eitaa logo
جشنواره فیلم 100
73 دنبال‌کننده
178 عکس
34 ویدیو
6 فایل
🚩 آخرین اخبار و رویدادهای #سیزدهمین_جشنواره_بین_المللی_فیلم_۱۰۰ ▫️مهلت ارسال آثار: پایان دی‌ماه ▫️زمان برگزاری: اوایل اسفند ۱۴۰۱ به دبیری یوسف منصوری به همت #سازمان_سینمایی_سوره دریافت فراخوان و جزئیات بیشتر در: www.100fest.com
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارش خبر ۲۱ صداوسیما از استقبال مخاطبان از 🔻روز نخست سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ با برگزاری رویداد پرتاب ۱۰۰×۱۰۰، کارگاه کارگردان یونانی الکساندروس گاستاپولوس، نمایش فیلم‌ها و حضور پرشور مخاطبان همراه بود. @SadFilmFest
📌 فیلمساز یونانی: فیلم‌های ایرانی در یونان دیده می‌شود 🔸کارگاه آموزشی توصیف بصری در سینما با زبان بین‌المللی توسط الکساندروس گاستاپولوس فیلمساز یونانی در برگزار شد‌. ◽️ما در یونان به این دلیل که فیلم‌های ایرانی بسیار پاک و انسانی است‌، عاشق سینمای ایران هستیم. فیلم‌های ایرانی در یونان بسیار بازخورد دارد و دیده می‌شود. ◽️شما وقتی وارد سینما می‌شوید، از شما می‌پرسند چقدر زمان نیاز دارید و این فیلم را می‌توانید تا آخر ببینید یا نه؟ اولین چیزی که در یک فیلم به نظر ما می‌آید، فضا‌سازی فیلم است و همان ابتدا ژانر فیلم را می‌فهمیم که نشان می‌دهد کجاست و چه اتفاقی قرار است بیفتد. ◽️من معتقد هستم زبان سینما یک زبان جهانی‌ست و مردم را به هم وصل می‌کند. به همین دلیل مثال فیلم‌هایی را با زبان‌های مختلف آوردم که بسیاری وقت‌ها نیاز به زبان نداریم و با فیلم‌ها می‌توانیم ارتباط بگیریم. این نمادها در فیلم بسیار کمک می‌کند تا مخاطب سریع‌تر شخصیت‌ها و قصه را درک کند. 🔗متن کامل گزارش را در لینک زیر بخوانید: https://b2n.ir/f73931 @filmfest100
📌 از آغاز جشنواره با مخاطب کودک و نوجوان تا ازدحام برای فیلم‌های بخش ملی 🔹در اولین روز سیزدهمین چه گذشت؟ 🔻نخستین روز از برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 با استقبال بسیار فیلمسازان جوان و علاقمندان به سینمای کوتاه همراه بود. 🔻استقبال فیلمسازان جوان در روز نخست به حدی بود که سالن شماره ۹ و۱۰ پردیس ملت به شکل کامل پر شد و مخاطبان روی سکوهای ورودی سالن به تماشای آثار نشستند. 📝 جزئیات بیشتر را در این لینک بخوانید: b2n.ir/x77704 @SadFilmFest
📌 سیزدهمین جشنواره فیلم 100 با جشنواره آزیل اسلواکی قرارداد خواهرخواندگی امضا می‌کنند 🔹جشنواره فیلم کوتاه آزیل چک اسلواکی امروز 11 اسفندماه و در دومین روز برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم 100 طی قراردادی، خواهرخواندگی خود را با امضا می‌کند‌. ‎ 🔹بر اساس این قرارداد سه اثر از فیلم‌های برگزیده سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100، به جشنواره فیلم کوتاه آزیل كشور اسلواکی وارد خواهند شد. همچنین این دو جشنواره در زمان برگزاری در زمینه‌های مختلف از جمله معرفی داوران با یکدیگر همکاری می‌كنند. 🔹جشنواره فیلم کوتاه آزیل اسلواکی همه ساله در این کشور برگزار می‌شود و فیلم‌های حاضر در آن علاوه بر اکران در اسلواکی، همزمان در سه کشور دیگر از جمله لهستان، جمهوری چک و بوسنی و هرزگوین به نمایش درمی‌آیند. @SadFilmFest
📌 برنامه کارگاه‌های دومین روز 🔸«کارگردانی فیلم کوتاه» با تدریس کاظم دانشی ساعت 15:30 🔸«صدا دکوپاژ، طراحی داستان، ژانر و گونه» با تدریس الکساندروس گاستاپولوس ساعت 17 🔸«روایت در فیلم کوتاه» با تدریس لیلی عاج ساعت 19 @SadFilmFest
sadbarg-no3.pdf
5.07M
📣 در دومین روز     شماره دوم منتشر شد 📰 شماره دوم نشریه روزانه سیزدهمین 📝 اخبار روز اول جشنواره 📝 یادداشتی از منوچهر شاهسواری 📝 گفت‌وگوی ویژه با محمدعلی باشه‌آهنگر درباره "ایده در فیلمسازی" 📝 گزارشی از رویداد پرتاب ۱۰۰×۱۰۰ اولین روز جشنواره @SadFilmFest
📌 محمد مهدی عسگرپور: فیلمسازی در دوره سهل انگاری! 🔸در حدود چند سال گذشته این انگیزه خیلی در من ایجاد شده است که به‌صورت جدی‌تر به ساخت فیلم کوتاه فکر کنم. احساسم این است که بخشی از این ماجرا به سن و سال آدم‌ها بازمی‌گردد. 🔸آدم از یک سن‌وسالی به بعد بیشتر دوست دارد با کم‌گویی و گزیده‌گویی مسایل ذهنی‌اش را مطرح کند و شاید به همین دلیل این اواخر بیشتر به این مساله فکر می‌کنم. امیدوارم بتوانم سوژه مناسبی هم برای آن پیدا کنم. 🔸ساخت فیلم کوتاه خوب حتی از ساخت یک سریال خوب هم سخت‌تر است. اینجا به‌شکل خیلی فشرده باید مفهومی منتقل شود و این سخت‌گیری در ساخت یک سریال می‌تواند وجود نداشته باشد. 🔸براساس تجربه‌ای که در این ۴ دهه فعالیت در سینما به دست آورده‌ام، احساس می‌کنم موضوعات روز به روز با سهل‌انگاری بیشتری دنبال می‌شود. گزارش کامل این گفتگو را در لینک زیر بخوانید: https://b2n.ir/n31592 @SadFilmFest
📌 یادداشت اختصاصی منوچهر شاهسواری برای ؛ 💬 انتخابی برای جنگیدن با زمان... 🔻منوچهر شاهسواری، سینماگر در یادداشتی که در دومین شماره ، نشریه روزانه سیزدهمین ، منتشر شده است، از فیلم 100ثانیه‌ای نوشت: 🔹این تقدیر تاریخی است که باید با همه چیز و همه کس جنگید تا چیزی نوشت، تا چیزی ساخت، تا رنگی زد و... تا «معدودی» بخوانند، ببینند و بشنوند. شاید اگر می‌شد با «معدودی»‌ جنگید تا برای همه نوشت و ساخت، لذت آن مدام می‌شد. صد ثانیه یک انتخاب است. انتخابی برای جنگیدن با زمان در انتقال یک مفهوم... یادداشت کامل را در لینک زیر بخوانید: https://b2n.ir/a37630 @SadFilmFest
📌 محمدعلی باشه‌آهنگر: اینجا میدان نابغه‌های سینماست! 🔹ساخت فیلم در 100ثانیه بسیار سخت است و احساس می‌کنم من خودم چنین تخصصی را ندارم! کسانی که در این عرصه کار می‌کنند باید جزو نابغه‌ها باشند تا بتوانند در 100ثانیه یک ایده، یک مفهوم، یک حس و یا یک طرح را به‌طور کامل و درست به تصویر درآورد و به مخاطب انتقال دهد. 🔹عرصه فیلم‌سازی کوتاه، عرصه ایده‌های ناب است. اینکه شما یک تکنسین باشید و بخواهید چهارتا پلان را به یکدیگر بچسبانید، جایی در این عرصه ندارید. در اینجا ایده ناب است که می‌تواند در یک زمان کوتاه مخاطب را به شگفتی وادارد. به همین دلیل می‌تواند تمرین بسیار خوبی برای ایده‌پردازی در سینما باشد. 🔹قطع به یقین می‌توان در جریان تولید و عرصه فیلم‌های 100 ثانیه‌ای انتظار کشف استعدادهای سینمایی جدید را داشت. اصلا بسیاری از افراد از همین عرصه کار خود را آغاز می‌کنند. البته که امروز فیلمسازی به لحاظ امکاناتی که حتی در اندازه تلفن‌های همراه در اختیار جوانان قرار گرفته، بسیار ساده شده است. متن کامل گفتگوی این فیلمساز با را در لینک زیر بخوانید: https://b2n.ir/m09873 @SadFilmFest
📌 کاظم دانشی: برای مخاطب فیلم بسازید نه برای مدیر 🔸آثاری که در این دوره از دیده است، برخی فیلم‌ها واقعا درخشان و از نظر کارگردانی، پرداخت و روایت استاندارد بودند. به نظرم در حال حاضر سازندگان این آثار ورودشان به سینمای حرفه‌ای دیر شده است! 🔸در فیلم 100ثانیه‌ای باید حرف زد و شعار داد و یک نتیجه‌ای از آن گرفت. باید نگاه جدیدی به یک موضوع ارایه کرد. به نظرم یک فیلم‌ساز با نگاه و جهان‌بینی خود زنده است، حالا با هر رویکرد سیاسی و اجتماعی. 🔸در دنیای امروز سینما، دیگر همه خط فرضی را بلد هستند پس فیلم به روحش است که زنده است، باید در فیلم زندگی باشد. وقتی درگیر تکنیک و جنگولک بازی‌های آن می‌شوید، روح فیلم می‌میرد. 🔸فیلمساز نباید در جناح‌بندی اینستاگرامی قرار بگیرد بلکه باید برای همه مخاطبان فیلم بسازد، نمی‌شود به مخاطب «بخارست» بی‌احترامی کرد. به نظرم ما به امثال مسعود اطیابی مدیونیم چون چرخ بسیاری از سینماها با همین فیلم‌ها می‌چرخد، اگر چنین فیلم‌هایی نباشد و سینما جمع شود. گزارش کامل کارگاه «کارگردانی فیلم کوتاه» را در لینک زیر بخوانید: https://b2n.ir/w40056 @SadFilmFest
📌 آزاده آل‌ایوب: آثار جشنواره‌ ۱۰۰ نگاهم نسبت به دنیای اطراف را عمیق‌تر کرد! 🔸می‌توان گفت سطح آثاری که در جشنواره دیدم، غافلگیرکننده بود. این آثار خط‌خطی نبودند، بلکه به آن‌ها فکر شده بود؛ در میان این فیلم‌ها، آثاری تازه، بکر و تماشایی دیدم که تجربه من را نسبت به زندگی و دنیای اطرافم عمیق‌تر کرد. 🔸اهمیت برگزاری در حدی است که به بچه‌ها، مردم، کوچک و بزرگ و هر قشری انگیزه می‌دهد، اینکه «من هستم» و همین خودباوری را در آن‌ها زیاد می‌کند و سبب می‌شود تا از یک‌جا نشستن دست بردارند و افکار، ذهن، ایده‌ها و استعدادهایشان را به نمایش بگذارند.  🔸اضافه شدن بخش کودک و نوجوان به این جشنواره موضوع بسیار نویدبخش است و از این بابت بسیار خوشحال هستم که به مردم انگیزه می‌دهیم که بخش کودک و نوجوان را به صورت اختصاصی نگاه کنند و برایشان فیلم بسازند. گفتگوی کامل این عضو هیات انتخاب بخش کودک و نوجوان جشنواره ۱۰۰ را اینجا بخوانید: https://b2n.ir/k65827 @SadFilmFest