eitaa logo
■ توحید تشیع ■
10.9هزار دنبال‌کننده
801 عکس
203 ویدیو
16 فایل
آثار چندرسانه‌ای از اساتید معظم اخلاق به‌ویژه عالِم فرزانه آیت‌الله استاد مؤیدی حفظه‌الله از شاگردان مرحوم آیت‌الله پهلوانی سعادت‌پرور ‎ادمین و تبادل: @ST_A01 ‎نقشه کانال: eitaa.com/ShiaTowhid/7 گفت‌وگوهای معنوی: eitaa.com/joinchat/753140449Cbf6aca715d
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «بر ساحل سحر» - رمضانیه‌های ۱۴۰۲ سحر بیست‌وپنجم؛ «توجه به آیات کلام وحی» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد وطن‌خواه پخش از شبکه افق سیما - تــلــوبــیــون پس از اذان صبح (به افق تهران) کیفیت‌های بالاتر ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid تلگرام|اینستگرام|آپارات
سحر بیست‌وپنجم؛ «توجه به آیات کلام وحی» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد وطن‌خواه یکم؛ 👈 00:53 تلاوت قرآن و توجه به معانی، حقایق و لطائف آن یکی از عبادات ویژه ماه قرآن است. ماه رمضان بهار قرآن و ثواب خواندن یک آیه از کلام وحی در این ماه، با ختم کامل قرآن در ماه‌های دیگر معادل است. دوم؛ 👈 02:09 صحیح‌خوانی کلمات قرآن، فهم معانی آیات با استفاده از ترجمه و بعد تفاسیر موجود، برای ارتقای کیفیت قرائت قرآن لازم است. میزان کمیت قرائت نیز ختم کامل قرآن در ماه رمضان است؛ برای این مهم، شایسته است در هر روز از ماه مبارک رمضان، یک جز از قرآن خوانده شود. سوم؛ 👈 02:53 امیرمؤمنان علی علیه‌السلام در خطبه «همّام» و در بیان صفات پرهیزکاران، به حال آنان در هنگام قرائت قرآن اشاره فرموده‌اند. در حال ایستاده قرآن می‌خوانند؛ با ترتیل که راهی برای تأمل و توجه است، آیات الهی را قرائت می‌کنند؛ با حال حزن و اندوه کلام وحی را تلاوت می‌کنند؛ درمان بیماری‌های‌ روحی و باطنی خود را در آن جست‌وجو می‌نمایند؛ آیات پاداش و اشتیاق‌آفرین، مایه حرکت و همت و آیات هشدار و انذار، سبب پذیرش و قبول آن‌هاست. چهارم؛ 👈 06:02 قرائت ایستاده یا نشسته و مؤدبانه آن و توجه به آیات قرآن چنانکه گویی خدای متعال در حال خطاب قاری است، سبب ایجاد آثار و نتایج عجیب معنوی است. این موضوع تا اندازه‌ای قابل توجه است که می‌تواند یک دزد و راهزن (فضیل عیاض) را به یک عارف بالله تبدیل نماید. پنجم؛ 👈 07:14 قاری قرآن باید در هنگام قرائت پیوسته به این که مورد خطاب پروردگار است، توجه داشته باشد تا از رهگذر تأثیرپذیری معنوی آیات الهی در باطن و روح و نیز اخلاق و رفتار خود، به مقام «کلیم الله» درآید. ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid
‌ 🔷 سپاس خدا را بر بردباری‌اش پس از آگاهی‌اش به نافرمانى بنده؛ و سپاس خدا را بر عفوش پس از قدرتش بر مؤاخذه؛ و سپاس خدا را بر طول شکیبایی‌اش در وقت خشم! و حال آن که او بر آنچه بخواهد، تواناست! 🔶 الْحَمْدُ للهِ عَلَى حِلْمِهِ بَعْدَ عِلْمِهِ وَ الْحَمْدُ للهِ عَلَى عَفْوِهِ بَعْدَ قُدْرَتِهِ وَ الْحَمْدُ للهِ عَلَى طُولِ أَنَاتِهِ فِی غَضَبِهِ وَ هُوَ قَادِرٌ عَلَى مَا یُرِید 🔸 دعای افتتاح تفکّر برای تذکّر | ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid
- ۴ ❞ سجده غایت خضوع است؛ یعنی ما هیچ و در پیش تو خاک هستیم! ❝ آیت‌الله محمدتقی فیضی از ورای سکوت: ۷۷ ‎⏪ بعدی ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid
«تفکر و اندیشیدن» در روایات بر تفکر، بسیار تأکید شده است؛ منظور از تفکر چیست؟ 13980819.05.0443‌ ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhidتلگرام | اینستگرام | آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «بر ساحل سحر» - رمضانیه‌های ۱۴۰۲ سحر بیست‌وششم؛ «تعاملی بر مبنای عدل» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد عیدی پخش از شبکه افق سیما - تــلــوبــیــون پس از اذان صبح (به افق تهران) کیفیت‌های بالاتر ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid تلگرام|اینستگرام|آپارات
سحر بیست‌وششم؛ «تعاملی بر مبنای عدل» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد عیدی یکم؛ 👈 ‌00:41 سلیمان نبی علیه‌السلام در واکنش به توهین مورچه‌ای که تحت فرمان ایشان بود، لبخند و رأفت را برگزید. چرا که اصل در قدرتمندی در برابر عموم مردم، اتصاف به صفت حلم و عفو است. دوم؛ 👈 02:03 اما حضرت سلیمان علیه‌السلام در مواجه با نبود هُدهُد در جمع، چند احتمال را بیان نمود. ایشان نخست فرمود که شاید من او را نمی‌بینم؛ این یعنی، پیش از اتهام‌زنی به هر کسی باید خود را مورد بررسی قرار داد. سپس فرمود اگر او غائب است، از آن جا که موظف به ادای وظیفه و حضور در این جمع است، باید برای غیبت خود دلیل و علت موجه و درستی بیاورد؛ در غیر این صورت، او را مؤاخذه خواهم کرد. سوم؛ 👈 03:06 پرسشی که در این مجال مطرح است این است که چرا سلیمان نبی علیه‌السلام در برابر توهین افراد تحت حکومت خود، با رأفت و ملاحظه‌گری و در واکنش به غیبت فرد تحت امر خود (هُدهُد)، با چنین شدتی برخورد می‌کند؟ پاسخ در تفاوت میان اخلاق فردی و شخصی با اخلاق مدیریتی است. چهارم؛ 👈 03:50 اصل در اخلاق شخصی و فردی، بر صبر، گذشت و اعتماد است؛ در حالی که اصل در اخلاق مدیریتی، بر رعایت عدل و ملاحظه وظایف برای استیفای حقوق دیگران است. اگر انسان دارای قدرت و اقتدار است، باید زکات آن را بپردازد؛ زکات آن نیز صبر و عفو است. پنجم؛ 👈 05:10 قرآن کریم در راستای هدایت و کمک‌ به تکامل انسان، حقایق و قوانینی را از آفرینش، به‌صورت داستان‌هایی کلی از پیشینیان نقل می‌فرماید. به همین دلیل، داستان‌های قرآنی، هرگز رویکرد داستان‌سرایی ندارد. ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «بر ساحل سحر» - رمضانیه‌های ۱۴۰۲ سحر بیست‌وهفتم؛ «اهمیت تعلّم و دین‌آموزی» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد وطن‌خواه پخش از شبکه افق سیما - تــلــوبــیــون پس از اذان صبح (به افق تهران) کیفیت‌های بالاتر ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid تلگرام|اینستگرام|آپارات
سحر بیست‌وهفتم؛ «اهمیت تعلّم و دین‌آموزی» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد وطن‌خواه یکم؛ 👈‌ 00:48 برخورداری از ایمان، سبب رسیدن به مراتب عالی توحیدی است. اما مؤثرتر از ایمان، کسب علم و معارف دین است. دوم؛ 👈 02:14 این که در بین علوم (مادی و معنوی) که همه دارای شرافت است، کدام‌یک برتر است، پرسشی است که شریعت اسلام بدان پاسخ گفته است. علم معنوی که به حقیقت انسان (روح و قلب) می‌پردازد، سبب رسیدن او به معرفت پروردگار است. سوم؛ 👈 04:19 رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله در واکنش به استقبال مردم از شخص دانایی که در علم انساب، ادبیات عرب و شعر زبردست بود، فرمودند که دانستن این علم، سبب سعادتمندی اخروی و ندانستن آن دلیل زیان‌کاری در ملکوت نیست. چهارم؛ 👈 05:47 علومی که انسان را به سعادت قطعیِ ابدی نائل می‌کند، طبق روایتی از امام هادی علیه‌السلام سه علم است؛ علم عقاید و باورهای دینی، علم اخلاق و تهذیب و نیز علم احکام (بایدها و نبایدهای رفتاری). پنجم؛ 👈 07:30 این سه علم، علوم حقیقی‌اند؛ سایر علوم نیز فضل و برتری و در واقع، مقدمه و نیاز انسان برای رسیدن به حقیقت آفرینش هستند. ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid
‌ 🔷 مولاى من! هر گاه گناهانم را مى‏‌بینم، بی‌تاب می‌گردم؛ و هر گاه کرمت و سخاوتت را می‌بینم، به طمع می‌افتم! 🔶 إِذَا رَأَیْتُ مَوْلایَ ذُنُوبِی فَزِعْتُ وَ إِذَا رَأَیْتُ کَرَمَکَ طَمِعْتُ 🔸 دعای ابوحمزه ثمالی تفکّر برای تذکّر | ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid
- ۵ ❞ جان و حقیقت انسان، همان قوّه جاذبه و کشش روحی اوست؛ و گرنه با دیوار ساکن و قبر خراب چه تفاوتی دارد؟ ❝ مرحوم علامه رساله مودت؛ ۳۸‌ ‎⏪ بعدی ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● @ShiaTowhid