eitaa logo
SADIQI.IR
711 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
106 ویدیو
4 فایل
صفحه اطلاع رسانی و نشر آثار آیت الله شیخ کاظم صدیقی
مشاهده در ایتا
دانلود
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ ✳️ 💢 بعضی ها خیلی به ظاهر می پردازند، ولی امام حسن عسکری سلام الله علیه می فرمایند که اگر می خواهی به سوی خدای متعال سفر کنی، اگر مقصدِ تو خدای متعال است، این کار کارِ دل است، خدای متعال بشر را با «دل» می پذیرد. 📌 آیت الله صدیقی؛ سه شنبه 4 آذر 99 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🎥 💢 مصاحبه روز ولادت امام حسن عسکری سلام الله علیه 📌 آیت الله صدیقی؛ سه شنبه 4 آذر 99 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
Sadighi-13990904-VeladateEmamAskari(AS)-Thaqalain_IR.mp3
6.04M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 💢 مصاحبه روز ولادت امام حسن عسکری سلام الله علیه 📌 آیت الله صدیقی؛ سه شنبه 4 آذر 99 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 💎 ✳️ ویژه برنامه وفات سلام الله علیها ⚠️ بدون حضور جمعیت با سخنرانی 📅 زمان: پنجشنبه 6 آذرماه 99 از ساعت 12:30 📺 پخش از شبکه قرآن و معارف سیما آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
Sadighi_13990728_Dars_Akklagh_Masjed_739_Dar_Hameye_KarHaye_Khod.mp3
3.04M
🔊 828 📋 در همه ی کارهای خود «نیّت» کنیم ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق مسجد جامع ازگل - ایراد شده در تاریخ 28 مهر ۱۳۹۹ 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
828 🔴 در همه ی کارهای خود «نیّت» کنیم ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق مسجد جامع ازگل - ایراد شده در تاریخ 28 مهر ۱۳۹۹ قرآن کریم در موردِ هجرت فرموده است: «وَمَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّه». وقتی انسان از منزل بیرون می‌آید معلوم نیست که برگردد، خیلی‌ها بیرون آمدند و دیگر برنگشتند، تصادف یا حادثه‌ای پیش آمد، سکته کردند... یکی از اطباء مؤمن و متدین که دکتر قلب بود و فقط 35 سال داشت و از دکترهای بیمارستان امام بود، پشت فرمان ایست قلبی کرد و از دنیا رفت! حدود هفته‌ی قبل یکی از دوستانِ ما به یکی دیگر از دوستانِ ما زنگ زده بود و گفته بود که پسرِ جوانِ من ایستِ قلبی کرده است و به فلانی بگویید که بیاید و نماز بخواند! جوان، رعنا و تازه ازدواج کرده ایستِ قلبی کرده بود و تمام شد! انسان نمی‌داند که وقتی از منزل بیرون می‌آید برمی‌گردد یا دیگر برنمی‌گردد، حال که اینطور است چرا انسان که از خانه بیرون می‌آید به سوی خدای متعال نرود؟ انسان به قصدِ نماز جماعت می‌آید، به قصدِ شنیدنِ مواعظِ قرآنی و نبوی و ولوی می‌آید، اگر در این راه برای او حادثه‌ای پیش آمد که خوشا به حالِ او، او در راهِ خدا بوده است و حضرت عزرائیل آمده است و او را در این راه قبض روح کرده است، او «فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّه»، حال وقتِ نماز هم نیست، وقتی انسان برای یک امرِ الهی خارج می‌شود، فقط برای دنیا نرود، قصد و انگیزه‌ی او راضی کردنِ خدای متعال و امام زمان ارواحنا فداه باشد، بگوید من که در حالِ رفتن به آنجا هستم خدای متعال از این کار رضایت دارد، من بروم و فلان فقیر را از گرفتاری نجات بدهم، فلان گنهکار را امر به معروف کنم، فلان ساختمان مسجد را یک قدم جلو ببرم، در فلان مدرسه یک کمکی کنم، انسانی که از خانه‌ی خود بیرون می‌آید به قصدِ امورِ دنیا نباشد، بلکه مِنَ الله و بِالله و فی الله و الی الله باشد، از خدای متعال و با عنایتِ خدای متعال و در حیطه‌ی رحمتِ خدای متعال به سوی خدای متعال برود، وقتی انسان هر به قصدِ کاری که الهی هست بیرون می‌رود «هجرت» است، به سوی خدای متعال می‌رود. لذا به ما گفته‌اند که حتّی وقتی می‌خوابید نیّت کنید، ابتدا شهادتین را بگویید، خیلی‌ها خوابیدند و بلند نشدند و تمام شد، بعضی‌ها بیرون آمدند و دیگر برنگشتند، بعضی‌ها خوابیدند و دیگر بیدار نشدند. لذا خوابِ ما هم سفر به سوی خدای متعال باشد، باوضو باشیم، پاک باشیم، شهادتین را بگوییم، سه مرتبه سوره‌ی مبارکه‌ی توحید را بخوانیم، این ذکرِ «يَفْعَلُ‏ اللَّهُ‏ مَا يَشَاءُ بِقُدْرَتِهِ‏ وَ يَحْكُمُ‏ مَا يُرِيدُ بِعِزَّتِهِ»... این جزوِ مستحبّاتِ زمانِ خواب است، تسبیحاتِ اربعه، «سُبْحانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لا إلهَ إلَّااللَّهُ وَ اللَّهُ اكْبَرُ»، صلواتِ بر پیغمبر و همه‌ی انبیاء و آل رسول، «اللهم صل على محمد وآل محمد وعلى جميع الأنبياء والمرسلين»، و استغفارِ برای خود و مؤمنین، این‌ها خوابِ انسان را حرکتِ به سوی خدای متعال قرار می‌دهد، اگر انسان اینطور بخوابد وقتی هم برود میهمانِ خدای متعال شده است، در مسیرِ خدای متعال بوده است. «وَمَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ»، اگر برای رضای خدای متعال بیرون آمد و اجلِ او رسید، خدای متعال به او چه می‌دهد؟ بناست خدای متعال یک چیزی به او بدهد که عقلِ هیچ کسی به آن نمی‌رسد، لذا نفرمود که چه چیزی به او می‌دهم، فرمود: «فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّه»، اجرِ چنین کسی با خودِ خدای متعال است، خدای متعال می‌خواهد در حدّ کَرَمِ خود با او برخورد کند، «فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّه». 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
Sadighi_13990728_Dars_Akklagh_Masjed_740_Hejrate_Hazrate_AmirolmomeninAS.mp3
2.01M
🔊 829 📋 هجرتِ حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه در لیلة المبیت ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق مسجد جامع ازگل - ایراد شده در تاریخ 28 مهر ۱۳۹۹ 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
829 🔴 هجرتِ حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه در لیلة المبیت ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق مسجد جامع ازگل - ایراد شده در تاریخ 28 مهر ۱۳۹۹ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم از مکه به مدینه هجرت کردند، ولی مِنَ الله الی الله هجرت کردند، و خدای متعال در حاشیه‌ی این هجرت عظمتِ حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه را به عالمیان نشان داد، «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ»، از مردم کسی است که جانِ خود را می‌فروشد، به چه کسی می‌فروشد؟ «ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ»، خدای متعال مشتریِ اوست، خدای متعال خریدارِ اوست، او هم برای خدای متعال شیدا است، می‌بیند که خدای متعال بر سرِ بازار منتظر است که او برود و کالای وجودِ خود را به او بدهد، او هم می‌رود و از خدای متعال «بهشت» طلب نمی‌کند و از ترسِ جهنّم هم خود را به خدای متعال نمی‌فروشد، او عاشق است و می‌خواهد خدای متعال راضی باشد، «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ»، از مردم کسانی هستند که خود را به خدای متعال می‌فروشند، قیمتِ آن‌ها چیست؟ رضای خدای متعال! این‌ها نفسِ مطمئنّه هستند، «يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ * ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً»، این‌ها هم به دنبالِ رضای خدای متعال هستند و خدای متعال هم این‌ها را همیشه راضی نگه می‌دارد، حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه شبی که بنا بود چهل جوانِ خون‌آشامِ دوره‌دیده با شمشیرهای تیز، شبانه شبیخون بزنند و حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم را در بسترِ خود قطعه قطعه کنند، حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه در چنین شرایطی اعلانِ آمادگی کردند تا سپر باشند، نه اینکه شمشیر باشند، شمشیر طرف را می‌کشد، بنا بر کشتن نبود، بنا بر کشته شدن بود، بنا بود حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه در بستر بخوابد و آن‌ها به نیّتِ اینکه حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم را می‌کشند حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه را بکشند، که به سراغِ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم نروند و ایشان بتوانند هجرتِ خود را که مبدأ هجرتِ همه‌ی مهاجرینِ الی الله است تکمیل کنند. اگر این هجرتِ حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه نبود هجرتِ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم هم نبود، کما اینکه اگر هجرتِ حضرت سیّدالشّهداء صلوات الله علیه به کربلا نبود هجرتِ حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه هم به جایی نمی‌رسید، هجرتِ همه‌ی انبیاء علیهم السلام باطل می‌شد، این حضرت سیّدالشّهداء صلوات الله علیه بودند که با هجرتِ خویش همه‌ی حرکت‌های انبیاء سلف را به ثمر رساندند و با خونِ خویش شجره‌ی توحید را که به دستِ انبیاء غرس شده بود و نسل به نسل با خون‌ها آبیاری شده بود آبیاری کردند، اگر خونِ مقدّسِ حضرت سیّدالشّهداء صلوات الله علیه نبود این شجره برای همیشه می‌خشکید. پس همه‌ی این‌ها با هجرت درست شده است، هجرتِ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم، هجرتِ حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه به بسترِ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم، و هجرتِ حضرت سیّدالشّهداء صلوات الله علیه، بعد هم که هجرتِ حضرت علی بن موسی الرضا سلام الله علیها و هجرتِ حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که منجر به انقلاب و هجرتِ حاج قاسم و همه‌ی شهدا شدند، همه‌ی این‌ها بر سرِ سفره‌ی هجرتِ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم هستند. 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
Sadighi-13990906-VafateHazrateMasoume(S).mp3
5.69M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 💢 ویژه برنامه ی سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 📌 آیت الله صدیقی؛ پنجشنبه 6 آذر 99 حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
Sadighi_13990622_Dars_Akklagh_Hoze_741_Residan_Be_Mashough_Zahmat.mp3
599.9K
🔊 830 📋 رسیدن به معشوق زحمت دارد ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
830 🔴 رسیدن به معشوق زحمت دارد ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ وجود مبارک امام صادق علیه السلام هم درسی به همه‌ی شیعیان دادند، همیشه راهِ رسیدنِ به لیلی پُرخطر است، راهِ عشق پُردردسر است، پُرماجراست، هر کسی که طلبه شد ادّعای او عاشقیِ امام زمان ارواحنا فداه است، این شخص اگر از همان اول فکر کند که ثُمَّ ماذا؟ حال ما این راه را طی کردیم، بعد می‌خواهیم از کجا درآمد داشته باشیم؟ می‌خواهیم دستِ خود را در کجا بند کنیم؟ ما در کجا بازار داریم؟ حضرتِ عبّاسی این طلبه «طلبه» نمی‌شود، باید باور کند که راهِ طلبگی راهِ تحمّلِ مشقّت‌ها و رنج‌ها و دادنِ هزینه‌هاست، این نکته خیلی مهم است که امام صادق صلوات الله علیه به مشتریِ سالخورده‌ی دوره‌ها طی کرده را در آن سن و سال می‌فرمایند که مراجعه‌ی به من پُرخطر است. 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔸 پیام آیت الله صدیقی در پی شهادت شهید محسن فخری نژاد بسم الله الرحمن الرحیم «وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَنْ يُضِلَّ أَعْمَالَهُ» شهید هم خود به حیات برتر دست می یابد و هم به حکم قرآن کریم عمل (راه) او هرگز ناپدید نمی شود. برگ زرینی بر صحیفه نورانی دانشمندان هسته ای و دفاعی ما افزوده شد. شهادت دانشمند نقش آفرین آقای محسن فخری زاده که چهره گلگون به لقاء الله پیوست، حیات جدید در کالبد معنوی و هسته ای و دفاعی کشور افزود. این شهادت را به محضر امام عصر ارواحنا فداه و فرمانده کل قوی نایب آن بزرگوار و مردم عزیز شهادت پیشه تبریک و تسلیت عرض می کنم. این شهادت استمرار جنایت و خباثت آمریکا و ایادیش را بار دیگر برملا و بر نفرت و انزجار ملت از جریان افزود. 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
Sadighi_13990622_Dars_Akklagh_Hoze_742_Motevaghe_Nabashim_Thaqalain.mp3
2.01M
🔊 831 📋 متوقع نباشیم ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
831 🔴 متوقع نباشیم ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ خیلی‌ها به دنبالِ آقای بهجت اعلی الله مقامه الشّریف بودند، ولی به نظرِ ظاهر آقای بهجت اعلی الله مقامه الشّریف شاگردِ رسمی نداشتند، بر خلافِ استادِ خودشان آمیرزا علی آقای قاضی اعلی الله مقامه الشّریف و استادِ استادشان آسیّد احمدِ کربلایی و استادِ استادِ استادشان ملا حسینقلی همدانی اعلی الله مقامه الشّریف که هم شاگردانِ شناخته شده داشتند، ایشان بیش از سیصد نفر را از فقهای کارکشته‌ی صاحب‌نظر را صاحب کرامت کرده‌اند، اگر آخوند بنده بشود خیلی سخت است، آخوند آخوند است و مرید دارد، شهرت دارد، دورِ آخوند شلوغ است، اگر آخوند خود را عبدِ ذلیل دید و خود را از همه کوچکتر دید، این شاگردِ قرآن کریم است، این شاگردِ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم است، که یال و کوپالی نداشته باشد، توقعی نداشته باشد، طلبی نداشته باشد، طمعی نداشته باشد، جاه و مقام دلِ او را نبرد. پسرِ آقای بهجت به مرحوم آیت الله بهجت که رضوانِ خدا بر ایشان باد عرض کرده بودند که می‌خواهم برای یک مجلسِ فاتحه‌ای شرکت کنم، ایشان فرموده بودند که اگر می‌خواهی بعنوانِ خودت شرکت کنی که خودت می‌دانی، اگر می‌خواهی شرکت کن و اگر می‌خواهی شرکت نکن، اما اگر بعنوانِ انتصابِ ما می‌خواهی در جایی شرکت کنی، اگر وارد شدی بخواهی به کنارِ رجال بروی و آنجا به تو جا بدهند یا اینکه توقع باشد که کسی جلوی پای تو بلند بشود، من راضی نیستم اینطور به آنجا بروی. این موضوع خیلی مهم است که انسان متوجه باشد که می‌خواهد وقتِ چه کسی را بگیرد و به چه قیمتی می‌خواهد عمر و وقتِ او را به خود اختصاص بدهد. حال منِ بی‌سروپا بخواهم آقای ما حضرت حجّت ارواحنا فداه به من وقت بدهند، مگر تو چه کسی هستی؟ تو می‌خواهی وقتِ چه کسی را بگیری؟ اصلاً می‌فهمی که بودنِ با امام زمان ارواحنا فداه یعنی چه؟ این است که حضرت به یک نکته‌ی بسیار ظریفی توجّه دادند، فرمودند: اوقاتِ من با اوراد و اذکار مشغول است، اگر من بخواهد از اوراد و خلوت‌های خودم صرفِ نظر کنم و به تو وقت بدهم. مگر امام جعفر صادق صلوات الله علیه چهار هزار شاگرد تربیت نکرده‌اند؟ آن رحمتِ رحمانیّه است، حضرت رزقِ عمومی داده‌اند. یکی از شاگردهای امام جعفر صادق علیه السلام «مالک» است، یکی از شاگردهای امام جعفر صادق علیه السلام «ابوحنیفه» است، اینکه حضرت خیلی حساس بودند و ابوحنیفه را خطرناک می‌دانستند، خُب همه‌ی این‌ها به پای درسِ حضرت آمدند، اما تو مدّعی هستی که از دیگران گذشته‌ای و می‌خواهی آدم بشوی، می‌خواهی خدایی بشوی، به دنبالِ علم نیستی، به دنبالِ خدا هستی، تو عطشِ او را داری، تو می‌خواهی بعد از آن‌ها به این عنوان با ما باشی، با ما بودن به این سادگی نیست. این‌ مطالب خیلی بار و پیام دارد، و برای طلبه و عالِم و حوزه‌های علمیّه است. ببینیم ما در حالِ چه کاری هستیم و به دنبالِ چه چیزی هستیم، نکند خدای نخواسته در حالِ فریب دادنِ خود هستیم؟ و اگر بنا باشد امام زمان ارواحنا فداه به ما وقت بدهند ارزشِ آن را نداریم، ما استعدادِ عروج را نداریم، «إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ»، باید جان پاک باشد و انسان اهلِ عمل باشد، با نردبانِ عملِ صالح می‌خواهد بالا برود، وگرنه به صِرفِ اینکه ادا در بیاورد و ذی و ژستی برای آخوندی داشته باشد، این شخص ارزشِ بودنِ با امام زمان ارواحنا فداه را ندارد. 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
Sadighi_13990622_Dars_Akklagh_Hoze_743_Ba_Sadeghin_Bashim_Thaqalain.mp3
2.16M
🔊 832 📋 با صادقین باشیم ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
832 🔴 با صادقین باشیم ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ قرآن کریم به مؤمنین دستور می‌دهد که «كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ»، مسلّماً بودنِ با صادقین «صداقت» می‌خواهد. شهید سلیمانی رحمة الله تعالی علیه که حضرت آقا به نورِ الهی منوّر هستند، حضرت آقا خدا را دیده است، آقای بهجت فرموده بودند که نگاه کردم و دیدم که راست می‌گوید و خدا را دیده است، اگر چشمِ دلِ کسی باز باشد و جانان را ببیند، حرف‌های او هم از آنجاست، حرف‌های اینجایی نیست، حرف‌های آنجایی است، حضرت آقا در مورد شهید سلیمانی عبارتِ «مکتب شهید سلیمانی» را فرمودند، ایشان بعنوانِ یک شخص نیستند، بعنوانِ یک جریانِ عرفانی هستند، یک جریانِ جهادی هستند، یک جریانِ بندگی هستند. شهید سلیمانی رحمة الله تعالی علیه فرمودند که کسی شهید می‌شود که قبلاً شهید باشد، تا زمانی که کسی شهید نباشد شهید نمی‌شود. دیروز در این کتاب «هفتاد سال عبادت» که وصیّتنامه‌های شهدا را جمع کرده است، این وصیّتنامه‌ی شهید باغانی را... پسرِ همین آقای باغانی که جزوِ شهدای حزب بودند و شهید زنده است و آنجا بود و خدای متعال ایشان را نگه داشت و الآن به سبزوار رفته است، حضرت آقا فرمودند: من مکرر این وصیّتنامه را خوانده‌ام و هر مرتبه مطلبِ جدیدی از آن برداشت کرده‌ام. ایشان هم در وصیّتنامه‌ی خویش دارند که کسی شهید می‌شود که قبلاً شاهد باشد. «كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ»، معیّت با صادقین «صداقت به تمام معنا» می‌خواهد، انسان هیچ کجا تزویر و ریائی... آن جمله‌ای را که حضرت آقا در خراسان رضوی فرمودند که، گفته بود تو چنین و چنان هستی، گفته بود: هر چه گویی هستم، اما آیا تو هرآنچه می‌گویی هستی؟ سعی کنیم باطنِ ما بهتر از ظاهرِ ما باشد، پنهانِ خود را اصلاح کنیم، «مَنْ أَصْلَحَ سَرِيرَتَهُ أَصْلَحَ اَللَّهُ عَلاَنِيَتَهُ»، اگر کسی باطنِ خود را درست کند... واقعاً بینِ خود و خدا دو رکعت نمازتان نمره دارد؟ آیا امام زمان ارواحنا فداه یک نماز از ما به محضرِ خدای متعال تقدیم داشته‌اند؟ حضرت باید کارنامه‌های ما را امضاء کنند دیگر، آیا یک نماز از ما امضاء شده است؟ ما به چیزِ خودمان مغرور باشیم؟ به چه چیزِ خودمان دل خوش کنیم؟ باید خیلی کوچکی کنیم، باید خیلی التماس کنیم، باید حواسِ ما خیلی جمع باشد، یک چلّه بگذرد و ما مطمئن باشیم که هیچ گناهِ جوارحی نداشته‌ایم، حال جوانح طول می‌کشد که ما بخواهیم بر جوانحِ خودمان مسلّط بشویم، ولی با این زبانِ خودمان یک غیبت نکرده باشیم، یک نیش زبانی به کسی نزده باشیم، یک دروغی ولو شوخی نگفته باشیم. حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه فرمودند: کسی که دروغ را جدّی و شوخی ترک نکند طعم ایمان را نمی‌چشد، به شوخی هم دروغ نگفته باشیم. اگر ما یک سال توانستیم اینطور طلبگی کنیم آن وقت باید توقع داشته باشیم که حضرت یک علامتی به ما بدهند، یک چراغ سبزی به ما نشان بدهند که به طواف کعبه رفتم به حرم رهم ندادند که تو در برون چه کردی که درونِ خانه آیی؟ حضرت امام جعفر صادق صلوات الله علیه خواستند این موضوع را به «عنوان بصری» بفهمانند، تا زمانی که آن آمادگیِ باطنی نباشد بودنِ با ما جایز نیست، وقتِ ما برای خدای متعال است، ما که نباید کالای الهی را برای مادّیاتِ شما مصرف کنیم، باید اهلیّت داشته باشید، باید ظرفیت نشان بدهید، باید عطش داشته باشید تا با ما باشید، «كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ». 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ ✳️ 💢 در روایاتِ ما دارد که هر کسی در خانه‌ی خود یک محلی را برای نمازهای خود انتخاب کند و نمازهای خود را در آنجا بخواند، در روایت دارد که اگر یک زمانی حضرت عزرائیل علیه السلام سراغِ یک فردی را گرفت و جان کندن برای او سخت بود او را به جایی ببرید که در آنجا نماز می‌خواند، خدای متعال به آنجا یک نورانیتی داده است و تسهیلاتی در قبضِ روحِ او ایجاد می‌شود. 📌 آیت الله صدیقی؛ درس اخلاق مجازی 17 آبان 99 حوزه علمیه امام خمینی رحمة الله تعالی علیه 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🎬 💢 در روایاتِ ما دارد که هر کسی در خانه‌ی خود یک محلی را برای نمازهای خود انتخاب کند و نمازهای خود را در آنجا بخواند، در روایت دارد که اگر یک زمانی حضرت عزرائیل علیه السلام سراغِ یک فردی را گرفت و جان کندن برای او سخت بود او را به جایی ببرید که در آنجا نماز می‌خواند، خدای متعال به آنجا یک نورانیتی داده است و تسهیلاتی در قبضِ روحِ او ایجاد می‌شود. 📌 آیت الله صدیقی؛ درس اخلاق مجازی 17 آبان 99 حوزه علمیه امام خمینی رحمة الله تعالی علیه 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
Sadighi_13990622_Dars_Akklagh_Hoze_744_Baraye_Residan_Bayad_Bichareh.mp3
620.2K
🔊 833 📋 برای رسیدن باید «بیچاره» باشیم ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
833 🔴 برای رسیدن باید «بیچاره» باشیم ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ حضرت امام جعفر صادق صلوات الله علیه دو رمز به «عنوان بصری» دادند و بعد هم فرمودند که به دنبالِ دیگران برو. حضرت خواستند او را بیچاره کنند، تا زمانی که بیچاره نباشد... تا زمانی که انسان افتاده نباشد دستِ انسان را نمی‌گیرند، وقتی که من «من» هستم و خیلی هم گردن‌کلفت هستم و روی پای خودم هستم و تازه به دیگران هم می‌گویم که من را دارید، برای چه به دادِ من برسند؟ من که نیازی ندارم! حضرت خواستند که یک تلنگری بزنند تا بیفتد، اگر افتاده بود آن وقت دستِ او را بگیرند و او را بلند کنند، اگر افتادگی نیاموخته است و افتاده نیست، حضرت به انسان‌های سرپا کاری ندارند، یعنی آن‌ها کاری به حضرت ندارند، نمی‌دانند که خودشان را بی‌نیاز می‌دانند. حضرت فرمودند که برو، ولی رمز را دادند و بعد فرمودند که برو، او هم رفت و خانه‌نشین شد و هجران او را در به در کرد و دید نه به سابقه‌ی خود، نه به وضعِ خود، هیچ چیزی ندارد که ببرد و بگوید که به این دلیل مرا قبول کنید، به سراغِ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم رفت؛ می‌گوید رفتم و در روضه‌ی منوّره نماز خواندم. 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
Sadighi_13990622_Dars_Akklagh_Hoze_745_Komak_Gereftan_Az_Sabr_Va.mp3
2.01M
🔊 834 📋 کمک گرفتن از صبر و نماز ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ 🔴 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir
834 🔴 کمک گرفتن از صبر و نماز ✅ برگرفته از جلسات درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) - ایراد شده در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ وقتی بیچاره شدید نماز بخوانید، «اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ»، در بیچارگی‌ها، در گرفتاری‌ها صبر کنید، مگر کسی را بجز او دارید؟ او هم «نماز» را درِ ارتباط قرار داده است، «اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ». «عنوان بصری» می‌گوید به کنارِ روضه‌ی نبوی رفتم و دو رکعت نماز خواندم، و بعد از نماز تضرّع کردم، بیچارگی و درماندگیِ خودم را به خدای متعال عرضه داشتم، و درخواستِ خود را به خدای متعال عرضه داشتم. دو چیز خواست، اول اینکه یک جایی در قلبِ امام جعفر صادق صلوات الله علیه برای من باز کن، «یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ أَنْ تَعْطِفَ عَلَیَّ قَلْبَ جَعْفَرٍ»، ما که رفتیم میل و رغبتی از حضرت ندیدیم، گویا از چشم و دلِ حضرت افتاده‌ایم، ما جایی در دلِ امام جعفر صادق صلوات الله علیه نداریم. اولین چیز این بود که جذبه باید از آن طرف باشد. گر که ز معشوق نباشد کشش کوششِ عاشقِ بیچاره به جایی نرسد اول از آن طرف یک جذبه و کششِ نامرئی مرا بگیرد، منِ بیچاره پرِ کاه هستم و باد مرا این طرف و آن طرف می‌کند، من یک قطره‌ی ناچیز هستم، اگر دریا مرا جذب نکند در هوا نابود می‌شوم و به جایی نمی‌رسم، «یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ أَنْ تَعْطِفَ عَلَیَّ قَلْبَ جَعْفَرٍ»، اول این است. آقا! یک نگاهی هم به ما کنید، آقا! ما را تحویل بگیرید، آقا! اگر فقط خوب‌ها به شما راه داشته باشند ما دامانِ چه کسی را بگیریم و به کجا پناه ببریم؟ بعد هم از هدایتِ نوری و علمیِ حضرت... نمی‌خواهم درس بخوانم که مُلّا بشوم که بگویند فلانی هم صاحب نظر و مجتهد است تا مرا در فلان اداره قبول کنند، آدرسِ خدای متعال را می‌خواهم، آدرسِ بهشت را می‌خواهم، آدرسِ درجاتِ قرب می‌خواهم، «وَ تَرْزُقَنِی مِنْ عِلْمِهِ مَا أَهْتَدِی بِهِ إِلَى صِرَاطِکَ الْمُسْتَقِیمِ»، من هدایت می‌خواهم، من بیچاره هستم، من راه را گُم کرده‌ام، من عمری عوضی بوده‌ام و عوضی رفته‌ام، به نا‌اهل‌ها رجوع کرده بودم، می‌خواهم این روزهای آخرِ عمرِ خود راه را درست بروم تا به مقصد برسم. بعد از این نماز به درِ خانه‌ی امام جعفر صادق صلوات الله علیه آمد، حال اینطور دارد: «فَلَمَّا حَضَرْتُ بَابَ دَارِهِ اسْتَأْذَنْتُ» سرزده داخل نشو می‌کده حمام نیست ببین آیا تو را راه می‌دهند یا نه، اجازه بگیر، این اذن خواستن خیلی مهم است، از وقتی که وضو می‌گیریم باید خودمان را پشتِ در ببینیم، تا بعد می‌آییم و اذان می‌گوییم و اقامه می‌گوییم، همه‌ی این‌ها مقدّمات است، همه‌ی این‌ها در زدن است. لذا وجود نازنینِ حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه و اهل بیت علیهم السلام وقتی وضو می‌گرفتند رنگشان می‌پرید، بدنشان ارتعاش پیدا می‌کرد، «وضو گرفتن» آغازِ حرکت است و مانندِ این است که پشتِ در هستید، همینطور وضو نگیرید، وضوی تو مقدّمه‌ی سیرِ به سوی اوست، اذنِ دخول است. بعد هم اذان و اقامه، هر دو... یعنی وقتی از درِ صحن وارد می‌شوید همانجا می‌ایستید و یک اذن می‌خواهید، بعد می‌آیید و درِ ورودیِ حرم می‌ایستید، بعد درِ ورودیِ محوطه‌ی ضریح می‌ایستید، همینطور یک در بعد از درِ دیگر باز می‌شود تا اینکه ما به ضریح مقدّس می‌رسیم. خودِ وضو یک مرحله‌ی اذن است، اذان مرحله‌ی دوم است، اقامه مرحله‌ی سوم است، بعد آن تکبیراتِ هفتگانه خیلی اسرارآمیز است، باید آرام آرام رفت. حال «عنوان بصری» هم متوجّه بود، «فَلَمَّا حَضَرْتُ بَابَ دَارِهِ اسْتَأْذَنْتُ»، همینطور که وارد نمی‌شوند، باید اذن گرفت. 🆔 eitaa.com/Sadighi_ir2/ 🆔 telegram.me/Sadighi_ir2/ 🆔 instagram.com/Sadighi_ir2/ 🌐 www.Thaqalain.ir