eitaa logo
پایگاه خبری | فرق و ادیان
421 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
156 ویدیو
24 فایل
این کانال جهت اطلاع رسانی جدیدترین اخبار و رصدها در حوزه فرق، ادیان، اقوام و مذاهب تشکیل شده است و وابستگی به نهاد خاصی ندارد. درج خبر در این کانال، دلیل بر تأیید محتوای آن نمی باشد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸بدعت های صوفیه (قسمت اول) 🔻خانقاه ▫️از بدعت‌هایی که صوفیه در میان امت اسلامی بنا نهادند تأسیس مکانی به نام خانقاه است. خانقاه محل تجمع صوفیه می‌باشد که در مقابل مسجد بنا نهاده شد. در طول تاریخ اسلام از صدر تا زمان فعلی، تمامی مسلمین بر این باور هستند که تنها مکانی که اسلام برای عبادت اجتماعی به آن امر شده است، مسجد می‌باشد. ▫️مسجد مکانی است که پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) به دستور خداوند اقدام به ساخت آن نمود. کارکردهای مسجد مختلف بوده ولی اصلی‌ترین کارکرد آن عبادت خداوند است. مسجد به دستور خداوند و به‌عنوان یکی از سنت‌های انبیاء به عنوان مکانی مقدس که محل عبادت و رفع و رجوع امور و رفت و آمد عامه مردم بوده، همواره مورد عنایت عامه مردم به‌عنوان مأمن و مأوایی برای رفع حوائج معنوی و مادی به کار رفته است و خصوصی سازی مسجد برای هیچ قشری از اقشار جامعه سابقه نداشته است. زیرا نفس تأسیس مسجد به منظور عبادت بوده است. از مزایای مسجد یکسان بودن همه در درگاه خداوند در این مکان است. هر کسی که به مسجد وارد شده با هر عنوان یا جایگاه اجتماعی، در این مکان مقدس همانند دیگر بندگان خداوند در صف ایستاده و به عبادت خداوند مشغول می‌شود. ▫️اما تا وقتی که صوفیه به زهد فردی تمایل داشت و قبل از آنکه به تشکیلات گروهی تمایل پیدا کند، همانند مسلمانان در مساجد عبادت می‌کردند. اما بعد از اینکه صوفیه تبدیل به سلسله و فرقه شد و به‌صورت اجتماعی فعالیت‌های خود را ادامه می‌دادند، «برای آنکه در مقابل هجوم مخالفان تنها نمانند، جماعت‌های برادری و فرقه‌های خاص اخوت درست کردند و در برابر مسجد و مدرسه که پناه‌گاه متشرعه و فقها بوده است، برای خویش زاویه و خانقاه ساختند و رفته‌رفته آدابی و ترتیبی از آن خود به وجود آورده‌اند که منتهی به پیدایش سلاسل صوفیه شده است. [۱] ▫️«خانقاه که با تفاوتی تکیه و زاویه نیز خوانده می‌شود محل اجتماع درویشان بود، مخصوصاً جای خلوت انها بوذه است.»[۲] در صورتی که در اسلام چنین بنایی وجود نداشت و اصل و اساس بنای خانقاه در مقابل مسجد بود. بعد از آنکه صوفیه دست به اعمالی زدند که متشرعه و فقها به ایشان هجوم آورده و انحرافات ایشان را تذکر دادند، صوفیه به جای اینکه انحرافات خود را اصلاح کند، بر آن اصرار کردند و محل عبادت خود را از مسجد که همواره کانون عبادت مسلمین بوده و هست به خانقاه منتقل کردند. خانقاهی که به گفته بزرگان صوفیه به دستور امیری مسیحی ساخته شد. با تأسیس خانقاه به مرور سعی شد تا آدابی نیز برای آن ساخته تا شرکت کنندگان در خانقاه با آیینی هماهنگ اقدام به عبادت نمایند. اما در خانقاهی که به‌عنوان محل عبادت ساخته شد به مرور انحرافاتی ایجاد شد. از این انحرافات بیتوته کردن‌های طولانی بود که موجبات فساد اهالی خانقاه را فراهم نمود. افرادی که در خانقاه به بهانه چله و ذکر و فکر جمع می‌شدند و از خانواده خود دور بودند بعضاً دچار انحرافاتی می‌شدند که منجر به تمایل به جوانان می‌شد. 🔻نحوه تأسیس خانقاه جدید ▫️پس از آن‌که سالک مراحل سلوک را می‌پیمود و از شیخ دستور و اجازت برای ارشاد دیگران می‌یافت از خانقاه شیخ بیرون می‌آمد اما در جایی دیگر – در یک شهر دیگر – خانقاه تازه‌یی که در واقع چون شعبه‌یی از خانقاه شیخ بود پدید می‌آورد. بدین‌گونه از یک خانقاه که شیخ و مرشدی در یک شهر به وجود آورده بود، چندین خانقاه دیگر در بلاد مختلف پدید می‌آمد که شیوخ و مرشدان همه آن‌ها جملگی نسبت به شیخ خانقاه نخست حالت تسلیم و فرمان‌برداری داشتند و در همه موارد دستور او را به کار می‌بستند و اهل طریقت او به شمار می‌آمدند.[۳] ▫️به عقیده برخی ساخت خانقاه در مقابل مسجد با هدف ایجاد شکاف و انحراف در امت اسلام انجام شد. از دلایل ایشان آن است که اولین خانقاه در رمله شام و به دست امیری مسیحی بود. حال آنکه مسیحیان هیچ گاه دستور ساخت مسجدی برای مسلمانان را صادر نکرده‌اند. دلیل دیگر این عده آن است که در آن زمان شام محل حکومت دشمنان اهل بيت (علیهم اسلام) بود که همواره به بهانه‌های مختلف سعی در تضعیف اهل بيت (علیهم اسلام) داشتند و ایشان با ساختن خانقاه در مقابل مسجد تا حدی به اهداف شوم خود دست یافته و عده ای از امت اسلامی را دور از تعالیم حضرات معصومين (علیهم السلام) نگاه داشته و به خود مشغول نمودند تا بدین وسیله آسان تر به اهداف شوم خود دست یابند. در پایان خاطر نشان می‌کنم که ساخت خانقاه مخالف تعالیم اسلام و سیره نبوي (صلی الله علیه و آله) و حضرات معصومين (علیهم السلام) بوده و به‌عنوان بدعت و با هدف تضعیف مسجد صورت پذیرفت. 📚پی‌نوشت: [۱]. عبدالحسین رزین‌کوب، ارزش میراث صوفیه، انتشارات امیرکبیر، تهران، ۱۳۹۲، ص ۳۵ [۲]. همان، ص ۹۳ [۳]. همان، ص ۷۸ 💎 پایگاه خبری فرق و ادیان 🔰https://eitaa.com/SectsNews
5.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸چرا شهید مقیسه معتقد بود یک کودک بهایی هم جاسوس است؟ 👈بشنوید از زبان خانم بهایی که مسلمان شده! 💎 پایگاه خبری فرق و ادیان 🔰https://eitaa.com/SectsNews
🔸 نظر آیت‌الله خامنه‌ای در مورد ‎انجمن حجتیه ▫️ «انجمن حجتیه به آن عده‌ای گفته می‌شود که در طول بیست و چند سال همت خود را مصروف می‌کردند برای پاسخگویی و مقابله با شبهات بهائی‌‌ها در ایران. من نفس وجود این مسأله و عمده کردن مسأله انجمن حجتیه را در جامعه متهم می‌کنم و کسانی را که برای اولین بار این شایعه و بحران مصنوعی را سعی کردند که به وجود بیاورند ناخالص می‌دانم. ▫️به نظر من در میان افرادی که در انجمن حجتیه هستند، عناصری انقلابی، مؤمن، صادق، دلسوز برای انقلاب، مؤمن به امام و ولایت فقیه و در خدمت کشور و جمهوری اسلامی پیدا می‌شوند. همچنان که افرادی منفی، بدبین، کج فهم،‌‌‌‌ بی‌اعتقاد و در حال نق زد و معترض هم پیدا می‌شود... انجمن از نقطه نظر تفکر سیاسی و حرکت انقلابی یک طیف وسیعی است و یک دایره محدود نمی‌باشد.» (مصاحبه آیت‌الله خامنه‌ای، با روزنامه اطلاعات، ۶ دی ۱۳‌۶۰) ▫️«انجمن حجتیه قبل از انقلاب با انقلاب نبود بعضی از افرادشان کار فعّال ضدّانقلابی هم می کردند، بعضی فقط با انقلاب نبودند ضد انقلابی هم نبودند، بعد انقلاب شد بسیاری از کسانی که با انقلاب نبودند بعد از آنکه عظمت و شکوه انقلاب را دیدند پیوستند به انقلاب، حتی بسیاری کسانی که در آنوقت یک حرکات منافی با انقلاب هم می کردند پیوستند به انقلاب و مشاغلی گرفتند در جاهای مختلف.» جزوه پرسش و پاسخ۳، ریاست محترم جمهوری در جمع دانشجویان مسجد دانشگاه تهران، چهارشنبه ۱۴/۱۲/۶۴، ص۲۶ 💎 پایگاه خبری فرق و ادیان 🔰https://eitaa.com/SectsNews
24.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 اسقاط تکلیف، منشأ فساد در تصوف 🎙حجت الاسلام عبدالرحیم بیرانوند اسقاط_تکلیف 💎 پایگاه خبری فرق و ادیان 🔰https://eitaa.com/SectsNews
موسس اولین مسجد شیعه در آرژانتین: 🔸جوامع غربی فقط به نام، مسیحی هستند/ غرب از لحاظ فرهنگی دچار افول شده‌ است ▫️موسس اولین مسجد شیعه در آرژانتین با بیان اینکه مسجد یکی از اهرم‌هایی بود که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشت، گفت: مساجد باید از صبح تا ساعت ۲۲ باز باشند و همه بتوانند وارد خانه خدا شوند، برنامه‌های متفاوت به وسیله گروه‌های زنان، کودکان و نوجوانان، گروه سرود، گروه‌های اذان، اقامه، گروه‌های افراد شاغل و … فعالیت کنند تا پویایی به مسجد بازگردد و در پی آن امیدها به دل مردم برگردد و اتحاد ایجاد شود. ▫️ربانی با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار زیاد است و این دستاوردها باید از طریق روزنامه، صدا و سیما، رسانه و فضای مجازی منتشر و تبیین شود، تصریح کرد: دستاوردهای مادی، معنوی و بین‌المللی ایران بی‌نظیر است. نماز جمعه یکی از این دستاوردها است که امروز در سراسر ایران اجرا می‌شود. بسیج دستاورد بزرگ دیگری است، عده‌ای از مردم با عنوان بسیجی در تمام فعالیت‌ها اعم از جنگ، محرومیت‌زدایی، گروه‌های جهادی، تبیین و نشر اسلام و ‌… شرکت می‌کنند. در هیچ کجای دنیا چنین گروهی که پای کار باشد، وجود ندارد. شعارهای تظاهراتی و حمایت از فلسطین نیز یکی دیگر از دستاوردهاست که تا قبل از انقلاب وجود نداشت. 💎 پایگاه خبری فرق و ادیان 🔰https://eitaa.com/SectsNews
رمز گشایی کتاب مقدس 2.pdf
8.97M
🔸 رمزگشایی کتاب مقدس (نگرشی بی‌نظیر بر کتاب مقدس) جلد دوم: عهد جدید ✍️ نویسنده: دیوید پاوسن 📝 مترجم: رامین بسطامی 💎 پایگاه خبری فرق و ادیان 🔰https://eitaa.com/SectsNews
🔸 انجمن حجتیه، عملکرد و افکار ▫️ انجمن حجتیه در سال ۱۳۳۲ شمسی با هدف «مبارزه با بهائیت» توسط شیخ محمود حلبی (م۱۳۷۶ش) تأسیس شد. خیلی از شاگردان مدرسه علوی، جذب این انجمن شدند. برخی از مراجع تقلید از فعالیت های انجمن حجتیه حمایت می کردند؛ اما رویکرد غیر سیاسی انجمن حجتیه مورد انتقاد امام خمینی (ره) بود. ▫️ شیخ محمود حلبی تحت تاثیر مکتب تفکیک بود و با رویکرد عرفانی - فلسفی امام خمینی مخالف بود. حلبی معتقد بود مبارزه با رژیم پهلوی بی‌فایده است و به جای آن بایست بر فعالیت‌های تبلیغی ضد بهائیت و حزب توده تأکید داشت. این رویکرد باعث شد انجمن با نهضت اسلامی امام خمینی همراهی نکند و از مرجعیت آیت‌الله العظمی خویی (ره) حمایت کند. ▫️ امام خمینی در ۲۱ تیر ۱۳۶۲، با اشاره به عملکرد انجمن، خواستار توقف فعالیت‌های انجمن شد. انجمن حجتیه نیز در ۵ مرداد ۱۳۶۲ با انتشار بیانیه‌ای، تعطیلی فعالیت‌های خود را اعلام کرد. ▫️ بعد از رحلت امام خمینی (ره) انجمن حجتیه فعالیت مجدد خود را آغاز کرد و در این دوره بیشتر به اختلافات شیعه و سنی دامن زده و رویکردی ضد تقریبی به خود گرفت؛ در عین حالی که به جدایی دین از سیاست تاکید داشت. بعد از شیخ محمود حلبی، حجه الاسلام والمسلمین «سید حسن افتخارزاده» مدیریت انجمن حجتیه را به عهده گرفت که ۲۶ دی ۱۴۰۳ شمسی از دنیا رفت. ▫️ بنابراین می توان انجمن حجتیه را یکی از جریان های مذهبی ضد انقلاب اسلامی و ضد تقریب و وحدت اسلامی دانست که با برخی از دفاتر مراجع تقلید در قم ارتباط داشته و اختلافات شیعه و سنی را پررنگ می کند. ✍️ به قلم: مهدی فرمانیان 💎 پایگاه خبری فرق و ادیان 🔰https://eitaa.com/SectsNews
🔸 یهودیت سیاسی و تمایل به قتل خداوند! 1️⃣ شاید بتوان گفت اوّلین صهیونیست یا اولین مثالِ یهودیت سیاسی بود. زیرا معتقد به خداوند، اما متنفّر از او بود؛ مطّلع از حقانیّت فرد مؤمن و دشمن او؛ توأمان آگاه به حقانیّت و دشمن حقانیّت. از سوی خداوند، قتل هابیل همچون نمادی به کار گرفته شد برای انتقال این حقیقت که قتل و فساد در زمین اگر از سوی اصحاب دین صورت گیرد، به فسادی فراگیر تبدیل می‌شود. خداوند بر همین اساس به بنی‌اسرائیل گفته بود که کُشتن یک نَفْس گویی کُشتن همهٔ نفوس است. (مائده : ٣٢) 2️⃣ نزد بنی‌اسرائیل، تدریجاً کُشتن کسانی که مخالفِ سوء‌استفاده از «حقیقت» برای «منفعت» بودند، سنّت شد و این سنّت شامل کُشتن انبیاء هم شد. انبیاء بنی‌اسرائیل (ع) خود اصلی‌ترین مخالفِ یا نژادپرستانه بودند و بسیاری از آن‌ها قربانیِ این مخالفت خود شدند. آن‌ها جلوهٔ مخالفت دین موسی (ع) با اعتقادِ نژادیِ در حال تکوین بودند. 3️⃣ مشخّصهٔ عمومی دیگر، یهودیت سیاسی است. یهودیان سیاست‌گرا، اسراف‌کنندگان در زمین‌اند، یعنی تمایل‌شان به بَهره‌کشی، از نیاز ناشی نمی‌شود، بلکه از تفکّرشان دربارهٔ نیازشان ناشی می‌شود؛ تفکری از نیاز که کلّ زمین و بشریّت را سوژهٔ خود می‌پندارد. آن‌ها تمایل سیری‌ناپذیرشان به بَهره‌کشی از زمین را با تمایلی غریب به تغییردادنِ سازوکارهای طبیعیِ موجود در زمین به‌پیش می‌برند. «آن‌ها گوش حیوانات را می‌بُرند و خلقت‌شان را تغییر می‌دهند.» (نساء : ۱۱۹)؛ همان که امروزه به آن می‌گویند! 4️⃣ این فسادْ، فساد در عالم طبیعی است، اما آن‌ها در عالم انسانی نیز سخت به فساد می‌پردازند؛ «یُهْلِکَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ» (بقره : ۲۰۵). و شاید نسل مهم‌تر است. آن‌ها به تعبیر کامو، کلمات را به فحشا می‌کشانند، به واژگان پیچش‌های شگرف می‌دهند و تفاسیر پیچیده‌ای بر روی نصوص صورت می‌دهند تا مراد خود را حاصل کنند: «يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ» (نساء : ۴۶)، در آیهٔ ۷۵ سورهٔ بقره این معنا آمده است که آن‌ها سخن خدا را می‌شنیدند و پس از تعقّل، آن را می‌کردند و از سرِ قصد چنین می‌کردند. 5️⃣ متون کلاسیک ، تا حدّی و شاید تا حدّ زیادی متأثر از این تمایل ویژه‌ی یهودانه است. یهودیان در جهان شمارِ اندکی دارند، اما در عرصهٔ علوم انسانی تکثّر و گستردگیِ آشکاری دارند و این تناقض عجیبی است. 6️⃣ بزرگ‌ترین مثالِ «فراموشیِ عامدانهٔ خداوند» است. صهیونیسم یا یهودیت سیاسی، نبرد با خداوند و بنابراین نبرد با امر اخلاقی و عادلانه، بر روی گسترهٔ کره زمین در طول تاریخی چندهزارساله است. در حال معرفتِ کامل به خداوند با او دشمنی و نسبت به او نفرت می‌ورزد و ربّ‌شان را از روی کینه و خشم صدا می‌زنند: «رَبَّنَا عَجِّلْ لَنَا قِطَّنَا» (ص : ۱۶). 7️⃣ هرکسی بر طینت خود می‌تند. صهیونیسم ارادهٔ شرآمیز درون خود را بازتولید می‌کند. لازم نیست ارادهٔ شرّ را داشته باشد یا آن را انتخاب کند، فعل او خودبه‌خود است. هم‌چون درنده‌ای که نااندیشیده می‌دَرَد و خزنده‌ای که غریزتاً نیش می‌زند. یهودیت سیاسی (یا به‌قول امروزی‌ها صهیونیسم) همهٔ شرّ روی زمین است، ابتدا و نهایت شرارت در تاریخ بشر از زمان تکبّر شیطان تاکنون. 8️⃣ یهودیت سیاسی تدریجاً در طول زمان از هر نظر تکامل یافت و فقط تکاملِ معطوف به تأسیس را کم داشت که آن هم پس از جنگ دوم جهانی (۱۹۴۷) محقّق شد. بعد از جنگ دوم، یهودیت سیاسی خود را نظراً و عملاً گسترد و نفوذش را به اوج رساند. اینک صهیونیسم یک شرّ (وسیع)، (خانه‌کرده در نظریه)، (ریشه‌یافته)، ، عامل در حوزهٔ ناخودآگاه و مجموعاً «بزرگترین شرّ تاریخ انسان» است. هیچ امر شرّی این ویژگی‌ها را ندارد. 9️⃣ سوگناک آن‌که متأسفانه شرّ مجسّم یا تمامیّت شرارت، قابل مذاکره و تعامل و تفاهم نیست. دربرابر آن، فقط یا معقول است. مبارزه با یهودیت سیاسی، برای ما انسان‌ها که دوست داریم در آرامش زندگی کنیم، تراژدی عقل یا سوگ دانایی است. اگر صهیونیسم نباشد، مثال شرّ یا شرِّ تمام، تصوّری بلاتصدیق است. ✍️ نویسنده: سیدجواد طاهایی 💎 پایگاه خبری فرق و ادیان 🔰https://eitaa.com/SectsNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸بازی شیطان از دعوت به کبیره تا سرگرم کردن انسان با مستحبات و واجبات معمولی 🎙آیت‌الله جوادی آملی ‌‌‌‌‌‌ 💎 پایگاه خبری فرق و ادیان 🔰https://eitaa.com/SectsNews
نقد آیت الله مصباح به انجمن حجتیه.pdf
854.3K
🔸نقد مرحوم علامه مصباح یزدی به انجمن حجتیه در سال 1363 💎 پایگاه خبری فرق و ادیان 🔰https://eitaa.com/SectsNews
🔸 یهود، قابلیت هدایت را از دست می‌دهد! / خبررسانی کنید! 1️⃣ بعد از این‌که خدای متعال با عبارتِ «ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا یَعْقِلُونَ» [مائده : ۵٨]، را تحقیر نمود، و با آوردن استفهام انکاری، که: «ای اهل کتاب آیا ما را سرزنش می‌کنید؟ جز این است که ما به خدا و آن‌چه به ما نازل شده و آن‌چه پیش از این نازل شده است، ایمان آورده‌ایم و شما بیشترین نافرمان هستید» [مائده : ۵٩]،‏ آنان را در موقعیّت ضعف و انفعال قرار داد، در خطابی دیگر از رسول مکرّمش می‌خواهد که خبری پُر فائده و خالی از کذب را به سمع یهودیان و همهٔ آنانی که در آینده ممکن است در دام یهود گرفتار شوند، برساند. 2️⃣ خبری که قطعاً برای گوش‌های شنوا مفید علم و یا باعث ظن و گمانی نزدیک به علم خواهد شد. برای این‌که حواسّ یهود متوجه کلام رسول خدا (ص) شود، و دقّت آنان برانگیخته گردد، و آنان را به عیب بزرگی که در آن غرق‌اند، متذکّر شود، دستور می‌دهد که در آغاز همانند آنان و طبق مرام آنان سخن گوید. 3️⃣ دستور خدای حکیم به نبیّ معظّم این است که در مواجهه با یهود و نصاری و به وقت اعلان خبر، از نوعی اسلوب گفتاری استفاده کند که گویا فرض آنان مبنی بر درست نبودنِ ایمان به خدا، ایمان به قرآن عزیز و کتاب‌های پیشین، صحیح است. و آن‌گاه با اعلانِ خبر، یهودیان را در هم شکسته، و آنان را به چالش بکشد. 4️⃣ آنان باید خبردار شوند که بد دانستنِ مؤمنان به جرم ایمان به خدا و قرآن عزیز، جدای از این‌که مصداق‌شناسیِ آنان را از امور بد، دچار آسیب جدّی ساخته است، حکایت از تنها به قاضی رفتن و نیز از خود راضی بودنِ آنان دارد. ▫️ و نیز باید خبردار شوند که پرداختن به عیب و نقص دیگران و در همان حال عدم توجه به عیب و نقص خود، تسهیل‌کنندهٔ گمراهی و ضلالت هر چه بیشتر آنان، از راه درست و صراط مستقیم خواهد بود. 5️⃣ از همین رو رسول خدا (ص) خطاب به آنان می‌فرماید: 👈 «قُلْ هَلْ أُنَبِّئُكُمْ بِشَرٍّ مِنْ ذَلِكَ مَثُوبَةً عِنْدَ اللَّهِ؟ [مائده : ۶٠]؛ بگو: آیا شما را از کسانی که کیفرشان [از مؤمنانی که به خیال خود از آنان عیب می‌گیرید و آنان را سزاوار عذاب می‌دانید!] نزد خدا بدتر است، خبر دهم؟» 6️⃣ آنگاه رسول خدا به چند نمونه از مشخصات آن اشرارِ از خدا بی‌خبر اشاره می‌کند: 👈1 - «مَنْ لَعَنَهُ اللَّهُ [مائده : ۶٠]؛ [آنان] کسانی [از گذشتگانِ خود شما] هستند که خدا لعنتشان کرده». 7️⃣ بدانید زمانی که لعن خدا بر کسی و بر قومی قرار گیرد، خواری و بی‌ارزشیِ آن فرد و آن قوم آشکار می‌شود. بعد از رحمت الهی است و فرد ملعون و یا قوم ملعون قابلیّت هدایت و رستگاری را از دست می‌دهند، لذا از خیر و نیکی دور می‌گردند. 8️⃣ آیا هیچ دقت کرده‌اید که چرا باب توبه به روی شما یهودیان بسته شده است و نمی‌توانید خودتان را از این رها سازید؟! و آیا هیچ اندیشیده‌اید که چرا توان مقابله با از شما سلب گردیده است؟! آیا نباید ریشهٔ آن را در لعن خدای قادر متعال بجویید؟! 9️⃣ قطعاً نفرین حضرت داوود (ع) که فرمود: اَللَّهُمَّ أَلْبِسْهُمُ اللَّعْنَةَ [مجمع البیان، ج٣، ص٣٩۶]؛ خدایا لباس لعنت بر آن‌ها بپوشان، را شنیده‌اید و از علت لعن نیاکان کافرتان در آیهٔ ٧٨ سورهٔ مائده مطلع شده‌اید!؟ پس چرا هم‌چنان بر طبل و از حدود الهی می‌کوبید؟! 🔟 اگرچه کریمهٔ: «ذَلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ» [مائده : ٧٨] در صدد شمارش تمامیِ طغیان‌گری‌ها و تعدّی‌های شما نیست، اما شما بگویید کدام معصیت، کدام ظلم، کدام جنایت، کدام زورگویی، کدام تبهکاری اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از گذشته تا الآن و یقیناً تا آیندهٔ دور در دنیا رخ داده و می‌دهد که دست در آن حضوری جدّی نداشته و ندارد؟!! ✍️ علی خلیل اسماعیل 💎 پایگاه خبری فرق و ادیان 🔰https://eitaa.com/SectsNews