eitaa logo
سه‌شنبه‌های‌مهدوی رجایی‌شهر
260 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
36 فایل
سه شنبه های مهدوی شعبه رجایی شهر #کرج 🔻همه میتوانیم با تلاش برای ایجاد جامعه مهدوی، زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) باشیم. #برای_ظهور ادمین کانال👇 @Zahrastmadaram
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه قراربی قرارها روایتگری حاج عباس نوری مقدم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 باهم ببینیم... 《 مانُوری برای 》 ▪️آیافکر کردید وقتی بگید ایمان‌آوردیم،‌ تمومه؟ نخیر! همه قبلش میشیم!! 👤استاد رائفی‌پور بحق‌زینب‌کبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.mp3
25.99M
📚کتاب صوتی" همرزمان حسین علیه السلام" اثر " ده گفتار در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم" @audio_ketab @S_MAHDAVIRAJAEESHAHR
▫️حاج میرزا علی محدث زاده، پسر مرحوم حاج شیخ عباس قمی گفت: جلد سیزدهم کتاب بحارالانوار، به امانت نزد پدرم بود، بعد از فوت ایشان به وسیله‌ی برادرم محسن آقا به صاحبش رساندم. ▫️شب بعد خواب پدرم را دیدم، گوشم را گرفت و گفت: کتاب را دادی، چرا جلدش را شکستی؟ از خواب بیدار شدم، به محسن گفتم: کتاب که سالم بود، مگر تو جلدش را شکستی؟ گفت: در کوچه به زمین خوردم، لذا گوشه‌ی جلد کتاب تا شد. ▫️کتاب را گرفته و صحافی کرده و پس دادیم. پس از سه روز، طلبه ای به منزل ما آمد و گفت: دیشب آقای حاج شیخ عباس را در خواب دیدم گفت: برو به علی بگو جلد کتاب را درست کردی، من آسوده شدم، خدا عاقبتت را به خیر کند. 📙بازگشت. اثر گروه شهید هادی
📙کتاب بازگشت که سال گذشته توسط گروه شهید هادی منتشر شد، براساس ده ها مصاحبه با تجربه گران نزدیک به مرگ و بررسی ده ها کتاب تاریخی صورت گرفت. این کتاب به بررسی پیامهای معنوی در تجربه های نزدیک به مرگ می پردازد. ✅نماز، حق الناس، احترام به والدین، اهل بیت، ظلم و... سر فصل های این کتاب است. 🌷از دیگر برتری های این کتاب، استفاده از تجربه‌های نزدیک به مرگ شهداست. ده ها شهید در این کتاب معرفی شده و خاطرات و تجربه های آنها بررسی شده. https://eitaa.com/joinchat/192937988C677b8efd1c
h1.mp3
37.11M
📚کتاب صوتی" همرزمان حسین علیه السلام" اثر " ده گفتار در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم" @audio_ketab @S_MAHDAVIRAJAEESHAHR
💖عید است و هوا شمیم جنت دارد 🌸 نام خوش مصطفی حلاوت دارد 💖 با عطر گل محمدی و صلوات 🌸این محفل ما عجب طراوت دارد (ص)💖 (ع)💫 🌸 @Maddahionlin
قسمت ۱ امروز، روز ولادت نبىّ‌اکرم اسلام، منجی بزرگ بشریت، معلم انسان و برافرازنده‌ی پرچم فلاح و رستگاری بشر، حضرت محمّدبن‌عبدالله (صلّی‌الله‌علیه‌واله‌) و نیز روز ولادت فرزند آن بزرگوار، امام شیعیان و حجت خدا بر مسلمین و بر همه‌ی اهل زمین، حضرت امام صادق (علیه‌السلام) است. این روز پُربرکت و این دو میلاد را به همه‌ی شما برادران و خواهران و به همه‌ی ملت بزرگ ایران و همه‌ی مسلمین تبریک عرض میکنم.   خطبه‌ی اول را به بیان جملاتی از زندگی نبىّ‌اکرم اختصاص میدهم. خدای متعال به ما مسلمانان دستور داده است که از پیامبر تبعیت کنیم. این تبعیت، در همه چیز زندگی است. آن بزرگوار، نه فقط در گفتار خود، بلکه در رفتار خود، در هیأت زندگی خود، در چگونگی معاشرت خود با مردم و با خانواده، در برخوردش با دوستان، در معامله‌اش با دشمنان و بیگانگان، در رفتارش با ضعفا و با اقویا، در همه چیز اسوه و الگوست. جامعه‌ی اسلامی ما آن وقتی به معنای واقعی کلمه جامعه‌ی اسلامىِ کامل است، که خود را بر رفتار پیامبر منطبق کند. اگر به طور صددرصد مثل رفتار آن حضرت عملی نیست - که نیست - لااقل شباهت به آن بزرگوار باشد؛ عکس جریان زندگی نبىّ‌اکرم بر زندگی ما حاکم نباشد؛ در آن خط حرکت بکنیم.   در سه صحنه از صحنه‌های مهم زندگی، جملات مختصری از آن بزرگوار عرض میکنم. البته در این باب کتابهای مفصل نوشته شده است و سخن، طولانیتر و مبسوطتر از آن است که در گفتارهایی از این قبیل بشود حق آن را ادا کرد. از هر خرمن گلی، خوشه‌ای باید چید؛ برای این‌که در ذهن ما یاد آن بزرگوار همیشه زنده باشد.   صحنه‌ی اول از زندگی پیامبر، صحنه‌ی و بود. کار مهم پیامبر خدا، دعوت به حق و حقیقت، و جهاد در راه این دعوت بود. در مقابل دنیای ظلمانی زمان خود، پیامبر اکرم دچار تشویش نشد. چه آن روزی که در مکه تنها بود، یا جمع کوچکی از مسلمین او را احاطه کرده بودند و در مقابلش سران متکبر عرب، صنادید قریش و گردن‌کشان، با اخلاق‌های خشن و با دست‌های قدرتمند قرار گرفته بودند، و یا عامه‌ی مردمی که از معرفت نصیبی نبرده بودند، وحشت نکرد؛ سخن حق خود را گفت، کرد، کرد، روشن کرد، اهانتها را تحمل کرد، سختی‌ها و رنج‌ها را به جان خرید، تا توانست جمع کثیری را مسلمان کند؛ و چه آن وقتی که حکومت اسلامی تشکیل داد و خود در موضع رئیس این حکومت، قدرت را به دست گرفت. آن روز هم دشمنان و معارضان گوناگونی در مقابل پیامبر بودند؛ چه گروههای مسلح عرب - وحشی‌هایی که در بیابان‌های حجاز و یمامه، همه‌جا پراکنده بودند و دعوت اسلام باید آنها را اصلاح می‌کرد و آنها مقاومت می‌کردند - و چه پادشاهان بزرگ دنیای آن روز - دو ابرقدرت آن روز عالم؛ یعنی ایران و امپراتوری روم - که پیامبر نامه‌ها نوشت، مجادله‌ها کرد، سخن‌ها گفت، لشکرکشیها کرد، سختیها کشید، در محاصره‌ی اقتصادی افتاد و کار به جایی رسید که مردم مدینه گاهی دو روز و سه روز، نان برای خوردن پیدا نمیکردند. تهدیدهای فراوان از همه طرف پیامبر را احاطه کرد. بعضی از مردم نگران میشدند، بعضی متزلزل میشدند، بعضی نق میزدند، بعضی پیامبر را به ملایمت و سازش تشویق میکردند؛ اما پیامبر در این صحنه‌ی دعوت و جهاد، یک لحظه دچار سستی نشد و با قدرت، جامعه‌ی اسلامی را پیش برد، تا به اوج عزت و قدرت رساند؛ و همان نظام و جامعه بود که به برکت ایستادگی پیامبر در میدانهای نبرد و دعوت، در سالهای بعد توانست به قدرت اول دنیا تبدیل شود. @t_manzome_f_r 📌مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
🗓🌸روز هفدهم ربیع‌الأول روز بسیار مبارکى است و داراى اعمالى مى باشد: 1⃣غسل؛به نیّت روز هفدهم ربیع الاوّل 2⃣روزه؛ 🔸کسى که این روز را روزه بدارد، خداوند براى او ثواب روزه یکسال را مقرّر مى فرماید. 3⃣دادن صدقه، احسان نمودن و خوشحال کردن مؤمنان و به زیارت مشاهد مشرّفه رفتن. 4⃣ زیارت رسول خدا صلى‌الله‌علیه‌وآله از دور و نزدیک 4⃣ زیارت امیر مؤمنان، على علیه‌السلام 📕مفاتیح الجنان
h2.mp3
38.81M
📚کتاب صوتی" همرزمان حسین علیه السلام" اثر " ده گفتار در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم" @audio_ketab @S_MAHDAVIRAJAEESHAHR
9.mp3
21.62M
📚کتاب صوتی" همرزمان حسین علیه السلام" اثر " ده گفتار در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم" @audio_ketab @S_MAHDAVIRAJAEESHAHR
تحلیل فتنه هک سیستم بنزین کشور و نحوه مدیریت آن : پروژه فتنه بنزینی امروز ۴ آبان که در سالروز تولد محمد رضا پهلوی جنایتکار بود چند بخش داشت:👇 ۱.هک سیستم هوشمند پمپ بنزینها و قفل شدن آنها و ایجاد بحران در سوخت گیری و حمل و نقل و فلج شدن زندگی مردم که شعله ور شدن خشم عمومی و ایجاد هرج و مرج را در دستور کار خود قرار داده بود تا بتواند بهانه مناسبی برای یک آشوب گسترده شود وگروههای تروریستی که از قبل آماده شده بودند در فرصت مناسب وارد فاز درگیری شوند تا بتوانند مانند ابان ۹۸ با به آتش کشیدن جایگاههای سوخت و انفجار و خسارات بسیار و قتل مردم عادی توسط تروریستها همراه باشد. ۲.همزمان با هک سیستم های سوخت رسانی هک کردن بیلبوردها نیز اتفاق افتاد.این حرکت قصد داشت با هدایت گروهکهای اماده و مردم به هیجان آمده به سوی برخی جایگاهها مانند جایگاه سوخت جماران و حتی درج شعارهای مناسب برای اشوبگران بر روی بیلبوردها از جمله اینکه خامنه ای بنزین من کو بتواند به ساماندهی میدانی فتنه گران و مردم کم اطلاع بپردازد. ۳.همزمان با تحرکات فوق انتشار وسیع شایعه تصمیم دولت برای گران کردن بنزین نیز میکوشید تا باعث تشدیدالتهاب و تشویش مردم و کمک به آشوب و درگیری خیابانی و حمله به مراکز دولتی نماید. ۴....‌‌ ✅ در مقابل این فتنه سراسری که میتوانست کل کشور را به اشوب و ناامنی بکشد دولت جدید به سرعت وارد عمل شد و هوشمندانه عملیات پدافندی خود را اجمالا در محورهای زیر اجرایی کرد: ۱. اطلاع رسانی سریع و دقیق و به موقع و فراتر از جنجال شبکه های معاند به صورت لحظه ای از صدا و سیما و مطلع کردن افکار عمومی تا برای کسب خبر به سراغ شبکه های معاند و اخبار مسموم نروند. این حرکت هوشمندانه باعث شد تا مدیریت رسانه ای این جریان از دست ضدانقلاب و بلندگوهای دروغ پرداز و شایعه ساز آنها خارج شود و به سوی اخبار موثق داخلی سوق پیدا کند تا باند رسانه ای حامی این فتنه نتواند مدیریت افکار عمومی را به دست گیرند و آشوب و بلوا به پا کنند. ۲.سیستم های ضد هک فعال شد و مدیریت میدانی جایگاههای سوخت و سرعت بالای رسیدگی به این بحران و فعال کردن سیستم افلاین، فتنه را متوقف کرد. مردم دیدند که در این بحران تنها نیستند و مسئولین امر با سرعت در صحنه و میدان حاضر شدند و فتنه کنترل شد. ۳.شبکه هایی که قصد نا امنی و آشوب داشتند هک بیلبوردها را نیز در دستور کار خود داشتند تا با از کار انداختن پمپ بنزینها و آماده شدن زمینه آشوب دستورات بیلبوردی برای آشوبگران صادر کنند اما گویا دقیق هماهنگ نشده بودند و نتوانستند بحران و اشوب میدانی درست کنند و احتمالا بخشهایی که در روزهای اخیر در کشف و ضبط سلاحهای قاچاق دستگیر شده بودند و یا دیگر اقدامات امنیتی باعث شد که هسته های میدانی نتوانستند وارد عمل شوند و این نکته نیز هوشیاریهای امنیتی واطلاعاتی و انتظامی را نشان میداد. ۴. برای کنترل بحران سریعا سیستم شهری و شهرداری به میدان آمد و با ارائه خدمات ویژه رایگان اتوبوسرانی و مترو، خدمت رسانی به شهروندان را افزایش داد تا کمک به حمل و نقل و سریع و آسان مردم شود. ۵.وزارت نفت به مردم آرامش خاطر داد که سهمیه کارت‎های سوخت تغییری نکرده است و تا صبح، سیستم آفلاینِ تمام جایگاه‎ها راه‎اندازی می‎شود و تا بعدازظهر هم امکان استفاده از کارت سوخت فعال می‎شود.همچنین این وزارتخانه در پیامکی به همه شهروندان اطمینان خاطر داد و اعلام کرد: نه بنزین گران می‌شود، نه سهمیه کارت سوخت‌ها حذف؛ به شایعات توجه نکنید. ۶.از ساعت ۱۱ صبح که بحران شروع شده بود تا ساعت ۲۰ بحران کاملا کنترل شد و جایگاههای بنزین به شرایط عادی خود برگشت..👇 فارس: فعالیت عادی جایگاه‌های سوخت تهران از ساعت ۲۰ امشب با بررسی فتنه حمله سایبری به سیستم سوخت کشور و ورود سریع و به موقع و مدبرانه بخشهای مختلف در دولت و شهرداریها و رسانه ملی نشان داد که اگر مدیریت کشور در دست افراد خدوم و دلسوز و جهادی و انقلابی و کارآمد باشد توطئه های سنگین و در سطح ملی با سرعت و با کمترین آسیب به مردم و منافع ملی مدیریت میشود و فتنه فتنه گران در نطفه خفه میشود.
HAMRAZMAN.pdf
2.1M
✅فایل کتاب "همرزمان حسین علیه السلام " اثر حضرت آیت الله خامنه ای منتشر شده توسط پایگاه farsi.khamenei.ir @audio_ketab @S_MAHDAVIRAJAEESHAHR
10.mp3
26.53M
📚کتاب صوتی" همرزمان حسین علیه السلام" اثر " ده گفتار در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم" پایان @audio_ketab @S_MAHDAVIRAJAEESHAHR
❤️ خانہ ے آخرتم هسٺ سر درِ قصر مزارم بنویسید حسیڹ هر ڪہ پرسید چہ دارد مگر از دارِ جهاڹ همہ ے دار و ندارم بنویسید 🌸🌿 🌷 🌙 @Maddahionlin
مداحی_آنلاین_غریبی_امام_زمان_حجت.mp3
2.64M
♨️غریبی امام زمان(عج) 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام @Maddahionlin
کتاب صوتی " کیمیاگر" اثر رضا مصطفوی "داستانی در اثبات حقانیت شیعه" ناشر : عهد مانا تهیه شده در ایران صدا با صدای و ✅ لینک دانلود کتاب صوتی " کیمیاگر" از گوگل درایو👇👇 https://drive.google.com/folderview?id=1WS84TxvisY3nAis53XUCn-CaMjzcL5ti @audio_ketab @S_MAHDAVIRAJAEESHAHR
📗📗 کتاب «کیمیاگر» نوشته رضا مصطفوی نخستین بار در اردیبهشت ۱۳۹۸ راهی بازار کتاب شد و بدلیل استقبال زیاد مخاطبان در دومین ماه تابستان ۱۳۹۹ به چاپ بیستم رسید. داستان کیمیاگر، یک روایت تاریخی است که در دوران امام کاظم (ع) رخ داده و ابوالفتوح رازی، از عالمان قرن ششم، آن را در آثار خود نقل کرده است. این داستان که رضا مصطفوی، آن را در قالب یک رمان تاریخی به نگارش درآورده، ماجرای جستجوگر جوانی به نام یونس است که برای یافتن کیمیا وارد بغداد می‌شود که به‌تازگی بنا شده و پایتخت خلافت عظیم عباسیان است. کیمیاگری که قهرمان داستان در پی او آمده است، در یکی از این مناظرات تاریخی، ولایت امیر مؤمنان علیه السلام را اثبات می‌کند و خود و اطرافیان را دچار چالش‌هایی می‌کند. داستان کیمیاگر، در واقع بن‌مایه اثبات حقانیت غدیر را دارد. نخستین اثر داستانی رضا مصطفوی که پیش از این آثاری در پژوهش‌های تاریخی داشته است، توانسته است یکی از مناظرات اصیل کلامی شیعه را با روشن کردن زوایای تاریخی آن و به‌ دست دادن تصاویری از آن دوران، بصورت جذاب و گیرا روایت کند. @audio_ketab @S_MAHDAVIRAJAEESHAHR
▫️بله اصل این است که در عدالت‌خواهی، انتقاد شخصی و مصداق‌سازی نشود اما: 🔹۱. عدالت‌خواهی باید ناظر به واقع و متن جامعه باشد و متن‌جامعه بستر موضوعات و جزئیات است، نه کلیات مفهومی. 🔸۲. قضیه هفت‌تپه و دشت مغان و ده‌ها شرکت و بنگاه دیگر، همان جزئیاتی هستند که شخصی نیستند و از قضا رهبر انقلاب از این عدالت‌خواهی‌ها نیز حمایت کرده‌اند. 🔹۳. مردم منتظر تحقق گفتمان‌ عدالت با پرچمداری ائمه‌ی جمعه هستند.، کما اینکه این پرچم‌داری و میدان‌داری جزو وظایف و شئون اصلی ائمه‌ی محترم جمعه است. 🔸۴. مردم دائم، در تریبون نماز جمعه، منتظر خطبه‌هایی هستند که بتواند گرهی از گره‌های زندگی جمعی و اجتماعی‌شان را باز کند و فضا را برای رانت‌خواران و فاسدین، ناامن‌تر کند. 🔹۵. ایضاً مردم مشتاق روئیتِ حمایت و پشتیبانی تمام قدِ شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ی جمعه از امامان جمعه‌ی عدالت‌خواه هستند. 🔸۶. ایضاً مردم سؤال‌شان این است که شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ی جمعه - خصوصاً رئیس محترم آن شورا - موضع‌شان در رابطه با عدالت‌خواهیِ شفاف و صریح و البته قاعده‌مند، از طرف ائمه‌ی جمعه چیست؟ 🔹۷. ایضاً مردم دوست دارند مرام عدالت‌خواهی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ی جمعه را - بعد از کم کردن نرده‌ی واسط بین مردم و مسئولین در نماز جمعه تهران - را ببینید. 🔸۸. گفتمان عدالت‌خواهی باید در متن جامعه پیاده شود، اینکه امام جمعه‌ای، بی‌عدالتی و فساد را دور از چشم مردم و فقط از طریق مسئولین امر پیگیری کند، خوب است اما کافی نیست. مردم باید در جریان امور قرار گیرند. 🔹۹. فرض بر این است که ائمه جمعه افراد متقی و بصیر هستند و بدون اسناد قطعی، فسادی را پیگیری نمی‌کنند، بنابراین، تذکر این نکته که فساد و جرم جنبه‌ی حقوقی و قضایی دارد و باید مسئولین مرتبط با آن، متولی پیگیری‌اش شوند، کاملا واضح است و مفروض. باید دید که تأثیر این تذکرِ درست، ائمه‌ی جمعه را بیشتر به سمت عدالت‌خواهی هُل می‌دهد یا محافظه‌کاری؟! 🔸۱۰. کاش رئیس محترم شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ی جمعه، در کنار اینکه چه نوع عدالت‌خواهی‌هایی خوب نیست، در مورد برنامه‌ی این شورا برای تحولِ واقعی، جدّی و سریع در نماز‌های جمعه و خطبه‌های آن را هم بیان می‌فرمودند. پ.ن : در گام دوم انقلاب، بیش از هر زمان دیگری نیاز به نهضت تحول در نمازهای جمعه احساس می‌شود. @t_manzome_f_r 📌واحد تبیین و تحلیل مجموعه‌ی تبیین
عدالت مهم‌ترین شعار و تحققش والاترین هدف انقلاب اسلامی است. عدالت‌خواهی جزو شئون اسلامی و انقلابی ماست. خداوند متعال در آیه ۲۵ سوره حدید، غایت بعثت انبیاء و ارسال رسل را تحقق عدالت می‌داند، لکن عدالت‌خواهی هم مثل هر فعالیت اجتماعی دیگر، آداب، اصول و قواعد خاص خود را دارد، در ادامه به ۱۲ اصل از اصول عدالت‌خواهی که در بیانات رهبر انقلاب اسلامی آمده است، اشاره می‌کنیم🔻   🔹۱. نیازمند «» هستیم اداره‌ی کشور نیاز دارد به اینکه به یک جمع‌بندی قوی و متقن و مستدل در باب برسد که بتواند بر اساس آن جمع‌بندی، برنامه‌های بلندمدت را طراحی کند. بعد از آنکه ما به یک نظریه‌ی متقن و جمع‌بندی شده‌ای در باب عدالت رسیدیم، تازه برای پیدا کردن شیوه‌های اجرا و تحقق آن در جامعه، به بحث‌های کاربردی نیاز داریم؛ که این خودش پژوهش‌های فراوانی را دنبال خواهد کرد. آن وقت در اینجاست که ما می‌توانیم از تجربیات بشری استفاده کنیم.  ۱۳۹۰/۰۲/۲۷   🔸۲- شعار را تقویت و همگانی کنید اما... هرچه می‌توانید، شعار اصلی عدالت و آنچه را مربوط به عدالت است، تقویت و همگانی و در ذهن‌ها تعمیق کنید و روی پشتوانه و فلسفه‌ی فکری آن کار کنید - اینها لازم است - اما کاری نکنید که مخالفان شما این تردید را دامن بزنند که آیا نظام اسلامی می‌تواند؟ آیا نظامی اسلامی توانسته؟ البته که می‌تواند؛ البته که توانسته! مدعی دستگاه‌های مختلف از لحاظ کارآمدی، خودِ بنده هستم. من دائماً نسبت به کارآمدی، از اینها سؤال و مطالبه می‌کنم؛ اما بنده اعتقادم این است که نظام اسلامی از همه‌ی دولت‌هایی که در دوران استعمار و دوران نزدیک به استعمار در کشور ما وجود داشته، قویتر عمل کرده است.  ۱۳۸۳/۰۸/۱۰   🔹۳- دانشجویان درباره عدالت اجتماعی وقتی که مسأله عدالت اجتماعی در کشور مطرح می‌شود، دانشجو باید از این مسأله حمایت کند. عدالت اجتماعی، آن چیزی است که حتی کسانی که اصرار داشتند شعار عدالت اجتماعی را به دلایل سیاسی و با انگیزه‌های گوناگون کمرنگ کنند، بالاخره نتوانستند؛ مجبور شدند عدالت اجتماعی را مطرح کنند. در دنیا، غیر از مستکبران و زورگویان و چپاولگران عالم، هیچ انسانی نیست که به عدالت اجتماعی و شعار آن پشت کند. این شعار در کشور مطرح می‌شود؛ چه کسی باید از این شعار حمایت کند؟ چه کسی باید بیشتر از همه درباره آن بیاندیشد؟ چه کسی باید برای آن کار کند و درباره راه‌های تأمین آن، تحقیق و بحث کند و میزگرد بگذارد، غیردانشجویان؟  ۱۳۷۸/۰۹/۰۱   🔸۴- انسانی که نیست، نمی‌تواند منشاء عدالت اجتماعی باشد در هر انسانی، عدالت شخصی و نفسانی او، پشتوانه‌ی عدالت جمعی و منطقه‌ی تأثیر عدالت در زندگی اجتماعی است... هرکس که بخواهد در محیط زندگی مردم منشأ عدالت شود، اول باید در درون خود تقوای الهی را رعایت کند. انسانی که مراقب خود نیست و در عمل و کلام و زندگی شخصی خود دچار بی‌عدالتی و بی‌تقوایی است، نمی‌تواند در محیط جامعه منشأ عدالت اجتماعی باشد.  ۱۳۷۹/۱۲/۲۶   🔹۵- شاخص عدالت، است معیار و شاخص عدل هم عمل به قانون است. اگر عمل فرد، جمع، منطبق به قانون شد، این عدالت است؛ اگر از قانون انحراف پیدا کرد، این بی‌عدالتی است. و قانون هم در نظام اسلامی، قانون اسلامی است. البته در مجموعه‌ی قوانین ما ممکن است قوانینی باشند که صددرصد با احکام اسلامی منطبق نباشند، یا قوانینی که از قبل مانده‌اند یا برخی قوانین دیگر، که اینها بایست اصلاح بشود. معیار، این است که بر طبق قانون عمل بشود. عدل، اینجا تحقق پیدا می‌کند.  ۱۳۸۸/۰۴/۰۷   🔸۶- عدالت بدون ، یک «شعار توخالی» است اگر معنویت با عدالت همراه نباشد، عدالت می‏شود یک شعار توخالی. خیلی‏ها حرف عدالت را می‏زنند، اما چون معنویت و آن نگاه معنوی نیست، بیشتر جنبه‏ی سیاسی و شکلی پیدا می‏کند.  ۱۳۸۸/۰۶/۱۶ اگر معنویت نشد، عدالت تبدیل می‏شود به ظاهرسازی و ریاکاری؛ اگر عقلانیت نشد، عدالت اصلًا تحقق پیدا نمی‏کند و آن چیزی که انسان تصور می‏کند عدالت است، می‏آید و جای عدالت واقعی را می‏گیرد. بنابراین معنویت و عقلانیت در تحقق عدالت شرط است.  ۱۳۸۷/۰۶/۰۲ @t_manzome_f_r 📌مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
بخش۲ 🔸۷- اگر نباشد؛ عدالت، «ضدعدالت» می‌شود اگر عقلانیت در عدالت نباشد، گاهی اوقات عدالت به ضد خودش تبدیل می‏شود؛ اگر درست در باب عدالت محاسبه نباشد. خیلی از کارها را گاهی بعضی از این گروه‏های تند و افراطی توی این کشور به عنوان عدالت کرده‏اند، که ضد عدالت شده. اتفاقاً حالا همان تندی‏های آن حضرات موجب شده که خود آن‏ها صد و هشتاد درجه گرایش‌هایشان عوض بشود! جور دیگری حرف بزنند، جور دیگری فکر کنند، جور دیگری عمل بکنند.  ۱۳۸۸/۰۶/۱۶ اگر عقل و خرد در تشخیص مصادیق عدالت به کار گرفته نشود، انسان به گمراهی و اشتباه دچار می‏شود؛ خیال می‏کند چیزهایی عدالت است، درحالی‏که نیست؛ و چیزهایی را هم که عدالت است، گاهی نمی‏بیند.  ۱۳۸۴/۰۶/۰۸ 🔹۸- منظور از عقلانیت، عقلانیت و محاسبه که می‏گوییم، فوراً به ذهن نیاید که عقلانیت و محاسبه به معنای محافظه‏کاری، عقل‏گرایی و تابع عقل بودن است. عاقل بودن و خرد را به کار گرفتن با محافظه‏کاری فرق دارد. محافظه‏کار، طرف‏دار وضع موجود است؛ از هر تحولی بیمناک است؛ هرگونه تغییر و تحولی را برنمی‏تابد و از تحول و دگرگونی می‏ترسد؛ اما عقلانیت این‏طور نیست؛ محاسبه‏ی عقلانی گاهی اوقات خودش منشأ تحولات عظیمی می‏شود. انقلاب عظیم اسلامی ما ناشی از یک عقلانیت بود. بنابراین عقلانیت با محافظه‏کاری فرق دارد. محاسبه‏ی عقلانی را با محاسبه‏ی محافظه‏کارانه به‏هیچ‏وجه مخلوط نکنید؛ این‏ها دو چیز است.  ۱۳۸۴/۰۶/۰۸ 🔸۹- نباید به اسم عدالت‌خواهی، را زیر پا گذاشت اگر به نام عدالت‌خواهی و به نام انقلابی‌گری، اخلاق را زیر پا بگذاریم، ضرر کرده‌ایم؛ از خط امام منحرف شده‌ایم. اگر به نام انقلابیگری، به نام عدالت‌خواهی، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به کسانی که از لحاظ فکری با ما مخالفند، اما می‌دانیم که به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، اهانت کردیم، آنها را مورد ایذاء و آزار قرار دادیم، از خط امام منحرف شده‌ایم. ۱۳۹۰/۰۳/۱۴  🔹۱۰- کار را پیش ببرید من در همان نامه‌ی هشت مادّه‌ای هم همین سفارش را کرده بودم؛ گفتم کار را بی‌جنجال پیش ببرید. ما می‌خواهیم حقیقتاً با فساد مبارزه شود؛ جنجال لازم نیست. بله، خبررسانی به مردم خوب است. وقتی کار تمام شده باشد، آن مقداری که لازم باشد، خبر رسانی شود. کار هم صورت می‌گیرد. ۱۳۸۲/۰۲/۲۲ 🔸۱۱- انتقاد و نکنید گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداق‏سازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه می‏کنید، اولًا احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من می‏بینم دیگر. من مواردی را مشاهده می‏کنم - نه در دانشگاه، در گروه‏های اجتماعی گوناگون - که روی یک مصداق خاصی تکیه می‏کنند؛ یا به‏عنوان فساد، یا به عنوان کج‏روی سیاسی، یا به‏عنوان خط و خطوط غلط. بنده مثلًا اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و می‏بینم این‏جوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه می‏کنید، هم احتمال اشتباه هست، هم وسیله‏ای به دست می‏دهید برای اینکه آن زرنگ قانون‏دانِ قانون‏شکن - که من گفته‏ام قانون‏دان‌های قانون‏شکن خطرناک‌اند - بتواند علیه شما استفاده کند. شما زرنگی کنید، شما اسم نیاورید، شما روی مصداق تکیه نکنید؛ شما پرچم را بلند کنید.  ۱۳۸۷/۰۲/۱۴ 🔹۱۲- برخورد کنید؛ نه بیگانه‌وار و معترض این گفتمان را باید همه‏گیر کنید؛ به‏گونه‏ای که هر جریانی، هر شخصی، هر حزبی و هر جناحی سر کار بیاید، خودش را ناگزیر ببیند که تسلیم این گفتمان شود؛ یعنی برای عدالت تلاش کند و مجبور شود پرچم عدالت را بر دست بگیرد. اما در برخورد با آنچه شده، باید خانگی برخورد کنید؛ نه بیگانه‏وار و معترض. بالاخره کارهای زیادی انجام گرفته، احیاناً کوتاهی‏هایی هم شده؛ اما باید مشکل را حل کرد. نباید نتیجه‏ی قهری نحوه‏ی بیان این باشد که بعد از چندی انسان احساس کند که به کلّ مجموعه به‏شدت معترض است؛ نه، شما برای موفقیت کلّ مجموعه دارید تلاش می‏کنید؛ اصلًا همه‏ی تلاشتان این است که نظام را پیش ببرید.  ۱۳۸۳/۰۸/۱۰ @t_manzome_f_r 📌مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری