eitaa logo
مقالات حسینی منتظر
145 دنبال‌کننده
369 عکس
214 ویدیو
30 فایل
بخشی از مقالات متنوع سیدمحمدحسینی(منتظر) فرزند مرحوم حجة‌الاسلام و المسلمین؛ حاج سید میربابا حسینی(فاطمی) (اعلی الله مقامه الشریف) در حوزه‌های مذهبی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و...
مشاهده در ایتا
دانلود
🇮🇷﷽☫ 💎@SMHM212 چالش‌های امام در تشکیل نظام (بخش ۰۳۹): کدام ، بهتر است؟ ❌ اصول‌‌طلب ❌ اصلاح‌‌گرا ❌ اعتدالیهیچکدام😳🙄🤔 گره‌گشایی از کلاف‌های سر در گم اصولیون، اصلاحیون و اعتدالیون! (بخش۰۲): 👌هر کسی که درک صحیحی از «نهضت+نظام اسلامی» و به تعبیر امام خامنه‌ای؛ ، نداشته باشد، قطعاً در فهم «اصول‌گرای اصلاح‌طلب»، گمراه خواهد شد. (امام خامنه‌ای در بیانیه : «انقلاب اسلامی پس از ، به رکود و خموشی دچار نشده و نمی‌شود و میان «جوشش انقلابی» و «نظم سیاسی و اجتماعی»، تضاد و ناسازگاری نمی‌بیند، بلکه از نظریه «نظام انقلابی» تا أبد دفاع می‌کند.» ۱۳۹۷) 👌 وقتی باشد، پارادوکسیکال و دارای تضاد نیست. هر کسی که میان و ، تضاد و ناسازگاری ببیند، قاعدتاً بین «اصول‌گرایی» و «اصلاح‌طلبی» هم تضاد و ناسازگاری می‌بیند و بالعکس یعنی هر کسی که میان «اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی» هم تضاد و ناسازگاری ببیند، قطعاً بین «نهضت اسلامی» و «نظام اسلامی» هم، ناسازگاری و تضاد خواهد دید. بنابراین بی‌ارزش قلمداد کردن «اصول‌گرایی+اصلاح‌طلبی»، خط بطلان کشیدن بر «نهضت+نظام اسلامی» است که هم فرآیند را تباه می‌سازد و هم أبَرفرآورده را ضایع می‌کند. انقلاب اسلامی؛ امری ابدی یا موقت؟ 👌علت اینکه افرادی از قبیل؛ شیخ و شیخ ، «انقلاب و نهضت» را از «نظام و نهاد»، جدا کرده و به می‌چسبند و امر مستمر انقلاب را موقت می‌پندارند و در واقع شعار شعورمند «خدایا خدایا تا از محافظت بفرما» ایران را به سخره می‌گیرند و «انقلاب اسلامی آسمانی» را همانند سایر «انقلابات بشری زمینی» جهانیان، جلوه می‌دهند در اینست که را قرین صرفاً می‌پندارند که لابد هیچ و و اصولی در آن نیست!! 👌مقام معظم رهبری، «نهضت+نظام اسلامی» را تعبیر به فرمودند ولیکن در منویات معظم‌له این عبارت متصف به اسلامیت هم است فلذا عبارت کامل‌تر؛ «نظام انقلابی اسلامی» است. اما بنده ترجیح داده و می‌دهم که بجای این عبارت سه کلمه‌ای از عبارت دو کلمه‌ای استفاده بکنم و هر جا که در مقالات و محاورات خود این اصطلاح را به کار برده و می‌برم، دقیقاً منظورم؛ ترکیب مفاهیم ثلاثه؛ «انقلاب+نظام+اسلام» است. زیرا با حذف اسلامیت و ولایت، عبارت نظام انقلابی، اصالت خود را از دست می‌دهد و تبدیل به عبارت متضاد و مضحکی می‌شود. 👌در مقدمه هم بر این مطلب، تصریح شده است که: «ویژگی بنیادی این انقلاب نسبت به دیگر نهضت‏های ایران در سده اخیر، مکتبی و اسلامی بودن آن است» و در ادامه این مقدمه، به بیان علت مکتبی و اسلامی نامیدن نهضت+نظام پرداخته است. همچنانکه در اصل دوم خود، این مطلب را توسعه می‌دهد: «جمهوری اسلامی، نظامی است بر پایه ایمان به:...» البته عدول و انحراف امثال هاشمی و خاتمی و روحانی از این مطلب بدیهی و قانونی، از همان زمانی شروع شد که افرادی و تمامیت‌خواهی مثل در مقابل و مقیدینی به اصول حکمرانی مثل و ، صف‌آرایی کردند و بودن عیار سنجش انقلابی و غیرانقلابی بود. نیروهای ارزشی و بر اساس نصّ صریح قانون اساسی، «مکتبی و اسلامی» بودن را اصول خود قرار داده بودند و انحصارطلب‌های فرافکن، از این جوهره نهضت و نظام، عدول کرده بودند که بعد‌ها خود را اصلاح‌طلب نامیدند! و حال آنکه «نهضت+نظام منهای مکتب و اسلام»، مطلبی نبود و نیست که بطلبد و اشخاصی همانند و (ثم الامثل فالامثل)، پای کار آن بیایند و تا آخر بایستند! 👈 فلذا «تقسیم‌بندی شش نامزد به اصولگرا و اصلاح‌طلب» از این منظری که توضیح داده شد، «یک غلط فاحش و فریبنده» نیست. دو) دومین خاستگاه منطقی و اصالت مطلب خطیر «اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی»، به مسئله‌ای حاکمیتی در نهضت+نظام اسلامی برمی‌گردد. البته این ریشه، بعد از تشکیل جمهوری اسلامی و استقرار نهادهای حاکمیتی، ضرورت خود را عیان ساخت و متأسفانه تاکنون بخوبی بیان نشده است! و آنرا نمی‌توان یک ریشه عمیق تلقی کرد و بلکه یک پدیده تحمیلی است. این مسئله، طفیلی جواب غلط به مسئله اولیه بود وگرنه فی‌نفسه نباید به وجود می‌آمد و نباید عرض اندام می‌کرد. ولیکن چون انحرافی در تفکیک نظام از نهضت، توسط سران نظام (نه رهبری) رخ داد، این پدیده هم برای خود جا باز کرد و بر گرده ملت نشست! یعنی نظام بریده از نهضت اما حاکم بر ملت، گرفتار این چالش عجیب گشت ولیکن، مسئله‌ای است که جواب مکفی می‌خواهد! ..ادامه دارد. ✍سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۴/۳ 🆔@chelcheraaqHM 🎲 چلچراغ معارف 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎@SMHM212 انتخاب با قرعه‌کشی! (بخش۱۲): قیمت ملت ایران؛ ارزان یا گران؟! 👌 هر انسانی، قیمتی دارد!‼️ 💝 نرخ شما چیست/کیست؟!! «قِيمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا يُحْسِنُهُ» ⁉️ ارزش انسان به چیست؟ علامه محمدتقی جعفری مي‌گفتند: «برخي از جامعه‌شناسان برتر دنيا در دانمارک جمع شده بودند تا پيرامون موضوع مهمي به بحث و تبادل نظر بپردازند. موضوع اين بود: «ارزش واقعي انسان به چيست؟» برای سنجش ارزش بسياري از موجودات، معيار خاصي داريم. مثلا معيار ارزش طلا به وزن و عيار آن است. معيار ارزش بنزين به مقدار و کيفيت آن است. معيار ارزش پول پشتوانه آن است؛ اما معيار ارزش انسان‌ها در چيست؟ هر کدام از جامعه‌شناسان، سخناني گفته و معيارهاي خاصي ارايه دادند. هنگامي که نوبت به بنده رسيد، گفتم: اگر مي‌خواهيد بدانيد يک انسان چقدر ارزش دارد، ببينيد به چه چيزي علاقه دارد و به چه چيزي عشق می‌ورزد. کسي که عشقش يک آپارتمان دو طبقه است، در واقع ارزشش به مقدار همان آپارتمان است. کسي که عشقش ماشينش است، ارزشش به همان ميزان است. اما کسي که عشقش خدای متعال است، ارزشش به اندازه خداست. علامه فرمودند: من اين مطلب را گفتم و پايين آمدم. وقتي جامعه‌شناسان سخنان من را شنيدند، براي چند دقيقه روی پای خود ايستادند و کف زدند. هنگامي که تشويق آن‌ها تمام شد، من دوباره بلند شدم و گفتم: عزيزان، اين کلام از من نبود، بلکه از شخصي به نام علی (عليه‌السلام) است. آن حضرت در نهج‌البلاغه مي فرمايند: «قِيمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا يُحْسِنُهُ»؛ «ارزش هر انساني به اندازه چيزی است که دوست می‌دارد (آن را خوب می‌داند)». وقتي اين کلام را گفتم، دوباره به نشانه احترام به وجود مقدس اميرالمؤمنين علي (عليه‌السلام) از جا بلند شدند.» 🌐 انتخابات ریاست جمهوری؛ «سنجش عیار و قیمت ایرانیان» به برگزاری انتخابات ناگهانی ۱۴۰۳ چند روزی بیش باقی نمانده است و هفته آینده، بر آشکار خواهد شد. اگرچه ما مبحث قرعه‌کشی برای گزینش یک نفر از شش نفر نامزد دوره چهاردهم ریاست‌ جمهوری را پیش کشیده‌ایم ولیکن واقعیت اینست که قیمت آن‌ها چندان هم یکسان نیست! تمامی فرشتگان الهی هم در حال نظارت هستند. فلذا جای آن دارد که برای (در منظر دنیا و آخرت)، با همدیگر چانه‌زنی نموده و یکدیگر را به قیمت بالاتر توصیه بکنیم. و اما ادامه مبحث آخرین فراز بخش ۱۱: مسعود بوی خون می‌دهد! ... در گرایش انسان‌ها به همدیگر، ، حرف اول را می‌زند. چنانکه می‌گوید: «السنخیة علّة الانضمام» پیوستن دو نفر و چند نفر و یک جریان به همدیگر ناشی از آن‌هاست. کسانی که را احاطه کرده‌اند، لابد با او سنخیتی و حس مشترکی دارند. آن سنخیت چیست؟ و کدامست؟ برآورد این مطلب، بنده را به یاد گفته فرشتگان خدا می‌اندازد که به خدا جواب دادند: «... أتجعل فیها من یفسد فیها و یسفک الدمآء»؟! ⁉️ آیا می‌خواهی در زمین (ایران)، جانشینی (رئیس‌جمهوری) قرار بدهی که؛ فساد کند و خون بریزد؟! العیاذ بالله نمی‌خواهم بگویم که نامزد معرفی‌شده از سوی ، در صدد و است ولیکن با توجه به آن‌هایی که او را احاطه کرده و وی را بالا می‌برند، می‌توان احساس کرد که این معرکه، و فساد و تباهی می‌دهد! همچنانکه خواندن پزشکیان، آن صحنه‌ای را تداعی می‌کند که عده‌ای از مبارزین علیه رژیم ستم‌شاهی (تعدادی از سران به دامن ) در نجف به محضر رسیدند و چنان از خطبه‌های این کتاب شریف بر امام خواندند و تفسیرهایی کردند که امام و مخاطبین گمان کردند اگر این‌ها هستند، پس ما چه‌کاره‌ایم؟!! نمی‌دانم چرا در آستانه محرم امسال، بوی خون می‌دهد!! همان بویی که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ به مشام می‌رسید و فتنه‌ای که و آن‌ها که او را احاطه کرده بودند، برپا کردند. ولیکن این‌بار، شاخ‌های کرگدن‌های ویران‌گر بلندتر شده و دندان‌های کروکودیل‌های غارت‌گر تیزتر! تیزتر از آن که پزشکیان بتواند آن‌ها را مهار نماید! اغتشاش‌جوهای ز.ز.آ. و تجزیه‌طلب‌های وطن‌فروش و یتیم‌های و سایر جهانی، دل به سپرده‌اند تا به ایران، چوب حراج بزنند. آیا عربده‌های زمختی بنام ظریف (که شهر به شهر طنین انداخته است)، دردهای زایمان این نیست؟! به و نفوذی‌های دشمنان، با این بهانه که من نیاز به دارم، هیچ‌گونه وجاهت شرعی، عرفی، وجدانی، اخلاقی و قانونی ندارد و صرفاً یک است. اگر ایمانی باشد به آیه «ما کنت متخذ المضلین عضدا»! ..ادامه دارد. ✍️سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۴/۳ 🆔کانال@chelcheraaqHM 💠 🎲چلچراغ 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212 انتخاب با قرعه‌کشی! (بخش ۱۳): دقیقاً ۴۴ سال قبل (۱۳۵۹/۴/۴) در همین روز؛ امام خمینی‌ره: «... اینها گول می‌زنند، همه را گول می‌زنند. اینها می‌خواستند من را گول بزنند. من نجف بودم، اینها آمده بودند که من را گول بزنند...بعضی از این آقایانی که ادعای اسلامی می‌کنند، آمدند در نجف، [یکی‌]شان بیست و چند روز آمد در یک جایی، من فرصت دادم به او حرفهایش را بزند. آن به خیال خودش که حالا من را می‌خواهد اغفال کند...بعضی از آقایان محترم، بعضی از علما [آیات عظام؛ طالقانی، زنجانی، منتظری، مطهری، هاشمی و...]، آنها هم به من کاغذ نوشته بودند که اینها انَّهم فِتْیَةٌ؛ قضیه اصحاب کهف. من گوش کردم به حرفهای اینها که ببینم اینها چه می‌گویند. تمام حرفهایشان هم از قرآن بود و از نهج‌البلاغه، تمام حرفها... اسلام همیشه گرفتار یک همچو مردمی بوده است که با اسم «اسلام»، می‌خواستند اسلام را بکوبند. مگر محمدرضا قرآن طبع نمی‌کرد؟ مگر سالی یک دفعه نمی‌رفت به‌ مشهد؟ مگر دائماً صحبت از عدالت اسلامی و عدالت چه نمی‌کرد؟ ... خیلی‌ها باورشان آمده بود: خب، یک شاهی است که دارد می‌گوید «قرآن» و دارد می‌گوید «اسلام» و دارد می‌گوید چه. خب، چه کارش دارید؟ ما مدتی باید زحمت این را بکشیم که آن چهره دوم این را به مردم بفهمانیم... ما اگر بتوانیم آن چهره دوم این جمعیت‌ها را، آن چهره دوم امثال محمدرضا را به مردم معرفی کنیم، آن وقت ما پیروز می‌شویم...». (حجة‌الاسلام دعایی (رابط سازمان منافقین با امام خمینی): «...امام درباره کتاب «راه انبیاء راه بشر» فرمودند که: اینها ضمن این کتاب می‌خواهند بگویند که معادی وجود ندارد و معاد سیر تکاملی همین جهان است، و این چیزی است خلاف معتقدات اصولی اسلامی، و باز برداشت امام این بود که: اینها بیش از آنکه تعبّد داشته باشند، تمسّک دارند، یعنی این مفاهیم که از نهج‌البلاغه و از قرآن گرفته می‌شود و با این شیوایی عرضه می‌شود یک نحو وسیله هست، تمسّکی به آن کرده‌اند و از بن دندان ایمان ندارند، این برداشت امام بود.») 🌐 ارزش جهانی قیمت ملت؟ قدیما برای اخذ ، لازم بود شما دو تا امتحان بدهید: و (و نمی‌دانم الآن چه آزمون‌ها دیگری مثل و... بر آن‌دو اضافه شده است یا نه؟!) ، به این است که عیار ارزش و را متجلی می‌سازد. انتخاباتی که عین دو تا آزمون مهم نظری و عملی دارد؛ اولی در انتخابات است (عملی) که بمثابه است و دومی است که بمثابه امتحان آئین‌نامه (علمی) به شمار می‌رود! (و العصر؛ إنّ الانسان لفی خسر😱 إلاّ الذین آمنو و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر) ، این و را دارد که بخواهد و بتواند در (سیادت بر امور اساسی و بین‌المللی دنیا)، نقشی مؤثر ایفاء و بلکه پیشتازی نماید و این رانندگی، رهین خود در این انتخابات است. آری! ملت ایران در انتخابات پیش روی خود، خودش به خودش، نمره می‌دهد و دنیا هم آنرا می‌پذیرد. ⁉️ملت ایران چه نمره‌ای به خودش خواهد داد؟ و چه قیمتی برای دنیا و آخرت خود تثبیت خواهد کرد؟ در امتحانی که یا باید قبول شود و یا رفوزه و تجدیدی هم ندارد! 👌 انتخاب «شخص برگزیده ملت» (بعنوان رئیس جمهور)؛ در منظر جهانی، همان «کارت گواهینامه ران‌ندگی» ایران برای ران (RUNning) در سطح منطقه و جهانی است. 👌 انتخابات؛ قدرت و اقتدار بنام است. در این امتحان رانندگی، موفقیت در آزمون شهری (مشارکت حداکثری عقلای ملت) را به سادگی قرعه‌کشی می‌توان بدست آورد ولیکن توفیق در آزمون آئین‌نامه آن، نیازمند دقت در بکاربستن معیارهایی است که با عنایت پروردگار متعال، در این سلسله، در صدد تبیین آن‌ها هستیم. کاربست ملت در برای ریاست جمهوری (رهبری بزرگترین ایران) چیست و کدامست؟ بعید نیست، مردان ۷۰ یا ۶۵ ساله‌ای بتوانند حرف‌های خوبی بزنند که از دخترکان تا پزشکان و از پوران تا پیران را هم به وجد آورند ولیکن گرایش ملت به آن‌ها نمره‌ای به بار آورد که مهر قرمز رفوزه را بر بزند و نه تنها بر قیمت جهانی ملت نیافزاید بلکه آنرا از قیمت دنیوی و اخروی هم بیاندازد! در این‌جا در صدد تخریب هیچ‌کدام از «مؤیدین محرزین شورای محترم نگهبان» نیستیم و اشاره به نامزدها (متناظر به مقامی که دنبال تصاحب شش‌دانگ آن هستند)، تخریب و لجن‌پراکنی نیست بلکه در مرحله اول گزینش (روش حذفی) اجتناب‌ناپذیر است و در مرحله دوم (روش جلبی) به اصلح و ارجح، اشاره خواهد شد. ...ادامه دارد. ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۴/۴ 🆔 کانال @chelcheraaqHM 💠 🎲 هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212 انتخاب با قرعه‌کشی! (بخش ۱۴): 🔰 اگر ... رأی نیاورد؛ ۱) قالیباف؛ با آنهمه سوابق اجرایی به شورای اسلامی برمی‌گردد و کلیه تجارب میدانی خود را در قالب ، در اختیار قرار می‌دهد و بلکه بر آن، تحمیل می‌کند! پاس‌کاری طرح‌ها و لوایحی از قبیل؛ حجاب و عفاف، مدیریت فجازی، تحقیق و تفحص از اوقاف و امثالهم هم از تفریحات سالم او خواهد بود! ۲) پزشکیان؛ با پنج دوره نمایندگی مجلس، یک دوره نایب‌رئیسی مجلس، دو دوره معاونت و ریاست وزارت بهداشت و امثالهم، به مجلس برمی‌گردد و توسط همان‌ها که قالیباف را به ریاست مجلس رسانیدند، به نائب‌رئیسی مجلس نائل می‌گردد و باتفاق قالیباف، دو قلوی افسانه‌ای مجلس را رقم می‌زنند و دولت بعدی را زنده زنده پوست می‌کّنند! ۳) جلیلی؛ با آنهمه سوابق پژوهشی مطالعاتی و میدانی خود و با یک جهان فرصت برای ظرفیت‌سازی جهت یک ایران جهش، به همان روال قبلی (دولت سایه اقتصادی) خود که راحت‌تر است، برمی‌گردد و بدون آنکه توسط غربی‌ها شود، کماکان مددرسان علمی و نظری دولت بعدی می‌گردد. ۴) پورمحمدی؛ با آنهمه سوابق امنیتی و برون‌مرزی خود به همان روال قبلی (دولت سایه امنیتی) خود برمی‌گردد و... ۵) قاضی‌زاده هاشمی؛ با آن‌همه تعمقات پژوهشی و برنامه‌ریزی‌های دسته‌ای و خوشه‌ای و... خود را وقف می‌کند که چشم و چراغ ملت هستند. ۶) زاکانی؛ وقتی همه برگشتند به جای خود، این یکی دیگر ناچار است با قدرت در صحنه بماند!😂 ...ادامه دارد. ✍سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۴/۴ 🆔 کانال @chelcheraaqHM 💠 🎲 گروه چلچراغ معارف و احکام 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212 🌀🌀🌀 🌀🌀 🌀 🌀 معماهای غدیریه؛ (بخش اول): 🕋 (ص) در آخرین سال عمر مبارک خود و بالتبع آخرین خود (موسوم به ) فرمان بسیج عمومی برای حضور حداکثری در را صادر فرمودند و کمتر کسی از عدم شرکت در حج معاف شد. حتی مسلمانان دورافتاده‌ترین مناطق هم مشمول فراخوان (ص) شدند، چنانکه در آستانه حج سال دهم هجری، پیک و پیغامی را از روانه فرمودند که (آن زمان، (ع) در مأموریت یمن به سر می‌بردند) یا علی! بمحض دریافت این نامه با حداکثر تعداد از مسلمانان بسوی حرکت کن تا برای مراسم حج خود را به ما در مکه برسانید. حضرت رسول(ص) با علم غیبی خود می‌دانستند (و در خود هم بدان تصریح کردند که) آخرین سال حیات جسمانی خود را می‌گذرانند. ⁉️ حال معما در اینجاست که آن «بسیج سراسری امت» چه ضرورت (اهمیتی و اولویتی) داشت؟! هر چه باشد، قاعدتا امر بسیار خطیری بوده است که چنان تدارکاتی را می‌طلبید. ممکنست عده‌ای ساده‌انگارانه، خود را به این مطلب دلخوش نمایند که؛ حج؛ امر بزرگی در است که خواسته‌اند تا مسلمانان ضمن حضور حداکثری خود، به عینه شاهد آخرین ظرائف و دقائق انجام توسط اکرم(ص) باشند! بدیهی است که این مطلب، توجیه سزامندی برای آن قصه نیست و این قضیه باید دلیل دیگر و مهمتری داشته باشد. مضافا در مناسک آخرین حج پیغمبر، رویداد عبادی مهمی هم رخ نداد و چیز قابل توجهی به مناسک حج افزوده نشد. مهم از این لحاظ که اقتضای ضرورت نماید برای حضور حداکثری حتی و حتی معلولان آنان! تنها اتفاق مهمی که حج حجة‌الوداع را از حج سالهای قبل متمایز می‌کرد، حضور لحظه بلحظه (ع) در معیت پیغمبر بود، بگونه‌ای که در چشم همه ناظرین به پیامبر بنشیند. یعنی صحنه بگونه‌ای مدیریت شده بود که مسلمانان جهت دقت در آخرین ظرائف مناسک حج پیوسته مترصد و متوجه پیغمبر باشند و بالتبع پیوسته چشمانشان به جمال علی(ع) هم روشن می‌شد! فلذا در طول مراسم حج، شخص پیغمبر در حکم یک در کانون مرکزی توجهات بود و علی هم دائما دیده می‌شد. بنابراین در مراسم حج آنچه بیشتر از هر چیز در معرض توجه مسلمین بود، علی بود نه چیز جدیدی از مناسک حج. ⁉️ اما چرا علی؟! معمای مذکور اما برای عده‌ای، قابل رمزگشائی بود. آنها که از دیرزمانی برای جانشینی پیامبر، دورخیز کرده بودند و محال بود که مهیای نبوده باشند. اما چه کسانی؟! ۱) نفوذی‌های (به سرکردگی ) ۲) سران سابق (به سرکردگی ) و بلکه قرائن پنهانی نشان از اتحاد نهانی آنها داشت. بدینصورت که عمر و اصحاب او در صورت معرفی حضرت علی(ع) به و خلافت رسول‌الله، اقدام به خشن نموده و تا مرز کشتن ( و علی) پیش بروند. تدارک سلاح و حمایت کودتاچیان هم بر عهده و مکه باشد. شدت احتمال چنین کودتا و جنایت و خیانتی چنان بالا بود که پیامبر ترجیح دادند عجالتاً از اجرای نقشه خود برای تعریف و ترویج علی بعنوان خلیفه بعد از خود، در فرصت عالیه مراسم حج که همه مسلمانان حضور دارند، منصرف شوند! البته پیغمبر بر جان خود چندان بیمناک نبودند ولیکن به هیچ عنوان حاضر نبودند جان علی را به خطر بیاندازند. فلذا پیغمبر با نبوغ و خود، اجرای خود را پیشه کردند و بدون معرفی علی و اخذ برای او مکه را ترک فرمودند. در نقشه دوم اگرچه تعداد مسلمانان از لحاظ کمّی، قدری کاهش پیدا می‌کرد ولیکن کیفیت مطلوب‌تری داشت. طبق نقشه دوم، پیغمبر دستور داده بود که در منبری از سنگ ساخته شود که البته چندان مرتفع نبود و بعداً لازم شد که با تجمیع مسلمان هم قدری مرتفع‌تر بشود و هم آنان هم در و جایگاه مذکور مشارکتی ورزیده باشند. ⁉️ اما چرا غدیر خم؟! ...ادامه دارد. 🌀 🌀🌀 🌀🌀🌀 ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) یوم‌الغدیر ۱۴۰۰ 💠 🆔 کانال @chelcheraaqHM 💠 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212 💎 غدیر؛ منشوری چند وجهی (قسمت اول): مقدمه؛ مبحث را شاید و بلکه باید به کهکشانی از معارف تشبیه کرد. زیرا هرگاه سخن از غدیر برود، قاعدتا از مباحث و مضامین گسترده؛ ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، و امثالهم نیز باید سخن گفت. فلذا مبحث غدیر یک مقوله ذوالوجوه است. و اما در اینجا معدودی از این وجوه و مناظر این منشور چند وجهی را به اجمال مروری می‌کنیم: الف) غدیر در وجه استفهامی ب) غدیر در منظر تاریخی ج) غدیر در منظر قرآنی الف) وجه استفهامی غدیر؛ (اگر غدیر نبود!): ۱- آیا واقعه در ، اساسا رخ نداد؟! (کلیه کتب تاریخی کلیه ، اذعان کامل به وقوع قطعی آن دارند) ۲- آیا تجمیع عظیم در آن بیابان (که به دستور پیامبر(ص) کلیه تندروها به عقب‌گرد و کندروها به سرعت فراخوانده شدند تا همایش عظیمی شکل بگیرد) صرفا برای این مطلب بود که آن‌حضرت را به محض دوست داشتن (ع) توصیه نمایند؟! آیا هیچگونه بیعتی با (ع) صورت نگرفت؟! (طبق روایت کتب تاریخی کلیه ، با علی بعنوان (ص) در طی سه روز انجام گرفت) ۳) گیریم که توصیه (ص) در آن مراسم کم‌نظیر، صرفا برای محبت به علی و آن حضرت بود و اینکه عداوت با آنان در حکم عداوت با و اوست! آیا مراتب «محبت و پرهیز از عداوت» نسبت به اکرم(ص) مراعات شد و می‌شود؟! (به گواهی کتب تاریخی کلیه فرق اسلامی؛ نه تنها هیچگونه محبتی صورت نگرفت بلکه بدترین عداوت‌ها در حق تک تک اشخاص این خاندان مظلوم بعمل آمد!!) ۴) فرض می‌کنیم که واقعه غدیر بر خلاف تصریح کتب تاریخی کلیه فرق و مذاهب اسلامی، اساسا رخ نداده است و اگر هم اتفاق افتاده است (و بر فرض محال) برای آن بوده که (ص) مسلمانان را به نهایت عداوت‌ورزی (العیاذ بالله) در حق خاندان خود فرموده است، فلذا مسلمانان هم بجز عده قلیلی موسوم به ، در دشمنی با اهل بیت مصطفی (از دختر آن حضرت گرفته تا دوازدهمین نواده او) سنگ تمام گذاشتند! از این مسئله گذشته، آیا پیامبری که با و بعد از مجاهدت‌های شبانه‌روزی طاقت‌فرسای خود در طی حداقل سه دهه، حکومتی را در شبه‌جزیره تشکیل دادند، در آستانه ارتحال خود، هیچگونه تدبیری برای جانشینی خود نفرمودند؟! پیامبری که هنگام اعزام به غزوات و سرایا علاوه بر تعیین فرمانده، جانشین آنان (و بعضا چندین جانشین!) را تعیین می‌فرمودند و همچنین خودشان هنگام ترک ، برای خود تعیین و منصوب می‌کردند، آیا هنگام ارتحال خود، هیچگونه جانشینی معین نفرمودند؟! و نیز پیامبری که هنگام سخن گفتن وحیانی از (ع) برای او جانشینی چون را به رخ می‌کشیدند، برای خود هیچگونه جانشین و خلیفه‌ای تعیین نفرمودند؟! اگر اساسا تعیین خلیفه‌ای صورت نگرفت، پس وجاهت صدها ساله بعد از رحلت آنحضرت از کجا در آمد؟! (طبق گواهی کتب تاریخی کلیه فرق اسلامی؛ پیامبر از نخستین روز آغاز علنی مردم به اسلام، مبحث خلافت خود را هم کاملا رسا مطرح و دقیقا با تعیین مصداق واقعی، بیان فرمودند. حتی برای ۱۲ نسل بعد از خود را) ... ادامه دارد. ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) یوم‌الغدیر ۱۴۰۱ 💠 🆔 کانال @chelcheraaqHM 💠 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212 💎 غدیر؛ منشوری چند وجهی (قسمت اول): ادامه مقدمه؛ ۵) اگر ادعای در مورد تعیین خلفای (ص) که مکررا صورت گرفته (از بلافصل خود؛ علی‌بن‌ابیطالب گرفته تا عشره مبشره از فرزندان آنحضرت و تا آخرین ایشان؛ (عج) با اسامی دقیق) دروغ و فریب بوده باشد (العیاذ بالله) و آنان خلائف رسمی آن حضرت نبوده‌اند، پس چه کسانی بوده‌اند؟ با چه شرائطی؟! و مدارک اثباتی ادعاهای احتمالی ذیربط در کدام کتب معتبر آمده است؟! آیا هر کسی که بتواند با اتکاء به «مثلث زر، زور و تزویر» (یا وراثت بدون ضابطه مشروع و‌ معقول) خود را به و بر برساند، (العیاذ بالله)؛ «خلیفة الرسول» محسوب شده و مصداق «اولو الامر»ی می‌شوند که اطاعتشان در تراز اطاعت واجب از و خداست؟! بر مبنای کدام وجاهت و ادله شرعی، عقلی و عرفی؟! ۶) بر فرض محال که واقعه غدیر و محتوای آن، (العیاذ بالله) از ریشه کذب و دروغ بوده است و همه در این مسئله گرفتار اعوجاج شده‌اند، حال چه کنیم با امر امامتی که (طبق آیه ۱۲۴ سوره بقره قرآن) بر عهده (ع) و «ذریه غیرظالم» آن حضرت؟! آیا حضرت از ذریه شیخ الانبیآء و الأئمه نیست؟ اگر امر خطیر «امامت الناس» یک مطلب مستمری است که تا در مستقر گشته است، آیا بعد از رسول‌الله الاعظم(ص) این «امر مستمر» در کدام تیره از ذریه آن حضرات، تداوم یافته است؟ آنهم با این شرط که دارای عصمتی بوده باشند که مرتکب هیچگونه ظلمی نشده باشند؟ (لا ینال عهدی الظالمین) کدام خلیفه و ذریه، جرأت ادعای غیرظالم بودن داشته و دارد؟! آیا و بودن بمفهوم «خاتم الذراری و خاتم الائمه» هم است؟! اگر آری، پس تکلیف الناس تا چه می‌شود؟! (آیا پرونده (ع) با رحلت (ص) بسته شد؟! و مطلب ، مسئله ابتری بود؟!) و اگر نه، پس مصادیق ذیربط چه اشخاصی بوده و هستند؟! لطفا مصادیق واقعی و حقیقی و راستین و حضرت ابراهیم بعد از (ص) را به ما نشان بدهید. (ص) در این ذریه پاک ابراهیمی و محمدی را صریحا به ما نشان دادند. فتأمل! ... ادامه دارد. ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) یوم‌الغدیر ۱۴۰۱ 💠 🆔 کانال @chelcheraaqHM 💠 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212 انتخاب با قرعه‌کشی! (بخش ۱۵): دوّارترین رئیس، کدامست؟! ، دارای؛ _ ٪۱۰ ثروت (منابع و معادن) _ هفدهمین کشور در جمعیت _ هفدهمین کشور در مساحت _ جو متنوع چهارفصل _ بعضاً چهل درجه اختلاف دمایی _ موقعیت جغرافیایی ویژه جهانی _ قدیمی‌ترین تمدن جهانی _ توان کار و بازار در حدود ۲۰۲۳ (GDP)، کشوری کم‌نظیر و بلکه بی‌نظیر است و با ۱٬۶۴۸٬۱۹۵ کیلومترمربع وسعت و حدود ۹۰ میلیون نفر جمعیت، قاعدتاً نیازمند ملت و دولتی درخور آن است و رئیس جمهوری که بخواهد و بتواند در یک دوره ۴ ساله، روزی حداقل ۱٫۰۰۰ کیلومترمربع آنرا در نوردد! بسیار سریع‌تر از Usain Bolt (سریع‌ترین دونده جهان)! و معادل همین مساحت باید به پیمایش مسافت‌های مختلف جهانی (به و عالم) جهت اقامه انواع تعاملات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و.. بپردازد. ⁉️ در طی ۴۸ ماه فرصتی که ملت به او می‌دهند، چرا باید حدود ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ کیلومترمربع را بِدَوَد؟! و آیا چنین شخصی پیدا می‌شود که به چنین پیمایش محیرالعقولی، موفق گردد؟! اگر سرتاسر را سرکشی نکند، هرگز نمی‌تواند، و مدیران پایینی و میانی و حتی بالایی حکومت را برای ، علاج بکند. 🏃 یوسِین بولت، دوندهٔ جامائیکایی دو سرعت و سریع‌ترین انسان جهان است. او رکورددار کنونی و قهرمان المپیک دو ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر دنیاست و... بولت نخستین دوندهٔ سرعتی است که ۹ مدال طلای المپیک را کسب کرده است و... ...ادامه دارد. ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۴/۵ 🆔 کانال @chelcheraaqHM 💠 🎲 گروه چلچراغ معارف و احکام 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212 انتخاب با قرعه‌کشی! (بخش ۱۶): در بخش ۱۱ این سلسله، اشاره کردم به اینکه در روش حذفی، ناچاریم تعدادی از دسته‌گل‌های شورای محترم نگهبان را «پر پر» بکنیم تا بسوی گزینه نزدیک بشویم که با آغاز کردیم. ولیکن برخی از مخاطبین محترم، پیام ۱۲ این سلسله را «پاره پاره» کردن، توصیف کردند! بنظر بنده؛ تحقق همان هزار اشرف منافقین سرسپرده به است و هر دو همان طرح هزار چاقوی اسرائیل جلاد بیش نیستند. بنده در سال ۸۸ بدنبال بروز برای ، در جستجوی نامزدی بودم که برای برون‌رفت از بدتر شدن وضعیت، برنامه مناسبی داشته باشد و با ورود میرنورد به ، (و با توجه به تجربه اداره کشور در توسط میرحسین موسوی)، در این پندار بودم که لابد وی بعد از ۲۰ سال عزلت‌نشینی، نسخه معجزگونه‌ای تدارک دیده است و حتی به گوشم رسید که مانیفستی هم تهیه کرده است. لذا بمحض دعوت یکی از دوستان (دکتر ا.ح.) پای در ستاد انتخاباتی گذاشتم (و صد البته با در ضدیت بودم بعلت ضدیت او با که در وی سراغ داشتم) و اینکه یک نسخه مهندس را برای مطالعه عمیق لازم دارم. بعد از چند روز رفت و آمد و پیگیری، دیدم که حکم مسئول تبلیغات را در کفم گذاشتند! اما از مانیفست (برنامه کاری برای اداره کشور در شرایط اضطراری) خبری نبود که نبود! و در حال مأیوس شدن بودم که رئیس ستاد، گفت که مهندس، مانیفست خود را گم کرده [= از اول چیزی نبوده!!] و گفته که همین کمیته‌های ۱۶گانه ستاد سریعاً آن‌را بنویسند! تا بعداً خودشان در دولت موسوی آنرا اجراء نمایند! دکتر ا.ح. پیشقدم شد و مجموعه‌ای تألیف کرد که تبدیل شد به یک جلد کتاب و وی از بنده خواست که مقدمه‌ای بر آن بنویسم! من هم یکی از مقالات آماده خود را (با عنوان «عدالت+آزادی+معنویت» که در تبیین یکی از اندیشه‌های امام خامنه‌ای نوشته بودم) تحویل وی دادم و همان کتابی شد که میرنورد در آخرین برنامه تلویزیونی خود به بینندگان نشان داد و قریب باتفاق حرفهایی هم که زد از همان مقاله بنده بود! آن‌جا بود که متوجه شدم وی کاملاً تهی است (عین همین پزشکیان که کاملاً تهی است و هیچ برنامه مدونی و حتی شعاری که قابل تأمل باشد، ندارد!) و لذا دیگر به ستاد وی پای نگذاشتم و ناچاراً وارد همکاری با اتاق فکر دکتر شدم! ولیکن در آن مدتی که به ستاد میرنورد ۶۸ ساله کندذهنی که (کلمه وِرد کلامش شده بود)، رفت و آمد داشتم نکته مهمتری هم دریافت کردم و آن رفت و آمد کسانی به ستاد وی بود که نه تنها هیچ‌گونه اعتقادی به و نداشتند بلکه بصورت روزشمار مترصد فتنه‌ای برای براندازی بودند! و بنده از دو هفته مانده به ، بوضوح را از تک تک اتاق‌های ستاد میرنورد استشمام می‌کردم! حالا هم ستاد ! در ستاد رضایی هم سؤال شد که چرا دیر آمدید به این‌جا؟! گفتم: زود هم می‌آمدم چندان فرقی نداشت! گفتم: برنده این انتخابات، مشانژاد است و میرنورد دوم می‌شود. پرسیدند: یعنی آقامحسن سوم می‌شود؟! گفتم: شک دارم! زیرا بنظرم با جومونگ باید رقابت نماید و احتمالاً سوم شود! (در آن مقطع، سریال تلویزیونی جومونگ در حال پخش بود) گفتند: پس چرا آمدید به ستاد کسی که هیچگونه امیدی به پیروزی او ندارید و چرا سراغ هم‌لباس خود (کروبی) نرفتید؟! گفتم: اینجا آمدنم فقط برای اینست که نمی‌خواهم در ستادهای دو لبه (مشانژاد+میرنورد) باشم و به ستاد کروبی نرفتنم بخاطر اینه که شک دارم حتی رتبه ۵ را کسب کند! در آن ۲ هفته هم تنها کاری که برای دکتر رضایی انجام دادم شرکت در مناظره‌ای بود که حزب دکتر رئوفیان بین نمایندگان کاندیداها برگزار کرد که از طرف مهندس میرنورد، دکتر کاذب زشت‌کلام شرکت کرد و از طرف کروبی، زیدآبادی!) و از طرف مشانژاد کسی اعزام نشد! البته در انتخابات ۸۴ هم در ستاد رضایی بودم که او را با توصیه به انصراف رها کردم ولیکن ۳ ماه طول کشید تا وی به انصراف برسد! علت توصیه بنده به ایشان این بود که برای اداره کشور، هیچ تیمی نچیده بود و قادر نبود حتی ۲ وزیر، ۲ استاندار و ۲ سفیر معرفی بکند! بدون تیم‌سازی وارد شده بود و امیدش این بود که ستاد انتخاباتی وی، همکاران او را برگزیند! و اما بعد؛ (برگردیم به مبحث پر پر کردن دسته‌گل‌های ضعیف ۴/۳- همانطور که در بخش قبلی این سلسله، اشاره کردم؛ رئیس جمهور باید دوّارترین شخص (حداقل همچون ۶۳ ساله) باشد و پزشکیان ۷۰ ساله (ولو اینکه ورزشکار بوده)، در ذهن و عمل، فاقد چنین توان ضروری و‌ خطیری است. ...ادامه دارد. ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۴/۶ 🆔 کانال @chelcheraaqHM 💠 🎲 گروه چلچراغ 🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212 انتخاب با قرعه‌کشی! (بخش ۱۷): ۴/۴- جناب آقای پزشکیان! تو قبل از آنکه برای خودت ستاد بزنی و پذیرای قاذورات دول ورشکسته بشوی، از همان ابتدای امر، اعلام کردی که (کذاب شیاد)، وزیر امورخارجه تو خواهد بود! این اعلام، فراخوان همه آن‌هایی بود که به تو روی آورده‌اند و اینطور نبود که بدون دعوت تو آمدند و میهمانند و تو هم صرفاً بدنبال رأی بیشتری هستی و...! تو از همین اول کار با ، از در وارد نشدی و خدا می‌داند در ادامه به کجا خواهی رسید!؟ تو برنامه‌ای برای نداری، زیرا که اساساً بدنبال اداره آن نیستی ولیکن بدنبال چی هستی؟! کف مطلب؛ غارت بیت‌المال توسط این لشگر مغولی است که تو را احاطه کرده‌اند و سقف آن، تقدیم دو دستی ملک و ملت به اجانب است و بس! تو همان عبدالرحمن‌بن‌عوفی هستی که شاید بعداً پشیمان هم بشوی ولیکن ندامت تو هیچ سودی به حال خودت و و نخواهد داشت. تو که پیرانه‌سر در هوس افتادی، همان کودک یتیمی هستی که به هر سوی می‌کشانند تو را و خودت هم خسته خواهی شد! پیرانه سَرَم عشقِ جوانی به سر افتاد و ان راز که در دل بِنَهفتم به درافتاد از راهِ نظر مرغِ دلم گشت هواگیر ای دیده نگه کن که به دامِ که درافتاد مژگانِ تو تا تیغِ جهانگیر برآورد بس کشتهٔ دل زنده که بر یکدِگر افتاد بس تجربه کردیم در این دیرِ مکافات با دُردکشان هر که درافتاد برافتاد گر جان بدهد سنگِ سیه، لعل نگردد با طینتِ اصلی چه کُند، بدگهر افتاد ...ادامه دارد. ✍️سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۴/۶ 🆔کانال @chelcheraaqHM 💠 🎲گروه چلچراغ 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎@SMHM212 انتخاب با قرعه‌کشی! (بخش۱۸): برای پر پر کردن مسن‌ترین دسته‌گل ، بنظرم همین چهار موردی که در بخش‌های قبلی برشمردم، کفایت می‌کند. البته بیش از این‌ها می‌توان برشمرد ولیکن می‌ترسم در این دو روز باقی مانده تا انتخابات و باصطلاح دقیقه ۹۰ مجالی برای پر پر کردن چهار نفر دیگر پیدا نکنم! دومین دسته‌گلی که لازمست، پر پر شود، جناب آقای است که بعد از ۷۰ ساله دارای بالاترین سن (۶۵ ساله) است. قبل از هر مطلبی، لازمست شگفتی خود را از ورود ایشان به اظهار نمایم. مگر ایشان نمی‌داند که اشخاص شاخص در حوزه و و حتی ، معمولاً مورد قرار نمی‌گیرند؟! کاری به غلط و صحت در این‌خصوص ندارم و صرفاً آنرا لازم به توجه می‌دانم. شاید علتش در این باشد که درد گَزیده شدن ملت از رژیم ستم‌شاهی چنان عمیق است که حتی از ریسمان سیاه و سفید هم می‌ترسند! بعنوان شاهد مثال؛ آقایان ری‌شهری و فلاحیان (ولو اینکه ملبس به کسوت روحانیت بودند) و آقایان رضایی و قالیباف (ولو اینکه عنوان سرداری خود را به دکتر تغییر دادند) در دوره‌های پیشین نتوانستند آراء ملت را بسوی خود جلب نمایند! گرایش اکثریت ملت به آقایان روحانی و رئیسی هم‌ در واقع خرق عادت بود! زیرا این دو هم دارای سوابق امنیتی و شبه‌امنیتی و قضایی بودند. شاید علت دیگرش این باشد که ملت گمان می‌کند که این جماعت، در جایگاه «بگیر و ببند» بوده‌اند و لذا می‌توانند ترسناک باشند! مضافاً که این‌ها معمولاً تیمی هم برای معرفی کابینه خود نداشته‌اند و ملت احتمال می‌داده که آدم‌های این‌ها احتمالاً کسانی باشند که صرفاً گوش بفرمان هستند و فردا روزی که شوند اطرافیان مستبدی را به کار خواهند گرفت. در واقع وحشت از مانع این بوده که ملت به این‌ها تمایلی بورزند. ولو اینکه شاید خدوم‌ترین ایرانی‌هایی باشند که مدافع حقوق و امنیت ملت بوده‌اند اما از کجا معلوم که این روحیه قاهره آن‌ها روزی علیه خود ملت به کار نیافتد؟! چنین تردیدهایی، باعث إدبار و از اشخاصی شده است که سوابق امنیتی و نظامی و انتظامی و قضایی داشته‌اند. چه برسد به اینکه جنابعالی بیایید در تبلیغات خود بگویید که آمار اعدامی‌های من کمتر از هر استان دیگری بوده است! بنابراین شما پیشاپیش دسته‌گلی هستید که نیامده پر پر شده‌اید! و نیازی به پر پر کردن شما نیست! اگر به چنین تحلیل عمیقی وقوف نداشته و ندارید و آمدید (که بعید است)، معلوم می‌شود که نه تنها شناخت کافی بلکه شناخت لازم از روحیه و روان ملت خود را ندارید! و اگر دانسته آمده‌اید، جای سؤال خواهد بود که «آمدن برای ناکامی»، چه وجاهتی دارد؟! ولیکن توصیه نمی‌کنم که انصراف بدهید. زیرا ممکنست یک میلیون نفر را جذب کرده باشید که نباید بعلت انصراف شما از حساب کسر شود. و اینکه در تعلیل خلوتی ستاد خود فرمودید؛ علیرغم دولت قرار بودن‌تان، قرار نیست بین مراجعین، پست و مقام توزیع کنید، اینگونه هم قابل تعلیل است که امثال جنابعالی با روحیه «قاطعیت در بگیر و ببند»، ناچار بوده‌اید همیشه در رأس و ریاست باشید زیرا اینگونه امور را نمی‌توان هیئتی و اشتراکی به ثمر رسانید. فلذا باید «تنها» می‌بودید و عادت هم کرده‌اید که باشید و بالتبع کسی هم سراغ همکاری با شما نمی‌آید الاّ کسانی که با شما همکاری داشته‌اند و دارند. به همین سادگی علیرغم انجام خدمات ارزشمند و ایثارگرانه، «تنها» مانده و خواهید ماند! مگر اینکه معجزه‌ای بشود! اجرکم عندالله🤲 خب! وقتی ایشان، پیشاپیش پر پر است، چه نیازی به پر پر شدن توسط امثال بنده دارد! وگرنه به تناقضات اخلاقی وی با ادعاها و شئونات وی هم اشاراتی می‌کردم. اگرچه اشکالات وارده به ایشان شاید در حدی نباشد که اگر ملت به وی إقبالی نشان بدهند، بشود گفت که بعداً پشیمان خواهند شد! إقبال به پزشکیان را مطمئنم که پیامدی بجز ندامت برای ملت، نخواهد داشت ولیکن در باره ایشان، مطمئن نیستم! و اما نوبت می‌رسد به پر پر کردن دسته‌گل‌های سوم و چهارم (جلیلی و قالیباف) ولو اینکه ممکنست باب طبع کسانی نباشد که معمولاً پیام‌های بنده را بازنشر می‌دهند! ولیکن بنده بعنوان یک طلبه، مصمم هستم که به سهم خویش بر دانایی و بینایی ملتم و لااقل اطرافیان خود، بیافزایم به نسبت دانش و تجربه‌ای که در سن ۶۲ سالگی خود و بعد از ۴۸ سال بودن، دارم. تکلیف طلاب؛ عمل به آیه ۱۲۲ از سوره توبه است: «وَ مَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ» ...ادامه دارد. ✍️سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۴/۶ 🆔@chelcheraaqHM 💠 🎲چلچراغ 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212 انتخاب با قرعه‌کشی! (بخش ۱۹): ۞ «وَ مَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ» ۞ امکان‌پذیر نيست كه همه‌ مؤمنان رهسپار شوند، ولیکن چرا از هر گروهى از ايشان دسته‌اى كوچ نمى‌كنند تا در دين خدا فقيه شوند و هنگامى كه به سوى قوم خويش باز گشتند، آنان را بيم دهند تا شايد آنان (از خطا و خلاف) حذر كنند. (آیه شریفه ۱۲۲ از سوره توبه) امروز گرفتار شدم و متأسفانه مجالی نیافتم که مباحث پر پر کردن دسته‌گل‌های شورای نگهبان را دنبال بکنم و الآن هم که کمتر از ۹ ساعت به پایان نامزدهای ، باقی مانده است و چنانچه مطلبی را بنویسم، قاعدتاً پرپر شده‌ها مجالی برای ترمیم خود نخواهند یافت و لذا به دور از انصاف و است. فلذا این مقوله را متوقف می‌کنم تا بعداً اگر ضرورتی رخ داد مجدداً بدان برگردم. امید می‌رفت، نامزدهایی که خود را در طیف موسوم به می‌دانستند، تا امشب به اجماعی برسند که کم‌وبیش وعده آن داده می‌شد یا انتظار می‌رفت و حال آنکه عملی نشد! نمی‌دانم این اصرار در نامزدی ریاست باقی ماندن را خودخواهی و خود بزرگ‌بینی آن‌ها تلقی بکنیم یا مبتنی بر برآورد واقع‌بینانه آن‌ها؟! پس‌فرداشب کاملاً معلوم خواهد شد که کدامیک از این چهار نفر واقع‌بین بوده و بقیه در چه اوهامی به سر برده‌اند که حاضر به کناره‌گیری نشدند!؟ و خدا نکند که از ناحیه لج‌بازی آن‌ها لطمه‌ای به جبهه «نهضت+نظام اسلامی» () و‌ وارد گردد که قطعاً ابدی را برای متکبران مغرور، بدنبال خواهد داشت. بر طبل‌ها پیوسته کوفته شد که رقابت و نسبت به بقیه، در اوج است و بالتبع از این دو نفر توقع بیشتری می‌رفت که یکی از این دو پیشتاز، پس بنشیند ولیکن هیچ‌کدام کوتاه نیامدند و عجالتاً هم نمی‌شود حق را به یکی داد و دیگری را مورد نواخت شماتت و مذمت و... قرار داد. اگر واقعاً این دو در اوج غیرقابل قیاسی با بقیه هستند، بدیهی‌ست کوتاه آمدن دو نفر دیگر ( و ) چندان تأثیرگذار نیست و بهتر است که بر قرار خود بمانند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد! فقط در یک صورت، هیچ‌کدام قابل مذمت نخواهند شد و آن اینکه آرای هر شش نامزد، مساوی در بیاید! که بسیار بعید است. بنده غیر از قالیباف و جلیلی، ندیدم کسی را که ادعا بکند مورد بیشترین قرار گرفته است که می‌تواند کلاً یک بازی روانی هم باشد! هیچ‌کدام از نظرسنجی‌ها هم‌ چندان قابل اعتماد نیستند. بنابراین می‌توان پرسید؛ از کجا معلوم که زاکانی و قاضی‌زاده در اوج استقبال ملی نباشند و حتی ؟! تظاهرات‌های میدانی هم نمی‌تواند آینه تمام‌نمای واقعیت باشد. ای‌بسا که اکثریت، با ملاحظه و خود، انتخاب خود را کرده و صرفاً منتظر روز هستند تا آراء خود را روانه صندوق‌ها نمایند و لزومی هم نمی‌بینند که وارد سالنی و خیابانی بشوند که معمولاً در زمان و مکان، بسیار محدودی برپا می‌شوند. از اینهمه ابهامات می‌خواهم این نتیجه را بگیرم که؛ زاکانی، تو بمان! خدا را چه دیدی! شاید معجزه‌ای الهی، نصیب تو گردد که تا اینجای داستان، «مبارزی صدیق» هستی و ان‌شاءالله که تا ابد بمانی 🤲 بنابراین خوانندگان محترم تحلیل‌های بنده حقیر، هم می‌توانند به زاکانی رأی بدهند و هم می‌توانند متوسل به بشوند، همانطور که در پیام اول خود متذکر شدم، البته با این تفاوت که حداقل پزشکیان را از قرعه‌کشی خود حذف کرده باشند! و اما اگر ملت ما مجدداً خود را گرفتار کردند، می‌شود فهمید که خدای سبحان، امتحانات آخرالزمانی سخت‌تری را برای در نظر گرفته است! الهی رضاً برضائک🙏 ...ادامه دارد. ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۴/۶ 🆔 @chelcheraaqHM 💠 🎲گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212 انتخاب با قرعه‌کشی! (بخش ۲۰): ضمن گرامیداشت نام و یاد ، چند دقیقه بیشتر به پایان مهلت قانونی تبلیغات نامزدهای ، باقی نمانده است و همانطور که در پیام قبلی (دیرهنگام و‌ نیمه‌شبانه!)، اشاره کردم؛ مایل نبودم راجع به تنقیص کاندیداها (و باصطلاح پر پر کردن دسته‌گل‌های اضافی )، چیزی بگویم ولیکن با توجه به شدت استقبالی که در ساعات خواب دیشب از آن پیام شد (که نشانه حساسیت به سرنوشت ریاست است)، در این دقایق پایانی، حیفم آمد، چیزی نگویم! و اگر نگویم گویا حناق می‌شود در گلویم! و لذا سخنی از روی عذاب وجدانی است که نمی‌خواهم در آن گرفتار شوم ولو اینکه گرفتار چیزهای دیگری بشوم! واقعیت این است که بر خلاف چند ماه پیش () در این دوره، ندیدم اصطلاح و و امثالهم، بر سر زبان‌ها باشد و در فضای مجازی تبدیل به تِرند گردد! انگار که پدرخوانده‌ها و چنارها، در سال جدید، مملکت ما را به حال خود رها کرده و رخت بربستند! یا اینکه همه اهالی و ، چنان در چنبره چنارها گرفتار شدند که جرأت ندارند جیک بزنند و به نفع پاچنارها جیک جیک بزنند! بنده حدس می‌زدم که هر شش نامزد احراز صلاحیت شده شورای محترم نگهبان، دسته‌گل‌های چنارهاست که چندان دل خوشی هم از نداشتند و بلکه با «درگذشت شهادت‌گونه» او و او خیلی خوشحال شدند! و از آن‌جا که بعد از ریاست و شهادت غریب‌گونه آ.رئیسی، مترصد بودم ببینم چنارها چه‌ها خواهند کرد؟! بمحض اعلام اسامی نامزدهای شورای نگهبان از اخبار کانال اول رسانه ملی، اولین تحلیل خود را نوشتم (👈اینجا👉) و در ساعت ۳/۵ بعدازظهر مورخه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ آن‌را به اشتراک گذاشتم که بنظرم نخستین تحلیل در فضای مجازی هم بود. و مصمم شدم که پنبه هر شش نفر را بزنم! ولیکن در تعمقات و تأملات بعدی متوجه شدم که طراحی هوشمندانه‌تری در کار بوده است! بدینگونه که حداقل یکی از آن‌ها خارج از دایره چنارهاست و آن، جناب است! وگرنه قضیه زودتر لو می‌رفت! حال در این ایستگاه پایانی تبلیغات، ذهن بنده حقیر درگیر ابهاماتی است که از اول در ذهنم جوانه زدند و مجالی برای اشاره به آن‌ها ندارم. از جمله اینکه: ⁉️ آیا زاکانی هم در این گردونه (با صحنه‌گردانی چنار مشهور) یکی از عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی است؟! جواب: اگر انصراف بدهد، معلوم می‌شود که فاقد بصیرت کافی بوده و او هم بازی خورده است! و اگر انصراف ندهد، باید پای کار او ایستاد. بدون توجه به رفتارهای بازیچه‌های چنارها که تفصیل و توضیح آن‌ها «مهتاب شبی خواهد و آسوده مجالی»! ...ادامه دارد. ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۴/۷ 🆔 @chelcheraaqHM 💠 🎲گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212 انتخاب با قرعه‌کشی! (بخش ۲۱): انصراف‌های مبارک و عدم‌انصراف‌های مبارک‌تر!! دیگر نیازی به نیست! تکلیف حامیان «نهضت+نظام اسلامی» ()، کاملاً روشن شد! با دسته‌گل‌های دوست‌داشتنی؛ آقایان و هاشمی و عدم انصراف دسته‌گل‌های (نچسب؟!)؛ ج. و ق. (که انتظار می‌رفت یکی از این دو مشهدی بنفع همشهری خود کنار برود!)، شاهد آرایش نسبتاً جدیدی هستیم که البته تا حدودی قابل حدس زدن بود. بعضی از دوستان، همچنان خواستار نظر صریح‌‌تر بنده حقیر هستند! امیدوارم این پیام، مصداق تبلیغات ناروا تلقی نشود و صرفاً از باب شفاف‌سازی برخی نکات مبهم و جواب سؤالاتی است که بر عهده حقیر نهاده شد و صرفاً در برخی گروه‌های ایتا به اشتراک می‌گذارم و از قرار دادن آن در کانال‌های سیاسی و... خود هم احتیاطا پرهیز می‌کنم. در عین‌حال چنانچه بابت تحریر این مقاله، قابل مجازات باشم، به جان می‌خرم! زیرا که به گمانم به نتیجه آن می‌ارزد! و اما بعد؛ بیایید تصور کنیم که؛ ۱) حدود ۵۰٪ به هر علتی، تمایلی به شرکت در انتخابات فردا ندارند و ما هم در اینجا فعلاً به آن‌ها کاری نداریم! ۲) حدود ۵۰٪ ملت ایران پای کار هستند و خود را به صندوق‌های می‌رسانند. عجالتاً با این‌ها کار داریم! ۳) فرض کنیم که این ، چهار دسته هستند: ۳/۱- فرضاً حدود ۱۰٪ تا پای صندوق می‌آیند اما به هر علتی، می‌دهند! با این‌ها هم فعلاً کاری نداریم! ۳/۲- فرضاً حدود ۳۰٪ به م.پ. رأی می‌دهند. کاری هم نداریم که کدام م.پ.!! چون با این دو م.پ. هم در این‌جا فعلاً کاری نداریم! ۳/۳- فرضاً حدود ۳۰٪ به ج. رأی می‌دهند که این‌ها را فرض می‌کنیم دو تا ۱۵٪ متفاوت هستند! الف) آن‌ها که اگر ج. انصراف می‌داد، بجای ق. به (عج) و رأی می‌دادند! یعنی به تعداد می‌افزودند! که عجالتاً به این‌ها هم کاری نداریم! ب) آن‌ها که رأی خود را به ق. تقدیم می‌کردند و سهم ق. به ۴۵٪ افزایش می‌یافت و لذا بر پ. توفق پیدا می‌کرد و ق. در دور اول به کرسی ریاست جمهوری تکیه می‌زد. ولیکن ج. انصراف نداد! چرائی آن هم بماند برای بعد. حال چه می‌شود؟! جواب: حساب آن ۱۵٪ اول ج. را به حواله می‌دهیم. اما آن ۱۵٪ دوم ج. آیا حاضرند در شرایط مثلثی فعلی، ج. را رها کنند و به ق. رأی بدهند؟! بسیار بعید است فلذا چنین توقعی، چندان محلی از إعراب ندارد! چرائی آن‌هم بماند! فلذا افزایش سهم ق. به ۴۵٪ خوش‌خیالی است! ۳/۴- فرضاً حدود ۳۰٪ به ق. رأی می‌دهند که این‌ها هم فرضاً دو تا گروه ۱۵٪ متفاوتی هستند: الف) آن‌ها که اگر ق. انصراف می‌داد (به هر علتی) می‌رفتند سراغ پ. و سهم او از صندوق را به ۴۵٪ افزایش می‌دادند و در نتیجه ج. با ۳۰٪ سهم خود شکست می‌خورد! و مملکت به باد می‌رفت! ب) آن‌ها که اگر ق. انصراف می‌داد، حق رأی خود را به ج. تقدیم می‌کردند و در نتیجه آراء ج. هم به ۴۵٪ افزایش می‌یافت! در نتیجه انتخابات به دور دوم می‌کشید میان ج. و پ. که نتیجه آن، چندان قابل پیش‌بینی نبود! 👌 حال که ق. انصراف نداد چه می‌شود؟! جواب، کاملاً روشن است: الف) ۱۵٪ اول آراء ق. به سهم پ. اضافه نمی‌شود و برای خود ق. باقی می‌ماند و در نتیجه پ. شانسی برای پیروزی نخواهد یافت. ب) و اما چنانچه ۱۵٪ دوم آراء ق. به سهم ج. اضافه بشود، ج. با ۴۵٪ سهم بر پ. با ۳۰٪ پیروز می‌شود و انتخابات به دور دوم هم کشیده نمی‌شود. بشرطی که این ۱۵٪ دوم ق. با استفاده از خود، عمل کرده و و بدون هیچ تردیدی و حتی بدون ۱٪ کمتر، رأی خود را به ج. تقدیم نمایند و این احتمال چندان بعید نیست و توقع نابجایی حساب نمی‌شود! و قریب‌الوقوع است ان‌شاءالله. و بنده هم با همین حجت عقلی، همین کار را خواهم کرد ان‌شاءالله. ولیکن در این معرکه، ق. با ۱۵٪ خود (که به سمت پ. نمی‌روند باقی می‌ماند و) نفر سوم می‌شود و ظاهراً بازنده فردا و این ایثاری بود که ق. توفیق آنرا به دست آورد و با خیال راحت به جای‌گاه باز خواهد گشت ان‌شاءالله الغرض؛ بنده از ۱۵٪ دوم ج. نمی‌خواهم به ق. رأی بدهند که خواهش مهدوری است! و علل آن را در مجال مناسبی توضیح خواهم داد ان‌شاءالله. ولیکن به ۱۵٪ دوم ق. توصیه می‌کنم که رأی خود را به ج. تقدیم نمایند که گمان می‌کنم خواهش بی‌ربطی نیست و هدر نمی‌رود. یعنی که روی ق. هیچ تعصب و تردیدی نورزید که سرنوشت مملکت رهین این تصمیم کبرای شماست. بنده هیچ علاقه‌ای به این دو نامزد نداشتم و اگر زاکانی می‌ماند، به او رأی می‌دادم (ولو اینکه هیچ شانسی برای پیروزی نداشت) تا آجری باشد برای فرصت بعدی او ولیکن او انصراف داد و تصمیم‌گیری بر بنده سخت شد! ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۴/۷ 🆔 کانال @chelcheraaqHM 💠 🎲 گروه چلچراغ معارف و احکام 🙏
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212 چالش‌های امام در تشکیل نظام (بخش ۰۴۰): کدام ، بهتر است؟ ❌ اصول‌‌طلب ❌ اصلاح‌‌گرا ❌ اعتدالیهیچکدام😳🙄🤔 گره‌گشایی از کلاف‌های سر در گم اصولیون، اصلاحیون و اعتدالیون! (بخش ۰۳): مبحث و ، طفیلی و تابع مبحث «نهضت+نظام اسلامی» است. (در تعبیر مقام معظم رهبری؛ و در تعبیر ؛ ) تعبیر سزامندی برای تعریف و ترکیب «نهضت+نظام اسلامی» است. «اصول‌گرایی» و «اصلاح‌طلبی»، دو بال پرواز «نظام ولایی» هستند و چیدن هر کدام از این دو جناح، (جناح بمعنی بال پرواز نه بمفهوم باندهای سیاسی سالوس‌های احمق یا وقیح چپ و راست)، در حکم ساقط کردن نظام ولایی است. بنابراین «اصول‌گرایی+اصلاح‌طلبی»، در ساحت عقلانیت، ریشه مستحکم نظام ولایی را دارند. ولیکن مبدأ دیگری هم بعد از تشکیل جمهوری اسلامی ایران، شکل گرفت که آنرا می‌توان پدیده‌ای تحمیلی همچون (میهمان ناخوانده که میزبان، مایل یا قادر به رد آن نیست!) حاملگی به بچه‌ای که والدین، آمادگی تولد او را ندارند ولیکن حال که نطفه‌اش منعقد شده، نمی‌توان سقط جنین را در باره آن، عملی کرد! نه اینکه نامشروع باشد بلکه صرفاً ناخواسته است. فلذا چاره‌ای جز مراقبت از او نیست، چه قبل از تولد و چه بعداز تولد. این پدیده نامطلوب چیست؟ و جمهوری اسلامی ایران، چرا و چگونه باردار آن گردید؟! قبل از جواب این سؤال مهم، لازمست درنگ دقیق‌تری نسبت به موضوعیت تغایر اصولگرا با اصول‌گرایی و نیز تنافر اصلاحطلب با اصلاح‌طلبی داشته باشیم. در بخش اول این سلسله، سخن از «لزوم تخریب اصولگرا و اصلاحطلب» و «ضرورت تکریم اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی» رفت و هیچ تناقضی در میان نیست. زیرا «اصولگرا» غیر از «اصول‌گرایی» است همچنانکه «اصلاحطلب» متغایر با «اصلاح‌طلبی» می‌باشد. اصولگرای سیاسی بلحاظ ضدیتی که با اصلاحطلب سیاسی می‌ورزد (که چیزی بجز باندبازی سیاسی به هر قیمتی نیست) لذا خود را در مقابل اصلاح‌طلبی هم قرار می‌دهد و حال آنکه اصلاح‌طلبی و تحول‌خواهی از اصول اساسی نهضت+نظام اسلامی است. اللهم حوّل حالنا بحسن حالک 🤲 متقابلاً اصلاحطلب سیاسی نیز بلحاظ ضدیتی که با اصولگرای سیاسی می‌ورزد (که چیزی بجز باندبازی سیاسی به هر قیمتی نیست) لذا خود را در مقابل اصول‌گرایی هم قرار می‌دهد و حال آنکه اصول‌گرایی و تعهدخواهی از اصول بنیادین نهضت+نظام اسلامی است. اللهم ثبت قلوبنا علی دینک 🤲 بنابراین اصولگرای ضد اصلاح‌طلبی و اصلاحطلب ضد اصول‌گرایی، دو لبه یک قیچی هستند برای بریدن ریشه‌ها و شاخه‌های نهضت+نظام اسلامی و به اضمحلال کشانیدن نظام ولایی . فلذا امام خامنه‌ای در مورخه ۱۳۸۴/۲/۱۸ تصریح فرمودند؛ «من این تقسیم‌بندی‌های و را قبول ندارم» + «بنده به اصول‌گرای اصلاح‌طلب معتقدم» مفهوم این سخن کاملاً واضح است که اصولگرای بدون اصلاح‌طلبی، ضلالت است همچنانکه اصلاحطلب بدون اصول‌گرایی، خیانت است و مستوجب . اصلاح‌طلب‌های نافی اصول‌گرایی، مصداق بارز هستند. همچنانکه اصولگراهای فاقد اصلاح‌طلبی، مصداق بارز و گمراهان هستند. و «اصول‌گرای اصلاح‌طلب» هم از زمره «إنعام یافتگان الهی» بوده و در الله در حرکت است. بنابراین هر شخص حقیقی یا حقوقی که صرفاً بر یکی از این دو ضرورت توأمان تأکید نماید، در ضدیت با نظام ولایی بوده و در حال تضعیف نهضت+نظام اسلامی است و لذا باید تخریب شود و بنده سالهاست که هر ۲ باند تبهکار موسوم به اصولگرا و اصلاحطلب را توأمان مورد حمله و افشاگری خود قرار داده‌ام. در این معرکه، اشخاص حقیقی یا حقوقی مدعی هم اگر بمعنای تجمیع مبانی اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی در وفاداری به نهضت+نظام اسلامی باشند، از زمره نیروهای نظام ولایی به شمار می‌روند و چنانچه بمفهوم اجماع اصولگراها و اصلاحطلبها هستند که در زمره خیانت‌پیشگان هستند و باید بدون واهمه تخریب شوند. زمانی که بنده بعنوان دبیرکل یک حزبی، عضو گروه تلگرامی دبیران احزاب ( ضد ولایت!) بودم و با تمام وجودم معنا و مفهوم آیه قرآنی «کُلُّ حزبٍ بما لدیهم فرحون» را لمس کردم، با هر سه ضلع مثلث شوم مذکور (که هر سه، فاقد بودند و هستند) در کشمکشی بی‌پایان بودم، صحنه عجیبی شکل گرفته بود! به هر ضلع این مثلث که حمله می‌کردم مورد تحسین و تشویق دو ضلع دیگر قرار می‌گرفتم! ولیکن در مجموع هر سه ضلع آن نهایتاً رأی به اخراج بنده از گروه دادند و دو بار اخراج کرده و مجدداً برگردانیدند و دفعه سوم که اخراج شدم، دیگر نپذیرفتم که به جمع آن ضالین و مغضوبین و مضلین برگردم! و اما دو نکته مهم دیگر که به سخن معطوف است؛ یکی تاریخ بیان آن است و دیگری بحث چپ و راست! ..ادامه دارد. ✍سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۴/۸ 🆔کانال @chelcheraaqHM 💠 🎲گروه چلچراغ معارف و احکام 🙏