیست که رهبری آن را ترسیم کرده باشند
حتماً هم در آینده خواهید گفت ما آنچه را که رهبری ترسیم کرده بودند اجرا کردیم.
مقصر اصلی خود شما هستید.
☝️از پیامهای وارده☝️
نقدونظر #حم
👌پز عالی، جیب خالی!
حرفهای #پزشکیان، انصافاً عالیه ولیکن در عملست که بسیار سافله!
امیرالمؤمنین فرمودند: «یستدل علی إدبار الدول اربعة؛ تضییع الاصول و تمسک بالفروع و تأخیر الافاضل و تقدیم الاراذل»
یعنی چهار مسئله (دو دو تا چهار تا!)، موجب فروپاشی دولتهاست:
۱) رها کردن ریشهها و اصول
۲) چسبیدن به شاخهها و فروع
۳) پس زدن برترینها و بهترینها
۴) پیش انداختن بیمایهها و کممایهها
یعنی مدیریتی که در نرمافزارها و نیز نیروی انسانی متخذه، گرفتار #بد_افزار و #بد_افراد شود، سرانجامی جز اضمحلال و انحلال ندارد.
در عمل است که جناب #پوزیده، مرتکب خبط و خطاهای وحشتناکی شده و میشود (حتی اگر آنها را در لفافه #وفاق_ملی که آنهم چیزی بجز #نفاق_ملی نیست، بپوشاند) و لذا دولتش، فرجامی بجز #فروپاشی ندارد!
ولیکن در این میان، #نظام و #ملت است که باید برای تعدیل انتخاب و عملکرد خود، هزینه گزافی بپردازند!
#ظریف
#دولت_هویج
#دولت_نفاق
#آجر_فاسد
#کارشناس
#مضلین
#عضد
✍حسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۹/۲
🌐👈حیفه نبینی👉
💠
🎲👈محل نظرات👉
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
🔻@SMHM212
یاد ایامی
(بخش ۲)
👈بخش قبلی👉
قصه نخستین مرکز فرهنگی هنری
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران
(قسمت اول):
به محض #پیروزی_انقلاب اسلامی #ایران در ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ بنده همانند هزاران نفر انقلابی دیگر در اندیشه #صدور_انقلاب_اسلامی ایران به جهان بودم تا اینکه در تاریخ ۱۳۵۸/۵/۵ (اقامه اولین #نماز_جمعه تهران به امامت آیةالله #طالقانی) بمناسبتی که در پیام قبلی اشاره کردم، تصمیم خود را گرفتم که از طریق تولید فیلمهای سینمایی به این #امر_مقدس مبادرت بورزم. ولیکن قبل از آنکه موفق بشوم، #جنگ_تحمیلی رخ داد و لذا #تهران را رها کرده و داوطلبانه عازم جبهههای #دفاع_مقدس شدم.
بنده قبل از رفتن به سراغ #رسانه_ملی، در صدد تشکیل یک نهاد خصوصی بودم که با مشارکت #عبداله_علیخانی - که بعداً تهیهکنندگی فیلمهای زرد را دنبال کرد - و با همکاری وزارت #آموزش_و_پرورش و رهنمود شهیدان #رجایی و #باهنر، «مرکز سینمایی فجر» را تأسیس کردم اما نامبرده عضو گروهک چپگرای #پیکار در آمد و ناسازگاری نمود!
البته وی هم اگرچه کارگردان اولین فیلم سینمایی پس از #پیروزی_انقلاب بود (با عنوان #بسوی_ساحل از داستانهای #محمود_حکیمی که به نظر #امام_خمینی هم رسیده بود) اما همانند بنده، نوجوانی ناپخته بود و لذا تحت تأثیر عموهای معلومالحال خود!
تهیهکننده #فیلم_سینمایی بسوی ساحل، (قبل از فیلم بلمی بسوی ساحل)، سپاه پاسداران #شهر_ری بود که حدود ۳۰۰٫۰۰۰ تومان هزینه کرده بود و فرمانده آن (برادر سلیمانی) به همین علت که «کل بودجه سال سپاه ری» را صرف آن فیلم نه چندان هنری کرده بود، توبیخ شده بود!)
آشنائی بنده با ع.ع. بعد از درج مصاحبه #مجله_سروش با وی بود که باعث شد بروم سراغ #سپاه_پاسداران شهر ری و نشانی خانهاش را از #سپاه گرفتم و اولش گمان میکردم او یک سپاهی است!
اما آشنایی او با من، با مطالعه «سناریوی نبرد تا آزادی» بنده با #دکوپاژ_آهنین آن بود و او (که سینماآموخته #کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود) پنداشت که بنده سینما را در سطح عالیتر و حرفهایتری آموختهام! (و حال آنکه بنده #سینما را از کتابهای خودآموز، یاد گرفتم!)
تأثیرپذیری وی از حرفهای بودن سناریوی بنده، باعث شد که با هم برویم دنبال سرمایهگذار و سراغ انواع اسپانسرها هم رفتیم و نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که خودمان مؤسسه بزنیم که آنرا «مرکز سینمایی فجر» نامیدیم و...
پدرش را خاطرم نیست چکاره بود اما او بیشتر گرفتار آفت عموهای خود و... بود. وی سه تا عمو داشت که بزرگ آنها از اعضای #ارکستر_سلطنتی_شاه بود و وسطی آنها علیرغم آنکه اخراجی #سپاه_پاسداران #کاشان و نیز اخراجی مجله #پیام_انقلاب بود، با لباس سپاه مشغول سوءاستفادههای خود بود و کوچک آنها نسبتاً انقلابی و سالم بود که با من همکاری داشت از پشتپردههای عبداله!
همکاری من و ع.ع. (به دلیل #مکتبی بودن بنده و لااُبالی بودن او) به جایی نرسید و بعد از یکسال، به شکست انجامید! اما بهانه اصلی دعوای ما به ماجرای عجیب دیگری هم برمیگشت که بد نیست آنرا هم در اینجا بگویم!
در نخستین #سالگرد_پیروزی انقلاب اسلامی ایران، «#وزارت_فرهنگ و #ارشاد_اسلامی» همچنان در پی تغییر و تحولات ساختاری و عنوانی خود بود!
و الآن خاطرم نیست که «وزارت ارشاد ملی» در آن مقطع به «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» تغییر عنوان داده بود یا نه؟ ولیکن برپائی جشن نخستین سالگرد پیروزی #انقلاب_اسلامی، موضوعیت یافته بود.
#سازمان_تبلیغات اسلامی و بالتبع #حوزه_هنری هم هنوز تشکیل نشده بود!
و چنانکه در یادداشتی با عنوان 👈حرفهای پزشکیان؛ نماد گیجفرهنگی ایرانیان👉 اشاره کردم، ما برای تأمین مخارج مرکز سینمایی فجر، سالن اصلی #تئاتر_شهر تهران را اجاره کرده بودیم و فیلم سینمایی #نسل_اژدها را پخش میکردیم!
در خلأ فعالیتی و بلکه در خلاء وجودی «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و نیز «سازمان تبلیغات اسلامی» و «حوزه اندیشه و هنر اسلامی» و بالتبع سرگردانی و فقر انبوه هنرمندان و هنرپیشگانی که به خارج از کشور متواری یا در گوشهای پنهان نشده بودند، «مرکز سینمایی فجر» (بعنوان نخستین NGO فرهنگی هنری) ما چراغ تابانی بود که توجه آنها و بالتبع خواص را به خودش جلب کرده بود!
البته #مراکز_خصوصی دیگری هم در زمینه #فرهنگ و #هنر فعال شده بودند که یکی از آنها #بنیاد_هدا (بنیاد هنر در اسلام) بود که عمدتاً در عرصه واردات فیلمهای سینمایی و دوبله آنها فعالیت داشت.
بنظرم اولین فیلمی که بنیاد مذکور وارد کرد و در سینماها به نمایش گذاشت، فیلم #باراباس بود. بعدها فیلم سینمایی صهیونیستی؛ #محمد_رسول_الله (به کارگردانی #مصطفی_عقاد و بازیگری #آنتونی_کوئین در نقش #حمزه) هم توسط همان بنیاد صورت گرفت که تقریباً هر سال از رسانه ملی هم پخش شده و میشود!
...ادامه دارد.
✍️سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۹/۱
🌐👈حیفه نبینی👉
💠
🎲👈محل نظرات👉
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
🔻@SMHM212
یاد ایامی
(بخش ۳)
👈بخش قبلی👉
قصه نخستین مرکز فرهنگی هنری
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران
(قسمت دوم):
در مقطعی که دنبال اسپانسر برای سناریوی بنده بودیم، طی نشستی باتفاق ع.ع. با آقای محمدزاده (مدیرعامل #بنیاد_هدا) هم صحبت مفصلی داشتیم که وی از نوع نگرش هنری-سیاسی و صحبتهای فرهنگی-انقلابی بنده خیلی خوشش آمد (بلحاظ إشرافیتی که به افکار #دکتر_شریعتی و عقاید #شهید_مطهری یافته بودم و...) و تقاضا کرد که بعنوان نماینده آن بنیاد به #فرانسه اعزام بشوم تا به پسر او در گزینش فیلمهای سینمایی مورد نیاز جامعه #ایران_انقلابی، مشاوره بدهم! تا او خودش ماهی یکبار بیاید فرانسه و قرارداد ببندد.
ولیکن بمحض مطرح کردن پیشنهاد او برای پدرم با مخالفت خانوادهام مواجه شدم! همه اعضای خانواده معتقد بودند که رفتن یک پسربچه تازه بالغ به فرانسه و دیدن انواع فیلمهای سینمایی غربی (ولو جهت گزینش برخی از آنها که متناسب برای #جامعه_ایرانی باشد)، اصلاً صحیح نیست! در حالیکه من نوجوانی بودم که میتوانستم گلیم خود را از آب بکشم! ولیکن نهایتاً تسلیم مخالفت شدید خانوادهام شدم که متفقاً زیر بار نرفتند و به صلاح من ندانستند و لذا من هم نرفتم!
حرف حسابشان هم این بود که چه معنی دارد؛ پسر مجرد تازه بالغ یک #سید_روحانی در ۱۷ سالگی خود برود در #بلاد_کفر و فساد و فساق، آنهم نه برای تحصیلات بلکه برای این که بنشیند صبح تا شب، انواع فیلمهای سینمایی فاسد و مفسد غربی و هالیودی را تماشا بکند تا تعدادی را مثلاً گلچین کند که فرضاً مناسب حال و هوای مردم انقلابی سینمارو ایران باشد؟!
غرض این که؛ در آن دوره، از اینگونه جلسات هم برای همافزایی در پیشبرد اهدافمان داشتیم. تا اینکه یک روزی، عموی کوچک ع.ع. به من خبر داد که قرار شده #وزارت_ارشاد، برای برپائی مراسم جشن گرامیداشت اولین سالگرد #دهه_فجر در ایران (یا فقط در تهران؟)، مبلغ ۴٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان به مرکز سینمایی فجر پرداخت نماید! که بعنوان بزرگترین تشکل فعال هنری شناخته شده است!
اما عبداله و دو برادر من (همان رهبر ارکستر #شاه و اخراجی #سپاه) سهتایی تصمیم گرفتهاند که با این پول به #فرانسه فرار کنند!
بنده هم با شنیدن این خبر تلخ، یکراست رفتم سراغ #نماینده_امام در آموزش و پرورش (حاجآقا موسوی و کارپرداز او آقای حاجسیدجوادی) و گفتم؛ اگر این خبر صحیح باشد، بهتر است که شما هم که اینهمه امکانات در اختیار ما گذاشتهاید، در این امر بزرگ، #نظارت و حتی دخالت داشته باشید. زیرا من به علیخانیها اعتمادی ندارم و نگرانم که آن پول هنگفت #بیت_المال، حیف و میل شود!
ولیکن حاجسیدجوادی، ترجیح داد که همان روز هر دو ساختمانی را که در اختیار ما گذاشته بود، پلمپ کند! وقتی من به او معترض شدم که بجای درست کردن ابرو چرا داری چشم ما را کور میکنی؟! عبداله متوجه شد که قضیه آنها لو رفته طلبکار شد و لذا با چاقوکشی انتقامجویانه در صدد کشتن من برآمد که چرا خبرچینی کردهای و...؟! و من با کمک عموی کوچک او از مهلکه گریختم!
بدینگونه شد که مرکز سینمایی ما (فرهنگسرای بزرگی با عضویت صدها هنرپیشه در خیابان سمنان #پیچ_شمرون و روبروی #خانه_سینما ی فعلی) به فروپاشی رسید!
بعد از آن بنده، فیلمنامه خود (نبرد تا آزادی) را بردم برای #رسانه_ملی که بنظرم بهار ۱۳۵۹ بود.
با توجه به قدوقواره نوجوانیام اول مرا فرستادند به «واحد کودک و نوجوان»! در آنجا تشخیص دادند که فیلمنامه بنده فراتر از مفاهیم کودک و نوجوان است و لذا مرا فرستادند به «واحد جوانان» که مجری خوشتیپی هم داشت بنام ناصر عنصری اگه اشتباه نکنم!
در آنجا هم فیلمنامه مرا که مطالعه کردند، گفتند برای «واحد فیلم و سریال»، مناسبتر است و لذا مرا درگیر واحدی نمودند که مراجعین آنجا همه بزرگسال و بعضاً پیرمردها و پیرزنها بودند و من در لابلای آنها بنظر میرسید که بچه آنها باشم!😂🥴
ولیکن در این واحد هم بعد از چندین ماه رفت و آمد، صریحاً و خیلی جدی به بنده اعلام کردند که خمیرمایه فکری شما که #مکتبی بودن است در اثر شما مشهود و لذا مردود است!
و تأکید بنده بر این نکته که تشکیلات بنده (با عنوان انجمن توحیدی مستضعفین بازار) در #انتخابات #ریاست_جمهوری از بنیصدر، حمایت کرده است، به خرج آنها نرفت! به صراحت میگفتند: اگرچه حامی بنیصدر بودهاید اما بنیاد فکری و تربیتی و اعتقادی شما کاملاً مکتبی است و از پلن به پلان فیلمنامه شما مشهود و ملموس است!
البته بنظرم آن حرفها نوعی بهانهجویی هم بود! زیرا در آن مقطع (۱۳۵۸ و قبل از هجوم #صدام به ایران)، بنده نوجوانی ۱۷ ساله بودم و حضورم در جلسات دستاندرکاران و مراجعین به واحد مذکور، چندان به چشم نمیآمد و لذا پی بردم که آن واحد، عمدتاً تحت تأثیر کسانی قرار گرفته که در صدد...
...ادامه دارد.
✍️سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۹/۱
🌐👈حیفه نبینی👉
💠
🎲👈محل نظرات👉
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
🔻@SMHM212
یاد ایامی
(بخش ۴)
👈بخش قبلی👉
قصه نخستین مرکز فرهنگی هنری
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران
(قسمت سوم):
... که در صدد تصویب #سریال_سربداران بودند و لذا سایر سناریوها را به بهانههای مختلفی از مدار بررسی خارج میکردند! که سناریوی بنده هم مارک مکتبی (طرفداری از #بهشتی و #رجایی!) خورد و مردود شد!!
دعوای مکتبی/لیبرال، مد سیاسی و جناحی آنروزها بود. یکطرف، جریان حزباللهیها با رهبری #شهید_بهشتی و #شهید_رجایی و طرف دیگر جریان لیبرالها به سرکردگی #بنی_صدر و سایر تفالههای غربی بود از جمله #قطب_زاده معدوم که بر صندلی ریاست صداوسیمای #جمهوری_اسلامی ایران، تکیه زده بود!
الغرض؛ همکاری بنده با #رسانه_ملی، بعد از حدود یکسال کش و قوس (در طول ۱۳۵۹ با ماهی دو سه بار مراجعه و پیگیری)، قربانی دعوای مکتبیها و لیبرالها شد و شاید هم حکمتی داشت که باعث فراغت بنده گشت و به راحتی در فروردین ۱۳۶۰ عازم صحنههای نبرد مستقیم با #صدامیان و سایر #دشمنان_ایران در جبهههای #جنگ شدم.
اما قضیه «رد فیلمنامه بنده بخاطر #مکتبی بودن»! موجب #حساسیت_سیاسی بنده شد که ریشه دعوای مذکور را در #نهاد_ریاست_جمهوری ببینم که یکطرف #رجایی بود (با حمایت حزبالله و #شهید_بهشتی) و طرف دیگر آن #بنی_صدر (با حمایت غربزدها و #منافقین) و اتفاقاً این پیامد را هم داشت که بنده از لحاظ #سیاسی به #جریان_مظلوم مکتبی، گرایش پیدا بکنم و دستان خود را از حمایت بنیصدر بشویم.
درآمد من در آنسالها از کارگری در #بازار_تهران بود که «انجمن توحیدی مستضعفین بازار» را هم در جهت براندازی #رژیم_منحوس_پهلوی، قبل از #انقلاب در آن تشکیل داده بودم و در تشدید برخی اعتصابات و تعطیلیهای بازار مؤثر بود و این انجمن بعد از پیروزی انقلاب در لیست حامیان #ریاست_جمهوری بنیصدر هم فعال بود و از آنجا که متأسفانه قائم به شخص بنده بود، با نرفتن بنده به بازار، تمام شد!
ولیکن مرکز اصلی معرکه مکتبیها و لیبرالها، #نهاد_نخست_وزیری بود که #قوه_مجریه در اختیار آن بود (و ریاست جمهوری هم مقامی تقریباً تشریفاتی به شمار میرفت!) که ترکش آن دعوا، مرا در #رسانه_ملی، متوقف کرد!
#بنی_صدر متهم به #لیبرالیزم و #مصدق_گرایی و #غرب_زدگی بود (که البته بود) و #رجایی، متعهد به #مکتبی و #مقلد_امام بودن بود (که بود) و لذا معیار خودی و غیرخودی طرفداران هر دو طیف مذکور، همین گرایشات جناحی آنها بود.
فعالیت سیاسی بنده اگرچه در عرصه طرفداری از بنیصدر (البته صرفاً در انتخابات ریاست جمهوری و مدت کوتاهی هم عضویت در دفتر هماهنگی همکاریهای مردم با رئیس جمهور) بود که بعد از شرارتهای #میلیشیای_منافقین بویژه در غائله ۱۴ اسفند دانشگاه تهران، خاتمه یافت ولیکن فیلمنامه بنده دارای گرایشات مکتبی، ارزیابی شد و در مجموعه قطبزاده معدوم، مردود اعلام شد!
دو شکست پیاپی (ناکامی در پیشبرد اهداف انقلابیام در قالب «انجمن سینمایی فجر» با علیخانی و تلاش برای ورود به «سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» با قطبزاده)، موجب شد که دریابم در عرصهای وارد شدهام که نه تنها چندان آسان نیست بلکه خیلی خشک و جدی است ولو اینکه رؤیایی مینماید! شاید هم نسبت به سن و سالم، توقع بیش از حدی از خودم داشتم و لازم بود که بیشتر احتیاط بورزم!
در اندیشه رهیافتی برای ایجاد مسیری جهت #صدور_انقلاب_اسلامی از طریق #سینما بودم که ناگهان #جنگ_تحمیلی صدامیان شروع شد و بنده بسوی جبهه #حق_علیه_باطل شتافتم.
اما ذهنم به شدت مشغول علتیابی دو شکست مذکورم بود! وقایع و مسائل را هر چه بیشتر تجزیه تحلیل میکردم نتیجهای جز این نمیگرفتم که؛
۱) فیلمنامه «نبرد تا آزادی» بنده (که با اقتباس از داستان «نقابداران جوان» و سایر داستانهای استاد #محمود_حکیمی تصنیف کرده بودم) هیچگونه اشکالی نداشت. و صد البته که حماسی-مذهبی (و بالتبع #مکتبی) بود.
داستان نقابداران جوان، در موضوع دلایل اسلام آوردن ایرانیان در صدر اسلام بود و سناریوی بنده در امتداد آن مطلب و در موضوع دلایل وقوع #انقلاب_اسلامی ایرانیان بود. و دنیا هم منتظر و متقاضی این مطلب بود که چرا #ایرانیان به انقلاب اسلامی برخاستند؟ و جواب فیلمنامه بنده این بود که؛ به همان عللی که #دین_اسلام را در صدر اسلام پذیرا شدند.
و بررسی این موضوع؛ اولین اقدام برای صدور انقلاب اسلامی ایران به جهان بود ولیکن رسانه ملی، ترجیح داد برود سراغ #حمله_مغول به ایران و #قیام_سربداران که البته در قالب آنهم میشد به همین سؤال جواب داد.
بنده در شور نوجوانی خود، ارادت خاصی به این استاد داشتم و چندباری هم به ملاقات حضوری او در آموزش و پرورش (خیابان نجاتاللهی-کریمخان) رفته بودم.
«سلحشوران علوی» نامیدن اولین گروه مبارزاتی بنده در سال ۱۳۵۶ نیز اقتباسی...
...ادامه دارد.
✍️سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۹/۱
🌐👈حیفه نبینی👉
💠
🎲👈محل نظرات👉
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
🔻@SMHM212
یاد ایامی
(بخش ۵):
👈بخش قبلی👉
قصه نخستین مرکز فرهنگی هنری
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران
(قسمت چهارم):
... «سلحشوران علوی» نامیدن اولین گروه مبارزاتی بنده علیه #رژیم_منحوس_پهلوی (در سال ۱۳۵۶ در محله #شهید_بخارایی جنوب تهران) نیز اقتباسی از عنوان یکی دیگر از داستانهای حماسی-مذهبی همین استاد پر برکت بود (که دو ماه پیش ۱۴۰۳/۶/۳۰ در سن ۸۰ سالگی رحلت کردند) و به نوبه خود در شورآفرینی انقلابی در نسل دهه چهلیها نقش بسزایی داشت.
(در باره دهه چهلیها مقاله مستقلی خواهم نوشت. همانان که نیروهای گهوارهای امام خمینیره نامیده شدند! همان نسل سلحشور بینظیری که دودمان #شاهنشاهی و بلافاصله #صدامیان را بر باد دادند و عرصه زمین را بر #استکبار_جهانی در جهان، تنگتر و تنگتر کردند و #نهضت ادامه دارد.)
۲) در نحوه تبدیل داستان به فیلمنامه (با آن #دکوپاژ آهنین) هم که بنده حرفهای کار کرده بودم و هیچکسی هم از لحاظ شکلی و تکنیکی و فرم به آن ایرادی نداشت.
۳) برای تولید آن بصورت فیلم سینمایی هم آنقدر ارزش و مطلوبیت داشت که بنده و ع.ع. و خیلی از دوستان برای آن یکسال دوندگی بکنیم و تشکیلات نسبتاً معظمی بنام «مرکز سینمایی فجر» را پدید آوریم که تبدیل به اولین #فرهنگسرای_جمهوری اسلامی ایران شد.
⁉️ ولیکن چرا در مقایسه با #سریال_سربداران، پس زده شد؟!
از طرف گروه فیلم و سریال #رسانه_ملی، به بنده نگفتند که فرضاً بودجه و امکانات محدودی داریم و به دلایلی، سریال #سربدران، اولویت یافته است و اثر شما بماند برای فرصتهای بعدی، بلکه صریحاً بخاطر اینکه بافت محتوایی آن، #مکتبی ارزیابی شد، مردود اعلام کردند!
در واقع به زعم خودشان، یک #انگ_سیاسی بدان زدند! و حال آنکه مکتبی بودن محتوای آن، افتخارآمیز بود نه اینکه عیب اساسی غیرقابل اغماضی باشد!
حال میشود تصور کرد که چه دستهایی در کار بودند از طرف قطبزاده تا به تفکرات امثال بنده، میدان ندهند!
اما برای بنده، تجربه جالبی بود و بنده را واداشت تا موضع خودم را تعیین بکنم. یا باید مکتبی بودن را رد بکنم و ادعا بکنم که من مکتبی نیستم و بلکه لیبرالمسلک هستم! و یا باید مکتبی بودن را بپذیرم و پای هزینههای آن هم بایستم. لذا موضوع تحول پیدا کرد به موضوع #حق و #باطل!
این مسئله باعث شد که بنده مکتبی بودن و مکتبیتر شدن را ترجیح بدهم و بحمدالله تاکنون بر همین مدار (ضدیت با هر نوع #پلیدی و #پلشتی) ماندهام و صد البته که هزینههای گزافی هم تاکنون پرداختهام!
آری! در آن مقطع، در اندیشه رهیافتی برای ایجاد مسیری جهت #صدور_انقلاب_اسلامی از طریق #سینما به دنیا بودم که ناگهان #جنگ_تحمیلی صدامیان شروع شد و از کارگری نه چندان مثمر در بازار تهران هم (بعد از ۴ سال) دیگر خسته شده بودم!
لذا بمحض احضار متولدین سال ۱۳۴۱ به #خدمت_زیر_پرچم، رفتم #سربازی! که بعد از آموزشی دو ماهه در پادگان زیبای لشگرک #تهران، به #باختران افتادم و لذا خودم را به پادگان شماره ۲ #کرمانشاه معرفی کردم و بعنوان جمعی گروه ۴۰۴ #مخابرات، مشغول خدمت شدم ولیکن در همان ماه اول به درخواست قرارگاه لشکر ۸۱ زرهی، به قرارگاه مرکزی اعزام شدم که سربازان آن، زندگی خیلی مرفهی داشتند! اما با #روحیه_انقلابی من سازگاری نداشت و لذا چندان دوام نیاوردم و به گروهان خودم برگشتم و اینبار توسط شعبه عقیدتی-سیاسی پادگان جذب و بعنوان مسئول نظارت بر آشپزخانه پادگان (که یکی از اهداف تخریبی نفوذیهای سازمان منافقین برای مسمومیت سربازان بود)، مأمور شدم که رفاهیات بیشتری نسبت به قرارگاه داشت که مهمتر از همه، آنقدر وقت اضافی داشتم که به عضویت #گروه_تئاتر «اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باختران» در آمدم و تقریباً یکروز در میان در تمرینات آن شرکت میکردم و منتهی شد به اجرای نقشی در نمایشی با عنوان «ما تا آخر ایستادهایم» که بمناسبت دهه فجر ۱۳۶۰ در #تئاتر_شهر کرمانشاه، سالن نمایش ایلام، پادگان اللهاکبر اسلامآباد غرب، پادگان ابوذر سرپلذهاب، پادگان هوانیروز کرمانشاه و برخی مساجد کرمانشاه به نمایش در آوردیم.
بعد از اتمام تمرینات و اجرای نمایش مذکور، خوشی سربازی در آشپزخانه پادگان و رفت و آمد آزاد به شهر، زد زیر دلم و داوطلب حضور در #خطوط_مقدم جبهههای #حق_علیه_باطل شدم که به گردان ۱۱۹ تیپ اللهاکبر مستقر در #جبهه_میمک معرفی شدم (۱۳۶۱). اما #جانبازی بنده در #جبهه_سومار اتفاق افتاد (۱۳۶۲) که مصادف شد با اتمام دوره سربازی و احتیاط و به تهران برگشتم.
و در دوره نقاهت خود، وارد #حوزه_علمیه شرق تهران (مدرسه علمیه آیةالله جلالی خمینی) شدم و #سناریست_مکتبی و #سرباز_مکتبی بودنم تبدیل شد به #طلبه_مکتبی و در همان دهه شدم #افسر_مکتبی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران!
و اما نخستوزیری؛ ...
...ادامه دارد.
✍️سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۹/۱
🌐👈حیفه نبینی👉
💠
🎲👈محل نظرات👉
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
🔻@SMHM212
چالشهای امام
در تشکیل نظام
(بخش ۰۴۳):
👈بخش قبلی👉
ایران فدای اسلام؟
اسلام فدای ایران؟
#مهندس_بازرگان با ملاحظات مختلفی (از قبیل؛ رهبر تشکل #نهضت_آزادی بودن، اتصاف به #اخلاق_صبورانه داشتن، از سابقه مبارزاتی برخوردار بودن، استاد دانشگاه بودن، تحصیلکرده خارج بودن، روشنفکر بودن، مورد حمایت #شهید_مطهری بودن و امثالهم) عاقله مردی مینمود که شاید بهترین گزینه در تراز نخستوزیری موقت (با رسالت انقلابی «ساماندهی نهضت در قالب نظام» با عنوان #جمهوری_اسلامی) بود. فلذا با پیشنهاد علامه مطهری (که رئیس #شورای_انقلاب و از نظریهپردازان نظام #جمهوری_اسلامی_ایران بودند) شد نخستوزیر منتخب امام خمینیره!
ولیکن غافل از اینکه وی، چیزی نبود بجز ماری خوشخطخال! اگرچه بسیار بعید میدانم که امام راحلمان، شناختی از باطن وی نداشته است و بلکه بهتر از هر کسی او را میشناخت و تعمداً او را گماشت! تا هویجی باشد برای چماقی که بر فرق غرب کوبیده شده بود و قرار بود بیشتر کوبیده شود! مسئله #چماق و #هویج را متعاقباً بیشتر توضیح خواهم داد.
شاید گمان شود که #مهدی_بازرگان (منصوب #امام_خمینی اما سرسپرده به آمریکا و نفوذی دشمنان!) در طول مدت نخستوزیری موقت خود، به علت غربزدگی، صرفاً دو هدف شوم را دنبال نمود:
۱) تخریب کلیه دستاوردهای انقلابی امام خمینی در ساختار حکومتی-ولایی (اضمحلال یا استحاله مجلس #خبرگان_رهبری، کمیتههای مردمی #انقلاب_اسلامی، #سپاه_پاسداران انقلاب اسلامی، #جهاد_سازندگی و...) که بعدها توسط #هاشمی_رفسنجانی دنبال شد و وی توانست گامهای بازرگان را تا حدودی تکمیل کرده و اهداف شوم او را به پیش ببرد!
۲) نفوذ دادن #منافقین (اعضای منحرف و غربزده #نهضت_آزادی و تروریستهای #سازمان_منافقین رجوی) در ساختار حکومت جدیدی که #امام_خمینیره در صدد تشکیل آن بود.
ورود بیشترین خسارت بر #نظام #جمهوری_اسلامی_ایران، از همین لحاظ بود که هنوز هم گرفتار آن هستیم!
ولیکن بدتر از اینها تلاش او برای تحریف شخصیت و #آرمان_امام_خمینی بود. وی بصورت شفاهی و کتبی، تحریف و دروغ بزرگی را ترویج داد مبنی بر اینکه؛ «امام؛ #ایران و همهچیز را برای #اسلام میخواهد»!
قبل از بیان این مسئله و اینکه چرا امام خمینی، دولت را به #جریان_بازرگان و «فرزندان عزیز»! او سپردند؟!، لازمست در همینجا اشارهای به خسارت دوم بازرگان (نفوذ دادن دو دسته؛ ۱-منافقین، ۲-نهضتیها به #مناصب_نظام) بکنم:
قبل از تشکیل #سازمان_اطلاعات_سپاه و حتی قبل از تشکیل #وزارت_اطلاعات_نظام، امور اطلاعات و امنیت و جاسوسی و ضدجاسوسی ایران در نخستوزیری (عمدتاً بدست همان نفوذیها) شکل گرفت که کشمیریها و حجاریانها و... نمونههای بارز آن جریان بودند.
⁉️پس از اتمام نخستوزیری بازرگان، آن نیروها کجا رفتند؟!
آنها به هواداری از #بنی_صدر پرداخته و به تضعیف و تخریب و #ترور شخصیتی و حتی فیزیکی اعضای #جبهه_انقلاب (#شهید_بهشتی و #شهید_رجایی و...) پرداختند!
حساسیت شخصی بنده به این قضایا از زمانی آغاز شد که در راستای #صدور_فرهنگی_هنری انقلاب اسلامی به دنیا، مسیر «سناریستی فیلم و سریال» را برگزیدم و نخستین فیلمنامه خود را به «واحد فیلم و سریال سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» تحویل دادم و مراجعات مکرری هم برای پیگیری مطلب داشتم که نهایتاً به من گفتند: فیلمنامه شما به علت داشتن #مضامین_مکتبی، مردود شد!
این ماجرا را در مقالهای ۴ قسمتی با عنوان «قصه نخستین مرکز فرهنگی هنری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران» به تفصیل مورد اشاره قرار دادم.
بنده علیرغم آنکه در انتخابات #ریاست_جمهوری بصورت تشکیلاتی از بنیصدر، #حمایت_تبلیغاتی کرده بودم، اما با همکاری #دولت_رجایی، «مرکز سینمایی فجر» را تأسیس کرده بودم تا فیلم سینمایی «نبرد تا آزادی» خود را بسازم برای #صدور_انقلاب_اسلامی و حال آن #سناریوی_انقلابی بخاطر #مکتبی بودن، مردود اعلام میشود که این مکتبی بودن، صفتی بود برای رجایی!
البته عبارت #مکتبی در آن دوره، نماد مقابله با #لیبرال بود که بعدها جای خود را به عناوین دیگری سپردند که آن دعوای قدیمی و بنیادی (انقلابیون و ضدانقلابیون)، هنوز هم با عبارات مشابهی ادامه دارد.
در آن مقطع (و تا حدودی اینک نیز!)، #رسانه_ملی هم (همانند #نخست_وزیری) به ریاست #قطب_زاده فاسد معدوم در سلطه نفوذیها بود!
بنابراین نهاد نخستوزیری، در کانون توجهات دقیق بنده قرار گرفت بویژه بعد از ترور #شهید_رجایی و #شهید_باهنر و اینکه آن شهیدان مکتبی تحت چه فشاری بودند تا اینکه با بمبگذاری نفوذیها در ساختمان نخستوزیری به شهادت رسیدند!
آن نفوذیها چه کسانی بودند؟! از کجا دستور گرفتند؟! چرا سناریوی بنده را هم با همان اتهام، ترور کردند؟! با چه طیفی مواجهیم؟!
...ادامه دارد.
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۹/۲
🌐👈حیفه نبینی👉
💠
🎲👈محل نظرات👉
🙏
☝️از پیامهای وارده☝️
نقدونظر #حم
👌تحلیلی بر اخبار مشکوک!
چند نکته قابل تأمل پیرامون 👈«اخبار گزینشی یک سمپات زن زندگی آزادی و هوادار اصلاحطلبان و طرفدار پزشکیان»👉 که اثرات آن مهمتر از صدق و کذب آنهاست:
۱) در نگاه اجمالی به این اخبار (احتمالاً جعلی و از جنس #شایعه!)، متوجه میشویم که نویسنده آنها منبعی جز «شنیده شده» معرفی نمیکند و در عینحال آنها را «موثق» جلوه میدهد! و دیگر آنکه این حرفها قبل از اینکه جنبه خبری داشته باشند، بیشتر جنبه آرزوهای تلقینی نویسنده آنها را دارد!
۲) نویسنده اینها دارای سه گرایش سیاسی خبیثانه است:
۲/۱- عضو اردوگاه #افساد_طلبان (موسوم به #اصلاح_طلبان!) است.
۲/۲- از #فتنه_جویان غائله منحوس «زن، زندگی، آزادی» است که با #گشت_ارشاد، ضدیت دارد.
۲/۳- از طرفداران سرکشیهای #پوزیده (#پزشکیان) علیه «نهضت+نظام اسلامی» است.
۳) بر فرض اینکه این مزخرفات، اخبار موثق باشند؛
⁉️ آیا #شورای_امنیت، حق وتو کردن #مصوبات_مجلس را دارد؟! که رئیس #قوه_مجریه از اجرای #قانون نه تنها سرباز بزند بلکه آنرا در شورای تحت امر خود، معلق سازد؟!
اگر جواب مثبت باشد که در اینصورت، #مجلس نمایندگان ملت، دیگر در #رأس_امور نیست! ولیکن در اینصورت چه شخص (حقیقی یا حقوقی) چنین حقی را به شورای امنیت داده است؟ رهبری؟ مجلس؟ قضائیه؟ ملت؟ سازمان ملل؟! کجا؟ و چرا؟
⁉️ آیا شورای امنیت، در عرصه اصل و زمان #اجرای_قانون، کارکردی معادل مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد؟!
(البته مشخص است که نویسنده این اخبار فیک، چنین آرزویی دارد که یک #نفوذی در قالب رئیس جمهور بتواند از طریق شورای امنیت، کل ساختار نظام را دور بزند!
فلذا لازمست که اختیارات این شورا بنحوی تنظیم و تعریف شود که رخنهای برای شکستن نظام در آن نباشد)
اگر جواب منفی باشد که در اینصورت، این خبر کذب و جعلی است. ولیکن در اینصورت باید به این اندیشید که چرا جعل و پخش میشود؟! افسادطلبها دنبال چه مفسده جدیدی هستند؟! این #فرقه_باغیه، چرا اصرار دارد که برای #محو_حجاب #زنان_ایرانی، خود را به هر آب و آتشی بزند؟!
۴) اگر مصوبه (موهوم) مذکور را رهبری هم پذیرفتهاند، آیا به این معناست که علاوه بر تحدید «مجلس در رأس امور» در وضع مقررات تنظیم ملک و ملت، اظهارات خود مبنی بر #حرام_شرعی و #حرام_سیاسی بودن بیحجابی را برای سه ماه (قابل تمدید!) پس گرفتهاند تا مسکوت بماند؟!
در غیر اینصورت (عدم وجود مصوبه تا چه رسد به پذیرش رهبری)، چرا افسادطلبان اصرار دارند، مقام معظم رهبری را به نحوی در جرائم خود، شریک سازند؟! (همچنانکه در قضیه رأی اعتماد مجلس به اعوان و انصار #دولت_نفاق، پوزیده در گزینش وزیران خود ادعا کرد که رهبری شراکت داشت! و #مجلس_خالیباف هم با خرفتی تمام به چنین حربهای (ادعای دروغین)، تن داد؟! و همچنین در قضیه دو تابعیتیهای قهری و غیرقهری، از چنین تمسکی بهره جستند!)
۵) ممنوعیت #شورای_انقلاب_فرهنگی در صدور آئیننامه اجرایی برای دانشگاهها توسط شورای امنیت، چه وجاهتی دارد؟! (البته اگر این خبر، صحت داشته باشد وگرنه چرا افسادطلبها چنین آرزویی دارند؟! آیا صادرات شورای انقلاب برای دانشگاهها موی دماغ پیشبرد فسادهای #مفسدین در تباهسازی #دانشجویان است؟)
۶) اگر محکومیت مجرمین بدحجابی، توسط مراجع قضایی و طبق قانون، انجام گرفته است، آیا شورای امنیت تحت امر پوزیده، میتواند آن احکام جریمههای جرائم را صفر کند؟!
این اخبار (آرزوهای مشکوک) یعنی شورای امنیت، علاوه بر این که حق وتو دارد تا مصوبات قوه مقننه را معلق سازد و حتی نظر خود را بر مقام رهبری هم تحمیل نماید، میتواند احکام قوه قضائیه را هم خنثی و بیخاصیت کند و #مجازات_اسراعیل را به تعویق اندازد و سلاح جمهوری اسلامی را بر زمین بزند و با آمریکا برادر شود وو..؟!!
۷) اگر واقعاً در سطح شهر، گشت ارشادی نیست، مجریان قانون باید کلاهشان را بالاتر بگذارند. (اگرچه قصد جاعل در این بند، تحریک و تهییج زنان به تظاهرات بدحجابانه است که بدون نگرانی و دلواپسی وارد صحنه بشوند که همانا ورودشان به صحنه، مطلوب #شیاطین است و خروجشان و نحوه خروجشان اهمیت کمتری دارد)
۸) شیاطین جبهه اصلاحات که برای گرانی هر کالا و خدماتی در طی ۱۰۰ روز نخست ریاست پوزیده، بمنظور بسترسازی برای شورشهای اجتماعی، سنگ تمام گذاشتهاند، صد البته باید از بیکفایتی و انفعال #رئیس_جمهور_اشتباهی، راضی باشند. و ایبسا اینهمه شرارت مطلوب پوزیده هم باشد که دو بار و هر بار بیش از سه ساعت از #مهلت_خدمت خود را به نشستن با اراذل و اوباش مدعیان اصلاحطلبی گذرانده است! تا کارنامه پر باری از شیطنت در حق نظام و ملت برای خود به یادگار بگذارند!
این گرانیها دیکته #کمیته_۳۰۰ اروپا (مشهور به #سلطنت_سیاه) است که با قیچی #کمبود و #گرانی، نظامات را ساقط میکند.
✍حسینی(منتظر)
۰۳/۹/۴
🌐👈حیفه نبینی👉
💠
🎲👈محل نظرات👉
🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
🔻@SMHM212
اراجیفی مبتنی بر
فلسفیدن اعوجاجی(۰۱)
آیا کوروش کبیر؛ پفیوز کبیر بود؟!
صغرای عباسی؛
#کوروش بتپرستی بود که از سایر بتپرستها باج و خراج میگرفت و اهتمام به آبادی بتکده داشت. زیرا معتقد بود که هر کسی، عقاید خودش را دارد ولو اینکه بتپرست باشد!
⁉️فرق #ابراهیم(ع) با #کوروش چیه؟
حضرت ابراهیم(ع)، بتهای بتکده شهر اور را در هم شکست و گرفتار آتش سهمگین نمرود شد ولیکن خدا آن آتش را بر ابراهیم، گلستان کرد.
اما کوروش هر سرزمینی را که فتح میکرد از مردمان آن، باج و خراج میگرفت و میگفت هر دین و آئینی که دارید در اعتقاد بدان، آزادید.
آیا #انبیاء_الهی بلد نبودند که کشورگشایی کرده و از مخاطبین خود باج و خراج بگیرند؟ و آنها را در پرستش هر چیزی که دوست دارند، مختار بشمارند؟!
آیا #انبیاء بلد نبودند مروج #پلورالیسم و کثرتگرایی دینی باشند؟
پیامبران #اسلام، بتها را میشکستند اما کوروش میگفت؛ باج و خراج بدهید و هر بتی را که دوست دارید، بپرستید!
انگلیسیها سفالی را به کوروش نسبت دادند که آنرا نماد #حقوق_بشر نامیدند تا برای ما یک «پیامبر بتپرست» تراشیده باشند!
کبرای دینانی؛
هر کسی هر عقیدهای که میخواد داشته باشه، تنبلانهترین سخن ممکن در عالم همینه!
اینکه بگوییم؛ هر عقیدهای میخوای داشته باش؛ پفیوزیه! من برای #تنبلی از این سخن محکمتر ندیدم!
نتیجه مبحث؛
کوروش که #پلورالیست بود، پفیوزی میکرد.
⁉️حال 👈دینانی👉 را (که یک #پفیوز_صورتی را کلانتر #ملت_ایران معرفی میکند!) چه بنامیم؟
#عرب_ستیزی
#جاهلیت
..ادامه دارد.
✍حسینی(منتظر)
۰۳/۹/۶
🌐👈حیفه نبینی👉
💠
🎲👈محل نظرات👉
🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
🔻@SMHM212
اراجیفی مبتنی بر
فلسفیدن اعوجاجی(۰۲)
اشتباهات دکترهای مملکت ما!!
الف) استاد دکتر #حسن_عباسی، مرتکب دو خطاست؛
۱= با اشاره به گفتههای غلامحسین #دینانی: «... استاد فلسفهای جوگیر شده و گفته؛ همه دنیا وحشی بودن و ما زمان کوروش اهلی بودیم و...»!
در حالیکه #دینانی میگوید: «... اروپاییها (طبق کتاب یونانیها و بربرها) معتقدند که همه دنیا بربر بودن و وحشی و بیشعور اما یونانیها آدم بودن»! (اگرچه خودش هم #جاهلیت را به عربها نسبت میدهد!)
۲= دینانی را #استاد_فلسفه میشمارد و اینکه #جوگیر شده!! (در حالیکه مصداقیتی ندارد)
ب) دکتر #حسین_دینانی، مرتکب دو خطاست؛
۱= سخن «الاسلام یجب ماقبله» معصومین(ع) را هم تحریف میکند و هم جعلی میشمارد! (که نشان از بیاطلاعی وی از #قواعد_فقهیه دارد که در جای خود قابل توضیح است که قاعده جُبّیه؛ #روایت_مرسل است اما #جعل نیست)
۲= #کورورش_صورتی را مایه مباهات #ایرانیان، معرفی میکند! بعنوان مصداق «خیلی خبر» قبل از اسلام #ایران!
و حال آنکه؛
#أراجیف غلامحسین دینانی در #تحریف_تاریخ_ایران، تحت تأثیر اراجیف عبدالحسین #زرین_کوب در کتاب #دو_قرن_سکوت است. مضافاً که بافتن أراجیف، نتیجه #فلسفیدن نیست که دینانی مدعی آن است بلکه نتیجه نافهمی تاریخ و نیز عدم شناخت دشمنان و یا مزدوری آنهاست.
و خروجی اینگونه أراجیف، انحراف دانشجویانی است که در خیابانهای تهران، شعار «نه غزه نه لبنان/جانم فدای ایران» سر میدهند! مگر اینکه امثال وی را #استاد_فریب بنامیم!
#پفیوز
#جهول
#عنود
..ادامه دارد.
✍حسینی(منتظر)
۰۳/۹/۶
🌐👈حیفه نبینی👉
💠
🎲👈محل نظرات👉
🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
🔻@SMHM212
اراجیفی مبتنی بر
فلسفیدن اعوجاجی(۰۳)
توجیه عصیان ابلیس!
#دینانی (مشهور به #استاد_فلسفه!)، ضمن نقل قول حرف غلطی از #ابن_عربی، به توجیه تمرد #ابلیس پرداخت!
این استاد! رتبه موحد بودن ابلیس را به بهانه نقلی از ابنعربی، بالاتر از #پیامبر_اعظم(ص) قرار میدهد! و از تأویل آن نتیجه میگیرد که ظواهر دین برای #عوام است!
و حال آنکه؛ #اسلام؛ دینیست مبتنی بر چهار رکن (نه فقط شناخت فلسفی):
۱) #پویش_حقیقت
۲) #پیمایش_طریقت
۳) #پایش_شریعت
۴) #پیروی_ولایت
حذف هر کدام از این «لوازم اربعه دیانت»، حذف اصل #دیانت است تا چه رسد به اینکه، تمام دین را محدود به #شناخت (آنهم فارغ از #وحی!) بکنیم و بقیه را متعلق به #عوام_الناس بدانیم!
چگونه میشود، کفر و نفاق را با چنین تأویلات موهومانه، به زیر لعاب #توحید برد؟! و آنرا نقد نکرد و بلکه تأیید کرد؟!
زهی به این #فلسفیدن_پوچ که هم ظاهرش کفره هم باطنش!
#ابلیس_رجیم اگر از مقام #قرب_الهی، رجم و رانده شد، نه تنها از هیچ توحدی برخوردار نبود بلکه در #توحش به سر میبرد.
ابلیس (از ابلاس بمعنای ناامیدی)؛ توصیف کسیست که غرق در #خود_خواهی و عاری از توحید و توحد است.
علت تمرد ابلیس در دستور #سجده بر #آدم، طبق #بیان_قرآن؛ #تکبر او در قالب برتر پنداشتن آتش بر خاک بود نه وفاداری او به توحید الهی.
این ادعای دینانی (همچون بسیاری از ادعاهای واهی و #اطلاعات_غلط وی)! #تحریف دین است و موجب فریب و انحراف دانشجویانی (و تماشاگران #رسانه_ملی!) میگردد که او را #استاد میپندارند!
#پفیوز
..ادامه دارد.
✍حسینی(منتظر)
۰۳/۹/۶
🌐👈حیفه نبینی👉
💠
🎲👈محل نظرات👉
🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
🔻@SMHM212
اراجیفی مبتنی بر
فلسفیدن اعوجاجی(۰۴)
تحدید دشمنان ایران به غرب و عرب!!
آقای #دینانی (مدعی #فلسفیدن!)، بدون اشاره به تعریف و نیز #معیار_دشمنی، ادعا میکند که #ایران در طول تاریخ خود، دو تا دشمن داشته؛ #غرب و #عرب!
و حال آنکه در ذائقه متن مردم، هجومی وحشیانهتر از دو بار حمله ویرانگر #مغول و قتل عام مردمان ایرانزمین، نمیتوان پیدا کرد.
وقتی سخن از تاریخ میزنی، قاعدتاً علاوه بر حملات غرب و عرب، باید به حملات هند و افغان و چین و... هم اشارهای بکنی وگرنه تحدید دشمنان مهاجم به غرب و عرب، یا ناشی از نادانی به #تاریخ است و یا سوگیری خاصی که قابل تأمل است.
دشمنی مهاجمین به ایران را میتوان در دو نوع تعریف کرد:
۱) آنها که قصد عبور از این سرزمین داشتند و لذا مرتکب أعمالی هم شدند که بجز دشمنی عنوان دیگری نباید بدان داد. بنده طی مقاله مفصلی در ۴ قسمت با عنوان 👈ملتی آتشین در گذرگاه ایران👉 به علت این نوع دشمنی اشاره کردهام.
۲) آنها که بدنبال خشکانیدن ریشه #ملیت_ایرانی برآمدهاند که اینها بسیار خطرناکتر از عده اول بوده و هستند و بنده در برخی یادداشتهای خود به اینها هم اشاره کردهام؛ 👈اینجا👉 و 👈اینجا👉
ولیکن عدم چنین تفکیکی در نوع و علت #هجمه_دشمنان به ایران، اگر تحمیق #ملت_ایران نباشد، ناشی از #جهل مدعیان این عرصه است.
👈دینانی👉 البته این را میفهمد که #عرب_ستیزی وی امروزه معادل #اسلام_ستیزی است فلذا از حاجآقای حاضر در مجلس، اجازه میگیرد!!
«نه غزه نه لبنان» نتیجه این انحراف است.
#پفیوز
..ادامه دارد
✍حسینی(منتظر)
۰۳/۹/۶
🌐👈حیفه نبینی👉
💠
🎲👈محل نظرات👉
🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
🔻@SMHM212
أراجیفی مبتنی بر
فلسفیدن إعوجاجی(۰۵)
علت اصلی دشمنی غرب با ایران
در این مسئله که #غرب_وحشی با #ایران و #ایرانیان، دشمنی دیرینهای (به قدمت تاریخ غرب!)، دارد، هیچ شکی نیست ولیکن «علت دشمنی» آنها، آن نیست که #دینانی (متأسفانه مشهور به #استاد_فلسفه!) ادعا میکند.
وی به علت عدم #فلسفیدن_صحیح، علت #عناد_غرب علیه ایران را به غلط در رقابت بر سر «متمدن بودن» (و #بربر بمفهوم وحشی و بیشعور نبودن)، تصور میکند!
فلذا در صدد آن بر میآید که اثبات کند ما هم در تراز غرب، فرهنگ و تمدن داشتهایم و حتی به دروغ (با اشاره به #سفال_انگلیسی بتپرستی #کوروش_پفیوز) ادعا میکند که اولین #منشور_حقوق_بشر را ما نوشتهایم!
این استاد که تحت تأثیر #القائات_دشمنان، آدرس را غلط رفته، بالتبع خودش هم #آدرس_غلط میدهد و موجب #انحراف_ملت و بویژه #دانشجویان میگردد و در این نشانی غلط، #عرب_ستیزی را هم چاشنی لاطائلات خود میکند تا #شعار_صهیونیستی «نه غزه نه لبنان» #امت_اسراعیلی پارسیزبان، طنینانداز خیابانهای مرکزی #تهران شود!
این چاشنی شیطانی را از آنجهت به موهومات خود میافزاید که گمان میکند ایرانیان؛ حریف غرب نیستند اما میتوانند حریف #عرب بشوند (که #اسراعیل هم با آنها دشمنی دارد) فلذا اولاً محملی برای عقدهگشایی علیه متجاوزین است و هم اینکه بهانه مناسبی برای #محو_اسلام از ایران است!
و حال آنکه علت اصلی دشمنی غرب با ایرانیان، به نقش آخرالزمانی این #ملت علیه #یهود_عنود برمیگردد که باید در جای خود توضیح داده شود.
..ادامه دارد.
✍حسینی(منتظر)
۰۳/۹/۶
🌐👈حیفه نبینی👉
💠
🎲👈محل نظرات👉
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
🔻@SMHM212
أراجیفی مبتنی بر
فلسفیدن إعوجاجی(۶)
تعظیم #کوروش_صورتی به قیمت
تحریف و جعلپنداری حدیث نبوی!
#دینانی در این چند ثانیه میخواهد دو ادعای غلط خود را به #ملت_رشید ایران، حقنه کند:
۱) حدیث نبوی «الاسلام یجب ماقبله» را گستاخانه، جعلی و دروغپروغ مینامد و همزمان مفهوم آن را تحریف میکند!
«قاعده فقهیه جب»، بر خلاف تدلیس این باصطلاح #استاد_فلسفه، اساساً مطلب دیگری دارد و هیچ ربطی به «تاریخ قبل از اسلام ایران» ندارد. مفهومی که از آیه ۱۸۵ سوره ۲ #قرآن (یرید الله بکم الیسر و لا یرید بکم العسر) هم قابل برداشت است.
۲) قبل از #اسلام در ایران «خیلی خبرها»! بوده که #عرب (مسلمانان) آمدند و #فرهنگ_ایران را نابود کردند!
گلمیخ «خیلی خبرها»ی این مثلاً فیلسوف صوفیمسلک هم چیزی نیست بجز #سفال_انگلیسی #کوروش_صورتی (و بتعبیر خودش؛ #کوروش_پفیوز) که خلاصهاش میشود:
«خودستایی و دودمانستایی «منم کوروش ...» و مردوکستایی بعنوان #بت_بزرگ بابل و بدگویی از نبونایید (شاه قبلی) و ضرورت تبعیت مردم بلاد فتح شده از کوروش و پسرش و لزوم پرداخت باج و خراج جهت اجرای طرح توسعه #پایتخت برای تحکیم پایههای سلطنت خود و آقازادهاش؛ #کمبوجیه»!
#صهیونیزم_انگلیسی شیطانصفت برای تحمیق #ملت_ایران، کوروش بتپرست را تا حد پیامبری خدا بالا برد و کتیبه دستساز خود را بعنوان «اولین منشور #حقوق_بشر» جلوه داد تا ایرانیان را با این فرهنگسازی و تمدنسازی جعلی مثلاً افتخارآمیز، از اسلام دور سازد و آماده کند برای نوکری #صهیونیزم_شیطانی!
..ادامه دارد.
✍حسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۹/۷
🌐👈حیفه نبینی👉
💠
🎲👈محل نظرات👉
🙏