eitaa logo
پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
135 دنبال‌کننده
309 عکس
18 ویدیو
1 فایل
دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی دولت سیزدهم
مشاهده در ایتا
دانلود
گفتگوی تفصیلی تابناک با دستیار رئیس‌جمهور شهید؛ استمرار فیلترینگ زیبنده جمهوری اسلامی نیست/امنیت فرهنگی کشور به مخاطر افتاده! مشروح گفت‌وگو🔻 ▫️تابناک 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران فصل اول اصول کلی : اصول اول، تا چهاردهم. فصل دوم: اصل پانزدهم تا هجدهم. 🔻فصل سوم ، فصل اختصاصی ملت : قانون اساسی میثاق ملی و توافق مردم با حاکمیت بر حقوقی سازی سیاست ،تعادل و نظارت در اعمال قدرت و شناسایی،احترام ،تضمین حقوق شهروندی وبشر . اصل نوزدهم تا اصل چهل ودوم . ✳️شروع آن بر برابری مردم ایران صرف از نظر هر قوم وقبیله و رنگ ،نژاد ،زبان، وعدم امتیاز برای هر کدام از این ویژگی ها به صرف داشتن این ویژگی. ✳️ همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون .برخورداری از حقوق انسانی،سیاسی،اقتصادی،اجتماعی،و فرهنگی با رعایت موازین اسلام، ✳️توجه ویژه به حقوق زن واحیای حقوق مادی ومعنوی زنان. ✳️محترم بودن حیثیت، جان، مال، ،مسکن وشغل ✳️ممنوع بودن تفتیش عقاید ✳️آزادی بیان ✳️حریم خصوصی ✳️آزادی احزاب، جمعیت ها، انجمن های سیاسی وصنفی انجمن های اسلامی یا اقلیت های دینی شناخته شده با شرط عدم نقض اصول استقلال،آزادی ،وحدت ملی، موازین اسلامی واساس جمهوری اسلامی ✳️حق برپایی اجتماعات(اطلاع محور از متن مشروح مذاکرات و اصل ۲۷ مبرهن تر )است. ✳️امکان دسترسی عادلانه وراحت به شغل بدون تبیعض . ✳️حق بر خورداری از تأمین اجتماعی برای یک یک افراد کشور . ✳️دسترسی به وسایل آموزش و پرورش رایگان تا پایان دوره متوسطه و وسائل تحصیلات عالی تا سر حد خود کفایی.. ✳️حق برخورداری از مسکن متناسب با نیاز ،حق هر فرد وخانواده ایرانی ✳️عدم بازداشت خودسرانه در صورت بازداشت موضوع ودلایل اهتمام بلافاصله باید به متهم ابلاغ شود . ✳️عدم اجبار به تبعید واقامت اجباری ✳️حق دادخواهی و دسترسی به دادگاه ✳️حق انتخاب وکیل و امکان دسترسی به وکیل در صورت عدم استطاعت ✳️ مجازات واجرای مجازات تنها ومطلقا از طریق دادگاه صالح ✳️اصل برائت و مجرم نبودن که خلاف آن صرفا در دادگاه صالح اثبات می گردد. ✳️ممنوعیت شکنجه برای گرفتن اقرار وکسب اطلاع..مشروح مذاکرات این اصل خواندنی ودیدنی است ... ✳️ممنوعیت هتک حرمت وحیثیت حتی محکوم به حکم قانون ... ✳️حد گذاری برای حق تا جایی که موجبات اضرار به غیر نشود. ✳️احترام به حق تابعیت 📣مردم اینها حقوق شما در قانون اساسی است. نظارت بر نحوه احترام و اهتمام بر تعهدات دولت‌ها و سایر ارکان حاکمیت در اجرای کامل شرایط  تحقق این اصول حلقه مهم وگاهی مفقوده است . مطالبه دقیق،هوشمندانه و حقوقی وقانونی به منظور بررسی میزان پایبندی دولتمردان به حاکمیت قانون بسیار در ارتقاي شاخص های حقوق شهروندی وعامه حائز اهمیت است. در واقع مردم مطابق این قرارداد و تعهد به قانون اساسی وجمهوری اسلامی رای دادند . https://t.me/+neXv7SoxbBJkNWI0 https://t.me/Sara_sadat_pad https://eitaa.com/sara_sadat_pad https://eitaa.com/SRFreedoms
هدایت شده از Sarasadat pad
بادیه‌نشینی نزد ایشان آمد و پارچۀ زمختی روی دوشش بود. آن پارچۀ زمخت به گردن پیامبر گرفت و گردن پیامبر‌(ص) زخمی شد. یک شتر هم همراهش بود. گفت: محمد از پول خدا باری بر شتر من بگذار که این نه پول توست و نه پول پدرت. با او چنین گستاخ و درشت سخن می‌گفتند. اما او فرستاده شده بود تا مردم را تربیت کند. اگر می‌خواست ناراحت شود و این‌ها را براند، کجا داشتند که بروند؟ این‌ها بندگان خدایند و خداوند آفریدگانش را، هر اندازه منحرف باشند، دوست دارد. پس باید صبر می‌کرد تا این‌ها آداب بیاموزند و پاک شوند. گفت: قبول! بار شترش را پر از آذوقه و گندم کرد چون آن مرد تنگدست بود. سپس گفت: فقط یک چیز می‌ماند. تو گردن مرا زخمی کردی و من حقی به گردن تو دارم؛ حق مقابله به مثل. چون «الجروح قصاص»  گفت محمد تو این کار را نمی‌کنی. ایشان پرسید چطور؟! گفت چون تو بزرگواری. این شناخت همراه بود با آن درشتی. مطلب بالا 👆برشی از📚 کتاب آن همیشه مهربان اثر امام موسی صدر ...که معتقدم از دریچه نگاه وتفسیر ایشان به اسلام می توان قلب ها را فتح کرد . پیامبر کار خودش را کرده بود اگر چه بادیه نشین هنوز ادب و اصول دیپلماتیک برخورد با عالی ترین مقام حکومت محمدی را نیاموخته بود اما توانسته بود این همیشه در خودش رسم کند . پیامبر شرایط را به گونه ای تدبیر کرده بود که شهروند بدون لکنت حرفش را در مقابل او بیان می کند . جمهوری اسلامی ایران هم را حق اساسی می داند . در همین حکایت شهروند مدینه النبی _اساسی_خود را می داند لذا بی محابا می گوید، نه پول توست ونه پول پدرت . رسول خدا اصل مساوی بودن در حقوق و سهیم بودن در بيت المال را متکی به در نهان شهروندان نهادینه کرده است واین یعنی ودر تاریخ هم نیامده است این شهروند به جرم اهانت و درشتی به مقام عالی حکومتی مجازات شده باشد . *مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ ، نژاد، زبان و مانند اینها سبب امتیاز نخواهد بود* https://t.me/+neXv7SoxbBJkNWI0 https://t.me/Sara_sadat_pad https://eitaa.com/sara_sadat_pad https://eitaa.com/SRFreedoms
: _همه افراد ملت اعم از زن ومرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند واز همه حقوق انسانی،سیاسی،اقتصادی،اجتماعی  و فرهنگی  با رعایت موازین اسلام برخورداند. _ اصل بیستم مطابق مشروح مذاکرات قانون اساسی در چند نقطه محل ان قلت بوده است . بحث حمایت قانون که مخالفین تصریح به آن را به دلیل وضوح وبدیهی بودن غیر لازم می دانستند . بحث اصطلاح حقوق انسانی و اصطلاحات پس از آن حقوق سیاسی ،فرهنگی اقتصادی واجتماعی و ... و بحث موازین اسلامی گروهی قید آن را با توجه به اصل چهارم قانون اساسی زائد می دانستند که نائب رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی یعنی شهید بهشتی جز این دسته بود . تا امروز هم مناقشات حول همین نکات دامنه دار است . در فروردین ۱۴۰۲ پس از بحث جنجالی منع خدمات اجتماعی به زنانی که حجاب شرعی را رعایت نمی کنند بنده با استناد به این اصل تصمیم مبنی بر منع خدمات اجتماعی به این شهروندان را در تعارض با قانون اساسی تلقی کردم ومورد هجمه بسیار تند برخی افراد تند منش واقع شدم . منطق من: حسب مهندسی قانون اساسی از مقدمه تا تمامی اصول وفصول قانون اساسی که عدالت و پایبندی کامل به همه اصول آن جزء لاینفک این میثاق بین مردم وحاکمیت است ، موازین اسلامی یعنی محاکمه عادلانه یعنی حق  مساوی بودن در بررسی یک اتهام با حضور قاضی عادل و حق برخورداری از وکیل مطابق اصل ۳۵ قانون اساسی با فراهم کردن شرایط اصل ۳۶ قانون اساسی است. اسلام سراسر عقلانیت ومنطق است . اما اینکه برخی تندمنشانه همین که کلمه اسلام را می بینند بدون مداقه حقوقی و مبنایی بگویند بی حجاب نقض اسلام کرده پس باید ممنوع خدمات شود یعنی اصول ۳۵ و۳۶و۳۴و ۳۷و ۳۸ قانون اساسی را برای یک برداشت غلط از یک اصطلاح از اصل بیستم تعطیل ونقض کنیم . این اعتقادات بی قاعده وبی نسبت با اسلام هزینه بسیار سنگینی بر گرده کشور و مردم تحمیل کرد . اسلام با خوانش صحیح امام ورهبر فرزانه انقلاب  نسبتی با اسلام طالبانیسم و داعشی مسلک فاصله بسیار دارد . حق بما هو حق ارزش است حتی ناقض قانون هم حق برخورداری از_ عدالت رویه ای _یعنی دادرسی عادلانه را دارد . اسلام منهای این اصول وارزشها قابلیت گسترش وجذب و همگرایی ندارد . اسلام محمدی یعنی اسلام _آن همیشه مهربان _ ظلم را به بهانه اجرای احکام اسلام بر نمی تابد .و ظلم از غلیظ ترین تعابیر قرآنی است . میلاد پیامبر بزرگ اسلام برادر همه انبیاء و مهربان به حال همه بشریت مبارک باد. https://t.me/+neXv7SoxbBJkNWI0 https://t.me/Sara_sadat_pad https://eitaa.com/sara_sadat_pad https://eitaa.com/SRFreedoms
اصل 21 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دولت موظف است حقوق زن را در تمام جهات با رعایت موازین اسلامی تضمین نماید و امور زیر را انجام دهد: 1- ایجاد زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زن و احیای حقوق مادی و معنوی او. 2- حمایت مادران، بالخصوص در دوران بارداری و حضانت فرزند، و حمایت از کودکان بی‌سرپرست. 3- ایجاد دادگاه صالح برای حفظ کیان و بقای خانواده. 4- ایجاد بیمه خاص بیوگان و زنان سالخورده و بی‌سرپرست. 5- اعطای قیمومت فرزندان به مادران شایسته در جهت غبطه آن‌ها در صورت نبودن ولیّ شرعی. در این اصل دولت مکلف به تضمین حقوق زن در تمام جهات شده است . به نظر می رسد دولت در این اصل به معنای عام و همه ارکان حاکمیت باشد . بسترسازی زمینه رشد شخصیت مسیر فرهنگی وتربیتی است و مدخل شناسایی نگاه جمهوری اسلامی به زن ،خیلی صریح وایجابی در بند یک  این اصل بیان  شده است .لذا بدون انجام وظیفه در  این ساحت که از لحاظ حقوقی ترک فعل محسوب می شود هرگونه برخورد سلبی یقینا ظلم و نوعی عقاب بلا بیان محسوب می گردد. در خصوص بند دوم این اصل نیز هم در حوزه تقنین وهم در حوزه اجرا وقضاء دولت به معنای عام تکلیف بر زمین مانده دارد .در خصوص حضانت بدون توجه به تغییرات جدی در زندگی ها و واقعیت های موجود حل مسأله ها بر محمل قوانین گذشته و بی نسبت با این تغییرات حکایت از عدم اجرای صحیح این اصل و مهمل ماندن آن دارد. در خصوص بند سوم علی رغم آخرین تغییرات در قانون حمایت خانواده مصوب سال ۱۳۹۱ نیاز مبرم به نظارت دقیق تر محسوس است به ویزه باتوجه به سند تحول قضایی وضرورت ارتقای جایگاه قاضی مشاور زن به  مستشار قضایی و نیز تأمل جدی در تفکیک ادله اثبات دعاوی خانواده با سایر دعاوی حکایت از عدم مداقه وجامع نگری وکم توجهی به این ظرفیت مترقی قانون اساسی دارد. گنجاندن بند چهارم  مبنی بر  ایجاد بیمه خاص بیوگان وزنان سالخورده وبی سرپرست نشان می دهد مقنن اساسی توجه ویژه به حقوق اساسی و مسأله ها داشته که آمار زنان سرپرست خانوار و مسائل متعدد آنها مثبت این است که اگر رئیس جمهور در تمام ادوار توجه ویژه به اجرای قانون اساسی به عنوان دال مرکزی سوگند اصل یکصد وبیست ویکمی  خود داشت اکنون خیلی از مشکلات نوپیدا وجود نداشت .واین قابل باور نیست که تا کنون به عنوان بخشی از  شعارهای تبلیغاتی برای کسب رای از زنان این تعهدات سال ۵۸ در قانون اساسي باشد. بند پنجم وقیمومت  اگر چه با ماده واحده ای در دهه ۶۰ به خاطر  فراگیری مشکل ناشی از فقدان شهدای عزیز تا حدی حل شد لیکن هنوز هم حتی فرزندان شهدا وهمسران آنها در این خصوص درگیر مشکلات غیر قابل قبولی هستند که هم کرامت مادر را نقض می کند و ناقض بند یکم همین اصل است . https://t.me/+neXv7SoxbBJkNWI0 https://t.me/Sara_sadat_pad https://eitaa.com/sara_sadat_pad https://eitaa.com/SRFreedoms
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میلاد آن همیشه مهربان مبارک. همیشه گفتم و بارها می گویم روش مواجهه و کنشگری امام موسی صدر در نسبت با مسائل اجتماعی روشی کارآمد، جذاب، امتحان پس داده است . امام موسی صدر که شفقت و مهربانی با امت را از جد خود رسول الله و مطابق توصیه مطمئن قرآن که می فرماید_ ولقد فی رسوالله اسوه حسنه _ به درستی آموخته و عامل به آن است الگوی قابل دفاع روحانیت واقعی وحقیقی شیعه است. به سیاق رسوالله وارد قلبهای مردم می شد و قلب جز با مهربانی و عاطفه ورحمت نمی تواند تاب بیاورد . https://t.me/+neXv7SoxbBJkNWI0 https://t.me/Sara_sadat_pad https://eitaa.com/sara_sadat_pad https://eitaa.com/SRFreedoms
اصل بیست و دوم  قانون اساسی: حیثیت، جان، مال، حقوق، مسكن و شغل اشخاص از تعرض مصون است، مگر در مواردی كه قانون تجویز كند. این اصل با دو اصل خارج از فصل سوم یعنی  فصل حقوق ملت ارتباط معنا داری دارد اصول سوم وچهاردهم : در اصل سوم، دولت جمهوری اسلامی مکلف به کارگیری همه امکانات خود برای اموری است که بخشی از حقوق مردم محسوب می شود. ـ ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی. ‏ ۲ ـ بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی در همه زمینه‌ها با استفاده صحیح از مطبوعات و رسانه‌های گروهی و وسایل دیگر. ۳ ـ آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان برای همه، ‏در تمام سطوح و تسهیل و تعمیم آموزش عالی‏. ۴ ـ تقویت روح بررسی و تتبع و ابتکار در تمام زمینه‌های علمی‏، فنی‏، فرهنگی و اسلامی از طریق تأسیس مراکز تحقیق و تشویق محققان. ‏ ۵ـ طرد کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب. ‏ ۶ ـ محو هر گونه استبداد و خودکامگی و انحصارطلبی. ‏ ۷ ـ تأمین آزادیهای سیاسی و اجتماعی در حدود قانون. ‏ ۸ ـ مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی‏، اقتصادی‏، اجتماعی و فرهنگی خویش. ‏۹ ـ رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه‏، در تمام زمینه‌های مادی و معنوی. ‏ ۱۰ ـ ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیرضرور. ۱۱ ـ تقویت کامل بنیه دفاع ملی از طریق آموزش نظامی عمومی برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی و نظام اسلامی کشور. ۱۲ـ پی ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه بر طبق ضوابط اسلامی جهت ایجاد رفاه و رفع فقر و برطرف ساختن هر نوع محرومیت در زمینه‌های تغذیه و مسکن و کار و بهداشت و تعمیم بیمه. ‏ ۱۳ ـ تأمین خودکفائی در علوم و فنون صنعت و کشاورزی و امور نظامی و مانند اینها. ۱۴ ـ تأمین حقوق همه‌جانبه افراد از زن و مرد و ایجاد امنیت قضائی عادلانه برای همه و تساوی عموم در برابر قانون. ‏ ۱۵ ـ توسعه و تحکیم برادری اسلامی و تعاون عمومی بین همه مردم‏. ۱۶ ـ تنظیم سیاست خارجی کشور بر اساس معیارهای اسلام‏، تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمایت بی دریغ از مستضعفان جهان اصل چهاردهم هم به حکم آیه شریفه لاینهاکم عن الذین لم یقاتلوکم فی الدین ولم یخرجوکم من دیارکم ان تبروهم وتقسطوا الیهم ان الله یحب المقسطین دولت  ومسلمانان را موظف  دانسته به افراد غیر مسلمان با اخلاق حسنه وقسط وعدل اسلامی عمل نمایند وحقوق انسانی آنان را رعایت کنند. به عبارت خیلی شفاف و سلیس حیثیت،جان،مال، حقوق،مسکن وشغل همه ایرانیان صرف از نظر از دین ومذهب و نژاد وقومیت ومذهب از تعرض مصون است واگر هم مصونیت آن قرار بر نقض باشد پای قانون وقاعده مندی در میان می آید . اصل بیست و دوم با اصول ۲۳،۲۵،۲۸،۳۲،۳۳،۳۷،۳۸،۳۹قانون اساسی که همه ذیل فصل سوم هستند هم ارتباط ریشه ای ومفهومی دارد. این اصول حقوق اساسی ذیل را به رسمیت شناخته است: ممنوعیت تفتیش عقاید اصل۲۳ حریم خصوصی اصل ۲۵ تساوی در حق برخورداری از شغل اصل۲۸ ممنوعیت دستگیری بدون حکم و ترتیبی که قانون معین کرده است اصل ۳۲ ممنوعیت تبعید بدون حکم قانون اصل ۳۳ اصل برائت و عدم مجرم پنداری مگر اثبات در دادگاه صالح اصل ۳۷ منع شکنجه اصل۳۸ ممنوعیت هتک حرمت وحیثیت افراد متهم وزندانی ومجرم وتبعیدی اصل ۳۹. مردم عزیز این حقوق شما در میثاق ملی شما یعنی قانون اساسی است که به دستور واصرار امام در سال ۵۸ یعنی در کوتاهترین زمان پس از انقلاب تدوین شد ودر سال ۶۸ بازنگری شد . شما به عنوان شهروند مشمول مجموعه این حقوق وآزادی های طبیعی وانسانی هستید که قانون اساسی هم آنها را به رسمیت شناخته و برای امنیت همه منظوره شما مکلف ومتعهد به حمایت و تضمین و اجرای آن است . لطفا مجدد اصل بیست و دوم را مرور کنید . https://t.me/+neXv7SoxbBJkNWI0 https://t.me/Sara_sadat_pad https://eitaa.com/sara_sadat_pad https://eitaa.com/SRFreedoms
🔹انا لله و انا الیه راجعون شهادت سید حسن نصرالله داغی بزرگ بر دل‌های مجاهدان نهاد اما در مکتب ما شهادت آغاز راه است نه پایان آن. همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد. قطعا آنان نمی‌دانند "نصرالله" یعنی چه؟ 🔗ویراستی 🔗ایکس 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
صحنه بدون روتوش وتعارف غرب آسیا مقدمه تغییرات جدی در جبهه بندی های و مؤلفه های  قدرت خواهد شد  . به عنوان پژوهشگر حوزه حقوق بشر می گویم تمامی اسنادی که سرفصل دروس در دانشگاه های دنیا قرار گرفتند و تعریف وتمجید از اسناد خودنویس حقوق بشری توسط بشر به منتهی الیه بی خاصیتی رسیده اند و انگار همه اسناد به عنوان  سربازان محافظی برای صیانت از حق وتو تدوین شده بودند. منشور ومیثاقین و الحاقات وکنوانسیون های چهارگانه حقوق بشردوستانه به یک باره به نقطه انجماد رسیدند . تکلیف سازمان‌های بین المللی در میان افکار عمومی روشن شد ، نتانیاهودر مقر سازمان ملل فرمان قتل بزرگی را صادر کرد . آقای مکرون که خیلی از اسناد فریبنده حقوق بشری در کشورش و ملهم از منشور حقوق بشر و شهروندی فرانسه تولید وتدوین شد صریح گفت من هم یک صهیونیست هستم . و آمریکا هم گفت من سمت اسرائیل هستم و چاره ای جز حمایت ودفاع از موجودیت این وجود ضد صلح پایدار ندارم . البته این جا صحنه تقابل دو گفتمان حقوق بشر از منظر غرب واسلام تجربه شد   امت محمد ناجوانمردانه به شهادت می رسند و در مقابل موانع وبازدارنده های گفتمانی حقوق بشر اسلامی اجازه تقابل تمام در نسل کشی نمی دهد و تغییرات از همین جا شروع شده است والبته جای خالی سازمان همکاری اسلامی و نخبگان وحقوق دانان اسلامی برای این تقابل گفتمانی و تغییر قدرت از طریق اسناد حقوق بشر اسلامی با تکیه بر الزامات درونی آن که تماما در خدمت انسان است وقابلیت جهانشمولی دارد ، و سهم و اثر امت اسلام را در صحنه بین المللی وزین تر می کندخالی است  و شاید دیگر اتاقی در مقر موازنه به اصطلاح صلح در اختیار قصابی چون نتانیاهو قرار نگیرد . اکنون با قوانین وقواعد متروک وخیالی مواجهه هستیم ،که به قول جبران خلیل جبران بشر خود می نویسد وخود نقض می کند شبیه کودکی که کنار ساحل با ماسه ها خانه می سازد . احساسات و غیرت نه تنها مسلمانان که همه بشریت جریحه دار شده است و  ظلم ستیزی وحق خواهی و عدالت خواهی و آزادگی جبهه حقی را ترسیم کرده است که اصول دموکراسی،و ارزش‌های حقوق بشری مکتوب اما صامت بی کارکرد را لرزان کرده است و مدعیان و مالکان بی دلیل دارای حق وتو را در دو راهی تاریخی پاسخگویی در عصر مسوولیت پذیری واعلام شکست قرار داده است . وضعیت داخل جغرافیای ایران  به گونه ای است که به دور از مرزبندی های سیاسی حول تأثر و حزن عمیق ناشی از شهادت رهبران و موثرین مقاومت برای صلح پایدار و دفع ظلم ،وفاق کم نظیری رقم خورده است. درک این شرایط و مطالبات و تحلیل های منبعث از شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است. من از آستانه صبر مردم و یا همراهی آنها که البته نقش کانونی ومحوری را در چنین میدان هایی دارد حرف نمی زنم از منطق واقع گرایی که سید مقاومت سید حسن نصرالله قبل از شهادت صادقانه به آن اذعان داشتند پذیرفتن دست برتر دشمن در بخشی از جنگ نامتقارن می گویم. از لزوم توجه به این مهم که مواجهه عاقلانه مبتنی بر اعتماد کامل به شخص رهبر فرزانه انقلاب و   (اصل 110 قانون اساسی وظایف و اختیارات رهبر: 1- تعیین سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، 2- نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، 3- فرمان همه‌پرسی، 4- فرماندهی کل نیروهای مسلح، 5- اعلام جنگ و صلح و بسیج نیروها، 6- نصب و عزل و قبول استعفای: الف) فقهای شورای نگهبان، ب) عالی‌ترین مقام قوه قضاییه، ج) رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، د) رئیس ستاد مشترک، ه) فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و) فرماندهان عالی نیروهای نظامی و انتظامی، 7- حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه، 8- حل معضلات نظام که از طرق عادی قابل حل نیست، از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام، 9- امضاء حکم ریاست جمهوری پس از انتخاب مردم. صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری از جهت دارا بودن شرایطی که در این قانون می‌آید، باید قبل از انتخابات به تایید شورای نگهبان و در دوره اول به تایید رهبری برسد، 10- عزل رئیس جمهور با در نظر گرفتن مصالح کشور پس از حکم دیوان عالی کشور به تخلف وی از وظایف قانونی، یا رای مجلس شورای اسلامی به عدم کفایت وی بر اساس اصل هشتاد و نهم، 11- عفو یا تخفیف مجازات محکومین در حدود موازین اسلامی پس از پیشنهاد رئیس قوه قضاییه.) سپاه وارتش و همه قوای نظامی و انتظامی در اعلی درجه تبعیت از ولی فقیه هستند . بپذیریم سبک جنگ وابزار به خدمت گرفته توسط دشمن متفاوت از گذشته است و لذا آرایش مواجهه ناگزیر باید  متناسب باشد و هر سیاستی اگر غیر اصولی باشد خود می شود زمینه شکست . صبر توأم با متانت اما آماده برای سربازی کردن برای وطن به هر شیوه ای که متولیان و متخصصان امر به آن برسند ،این آن چیزی است که باید بر آن توافق کنیم https://eitaa.com/SRFreedoms
🔹نَصْرٌ مِنَ اللَّه وَ فَتْحٌ قَرِیب... 🔗ویراستی 🔗ایکس 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
مصیبت‌های لبنان از زبان شهید چمران همان ایام انقلاب ما، لبنان غوغایی بود؛ صهیونیستها هر کاری می‌خواستند، با لبنان می‌کردند: حمله می‌کردند، می‌کشتند، تجاوز می‌کردند و هواپیماهایشان در آسمان لبنان می‌آمدند و می‌رفتند؛ مثل این‌که آسمان کشور خودشان است! در عوض، گروههای لبنانی به جان هم افتاده بودند. نزدیک پیروزی انقلاب، یک نوار دو ساعته از مرحوم دکتر «چمران» آورده بودند؛ بنده در مشهد آن را گوش می‌کردم. خودش در لبنان بود و جزئیات مصیبتهای مردم لبنان را در آن‌جا شرح می‌داد. الان کار مردم لبنان به جایی رسیده است که به اسرائیل ضربه‌ای می‌زنند که از اوّل حضور صهیونیستها در این منطقه، هیچ دولت عربی چنین ضربه‌ای به آنها نزده است. بیانات در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳۸۲/۱۱/۲۴ حضرت آقا ضمن بیان مصیبت ها از زبان شهید چمران به نظر می رسد در صدد هستند   تغییر موقعیت ذلت به عزت لبنان را ذیل  یک دلیل مهم و محوری بیان کنند تصمیم به لبنان مورد هجمه وتجاوز وکشتار بود چون گروه های لبنانی  در خود فرو رفته بودند و به جان هم افتاده بودند لذا عزمی برای ایستادن در مقابل این جانی فاسد و لبنان خراب کن وجود نداشت . اگر دست نوشته های دردمندانه شهید چمران که مربوط به آن سالهاست  مطالعه شود  درد جانکاه چمران را از مردم لبنان  می توان درک کرد  . لذا برای درک واقعی وفاق و لزوم توجه به آن برای صیانت کامل از اشراف به  منظومه فکری انقلاب یک ضرورت است . https://t.me/+neXv7SoxbBJkNWI0 https://t.me/Sara_sadat_pad https://eitaa.com/sara_sadat_pad https://eitaa.com/SRFreedoms
رهبر فرزانه انقلاب امروز خطبه هایی را ایراد کرد که کلمه به کلمه آن در اعلی درجه بلاغت و فصاحت و عمیق و و مبتنی بر درک و فهم و دانش عمیق سیاسی واجتماعی بود . اراده کردند برای مدیریت میدان در میانه تهدید های جنون آمیز رژیم وحشی غاصب در وسط میدان با همه دنیا شجاعانه حرف بزنند . عاقلانه فرموند : نه تعلل می کنیم ونه شتابزده می شویم . این پیام هم برای دلسوزان کم صبر است هم برای منفعت طلبان موافق رفتارها واقدامات شتابزده . 📗اصل یکصد ونهم  قانون اساسی اصلاحی ۱۳۶۸: شرایط و صفات رهبر: 1- صلاحیت علمی لازم برای افتا در ابواب مختلف فقه. 2- عدالت و تقوای لازم برای رهبری امت اسلام. ✳️3_ بینش صحیح سیاسی و اجتماعی، تدبیر، شجاعت، مدیریت و قدرت کافی برای رهبری. در صورت تعدد واجدین شرایط فوق، شخصی که دارای بینش فقهی و سیاسی قوی‌تر باشد مقدم است. فرزانه ای که امروز شجاعانه در سمت درست تاریخ ایستاده است و منطق وقول سدیدش را همه دنیا تأیید می کنند و پرچم دار همه آزادگان جهان است رهبر معظم انقلاب اسلامی است که  با درک دقیق وجوه جنگ چند منظوره که حاصل اتاق ضد ارزش‌های انسانی است چنین مدبرانه در ملاء عام صریح وشفاف با منطق بشری وحقوق بین الملل منطقی ومعقول به گونه ای تحلیل می کند که عرصه شفاف تر شود اقدام عاقلانه نیروهای مسلح را به عنوان مصداق اقدام متناسب بدون تعلل و غیرشتابزده کمترین کار در دفاع از حق مشروع دانستند و تأکید کردند لازم باشد باز هم اقدام می کنیم . هم دفاع فلسطینیان را مشروع می داند و هم حمایت از این صاحبان حق مشروع را حمایت مشروع می داند و چالش بزرگی برای مدعیان و واضعین حقوق بشر بین‌المللی ایجاد می کند باید در راستای اجرای قوانین وقواعد بین‌الملل ساکت نایستند ودر کنار صاحب حقان فلسطین ولبنان بایستند اگر امروز دچار لکنت زبان شوند یعنی  ناقضین همان واضعین حقوق بشر بین‌الملل هستند . https://t.me/+neXv7SoxbBJkNWI0 https://t.me/Sara_sadat_pad https://eitaa.com/sara_sadat_pad https://eitaa.com/SRFreedoms
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوش به حال شاعر وقتی که روحش زخمی است شعر با طعم غروب جمعه می سراید . رژیم بچه کش جنگی علیه انسانیت و تمام اصول وارزشهای بنیادین بنی بشر راه انداخته . نمی دانم حال دل زمین با این همه ظلم چون است؟ آیا بار ابن همه درد را توان کشیدن دارد ؟ تمام آنچه بشر به نام حقوق بشر رشته بود چه بی خجالت در مقابل دیدگان همگان پنبه می شود . طرحی نو می بایست درانداخت تا معصومیت از دست رفته انسان مغبونِ  دغل کاری  اهریمنان در  سال‌های متمادی احیاء شود  . https://t.me/+neXv7SoxbBJkNWI0 https://t.me/Sara_sadat_pad https://eitaa.com/sara_sadat_pad https://t.me/Sara_sadat_pad
آقای قرائتی عالم فرزانه شیرین بیان ذیل تفسیر آیه مبارکه (ن والقلم و ما یسطرون ) در تفسیر نور می  نویسد :رابطه با قلم رابطه با علم است. در میان تمام صداها ،سه صدا امتیاز دارد : صدای قلم دانشمندان، صدای پای مجاهدان و صدای چرخ ریسندگان.  آری امتی عزیز است که علم وقدرت واقتصادش پویا باشد واگر امروز بخواهیم این سه صدا را نقل کنیم ،باید بگوییم: صدای چاپخانه، صدای توپخانه، و کارخانه ، یعنی قدرت فرهنگی ، نظامی واقتصادی. https://t.me/+neXv7SoxbBJkNWI0 https://t.me/Sara_sadat_pad https://eitaa.com/sara_sadat_pad https://t.me/Sara_sadat_pad
توجه ارکان حاکمیت به نظرات فعالین مدنی و جامعه نخبگانی یقینا بخشی از حکمت وعقلانیت در حکمرانی است. پس از حوادث تلخ ناشی از فوت  مرحوم خانم مهسا امینی در تاریخ دهم مهر ۱۴۰۱ بنده به عنوان یک وکیل دادگستری و فعال مدنی در حوزه حقوق بشر و شهروندی نامه ای به شهید رئیسی رئیس جمهور محترم نوشتم و از طریق یکی از دوستان از طریق همین تلگرام که مثل یک انسان توسط یک فرد (که بعدا خودش مجرم شناخته شد) محکوم و فیلتر شد تقدیم رئیس جمهور شهید شد . موضوع نامه پیشنهاد تشکیل یک کمیته ویژه تحت نظارت رئیس جمهور برای بررسی ابعاد حوادث وبه ویژه فوت مرحوم مهسا امینی بود . استدلال کرده بودم در شرایط فقدان سازو کاری برای اعمال حق بر نقد وخیرخواهی مردم مندرج در اصل هشتم و اهتمام جمهوری اسلامی بر شناسایی واحترام این حق در اصل ۲۷ تشکیل کمیته متشکل از متخصصین فراتر از مرزبندی سیاسی اصلاح طلب واصولگرا باشد . تاکید کرده بودم که بی شک عقلانیت و متانت تنها از طریق ساز و کارهای معقول بر اعتراضات حاکم می شود . وبا افتخار پایان نامه را به عنوان وکیل پایه یک دادگستری امضاء کرده بودم . امروز دوست صادقی که نامه را تقدیم رئیس جمهور کرده بود عین نامه را برای حقیر ارسال کرد . احتمالا دلیل ارسال آن نامه توسط آن دوست ویادآوری آن ، انتشار خبر دیدار اعضای کمیته ویژه بررسی ناآرامی های ۱۴۰۱با رئیس جمهور دکتر پزشکیان  است . در ضمن دوست صدیقی که نامه را لطف کرده بود و تقدیم رئیس جمهور  شهید کرده بود چنین مرقوم کردند نامه شما زمینه تشکیل کمیته شد . سازوکاری عقلانی و بازدارنده در مقابل ساز و کارهای بین‌المللی که  کمترین توجه وانگیزه را در خصوص منافع ملی ما  دارند . من نامه را دهم مهر در حالی که صرفا یک شهروند وکیل فعال مدنی بودم خدمت رئیس جمهور شهید دادم ومورد اهتمام وتوجه ایشان واقع شد . یقینا افراد و متخصصین شایسته تر از بنده در بدنه حاکمیت هم  احتمالا چنین پیشنهادی را دادند . آنچه مد نظر حقیر در این سطور است تاکید بر سنت حسنه شهید رئیسی در توجه صادقانه  و واقعی به نظر شهروندان و بدنه مردمی بود . بالاخره کمیته تشکیل شد و بدون سوگیری وارد تحقیقات شد بنده هم یک نفر از اعضای این کمیته بودم . و بیش باد از این سنت های حسنه و توجه واقعی به حرف مردم  و فراهم کردن زمینه مشارکت آنها در . توجه به دغدغه دلسوزانی که به موقع خطاها را هشدار می دهند و صادقانه راه کارهای دقیق ارائه  می دهند ،نشانه عقلانیت وحکمت در حکمرانی است . https://t.me/+neXv7SoxbBJkNWI0 https://t.me/Sara_sadat_pad https://eitaa.com/sara_sadat_pad https://t.me/Sara_sadat_pad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جنایات وحشیانه رژیم بچه کش انسان های آزاده را ضد ظلم  متحد کرده است . سنت الهی پیوسته بر ناپایداری ظلم ثبت شده است . تحولات انسانی و  آگاهی های انسانی با ابزارهایی که  برای  خدمت  در عصر  اطلاعات  ایجاد اما با قصد مجرمانه  و برای قلب حقیقت و فریب  انسان ها ،خلاف اراده آنها فطرت ها را بیدار کرد مطابق وعده وسنت الهی خون به ناحق ریخته  زنان و کودکان  فلسطین ولبنان رژیم موقت را به اضمحلال کامل می رساند برای من حقوق خوانده انگار مانور پایبندی دولت‌ها و سازمان‌های حقوق بشری در غزه برگزار است  این مانور  کارگاه نمایش شکست مفتضحانه آنها شد اختلاف در مبانی ومنابع حقوق بشر  دو گفتمان غرب واسلام  ،تعیین کننده  و شاخص کارکردی دارد صهیونیسم  ارزش‌های الهی ادیان توحیدی را یک جا هتک حرمت کرده است . وسازمان همکاری اسلامی،بزرگترین سازمان بین‌المللی بعد از سازمان ملل  باید بداند گفتمان ۱۹۴۸ شکست خورده است. فلسفه ایجادش برای مسجدالاقصی بود  وسند۱۹۹۰ قاهره را برای جبران  اعلامیه  جهانی حقوق بشر مصوب کرد آیا موفق بوده است؟ https://t.me/+neXv7SoxbBJkNWI0 https://t.me/Sara_sadat_pad https://eitaa.com/sara_sadat_pad https://eitaa.com/SRFreedoms
🔹پیرو مطالبه تعداد کثیری از دانش‌آموزان در خصوص مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، خود را مکلف دانسته و با هدف حرکت به سمت عدالت آموزشی، با دبیر محترم شورا مکاتبه کرد‌م. پیشنهاد می‌کنم شورا، بدون تعجیل در اجرا، مصوبه را با تامل بیشتر بررسی کند. 🔗ویراستی 🔗ایکس 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
🔹شهید جوان ارتش، آخرین حرفش این بود: «بگیرید تخت بخوابید ما بیداریم.» ایران بزرگ، همیشه مدیون بیداری مردم فرزانه خود بوده است. چه رژیم موقت، مستقیم بزند چه با اجیر کردن در شرق بزند، مهم بیداری یک ایران متحد است. 🔗ویراستی 🔗ایکس 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
📝یادداشت اختصاصی سکینه‌سادات پاد آیا زینب(س) اگر در شرایط کنونی بودند براساس قانون اساسی ما رجل سیاسی محسوب می شدند؟ 🔗فرهیختگان 🔗 پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
📝یادداشت اختصاصی سکینه‌سادات پاد آیا زینب(س) اگر در شرایط کنونی بودند براساس قانون اساسی ما رجل سیاسی محسوب می شدند؟ زینب کبری(س)، امتداد مادری است که همه تابوها و کلیشه‌های زن عصر خود را شکست. کودک بود که مادرش را از دست داد، مادری جوان که در تحلیل شرایط سیاسی و تشخیص به هنگام توانسته بود مرز بندی بین حق و باطل را برای مردمان همه تاریخ ترسیم کند. مادری به غایت سیاسی که موضع حق را بلیغ و سلیس بیان می‌کرد، اما آزادی بیان و اندیشه در آن زمان نیز در مضیقه بود و حتی تنها دختر پیامبر امت برای این حق هم مورد ضرب و جرح قرار گرفت. صدای حق‌گوی زهرا(س) مرام سیاسی حزب و جناحی که بدون توجه به شاخص‌ها و پایبندی به ارزش‌های الهی که مورد قبول و در غدیر باشکوه به آن متعهد شده بودند را افشاء کرد و برای ارتقاء آگاهی مردم، مسئولانه درب خانه‌ها را تک تک می‌زد. اما نستوه و شجاع از بیان حق کوتاه نیامد. دختر این مادر آیا می‌تواند غیر از زینب باشد؟ و زینب (س) شجاعانه شرط ضمن عقد تعیین  می‌کند و اتفاقا شرط ضمن عقد زینب سیاسی هم هست. او می‌داند کنار حسین(ع) نباشد چه در حضر و چه در سفر، ماموریت کامل انجام نمی‌شود. عالمه غیر معلمه، عقیله رشیده، مشاور امین دو برادر دو حاکم و دو امام است. شاهد صلح حسن(ع) است و نقض پیمان‌ها را دیده و هم عصر جعده است که عاملیت او از  جنس زن فاقد شعور سیاسی است و توان تشخیص ندارد از شخصیت مستقل و قوی برخوردار نیست، لذا ابزار سیاست بازان  می‌شود و صرفا مجری اجرای اراده سیاسیون ناباب می شود و زینب(س) شهادت برادر را ذره ذره نظاره می‌کند و بلوغ سیاسی و اجتماعی‌اش هم همزمان به نهایت کمال می‌رسد. برای اینکه مردم دچار خطا محاسباتی نشوند و جامعه مسلمین مضمحل تک جناح قدرت و ثروت نشود و مقهور دسیسه‌های آن‌ها در سمت اشتباه تاریخ نایستند به گونه‌ای که فرصت بالندگی و رشد انسانی مردم تلف نشود، از هیبت یک زن عزادار برادر، کلیشه مألوف همگان و مأنوس عقل‌ها و چشمان زن نشناس‌ها به سرعت جدا می‌شود و در کنار حسین(ع) قرار می‌گیرد. مسیر سیاسی حج را ناکامل با حسین(ع) رها می‌کند، چون فرمانده فرهنگی کاروان حسین(ع) راهی کربلا می‌شود تا برسد به نینوا و در مسیر طولانی چندماهه،چون ملکه‌ای توسط جوانان بنی هاشم سرشار از فخر و کرامت از مرکب پیاده و چون نجیب‌زاده محترم سوار بر آن می‌شود برای اینکه سیره خاندان رسول خدا که بهترین قرائت را از اسلام دارند در مورد زنان و احترام بی‌نهایت آنها در اسلام در تاریخ ثبت شود و جلو کج فهمی کسانی را که این احترامات و رعایت حقوق زن را به نام فمینیسم ترجمه و تأویل می‌کند را به محاجه بکشاند. بالاخره ظهر عاشورا می‌شود و همه مردان قبیله عشق در معرکه‌ای که تعیین کننده صراط حق است، یکی پس از دیگری به شهادت می‌رسند و زینب کاروان‌ سالار و امام شد و پیامبری کرد و زینب(س) ترجمان رجل سیاسی است. زن است و مادر و خواهر و همسر، اما زینب در چهل منزل تا شام و در شام در برابر یزید خطبه خواند و بار دیگر علی(ع) را انگار به دنیا یادآوری کرد. جرج جرداق مسیحی می‌گوید روزگار کاش در هر عصری چون علی، می‌زائیدی! اینجا علی(ع) ازحلقوم یک زن درمیانه بزم ظالمانه یزید متولد شد و اسارت  توده‌های اغوا شده حسین کُش را پایان داد و ناله ها به پا خواست. زینب (س) دختر سیاسی علی(ع) و زهرا(س) توانست با استدلال قوی منبعث از عقل یک زن فرهیخته، زنی که به دروغ او را فاقد عقل می‌دانند و به مدد قدرت نرم اثرگذار زنانه در تبلیغ حتی یزید را گریاند و وجدان‌ها باز به مدد این زن تاریخ ساز بیدار شدند و مگر می‌شود زنی که پابر شانه مردان می‌گذاشت و از اسب پیاده می‌شد و سوار می‌شد و منت گذاشته پا در حریم سیاست گذاشته، اکنون نتواند بزم عیش یزید را به محکمه پیروز نهضت حسین(ع) تبدیل کند. اگر مکتب حسین(ع) است که قادر است اینگونه به زن اعتماد کند و مسئولیت خطیر به سرانجام رساندن نهضت کربلا را به او می‌دهد و در کارگاه واقعی نینوا به زن جولان رشد و مبارزه می دهد و او را رجل سیاسی می‌داند که جز با درایت و حضور او برای عصر بعد از معرکه عاشوراء امکان برنامه‌ریزی نبود. آیا خوانش ما از زن در اسلام می‌تواند چنین نقش‌هایی را به زنان بدهد و آن زن را فمینیست نخواند؟ طی نامه‌ای از رئیس محترم قوه قضائیه درخواست کرده بودم اکنون که به برکت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، زنان فرهیخته و عالمه داریم، از بین زنان حقوق‌دان یک نفر را در زمره ۶ نفر حقوقدان شورای نگهبان معرفی کنید. همچنین از دبیر محترم شورای نگهبان هم تقاضا کردم در پژوهشگاه شورای نگهبان از حضور زنان حقوقدان بهره‌مند شوند‌. درهمه نقطه‌های عطف تاریخ اسلام،عاملیت مثبت یک زن ثبت است. چشمان خود را ببندید و کربلا را منهای خانم زینب کبری(س) تجسم کنید. حالا چشمان خود را باز کنیم و فرصت‌ها را غنیمت بشماریم. 🔗 پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
🔹از اقدام قابل تحسین و شایسته دولت، مبنی بر قطع مازوت سوزی در حوزه جمعیتی در راستای احترام و تضمین حق بر سلامت مردم تشکر می‌کنم. در دولت سیزدهم، پیوسته پیگیر این موضوع بودم. 🔗ویراستی 🔗ایکس 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
🔹اگر حضرت فاطمه زهرا (س) امروز حضور داشتند، آیا می‌توانستند در جایگاهی مانند شورای نگهبان ایفای نقش کنند؟ یادداشت اینجانب در این زمینه را می توانید در ایتا و تلگرام مطالعه فرمایید. تلگرام؛ https://t.me/SRFreedoms 🔗ویراستی 🔗ایکس 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
فيلترينگ مستمر، یعنی لسان قوم را نمی‌فهمیم و نمی‌خواهیم بفهمیم 🔹«و ما ارسلنا من رسول الا بلسان قومه لتبین لهم ...و ما هیچ پیامبری را جز با زبان قومش نفرستادیم تا بتواند به وسیله آن زبان، پیام وحی را به روشنی برای آنان بیان کند.» سوره ابراهیم آیه ۴ 🔹به نظر می‌رسد ما با فيلترينگ بدون ابتکار عمل، نرده ها را از نماز جمعه‌ها به فضای مجازی نیز منتقل کرده‌ایم و با قوم خود به یک لسان مکالمه نمی‌کنیم، لذا به یک باره قوم خود را شبیه خود نمی‌بینیم. 🔹ضرری و مجازاتی بر گرده شهروندان تحمیل شده است که هیچ گونه نقشی در آن ندارند و هزینه فایده فيلترينگ در مسیر تصمیمات و اقدامات مورد محاسبه و توجه نمی‌باشد. 🔹دسترسی آزاد به اطلاعات و شفافیت جز از همین طریق و مجرا تا این لحظه محقق شدنی نیست. دولت به معنای عام هم پیامش را با همین ابزار می‌رساند، اما تخاطبی بین دولت و شهروندان شکل نمی‌گیرد. 🔹رهبر فرزانه انقلاب با هوشمندی بر خلاف بعضی که کلا این محیط را دارالکفر نه برای خود که برای شهروندان می‌دانند براساس حکمت و عقلانیت همیشگی بحث بسیار مهم قانون‌مندی در حکمرانی مجازی را مطرح نموده و دستور به فراهم کردن اقتضائات آن کردند. 🔹پر واضح است قاعده‌مندی و قانون‌مندی به معنای قطع شریان ارتباط با قوم نیست که در تمام دنیا نیز حیات سیاسی و حکومت خود را باز بودن راه تعامل و گفتگو از بستر مجازی تعریف خاص کرده‌اند و این مطابق عقل بشری است و لیکن بنای عقلاء بر آنارشیسم حقوقی و قانونی صحه نمی‌گذارد. 🔹در دولت سیزدهم بارها با دبیر محترم شورای عالی فضای مجازی و شخص وزیر محترم ارتباطات مکاتبه کردم و ضمن تذکر نسبت به تضييع حقوق نوین مردم، پیشنهاد دادم کمیته‌ای تخصصی به منظور حل مشکل فيلترينگ تشکیل شود که در بخش حقوقی آن و از جانب مردم حقیر حضور داشته باشم. چنین کمیته و پیشنهاد و تذکرات مکرر کارساز نشد. 🔹کتابی را در خصوص حقوق نوین مردم و در جهت به رسمیت شناختن قانونی حقوق جدید  در این مقوله در زمره عقب ماندگان نباشیم به کمک همکارانم تدوین کردیم، اما به دلیل صفر ریال بودن هزینه پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی معطل ماند و کماکان مانده است. 🔹منطق قرآن این است آقایان به لسان قوم برای تبیین امور با مردم خود حرف بزنید، آیا عاقلانه است چون زبان قوم را نمی‌دانیم آن‌ها را مجازات کنیم؟ مردم خوب ایران اهل گفتگو، ادب و مهربانی هستند. 🔹مطالعه یادداشت در ایسکانیوز 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی
🔹باتوجه به اهمیت استراتژیک سوسنگرد، حضرت امام(ره)، ضمن این که فرماندهی عملیات آزادسازی این شهر از دست رژیم بعث را به رهبر انقلاب و شهید چمران سپردند، فرمودند سوسنگرد بایستی تا فردا آزاد گردد. امید که اکنون مسئولان، اهمیت این شهر و مردم نجیب آن را بدانند و به سوی حل مشکلات بشتابند. 🔗ویراستی 🔗ایکس 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی