eitaa logo
■ توحید تشیع ■
10.8هزار دنبال‌کننده
838 عکس
206 ویدیو
17 فایل
آثار چندرسانه‌ای از اساتید معظم اخلاق به‌ویژه عالِم فرزانه آیت‌الله استاد مؤیدی حفظه‌الله از شاگردان مرحوم آیت‌الله پهلوانی سعادت‌پرور ‎ادمین و تبادل: @ST_A01 ‎نقشه کانال: eitaa.com/ShiaTowhid/7 گفت‌وگوهای معنوی: eitaa.com/joinchat/753140449Cbf6aca715d
مشاهده در ایتا
دانلود
اربعین زیارت عاشورا و چگونگی برگزاری آن • یکم؛ در این اربعین، بهتر است زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام خوانده شود. البته طبق روایتی از حضرت امام هادی علیه‌السلام، می‌توان تنها به تکرار صدباره عبارت «اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً» در فراز لعن و عبارت «اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ» (طبق نسخه مرحوم آیت‌الله قاضی) در فراز سلام، اکتفا نمود. • دوم؛ در این اربعین و در قرائت‌های روزانه زیارت عاشورا، باید به مقام نوری حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام توجه شود. اصلِ این توجه بسیار اهمیت دارد؛ گاهی حتی با یک «یا حسین» نیز این توجه ایجاد شده و کارها می‌کند! • سوم؛ بهتر است زیارت عاشورا در روز عاشورا در یک جلسه و زیر آسمان خوانده شود. نیز تکرار صدباره فراز لعن به‌صورت کامل و از «اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ…» تا «اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً» و فراز سلام نیز از «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ…» تا «وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ» باشد. اگر این امر ممکن نیست، دست‌کم به‌صورت مختصر به‌جا آورده شود. • چهارم؛ در بین نسخه‌های زیارت عاشورا، نسخه‌ای که مرحوم آیت‌الله سعادت‌پرور در کتاب «ثمرات حیات» (جلد سوم) به نقل از مرحوم آیت‌الله قاضی ذکر فرموده‌اند، معتبرتر است. هر چند نسخه‌ای نیز که مرحوم حاج‌شیخ‌عباس قمی در مفاتیح‌الجنان آورده‌اند، دارای اعتبار است. نباید تفاوت‌های جزئی سبب توقف شود. چنانکه گذشت، اصل و مهم، توجه به مقام نوری حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام است. • پنجم؛ طبق نقل مرحوم آیت‌الله سعادت‌پرور و بنا بر سفارش بزرگان، بهتر است صبح‌هنگام، زیارت عاشورا را تا ابتدای فراز لعن خوانده و لعن‌ها و سلام‌ها را در طی مدت روز تکرار کرد. این‌چنین و در طول روز، توجهی پیوسته به مقام نوری سیدالشهدا علیه‌السلام جاری خواهد بود. • ششم؛ لعن‌ها و سلام‌ها را حتی می‌توان در رفت‌وآمدها و مانند آن تکرار کرد. هر چند بهتر است در شرایطی تکرار شوند که اسباب توجه فراهم است. • هفتم؛ اصل این اربعین از روز عاشورا آغاز شده و در اربعین حسینی علیه‌السلام به پایان می‌رسد. اما اگر فرصت روز عاشورا برای شروع اربعین از دست رفت، از هر روز که آغاز شد، چهل روز ادامه یابد. • هشتم؛ در روزهای میانی این اربعین، اگر یک یا چند روز فراموش شد، پس از روز آخر، به همان تعداد ادامه داده شود تا قرائت چهل روزه زیارت عاشورا تکمیل گردد. • نُهم؛ دو رکعت نمازِ زیارت، پس از قرائت زیارت عاشورا مورد سفارش است. اگر پس از نماز نیز زیارت علقمه خوانده شود، بسیار شایسته است. • دهم؛ بانوان محترم، در ایامی که عذر شرعی دارند، فقط امکان به‌جا آوردن نماز زیارت را ندارند؛ در این مدت زیارت عاشورا را قرائت کنند. • یازدهم؛ اگر در مدت این چهل روز، شخص به‌صورت غیرعامدانه گناهی مرتکب شود، سزاوار نیست اربعین را رها کند. بلکه بهتر است آن را به پایان رسانیده و اربعینی دیگر را با پاکی و طهارت برگزار کند. • دوازدهم؛ خطاب سلام در «وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ» حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام است؛ فراز سلام، شهدای کربلا را مورد خطاب قرار می‌دهد. • سیزدهم؛ حقیقت لعن، درخواست محرومیت از رحمت رحمانی الهی از خداوند است که با بروز آن، قدرت ستم‌کاری از آنان سلب می‌شود. لعن، رذائل اخلاقی گوینده آن را نیز از بین می‌برد. • چهاردهم؛ بهتر است در این مدت بر فرستادنِ بسیار صلوات اهتمام ورزید. برگرفته از نکات بیان‌شده در جلسات وعظ اساتید محترم اخلاق، آیت‌الله ، حجج‌اسلام آقایان ، و (حفظهم‌الله‌تعالی) 👈 متن زیارت عاشورا | نسخه آیت‌الله سید علی قاضی ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«تــوحــیــد تــشــیّــع» ● @ShiaTowhid
متن زیارت عاشورا | نسخه مرحوم آیت‌الله قاضی رحِمه‌الله‌تعالی؛ برگرفته از کتاب «ثمرات حیات» (مرحوم آیت‌الله سعادت‌پرور)، جلد سوم، صفحه ۱۰۲. 👈 توصیه‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد مؤیدی درباره چلّه (اربعین) زیارت عاشورا ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«تــوحــیــد تــشــیّــع» ● @ShiaTowhid
«چلّه (اربعین) زیارت عاشورا» 👈 متن زیارت عاشورا | نسخه آیت‌الله سید علی قاضی 👈 توصیه‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد مؤیدی درباره چلّه (اربعین) زیارت عاشورا ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«تــوحــیــد تــشــیّــع» ● @ShiaTowhid
«همّت عاشورایی» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد همّت کسانی که قصد طریق الی الله را دارند، باید مانند همّت عاشورایی یاران سیدالشهدا علیه‌السلام، بلند باشد. تا آن‌جا که بر همه تطمیع‌ها (مانند ظواهر دنیوی و شهوات) و تهدیدها (مانند انواع محرومیت‌ها و سرزنش‌ها) که از سوی ابلیس، نفس و دنیا به‌سوی انسان می‌آید، غلبه کنند! ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«تــوحــیــد تــشــیّــع» ● @ShiaTowhidتلگراماینستگرامآپارات
«جهان‌بینی توحیدی شهید بابایی» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد وی با همه آن که در رتبه بالای اجتماعی قرار داشت (خلبانی، تحصیل در امریکا، فرماندهی، شایستگی پاداش‌های مادی)، به دنیا بی‌توجه بود. اگر از او تعریف می‌کردند و او را می‌ستودند، غضبناک می‌شد و اعتراض می‌کرد. او در ایام آخر عمر خود، هرگز به گوشت لب نمی‌زد و همیشه به خوردن نان و پنیر و سبزی اکتفا می‌نمود؛ حتی اگر بر سر سفره‌های رنگارنگ حاضر می‌شد! او که حقیقت را یافته بود، حتی به این که در ایام آغازین ازدواج برای تفریح کردن، مسافت‌های طولانی را می‌پیمود و مقصد نهایی آرامش و حقیقت کمال را در تفریحات دنیوی جست‌وجو می‌کرد، بسیار حسرت می‌خورد. حال چگونه است ما که از شاگردان امام صادق علیه‌السلام و از ریزه‌خواران حضرت ولی عصر علیه‌السلام هستیم، این‌چنین دل به دنیا بسته‌ایم؟! ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«تــوحــیــد تــشــیّــع» ● @ShiaTowhidتلگرام | اینستگرام | آپارات
«بیایید خانواده شهدا را روی سرمان بگذاریم!» به مناسبت سال‌روز شهادت محسن حججی امروز بسیاری از فرزندان شهدای مدافع حرم، تنهاییِ یتیمی را هر روز و هر دم حس می‌کنند. آنان می‌توانستند مثل فرزندان ما، در آغوش «بابا»ی خود طعم آرامش را بچشند. اما دفاع از پرچم برافراشته شیعه و حتی جان دادن پای آن، امری مهم‌تر از هر مهم دیگری بود. هر چند شهدا در این انتخاب سخت، سرفراز شدند، اما این بدان معنا نیست که دیگر دغدغه فرزندان و خانواده خود را ندارد. اتفاقاً برعکس! شهدا به کسی که پیگیر آسایش زندگی خانواده‌شان باشد، قطعاً توجه و محبت می‌کنند. در میان این دلتنگی‌ها، خانواده شهدای فاطمیون و زینبیون (مدافعان افغانستانی و پاکستانی) غربت بیش‌تری دارند. آنان در ایران، غریب‌اند و در تنهایی زندگی می‌کنند. نیز به‌دلیل وجود خطرات و تهدیدات جانی از سوی دشمنان جریان مقاومت در کشورشان، امکان بازگشت به میهن خود را از دست داده‌اند. هر یک از ما می‌تواند، به میزان توانایی مالی و غیرمالی، با تشکیل یک گروه چندنفره، یک یا چند خانواده شهید را مورد رسیدگی و تفقّد همیشگی قرار داده و با تأمین مایحتاج زندگی، دید و بازدید، رفع دلتنگی‌های عاطفی و در نهایت، ایجاد حس اُنس و اُلفت با آنان، در برقراری آسایش و آرامش در زندگی ایشان سهیم باشیم. همچون مولا امیرمؤمنان علی علیه‌السلام که لقمه در دهان یتیمان نهاده و کودکانه با آنان بازی می‌فرمود. صاحبان تجربه، از تحوّل در زندگی مادی و معنوی می‌گویند. زیرا شهدا از حیات الهی برخوردار و در محضر پروردگارند و ارتباط باطنی با ایشان سبب رفاقت و بعد، به شفاعت آنان منتهی می‌گردد. ‎توحید تشیع