eitaa logo
ابوالفضل ساجدی
4.8هزار دنبال‌کننده
986 عکس
1.4هزار ویدیو
129 فایل
حاوی آثار دکتر ساجدی دکترا از کانادا فارغ التحصیل حوزه علمیه قم مدیر سابق قطب علمی فلسفه دین استاد تمام فلسفه دين در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ارتباط با ادمین: @sajedi2 🔺 آدرسهای ما در سایر شبکه های اجتماعی👇 https://zil.ink/sajedi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 علامه حسن زاده آملي Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir/ لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/1164
11.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 نجوا با امام زمان (ع) (با نوای دلنشین آقای علي فاني) Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir/ لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/1165
🖊 ابوالفضل ساجدي 🔴شواهد تجربي 2️⃣: آتوسكپي 1️⃣ 🔸يكي از شواهد بودن انسان و متفاوت بودنش با بدن، آتوسكپي (Autoscopy) (يعني مشاهده جسم خود پس از جدايي موقت روح از بدن)، است. 🔹این حالت گاهي براي افرادی اتفاق مي افتد که دچار حوادثی مانند سكته یا تصادف شدید شده‌اند. كتابهاي متعددي كه در باره (تجربه پيش از مرگ: Near-death experience) نوشته شده، ناظر به اين موضوع است. اين افراد نقل كرده اند كه ‌ما در مدت اين تجربه، جسم خود، اطرافيان و اعمال پزشكي كه روي جسممان انجام مي‌شده و ... را مشاهده کرده‌ و صداها را مي شنيديم. 🔸گروه ديگري كه را تجربه كرده اند اولياي الهي هستند كه از آن تعبير به موت اختیاری مي شود يعني حالتی که فرد می تواند به اختيار خود، برای مدتی، روح را از بدنش جدا، و آن را همچون جسدي مشاهده كند. گاهي نيز اين حالت، بدون اختيار، در حال ذكر و توجه قلبي به خدا، براي اولياي الهي روي مي دهد. نمونه هايي بعدا بيان مي شود. Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir/ فهرست مطالب كانال:👇🏼 Eitaa.com/sajedi_ir/672 ارتباط با ادمین کانال:👇🏼 @m_kalami
🔻اینترنت رایگان، آخرین فرصت برای دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه 🔹برای ثبت نام روی لینک زیر کلیک نمایید. 📡 https://ictgifts.ir/ Eitaa.com/Sajedi_ir/
10.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖊 ابوالفضل ساجدي 👆 كودك 11 ساله، شاعر عاشق حسین (ع) ❓؟ 🔴 راهکار سلامت معنوي نسل نو: 🔹استعداد معنوی کودکان را دست كم نگيريم و در مدیریت شایسته آن بکوشیم 🔹با حضور فعال در مراسم معنوی و ....گرایشاتشان را جهت دهی کنیم. 🔹: آبياري نهال عشق به معصومين (ع) و سلامت معنوي در نهاد فرزندان 👈🏼استاندار و مسئولینِ شهرِ کربلا پس از دیدنِ این کلیپ بسیار تحت تاثیر حال این کودک قرار گرفتند و ویزا با اقامت یکماهه در شهر کربلا برایش ارسال كردند.😭😭 Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir/ لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/1169
🖊 ابوالفضل ساجدي 🔴شواهد تجربي 3️⃣: آتوسكپي 2️⃣ نمونه هايي از تجربه (مشاهده جسم خود پس از جدايي موقت روح از بدن) توسط اولياي الهي: 1️⃣ يك نمونه آيت الله بهجت (ره) است چنانچه آن را آيت الله مصباح (ره) نقل كرده است. (برگي از دفتر آفتاب ص 111) 2️⃣ آیت الله میرزا جواد آقا تهرانی (ره) نيز آن را تجربه كرده است. وي در کتاب فلسفه بشری و اسلامی، هنگام بيان دلايل اثبات وجود روح در انسان، یکی از دلایل را چنین می فرماید: چه بگوید کسی که خودش مشاهده کرده است که روح از بدن خاکی جدا شده و همانند لباسی که انسان روی جا لباسی می گذارد و او را تماشا می کند، من کناری ایستاده و به بدن مادی نگاه می کنم . 3️⃣ نمونه ديگر آيت الله حسن زاده (ره) است. به گفته وي «موت‌ اختیاری‌ حیات‌ حقیقی‌ است‌، من‌ لم‌ یذوق‌ لم‌ یدر؛ تا نچشی‌، ندانی‌». (هزار و یك‌ نكته‌، ص‌ 248). 📕براي اطلاعات بيشتر در مورد امكان جدايي روح از بدن در اين دنيا، رجوع كنيد به: آثار حضرت آیت الله حسن زاده آملی و بويژه کتاب هزار و یک نکته ایشان و كتاب آيت بصيرت كه در مورد آيت الله بهاءالديني است. Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir/ فهرست مطالب كانال:👇🏼 Eitaa.com/sajedi_ir/672 ارتباط با ادمین کانال:👇🏼 @m_kalami
26.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ندای اربعين2️⃣ 🔹گفتگوي زنده با شبكه پرس تي وي (انگليسي) Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir/ فهرست مطالب كانال:👇🏼 Eitaa.com/sajedi_ir/672 ارتباط با ادمین کانال:👇🏼 @m_kalami لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/1171
🖊 ابوالفضل ساجدي 🔴شواهد تجربي 4️⃣ 🔹 تجربه ي علامه حسن زاده آملي (ره) از جدايي موقت روح از بدنش. ايشان در كتاب انسان در عرف عرفان، ص 24، مي نويسد: «صبح دوشنبه 21 ربيع الثاني سال 1398 هجري قمري بعد از نماز صبح در حال توجه {توجه ويژه به خدا و برخورداري از حال معنوي} نشسته بودم. در اين بار، واقعه اي بسيار شيرين و شگفت روي آورده است كه به كلي از بدن طبيعي بي خبر بودم و مي بينم (كه) خودم را مانند پرنده اي كه در هوا پرواز مي كند، به فرمان و اراده و همت خودم، به هر جا كه مي خواهم مي برم. تقريباً به هيئت انسان نشسته قرار گرفته بودم و رويم به سوي آسمان بود و به اين طرف و آن طرف نگاه مي كردم. گاهي به سوي زمين نظر مي كردم. در اثناي سير، مي بينم كه درختي در مسير پيش روي من است، خودم را بالا مي كشيدم يا از كنار آن عبور مي كردم يعني خودم را فرمان مي دادم كه اين طرف برو يا آن طرف برو، يا كمي بالاتر يا پايين تر، بدون اين كه با پايم حركت كنم بلكه تا اراده من تعلق به طرفي مي گرفت بدنم در اختيار اراده ام به همان سمت مي رفت. وقتي به سوي مشرق نگاه كردم ديدم آفتاب است كه از دور از لاي درختان پيدا است و فضا هم بسيار صاف بود؛ تا اين كه از آن حالت به در آمدم و خيلي از توجه اين بار لذت بردم». 🔹 در اين كتاب به نمونه هاي زيادي اشاره شده است كه موقتا روح از بدن مفارقت مي كند. 🔹 به گفته ايشان «هر چه مراقبت قوي تر باشد اثر حالِ توجه بيشتر و لذيذتر و اوضاع و احوالي كه پيش مي آيد صافي تر است.» 🔻 به قول حافظ: پاك و صافي شو و از چاه طبيعت به در آي كه صفايي ندهد آب تراب آلوده Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir/ فهرست مطالب كانال:👇🏼 Eitaa.com/sajedi_ir/672 ارتباط با ادمین کانال:👇🏼 @m_kalami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖊 ابوالفضل ساجدي ▪️ درسي از زيارت پيامبر (ص): مبارزه با طوفان ترديدها نسبت به معاد 🔹يك محور مهم در اين زيارتنامه كه در كتب ادعيه آمده و مورد توصيه امروز است، ضروت توجه به ابعاد معاد و تقويت باور به آن به ويژه در اين دوران است كه امثال آقايان ، ، ، و در سالهای اخیر، به شک در آن دامن مي زدند و می زنند، و بلکه همه جز آقامیری، بتدریج از شک به انکار رسیدند. 🔹 كسب : رفع نسبت به ، تبديل فهم به باور، و تقويت آن، با ياداوري و تفكر در اوصاف قيامت 🔻در بخشي از این زيارتنامه چنين از خدا مي طلبيم: خداوندا، پناه می‌آورم به بزرگواری ذاتت، از اینکه مرا خوار و رسوا سازي در: 1. روزی که پرده‌ها در آن دریده شود و اسرار و رسوایی‌ها در آن آشکار گردد 2. روزي كه اندام‌ها در آن بلرزد 3. روز حسرت و پشیمانی 4. روز نزدیک 5. روز زیانکاری (براي گنهكاران) 6. روز جدا کردن (حق از باطل) 7. روز پاداش 8. روزی که طول آن پنجاه هزار سال است 9. روزی که بلرزاند لرزاننده‌ای 10. روزی که از پی آن لرزاننده‌ای دیگر آید 11. روز ارائۀ اعمال 12. روزی که مردم در پیشگاه پروردگار جهانیان بپا خیزند 13. روزی که فرار کند انسان از برادر و مادر و پدر و همسر و فرزندانش 14. روزی که زمین و کرانه‌های آسمان شکافته شود 15. روزی که هرکسی بیاید و از وجود خود دفاع کند 16. روزی که بندگان برگردانده شوند به سوی خدا 17. روزي كه بندگان را به آنچه انجام داده‌اند آگاهشان سازند 18. روزی که از رفیق به رفیق سودی نرسد 19. روزی که مردم بازگردانده شوند به سوی دانای نهان و آشکار 20. روزی که مردم از قبرها شتابان درآیند، گویی به سوی نشانه‌هایی می‌دوند و گویی ملخ‌هایی پراکنده‌اند، درحالی‌که چشم دوخته‌اند به سوی دعوت کننده به جانب خدا 21. روز حادثه اي ويژه 22. روزی که زمین به سختی بلرزد 23. روزی که آسمان همانند فلزّ گداخته و کوه‌ها همانند پنبه زده شده، می‌شوند 24. روزي كه هيچ دوستي از دوستش احوالي نپرسد 25. روز گواه و روز گواهی شده 26. روزی که فرشتگان صف در صف باشند. متن عربي: وَأَعُوذُ بِكَرَمِ وَجْهِكَ أَنْ تُقِيمَنِي مَقامَ الْخِزْيِ وَالذُّلِّ يَوْمَ تُهْتَكُ فِيهِ الْأَسْتارُ، وَتَبْدُو فِيهِ الْأَسْرارُ وَالْفَضائِحُ، وَتَرْعَدُ فِيهِ الْفَرائِصُ يَوْمَ الْحَسْرَةِ وَالنَّدَامَةِ، يَوْمَ الْآفِكَةِ، يَوْمَ الْآزِفَةِ، يَوْمَ التَّغابُنِ، يَوْمَ الْفَصْلِ، يَوْمَ الْجَزاءِ، يَوْماً كانَ مِقْدارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ، يَوْمَ النَّفْخَةِ، يَوْمَ تَرْجُفُ الرَّاجِفَةُ تَتْبَعُهَا الرَّادِفَةُ، يَوْمَ النَّشْرِ، يَوْمَ الْعَرْضِ، يَوْمَ يَقُومُ النَّاسُ لِرَبِّ الْعالَمِينَ، يَوْمَ يَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِيهِ وَأُمِّهِ وَأَبِيهِ وَصاحِبَتِهِ وَبَنِيهِ، يَوْمَ تَشَقَّقُ الْأَرْضُ وَأَكْنافُ السَّماءِ، يَوْمَ تَأْتِي كُلُّ نَفْسٍ تُجادِلُ عَنْ نَفْسِها، يَوْمَ يُرَدُّونَ إِلَى اللّٰهِ فَيُنَبِّئُهُمْ بِمَا عَمِلُوا، يَوْمَ لَايُغْنِي مَوْلىً عَنْ مَوْلىً شَيْئاً وَلَا هُمْ يُنْصَرُونَ إِلّا مَنْ رَحِمَ اللّٰهُ إِنَّهُ هُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ؛ يَوْمَ يُرَدُّونَ إِلىٰ عالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهادَةِ، يَوْمَ يُرَدُّونَ إِلَى اللّٰهِ مَوْلاهُمُ الْحَقِّ، يَوْمَ يَخْرُجُونَ مِنَ الْأَجْداثِ سِراعاً كَأَنَّهُمْ إِلىٰ نُصُبٍ يُوفِضُونَ وَكَأَنَّهُمْ جَرادٌ مُنْتَشِرٌ مُهْطِعِينَ إِلَى الدَّاعِي إِلَى اللّٰهِ يَوْمَ الْواقِعَةِ، يَوْمَ تُرَجُّ الْأَرْضُ رَجَّاً، يَوْمَ تَكُونُ السَّماءُ كَالْمُهْلِ وَتَكُونُ الْجِبَالُ كَالْعِهْنِ وَلَا يَسْأَلُ حَمِيمٌ حَمِيماً، يَوْمَ الشَّاهِدِ وَالْمَشْهُودِ، يَوْمَ تَكُونُ الْمَلائِكَةُ صَفّاً صَفّاً. Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir/
13.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 روضه و مداحی معروف: مگه یادم میره من بودم و یه گل پرپر مگه یادم میره زخمِ روی صورت مادر مگه یادم میره خونابه ی بالِ کبوتر با صدای محمود کریمی و حمید علیمی 🏴 شهادت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) تسلیت باد Eitaa.com/Sajedi_ir/ لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/1174
🔴 (ص) ️1️⃣ 1. هنگام راه رفتن با آرامی و وقار راه می‌رفت. 2. در راه رفتن قدم‌ها را بر زمین نمی‌کشید. 3. نگاهش پیوسته به زیر افتاده و بر زمین دوخته بود. 4. هرکه را می‌دید مبادرت به سلام می‌کرد و کسی در سلام بر او سبقت نگرفت. 5. وقتی با کسی دست می‌داد دست خود را زودتر از دست او بیرون نمی‌کشید. 6. با مردم چنان معاشرت می‌کرد که هرکس گمان می‌کرد عزیزترین فرد نزد آن حضرت است. 7. هرگاه به کسی می‌نگریست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمی‌کرد. 8. هرگز به روی مردم چشم نمی‌دوخت و خیره نگاه نمی‌کرد. 9. چون اشاره می‌کرد با دست اشاره می‌کرد نه با چشم و ابرو. 10. سکوتی طولانی داشت و تا نیاز نمی‌شد لب به سخن نمی‌گشود. 11. هرگاه با کسی، هم صحبت می‌شد به سخنان او خوب گوش فرا می‌داد. 12. چون با کسی سخن می‌گفت کاملا برمی‌گشت و رو به او می‌نشست. 13. با هرکه می‌نشست تا او اراده برخاستن نمی‌کرد آن حضرت برنمی‌خاست. 14. در مجلسی نمی‌نشست و برنمی خاست مگر با یاد خدا. 15. هنگام ورود به مجلسی در آخر و نزدیک درب می‌نشست نه در صدر آن. 16. در مجلس جای خاصی را به خود اختصاص نمی‌داد و از آن نهی می‌کرد. 17. هرگز در حضور مردم تکیه نمی‌زد. 18. اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود. 19. اگر در محضر او چیزی رخ می‌داد که ناپسند وی بود نادیده می‌گرفت. 20. اگر از کسی خطایی صادر می‌گشت آن را نقل نمی‌کرد. 21. کسی را بر لغزش و خطای در سخن مواخذه نمی‌کرد. 22. هرگز با کسی جدل و منازعه نمی‌کرد. 23. هرگز سخن کسی را قطع نمی‌کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگوید. 24. پاسخ به سوالی را چند مرتبه تکرار می‌کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود. 25. چون سخن ناصواب از کسی می‌شنید. نمی‌فرمودـ« چرا فلانی چنین گفت» بلکه می‌فرمود « بعضی مردم را چه می‌شود که چنین می‌گویند؟» 26. با فقرا زیاد نشست و برخاست می‌کرد و با آنان هم غذا می‌شد. 27. دعوت بندگان و غلامان را می‌پذیرفت. 28. هدیه را قبول می‌کرد اگرچه به اندازه یک جرعه شیر بود. 29. بیش از همه صله رحم به جا می‌آورد. 30. به خویشاوندان خود احسان می‌کرد بی آنکه آنان را بر دیگران برتری دهد. 31. کار نیک را تحسین و تشویق می‌فرمود و کار بد را تقبیح می‌نمود و از آن نهی می‌کرد. 32. آنچه موجب صلاح دین و دنیای مردم بود به آنان می‌فرمود و مکرر می‌گفت هرآنچه حاضران از من می‌شنوند به غایبان برسانند. 33. هرکه عذر می‌آورد عذر او را قبول می‌کرد. 34. هرگز کسی را حقیر نمی‌شمرد. 35. هرگز کسی را دشنام نداد و یا به لقب های بد نخواند. 36. هرگز کسی از اطرافیان و بستگان خود را نفرین نکرد. 37. هرگز عیب مردم را جستجو نمی‌کرد. 38. از شر مردم برحذر بود ولی از آنان کناره نمی‌گرفت و با همه خوشخو بود. 39. هرگز مذمت مردم را نمی‌کرد و بسیار مدح آنان نمی‌گفت. 40. بر جسارت دیگران صبر می‌فرمود و بدی را به نیکی جزا می‌داد. 41. از بیماران عیادت می‌کرد اگرچه دور افتاده ترین نقطه مدینه بود. 42. سراغ اصحاب خود را می‌گرفت و همواره جویای حال آنان می‌شد. 43. اصحاب را به بهترین نام هایشان صدا می‌زد. 44. با اصحابش در کارها بسیار مشورت می‌کرد و بر آن تاکید می‌فرمود. 45. در جمع یارانش دایره وار می‌نشست و اگر غریبه ای بر آنان وارد می‌شد نمی‌توانست تشخیص دهد که پیامبر کدامیک از ایشان است. 46. میان یارانش انس و الفت برقرار می‌کرد. 47. وفادارترین مردم به عهد و پیمان بود. 48. هرگاه چیزی به فقیر می‌بخشید به دست خودش می‌داد و به کسی حواله نمی‌کرد. 49. اگر در حال نماز بود و کسی پیش او می‌آمد نمازش را کوتاه می‌کرد. 50. اگر در حال نماز بود و کودکی گریه می‌کرد نمازش را کوتاه می‌کرد. (ص) Eitaa.com/Sajedi_ir/ Instagram.com/Sajedi_ir/