eitaa logo
مقالات حسینی منتظر
145 دنبال‌کننده
369 عکس
214 ویدیو
30 فایل
بخشی از مقالات متنوع سیدمحمدحسینی(منتظر) فرزند مرحوم حجة‌الاسلام و المسلمین؛ حاج سید میربابا حسینی(فاطمی) (اعلی الله مقامه الشریف) در حوزه‌های مذهبی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و...
مشاهده در ایتا
دانلود
✤ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ✤ 👈(بخش دوم): https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2171 بخش اول☝️ ⁉️چه باید کرد⁉️ قطع وابستگی فکری، عقلی و قلبی ملت ایران بویژه و (بعنوان موتورهای اصلی هواپیمای مملکت در این فضای بی‌کران پرواز) و نیل به استقلال کافی، رهین جدی و قطعی دو مطلب بنیادی است: ۱) برخورداری از ایمان کامل ملت بویژه مدیران و دانشگاهیان به بودن غرب و التزام عملی به ضرورت پرهیز مطلق از هرگونه ارتباط (حتی علمی و فنآوری!) با آن. 🙄 رخ دادن این وضعیت مطلوب، متاسفانه چندان امیدوارکننده نیست! زیرا هیچ نوزادی به دل‌خواه خود از عادت مألوف به شیر مادر دست نمی‌کشد. ۲) از خود بویژه مدیران و جوانان ایرانی توسط خود غرب (از شیر محروم کردن نوزادی که دندان در آورده و به پستان مادر نیش می‌زند!) که خوشبختانه با اعمال انواع تحریم‌های (ظاهراً ظالمانه!) بصورت مکرر، مضاعف، مداوم، چندجانبه و متنوع روی داده است! تا حکایت «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» تحقق یابد. ✅ بنابراین تحریم‌های غرب بزرگترین نعمت الهی برای است تا با قطع امید از ، مسیر همه‌جانبه و فراگیر را پیشه خود نمایند. ❓حال شما بفرمائید؛ آیا رسیدن به هرگونه تفاهمی با هر نوع برجامی با غرب (ولو اینکه در کوتاه‌مدت، ارمغان اقتصادی برای دولت و ملت ایران هم داشته باشد) که موجب ماندگاری و تداوم وابستگی‌های سابق گردد، و خسران عظیم نیست؟ ❔ 👌 «برجام بد» همچون «وضعیت بدون برجام»، موجب خسارت مادی و دنیوی برای ایرانیان است ولیکن «برجامِ خوبِ دارایِ تضمینِ خوب» حتی اگر در عمل هم بخوبی تحقق یابد، باز هم موجب ملت و جبهه است! (تا چه رسد به و خودفروختگان به و دل‌باختگان واداده به غرب که برای «برجام بد» یا «برجام خوب بدون تضمین» و یا «برجام خوب با تضمین بد»، له له می‌زنند و برای هیچ و پوچ هروله می‌کنند و دلقک‌مآبانه هلهله سر می‌دهند و به همدیگر تبریکات می‌گویند و سیم و زر و شیرینی پخش می‌کنند ووو... و ملت می‌ماند و حماقت بی‌پایان قرین یک مشت و مایه ننگ برای ایران!!!) 😭😡 🤲 پس بیایید، دعا کنیم که نه تنها کلیه مذاکرات برجامی حتی ایده‌آل آن، به شکست و ناکامی انجامد بلکه بر میزان کمی و کیفی آنها هر چه بیشتر افزوده گردد که و ماندگار در همین است! (بچه‌ای که از شیر مادر گرفته نشود هرگز طعم انواع مائده‌های لذیذ و مقوی الهی را نخواهد چشید) فتأمل ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) انتقالی از واتساپ ۱۴۰۰ 💠کانال اطلاع‌رسانی چلچراغ معارف و احکام حم 👇 eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
این عکس ☝️ضمیمه این پیام 👇 است. https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2158 ☝️ از پیام‌های دریافتی☝️ سیدمحمدحسینی(منتظر) 💠کانال اطلاع‌رسانی چلچراغ معارف و احکام حم 👇 eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
─═┅═༅🍃🌳🍃༅══┅─ ۝◁{9⃣}.. ❏◁ ✪ مولا علی علیه السّلام ☆ من وثق بماء لم یظمأ... هر کس که به آب اطمینان کند؛ هرگز تشنه نخواهد شد. 📓 نهج البلاغة، خطبه 4 ─═┅═༅𖣔2⃣5⃣𖣔༅═┅┅─ ☝️ از پیام‌های دریافتی☝️ نقدونظر و بنظرم، مراد حضرت از این عبارت، یک مطلب سیاسی است و چندان ربطی به آب مادی و نوشیدنی ندارد و اینکه در پیروی از سراب، انسان تشنه می‌ماند و بلکه تشنه‌تر می‌گردد ولیکن با وجود آب مطمئن، کسی عطشی نخواهد یافت. کنایه از اینکه «تبعیت از » علیهم‌السلام، تنها راه سیرابی و دوری از تشنگی مهلک در مسیر هدایت به و رستگاری است. فتأمل ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) 💠کانال اطلاع‌رسانی چلچراغ معارف و احکام حم 👇 eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رسول جعفریان: ما در دو جنگ جهانی بیطرف بودیم و کما بیش سالم ماندیم!!!😳 📝 پاورقی 📌 شنبه تا چهارشنبه 🕗 ساعت ۱۹:۴۵ 📺 شبکه دو سیما 🔴 پاورقی | @pavaraghi_tv2 ☝️ از پیام‌های دریافتی☝️ نقدونظر نگاه غلط نگاه غلط امثال رسول جعفریان را پارسال در نخستین پیام‌های همین کانال، بنده پیشاپیش پاسخ دادم. لطفاً این پیام‌ها را هم ببینید 👇👇 💠 https://eitaa.com/chelcheraaqHM/5 💠 https://eitaa.com/chelcheraaqHM/7سیدمحمدحسینی(منتظر) 💠کانال اطلاع‌رسانی چلچراغ معارف و احکام حم 👇 eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
. 🔻 خرولایی ها و خرحزب اللهی ها به جلز و ولز افتاده اند 🔻 مفهوم خرولایی اینجا معنادار می شود که بنام ولایت با توهین به دیگران زمینه توهین به رهبری را بوجود می آورند 🔻 به بزرگان کسی توهین کنید به بزرگان تان توهین می کنند 🔻 البته ما اینها را در خط ولایت و حتی علاقمند به ولایت نمی دانیم و از همین رو آنها را خرولایی می نامیم. و این هارت و پورت های خرولایی ها و خرحزب اللهی ها هیچ ربطی به آقای ما سید علی خامنه ای ندارد 🔻اون آخوندک رو ببینید میگه "اگر کشته هم بشه تا یک ماه بعد از مخفیش کنید". یعنی اونی که به این آخوندک عمامه داده مجتهد بوده؟ ☝️پیام دریافتی☝️ نقدونظر از تحرکات بنظر می‌رسد ( و ) با طرح خود و بالطبع تهی‌مغزش، ضمن احساس فراموش‌شدگی و بالتبع تلاش برای خود، در صدد تحت‌الشعاع قرار دادن ابعاد و است تا اغتشاشات معنون به را دنبال کرده و حواشی آنرا پوشش دهد. در اولین انتخابات با نوشتن (احمقانه‌ترین ) در برگه‌های رأی دچار این خبط شدند که آمار ۳۰۰/۰۰۰ نفری خود در کل کشور را لو بدهد! اعضای نفوذی این در دولت بویژه وزارت آ.و پ. مورد شناسایی قرار گرفته و تا حدودی پاکسازی شدند ولیکن اذناب از و انتقامجویی کردند. آمار مذکور در فراز و نشیب است! ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) 💠کانال چلچراغ معارف و احکام حم 👇 🆔 @chelcheraaqHM 💠
◼️«انا لله و انا الیه راجعون» 📣کل کشور تحت‌پوشش اینترنت ۵G قرار می‌گیرد رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی: 🔸این هفته در کمیسون تنظیم مقررات مصوب شد باندهای فرکانسی در محدوده ۳۶۰۰ تا ۳۸۰۰ مگاهرتز به اپراتورهای ارتباطی واگذار شود تا در یک برنامه زمان‌بندی مشخص کل کشور تحت پوشش ۵G قرار بگیرد. 📝 هشدار: اگر اینترنت نسل ۴(4G) توانایی اتصال ۴.۰۰۰ دستگاه را در شعاع یک کیلومتری خودش داشت(اینترنت اشیاء/IOT)، اکنون در نسل پنجم(5G) این توانایی به اتصال ۱.۰۰۰.۰۰۰ دستگاه میرسد. و این افزایش تعداد دستگاه ها و سرعت، نه بخاطر افزایش سرعت دانلود فیلم و انتقال اطلاعات می باشد، بلکه برای اتصال مغز انسان ها به این دستگاه و کنترل حالات و رفتارها، و احیانا بی سرو صدا حذف انسان ها میباشد(اینترنت همه چیز/IOE). این سیستم قابلیت اسکن و شناسایی محیط(حتی در پشت دیوار منزل و در اتاق خواب شما)، فوکوس و شناسایی بر روی فرد در هر نقطه ای را دارد. دلیلش افزایش فرکانس(شلیک) و طول موج های میلیمتری آن میباشد(بین۶ الی ۳۰۰ گیگاهرتز). این یک سلاح کنترل ذهن و به تبع آن رفتار و حالات انسا نها، دریافت اطلاعات از تمام انسان(عمدتا افرادی که این رابط عصبی بیسیم مغزی، یعنی هیدروژل هوشمند را از طریق واکسن(همه واکسن ها از فخرا تا فایزر) دریافت کرده اند) میباشد. توضیحات کامل در گزارش راهبردی در کانال قرار داده شده است. ❌ متاسفانه همانگونه که در بحث تزریق واکسن، دوستان امنیتی بدلیل پیچیدگی موضوع متوجه موضوع نشدند(بماند، حساب نفوذی ها و بهائی ها در سیستم که کار خودشان را کردند)، اکنون نصب این سیستم(5G) بدلیل پیچیدگی آن، باز هم بازی در زمین دشمن است، و کار را برای یکسره کردن کار خودمان بدست خودمان، برای دشمن آسان میکند. 🌐 مرکز مطالعات راهبردی نظم نوین جهانی(اندیشکده فرقان) @newsrahemardom_ir راه مردم ☝️ از پیام‌های دریافتی☝️ سیدمحمدحسینی(منتظر) 💠کانال اطلاع‌رسانی چلچراغ معارف و احکام حم 👇 eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
📲 📋+ استاد رحیم‌پور ازغدی؛ (عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی): «عده‌ای در و حتی در درون تشکل‌های دانشجویی هستند که کلا باید بگوییم همه چیز عالی است تا بگویند شما هستید و اگر بگویید فلان جا دارد شما را و منحرف می‌دانند که این‌ها خودشان کاسب و هستند و می‌خواهند هم به عنوان شناخته شوند و هم از بخورند.» ☝️ از پیام‌های دریافتی☝️ نقدونظر مدیریت ! در دهه ۷۰ متوجه عیب بزرگی در دستگاههای حکومتی شدم و اسمش را گذاشتم؛ «مدیریت هیس‌نوچی»! و در ادامه آن دیدگاه در دهه ۸۰ مقاله را نوشتم که در قالب یک برگه A4 چاپ و در برخی ، توزیع کردم. (این مقاله بعنوان بنده در دوره مدیران ۱۳۸۱ هنری شهرداری تهران بنام حائز گردید) ؛ یعنی هیچی نگو! ؛ یعنی نه، نمی‌پذیرم! منظورم نحوه مواجهه برخی از با و سازنده بود که علت آن (هیس/نوچ) برایم معمائی شده بود! تا اینکه تدریجا متوجه شدم، آنست که به آن انتقاد یا پیشنهاد اگر ترتیب اثری داده شود، از جمله کسانی که باید از قطار آن دستگاه پیاده شوند، همان مدیران هستند! بنابراین «مدیران هیس/نوچی» نیز از به و و هستند! حال در هم چنین خائنانی کم نیستند که هیچگونه انتقادی به نظام را بر نمی‌تابند! زیرا اگر این انتقادات تحت پیگرد جدی قرار بگیرند، بساط یا محیط آن‌ها مشوش یا محدود و یا معدوم خواهد گشت! فتأمل بنابراین، گفته فوق‌الذکر استاد رحیم‌پور ازغدی کاملاً واقع‌بینانه است. ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) انتقالی از واتساپ ۱۳۹۹ این را هم ببینید 👇 https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2278 💠کانال اطلاع‌رسانی چلچراغ معارف و احکام حم 👇 eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
☫﷽☫ عظمت اهالی دوستی (که شیفته است!)، در واکنش به بازنشر این پیام 👇 https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2271 پرسیده است: «آیت‌الله فاضل لنکرانی می‌فرمود: «من 50 سال است دارم اسلام می‌خوانم. بگذار خلاصه اش را برایت بگویم: واجباتت را انجام بده؛ به جای مستحبات، تا می‌توانی به کار مردم برس؛ کار مردم را راه بینداز. اگر قیامت کسی از تو سئوال کرد، بگو فاضل گفته بود.» 3 هفته است نامه ها و کارهایی که به شهرداری و پلیس و قوه قضاییه و ... زدم همینطور کارهاش مونده انجام نمیشه پیگیر که میشم میگن دست اندرکارانش رفتن کربلا و اربعین اونا هرچی دعا کنند، به فحش و نفرین ارباب‌رجوع‌ها سربه‌سر میشه؟» در پاسخ وی نوشتم: «پیاده‌روی مهمتر از مستحبات و ثواب‌های مستحبی آن، جنبه سیاسی آن در تبلیغ (ع) است که فوق‌العاده ارزش‌مند است. تحقیر و تضعیف و تخریب آن به هر بهانه‌ای، قطعاً خبط بزرگی است. متأسفانه از نزدیک ۱۰۰ میلیون نفری (که Heart Land جهان است)، راهیان اربعین به ۵ میلیون نفر هم نمی‌رسند! که از این تعداد اندک هم، نیمی از ایشان صرفاً به می‌رسند! بدون درک ! البته هر سازمانی موظف است از نیروهای جایگزین استفاده کند تا ارباب رجوع بلاتکلیف نماند ولیکن بعید نیست که بعلت عدم کفایت آنها (به هر علتی!) نارسایی و وقفه‌ای چند روزه و بلکه چند هفته‌ای رخ بدهد که شاید قابل اغماض باشد و نیازی به فحش و نفرین نیست. باش و امیدوارانه به بپیوند!» ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) در آستانه اربعین ۱۴۰۲ شمسی 💠کانال اطلاع‌رسانی چلچراغ معارف و احکام حم 👇 eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
✅✅✅سخنان مهم رهبر با دولت دو بخش داشت بخش اول تمجید از دولت و بیان کارهای بزرگی که این دولت در طی دو سال انجام داده است. 👈بخش دوم توصیه های رهبر به دولت بود 👌 ما انقلابی ها اگر بخواهیم از امام خود عقب نمانیم یا جلو نزنیم نه تنها باید دغدغه‌های خود را با دغدغه های ایشان تطبیق دهیم بلکه حتی ترتیب دغدغه هایمان از اهم به مهم را نیز باید با ترتیب ایشان تطبیق دهیم . 👈بررسی این مطلب در سخنان این حکیم عارف و عادل و مشرف به تمام مشکلات و نیازمندی های مادی و معنوی کشور به ما کمک می کند افراط و تفریط مان کم شود . 👈اگر او بر یک مطلبی زیاد تاکید ندارد، اما من نوعی زیاد تاکید دارم بدانم که به همان میزان از امام خود عقبم و باید خود را تنظیم کنم. 👈خوارج ( کسانی که بجای امر به معروف به مجرد مشاهده منکر ،به مسولین انقلابی حمله می کنند) نیز که به بهانه ی حجاب مرتکب حرام تهمت و غیبت و توهین نسبت به مسولین انقلابی شدند ، اگر حضرت آقا را قبول دارند ببینند آیا دغدغه آنها با دغدغه ی نایب امام زمان تطابق دارد یا نه. 👈دقت شود مراد از خوارج کسانی هستند که علیه مسولین بی اعتماد سازی می کنند این افراد را با آمرین به معروف که مجاهد فی سبیل الله اند یکی نکنید. ☝️ از پیام‌های دریافتی☝️ نقدونظر غفلت از ، معصیت اساساً و در ، خبط و است. و نیز اعتماد بیش از حد به منصب‌داران و مسندنشینانی که دائماً در معرض و و هستند، تعداد قربانیان را افزایش می‌دهد و است. و صد البته دادن و همزمان عملکردها را دیدن از است. در باره و (و اساساً ثُمَّ الأمثَلُ فَالأمْثَل که گاهی و بلکه معمولاً در معرض هستند) هم، چنین ضرورتی برپاست. معدل را لحاظ نکردن و آشفتگی با ملاحظه یک هم، جفاست و گاهی منجر به جابجائی و می‌گردد که گناهی نابخشودنی است. ، نه جای و نه جای است ولیکن جای است. «اللهم و اکفنی شرّ الشیطان و شرّ السلطان و سیّئات عملی» ( علیه‌السلام در دعای ) مراد از (ضلع دوم هر عصری است که در حال حاضر است که شبانه‌روز مشغول فتنه‌گری علیه و بلکه کلیه و است. فتأمل ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) 💠کانال اطلاع‌رسانی چلچراغ معارف و احکام حم 👇 eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
✤ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ✤ سفرنامه اربعینی عراق (بخش اول): خوانندگان محترم هستم در و دعاگویتان و متقابلاً التماس دعا دارم از تک تک شما عالی‌جنابان غروب جمعه از پاسگاه وارد شدیم و شب را در موکب مرکزی (شیک‌ترین شهر عراق) بیتوته کردیم. (هر ۱۰۰۰ دینار عراقی قبل از مرز ۳۲/۰۰۰ تومان و بعد از مرز ۳۳/۰۰۰ و کرایه ون از باشماغ تا سلیمانیه نفری ۷۰۰۰ دینار و از سلیمانیه تا نفری ۳۰/۰۰۰ دینار و امشب حرکت می‌کنیم از عمود ۲۵۶ تا ان‌شاءالله) این سفر؛ حدود یک سوم عمر ۶۰ ساله بنده در مسافرت (به انواع شهر‌ها و کشورهای دور و نزدیک از کشور‌های همسایه تا کشورهای شرقی و غربی در ورای دریاها و اقیانوس‌ها) گذشته است و لذا عادت کرده‌ام که در سبک کار و زندگی مردمان آن‌ها نیز خوضی بورزم و غوطه‌ای بخورم. این سومین سفر من به است. بار اول در زمان جنگ تحمیلی بود که وارد فتح نظامی فاو (جنوبی‌ترین شهر عراق) شدیم و این‌بار از شمال عراق وارد شدیم و تا این لحظه (ساعت ۱۱ صبح روز ۱۲ شهریور ۱۴۰۲) بیش از ۲۰ ساعت از شمال تا مرکز این کشور، ماشین‌پیمائی داشتیم. یکی از نکاتی که در این سفر، توجه مرا به خود جلب کرد: از لحاظی می‌توان عراق را (کشور پرچمها) نامید! کمتر زیست‌محیطی را می‌توان دید که پرچم/پرچمهائی در آنجا نصب نشده باشد! در سلیمانیه هر جا که پرچم عراق، برافراشته بود، پرچم دولت کردها هم در کنار آن نصب بود. همچنانکه در حد فاصل سلیمانیه تا بغداد هم پرچم ترک‌های عراق در کنار ملی، خودنمایی می‌کرد. هرچه از شمال عراق به سوی جنوب آن آمدیم، هوا گرمتر و نظافت شهری کمتر بود ولیکن ازدحام مردم برای شتاب بسوی کربلا نیز گرمتر و اشتیاق‌ها بیشتر و موکب‌ها افزون‌تر و پذیرائی‌ها متنوع‌تر هستند. سخت‌گیری‌های امنیتی برای واردین به حرم امیرالمؤمنین(ع) نسبت به سفر قبلی (قبل از کرونا) که دیده بودم، کمتر بود. با اینکه همین دیروز در کرکوک، بعلت آشوب محلی، حکومت نظامی شد. باغ‌ویلاهای شمال بغداد توسعه عمرانی بیشتر و چشمگیرتری نسبت به جنوب این شهر (از مصادیق ) دارد. 👌 وزش تندبادهای داغ قبل و بعد بغداد مرا یاد کل فصل گرمای سال ۱۳۶۱ انداخت که در خطوط ، تن نحیف رزمندگان را تفتیده می‌کرد و تندبادهای بسیار سردی که فصل سرمای آن‌سال در خطوط مقدم ما را درهم می‌فشرد و کِزکِز می‌کردیم. و جاری در ، سبک کار و زندگی فردی و مدنی مردمان آنرا بصورت چشمگیری کاملاً تحت‌الشعاع خود قرار داده است و آنها را به خانه‌نشینی بیشتر سوق داده است. این گرایش عمومی به خانه‌نشینی، موجب دو پدیده قابل توجه گردیده است: ۱) شهرداری (بلدیه) شهرها رشدی پیدا نکرده است، زیرا مطالبه‌ای فراگیر بوجود نیامده است (اگرچه تنها علت قضیه، این نیست) فلذا شاهد نابسامانی در هستیم. مفتضح‌ترین وضعیت نظافتی را دیروز در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر بابل دیدم. نظافت و مبلمان شهری کوفه را بهتر از بابل دیدم. مجالی برای گشتن در محیطهای شهری نجف نداشتم اما در حوالی مرقد مطهر امام(ع) نشانه‌هائی از وجود و فعالیت بلدیه، مشاهده می‌شد که گویا با بلدیه بغداد در رقابت است. کربلا را هنوز ندیده‌ام و اگر مشاهدات سفر قبلی خود را معیار قرار بدهم، وضعیت مشابهی با کوفه دارد. عدم اهتمام جدی به ، تا حدودی دامن‌گیر موکب‌های عراقی هم شده است و این مسئله، نیازمند فرهنگ‌سازی مجدانه و طویلی است. البته مدنیت سلیمانیه را، در تراز شهرهای ترکیه دیدم (منظورم شهرهای استانبول و آنکارا است که در سال ۱۳۶۸ دیده بودم. البته آنکارا تمیزتر و شیک‌تر از استانبول). برتری تنظیفی شهرهای کوهستانی بر شهرهای بیابانی، شاید بعلت هم باشد که در اولی را می‌شوید و می‌برد و در دومی، موجب بیشتر محیط می‌گردد. ۲) خانه‌نشینی (عزلت‌گرائی تحمیلی) عمومی، موجب افسردگی پنهانی این ملت گشته است ولیکن بنظر می‌رسد که باعث تحول مؤثری باشد و بسی مورد استقبال تفریحی عراقی‌ها بویژه آن قرار گرفته و بجرأت می‌توان گفت که عراقی‌ها معتادتر از ایرانی‌ها شده‌اند و این وضعیت، هم تهدید است و هم فرصت! ایرانیان لازمست که عراق را (با توجه به تنوع نژادی، دینی و گویشی این ملت!) مورد حساسیت جدی خود قرار بدهند. شاید واجب باشد که موکب‌داران ایرانی، حداقل نیمی از انرژی و خدمت خود را به اقامه موکب‌های مجازی (در سطح قرارگاههای تخصصی) تخصیص بدهند که از است. از همین امروز که فردا خیلی دیر است! ..ادامه دارد👇 https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2329سیدمحمدحسینی(منتظر) 💠 اطلاع‌رسانی 🆔 @chelcheraaqHM 🙏هم‌اندیشی https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
✤ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ✤ سفرنامه اربعینی عراق؛ (بخش دوم): سفر قبلی بنده به و حرکتی ۲۴ ساعته بود و هیچ مجالی نداشتم به شهرها و سبک کار و زندگی عراقی‌ها و ریشه‌یابی این‌همه در سطح عاشقانه آنان برای حسینی (فارغ از نژاد، زبان و مذهب) حتی لحظه‌ای تمرکز کنم ولیکن در این سفر، دقت و فکرتی فراهم شد و امیدوارم برای مخاطبین عزیز هم، مفید فایده‌ای باشد. البته در مقام قضاوت در باره این ملت نیستیم که امر خطیر و ثقیلی است. زیرا بمحض مشاهده چند مورد پلشتی و احیاناً پلیدی در برخی نقاط محدود یک کشور، آنهم در یک مقطع کوتاه که در حالتی از اضطرار به سر می‌برد، حق نداریم در باره شخصیت یک ملت و شاکله‌های آن، داد سخن سر بدهیم که نه معقول است و نه منصفانه! بنابراین آنچه می‌تابیم، بررسی محتملانه برخی از اموری است که بنظر می‌رسد، از استمرار و تکرر قابل توجهی برخوردار است. قاعدتاً برای همه کسانی که گذرشان به شهرهای عراق (و شاید سایر بلاد عربی) افتاده، این سؤال هم مطرح شده که چرا شهرداری ندارند یا اگر دارند، فعالیتی ندارد و یا اگر دارد تکافوی توقعات نیست؟! با توجه به ثروتمندی این کشورها قاعدتاً ضعف ، منتفی است. علت بی‌نظافتی عمومی مردم و عدم فعالیت‌های مکفی نهادهای عمومی یا دولتی چیست؟! در گزارش قبلی https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2320، به نقش‌آفرینی قابل توجه و در تعیین و مردمان ، اشاره کردم و اینکه و محیطیِ آثار و خاصی را برای عراقی‌ها پدید آورده است که قابل تحلیل و بررسی جدی می‌باشند. البته این مسئله، قدمت دیرینه‌ای در این بلاد دارد. تا آنجا که (ع) هم، متأثر بودن (بویژه عراقیون) از این مشکل جوی (برودت و حرارت هوا با تعبیر و ) را مذمت می‌‌کند! آنجا که می‌فرماید: فاذا امرتکم بالسير اليهم في قلتم: هذه ، امهلنا يسبخ عنا ، و اذا امرتکم بالسير اليهم في ، قلتم: هذه ، امهلنا ينسلخ عنا ، کل هذا فرار من و ، فاذا کنتم من و تفرون، فانتم و الله من السيف افر البرم بالناس يا و لا رجال اگر در شما را بخوانم گویید هوا سخت است مهلتی ده تا کمتر شود؛ و اگر در فرمان دهم گویید سخت است فرصتی ده تا از بلادمان به در شود. شما که از و چنین می‌گریزید با شمشیر آخته کجا می‌ستیزید! قاعدتاً منظور حضرت امیر(ع)، انکار برودت و حرارت محیطی نیست که واقعیتی جدی و انکارناپذیر است و براستی هم بهانه تلخ و قدرتمندی است ولیکن وقتی که پای و وظیفه‌ای چون با پیش می‌آید، عدم تحمل‌طلبی این مشکل، حکایت «عدم ترجیح بد بر بدتر» است که عین بی‌عقلی و بی‌غیرتی است. در هر حال، عدم توجه به چنین رُجحانی که موجب و و مظالم آن گردیده، مایه نیاکان این ملت شده و در اینجاست که مطلب تبدیل به یک مردمان این اقالیم گشته است! از طرفی حتی اگر مسئله هم بعنوان عملی ننگ‌آلود در سطح عمومی، در تبارشناسی این جماعت، مطرح نبود، مسئله تسلیم شدن مردم و بر آن فائق نیامدن، موجب سرافکندگی آن‌ها در پیشگاه سایر ملل بویژه در طول دنیاست! چنین ننگی (که کف آن، ناکامی در اراده بر و سقف آن، شکست در اراده غلبه ملت بر دشمن است) باندازه لازم، می‌تواند هر ملتی را وادارد (ولو بصورت نمادین)، مفری برای خود برای قصور یا تقصیر اراده ملی منکوب خود، بجوید. و چه فرصتی بهتر از حسینی که جنبه اعتقادی هم دارد و صوابی قرین کسب ثواب؟! یعنی اگر مقوله پیاده‌روی زیارتی اهل‌البیت(ع)، ارزش تاریخی خود را نداشت، باز هم این ملت باید بدنبال بهانه مناسب دیگری می‌گشتند تا سالی حداقل یکروز خود را به آب و آتش بزنند تا بر خود و دیگران، اثبات نمایند که؛ ما می‌توانیم در برابر وحشیت طبیعت، مقاومت بورزیم و آنرا نادیده بگیریم و اهل فرار از حر و قر نباشیم و بلکه با افراد جامعه همچون آحاد خانواده، ارتباط صمیمانه و تعامل ایثارگرانه برقرار کنیم ولیکن آرمان‌گرائی مذهبی، ضرورت آنرا مضاعف ساخته است و جای هیچگونه تنبلی‌ورزی و بی‌ارادگی برای آن‌ها باقی نگذاشته است و اینکه در این امر باید بگذارند و هر کسی، هر کاری را که در توان خود دارد باید به منصه ظهور عمومی برساند؛ چه در قالب راهپیمائی سخت و طویل و چه در قالب پذیرائی چندجانبه شبانه‌روزی از راهپیمایان خسته و کوفته. ...ادامه دارد. ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) شب اربعین۱۴۰۲ 🚩 کربلا 💠 🆔 @chelcheraaqHM 💠
☫﷽☫ ؛ معیّتی تبرعی یا تبرجی؟! سیاسی‌ترین عبارت زیارت‌نامه ، آخرین عبارت آنست. تو گوئی که تمامی عبارات زیارت‌نامه مقدمه‌چینی برای طرح همین عبارت خطیر پایانی آن است؛ «فَمَعَکُم مَعَکُم لا مَعَ عَدُوِّکُم»؛ پس من با شما هستم، با شما هستم و با دشمنان شما نیستم. حرف «ف» (فَمعکم) در مفهوم «پس» و «بنابراین» خود گویای آنست که آنچه در زیارت‌نامه بدان پرداخته شد، جنبه مقدماتی داشت و حال می‌خواهد نتیجه‌گیری نماید و را برجسته سازد. مضافاً که این معیت را مکرر می‌کند! فمـعـکم مـعـکم لا مـع توضیح چنین معیت مؤکدی، نیازمند این تصویرسازی است که؛ یکدست خود را بعنوان به طرف مخاطب خود پیش می‌برد و می‌گوید «فمعکم» ولیکن همزمان این مسئله را هم تداعی می‌کند که دست دیگر شما در بیعت کیست؟! (و ای‌بسا که دست دیگرت در بیعت و معیت دست دشمنان است!) فلذا مطلب، ایجاب می‌کند که دست دیگرش را هم نشان دهد و بیعت و معیت خود را دو دستی دو قبضه کند فلذا می‌افزاید «معکم و لا مع عدوکم»! وگرنه معیت و بیعت، کامل و قابل اعتماد نخواهد بود. بطور مثال؛ کسانی که یک دستشان در جمهوری اسلامی ایران است و دست دیگرشان در قالب بودن و حتی داشتن، در دست است، قاعدتاً بیعت و معیت ناقصی دارند و چندان قابل اعتماد نیستند. اهل‌البیت(ع) بویژه سیدالشهدآء(ع)، طالب «بیعت و معیت کامل» و تمام‌عیار و همه‌جانبه هستند. مسئله بعدی اینست که این آیا تبرعی است یا تبرجی؟ و در 👌(تبرع در مفهوم کسب ثواب خصوصی و تبرج در مفهوم جلوه‌گری صواب عمومی) و بی‌نظیر ؛ (حرکت خودجوش مردمی از اقصی نقاط جهان بسوی که به رستاخیزی سراسری می‌ماند) سکه‌ای است دارای دو رویه؛ و . یعنی عده‌ای تبرعاً آنرا می‌پیمایند و عده‌ای آنرا علاوه بر تبرعاً، تبرجاً هم انجام می‌دهند و بعید نیست که عده‌ای هم صرفاً از روی تبرج بدان روی آورده باشند! راهپیمائی اربعین قبل از ، عمدتاً از نوع بود که در طی قرن‌های طولانی در فراز و نشیب و بعضاً با مشقات فراوان و سخت همراه بوده است ولیکن بعد از # و در دوران حکم‌رانی ، نوع تبرجی آن هم جلوه‌گر گردید و عالمگیر شد. آن‌ها که قصد تبرعی دارند، برایشان چندان تفاوتی ندارد که از کدامین جهت روانه بشوند؟ و حتی ملزم نیستند که آنرا حتماً در ایام بلافصل با به منصه ظهور برسانند. زیرا در این امر صواب، آن‌ها عمدتاً بدنبال کسب و ذخیره ثواب اخروی آن برای خود هستند و بس. ولیکن گروه دوم، به دو مطلب مذکور، تقیُّد دارند. یعنی علاوه بر جنبه تبرعی (کسب ثواب) این مشایه کثیرالثواب، مقید هستند که آنرا قرین ملاحظات تبرجی (نمایشگری و تبلیغاتی) هم بنمایند. فلذا فقط از جهت (جاده اصلی از نجف تا کربلا و مماس با عمودهای دارای نمره مسلسل که هر کدام حکم یک میعادگاه عاشقان را دارد) وارد این می‌گردند، آنهم حتی‌الامکان در روزهای نزدیک به اربعین، بگونه‌ای که روز رسیدن‌شان به آخرین عمود (۱۴۴۴) در مصادف با سالیاد اربعین حسینی باشد. این گروه حتی به قدیمی هم اعتنائی ندارند چرا که تبرجی ندارد. بدیهی‌ست که میزان (کمّ و کیف) ثواب این عده، آنچنان بر میزان ثواب گروه اول، مزیت دارد که شاید اساساً قابل مقایسه نباشد. در مقام مقایسه شاید و بلکه بجرأت می‌توان گفت؛ ثواب ، باندازه ۱٪ آن هم نیست. یا بعبارتی دیگر؛ ثواب پیمایش فاصله ۵۰ متری دو عمود، معادل ثواب کل پیمایش تبرعی است از هر طریق! فضیلت «پیمایش تبرجی+تبرعی» بر «پیمایش تبرعی» همچون فضیلت ثواب امّ‌القرای اسلام بر در یک روستای خلوت و دور افتاده است! تمایز راهپیمائی تبرجی+تبرعی بر راهپیمائی فقط تبرعی، همچون تمایز انجام «احکام » بر انجام «احکام » است. دلیل چنین تمایزی به لحاظ پدیده آخرالزمانی بودن جنس پیمایش تبرجی+تبرعی بر پیمایش صرفاً تبرعی است که بمفهوم پیوند آن با زمان(عج) است. زیرا که این «رستاخیز جهانی» از مصادیق بارز «ذُخراً و شرفاً و کرامتاً و مزیداً» برای آل‌الله است. و اما برتری صواب شرکت در حضور تبرجی بر ثواب پویش تبرعی؛ بنده قدری تردید دارم و احتیاطاً برای هر دو ارزش یکسانی قائل هستم و الله اعلم بکل شیء و السلام !!! ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) اربعین ۱۴۰۲ کربلای معلی لطفا این را هم ببینید👇 https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2320 💠کانال اطلاع‌رسانی چلچراغ معارف و احکام حم 👇 🆔@chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
نجف اشرف ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ حرم مطهر امیرالمؤمنین علیه‌السلام ✅ سیدمحمدحسینی(منتظر) 💠
بین‌الحرمین کربلا (حرم ابن فاطمه + حرم ابن‌ علی) ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ ✅ سیدمحمدحسینی(منتظر) 💠
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2365 👇واکنش یکی از کاربران در یکی از گروههای هم‌اندیشی به این پیام ☝️ سلام علیکم. راجع به مهندس رجب رحمانی که حتما مدارکی دارید بماند. راجع به دامادشان که فرماندارشدند آیا مدارکی مبنی بر خدای ناکرده ناشایستی ایشان جهت تصدی فرمانداری نیز دارید و یا صرفا چون داماد ایشان هستند مورد انتقاد می باشند. اگر مدارکی باشد که جای تامل دارد ولی اگر مدارک دال بر عدم شایستگی ایشان نباشد و بنابر شایستگی و مدارج علمی و تجربه متصدی امور شده اند چه اشکالی دارد. با تقدیم احترام. ☝️ از پیام‌های دریافتی☝️ نقدونظر دخیل در عزل و نصب سلام این پیام https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2365 را بنده تولید نکرده‌ام بلکه از مطالب بازنشری است. چنانکه مستحضرید؛ ایشان در قضیه استیضاح وزیر کشور بعلت بخشنامه معاون سیاسی ایشان، پیشتازی کرد. زیرا بر خلاف توصیه اکید مقام معظم رهبری، وی معتقد است که نماینده مجلس می‌تواند و بلکه باید در عزل و نصب مدیران اجرایی قوه مجریه، دخالت نماید! بنابراین در نصب داماد خود، هیچ بعید نیست مرتکب آن شده باشد ولو اینکه دامادش مدیر شایسته‌ای باشد اما اگر بر خلاف روال قانونی و صرفا بر اساس فشار و دخالت، او را در آن منصب نشانده باشد، قطعا مسیر غلطی طی شده است و اگر این مسئله رسانه‌ای بشود امکان بررسی صلاحیت‌های او بالاتر می‌رود. و آیا کسی که برای توصیه ولی فقیه، تره هم خورد نمی‌کند، و بلکه صف‌آرائی کرده و تا عزل رسمی معاون وزیر پیش می‌رود تا بخشنامه او از حیز انتفاع ساقط گردد و زمینه چنگ‌اندازی امثال وی در اشغال مناصب دولتی، هرچه بیشتر فراهم شود، آیا بعید است که داماد خود را به وزارت کشور تحمیل کند؟! وزارت کشوری که وزیر آن در مقابل فشار مجلس تاب‌آوری بخرج نمی‌دهد و باج می‌دهد. به هر حال با رسانه‌ای شدن این مسئله، زمینه تحقیق و بررسی شکل می‌گیرد تا سره از ناسره جدا شود. انگیزه بنده از بازنشر آن همین بود نه هیچ چیز دیگر و السلام ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) 💠کانال اطلاع‌رسانی چلچراغ معارف و احکام حم 👇 eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
💢 توییت استاد رائفی‌ پور 🔴 تا انتها بخوانید! ♦تا پایان سال ۱۴۰۱ بانک آینده ۷۶هزارمیلیارد تومان برای پروژه ایران‌مال وام پرداخت کرده، اما ایران‌مال تنها پروژه بانک آینده نیست! ♦وام‌های کلان به مشهدمال! فرمانیه‌مال! و هتل روتانای مشهد و پروژه‌های شکست‌خورده دیگر کار را به جایی رساند که میزان زیان بانک آینده در سال ۱۴۰۱، به منفی ۱۱۴هزارمیلیارد تومان رسید! ♦جالب است بدانید نسبت کفایت سرمایه یک بانک سالم باید حداقل ۸درصد باشد اما این نسبت برای بانک آینده در سال ۱۴۰۱، منفی ۱۴۰درصد بوده و علی‌رغم این نسبت وحشتناک همچنان این بانک زیان‌ده، سربار سیستم اقتصادی کشور است! ♦وقتی یک بانک که حدود ۳۰۰هزارمیلیارد سرمایه مردم را به‌صورت سپرده بلندمدت با نرخ سودهای وسوسه‌انگیز جمع می‌کند و این‌گونه زیان‌ده می‌شود، از محل اضافه‌برداشت از حساب ذخیره قانونی خود نزد بانک مرکزی، باعث افزایش پایه پولی در شبکه بانکی می‌شود. ♦نظام بانکداری امروز زالوهایی مثل بانک آینده دارد که هر روز ارزش پول ملی را می‌کاهند تا سرمایه‌داران در مال‌ها عشق‌وحال کنند و البته مردم بیچاره خرجش را می‌پردازند. ♦بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هم درگیر دعواهای حقوقی طولانی، مستمر اما بی‌ثمر هستند و این پول ملی است که هر روز بی‌ارزش‌تر می‌شود و سفره مردم است که خالی‌تر! ♦مجلس و دولت هم  به‌جای بستن این درگاه‌های اصلی فساد مشغول بازی یک‌قل دوقل شده‌اند! ♦و سوال‌هایی که ذهن مرا درگیر می‌کند این است که مگر می‌شود اقتصاد یک کشور این‌گونه بی‌دروپیکر و بی‌صاحب باشد؟ ♦چگونه یک بانک خصوصی در امنیت کامل به این مرحله از طغیان می‌رسد؟ ♦چه کسانی در پشت‌پرده از صاحبان این بانک و امثالش حمایت می‌کنند؟ 🔻 💢@amoofidel ☝️ از پیام‌های دریافتی☝️ نقدونظر تمرد بانکهای خصوصی تا جایی که بنده مطلع هستم (در مقطعی که بخاطر پرونده پیچیده‌ای به این بانک نزدیک شدم) بیشترین سرمایه‌گذاری این بانک در کانادا صورت گرفته (با مدیریت فردی بنام دکتر رضوانی) فلذا ورشکستگی بعلت سرمایه‌گذاری داخلی، پوشش و فریبی بیش نیست و صد البته برخی مقامات بانک مرکزی، در این قضیه تبانی کرده‌اند و چنانچه روزی ورشکستگی آن رسماً اعلام شود، بانک گردشگری هم که شریک آنست بلافاصله درهم خواهد ریخت و در مجموع بزرگترین فاجعه اقتصادی در نظام جمهوری اسلامی ایران تلقی خواهد شد و...! ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) 💠کانال اطلاع‌رسانی چلچراغ معارف و احکام حم 👇 eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🎥اعتراف پزشک کارشناس اینترنشنال به پنهان‌کاری درباره سی‌تی‌اسکن مهسا امینی 🔹پزشکی که درمقابل درخواست اینترنشنال برای مصاحبه، از گفتن این حقیقت که «آثار ضرب و جرح در سی‌تی‌اسکن مهسا امینی دیده نمی‌شود» خودداری کرده بود، پس از یک‌سال اعتراف کرد که به‌خاطر حمایت از اعتراضات به‌جای گفتن حقیقت سکوت کرده است. 🔹️ @qazvinnews_ir ☝️ از پیام‌های دریافتی☝️ 💠کانال اطلاع‌رسانی حم؛ «هر ایرانی این پیام‌ها را نبینه، حیفه»: eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
☫﷽☫ نظامی پر مفسده بمثابه بتکده‌ای بنام کعبه! خیلی‌ها بنده از را جویا می‌شوند و آنرا (با توجه به روحیه نقادانه و انقلابی بنده از یکطرف و عدم هرگونه وابستگی تشکیلاتی به حکومت و جیره‌خواری در آن از طرف دیگر) شگفت‌انگیز تلقی می‌کنند! بعضیا هم جسورانه می‌پرسند؛ حاجی! مگر چقدر گرفته‌ای که اینهمه در حمایت از نظام، سنگ‌تمام گذاشته‌ای؟! بلی! بنده علیرغم مشارکت جان‌نثارانه در اضمحلال رژیم پلید پهلوی و برپائی و پیشبرد انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی، هیچگاه دارای هیچ سمتی در مناصب حتی کوچک نظام نبوده‌ام بجز همکاری‌های مقطعی با برخی نهادهای عمومی و مثلاً ولائی که با پلیدی‌ها و پلشتی‌های جاری در آن‌ها هم مبارزه کردم ولیکن حریف نشدم و نهایتا فقط خودم حذف شدم! اما چرا علیرغم آنکه آنهمه جفا دیدم اما وفا ورزیدم و می‌ورزم؟! بعضی‌ها عتاب تندتری بخرج می‌دهند؛ تو که عمری برای نظام، خود را فدا کردی و در سن بالای شصت سالگی، برای تأمین هزینه معالجه عزیزانت، ناچاراً آلونک خود را فروختی و حال برای مستأجری در حتی جنوب پایانه جنوب، از پرداخت اجاره‌بهای آن هم عاجز شده‌ای و حتی قارقارکی هم زیر پات نیست که لااقل هنگام تردد در شهر به هنگامه اغتشاشات کرگدن‌های ویرانگر و کروکودیل‌های غارتگر مورد هتاکی و فحاشی اوباش و فواحش قرار نگیری و به زمین و زمان و هر کس و ناکثی بدهکاری و وقتی هم که کارگاه اختراعات فنی‌مهندسی‌ت به یغما رفت و ورشکسته شدی از طرف نظام هیچگونه حمایتی دریافت نکردی ووو... چرا باز هم به حمایت و دفاع از این نظام ادامه می‌دهی؟! نظامی که اصلاً نمی‌خواهد امثال تو را ببیند تا چه رسد به اینکه لطفی در حق‌شان بکند! ووو... و البته عبارات تندتر و بدتری که نثارم کرده‌اند و تمایلی به بازگوئی آن‌ها در این‌جا ندارم. تا آنجا که با آن‌ها نیز بعلت توهین به نظام و ارکان آن، قطع دوستی کرده‌ام! زیرا وقتی نفوذ کلام خود در کاهش تیزی ضدیت آن‌ها با ولایت و نظام را ناکارآمد می‌یابم، چاره‌ای بجز قطع رابطه باقی نمی‌ماند. حتی بعضی از دوستان توصیه می‌کنند؛ تو که آدم خلاقی هستی و دهها اختراع فنی مهندسی داری که به درد بشریت می‌خورد و‌ در ایران به نتیجه نمی‌رسی، چرا نمی‌روی خارج قبل از آنکه همه این ایده‌های مختلف را با خود به گور ببری؟! مخلص کلام آنکه عده‌ای از دوستان مرا احمق تصور می‌کنند که همچنان پای نظام و ملت مانده‌ام! و براستی از مدافع نظام بودن بنده متحیر هستند! و اینکه آب در هاون می‌کوبم! واقعیت آن است که اگر جمهوری اسلامی ایران را عاری از مُفسد و مَفسده بنامیم، خود و دیگران را فریب داده‌ایم که چنین مشئمه‌ای (تطهیر مطلق نظام) از بنده بسی دور است. همچنانکه اگر آن‌را غریق مُفسدین و مفاسد مختلفه بدانیم ایضاً به خبط و خطا رفته‌ایم که ایضاً چنین تهمتی (تکفیر و تفسیق مطلق نظام) از بنده بسیار بعید است. زیرا که کم نیستند کسانی که در درون نظام، مؤمنانه و مخلصانه در مسیر پیشرفت و تعالی ملت و نظام در تکاپوی خستگی‌ناپذیری هستند و امور فاخری را به منصه ظهور می‌رسانند و ای‌بسا همانند بنده گرفتار بی‌مهری‌ها و کم‌لطفی‌های فراوان از طرف مسئولین! و اما اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران، بصورت نسبی، آلوده به کثافات ریز و درشت و متنوع و خسارت‌زای روزافزون هست، هیچ شک و تردیدی نیست و اتفاقاً قریب باتفاق عمر بنده عمدتاً صرف شناسائی در سطح ریشه‌یابی و تکاپو برای ریشه‌کنی (بعضاً موفق و بعضاً ناکام) آن‌ها شد. و اما اینکه این نظام هم همانند سایر حکومت‌های دنیا آلودگی نسبی دارد و می‌توان به دیده اغماض به آن‌ها نگریست و سخت نگرفت! توجیه بلاوجهی است. لااقل از نظر بنده، نهضت+نظام دو رکعت نماز است که بدون طهارت، هیچ معنا و مفهومی ندارد. نماز اسلامی، نیایشی نیست که قرین هر نجاستی باشد ولو در حد باد روده! بنده، نظام جمهوری اسلامی ایران را همان کعبه مقدسی می‌بینم که درون و برون آن آکنده از انواع بت‌های ریز و درشت است و تبدیل به بت‌کده‌ای شهیر گشته ولیکن وقتی سپاه ابرهه مسیحی‌ها بتحریک یهودی‌ها (که بالاخره خداپرستان عصر بوده‌اند!) برای انهدام آن، لشگرکشی می‌کند، خدا در مقام ، آنها را درهم می‌شکند! در سال چرا خدا از دفاع کرد در حالیکه آنجا مملو از بت‌های طوایف عرب بود و هیچ نشانه‌ای از توحید در آن دیده نمی‌شد؟! نظام ج.ا.ا. حتی اگر عجالتاً بت‌کده‌ای بیش نباشد (که انواع خودفروخته‌های به شیطان و هوای نفس و اجانب از سر و کول آن بالا می‌روند!) باز هم ارزش دفاع و حمایت را دارد و حتی اگر به هیچ قله‌ای هم نزدیک نشده باشیم! همچون مسجدالحرام، «وُضِعَ للناس» است و «حفظ آن از أوجب واجبات است» و باید باقی بماند. ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ 💠کانال اطلاع‌رسانی حم؛ 🆔 @chelcheraaqHM 💠
💠کانال اطلاع‌رسانی حم (دریافتی و تحریری)؛ «حیفه این پیام‌ها را نبینی» (یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع): 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe ✅ بفرست برای دیگران 🌹🙏
📌سخنان پنجاه سال پیش رهبر انقلاب دربارۀ کنگره جهانی اربعین 🔸رهبر اربعینی! نیم قرن پیش؛ یعنی زمانی که هنوز مراسم اربعین، به شکوه امروز شکل نگرفته بود، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۵۲ مصادف با روز جمعه ۲۰ صفر سال ۱۳۹۴ هجری قمری در جریان سلسله جلساتی در مسجد امام حسن (ع) در مشهد مقدس که به شرح و تفسیر خطبه‌های نهج‌البلاغه اختصاص داشت، به‌مناسبت تقارن با شب اربعین حسینی، تحلیلی تاریخی و جامع از چرایی اهمیت زیارت اربعین ارائه دادند. 🔻متن بیانات ایشان به شرح زیر است: 🔹می‌دانید یکی از علائم ایمان زیارت اربعین است؟ بنده نمی‌دانم این روایت چقدر صحیح است، اصراری هم ندارم که بگویم معنای این روایت همین است که من گمان کرده‌ام، واقعش هم این است که احتمال می‌دهم معنایش یکی از شقوق و احتمالات دیگری باشد که در این زمینه بیان می‌شود؛ امّا اگر این احتمال هم که من می‌گویم باشد، مؤیّد فراوانی دارد؛ «زیارة الاربعین». 🔹شیعه یک جمع متفرقی بود. یک جامعه‌ای بود که در یک جا، در یک مکان زندگی نمی‌کردند. در مدینه بودند، در کوفه بودند، در بصره بودند، در اهواز بودند، در قم بودند، در خراسان بودند، اطراف و اکناف بلاد. اما یک روح در این کالبد متفرق و در این اجزا متشتت در جریان بود. 🔹مثل دانه‌های تسبیح یک رشته و یک نخ همه این‌ها را به هم وصل می‌کرد. چه بود آن رشته؟ رشته اطاعت و فرمانبری از مرکزیت تشیع، از رهبری عالی تشیع یعنی امام. همه این رشته‌ها به آنجا متصل می‌شد. قلبی بود که به همه اعضا فرمان می‌داد. و به این ترتیب تشیع یک سازمان و یک تشکیلاتی بود. ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند اما بودند کسانی که از حال همه با خبر بودند. اطاعت و فرمانبری آنها به حساب بود، فریاد زدنشان از روی دستور بود، سکوتشان بر طبق نقشه بود. 🔹همه چیزشان با حساب بود. فقط یک عیبی کار آنها داشت و آن اینکه همدیگر را کمتر می‌دیدند. اهل یک شهر، شیعیان یک منطقه البته یکدیگر را می‌دیدند. اما یک کنگره جهانی لازم بود برای شیعیان روزگار ائمه (ع). 🔹این کنگره جهانی را معین کردند. وقتش را هم معین کردند. گفتند در این موعد معین در آن کنگره هر کس بتواند شرکت کند. آن موعد روز اربعین است و جای شرکت، سرزمین کربلا است. چون روح شیعه روح کربلایی است‌، روح عاشورایی است. در کالبد شیعه تپش روز عاشورا مشهود است. شیعه هر جا که هست دنباله‌روی عاشورای حسین است. این هم که می‌بینی همه جا این تپش‌هایی که در شیعه مشهود شده‌، از آن مرقدِ پاک ناشی شده. این شعله‌هایی بوده که از آن روح مقدس و پاک و از آن تربت عالی مقدار سرکشیده. به جان‌ها و روح‌ها رسیده. انسان‌ها را به گلوله‌های داغی تبدیل کرده و آنها را به قلب دشمن فرو برده. 🔹بنابراین مسئله اربعین یک مسئله مهمی است‌، اربعین یعنی میعاد شیعیان در یک کنگره بین‌المللی و جهانی برای سرزمینی که خودش خاطره‌انگیز است آن سرزمین‌. سرزمین خاطره‌ها است‌، خاطره‌های باشکوه‌، خاطره‌های عزیز، سرزمین شهدا، مزار کشته‌شدگان راه خدا، اینجا جمع بشوند تشیع‌، پیروان تشیع و دست برادری و پیمان وفاداری هر چه بیشتر بدهند. 🔹اگر امروز هم بتوانند شیعیان آن سرزمین پاک و مقدس را یک چنین میعادی قرار بدهند. البته بسیار کار بجا و جالبی خواهد بود و همین دنباله‌گیری از راهی است که از ائمه هدی (ع) به ما ارائه دادند. 🚩 سخنرانی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) / مشهد ۲۴ اسفند ۱۳۵۲ 👈 منبع 📡@atashnews ☝️از پیام‌های دریافتی☝️ ✅ دعوت آیةالله خامنه‌ای در سال ۱۳۵۲ از شیعیان به حضور اربعینی در کربلا 💠 💠کانال اطلاع‌رسانی حم (دریافتی و تحریری)؛ «حیفه این پیام‌ها را نبینی» (یک از هزاران؛ گلچینی از صدها پیام متنوع): 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
🔻حجاب در گذار از عهد نهضت به نهاد 🖊 مهدی جمشیدی کسانی معتقدند همچنان که در جریان «انقلاب»، امام خمینی وارد جزئیات ظاهری و رفتاری نشدند و یک جبهۀ مشترک بر ضد پهلوی تشکیل دادند و حتی از زنان بی‌حجاب نیز برای مبارزه، استقبال کردند، باید در روند «حکومت» نیز همان تجربه در پیش گرفته می‌شد و حاکمیت، جامعه را از این نظر، گرفتار شکاف و اختلاف نمی‌کرد و بخش‌هایی از جامعه را در مقابل خودش قرار نمی‌داد. اگر در آن دورۀ تاریخی، حجاب یک امر فرعی بوده است، امروز نیز باید منزلتی بیش از گذشته نیابد و ملاک جبهه‌بندی و صف‌آرایی قرار نگیرد؛ چنان‌که انقلاب بر اساس همین منطق عام و تکثّرگرایانه به پیروزی رسید. این منطق، خاص انقلاب‌کردن نیست، بلکه حکومت‌کردن نیز باید بر مدار آن باشد و حکومت در مقام تدبیر جامعه، از ارزش‌های آغازین انقلاب فاصله نگیرد. در این باره باید به نکاتی پرداخت. ۱. نباید انتظار داشت که در دورۀ نهضت، امام خمینی بگویند حجاب، الزامی است؛ چون ایشان در آن دوره، «فقیه مبسوط‌الید» نبوده است و نمی‌توانسته جامعه را تدبیر کند. ساختارهای رسمی و قانون و تصمیم‌گیری حاکمیتی در اختیار دیگران بود و ایشان از این نظر در حاشیه بوده است. عزم به سوی ایجاد انقلاب نیز به همین سبب بود که چرخش ایجاد شود و نگاه دینی، صدرنشین گردد. سبک دین‌داری مردم و تعریف آن در اختیار امام خمینی نبوده که بتوان وضع آن دوره را به تصمیم امام نسبت داد. ازاین‎‌‌رو، نمی‌توان همۀ احکام و اوصاف «دورۀ نهضت» را به «دورۀ نهاد»، نسبت داد و از هر دو، توقع یکسان داشت. رسول اکرم در «مکه»، سخنی از منع برهنگی و شراب و ... نگفت اما در «مدینه»، شرع را جرعه‌جرعه به کام جامعه ریخت. امام خمینی نیز پس از تحقق انقلاب، اجرای احکام شرع را طلبید و از آن جمله، حجاب را. مسألۀ اصلی در دورۀ نهضت، تحقق انقلاب است؛ چراکه اگر انقلاب پیروی شود، هدف‌ها و آرمان‌های اسلامی نیز در قالب ساختارهای رسمی و حاکمیتی، واقعیت عینی خواهند یافت. بدین‌جهت، باید در این دورۀ خاص که هنوز بسترها و مقدمات فراهم نشده است، زمینۀ انقلاب را آماده کرد و اجرای ارزش‌ها را به دورۀ بعدی واگذار نمود. ۲. اینکه امام خمینی، آشکارا در همان دوران به کشف حجاب و ولنگاری در مناسبات و پوشش زنان اعتراض می‌کند، چه معنایی دارد؟ جز این است که موضع امام حتی در همان دوران نیز، پذیرش کشف حجاب و برهنگی نیست؟! یکی از قوی‌ترین دلایل امام خمینی برای راه‌اندازی نهضت، همین سبک زندگیِ تجددی بود که ایشان به صراحت از آن به فساد و فحشا و برهنگی تعبیر می‌کرد. بنابراین امام خمینی، این سبک از دینداریِ آغشته به تجدد را برنتافت و به رسمیّت نشناخت، بلکه در گفتارها و بیانیه‌های انقلابی خویش، آن را محکوم کرد و یکی از ریشه‌های نهضت برشمرد. تعارض امام خمینی با حکومت پهلوی، تعارض سیاسیِ محض نبود که معطوف به شخص شاه یا نوع حکومت باشد، بلکه ایشان به این امور به عنوان مقدمه‌ای برای برپایی جامعۀ توحیدی می‌نگریست. هدف امام خمینی از کسب قدرت سیاسی، ایجاد تحول قدسی در جامعه بود. ۳. جریان تجددی در زمینۀ سبک زندگی - که از جمله ظهوراتش در دورۀ پیشاانقلابی، کشف حجاب بود - چاره‌ای جز «همراهی با نهضت امام» نداشت؛ چون پیرامون هیچ‌یک از شخصیت‌ها و دعوت‌ها و رویدادهایش، راهپیمایی شکل نمی‌گرفت. این جریان از نظر سیاسی با حکومت پهلوی سرِ سازگاری نداشت، اما در عین حال، نه شخصیتی داشت که بتواند پرچم رهبری را به دست بگیرد و نه بدنۀ اجتماعیِ جدی و گسترده‌ای. ازاین‌رو، همواره در حاشیۀ راهپیمایی‌ها بود. آمدن‌ و پیوستن اینان به جریان نهضت و انقلاب، به معنی تأیید و حمایت امام نبود، و اگر هم پس از استقرار نهاد و آغاز اجرای شریعت، سرخورده شدند و روی برتافتند، نباید اعتراض و اعراض‌شان را برآمده از خطای انقلاب دانست. واضح است که با گذار از «نهضت» به «نهاد» و کنار گذاشته‌شدن دشمن مشترک، اختلاف‌ها سر بر می‌آورند و «فاصله‌های فکری» نمایان می‌شوند. این امر، خصوصیت ذاتیِ انقلاب اجتماعی است. انقلاب از آغاز، آرمان‌های خود را با صراحت اعلام کرد و همۀ خواسته‌های خویش را در سایۀ دین، معنا نمود. این تصور که انقلاب اسلامی، اجرای شریعت را در عرصۀ عمومی نخواهد طلبید و سبک زندگیِ تجددی را به رسمیت خواهد شناخت، توهم خودساختۀ نیروهای تجددی و بدنۀ اجتماعی‌شان بود. ☝️از پیام‌های دریافتی☝️ نقدونظر گذر از... به...! «گذر» اگر بمفهوم عبور از «مرحله‌ای پایان‌یافته» و ورود به «مرحله‌ای سامان‌یافته» باشد در باره و ، به دلیل هر دو مطلوب، تصور سزامندی نیست. در ، امرین «نهضت+نظام» دو قلوی تفکیک‌ناپذیری هستند ولیکن لازمست که بین آن‌دو ، و هماهنگی برقرار باشد که مهمترین هنر و است. ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) 💠 اطلاع‌رسانی حم 🆔 @chelcheraaqHM 💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☫﷽☫ شاکله شخصیتی انسان‌ها (بخش ۰۱): مقدمه؛ سال‌ها (بویژه در اغتشاشات ۱۴۰۱ که دو بار در قالب عمامه‌پرانی و عمامه‌ربائی به عمامه بنده سوءقصد شد!) در صدد تحریر این مقاله بودم و هر بار به عللی به تعویق می‌افتاد. در سفر گروهی اخیرمان به مراسم در کربلای معلی هم ذهنم عجولانه درگیر ابعاد این مبحث بود که از کجا و چگونه آنرا آغاز، تبویب، تنظیم و (بر کدام نکات) تأکید کنم؟ عجولانه بعلت مضاعف بودن ضرورت نگاشت آن در آستانه سالگرد اغتشاشاتِ که ناگهان یکی از همسفران در توهم وحشتناکی فرو رفت! او برخی از همراهان را گرگ پنداشت و خود را چوپانی که باید گلّه را نجات بخشد! بسیار زشت و اقدام نامعقول وی موجب چند دستگی یاران گردید و برای بنده که معمولاً موی سفید را هم از ماست بیرون می‌کشم، مایه تعجب و معمائی که باید به راز آن پی ببرم. هرچه بیشتر فکر و ریشه‌یابی کردم، عمدتاً رم کردن آن دوستمان را هم اتفاقاً دارای ریشه در مسائلی یافتم که در صدد تحریر و تبیین آن بودم! ⁉️ چرا عده‌ای از انسان‌ها ناگهان رم می‌کنند؟! روانشناسی اغتشاش‌گرها ❓چه کسانی مستعد پیوستن به اغتشاشات هستند؟ پیشتازی تک‌احتمالی‌های بدبین ❓علت تفرقه مسلمانان به چهار فرقه (تابعین، ناکثین، قاسطین و مارقین) چیست؟ ❓چرا تابعین در ، سه فرقه می‌گردند (لاحقین، زاهقین و مارقین)؟! ❓گفتار و رفتار دیگران را چگونه تحلیل کنیم که قرین حقیقت باشد؟ تا گرفتار گناه‌آلود نشویم؟ در این سلسله مقالات، سعی می‌کنیم از زاویه نوینی، این مسائل را مورد توجه و بررسی قرار بدهیم. بدیهی‌ست که هر انسانی بر مبنای خود رفتار می‌کند. این مسئله، در قرآن مجید هم موضوعیت دارد و یک مقوله دینی‌ست: «قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلَىٰ شَاكِلَتِهِ فَرَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَنْ هُوَ أَهْدَىٰ سَبِيلًا» (قرآن/سوره اسراء/آیه۸۴) بگو: هر كس بر ساختار و خُلق و خوى خويش عمل مى‌كند، پس پروردگارتان داناتر است به كسى كه به هدايت نزديك‌تر است. از این آیه شریفه، این مفهوم خطیر، قابل برداشت است که؛ گمراهی و ضلالت انسان‌ها را در عملکرد متأثر از آن‌ها باید جستجو کرد. برخی از مفسرین در ذیل آیه مذکور نوشته‌اند: «امام صادق عليه‌السلام در بحث از نيّت و اينكه نيّت از عمل بهتر [مهمتر] است، اين آيه را تلاوت فرمود؛ «يَعْمَلُ عَلى‌ شاكِلَتِهِ» (از كوزه همان برون تراود كه در اوست) «شاكله»، به معناى ساختار و بافت روحى انسان است كه در اثر وراثت و تربيت و فرهنگ‌ اجتماعى براى انسان پيدا مى‌شود. بعضى «شاكله» را به معناى فطرت گرفته‌اند، در حالى كه فطرت‌ها يكدست و ثابت است و آنچه در انسان‌ها متفاوت است، انگيزه‌ها، خلق و خوى، عادات و بافت فكرى و خانوادگى افراد است و عمل هر كس هم در گرو آنهاست. رفتار انسان برگرفته از شخصيّت فكرى و روحى و اخلاقى اوست. چون رفتارها ريشه در حالات و عادات دارد، بايد از انگيزه‌ها و خوگرفتن‌هاى نابجا پرهيز كرد تا اعمال نابجا به صورت ملكه در نيايد.» (تفسیر نور/محسن قرائتی) ولیکن این شاکله‌ها و عوامل تشکیل‌دهنده آن‌ها را باید به دقت مورد شناسایی قرار داد: انسان‌ها در مواجهه با هر پدیده‌ پیرامونی خود از جمله و نیز دیگران، بطور کلی دو گروه هستند؛ ۱) ۲) ❓شما از کدام گروه هستید؟ (تک‌احتمالی یا چنداحتمالی؟) و هر دو گروه از لحاظ نحوه نگرش و ارزیابی پدیده‌های پیرامونی خود، بطور کلی به سه دسته؛ ، و قابل تقسیم هستند. ❓شما از کدام دسته هستید؟ (خوشبین یا بدبین؟) در ضریب ماتریسی این شعب خمسه، خطرناک‌ترین انسان‌ها؛ «بدبین‌های تک‌احتمالی» هستند. اینها چنانچه به وقوع پدیده‌ها و رفتارهای دیگران، بیاندیشند، با اولین احتمالی که به ذهن محدودنگرشان می‌رسد برانگیخته شده و اگر از خوش‌بین‌ها باشند، معمولاً فریب می‌خورند و اگر از بدبین‌ها باشند ایضاً بلافاصله دست به اقدام می‌شوند. این عده معمولاً علاوه بر خودشان برای دیگران هم دردسرساز می‌شوند. ذهن معمولاً علیل اینها قادر نیست به احتمال دوم یا بیشتر بیاندیشد یا اینکه تک‌احتمال خود را بدون بحال خود رها نماید. زیرا از هم ناتوان است. اولین گمانه‌زنی این‌ها آخرین گمانه آنهاست! فلذا اگر احتمال اول‌شان (تنها احتمالی که به ذهن‌شان خطور می‌کند و آنرا ۱۰۰٪ قطعی می‌پندارند و سراغ هیچ احتمال دیگری هم نمی‌روند!) غلط باشد و با بدبینی آن‌ها عجین گردد، هیچ دست‌کمی از نخواهند داشت، العیاذ بالله کلمه «أهدی» در ... ...ادامه دارد👇 https://eitaa.com/chelcheraaqHM/2514سیدمحمدحسینی(منتظر) شهریور ۱۴۰۲ 💠کانال اطلاع‌رسانی حم (دریافتی و تحریری)؛ «حیفه این پیام‌ها را نبینی» (یک از هزاران) 🆔eitaa.com/chelcheraaqHM 🙏