فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک درس اخلاق واقعی ...
هر چند این پست شاید در ظاهر با فضای محتوایی «توحید تشیع» مرتبط نباشد، اما در واقع، تجسم تعالیم قرآنی و معانی بسیاری از مناجاتهاست.
او دو پسر از دست داده؛ پدران میفهمند که او چه میکِشد! او از غم فرزندانش متأثر است؛ اما تأثر بالاتر او بهخاطر غبطه او به نورانیّت دیگر رزمندههاست. خدایش بیامرزد؛ اما شاید او نمیدانست که دهها سال بعد، گفتارش دلهای بسیاری را زنده به رحمت خدا، تازه به لطف الهی و شاداب به ایمان خواهد کرد.
شما هم دلهای دیگران را زنده کنید ...
——————
با «توحید تشیّع» همراه باشید؛
@ShiaTowhid
تلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر
ـ #مناسبتی
■ توحید تشیع ■
◆ بخش دوم #فهرست ویدیوکلیپهای #رمضانیه ۱۴۰۱ حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی شانزده؛ «عبودیت در
#اطلاعیه
بازه زمانی #پویش_همدلی و #کمک_مؤمنانه به پایان رسیده است. لطفا از واریز هر مقدار مبلغی بدون اطلاع قبلی به ادمین (@ST_A01) جداً خودداری فرمایید. مبالغی که پس از زمان انتشار این اطلاعیه واریز شوند، در امور خیر دیگر (حمایتی، فرهنگی و ...) هزینه خواهد شد.
■ توحید تشیع ■
◆ بخش اول #فهرست ویدیوکلیپهای #رمضانیه ۱۴۰۱ حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی یک؛ «مُلک و ملکوت ا
#فهرست ویدیوکلیپهای #رمضانیه 1401؛
گزیدههایی از مواعظ اخلاقیــتهذیبی
حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی
در شرح دعای شریف مکارمالأخلاق
(از صحیفه مبارکه سجادیه علیهالسلام)
از ابتدا تا امروز ...
eitaa.com/ShiaTowhid/1260
■ توحید تشیع ■
استاد #مؤیدی شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه ششم | 14 آذرماه 1400 ~ 22 دقیقه | 6.5 مگابایت ـــــــــــ
11_Makarem06-00540303.11511428_کفایتگری خدا در امور.mp3
4.44M
یازدهم؛
«کفایتگری خدا در امور»
حجتالاسلاموالمسلمین
استاد #مؤیدی
رمضانیه 1401
برگرفته از سلسلهجلسات
شرح دعای مکارمالأخلاق
جلسه ششم | دقیقه یکم
~ 4 دقیقه | 4 مگابایت
نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1330
——————
با «توحید تشیّع» همراه باشید؛
@ShiaTowhid
تلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر
ـ #مکارم_الاخلاق #رمضانیه
نکاتی از مواعظ استاد #مؤیدی
در ویدیوکلیپ «کفایتگری خدا در امور»
یکم؛
«وَ اكْفِنِي مَا يَشْغَلُنِي الِاهْتِمَامُ بِهِ»؛ فراهم آوردن و تأمین بسیاری از امور دنیوی، مورد دغدغه و نگرانی انسان و سرگرمکننده اوست. برخی غیر ضروری و برخی حتی جزو ضروریات است! اما به هر حال تمام ساعات شبانهروز آدمی را پُر کرده و او را به خود مشغول میسازند. چه بهتر که خدای قدیر علیالإطلاق، انسان را حمایت و در تأمین آن، او را کفایت فرماید.
دوم؛
اما گاه انسان به زیادهخواهی دچار شده و در سراشیبی آن سقوط میکند. اگر چنین است، باید از خداوند قناعتپیشگی تقاضا کند. این راه امتداد دارد و هیچ خط پایانی برای حرصزدگی و پریشانخاطری آن دیده نمیشود. تجربه همه افراد گویای آن است که «رسیدن به آرامش با برخورداری از دنیا» یک گمان پوچ است.
سوم؛
با شدت گرفتن حرص و غرق شدن در دنیاخواهی، رفتهرفته انسان به حالی میرسد که دیگر مبدأ و معاد را به کلی فراموش میکند. باید از پروردگار، قطع این زنجیره طولانی را درخواست کرد.
چهارم؛
اما در تأمین آنچه که برای معیشت و روند معمول زندگی ضرورت دارد، باید از خدا خواست تا با هدایتهای خود بندهاش را به نتیجه برساند. چنانکه شخص، برای علاج یک بیماری، در پی دارو و پزشک میرود، باید از خداوند بخواهد تا او را به هدف اصلی (درمان نهایی) برساند؛ هر چه که بنده کمتر در این شرایط باقی بماند، برای او بهتر است.
پنجم؛
تمام این راههای روشن که از هر گونه آفت و خطری در امان است، در تعالیم قرآن و اهلبیت علیهمالسلام بهروشنی دیده میشود. انسان با رعایت این دستورالعملها، به دلی آرام و الهی میرسد که از اطمینان خداوندی سیراب میشود.
ششم؛
چنانکه در ادعیه آمده است، انسان باید از پیشگاه ربوبی قناعت و برکت درخواست کند. چرا که با برخورداری از روح قناعت، از حرص و آز در امان مانده و با جریان یافتن برکت در آنچه که خداوند به او عطا فرموده، همه آن را تا آخرت و برای زندگی ابدی خود امتداد میدهد. چرا که برکت، یعنی راه یافتن داراییهای دنیوی به عالم آخرت و زندگی ابدی!
نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1330
نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1328
——————
با «توحید تشیّع» همراه باشید؛
@ShiaTowhid
تلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر
ـ #مکارم_الاخلاق #رمضانیه
11.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یازدهم؛
«کفایتگری خدا در امور»
حجتالاسلاموالمسلمین
استاد #مؤیدی
رمضانیه 1401
برگرفته از سلسلهجلسات
شرح دعای مکارمالأخلاق
جلسه ششم | دقیقه یکم
~ 5 دقیقه | 11 مگابایت
نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1328
——————
با «توحید تشیّع» همراه باشید؛
@ShiaTowhid
تلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر
ـ #مکارم_الاخلاق #رمضانیه
«دعای مجیر» در بین دعاها از جایگاه بلندى برخوردار و از حضرت رسول صلیاللهعلیهوآله روایت شده است؛ دعایى است که جبرئیل براى آن حضرت هنگامى که در مقام ابراهیم مشغول نماز بودند، آورد و کفعمى در «بلد الامین» و «مصباح» این دعا را ذکر نموده است. در حاشیه آن به فضیلت آن اشاره کرده و از جمله آن، اینکه هر که این دعا را در «ایام البیض» (روزهاى سیزدهم و چهارهم و پانزدهم) ماه رمضان بخواند، گناهش آمرزیده مىشود؛ هر چند بهتعداد دانههاى باران، برگهاى درختان و ریگهاى بیابان باشد. خواندن آن براى شفاى بیمار، اداى دین، بىنیازى، توانگرى و رفع غم و اندوه سودمند است.
متن دعای مجیر: eitaa.com/ShiaTowhid/1332
■ توحید تشیع ■
«دعای مجیر» در بین دعاها از جایگاه بلندى برخوردار و از حضرت رسول صلیاللهعلیهوآله روایت شده است
«دعای مجیر»
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
سُبْحَانَکَ یَا اللهُ تَعَالَیْتَ یَا رَحْمَانُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا رَحِیمُ تَعَالَیْتَ یَا کَرِیمُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا مَلِکُ تَعَالَیْتَ یَا مَالِکُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا قُدُّوسُ تَعَالَیْتَ یَا سَلامُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا مُؤْمِنُ تَعَالَیْتَ یَا مُهَیْمِنُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا عَزِیزُ تَعَالَیْتَ یَا جَبَّارُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا مُتَکَبِّرُ تَعَالَیْتَ یَا مُتَجَبِّرُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا خَالِقُ تَعَالَیْتَ یَا بَارِئُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا مُصَوِّرُ تَعَالَیْتَ یَا مُقَدِّرُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا هَادِی تَعَالَیْتَ یَا بَاقِی
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا وَهَّابُ تَعَالَیْتَ یَا تَوَّابُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا فَتَّاحُ تَعَالَیْتَ یَا مُرْتَاحُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا سَیِّدِی تَعَالَیْتَ یَا مَوْلایَ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا قَرِیبُ تَعَالَیْتَ یَا رَقِیبُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا مُبْدِئُ تَعَالَیْتَ یَا مُعِیدُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا حَمِیدُ تَعَالَیْتَ یَا مَجِیدُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا قَدِیمُ تَعَالَیْتَ یَا عَظِیمُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا غَفُورُ تَعَالَیْتَ یَا شَکُورُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا شَاهِدُ تَعَالَیْتَ یَا شَهِیدُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا حَنَّانُ تَعَالَیْتَ یَا مَنَّانُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا بَاعِثُ تَعَالَیْتَ یَا وَارِثُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا مُحْیِی تَعَالَیْتَ یَا مُمِیتُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا شَفِیقُ تَعَالَیْتَ یَا رَفِیقُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا أَنِیسُ تَعَالَیْتَ یَا مُونِسُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا جَلِیلُ تَعَالَیْتَ یَا جَمِیلُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا خَبِیرُ تَعَالَیْتَ یَا بَصِیرُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا حَفِیُّ تَعَالَیْتَ یَا مَلِیُّ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا مَعْبُودُ تَعَالَیْتَ یَا مَوْجُودُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا غَفَّارُ تَعَالَیْتَ یَا قَهَّارُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا مَذْکُورُ تَعَالَیْتَ یَا مَشْکُورُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا جَوَادُ تَعَالَیْتَ یَا مَعَاذُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا جَمَالُ تَعَالَیْتَ یَا جَلالُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا سَابِقُ تَعَالَیْتَ یَا رَازِقُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا صَادِقُ تَعَالَیْتَ یَا فَالِقُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا سَمِیعُ تَعَالَیْتَ یَا سَرِیعُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا رَفِیعُ تَعَالَیْتَ یَا بَدِیعُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا فَعَّالُ تَعَالَیْتَ یَا مُتَعَالُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا قَاضِی تَعَالَیْتَ یَا رَاضِی
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا قَاهِرُ تَعَالَیْتَ یَا طَاهِرُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا عَالِمُ تَعَالَیْتَ یَا حَاکِمُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا دَائِمُ تَعَالَیْتَ یَا قَائِمُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا عَاصِمُ تَعَالَیْتَ یَا قَاسِمُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا غَنِیُّ تَعَالَیْتَ یَا مُغْنِی
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا وَفِیُّ تَعَالَیْتَ یَا قَوِیُّ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا کَافِی تَعَالَیْتَ یَا شَافِی
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا مُقَدِّمُ تَعَالَیْتَ یَا مُؤَخِّرُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا أَوَّلُ تَعَالَیْتَ یَا آخِرُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا ظَاهِرُ تَعَالَیْتَ یَا بَاطِنُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا رَجَاءُ تَعَالَیْتَ یَا مُرْتَجَى
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا ذَا الْمَنِّ تَعَالَیْتَ یَا ذَا الطَّوْلِ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا حَیُّ تَعَالَیْتَ یَا قَیُّومُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا وَاحِدُ تَعَالَیْتَ یَا أَحَدُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا سَیِّدُ تَعَالَیْتَ یَا صَمَدُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرٌ
سُبْحَانَکَ یَا قَدِیرُ تَعَالَیْتَ یَا کَبِیرُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا وَالِی تَعَالَیْتَ یَا مُتَعَالِی (عَالِی)
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا عَلِیُّ تَعَالَیْتَ یَا أَعْلَى
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا وَلِیُّ تَعَالَیْتَ یَا مَوْلَى
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا ذَارِئُ تَعَالَیْتَ یَا بَارِئُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا خَافِضُ تَعَالَیْتَ یَا رَافِعُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا مُقْسِطُ تَعَالَیْتَ یَا جَامِعُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا مُعِزُّ تَعَالَیْتَ یَا مُذِلُّ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا حَافِظُ تَعَالَیْتَ یَا حَفِیظُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا قَادِرُ تَعَالَیْتَ یَا مُقْتَدِرُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا عَلِیمُ تَعَالَیْتَ یَا حَلِیمُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا حَکَمُ تَعَالَیْتَ یَا حَکِیمُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا مُعْطِی تَعَالَیْتَ یَا مَانِعُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا ضَارُّ تَعَالَیْتَ یَا نَافِعُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا مُجِیبُ تَعَالَیْتَ یَا حَسِیبُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا عَادِلُ تَعَالَیْتَ یَا فَاصِلُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا لَطِیفُ تَعَالَیْتَ یَا شَرِیفُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا رَبُّ تَعَالَیْتَ یَا حَقُّ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا مَاجِدُ تَعَالَیْتَ یَا وَاحِدُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا عَفُوُّ تَعَالَیْتَ یَا مُنْتَقِمُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا وَاسِعُ تَعَالَیْتَ یَا مُوَسِّعُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا رَءُوفُ تَعَالَیْتَ یَا عَطُوفُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا فَرْدُ تَعَالَیْتَ یَا وِتْرُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا مُقِیتُ تَعَالَیْتَ یَا مُحِیطُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا وَکِیلُ تَعَالَیْتَ یَا عَدْلُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا مُبِینُ تَعَالَیْتَ یَا مَتِینُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا بَرُّ تَعَالَیْتَ یَا وَدُودُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا رَشِیدُ تَعَالَیْتَ یَا مُرْشِدُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا نُورُ تَعَالَیْتَ یَا مُنَوِّرُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا نَصِیرُ تَعَالَیْتَ یَا نَاصِرُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا صَبُورُ تَعَالَیْتَ یَا صَابِرُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا مُحْصِی تَعَالَیْتَ یَا مُنْشِئُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا سُبْحَانُ تَعَالَیْتَ یَا دَیَّانُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا مُغِیثُ تَعَالَیْتَ یَا غِیَاثُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا فَاطِرُ تَعَالَیْتَ یَا حَاضِرُ
أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا ذَا الْعِزِّ وَ الْجَمَالِ
تَبَارَکْتَ یَا ذَا الْجَبَرُوتِ وَ الْجَلالِ
سُبْحَانَکَ لا إِلَهَ اِلّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ
إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ
فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَ نَجَّیْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ
وَ کَذَلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ
وَ صَلَّى اللهُ عَلَى سَیِّدِنَا
مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِینَ
وَ الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ
وَ حَسْبُنَا اللهُ وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ
وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلّا بِاللهِ
الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ
■ توحید تشیع ■
استاد #مؤیدی شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه هفتم | 20 آذرماه 1400 ~ 33 دقیقه | 10 مگابایت ـــــــــــ
12_Makarem07-06030952_زیرکترین و کودنترین فرد.mp3
3.35M
دوازدهم؛
«زیرکترین و کودنترین فرد»
حجتالاسلاموالمسلمین
استاد #مؤیدی
رمضانیه 1401
برگرفته از سلسلهجلسات
شرح دعای مکارمالأخلاق
جلسه هفتم | دقیقه ششم
~ 3 دقیقه | 3
نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1337
——————
با «توحید تشیّع» همراه باشید؛
@ShiaTowhid
تلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر
ـ #مکارم_الاخلاق #رمضانیه
نکاتی از مواعظ استاد #مؤیدی
در ویدیوکلیپ «زیرکترین و کودنترین فرد»
یکم؛
زیرکترین فرد، طبق فرمایش رسول خدا صلیاللهعلیهوآله، آن است که در اندیشه و دغدغه سعادتمندی خود در حیات ابدی است.
دوم؛
فهم و درکِ کامل ِ حیات ابدی برای اهل دنیا ممکن نیست. اما بنا بر آنچه که قرآن کریم میفرماید، هر انسان پنجاه موقِف (محل توقف و پاسخگویی) پیش روی خود دارد که هر یک هزار سال به طول خواهد انجامید. آیا نباید برای این مهم کوشید؟!
سوم؛
با مجاهدت و انگیزههای الهی میتوان در زندگی دنیوی، لحظاتی را ایجاد کرد که همچون «لیلةالقدر» ارزشی بالاتر از هزار ماه داشته باشد. «توبههای ناب» یکی از آنهاست. بازتاب این لحظات در زندگی پس از مرگ این است که شخص مواقف را بسیار سریعتر از آنچه که دیگران میگذرانند، پشت سر میگذارد؛ درست مانند مسافری که به قصد مقصدی، با هواپیما میرود و مسافری دیگر بهسوی همان مقصد از راه زمین!
چهارم؛
مطالعه کتاب «سیاحت غرب» که تألیف عالم ربانی و فقیه قطعی مرحوم آیتالله قوچانی است، حتما مورد مطالعه قرار گیرد. در این کتاب، مؤلف هرگز خیالپردازی نکرده و طبق مشاهدات خود و به قدر مجال، احوال عوالم غیب را به قلم آورده است.
پنجم؛
کودنترین فرد نیز طبق فرمایش رسول اکرم صلیاللهعلیهوآله، کسی است که از هوای نفْس پیروی کرده و حیات ابدی خود را به آتش کشانیده است؛ بهگونهای که اگر مرگ او فرا رسد، جز دستانی خالی و توشهای تهی ندارد.
نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1337
نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1335
——————
با «توحید تشیّع» همراه باشید؛
@ShiaTowhid
تلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر
ـ #مکارم_الاخلاق #رمضانیه