eitaa logo
جشنواره فیلم 100
73 دنبال‌کننده
178 عکس
34 ویدیو
6 فایل
🚩 آخرین اخبار و رویدادهای #سیزدهمین_جشنواره_بین_المللی_فیلم_۱۰۰ ▫️مهلت ارسال آثار: پایان دی‌ماه ▫️زمان برگزاری: اوایل اسفند ۱۴۰۱ به دبیری یوسف منصوری به همت #سازمان_سینمایی_سوره دریافت فراخوان و جزئیات بیشتر در: www.100fest.com
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 کاظم دانشی: برای مخاطب فیلم بسازید نه برای مدیر 🔸آثاری که در این دوره از دیده است، برخی فیلم‌ها واقعا درخشان و از نظر کارگردانی، پرداخت و روایت استاندارد بودند. به نظرم در حال حاضر سازندگان این آثار ورودشان به سینمای حرفه‌ای دیر شده است! 🔸در فیلم 100ثانیه‌ای باید حرف زد و شعار داد و یک نتیجه‌ای از آن گرفت. باید نگاه جدیدی به یک موضوع ارایه کرد. به نظرم یک فیلم‌ساز با نگاه و جهان‌بینی خود زنده است، حالا با هر رویکرد سیاسی و اجتماعی. 🔸در دنیای امروز سینما، دیگر همه خط فرضی را بلد هستند پس فیلم به روحش است که زنده است، باید در فیلم زندگی باشد. وقتی درگیر تکنیک و جنگولک بازی‌های آن می‌شوید، روح فیلم می‌میرد. 🔸فیلمساز نباید در جناح‌بندی اینستاگرامی قرار بگیرد بلکه باید برای همه مخاطبان فیلم بسازد، نمی‌شود به مخاطب «بخارست» بی‌احترامی کرد. به نظرم ما به امثال مسعود اطیابی مدیونیم چون چرخ بسیاری از سینماها با همین فیلم‌ها می‌چرخد، اگر چنین فیلم‌هایی نباشد و سینما جمع شود. گزارش کامل کارگاه «کارگردانی فیلم کوتاه» را در لینک زیر بخوانید: https://b2n.ir/w40056 @SadFilmFest
📌 آزاده آل‌ایوب: آثار جشنواره‌ ۱۰۰ نگاهم نسبت به دنیای اطراف را عمیق‌تر کرد! 🔸می‌توان گفت سطح آثاری که در جشنواره دیدم، غافلگیرکننده بود. این آثار خط‌خطی نبودند، بلکه به آن‌ها فکر شده بود؛ در میان این فیلم‌ها، آثاری تازه، بکر و تماشایی دیدم که تجربه من را نسبت به زندگی و دنیای اطرافم عمیق‌تر کرد. 🔸اهمیت برگزاری در حدی است که به بچه‌ها، مردم، کوچک و بزرگ و هر قشری انگیزه می‌دهد، اینکه «من هستم» و همین خودباوری را در آن‌ها زیاد می‌کند و سبب می‌شود تا از یک‌جا نشستن دست بردارند و افکار، ذهن، ایده‌ها و استعدادهایشان را به نمایش بگذارند.  🔸اضافه شدن بخش کودک و نوجوان به این جشنواره موضوع بسیار نویدبخش است و از این بابت بسیار خوشحال هستم که به مردم انگیزه می‌دهیم که بخش کودک و نوجوان را به صورت اختصاصی نگاه کنند و برایشان فیلم بسازند. گفتگوی کامل این عضو هیات انتخاب بخش کودک و نوجوان جشنواره ۱۰۰ را اینجا بخوانید: https://b2n.ir/k65827 @SadFilmFest
📌 ویلیام استرلینگر فیلمساز اسلواکی: یادگیری می‌تواند با رفتن به کارگاه آموزشی شروع شود 🔹بسیاری از مواقع یادگیری می‌تواند با آموزش شروع شود؛ همانند رفتن به کارگاه‌های آموزشی. من بسیاری از فیلمسازان را می‌شناسم که در کارگاه‌های آموزشی شرکت نکردند اما با شرکت در کارگاه‌های آموزشی و اپلیکیشن‌ها می‌توانند اطلاعات خود را افزایش دهند. 🔹من تصور نمی‌کنم که یادگیری تمام شدنی باشد اما برای فیلمسازی باید یک حدی از یادگیری وجود داشته باشد و بعد فیلم بسازند و آموزش ببینند. 🔹برعکس چیزی که فکر می‌کنیم، در ضبط فیلم کوتاه تنش بسیار زیاد وجود می‌آید. فیلمسازی در زمان کم همراه با کار بسیار زیاد است که افراد باید خود را کنترل کنند‌. به شما می‌گویم که در روزهای فیلمبرداری بسیار مهم است که روی خود و رفتارتان تسلط داشته باشید. 🔹از بین فیلم‌هایی که در دیده‌ام، هفت مورد از آن‌‌ها توجهم را جلب کردند و شاید این آثار آنقدر خوب باشند که در جشنواره آزیل اسلواکی هم شرکت داده شوند. گزارش کامل کارگاه «سیر تکاملی فیلمساز» را در لینک زیر بخوانید: https://b2n.ir/q69750 @SadFilmFest
48.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 گزارش ویدیویی اولین روز سیزدهمین 🔶فیلمسازان  از حس و حال حضور در رقابت جشنواره فیلم ۱۰۰ گفتند @SadFilmFest
📌 لیلی عاج: اهمیت «چگونه گفتن» در فیلمسازی مهم است 🔹وقتی برای یک عکس قائل به روایت هستیم برای سینما بسیار بیشتر قائل به روایت باشیم. بسیاری از مواقع فکر می‌کنیم یک روایت و یک داستان داریم اما در واقع با یک ماده خام سر و کار داریم. گاهی مجموعه‌ای از اتفاقات را داریم اما ادبیَت تخیلی و توالی زمانی ندارند، پس این یک داستان نیست. 🔹همه چیز انتخاب شماست و نوع روایت شما وجه تمایز شما با دیگری است.‌ اگر نسبت به پیچیدگی روایت که گاهی شانه به شانه ساختار حرکت می‌کند، این آوانس را به خودمان بدهیم که روایت را شانه به شانه فرم بدانیم، باز این فیلمساز است که انتخاب می‌کند کدام شیوه روایتی برایش مناسب است. 🔹چه گفتن مهم نیست بلکه چگونه گفتن مهم است. در فیلم کوتاه و داستان کوتاه مساله زمان و حجم روایت‌هاست. اسلوب درست زیبایی‌شناسی که باید در فیلم کوتاه و بلند رعایت شود، در هر دو یکی است و تفاوت در زمان آن‌هاست. در فیلم کوتاه خلاقیت شماست که نشان می‌دهد برای این زمان محدود چه قصه‌ای را چگونه بگویید. گزارش کامل کارگاه «روایت در فیلم کوتاه» در لینک زیر بخوانید: https://b2n.ir/t12396 @SadFilmFest
📌 رییس حوزه هنری از جشنواره فیلم 100 بازدید کرد 🔹در حاشیه دومین روز از برگزاری ، محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی از این جشنواره بازدید کرد و در یکی از سانس‌ها در کنار مخاطبان به تماشای فیلم‌های بخش مسابقه ملی این جشنواره نشست. 🔹وی در حاشیه این بازدید با ستاد خبری، دبیرخانه و دبیر جشنواره نشست داشت و به گفتگو درباره استقبال و نقطه نظرات مخاطبان درباره جشنواره پرداخت. @SadFilmFest
📌 محمد خیراندیش: فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای موجب حیرت مخاطب می‌شوند 🔹ویژگی منحصربه‌فرد فیلم‌های ۱۰۰ثانیه‌ای در این است که می‌تواند در کوتاه‌ترین و موجزترین حالت ممکن پیام خود را به مخاطب برساند و موجب لذت و حیرت مخاطب شود. 🔹بسیاری از افراد می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند؛ دانشجویان، کسانی که رویاهایی دارند و می‌خواهند شروع کنند و همین‌طور حرفه‌ای‌ها که در فراغ کارهای بزرگ و‌ حجم کارهای‌شان، ۱۰۰ثانیه هم برای دل خود بگذارند. 🔹اهمیت فیلم ساختن برای کودکان و نوجوانان خیلی مشخص است. به نظر من شما داستان‌گویی را برای بچه‌ها باید انجام دهید و اتفاقا جاهایی که برای بزرگ‌ترها داستان‌گویی می‌کنید، برای قسمت بچه و کودک درون آنهاست، پس عملا فیلم را باید برای بچه‌ها بسازیم؛ چه فیلم‌های بزرگسالان و چه فیلم‌های کودکان. 🔹اضافه شدن بخش کودک و نوجوان به جشنواره فیلم ۱۰۰ رویکرد بسیار خوب این جشنواره است و به نظر من هر چیز نوپایی طول می‌کشد تا بخوبی سر پا شود. این نوید تولید آثار ارزشمند در حوزه کودک و نوجوان را به ما می‌دهد. متن کامل گفتگو را در لینک زیر بخوانید: https://b2n.ir/f59627 @SadFilmFest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 هیات داوران معرفی شدند کارگردانان باتجربه فیلمسازان جوان را قضاوت می‌کنند 🔻داوران بخش مسابقه ملی: ▪️ کمال تبریزی ▪️ محمدحسین لطیفی ▪️ حسین دارابی ▪️ جواد قارایی ▪️ امیررضا مافی 🔻داوران بخش مسابقه بین‌الملل: ▪️ پوران درخشنده ▪️ هادی مقدم‌دوست ▪️ سیدمحمدرضا خردمندان ▪️ ویلیام استرلینگر ▪️ الکساندروس گاستاپولوس 🔻داوران بخش مخاطب کودک و نوجوان ▪️ بهرام عظیمی ▪️ هادی محمدیان ▪️ علی جانباز 🔹اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ امروز جمعه ۱۲ اسفند، ساعت ۱۹ در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود. متن کامل خبر را در این لینک بخوانید: b2n.ir/f27060 @SadFilmFest
sadbarg-no4.pdf
5.79M
📣 همزمان با اختتامیه شماره سوم منتشر شد 🔻در این شماره میخوانید: 📝 اخبار روز دوم جشنواره 📝 یادداشتی از : وقتی عشق بر محدودیت غلبه می‌کند 📝 گفتگوی ویژه با : "درخشش سینمایی یک ذهن خلاق" 📝  گفتگوی متفاوت با : این یک چت سینمایی است! 📝 اعلام اسامی هیات داوران سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ @SadFilmFest
📌 گزارشی درباره یک بخش ویژه در جشنواره 100 با همراهی محمد خیراندیش/ بچه‌ها، بیاین تماشا...! 🔹رویکرد دبیر و شورای سیاست‌گذاری در بخش کودک و نوجوان بسیار پسندیده است که فیلم‌های این بخش در جشنواره برای مخاطب کودک است نه فیلم‌هایی درباره کودکان. بخش کودک و نوجوان در رویدادهای دیگر معمولاً کارهایی است که مناسب پدر و مادرهاست نه بچه‌ها! 🔹ساخت فیلم 100ثانیه‌ای برای مخاطب کودک و نوجوان دشوار است و ورود به این عرصه نیاز به مجاهدت دارد. باید زمینه آن شکل بگیرد. زمان 100ثانیه‌ای برای مخاطب کودک و نوجوان بسیار زمان کوتاهی است و تا بخواهد با اثر درگیر شود و از آن نتیجه بگیرد، کار تمام می‌شود.  🔹انیمیشن قالبی است که برای بچه‌ها بسیار مناسب است. در انیمیشن با ساده‌سازی و یا اغراق می‌توان حرف‌ها را بهتر و تمیزتر برای بچه‌ها مطرح کرد. کسی که کار 100ثانیه‌ای انجام می‌دهد باید حواس‌ش به این موجز و در عین حال تأثیرگذار بودن کارش باشد. به‌ویژه اگر این اثر مختص کودکان و نوجوانان باشد. گفتگوی کامل این عضو هیات انتخاب جشنواره 100را که در منتشر شده است، در لینک زیر بخوانید: https://b2n.ir/u46425 @SadFilmFest
📌 یادداشتی به قلم علی ورامینی؛ اهمیت ثانیه‌ها در عصر پلتفرم‌ها! 🔹مولانا در مثنوی، عشقِ به تعبیر خودش مجازی را، تمرینی می‌داند برای تجربه عشق حقیقی. او در جایی از کتاب سترگش کودکی را مثال می‌آورد که می‌خواهد جنگجو شود. می‌گوید کودک با شمشیر چوبی تمرین می‌کند که برای رزم حقیقی و شمشیر پولادین آماده شود. او عشق مجازی و حقیقی را مثال شمشیر چوبی و فولادی می‌داند، من به تأسی از مولانا فیلم صد ثانیه‌ای را. یادداشت کامل را در لینک زیر بخوانید: https://b2n.ir/y90657 @SadFilmFest
📌 جشنواره فیلم 100 از نگاه فیلمسازان حاضر در سیزدهمین دوره این رویداد 🔻 پس از ۴ سال وقفه در حالی به سیزدهمین دوره خود پایان داد که مانند روال سابق به معرفی استعدادان نوظهوری پرداخت که برای محک زدن خود و شکوفا‌شدن استعدادهایشان این دوره جشنواره را انتخاب کردند و در بخش‌های مختلف ملی، بین الملل و کودک و نوجوان آثار خود را ارسال کردند تا نمایش آثارشان و حضور در کارگاه‌های انتقال تجربه این دوره جشنواره، فرصتی را برای ادامه مسیر پر فراز و نشیبشان رقم بزند. 🔻در همین راستا با کارگردانان برخی از آثار رسیده به دوره سیزدهم جشنواره فیلم ۱۰۰ درباره ایده شکل گیری ایده آثارشان و حس و حال حضورشان در این دوره جشنواره گفتگو کردیم که می‌توانید گزارش کامل را در لینک زیر بخوانید: https://b2n.ir/s98589 @SadFilmFest
📷 چند فریم تماشایی از دومین روز 🔸️ دومین روز از برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 با استقبال فیلمسازان جوان و علاقمندان به سینمای کوتاه همراه بود. 🔻برگزاری ۴ نشست تخصصی با فیلمسازان خارجی و کارگردان جوان ایرانی ازجمله کاظم دانشی و لیلی عاج ازجمله رویدادهای این روز بود. گزارش کامل در: 100fest.com/fa/gallery/show/485F5D1 @SadFilmFest
📌 یادداشتی به قلم کمال تبریزی وقتی عشق بر محدودیت غلبه می‌کند... 🔹کمال تبریزی فیلمساز و کارگردان باتجربه سینما در یادداشتی که در نشریه روزنامه نوشته، به اهمیت ساخت فیلم کوتاه و 100ثانیه‌ای پرداخته است. 🔻اغلب فیلمسازان موفق ایران و حتی جهان، کارهای اولیه خود را با ساخت فیلم‌های کوتاه آغاز کرده‌اند و من نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌ام. به خاطر دارم که در جمع علاقه‌مندان هنر سینما با هم‌فکری یکدیگر و پذیرفتن مسئولیت‌های مختلف فیلمسازی، روی ایده‌های مختلف و به کمک یکدیگر کار می‌کردیم و نهایتاً آن را به مرحله ساخت می‌رساندیم. هر چند در زمان ما، نمایش آثار کوتاه، زمینه جشنواره‌ای و اهمیت امروز را نداشت، اما این موضوع باعث نمی‌شد که ما از ساخت شورانگیز و پرهیجان فیلم کوتاه منصرف شویم... یادداشت کامل‌ را که در منتشر شده است، در لینک زیر بخوانید: https://b2n.ir/z79715 @SadFilmFest
📌**گفتگوی متفاوت «صدبرگ» با هادی مقدم‌دوست؛** این یک چت سینمایی‌ است! 🔹 در گفتگویی متفاوت با ، به‌عنوان نشریه روزانه که به صورت یک «چت» در دنیای مجازی داشته است، از فیلم کوتاه ۱۰۰ثانیه‌ای گفت. 🔹رسانه‌های جدید بستر بروز خلق و خوهای ارتباطی جدیده. مثل عمیق نبودن گفتگوها در مکالمات داخل پیام‌رسان‌ها. تمام این‌ها باعث خلق رفتارهایی در کاربران می‌شود که می‌توان آن را رویکردی در تغییر سلیقه مخاطب دانست. همین گزاره‌ها ملاک می‌شود برای نوع رفتار، هم در تولید و هم در توقعات ما از سینما و حتی در دیگر گونه‌های هنری. 🔹اندازه‌های کوتاه یا کوتاه‌کوتاه از نظر بلندی زمان در یک ابزار رسانه‌ای، اصلا مربوط به همین ابزارهای ارتباطی جدید می‌شوند. 🔹جذاب‌ترین ایده‌ای که تاکنون در یک فیلم 100ثانیه‌ای دیده‌ام و من را به ذوق آورده، این است؛ فیلمی که از رابطه نقوش ظروف و بشقاب‌های در حال غوطه‌ور شدن در یک سینک پر از آب ظرفشویی، یک داستان ساخته بود. قشنگ شروع، میان و پایان جذاب داشت. گفتگوی کامل را در لینک زیر بخوانید: https://b2n.ir/s66592 @SadFilmFest
📌پوران درخشنده در گفتگو با : درخشش 100ثانیه‌ای یک ذهن خلاق! 🔹 در گفتگو با نشریه روزانه سیزدهمین از وسوسه چند ساله‌اش برای ساخت فیلم کوتاه و مشخصاً فیلم 100 ثانیه‌ای می‌گوید. 🔹مهمترین مساله این است که هر فیلمسازی برای ساخت فیلم 100ثانیه‌ای باید سوژه‌ای را انتخاب کند که بتواند در بازه زمانی 100 ثانیه‌ای حرفش را به مخاطب منتقل کند. یک فیلم 100 ثانیه هم به لحاظ فرم و هم به لحاظ مضمون و محتوا باید شکیل و روان باشد. 🔹ایده‌ای که مناسب ساخت یک فیلم 100 ثانیه‌ای است، امکان ندارد در قالب یک فیلم 10 یا 20 دقیقه‌ای ساخته شود. چنین فیلمی فقط باید در همان 100 ثانیه روایت شود.  این جنس فیلمسازی نیاز به وسواس در انتخاب دارد. 🔹زمانی که جشنواره فیلم 100 تازه راه افتاده بود، خیلی مشتاق بودم که خودم هم این کار را انجام دهم. هنوز هم این احساس را دارم. خیلی از مسایل اجتماعی را می‌توان در قالب فیلم‌های 100ثانیه منعکس کرد. اگر فرصتی پیش بیاید و سوژه‌ای را پیدا کنم چنین فیلمی هم می‌سازم. متن کامل این گفتگو را در لینک زیر بخوانید: https://b2n.ir/h45985 @SadFilmFest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ۱۰۰ ثانیه در حال و هوای کارگاه "کارگردانی فیلم کوتاه" کاظم دانشی در ▫️در دومین روز سیزدهمین دوره جشنواره فیلم ۱۰۰ کاظم دانشی کارگردان علفزار و عضو هیات انتخاب این جشنواره در نشستی صمیمانه با فیلمسازان جوان و علاقمندان به سینما به گفت‌وگو نشست. @SadFilmFest