eitaa logo
جشنواره فیلم 100
73 دنبال‌کننده
178 عکس
34 ویدیو
6 فایل
🚩 آخرین اخبار و رویدادهای #سیزدهمین_جشنواره_بین_المللی_فیلم_۱۰۰ ▫️مهلت ارسال آثار: پایان دی‌ماه ▫️زمان برگزاری: اوایل اسفند ۱۴۰۱ به دبیری یوسف منصوری به همت #سازمان_سینمایی_سوره دریافت فراخوان و جزئیات بیشتر در: www.100fest.com
مشاهده در ایتا
دانلود
📆 روزشمار آغاز سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ @SadFilmFest
🔸 عادل تبریزی: اولین فیلمم را با یک تلفن همراه ساختم ▫️همین امروز اگر این انگیزه و هیجان در من به‌وجود بیاید که یک فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای دیگر بسازم، بازهم خواهم ساخت. ▫️ما برای فیلمسازی با یک تلفن نوکیای معمولی، انگیزه بسیار بالایی برای کار داشتیم. انگیزه‌ای که این روزها برخی دانشجویان با تلفن‌های آیفون هم ندارند و برایم عجیب است که چرا تلاش نمی‌کنند با همین امکانات خودشان را محک بزنند. ▫️یک فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای یک فیلم کامل است و  انرژی‌ای که من برای یک فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای می‌گذارم،‌ همان انرژی‌ای است که برای فیلم بلند سینمایی‌ام و بعدها برای سریالم گذاشتم. ▫️جشنواره‌ تنها جایگاهی است که این امکان را به بچه‌ها می‌دهد تا آثارشان دیده شود و با یکدیگر رقابت کنند. اما خیلی از فیلم‌هایی که موفق به حضور در جشنواره‌ها نمی‌شوند هم فیلم‌های بسیار مهمی هستند. در میان این فیلمسازان که آثارشان به جشنواره‌ها راه پیدا نمی‌کند، متأسفانه استعدادهایی هستند که هیچ‌گاه کشف نمی‌شوند. منبع: ایرنا متن کامل گفت‌وگو را در این لینک بخوانید: 🔗http://yun.ir/dyt2pc @SadFilmFest
📆 روزشمار آغاز سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ @SadFilmFest
📣 اعضای هیات انتخاب سیزدهمین معرفی شدند 🔹با نزدیک شدن به ایام برگزاری، اعضای هیات انتخاب سه بخش ملی، بین‌المللی و مخاطب کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم۱۰۰ معرفی شدند. 🔸کاظم دانشی(کارگردان)، ابراهیم امینی(فیلمنامه نویس)، سجاد نوروزی(مدیر فرهنگی)، بهروز نورانی‌پور(مستندساز) و محمد ساسان(مدیر فرهنگی) از میان آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در بخش ملی، انتخاب آثار برای حضور در جشنواره فیلم۱۰۰ را برعهده خواهند داشت. 🔸آثار متقاضی حضور در بخش بین‌الملل سیزدهمین جشنواره فیلم «۱۰۰» نیز توسط هادی ناییجی(کارگردان)، سجاد مهرگان(کارگردان و نویسنده) و هادی اسماعیلی(مدیر فرهنگی) بررسی و آثار راه‌یافته نهایی این بخش معرفی می‌شوند. 🔸در بخش مخاطب کودک و نوجوان نیز محمد خیراندیش(کارگردان انیمیشن)، سمیه کاظم‌بیگی (مدیر فرهنگی حوزه کودک و نوجوان) و آزاده آل‌ایوب (مجری و برنامه ساز کودک) با تماشای آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، انتخاب‌های خود را برای اکران و حضور در بخش رقابتی معرفی خواهند کرد. 🔗متن کامل خبر را در  این لینک بخوانید: yun.ir/pi2mzf @SadFilmFest
🔹 بابک خواجه پاشا: فیلمهای 100ثانیه ای در اوج، آغاز و پایان می یابند ◽قطعا تجربه ساخت فیلم کوتاه در ورود فیلمسازان به جریان فیلمسازی بلند، تاثیرگذار است. هر تجربه ای در عرصه تصویر در ادامه مسیر یک فیلمساز تاثیر دارد اما اینگونه نیست که تجربه ساخت فیلم کوتاه به طور قطع منجر به ورود به سینمای بلند حرفه‌ای شود. ◽در فیلم 100ثانیه‌ای و فیلم‌های خیلی کوتاه، نقطه عطف باید در همان دو سه ثانیه ابتدایی شکل بگیرد و سریع به‌دنبال تأثیرگذاری آن باشیم. به تعبیری فیلم‌های 100 ثانیه‌ای در اوج آغاز می‌شوند و در اوج هم به پایان می‌رسند. ◽این فیلم‌ها تأثیرگذاری آنی دارند. به دلیل زیست ما در دوران غلبه مدرنیته و زندگی ماشینی، احتمال دارد مخاطب، زمان چندانی برای تماشای فیلم بلند نداشته باشد. در چنین شرایطی این جنس فیلم‌های خیلی کوتاه می‌تواند تأثیرگذاری خوبی روی مخاطب داشته باشد. منبع: تسنیم 🔗متن کامل این گفتگو را در این لینک بخوانید: http://yun.ir/8lb7sa @SadFilmFest
📆 روزشمار آغاز سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ @SadFilmFest
🔸 لیلی عاج: یافتن ایده ناب برای فیلم 100ثانیه‌ای در یک لحظه درخشان اتفاق می‌افتد ▫️ جشنواره فیلم100 سال‌هاست که برگزار می‌شود و خاطرم هست زمانی که در انجمن سینمای جوانان حضور داشتم هم این جشنواره برگزار می‌شد. این جشنواره ۱۳ساله حالا عمری سپری کرده است و هیجان ساخت فیلم‌های 100ثانیه‌ای همچنان وجود دارد. ▫️هنوز ایده‌ای برای فیلم 100ثانیه‌ای به ذهنم نرسیده است. فکر می‌کنم همه چیز در یک لحظه درخشان اتفاق می‌افتد. لحظه‌ای که ناگهان ابتدا، میانه و پایان یک داستان را پیدا می‌کنید. ▫️ تنها چیزی که می‌تواند در مسیر رشد به یک فیلمساز کمک کند، خودش است. مهم این است که به عنوان کسی که هدفت فیلمسازی است، چقدر در طول روز ورودی جدید داری و فیلم می‌بینی و کتاب می‌خوانی. معاشرت با آدم‌هایی که می‌توانند تجربه زیسته خود را در اختیارت بگذارند و دانش فنی‌ات را ارتقا دهند در این زمینه تأثیرگذار است. منبع: ایسنا 🔗متن کامل این گفتگو را در سایت جشنواره بخوانید: http://yun.ir/2e1i9e @SadFilmFest
📆 روزشمار آغاز سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ @SadFilmFest
📆 روزشمار آغاز سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ @SadFilmFest
📣 اسامی راه یافتگان به پیش پرتاب 100*100 اعلام شد ▫️پس از بررسی و داوری طرح‌های حاضر در اولین رویداد پرتاب 100*100، آثار راه‌یافته به پیش‌پرتاب این رویداد که قرار است هشتم اسفند ماه برگزار شود، اعلام شدند. ▫️ضمن تقدیر از مبیناسادات کلاتی و چنور حبیبی دو نوجوانی که طرح‌های خود را در این رویداد ثبت‌نام کردند و خانم زری براهوئی از زابل، اسامی طرح‌های راه‌یافته به مرحله پیش‌پرتاب رویداد پرتاب 100*100 را در تصویر ببینید. ▫️رویداد پرتاب 100*100 چهارشنبه دهم اسفندماه در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود. @SadFilmFest
📆 روزشمار آغاز سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ @SadFilmFest
🔸 نشست صمیمانه دبیر، رئیس شورای سیاستگذاری و مسوولان برگزاری جشنواره فیلم 100 با اهالی رسانه برگزار شد ◽دومین نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 با حضور حمیدرضا جعفریان رییس شورای سیاست‌گذاری، یوسف منصوری دبیر، محمد روح‌الامین مدیر هنری، الهه طه‌ئی مدیر بخش بین‌الملل و هادی فیروزمندی مدیر رسانه‌ای جشنواره صبح امروز در محل سازمان سینمایی سوره برگزار شد. ◽جزئیات این نشست را در این لینک بخوانید: http://yun.ir/ve5bv2 @SadFilmFest
📣 اعلام اسامی فیلم‌های راه یافته/1 🔸97 اثر به مسابقه و 76 اثر به اکران خارج از مسابقه ملی راه یافتند ◽در بخش ملی از میان 2195اثر رسیده به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره فیلم 100، 173 اثر در بخش ملی به جشنواره راه یافت که از این میان 97 اثر در بخش مسابقه و 76اثر در بخش غیررقابتی به نمایش درمی‌آیند. 🔗لیست کامل اسامی را در این لینک ببینید: http://yun.ir/5ift7a @SadFilmFest
📣 اعلام اسامی فیلم‌های راه یافته/2 🔸39 اثر به مسابقه و 49 اثر به اکران خارج از مسابقه راه یافتند ◽در بخش بین‌الملل از میان 2427اثر رسیده، 88اثر به سیزدهمین جشنواره فیلم 100 راه یافتند که از این میان 39اثر در بخش مسابقه به رقابت می‌پردازند و 49 اثر در بخش خارج از مسابقه به نمایش درخواهند آمد. 🔗لیست کامل اسامی را در این لینک ببینید: http://yun.ir/5ift7a @SadFilmFest
📣 اعلام اسامی فیلم‌های راه‌یافته/3 🔸25 اثر به مسابقه و 44 اثر به اکران خارج از مسابقه راه یافتند ◽ از میان 563 اثر رسیده به دبیرخانه در بخش مخاطب کودک و نوجوان 69 اثر توسط هیات انتخاب به جشنواره فیلم 100 راه یافتند و از این میان 25اثر به بخش مسابقه و 44اثر به بخش غیررقابتی مخاطب کودک و نوجوان راه یافتند. 🔗لیست کامل اسامی را در این لینک ببینید: http://yun.ir/5ift7a @SadFilmFest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارشی از نشست خبری 📣 اعلام جزئیات برگزاری و راه‌یافتگان دوره سیزدهم 🔸دومین نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ با حضور رییس شورای سیاست‌گذاری، دبیر، مدیر هنری، الهه طه‌ئی مدیر بخش بین‌الملل در محل برگزار شد. 🔰 اطلاع از فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره فیلم ۱۰۰: 100fest.com @SadFilmFest
📆 روزشمار آغاز سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ @SadFilmFest
🔸 حسین میرزامحمدی: نمایش تغییر عواطف انسانی در 100ثانیه بسیار جذاب است ◽اینکه در یک موقعیت مشخص عواطف یک انسان در کمتر از ۱۰۰ ثانیه چنان متحول می‌شود که دست به یک تصمیم می‌زند، بسیار جذاب است. ◽من هیچ‌گاه سینمای کوتاه را ترک نخواهم کرد. هیچ‌گاه درگیری‌ام با سینمای کوتاه و جریان ساخت فیلم‌های کوتاه کم نخواهد شد چرا که فکر می‌کنم خیلی از ایده‌های جذاب و زیبا در همین سینمای کوتاه شکل می‌گیرد. ◽فیلمسازی در سینمای کوتاه را نباید صرفاً پلی برای ورود به سینمای بلند دانست. خیلی از حرف‌ها و خیلی از ایده‌ها و خیلی از دغدغه‌ها هست که تنها در قالب فیلم کوتاه قابل ارائه است. ◽گاهی ما سهل‌انگاری می‌کنیم و زمان کمی را برای فیلمنامه می‌گذاریم. گاهی وقت کمی روی بازنویسی می‌گذاریم در حالی که خیلی از ایده‌های خلاقانه در فرآیند بازنویسی به ذهن می‌رسند. به همین دلیل مهمترین اتفاق در فیلم کوتاه خلاقیت در ایده‌پردازی و خلاقیت در نگارش فیلمنامه است. منبع: مهر 🔗متن کامل این گفتگو را در این لینک بخوانید: http://yun.ir/rge6t8 @SadFilmFest
📆 روزشمار آغاز سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ @SadFilmFest
🔸 کاظم دانشی: یکی بود یکی نبود قصه را در فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای باید سریع تعریف کرد ◽در یک فیلم 100 ثانیه‌ای اولین اولویت باید این باشد که فیلمساز بتواند یکی بود و یکی نبود قصه را سریع تعریف کند، غافلگیری ایجاد کند و بر مخاطب تاثیر مدنظر خود را بگذارد. ▫️به نظر من فیلمسازی که بتواند در 100 ثانیه فیلم بسازد و برای مخاطب خود حسی ایجاد کند، می‌‌توان به سینمای حرفه‌ای‌اش امیدوار بود. ▫️چه در مقام کارگردان و چه در مقام فیلمنامه‌نویس بسیاری از آثاری که می‌‌بینم، به نظرم یک جاهایی کپی شده است. در حالیکه فیلمسازان از آن زیست‌بوم و اقلیمی که در آن زندگی می‌کنند و تجربیاتی که دارند، باید خلق اثر کنند. ▫️اگر فیلمسازی بخواهد در سینمای ایران به نتیجه برسد، باید جنبه‌ تشویق و دیده نشدن را داشته باشد و از تشویق هم مغرور نشود. منبع: تسنیم 🔗متن کامل این گفتگو را در این لینک بخوانید: yun.ir/45vgl4 @SadFilmFest