آموزش بازیسازی وبرنامه نویسی | سجاد احمدی نیت
شرکت Tencent ، هوش مصنوعی ای جدیدی به نام GameGen-O معرفی کرده است که اولین ژنراتور بازیهای جهان با
«هوش مصنوعی چیز تازه ای نیست»
از دهه ۷۰ میلادی که بازیهای ویدئویی بذری درحال جوانه زنی در بستر صنعت بودند، از همان ابتدا artificial intelligence معنادار بود و دانشجویان علوم کامپیوتر بر روی آن حتی مقاله میدادند. بازیکنان و npcها همگی دارای درخت تصمیم و لایه های عمیق فکری بودند تا کاربران تجربه بهتری داشته باشند. و با آزمون و خطا، روز به روز دایره آن گسترده تر و لایه های عمیق آن ژرف تر، و فهم، منطق و درک آن به انسان نزدیکتر شد و در برخی ویژگیها حتی از انسان برتری پیدا کرد.
اینکه برخی دوسه سال هست شست شان خبردار شده که علمی به نام « #هوش_مصنوعی » در علوم کامپیوتر جای دارد (شامل عامه و مسئولین)، این ناشی از مطالعه ضعیف و عدم دقت در زندگی است و بدین معنا نیست که هوش مصنوعی یا وجود نداشته یا ضعیف بوده است. هوش مصنوعی از بازی گرفته، تا در سنسورهای رباتیک و موتور جستجوی گوگل از دیرباز حضور داشته.
ایران جزو ۱۵ کشور برتر هوش مصنوعی است و این جای تقدیر و همچنین ملامت دارد. چون آینده جهان را هوش مصنوعی رقم خواهد زد. از آنرو، نشانگر حضور نخبگان ریاضی و دانشجویان و اساتید حرفه ای ایرانی در عرصه #ai است و نوید از روشنی آینده ایران در این عرصه خواهد داد.
احتمالا چیزی که الان قصد دارم بگم، افرادیکه با آنها در این زمینه درارتباط بودم راضی نباشند. اما نام گروه آنها و پروژه آنها را به زبان نخواهم آورد تا دِینی بر گردنم نباشد.
۵سال گذشته با دکتر اسلامی آشنا شدم که از پژوهشگران علوم انسانی بودند و مسئولیت یک گروه خیریٓه را عهده دار بودند. ایشان دیدگاه آینده نگرانه و رشد و پیشرفت داشتند. برخلاف بسیاری که فقط ادعا و حرف بودند، یا لاف و گزاف حاشیه سازی نکرده و گمنام درحال توسعه پروژه های محرومیت زدایی و شتابدهنده کشور بودند (که برخی نتیجه بخش بود، برخی هم دور کُندی داشت).
در آن زمان ها، با این گروه ارتباط گرفتم تا بلکه علاوه بر کسب تجربه در حوزه هوش مصنوعی، در حیطه بازی هم به آنها کمک کنم. اما جالب این بود که یکی از مهمترین پروژه هایی که چهار(یا هفت) سال بود که موازی بر روی آن کار میکردند، توسعه یک «sdk یا انجین گیم مبنی بر یادگیری ماشین» بود که در همان موقع درحال آزمایش پس دادن بود. در آن زمان که اصلا کسی هوش مصنوعی نمیشناخت!؟ دکتر اسلامی، نخبگان دانشگاه امیرکبیر و علم و صنعت را جمع کرده بود و روی این پروژه هم کار میکردند. آخرین بار، ۵سال پیش بود که با مهندس غلامی، مدیر فنی تیم توسعه که صحبت میکردم، پروژه به سختی و با کمترین بودجه مالی درحال پیشرفت بود، اما خوشبختانه خروجی های خوبی میداد.
قابلیت سناریو نویسی با سیستم node و state برای بازی، تولید مدلهای سه بعدی با detail های از محدوده HD الی 8K فقط با prompt و ... از ویژگی الگوریتمی بود که ۴(یا ۷) سال بود که این تیم روی اون با کمترین بودجه کار میکرد و اگر اشتباه نکنم ۳ اَبَرسرور رو موقتا برای تست نیمه-نهایی پروژه رزرو کرده بودند که خیلی خرج روی دستشون گذاشته بود.
هنوز هم ارتباط قوی ای نتونستم بگیرم، چون فاصله بسیار دور بود. از اون موقع هم خبر ندارم که پروژه به کجا رسید؟ ... اما از این پروژه در اون زمان ویدئویی دستم موند که الآن حس میکنم جای داره که اون رو در کانال قرار بدم. حیف هست که چنین نخبگانی در کشور ما حضور دارند، چنین گروه هایی خودجوش و جهادی برای اعتلای کشورشون خدمت میکنند؛
خواستم بگم که نه ما IQ کمی داریم، نه اساتید ضعیفی داریم، نه ملت پژمرده با آینده ای تاریک هستیم، فقط باید از خودتحقیری دست برداریم و علم کسب کنیم و از مسئولین همین کشور مطالبه کنیم آن چیزی رو که باعث رشد این کشور عزیز میشه 🇮🇷❤️✌️
ما همین الانش هم توی برخی چیزها که خبر نداریم از خیلی ها جلو هستیم، فقط خبر نداریم، یا میتونیم اما انجام نمیدیم. شاید خنده دار باشه، اما باید دانست که «جهان سومی بودن» به تفکر و دیدگاه شما ربط داره نه مکانی که زاده شدید.
هرکدام از شماها، یک «نخبه» هستید. تعریف نخبگانی و سطوح بندی اشتباهی در دنیا رایج هست. خدا همگی رو نخبه آفریده، پس از این نعمت خدادادی به خوبی استفاده کنید و هم خودتون و هم میهن خودتون رو آباد کنید. معنی میهن پرستی واقعی همین هست 🙏
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
آموزش بازیسازی وبرنامه نویسی | سجاد احمدی نیت
«هوش مصنوعی چیز تازه ای نیست» از دهه ۷۰ میلادی که بازیهای ویدئویی بذری درحال جوانه زنی در بستر صنعت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من باب مطلب بیان شده درمورد «توسعه sdk مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین»
خروجی ای که ۴ یا ۵سال پیش از بازی گرفته شد و نسبت به زمان خودش کیفیت مطلوبی داشت و جای افتخار بود که مهندسین و دانشجویان ایرانی در حیطه هوش مصنوعی، موتور بازی اون رو توسعه دادند 👌❤️
باز هم میگم که این sdk نتیجه ۴(یا ۷ سال) نتیجه و بررسی و تحقیق در زمینه Game Engines Structure و مطالعات Ai بود. متاسفانه از سرنوشت پروژه بی خبرم ...
ای کاش برخی مسئولین کمی از اتاقکی که برای خودشون ایجاد کردن بیرون بیان و امثال این نخبه ها رو ببینند و حمایت کنند. اما چرخ پیشرفت کشور، هیچوقت با بی محلی برخی مسئولین از کار نیفتاده.
#هوش_مصنوعی | #ai
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
.
#رویداد
هفتمین همایش بینالمللی تحقیقات بازیهای دیجیتال ( گرایشها، فناوریها، کاربردها)
محورهای همایش:
🔸بازیهای رایانهای، مدلهای اقتصاد و کسب و کار
🔸بازیهای رایانهای، فناوری و تکنولوژیهای نوین
🔸بازیهای رایانهای، ارتباطات و جامعه شناسی فرهنگی
🔸بازیهای رایانهای و مدیریت رسانه
🔸محور ویژه بازیهای رایانهای و بازی جدی
🔸پایاننامه و کتاب
📆 زمان برگزاری همایش: 20 و 21 آذر 1403
⏳ مهلت ارسال مقالات: 1 آذر 1403
🖇 ارسال آثار و اطلاعات بیشتر: dgrconf.ir
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
میخوای بدونی چطور در تلگرام کُدهای برنامه نویسی رو به این شکل بنویسی؟
خب، اول بالای کُد برنامه نویسی ت با علامت Markup مشخص میکنی که به چه زبانی میخوای کُد بزنی. بعد کُدت رو پایینش مینویسی، و بعد آخر خط کُد باز هم علامت Markup رو مینویسی. (توضیح دقیقتر داخل تصویر)
علامتش رو اینجا برات مینویسم:
```
این رو هم اول باید بذاری(و بعدش زبانت رو بگی) و هم آخر برنامه ت. البته اگر چند خطی باشه یکم قضیه فرق میکنه که توی تصویر گفتم.
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
° با کمک این ابزار جالب هم میتونید برای فرایندهای مختلف به راحتی با هوش مصنوعی دیاگرام و فلوچارت بسازید و بعد از دریافت نتیجه قسمتهای مختلف اون رو مطابق نظرتون ویرایش کنید.
° برای اینکار فقط کافیه به ادرس excalidraw.com برید، گزینه Text to Digaram رو انتخاب کنید، دیاگرام مدنظرتون رو به صورت متنی توصیف کنید و دیاگرام رو به صورت قابل ویرایش تحویل بگیرید.
#معرفی_سایت | #ابزار | #هوش_مصنوعی | #ai
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
هدایت شده از 🧑🏻💻روزمرگی یک نیمچه برنامه نویس | Devlog ☕️♨️
📚 این هفته کتابی که نوشته بودیم خداروشکر منتشر شد
یکی از سرشلوغی های اصلی من که باعث میشه خیلی در فضای مجازی حضور نداشته باشم، نوشتن مقاله و پژوهش و کتاب نویسی است که یکی از ثمره های اون رو مشاهده میکنید.
فصل اول، بخشهایی از فصل دوم و سوم نتیجه مطالعات و مقاله خوانی ای بوده که بنده و برادرم درمورد هوش مصنوعی داشتیم
🔹 این کتاب ۱۲۵ هزار تومان هست و چکیده هرآنچیزی هست که میتونید درمورد هوش مصنوعی + ارتباط اون در آموزش بدونید. بصورت پیشفرض هم در سایت زیر در دسترس هست:
Opac.nlai.ir
هنوز دسترسی عمومی برای فروش نداره. اما اگر میخواید که به انتشارت بگم که براتون ارسال کنه.
#کتاب
♾ @AhmadiNiat_Devlog 👨🏻💻
آموزش بازیسازی وبرنامه نویسی | سجاد احمدی نیت
📚 این هفته کتابی که نوشته بودیم خداروشکر منتشر شد یکی از سرشلوغی های اصلی من که باعث میشه خیلی در ف
برای سفارش میتونید به آیدی بنده پیام بدید 🙏👆
https://portal.ircg.ir/
پورتال انواع خدمات "بنیاد ملی بازیهای رایانه ای"
خدماتی اعم از:
☑️ درخواست پروانه انتشار بازی
☑️ درخواست و دستورالعمل برگزاری رویداد و نمایشگاه
☑️ درخواست مجوز فعالیت نشر و تاسیس گیم نت(بازیگاه)
☑️ آرشیو بازیهای ثبت شده ایرانی
و ... آموزشها و دستورالعمل هایی که میتونید از اون برای آشنایی با مجوز و مراحل قانونی استفاده کنید.
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
The AI-first Code Editor
اولین هوش مصنوعی ویرایشگر کد
🌐 cursor.sh
جایگزین خوبی برای VSCode هستش و خیلی از مهندس های کمپانی های مطرح در حال استفاده از اون هستند 👌🏻
منبع: @HamidrezaKaramianOfficial
#معرفی_سایت | #ابزار | #هوش_مصنوعی | #ai
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
https://t.me/storeglide
یک کانال تلگرام که ایده های هایپرکژوال(HyperCasual) خوبی میذاره 👌🏻
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
اگر میخواید درمورد تئوری نور در بازیسازی اطلاعات بیشتری کسب کنید، مطلب و ویدئوی لینک زیر رو مطالعه کنید:
https://www.exp-points.com/lighting-theory-for-games-maria-yue-exp
#مبانی_فنی | #مباحث_نظری
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
دومین رویداد استارتاپی کنگره موبایل ایران
از تاریخ ۲۶ الی ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۳ در ایران مال برگزار می شود.
ثبت نام:
http://www.bilitmaster.com/event/614
کد تخفیف ۱۰۰ درصدی بصورت محدود: rubika
همین حالا بصورت رایگان از این فرصت در کنار بخشی از بهترین های حوزه استارتاپی ایران بهره مند شوید
#رویداد | #مسابقه | #فراخوان
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
هدایت شده از 🧑🏻💻روزمرگی یک نیمچه برنامه نویس | Devlog ☕️♨️
شبکه اجتماعی «ویراستی» که از قضاء توسعه دهنده آن شرکت کارآفرین معروف آقای انجیدنی است و خیلی هم این اپلیکیشن در ایران معروف شده، مجوز دریافت تیک آبی به اینجانب داد.
تیک آبی یا نشان «سرشناس» به افراد کاربلد در حیطه کاری خودشون تعلق میگیره. حالا چه مسئول باشه، چه مقام آور، چه هیئت علمی و پژوهشگر و... که بواسطه پژوهش ها و مقالات و کتابی که نوشته بودیم در حوزه بازی و هوش مصنوعی این مجوز دریافت این نشان به ما تعلق گرفت.
البته من خودم رو کاربلد نمیدونم، اما هرتجربه اندکی هم دارم از اساتید و خانواده م هست که برایم زحمت کشیدند 🌱🤷🏻♂️
شما هم اگر دوست داشتید فالو کنید 👇
https://virasty.com/SajadAhmadiNiat
💠 نهمین دوره جایزه ملی فیروزه
مخصوص استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا در حیطه صنایع خلاق مثل:
1. اسباب بازی
2. عروسک
3. هدایای فرهنگی
4. نوشت افزار
5. طراحی شخصیت
و بخش ویژه نوجوانان
♾ فراخوان از 15 مرداد 1403 الی 15 مهر 1403
www.platzaar.ir
#فراخوان | #رویداد
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
هدایت شده از بنیادملیبازیهایرایانهای
🎮 فراخوان دهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر منتشر شد! 🎮
بزرگترین جشن سالانه صنعت بازیهای رایانهای ایران در طلیعه چهل و ششمین فجر انقلاب اسلامی، بار دیگر برگزار میشود. این جشنواره فرصتی برای نمایش آثار برجسته و دستاوردهای نوین بازیسازان است. 🎉
🗓️ مهلت ارسال آثار: 28 مهر تا 30 آبان
🏆 بخشهای رقابتی: جایزه غزال زرین، بازیهای جدی، و رویداد سرمایهگذاری
🎯 اختتامیه: بهمن ماه 1403
🔗 اطلاعات بیشتر و ثبتنام:
🌐www.Fajrgamefestival.ir
🆔@iranvideogames
#بنیاد_ملی_بازیهای_رایانهای
#جشنواره_بازی_های_رایانه_ای_فجر
هدایت شده از بنیادملیبازیهایرایانهای
نشست تخصصی: بررسی روایت و قصهگویی در بازیهای رایانهای با حضور ریحانه رفیعزاده
"نخستین نشست از سلسله نشستهای طراحی روایت با محوریت قصهگویی و روایت در بازیهای رایانهای برگزار میشود.
ریحانه رفیعزاده اخویان، با ارائه مثالهای ملموس از بازیهای برجسته، به مباحثی همچون نظریه سفر قهرمان کمبل، فرمالیستهای روسی و نقش دوربین در روایت خواهد پرداخت. این جلسه فرصتی ارزشمند برای علاقهمندان به طراحی بازی و روایتهای تعاملی است.
📅 تاریخ : شنبه ۲۸ مهر
⏰ زمان : ۱۵ الی ۱۷
🌐 لینک حضور در نشست: ورود به نشست
این نشست توسط تیم تولیدات محتوایی برگزار میشود.
🆔 @iranvideogames
#بنیاد_ملی_بازیهای_رایانهای
#طراحی_روایت
#خبر
هدایت شده از گروه صنایع خلاق نسیم مهر | NMG Studio
فراخوان همکاری غیرحضوری با IceRose Studio 🩵🥀
در توسعه بازی ویدئویی سارا (Sara) 🧸
با ویژگی های:
- مسلط به توسعه دهندگی سی شارپ (Csharp)
- مسلط به مباحث انیمیشن و IK در یونیتی
- مسلط به مباحث Bone و Avatar و Ragdoll در یونیتی
- مسلط به کار تیمی به شکل دورکاری و Modular
توسعه دهندگان میتوانند جهت همکاری با راه های زیر درارتباط باشند:
@Sajad_Ahmadi_Niat | 09370994116