گل گاو زبان 5
مقدار خوراک از جرم گل آن 25- 10 گرم و بهطور دمکرده و خیس کرده 50- 25 گرم است. از آب گیاه میتوان تا 120 گرم خورد.
روش تهیه عصاره گاوزبان
برگ تازه گاوزبان را گرفته در هاون مرمر نرم میکوبند و معادل خمس وزن برگ کوبیده شده آب اضافه مینمایند و با فشار از پارچه میگذرانند و با کاغذ صاف میکنند. این عصیر ملیّن خوبی است و تا 120 گرم میتوان مصرف کرد.
تهیه دمکرده گاوزبان
20- 10 گرم برگ یا گل خشک گل گاو زبان را در 1000 گرم آبجوش دم میکنند و صاف مینمایند، این دمکرده را صاف نمایند. برای عرق کردن، آرامش و لینت مزاج مفید است. اگر در دمکرده لیموترش اضافه شده و با نبات یا عسل هم شیرین شود، در آرامش اعصاب و نشاط تأثیر بیشتری دارد.
شربت مرکب گاوزبان
گل گاو زبان 100گرم، گل بنفشه 50گرم، بادرنجبویه 35گرم، گرد هلیله سیاه 35گرم، افتیمون 35گرم، ریشه بسفایج 35گرم، اسطوخودوس 35گرم، موارد فوق را نیمکوفته نموده با 9 لیتر گلاب بجوشانند تا 3 لیتر شود و پس از صاف کردن با 3 کیلوگرم شکر سرخ مخلوط کرده بجوشانند، تا قوام آید و هربار 50 گرم بنوشند. این شربت معرق و ملین خوبی است.
🍎 سالم💪و شاد😀باشیم🍏
صحت کده🌹
پل ارتباطی جهت سفارش در واتساپ، تلگرام و اینستا "صحت کده"
شماره گیری کد زیر رایگانه
*6655*1414#
آیدی مشاوره👇
╭─┅═ঊঈ✍📚ঊঈ═┅─╮ @Sehatkadeh_MR
╰─┅═ঊঈ🍎🍏ঊঈ═┅─╯
📲 09196919686
📲 091 96 91 96 86
🍎 سفارش محصولات صحت کده🍏
📲 09393099686
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت و کانال تلگرام، اینستا و ایتا "صحت کده" مراجعه کنید.
https://t.me/SehatKadeh
www.SehatKadeh.com
https://chat.whatsapp.com/IQGC2ACNCad26hNDjKolzF
ایتا
eitaa.com/SehatKadeh
#گل_گاو_زبان #گل_گاوزبان
سنبل الطیب 1
سنبل الطیب اشاره به فارسی «سنبل الطیب» و «علف گربه» و در کتب طب سنتی «سنبل هندی» و «سنبل الطیب» نام برده شده است. به فرانسوی
Valeriane officinale
و
Herbe aux chats
و به انگلیسی
Valerian و
All -heal
گفته میشود.
گیاهی است از خانواده
Valerianaceae
نام علمی آن
Valeriana officinalis L .
میباشد.
مشخصات گیاهی است علفی چندساله بلند و عمودی و بلندی آن تا 2 متر است. ساقه آن استوانهای دارای شیارهای عمیق و پرزدار است. برگهای آن متقابل و به برگچههای زیادی تقسیم میشود. هر برگ 11- 7 و گاهی بیشتر برگچه دارد. برگچهها بیضی نوکتیز با قاعده پهن و دندانهدار است.
گلها صورتی بهطور گروهی در انتهای ساقه گلدهنده در اواخر بهار ظاهر میشود.
از تمام اعضای گیاه اعم از اعضای هوایی و ریشه آن بوی مطبوعی متصاعد میشود که خیلی جالب و جاذب گربه است و گربهها در اطراف گیاه روی زمین میغلطند و احساس لذت میکنند. ریشههای گیاه به صورت افشان به ساقههای زیرزمینی آن متصل است و به هم پیچیده میباشد و همین ساقه زیرزمینی و ریشه گیاه است که در طب سنتی به عنوان دارو مصرف میشود.
سنبل الطیب وحشی و صحرایی را معمولا سنبل الطیب صغير می گویند، زیرا پس از کاشتن و پرورش دارای ارتفاع بیشتر و ساقههای بلندتری میشوند، ولی خواص طبی ریشه سنبل الطیب وحشی بیش از ریشه سنبل الطیب پرورشی است، به همین دلیل و به علت اینکه سنبل الطیب به حالت وحشی به قدر کافی و زیاد میروید اصولا پرورش و کاشتن سنبل الطیب معمول نیست. برداشت ریشه سنبل الطیب غالبا در بهار قبل از رویش ساقهها انجام میشود. معمولا ریشه از گیاهانی که سن آنها 3 سال باشد، برداشت میشود.
بیشتر از معمولا ساقههای زیرزمینی سنبل الطیب که پوشیده از ریشک است به قطعاتی به طول 5- 2 سانتیمتر که قطر ساقه زیرزمینی در حدود یک سانتیمتر است، در بازار عرضه میشود. رنگ ریشه سنبل الطیب پس از خشک شدن قهوهای تیره است، طعم آن تلخ، خوشبو و معطر میباشد.
نکته جالب این است که ساقه زیرزمینی و ریشه سنبل الطیب که تازه کنده میشود، دارای بو و عطر کمی میباشد ولی پس از خشک شدن عطر آن خیلی بیشتر میشود.
سابقا از ریشه گونههای مختلف سنبل الطیب عطری گرفته میشده که به نارد[294] معروف بوده است و در کتب طب سنتی نیز در بعضی مدارک نام نارد و ناردین برای ریشه سنبل الطیب ذکر شده است.
نارد گیاه دیگری از همین خانواده است که در این کتاب شرح آن با نام سنبل رومی آمده است.
سنبل الطیب معمولا در جنگلها و حاشیه جریانهای آب و یا کنار گودالها میروید.
در مناطق مختلف اروپا و آسیا در کشمیر هندوستان و در ایران بهطور خودرو دیده میشود.
در ایران این گیاه در بعضی مناطق شمال غربی دیده میشود.
ترکیبات شیمیایی
از نظر ترکیبات شیمیایی در سنبل الطیب وجود اسانس روغنی فرّار، گلوکوزید و تعدادی آلکالوئید گزارش شده است.
در ساقه زیرزمینی و ریشک های آن در حدود 0/83 درصد اسانس است. در ریشه تازه آن آلکالوئیدهای چاتینین 295]، والرین 296] و یک باز محلول در آب با فعالیت فیزیولوژیکی یافت میشود.
ریشههای تازه سنبل الطیب سه برابر بیشتر از خشک آن که در حرارت 40 درجه سانتیگراد خشک شده باشد، آثار دارویی دارد و اگر ریشه در 82 درجه سانتیگراد خشک شده باشد، به کلی مواد مؤثرش از دست میرود و خاصیت دارویی ندارد.
بررسی دیگری نشان میدهد که اسانس سنبل الطیب دارای بورنیل ایزووالریانات 297]، بورنیل فورمات 298]، بورنیل استات 299]، بورنیل بوتیرات 300]، کامفن، بورنئول 301]، پینن و به علاوه دارای دو آلکالوئید چاتینین و والریانین 302] و یک گلیکوزید و رزین بوده و علاوه بر آن دارای اسیدهای والریک اسید[303]، فورمیک اسید و استیک اسید میباشد.
ضمنا مقداری تانن، قند و سایر مواد و همچنین آلفا- متیل پیریل کتون 304] که ظاهرا مخدر است در آن وجود دارد [M .P .E .SE .A]
خواص کاربرد در چین و ژاپن از خیسانده ریشه سنبل الطیب در آب و یا از تنطور آن (خیسانده در الکل) به عنوان ضد اسپاسم، آرامبخش، مسکن و ضد هیجان و در برخی موارد نیز به عنوان تببر استفاده میشود [هوبوتر، ایچیمورا، و کاریونه- کیمورا].
🍎 سالم💪و شاد😀باشیم🍏
صحت کده🌹
پل ارتباطی جهت سفارش در واتساپ، تلگرام و اینستا "صحت کده"
شماره گیری کد زیر رایگانه
*6655*1414#
آیدی مشاوره👇
╭─┅═ঊঈ✍📚ঊঈ═┅─╮ @Sehatkadeh_MR
╰─┅═ঊঈ🍎🍏ঊঈ═┅─╯
📲 09196919686
📲 091 96 91 96 86
🍎 سفارش محصولات صحت کده🍏
📲 09393099686
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت و کانال تلگرام، اینستا و ایتا "صحت کده" مراجعه کنید.
https://t.me/SehatKadeh
www.SehatKadeh.com
https://chat.whatsapp.com/IQGC2ACNCad26hNDjKolzF
ایتا
eitaa.com/SehatKadeh
**سنبل الطیب2**
در برخی مناطق دیگر خاور دور از ریشه سنبل الطیب به عنوان محرک، بادشکن و ضد عفونی- کننده، ضد هیجان، ضد صرع، برای معالجه داء الرقص و برای رفع ناراحتیهای اعصاب در ارتباط با اختلالات دوران جنگ به کار میرود. طبق تجربیات یکی از اطبای معروف طب سنتی که رساله پزشکی او منتشر شده است، ریشه سنبل الطیب در موارد تکرر ادرار[305] اثر مفید دارد.
در هند و چین به تنهایی و با دود دادن برای تسکین التهاب مصرف میشود
[کرووست و پتلو، پتلو].
ریشه سنبل الطیب طبق نظر حکمای طب سنتی ایرانی از نظر طبیعت گرم و خشک است
از نظر خواص معتقدند که بازکننده انسداد و گرفتگیهای دماغی و معده و کبد و مقوی دماغ و دهانه معده و کبد سرد و گرم کننده آنها و درخشانکننده رنگ صورت و چهره و مقوی نیروی جنسی و نیروی ماسکه است.
ترشح ادرار را زیاد میکند و در باز کردن عادت ماهیانه مفید است.
سنگ مثانه را خرد میکند.
برای خوشبویی دهان و سرفههای رطوبی، تنگی نفس، درد سینه، خفقان، قی، استفراغ بلغمی، تحلیل نفخ و گازها، استسقا، یرقان، درد طحال، ورم های داخلی و بواسیر مفید است.
اگر با افسنطین خورده شود، اشتهاآور و مقوی معده است
اگر با آب سرد خورده شود، برای رفع آشفتگی و خفقان و نفخ معده نافع است.
اگر با آب گشنیز به چشم مالیده شود برای رفع قرمزی چشم و تقویت بینایی و رویانیدن مژهها و خشک کردن رطوبت ها مفید است.
یکی از اطبای قدیم به نام دکتر رضا، سنبل الطیب را برای دیابت غیر قندی بسیار مفید میداند و در این باره رسالهای نوشته است.
شیاف آن در مهبل و همچنین نشستن در دمکرده سنبل الطیب برای باز شدن عادت ماهیانه نافع است.
پاشیدن گرد آن برای التیام جراحت ها مفید است.
سنبل الطیب برای کلیه مضر است و از این نظر باید با کتیرا خورده شود. مقدار خوراک آن تا 5 گرم است.
تهیه گرد سنبل الطیب
ریشه سنبل الطیب را به مقدار مورد نظر گرفته خرد کرده و در گرمخانه 40 درجه سانتیگراد بخشکانند و نرم صلایه کنند و از الک سرپوشدار نمره 120 داروسازی رد کنند. این گرد از عوامل محرک و ضد تشنج است و مخصوصا در زنان اثر مفید دارد. مقدار خوراک آن 10- 1 گرم است که بهطور حب و یا مخلوط با مغز نان میخورند.
تهیه معجون سنبل الطیب: با گرد سنبل الطیب 1 گرم، گرد دارچین 32/ 0 گرم و به مقدار کافی عسل معجون سازند و 4 قسمت کرده به دفعات میل کنند. این معجون را تا 5 برابر اندازههای فوق میتوان خورد. وجود دارچین برای آن است که طعم سنبل الطیب را کاملا بپوشاند و ممکن است به جای دارچین نعنا یا رازیانه مخلوط نمود.
گرد مخلوط سنبل الطیب: 4 گرم گرد ریشه سنبل الطیب و 4 گرم گرد رازیانه را با 4 گرم قند ساییده مخلوط نمایند و چهار قسمت کنند و در عرض روز در چهار بار بخورند.
🍎 سالم💪و شاد😀باشیم🍏
صحت کده🌹
پل ارتباطی جهت سفارش در واتساپ، تلگرام و اینستا "صحت کده"
شماره گیری کد زیر رایگانه
*6655*1414#
آیدی مشاوره👇
╭─┅═ঊঈ✍📚ঊঈ═┅─╮ @Sehatkadeh_MR
╰─┅═ঊঈ🍎🍏ঊঈ═┅─╯
📲 09196919686
📲 091 96 91 96 86
🍎 سفارش محصولات صحت کده🍏
📲 09393099686
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت و کانال تلگرام، اینستا و ایتا "صحت کده" مراجعه کنید.
https://t.me/SehatKadeh
www.SehatKadeh.com
https://chat.whatsapp.com/IQGC2ACNCad26hNDjKolzF
ایتا
eitaa.com/SehatKadeh
سلام دوست عزیز 🌹
وقت بخیر 🌺
به زودی تمام راه های درمان انواع سرفه ها رو داخل کانال ارسال می کنید تا عمل به اون بهتر از قبل باشیم.
🍎 سالم💪و شاد😀باشیم🍏
صحت کده🌹
پل ارتباطی جهت سفارش در واتساپ، تلگرام و اینستا "صحت کده"
شماره گیری کد زیر رایگانه
*6655*1414#
آیدی مشاوره👇
╭─┅═ঊঈ✍📚ঊঈ═┅─╮ @Sehatkadeh_MR
╰─┅═ঊঈ🍎🍏ঊঈ═┅─╯
📲 09196919686
📲 091 96 91 96 86
🍎 سفارش محصولات صحت کده🍏
📲 09393099686
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت و کانال تلگرام، اینستا و ایتا "صحت کده" مراجعه کنید.
https://t.me/SehatKadeh
www.SehatKadeh.com
https://chat.whatsapp.com/IQGC2ACNCad26hNDjKolzF
ایتا
eitaa.com/SehatKadeh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
یلدای مهدوی(عج)
توسط: امين دانایی
صحت کده🌹
هدایت شده از آخرالزّمان
🌺درستنویسی و سازگاری نوشتار با گفتار
✍🏻روش ما در نوشتن واژهها، بر پایۀ درستنویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکتههای دیگر است. برای همین، «الله» را «الّاه» و «خوانندگان» را «خانندگان» و «صد» (۱۰۰) فارسی را «سد» -با س- مینویسیم، چنانکه «سده» را «سده» مینویسند.
🔴خانندگان گرامی، به دلیل کمبود وقت، از خاندن پیامها و پاسخگویی به پرسشها معذوریم.
✔️کانال آخرالزّمان در ایتا
@joinchatakheruzzaman
هدایت شده از آخرالزّمان
🔻صفحۀ 1 از 2
🔴نشانههای نزدیکشدن فرود عذاب بر شهرها و مردمانش
بنا بر آیههای قرآنی و روایتهای اسلامی خداوند هیچ گروهی را بیدلیل و برهان شکنجه (عذاب) یا نابود (هلاک) نمیکند. نخست برای آنان راهنمایانی، چون پیامبران، امامان و عالمان دین، میفرستد تا به راه راست راهنماییشان کنند، و سپس اگر نپذیرفتند و سرکشی کردند، آنان را گرفتار شکنجه یا نابودی میکند.
بیگمان در آخرالزّمان و پیش از ظهور امام مهدی-علیهالسّلام- مردمان گرفتارِ آزمایشهایی سخت و عذابهایی گوناگون میشوند. از برخی احادیث اسلامی بهره گرفته میشود که در آخرالزّمان شهر قم که برخی عالمان مروّج معارف قرآنی و احادیث اسلامی در آن میزیند، راهنمای شهرهای دیگر جهان سوی خداوند و دینش میشود و حجّت را بر مردم تمام میکند و اگر مردمان پذیرا نشوند که نخاهند شد، خداوند بر آنان عذاب یا هلاک را فرود میآورد.
اگر نگاهی به جوامع کنونی بیندازید، میبینید که در کنار افزایش ستم بر زیردستان و ناتوانان، اختلاسها و دزدیها و گرانکردن نرخها، دینگریزی در پیروان ادیان، بهویژه مسلمانان، روز به روز رو به فزونی است. در روایات اسلامی آمده است که مردم آخرالزّمان بدترین مردماناند، و عالمگریز میشوند و به خداوند آشکارا کفر میورزند، و در نوشتارهای زرتشتیان نیز پیشبینی شده است که جهان خاستار دین نباشد.
در اینجا شایسته است به دو آیه از قرآن کریم و یک روایت اشاره کنیم.
خداوند میفرماید: هیچ آبادیای نیست، مگر آنکه ما پیش از روز قیامت نابودگر یا شکنجهکنندۀ آن میباشیم، شکنجهای سخت؛ آن در کتاب نوشته شده بود.(۱)
بدان که مراد از «روز قیامت» در برخی آیات قرآنی و بسیاری از روایات اسلامی، روز قیام قائم-علیهالسّلام-، و مقصود از «کتاب» در اینجا همان لوح محفوظ است.
نیز خداوند فرموده است: و هر گاه بخاهیم آبادیای را نابود کنیم، خُشیدادهشدگانش را فراوان میکنیم؛ پس در آنجا از راه راست بیرون میروند، پس آن آبادی سزاوار گفتار (فرمان عذاب) شود و آنجا را نابود میکنیم، نابودکردنی.(۲)
ناگوارانه باید گفت که در قرآن متداول میان مسلمانان که در زمان عثمان خلیفۀ سوم مسلمانان گردآوری شد، این آیه نادرست علامتگذاری و قرائت شده است، و آن را این گونه میخانند و ترجمه میکنند: «وَ إِذَا أَرَدْنَا أَنْ نُهْلِكَ قَرْيَةً أَمَرْنَا مُتْرَفِيهَا فَفَسَقُوا فِيهَا فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِيرًا»؛ «و هر گاه بخاهیم آبادیای را نابود کنیم، به خُشیدادهشدگانش فرمان میدهیم؛ پس در آنجا از راه راست بیرون میروند، پس آن آبادی سزاوار گفتار (فرمان عذاب) شود و آنجا را نابود میکنیم، نابودکردنی. نویسنده هر گاه این آیه را با قرائت «أَمَرنا» میخاندم سرگردان میشدم که خداوند در این آیه خُشیدادهشدگان آنجا را به چه چیزی فرمان میدهد، در حالی که در آیه فرمانی نمییابیم تا آنکه روزی با سخنی ارزشمند از ابو جعفر امام باقر-علیهالسّلام- رو به رو شدم که در بارۀ آیۀ «وَ إِذَا أَرَدْنَا أَنْ نُهْلِكَ قَرْيَةً أَمَّرْنَا مُتْرَفِيهَا...» فرمود «أَمَّرْنا» قرائتش با تشدید میم و فتحه به معنای «کَثَّرْنا» (فراوان میکنیم) است، نه با تخفیف میم به گونۀ «أَمَرْنا» به معنای «فرمان میدهیم»!(۳)
بیگمان مراد از فراوانشدن خُشیدادهشدگان در آیۀ شریفۀ فراوانی مالداران در آخرالزّمان و در زمانی نزدیک به ظهور امام مهدی-علیهالسّلام-است که به آن «ساعت» گفته میشود؛ چنان که در روایتی از عَمْرو ابن تَغْلِب آمده است که رسول خدا-صلّیالّاهعلیه[وآله]وسلّم- فرمود: بیگمان از پیشدرآمدهای ساعت آن است که مال پخش و فراوان شود... .(۴)
گفتنی است، اگر اکنون نگاهی به فراوانی خُدروهای لوکس خارجی و پنتهاوسهای متری ۴۰۰ میلیون تومانی و دیگر خانههای با شکوه و کالاهای گرانبها در همین کلانشهر تهران بیندازید که بانکداران و پولدارها و قدرتمندان سوارشوندگان و ساکنان و دارندگان آنها هستند، آشکارا درمییابید که خُشیدادهشدگان بیرونرونده از راه راست شمارشان فزونی یافته است، و این نعمتها و خُشیهای دنیایی نقمتها و عذابهای دنیایی و آخرتی را در پی دارند و خبر از نزول عذاب در آیندهای نزدیک میدهند.
نیز شایان یادآوری است، در این وضعیّت آخرالزّمانی که مردمان بسیاری از کشورها، مانند یمن، مصر، سوریه، عراق، ایران، افغانستان و پاکستان در فقر و ناخُشی به سر میبرند، برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر با آن مخارج هنگفت و سر و صداها و بریز و بپاشهایش، خبر از ویرانیهایی دهشتناک و رویدادهایی خطرناک در شهرها و کشورهای حاشیۀ خلیج فارس، مانند عراق، کویت، بحرین، قطر، امارات متّحدۀ عربی، عُمان، عربستان و ایران میدهد، چنانکه امام علی-علیهالسّلام- برای سرزمینهای کنار خلیج فارس درگیریهای بزرگی را پیشبینی فرموده است؟!!!
هدایت شده از آخرالزّمان
🔻صفحۀ 2 از 2
همچنین امیر مؤمنان علی-علیهالسّلام-، در بیان نشانههای قیام قائم-علیهالسّلام-، فرمود: ... مردم به کفر بازمیگردند. پس در آن هنگام، خداوند ویرانکردن شهرها و سرزمینها را میآغازد... .(۵)
چنانکه میبینید، شرق و غرب و شمال و جنوب جهان، سرزمینهای مسلمانان و مسیحیان و یهودیان و بوداییان و کمونیستها و ... روز به روز در حال پُرشدن از نافرمانیها و کفر به خداوند، چون بیخدایی، کشتار، ستم بر ناتوانان، ربا، دروغ، لختیگری، هرزگی، زناکاری، شرابنوشی، رقص، موسیقی، قمار، شطرنج و دیگر ولنگاریها و گناهان، میباشند، به گونهای که بشر میپندارد جهان آزاد رها شده است و برای آن خدایی و حسابرسی و داوری نیست. بنا بر این، با شروع ویرانیها در سوریه و عراق و یمن و افغانستان، اکنون شاهد تداوم این ویرانیها و گسترش آنها به دیگر سرزمینها و کشورهای جهان، مانند اکراین، هستیم، و بیگمان در آیندهای نزدیک شاهد ویرانیهایی فراگیر در شهرها و سرزمینهای این کرۀ آبیخاکی با بلاهای طبیعی و ساختگی گوناگون، مانند زلزله و سیل و طوفان و آتش و جنگ، خاهیم بود!
————————————————
۱. قرآن کریم، سورۀ اسراء، آیۀ ۵۸؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. گفتنی است، نویسنده این افتخار را دارد که برای نخستین بار در تاریخ ترجمۀ قرآن کریم، آیه را بر پایۀ قرائت امام باقر-علیهالسّلام- درست ترجمه کرده است، و نیز برای واژۀ «مُتْرَفیها» به معنای «مُتِنَعِّمِیها» ترجمۀ «خُشیدادهشدگانش» را برگزید!
۲. قرآن کریم، سورۀ اسراء، آیۀ ۱۶؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۳. بنگرید: التفسیر، عیّاشی، ج ۳، ص ۴۱، ح ۲۴۷۸.
۴. السنن الکبری، ج ۶، ص ۸، ح ۶۰۰۵، ک البیوع.
۵. إلزام الناصب، ج ۲، ص ۳-۱۷۲، خطبة البیان ۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
ایران-قم-سیّد سلیمان مدنی تنکابنی-جمعه ۲ دی ۱۴۰۱
📚گزیدههایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی
✍🏻روش ما در نوشتن واژهها، بر پایۀ درستنویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکتههای دیگر است.
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman
هدایت شده از آخرالزّمان
🌺توجّه: عبارت و روایت زیر را امروز بر گفتار دیشب افزودیم👇👇👇
بیگمان مراد از فراوانشدن خُشیدادهشدگان در آیۀ شریفۀ فراوانی مالداران در آخرالزّمان و در زمانی نزدیک به ظهور امام مهدی-علیهالسّلام-است که به آن «ساعت» گفته میشود؛ چنان که در روایتی از عَمْرو ابن تَغْلِب آمده است که رسول خدا-صلّیالّاهعلیه[وآله]وسلّم- فرمود: بیگمان از پیشدرآمدهای ساعت آن است که مال پخش و فراوان شود... .(۴)
۴. السنن الکبری، ج ۶، ص ۸، ح ۶۰۰۵، ک البیوع.
🍎 صحت کده🌹
**سنبل الطیب2** در برخی مناطق دیگر خاور دور از ریشه سنبل الطیب به عنوان محرک، بادشکن و ضد عفونی- کن
سنبل الطیب 3
دمکرده سنبل الطیب
10 گرم ریشه سنبل الطیب را در هزار گرم آب جوش دم کرده و صاف نمایند. این دمکرده ضد تشنج است و مریض به جای آب و مشروب، میتواند مرتبا از آن بخورد. البته طعم و بوی چندان مطبوعی ندارد.
تنطور سنبل الطیب
ریشه سنبل الطیب یک واحد و الکل 60 درجه 5 واحد.
سنبل الطیب را خرد کرده مدت 10 روز در الکل بخیسانند و بعد صاف کنند و حفظ نمایند. مقدار خوراک آن از 30- 2 گرم است که در یک پوسیون ممکن است خورده شود.
عصاره الکلی سنبل الطیب
ریشه سنبل الطیب 1 واحد، الکل 60 درجه 5 واحد.
سنبل الطیب را خرد کرده در ظرف مخصوص داروسازی برای عصاره، ریخته با قدری الکل خیس میکنند و درب ظرف را بسته مدت 12 ساعت بگذارند بماند، سپس بقیه الکل را بریزند و بعد صاف کرده و صافشده را برای گرفتن الکل آن تقطیر کنند و فرآورده حاصل را در حمام ماریه تبخیر کنند، تا در حد عصاره غلیظ قوام آید. مقدار خوراک از این عصاره که ضد تشنج است از 2- 1 گرم است که معمولا بهطور حب میخورند.
شربت سنبل الطیب
عصاره سنبل الطیب 4 واحد، عرق سنبل الطیب 100 واحد، قند سفید 180 واحد. عصاره را در عرق حل کنند و در حمام ماریه در ظرف دربداری قند را در محلول ریخته و حل نمایند. این شربت محرک و ضد تشنج است.
مقدار خوراک آن از 20- 2 گرم است که بتدریج با قاشق کوچک بخورند و از داروهای مخصوص هیستری و هیجانات عصبی است.
عرق سنبل الطیب
سنبل الطیب به مقدار مورد نظر و مقدار کافی آب.
سنبل الطیب را خرد کرده مدت 12 ساعت در آب بخیسانند بعد تقطیر کنند تا از هر واحد سنبل الطیب که مصرف شده 4 واحد مقطر به دست آید و برای گرفتن اسانس مایع تقطیرشده را در قابلمهای جمع نمایند. این عرق را به عنوان ماده مؤثر در پوسیون های ضدتشنج مصرف کنند.
اسانس سنبل الطیب
اسانس سنبل الطیب را برای رفع بیحسی و اغمای ناشی از تبهای شدید و همچنین در هیستری و آسم مصرف مینمایند و بسیار مؤثر است.
مقدار خوراک آن 2- 1 قطره است که روی حبه قند چکانیده میخورند و یا از 0/3 - 0/2 گرم در یک پوسیون روغنی مخلوط کرده هر نیم ساعت یک قاشق کوچک میخورند.
🍎 سالم💪و شاد😀باشیم🍏
صحت کده🌹
پل ارتباطی جهت سفارش در واتساپ، تلگرام و اینستا "صحت کده"
شماره گیری کد زیر رایگانه
*6655*1414#
آیدی مشاوره👇
╭─┅═ঊঈ✍📚ঊঈ═┅─╮ @Sehatkadeh_MR
╰─┅═ঊঈ🍎🍏ঊঈ═┅─╯
📲 09196919686
📲 091 96 91 96 86
🍎 سفارش محصولات صحت کده🍏
📲 09393099686
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت و کانال تلگرام، اینستا و ایتا "صحت کده" مراجعه کنید.
https://t.me/SehatKadeh
www.SehatKadeh.com
https://chat.whatsapp.com/IQGC2ACNCad26hNDjKolzF
ایتا
eitaa.com/SehatKadeh
هدایت شده از آخرالزّمان
🔻صفحۀ 1 از 2
🔴نشانههای نزدیکشدن فرود عذاب بر شهرها و مردمانش
بنا بر آیههای قرآنی و روایتهای اسلامی خداوند هیچ گروهی را بیدلیل و برهان شکنجه (عذاب) یا نابود (هلاک) نمیکند. نخست برای آنان راهنمایانی، چون پیامبران، امامان و عالمان دین، میفرستد تا به راه راست راهنماییشان کنند، و سپس اگر نپذیرفتند و سرکشی کردند، آنان را گرفتار شکنجه یا نابودی میکند.
بیگمان در آخرالزّمان و پیش از ظهور امام مهدی-علیهالسّلام- مردمان گرفتارِ آزمایشهایی سخت و عذابهایی گوناگون میشوند. از برخی احادیث اسلامی بهره گرفته میشود که در آخرالزّمان شهر قم که برخی عالمان مروّج معارف قرآنی و احادیث اسلامی در آن میزیند، راهنمای شهرهای دیگر جهان سوی خداوند و دینش میشود و حجّت را بر مردم تمام میکند و اگر مردمان پذیرا نشوند که نخاهند شد، خداوند بر آنان عذاب یا هلاک را فرود میآورد.
اگر نگاهی به جوامع کنونی بیندازید، میبینید که در کنار افزایش ستم بر زیردستان و ناتوانان، اختلاسها و دزدیها و گرانکردن نرخها، دینگریزی در پیروان ادیان، بهویژه مسلمانان، روز به روز رو به فزونی است. در روایات اسلامی آمده است که مردم آخرالزّمان بدترین مردماناند، و عالمگریز میشوند و به خداوند آشکارا کفر میورزند، و در نوشتارهای زرتشتیان نیز پیشبینی شده است که جهان خاستار دین نباشد.
در اینجا شایسته است به دو آیه از قرآن کریم و یک روایت اشاره کنیم.
خداوند میفرماید: هیچ آبادیای نیست، مگر آنکه ما پیش از روز قیامت نابودگر یا شکنجهکنندۀ آن میباشیم، شکنجهای سخت؛ آن در کتاب نوشته شده بود.(۱)
بدان که مراد از «روز قیامت» در برخی آیات قرآنی و بسیاری از روایات اسلامی، روز قیام قائم-علیهالسّلام-، و مقصود از «کتاب» در اینجا همان لوح محفوظ است.
نیز خداوند فرموده است: و هر گاه بخاهیم آبادیای را نابود کنیم، خُشیدادهشدگانش را فراوان میکنیم؛ پس در آنجا از راه راست بیرون میروند، پس آن آبادی سزاوار گفتار (فرمان عذاب) شود و آنجا را نابود میکنیم، نابودکردنی.(۲)
ناگوارانه باید گفت که در قرآن متداول میان مسلمانان که در زمان عثمان خلیفۀ سوم مسلمانان گردآوری شد، این آیه نادرست علامتگذاری و قرائت شده است، و آن را این گونه میخانند و ترجمه میکنند: «وَ إِذَا أَرَدْنَا أَنْ نُهْلِكَ قَرْيَةً أَمَرْنَا مُتْرَفِيهَا فَفَسَقُوا فِيهَا فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِيرًا»؛ «و هر گاه بخاهیم آبادیای را نابود کنیم، به خُشیدادهشدگانش فرمان میدهیم؛ پس در آنجا از راه راست بیرون میروند، پس آن آبادی سزاوار گفتار (فرمان عذاب) شود و آنجا را نابود میکنیم، نابودکردنی. نویسنده هر گاه این آیه را با قرائت «أَمَرنا» میخاندم سرگردان میشدم که خداوند در این آیه خُشیدادهشدگان آنجا را به چه چیزی فرمان میدهد، در حالی که در آیه فرمانی نمییابیم تا آنکه روزی با سخنی ارزشمند از ابو جعفر امام باقر-علیهالسّلام- رو به رو شدم که در بارۀ آیۀ «وَ إِذَا أَرَدْنَا أَنْ نُهْلِكَ قَرْيَةً أَمَّرْنَا مُتْرَفِيهَا...» فرمود «أَمَّرْنا» قرائتش با تشدید میم و فتحه به معنای «کَثَّرْنا» (فراوان میکنیم) است، نه با تخفیف میم به گونۀ «أَمَرْنا» به معنای «فرمان میدهیم»!(۳)
بیگمان مراد از فراوانشدن خُشیدادهشدگان در آیۀ شریفۀ فراوانی مالداران در آخرالزّمان و در زمانی نزدیک به ظهور امام مهدی-علیهالسّلام-است که به آن «ساعت» گفته میشود؛ چنان که در روایتی از عَمْرو ابن تَغْلِب آمده است که رسول خدا-صلّیالّاهعلیه[وآله]وسلّم- فرمود: بیگمان از پیشدرآمدهای ساعت آن است که مال پخش و فراوان شود... .(۴)
گفتنی است، اگر اکنون نگاهی به فراوانی خُدروهای لوکس خارجی و پنتهاوسهای متری ۴۰۰ میلیون تومانی و دیگر خانههای با شکوه و کالاهای گرانبها در همین کلانشهر تهران بیندازید که بانکداران و پولدارها و قدرتمندان سوارشوندگان و ساکنان و دارندگان آنها هستند، آشکارا درمییابید که خُشیدادهشدگان بیرونرونده از راه راست شمارشان فزونی یافته است، و این نعمتها و خُشیهای دنیایی نقمتها و عذابهای دنیایی و آخرتی را در پی دارند و خبر از نزول عذاب در آیندهای نزدیک میدهند.
نیز شایان یادآوری است، در این وضعیّت آخرالزّمانی که مردمان بسیاری از کشورها، مانند یمن، مصر، سوریه، عراق، ایران، افغانستان و پاکستان در فقر و ناخُشی به سر میبرند، برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر با آن مخارج هنگفت و سر و صداها و بریز و بپاشهایش، خبر از ویرانیهایی دهشتناک و رویدادهایی خطرناک در شهرها و کشورهای حاشیۀ خلیج فارس، مانند عراق، کویت، بحرین، قطر، امارات متّحدۀ عربی، عُمان، عربستان و ایران میدهد، چنانکه امام علی-علیهالسّلام- برای سرزمینهای کنار خلیج فارس درگیریهای بزرگی را پیشبینی فرموده است؟!!!
هدایت شده از آخرالزّمان
🔻صفحۀ 2 از 2
همچنین امیر مؤمنان علی-علیهالسّلام-، در بیان نشانههای قیام قائم-علیهالسّلام-، فرمود: ... مردم به کفر بازمیگردند. پس در آن هنگام، خداوند ویرانکردن شهرها و سرزمینها را میآغازد... .(۵)
چنانکه میبینید، شرق و غرب و شمال و جنوب جهان، سرزمینهای مسلمانان و مسیحیان و یهودیان و بوداییان و کمونیستها و ... روز به روز در حال پُرشدن از نافرمانیها و کفر به خداوند، چون بیخدایی، کشتار، ستم بر ناتوانان، ربا، دروغ، لختیگری، هرزگی، زناکاری، شرابنوشی، رقص، موسیقی، قمار، شطرنج و دیگر ولنگاریها و گناهان، میباشند، به گونهای که بشر میپندارد جهان آزاد رها شده است و برای آن خدایی و حسابرسی و داوری نیست. بنا بر این، با شروع ویرانیها در سوریه و عراق و یمن و افغانستان، اکنون شاهد تداوم این ویرانیها و گسترش آنها به دیگر سرزمینها و کشورهای جهان، مانند اکراین، هستیم، و بیگمان در آیندهای نزدیک شاهد ویرانیهایی فراگیر در شهرها و سرزمینهای این کرۀ آبیخاکی با بلاهای طبیعی و ساختگی گوناگون، مانند زلزله و سیل و طوفان و آتش و جنگ، خاهیم بود!
————————————————
۱. قرآن کریم، سورۀ اسراء، آیۀ ۵۸؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. گفتنی است، نویسنده این افتخار را دارد که برای نخستین بار در تاریخ ترجمۀ قرآن کریم، آیه را بر پایۀ قرائت امام باقر-علیهالسّلام- درست ترجمه کرده است، و نیز برای واژۀ «مُتْرَفیها» به معنای «مُتِنَعِّمِیها» ترجمۀ «خُشیدادهشدگانش» را برگزید!
۲. قرآن کریم، سورۀ اسراء، آیۀ ۱۶؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
۳. بنگرید: التفسیر، عیّاشی، ج ۳، ص ۴۱، ح ۲۴۷۸.
۴. السنن الکبری، ج ۶، ص ۸، ح ۶۰۰۵، ک البیوع.
۵. إلزام الناصب، ج ۲، ص ۳-۱۷۲، خطبة البیان ۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی.
ایران-قم-سیّد سلیمان مدنی تنکابنی-جمعه ۲ دی ۱۴۰۱
📚گزیدههایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی
✍🏻روش ما در نوشتن واژهها، بر پایۀ درستنویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکتههای دیگر است.
✔️کانال آخرالزّمان
@joinchatakheruzzaman