یکی از قابهای یِکَم قدیمی استاد و شاگردی 😉🥰
اعصاب آدم ممکنه خُرد بشه، اما خب، تهش شیرینه ...
وقتی از کلاس خارج میشی یادت میره 😃
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
جو لیبرمن Joe Liberman ، خالق رده بندی ESRB در 82 سالگی فوت کرد
بی شک همگی رده بندی ESRA رو میشناسید که براساس عناصری مثل خشونت، اعتیاد، ناامیدی، فرهنگ، و ... خیلی از فاکتورهای دیگه بازی رو رده بندی و اطلاع رسانی میکرد و حتی جلوی انتشار برخی از اونها در بسترهای عمومی رو هم میگرفت.
باید بدونید که ESRA برگرفته از رده بندی اروپایی ESRA هست که بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، برای درنظرگرفتن معیارهای ایرانی-اسلامی از این قانون اصول برداری کرد و برخی از بندها رو اصلاح کرده مفاد بیشتری به اون اضافه کرد.
جو لیبرمن یک سیاستمدار دموکرات آمریکایی بود که به شدت با بازیهای ویدئویی مخالف بود. همین باعث شد که تشکیل نهاد ESRB برای قانونگذاری بازیهای ویدئویی یکی از کارهای (من میگم بزرگ) باشه که اون انجام داده. سرانجام 27 مارس دار فانی رو وداع گفت.
🖊 بنظر من، بااینکه عقاید افراطی در زمینه بازی کاملا اشتباه هست، اما جو لیبرمن رو میتونم بعنوان یک #دغدغه_مند_فرهنگی تصور کنم که کار بزرگی در زمینه فرهنگسازی بازیهای ویدئویی انجام داد. خدا میدونه، اگر رده بندی ESRB وجود نداشت، تا الان چقدر از والدین بازیهای خشونت دار و دارای مشکل فرهنگی رو برای کودکانشون خریده بودند. بااینکه الان خیلی توجهی نمیشه، اما کاری که کرد، در گذشته خیلی پررنگ بود ...
نمیگم روحش شاد، چون مواضع ضدایرانی زیادی داشت. اما امیدوارم تاثیر کارش روز به روز دیده بشه.
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت
صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت
🌙حلول ماه مبارک شوال و عید سعید فطر مبارک باد.
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👀 محدوده هایی که شما در بازیها مشاهده نمیکنید!
این محدوده ها که با gizmos ها مشخص شده اند، کاربرد تشخیصی(recognize) دارند.
طبق فیلم بالا، زمانیکه شما وارد محدوده سفید رنگ میشوید، کاراکتر تشخیص داده میشود و زمانیکه وارد دایره آبی میشوید، رویداد بلعیده شدن اجرا میشود.
اگر کاربران میدانستند که در کدام محدوده باید حرکت کنند، قطعا بازی را مسلط تر اجرا میکردند. اما جذابیت چالشهای بازی، به «ناآگاهی» است.
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
آموزش بازیسازی وبرنامه نویسی | سجاد احمدی نیت
🔐 دوره مبانی رمزنگاری با پایتون Python 🐍 🔑 حفاظت از اطلاعات کاری است که انسان در طول تاریخ به و
به مناسبت عید فطر، این دوره تخفیف 30% خورده
تا آخر عیدفطر مهلت دارید تا از این تخفیف استفاده کنید 🙏
تا قسمت 7 منتشر شده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این یک انیمیشن سه بعدی برای یک بخش از بازی هست که با هوش مصنوعی و تکنولوژی پردازش تصویر ایجادش کردند!
بدون نیاز به موشن کپچر 🫣
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
کاراکترها و اشیاء سه بعدی را از یک دستور متنی ایجاد کنید:
🔗 Meshy.ai
این وبسایت با #prompt به شما مدلهای سه بعدی تحویل میدهد 👌
#هوش_مصنوعی | #ai
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
آموزش بازیسازی وبرنامه نویسی | سجاد احمدی نیت
شبتون غرق در آرامش 🏝🍵
🔫 #halo
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
آموزش بازیسازی وبرنامه نویسی | سجاد احمدی نیت
شبتون غرق در آرامش 🏝🍵 🔫 #halo 🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
🌌 #Wallpaper | #Game_Wallpaper
🏞 #HD | #پس_زمینه
📱 #Mobile_Wallpaper
🖥 #Desktop_Wallpaper
☕️ فایل با کیفیت مناسب پس زمینه
🔫 #Halo
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧠 انجام بازی ماریو کارت از طریق تراشه نورالینک
اولین دریافتکننده تراشه مغزی نورالینک، حالا با ذهنش میتونه یه بازی رو پیش ببره! این تراشه مغزی امکان کنترل نشانگر ماوس یا کیبورد، تنها از طریق افکار و سیگنالهای مغز رو ممکن میکنه.
📣 #خبر | #هوش_مصنوعی | #ai
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡انقلابی در بازیهای ویدیویی با معرفی SIMA
گوگل دیپمایند پژوهش جدیدی در مورد عامل هوش مصنوعی عمومیکاربردی نام SIMA رو معرفی کرد. SIMA دستورالعملهای زبان طبیعی رو دنبال و در محیطهای مجازی سهبعدی مختلف اجراشون میکنه.
این عامل، که با همکاری توسعهدهندگان بازی روی بازیهای مختلف آموزش دیده، اولین نمونهای هست که توانایی فهم و اجرای دستورات گسترده رو در دنیاهای بازی مختلف نشون داده.
📣 #خبر | #هوش_مصنوعی | #ai
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
🟡 چتبات جدید هوش مصنوعی Roblox بهتون کمک میکنه تا یه دنیای مجازی بسازین!
کمپانی Roblox از ابزار هوش مصنوعی جدیدی به اسم Roblox Assistant در کنفرانس Roblox Developers (RDC) 2023 رونمایی کرد.
این دستیار مکالمه هوش مصنوعی به دولوپرها در ایجاد تجربیات مجازی کمک میکنه. مثلا میشه بهش بگیم «میخوام یه بازی توی ویرانههای باستانی بسازم» و دستیار asset های مربوطه، مثل ویرانهها، آتشسوزیها و درختها رو ایجاد میکنه.
این دستیار همچنین به کدنویسی کمک میکنه و به سوالات مربوط به توسعه بازی پاسخ میده. انتظار میره تا پایان سال یا اوایل سال آینده عرضه بشه.
در آینده، Roblox قصد داره قابلیتهای این دستیار رو بیشتر کنه و به طور بالقوه بهش اجازه بده تا گیمپلی پیچیدهتر و مدلهای سه بعدی ایجاد کنه.
با این حال، نگرانیهایی در مورد این ابزارهای هوش مصنوعی وجود داره که به طور بالقوه جایگزین دولوپرهای انسانی میشن، اما Roblox معتقده که اونها به جای جایگزینی، فرآیند ایجاد خلاقیت رو بهبود میدن.
📣 #خبر | #هوش_مصنوعی | #ai
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
15.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کیفیت خروجی سینمایی در آنریل 5 👌🏻🔆
دیگه نپرسید چرا داخل آنریل صحنه های فیلم سینمایی هم میسازند 😉
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @Sajjad_Ahmadi_Niat 🪔
🔸 ششمین جشنواره دانش آموزی فرهیختگان جوان
برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنید:
www.bpj.iau.ir
🪅 #جشنواره | #رویداد | #مسابقه
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
چندین راه برای حل مشکل gradle در یونیتی 🐘
گردل ، یک خط فرمان بسیار هوشمند و مستقل برای خروجی اندروید است که از یکسری خطوط فرمان از پیش تعریف شده تبعیت میکند . گردل یک build automation system است که میتوان در حین کامپایل یکسری کارها و وظایف را بصورت خودکار انجام دهد . با استفاده از گردل ، لازم نیست که مدت زیادی صبر کنیم که دوباره محتوای پروژه هم کامپایل شود و تنها تغییرات کامپایل خواهد شد . وظیفه اصلی گردل ، code generation است که یعنی کدهای ما توسط یکی از task های گردل خوانده شده و کدهای جدیدی بصورت دستورالعمل برای نحوه اجرایی و بکاربری آن ساخته شده و درکنار کد ما قرار میگیرند . حال در یونیتی هم چنین چیزی را داریم ! اگر چنین مشکلی دارید، میتوانید از مطلب زیر استفاده کنید:
🌐 yun.ir/gradle-limoonad
✍️ نویسنده: سجاد احمدی نیت
این مطلب رو قبلا نوشته بودم و بازنویسی دوباره صورت گرفته. مطلب دوباره آپدیت میشود!
#گردل | #gradle | #حل_مشکل | #بلاگ | #لیموناد
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
🖼 #Story #Post
💠 اتمام داوری بخش بازی و انیمیشن جشنواره استانی امید فردا (آموزش و پرورش) ۱۴۰۲-۱۴۰۳
〰️ خراسان رضوی
و چشم هایی که در انتظار نتایج در اختتامیه هستند، تا بارهای خود را برای رویداد کشوری اصفهان ببندند.
یادش بخیر، چه زود گذشت سال ۱۳۹۷ که در همین جشنواره، رتبه اول استان و همچنین دوم کشوری را برای خراسان رضوی کسب کردیم ✨🏆
آن زمان جای شرکت کننده بودیم و اضطراب در سرتاسر وجود ما لانه میکرد. از هفتم راهنمایی تا دوازدهم دبیرستان، در هر لحظه رقابتگر بودیم و دست از جنگیدن برنداشتیم.
حال، دست تقدیر اینگونه رقم زد که اکنون ما داور و قضاوتگر این رویداد باشیم و این امتحان بزرگ بردوش ما باشد.
امروز واقعا دلم گرفت 💔
یاد گذشته و سختی های آن و انتظار ها افتادم و میتوانم خودم را جای این نوگُلها بگذارم ...
تا کنون رویدادهایی بوده که داور یا منتور بوده باشم، اما این یکی بسیار فرق میکرد و الحمدلله سعی کردم نگذارم تا فشارهایی که متحمل شدم بر تصمیماتم ذره ای تاثیر بگذارد.
داوری دیروز ساعت ۸ شروع شد و ۲۰ شب به اتمام رسید. خیلی دوست داشتم شرکت کننده ها را از نزدیک مشاهده میکردم. قطعا همگی از نخبگان آینده هستند. چه بسا از ما بهتر ...
قاب زیبایی شد، دو برادر دوقلو، یکی (سینا) داور #انیمیشن، و دیگری(خودم) داور #بازی در یکی از معتبرترین رویدادهای دانش آموزی کشور (مرحله استانی)
ان شالله در مرحله کشوری بدرخشید 💥
#جشنواره_امیدفردا
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
25.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📃 #Devlog
I made a game using Godot for the first time / living for plants 🪴
🔽 نتیجه بازی ای که ایجاد کرد:
https://shawcat.itch.io/living-for-plants
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تست سیستم Fluids 🫗
در Unreal Engine
از آنجاییکه شبیه سازی علم دقیقی است، گاهی اوقات برای تست برهمکنش سیالات مایع، محیط کوچکی طراحی میشود تا دقت شبیه سازی بررسی گردد 🌊
#پست_آموزشی
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
آموزش بازیسازی وبرنامه نویسی | سجاد احمدی نیت
🔐 دوره مبانی رمزنگاری با پایتون Python 🐍 🔑 حفاظت از اطلاعات کاری است که انسان در طول تاریخ به و
امروز آپلود روزانه دوره مبانی رمزنگاری پایتون توسط تاپلرن تمام شده و دوره به پایان رسید:
1. آشنایی با حوزه رمزنگاری
2. روشهای رمزنگاری سنتی
3. اصول ششگانه کرشُهف
4. رمزنگاری متقارن و نامتقارن و نظریه اطلاعات
5. حملات رمزنگاری
6. رمزنگاری سزار
7. گشودن رمز سزار (1)
8. گشودن رمز سزار (2)
9. آشنایی با هش کردن و الگوریتم هش MD5
10. الگوریتم هش به روشهای SHA و آشنایی بیشتر با hashlib
11. الگوریتم رمزنگاری AES
12. الگوریتم رمزنگاری RSA
13. انواع کلید و الگوریتمهای رمزنگاری
14. رمزنگاری هیبریدی
15. در ادامه چه کنم؟
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
Adrenalinе
یک شبکه عصبی جالب برای برنامه نویسان نادرستی کد را به دقت شناسایی می کند و گزینه هایی برای اصلاح آنها ارائه می دهد.
می توانید از برنامه به طور مستقیم در مرورگر استفاده کنید:
https://useadrenaline.com/
#معرفی_سایت | #ابزار | #هوش_مصنوعی | #ai
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
23.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱۰ تا از برترین بازیهای پلتفرمر دوبعدیِ ساخته شده با موتور بازیسازی Godot 🤖
#Godot | #گودوت
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
حجاری(Sculp) و بافت دهی(Texturing) و نورپردازی(Lighting) و درنهایت خروجی(Rendering) یک مدل سه بعدی پسر 💁🏻♂️🪛
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔