11.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 گزارش ویدیویی رویداد #پرتاب_100_در_100
@SadFilmFest
📌 کاظم دانشی: برای مخاطب فیلم بسازید نه برای مدیر
🔸آثاری که در این دوره از #جشنواره_فیلم_100 دیده است، برخی فیلمها واقعا درخشان و از نظر کارگردانی، پرداخت و روایت استاندارد بودند. به نظرم در حال حاضر سازندگان این آثار ورودشان به سینمای حرفهای دیر شده است!
🔸در فیلم 100ثانیهای باید حرف زد و شعار داد و یک نتیجهای از آن گرفت. باید نگاه جدیدی به یک موضوع ارایه کرد. به نظرم یک فیلمساز با نگاه و جهانبینی خود زنده است، حالا با هر رویکرد سیاسی و اجتماعی.
🔸در دنیای امروز سینما، دیگر همه خط فرضی را بلد هستند پس فیلم به روحش است که زنده است، باید در فیلم زندگی باشد. وقتی درگیر تکنیک و جنگولک بازیهای آن میشوید، روح فیلم میمیرد.
🔸فیلمساز نباید در جناحبندی اینستاگرامی قرار بگیرد بلکه باید برای همه مخاطبان فیلم بسازد، نمیشود به مخاطب «بخارست» بیاحترامی کرد. به نظرم ما به امثال مسعود اطیابی مدیونیم چون چرخ بسیاری از سینماها با همین فیلمها میچرخد، اگر چنین فیلمهایی نباشد و سینما جمع شود.
گزارش کامل کارگاه «کارگردانی فیلم کوتاه» را در لینک زیر بخوانید:
https://b2n.ir/w40056
@SadFilmFest
📌 آزاده آلایوب: آثار جشنواره ۱۰۰ نگاهم نسبت به دنیای اطراف را عمیقتر کرد!
🔸میتوان گفت سطح آثاری که در جشنواره دیدم، غافلگیرکننده بود. این آثار خطخطی نبودند، بلکه به آنها فکر شده بود؛ در میان این فیلمها، آثاری تازه، بکر و تماشایی دیدم که تجربه من را نسبت به زندگی و دنیای اطرافم عمیقتر کرد.
🔸اهمیت برگزاری #جشنواره_فیلم_100 در حدی است که به بچهها، مردم، کوچک و بزرگ و هر قشری انگیزه میدهد، اینکه «من هستم» و همین خودباوری را در آنها زیاد میکند و سبب میشود تا از یکجا نشستن دست بردارند و افکار، ذهن، ایدهها و استعدادهایشان را به نمایش بگذارند.
🔸اضافه شدن بخش کودک و نوجوان به این جشنواره موضوع بسیار نویدبخش است و از این بابت بسیار خوشحال هستم که به مردم انگیزه میدهیم که بخش کودک و نوجوان را به صورت اختصاصی نگاه کنند و برایشان فیلم بسازند.
گفتگوی کامل این عضو هیات انتخاب بخش کودک و نوجوان جشنواره ۱۰۰ را اینجا بخوانید:
https://b2n.ir/k65827
@SadFilmFest
📌 ویلیام استرلینگر فیلمساز اسلواکی: یادگیری میتواند با رفتن به کارگاه آموزشی شروع شود
🔹بسیاری از مواقع یادگیری میتواند با آموزش شروع شود؛ همانند رفتن به کارگاههای آموزشی. من بسیاری از فیلمسازان را میشناسم که در کارگاههای آموزشی شرکت نکردند اما با شرکت در کارگاههای آموزشی و اپلیکیشنها میتوانند اطلاعات خود را افزایش دهند.
🔹من تصور نمیکنم که یادگیری تمام شدنی باشد اما برای فیلمسازی باید یک حدی از یادگیری وجود داشته باشد و بعد فیلم بسازند و آموزش ببینند.
🔹برعکس چیزی که فکر میکنیم، در ضبط فیلم کوتاه تنش بسیار زیاد وجود میآید. فیلمسازی در زمان کم همراه با کار بسیار زیاد است که افراد باید خود را کنترل کنند. به شما میگویم که در روزهای فیلمبرداری بسیار مهم است که روی خود و رفتارتان تسلط داشته باشید.
🔹از بین فیلمهایی که در #جشنواره_فیلم_100 دیدهام، هفت مورد از آنها توجهم را جلب کردند و شاید این آثار آنقدر خوب باشند که در جشنواره آزیل اسلواکی هم شرکت داده شوند.
گزارش کامل کارگاه «سیر تکاملی فیلمساز» را در لینک زیر بخوانید:
https://b2n.ir/q69750
@SadFilmFest
48.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 گزارش ویدیویی اولین روز سیزدهمین #جشنواره_فیلم_100
🔶فیلمسازان از حس و حال حضور در رقابت جشنواره فیلم ۱۰۰ گفتند
@SadFilmFest
📌 لیلی عاج: اهمیت «چگونه گفتن» در فیلمسازی مهم است
🔹وقتی برای یک عکس قائل به روایت هستیم برای سینما بسیار بیشتر قائل به روایت باشیم. بسیاری از مواقع فکر میکنیم یک روایت و یک داستان داریم اما در واقع با یک ماده خام سر و کار داریم. گاهی مجموعهای از اتفاقات را داریم اما ادبیَت تخیلی و توالی زمانی ندارند، پس این یک داستان نیست.
🔹همه چیز انتخاب شماست و نوع روایت شما وجه تمایز شما با دیگری است. اگر نسبت به پیچیدگی روایت که گاهی شانه به شانه ساختار حرکت میکند، این آوانس را به خودمان بدهیم که روایت را شانه به شانه فرم بدانیم، باز این فیلمساز است که انتخاب میکند کدام شیوه روایتی برایش مناسب است.
🔹چه گفتن مهم نیست بلکه چگونه گفتن مهم است. در فیلم کوتاه و داستان کوتاه مساله زمان و حجم روایتهاست. اسلوب درست زیباییشناسی که باید در فیلم کوتاه و بلند رعایت شود، در هر دو یکی است و تفاوت در زمان آنهاست. در فیلم کوتاه خلاقیت شماست که نشان میدهد برای این زمان محدود چه قصهای را چگونه بگویید.
گزارش کامل کارگاه «روایت در فیلم کوتاه» #جشنواره_فیلم_100 در لینک زیر بخوانید:
https://b2n.ir/t12396
@SadFilmFest
📌 رییس حوزه هنری از جشنواره فیلم 100 بازدید کرد
🔹در حاشیه دومین روز از برگزاری #جشنواره_فیلم_100، محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی از این جشنواره بازدید کرد و در یکی از سانسها در کنار مخاطبان به تماشای فیلمهای بخش مسابقه ملی این جشنواره نشست.
🔹وی در حاشیه این بازدید با ستاد خبری، دبیرخانه و دبیر جشنواره نشست داشت و به گفتگو درباره استقبال و نقطه نظرات مخاطبان درباره جشنواره پرداخت.
@SadFilmFest
📌 محمد خیراندیش: فیلمهای ۱۰۰ ثانیهای موجب حیرت مخاطب میشوند
🔹ویژگی منحصربهفرد فیلمهای ۱۰۰ثانیهای در این است که میتواند در کوتاهترین و موجزترین حالت ممکن پیام خود را به مخاطب برساند و موجب لذت و حیرت مخاطب شود.
🔹بسیاری از افراد میتوانند در این جشنواره شرکت کنند؛ دانشجویان، کسانی که رویاهایی دارند و میخواهند شروع کنند و همینطور حرفهایها که در فراغ کارهای بزرگ و حجم کارهایشان، ۱۰۰ثانیه هم برای دل خود بگذارند.
🔹اهمیت فیلم ساختن برای کودکان و نوجوانان خیلی مشخص است. به نظر من شما داستانگویی را برای بچهها باید انجام دهید و اتفاقا جاهایی که برای بزرگترها داستانگویی میکنید، برای قسمت بچه و کودک درون آنهاست، پس عملا فیلم را باید برای بچهها بسازیم؛ چه فیلمهای بزرگسالان و چه فیلمهای کودکان.
🔹اضافه شدن بخش کودک و نوجوان به جشنواره فیلم ۱۰۰ رویکرد بسیار خوب این جشنواره است و به نظر من هر چیز نوپایی طول میکشد تا بخوبی سر پا شود. این نوید تولید آثار ارزشمند در حوزه کودک و نوجوان را به ما میدهد.
متن کامل گفتگو را در لینک زیر بخوانید:
https://b2n.ir/f59627
@SadFilmFest
8.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 هیات داوران #جشنواره_فیلم_100 معرفی شدند
کارگردانان باتجربه فیلمسازان جوان را قضاوت میکنند
🔻داوران بخش مسابقه ملی:
▪️ کمال تبریزی
▪️ محمدحسین لطیفی
▪️ حسین دارابی
▪️ جواد قارایی
▪️ امیررضا مافی
🔻داوران بخش مسابقه بینالملل:
▪️ پوران درخشنده
▪️ هادی مقدمدوست
▪️ سیدمحمدرضا خردمندان
▪️ ویلیام استرلینگر
▪️ الکساندروس گاستاپولوس
🔻داوران بخش مخاطب کودک و نوجوان
▪️ بهرام عظیمی
▪️ هادی محمدیان
▪️ علی جانباز
🔹اختتامیه سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم ۱۰۰ امروز جمعه ۱۲ اسفند، ساعت ۱۹ در تالار ایوان شمس برگزار میشود.
متن کامل خبر را در این لینک بخوانید:
b2n.ir/f27060
@SadFilmFest
sadbarg-no4.pdf
5.79M
📣 همزمان با اختتامیه #جشنواره_فیلم_۱۰۰
شماره سوم #صدبرگ منتشر شد
🔻در این شماره میخوانید:
📝 اخبار روز دوم جشنواره
📝 یادداشتی از #کمال_تبریزی:
وقتی عشق بر محدودیت غلبه میکند
📝 گفتگوی ویژه با #پوران_درخشنده: "درخشش سینمایی یک ذهن خلاق"
📝 گفتگوی متفاوت #صد_برگ با #هادی_مقدم_دوست:
این یک چت سینمایی است!
📝 اعلام اسامی هیات داوران سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم ۱۰۰
@SadFilmFest
📌 گزارشی درباره یک بخش ویژه در جشنواره 100 با همراهی محمد خیراندیش/ بچهها، بیاین تماشا...!
🔹رویکرد دبیر و شورای سیاستگذاری #جشنواره_فیلم_100 در بخش کودک و نوجوان بسیار پسندیده است که فیلمهای این بخش در جشنواره برای مخاطب کودک است نه فیلمهایی درباره کودکان. بخش کودک و نوجوان در رویدادهای دیگر معمولاً کارهایی است که مناسب پدر و مادرهاست نه بچهها!
🔹ساخت فیلم 100ثانیهای برای مخاطب کودک و نوجوان دشوار است و ورود به این عرصه نیاز به مجاهدت دارد. باید زمینه آن شکل بگیرد. زمان 100ثانیهای برای مخاطب کودک و نوجوان بسیار زمان کوتاهی است و تا بخواهد با اثر درگیر شود و از آن نتیجه بگیرد، کار تمام میشود.
🔹انیمیشن قالبی است که برای بچهها بسیار مناسب است. در انیمیشن با سادهسازی و یا اغراق میتوان حرفها را بهتر و تمیزتر برای بچهها مطرح کرد. کسی که کار 100ثانیهای انجام میدهد باید حواسش به این موجز و در عین حال تأثیرگذار بودن کارش باشد. بهویژه اگر این اثر مختص کودکان و نوجوانان باشد.
گفتگوی کامل این عضو هیات انتخاب جشنواره 100را که در #صدبرگ منتشر شده است، در لینک زیر بخوانید:
https://b2n.ir/u46425
@SadFilmFest
📌 یادداشتی به قلم علی ورامینی؛
اهمیت ثانیهها در عصر پلتفرمها!
🔹مولانا در مثنوی، عشقِ به تعبیر خودش مجازی را، تمرینی میداند برای تجربه عشق حقیقی. او در جایی از کتاب سترگش کودکی را مثال میآورد که میخواهد جنگجو شود. میگوید کودک با شمشیر چوبی تمرین میکند که برای رزم حقیقی و شمشیر پولادین آماده شود. او عشق مجازی و حقیقی را مثال شمشیر چوبی و فولادی میداند، من به تأسی از مولانا فیلم صد ثانیهای را.
یادداشت کامل را در لینک زیر بخوانید:
https://b2n.ir/y90657
@SadFilmFest