eitaa logo
هیئت شهدای گمنام شهر نوش آباد
273 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
330 ویدیو
14 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
27.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 اهل‌بیت؛ مظهر مهربانی خدا ➕عاقبت کسانی که درباره مؤمنين بدگویی می‌کنند! #تصویری هیات شهدای گمنام شهر نوش آباد @shohada_gomnam_noushabad
🏴حلول ماه عزای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را خدمت تمام شیعیان عالم تسلیت عرض مینماییم.🏴 هیئت شهدای گمنام نوش آباد🌹🌹🌹🌹🌹 @shohada_gomnam_noushabad
🔴 چرا این همه هزینه خرج مجالس امام حسین علیه السلام می‌شود و در عوض به فقرا داده نمی‌شود؟ ▪️عده‌ای شبهه می‌اندازند که چرا این همه هزینه خرج مجالس امام حسین علیه السلام می‌شود و در عوض به فقرا داده نمی‌شود؟ جواب این مسئله روشن است. همان‌طور که هیچ جامعه عاقلی نمی‌آید هزینه‌های آموزشی و درمانی را صرف فقرا بکند بر همین اساس هزینه‌های مجالس اهل بیت علیهم السلام هم نباید در امور دیگر خرج شود. ▪️هزینه‌هایی که در مجلس امام حسین علیه السلام خرج می‌شود از هزینه‌های ضروری جامعه هست. کمااینکه هزینه کردن در امور درمانی و آموزشی در یک جامعه ضرورت محسوب می‌شود و هرگز هزینه این مراکز را برای کمک‌رسانی به فقرا استفاده نمی‌کنند. ▪️مجلس امام حسین علیه السلام ، حرم اهل بیت و امام زاده‌ها علیهم السلام، هم دانشگاه هستند هم درمانگاه. مردم در همین مجالس زندگی توحیدی را یاد می‌گیرند. در همین مجالس کمک به فقرا را یاد می‌گیرند. در همین مجالس فقر فرهنگی‌شان بر طرف می‌شود. ضمن اینکه فقر فرهنگی اگر حل شود فقر اقتصادی هم حل می‌شود. ▪️لذا هیچ جامعه عاقلی هزینه‌های آموزش و یا درمانی را صرف فقرا نمی‌کند. چرا که فقر فرهنگی قطعاً بالاتر از فقر اقتصادی‌ست. از طرفی هم در همین مجالس اهل بیت علیهم السلام مشکلات ما حل می‌شود و گاهاً راه حل مشکلات فردی و خانوادگی و اجتماعی‌مان را پیدا می‌کنیم. دردهای روح‌مان و جامعه‌مان را حل می‌کنیم. ▪️برخی معتقدند که این هزینه‌های سنگین که در عزاداری‌ها پرداخته می‌شود خروجی ندارد و بازدهی ندارد. بهترین دلیل برای اثبات وجود بازدهی در مجالس اهل بیت علیهم السلام این است که دشمن با تمام وجود می‌خواهد ریشه این مجالس را بزند. اگر بازدهی نداشت دشمن این مجالس را به حال خودش رها می‌کرد. همین بیداری اسلامی، انتفاضه، تحولات یمن و بحرین ریشه در معارف اهل بیت علیهم السلام دارد. و همین احترامی که به شهدا گذاشته می‌شود اثرات روضه امام حسین علیه السلام است. ▪️کسانی که این سخنان را مطرح می‌کنند فهم درستی از این مسائل ندارند. دوست و دشمن اگر انصاف داشته باشند معتقد خواهند بود که مجالس اهل بیت علیهم السلام برکات سیاسی اجتماعی و فرهنگی دارد. ▪️در همین مجالس اهل بیت علیهم السلام بیشترین کمک به درماندگان، فقرا و زندانیان صورت می‌گیرد. در همین مجالس اهل بیت علیهم السلام بیشترین آگاهی بخشی سیاسی و اجتماعی صورت می‌گیرد و در همین مجالس فرزندان جامعه برای دفاع از اسلام و دشمن‌شناسی به بصیرت می‌رسند. رونق اسلام و مسلمین مدیون همین مجالس است. هر کسی که این برکات را نمی‌بیند کور است. هر چقدر هم این مجالس برکت بیشتری داشته باشد به چشم این افراد نمی‌آید. ▪️هر میزان که اخلاص و معرفت در عزاداری‌ها بیشتر باشد الطاف الهی و عنایت اهل بیت علیهم السلام هم بیشتر شامل‌شان خواهد شد. اگر خدایی نکرده برای شرکت در عزاداری‌ها نیتی غیر از خداوند متعال و اهل بیت علیهم السلام داشته باشند به خودشان ظلم کرده‌اند. هیئت شهدای گمنام نوش آباد🌹🌹🌹🌹🌹 @Shohada_gomnam_noushabad
▪️سخنران: حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدیان (کارشناس برنامه سمت خدا و آفتاب شرقی صدا وسیما) 🔻🎤با مداحی: حاج محمد کریمی حاج حسن شالبافان کربلایی محمد میرزایی حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضاپور 🕗 زمان: دوشنبه 8مهرماه به مدت 5 شب ساعت : 19:30 ▪️مکان: آستان مقدس فرزندان امام حسن مجتبی(علیه السلام ) (زیارت اقبالیه) شهدای گمنام ▪️در پایان به قصد تبرک میهمان سفره حضرت زهرا(سلام الله علیها )خواهیم بود. 🌹🌹🌹🌹🌹 🚩هیئت شهدای گمنام نوش آباد @Shohada_gomnam_noushabad
🏴مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) 🔸سخنران: حجت الاسلام #خطیبی 🔸بانوای: کربلایی #محمد_اعرابی ⏰ شنبه ۱۳۹۸/۰۸/۰۴ تا ۱۳۹۸/۰۸/۰۶ (به مدت سه شب) - ساعت ۱۸:۳۰ نوش آباد، میدان شهدای گمنام "آستان مقدس فرزندان امام حسن مجتبی علیه السلام" گلزار شهدای گمنام 🚩هیئت شهدای گمنام نوش آباد @shohada_gomnam_noushabad
🏴مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری علیه السلام 🔸سخنران: حجت الاسلام 🔸بانوای: حجت الاسلام ⏰سه شنبه 14 مهرماه 1398 ساعت 19 نوش آباد، میدان شهدای گمنام "آستان مقدس فرزندان امام حسن مجتبی علیه السلام" گلزار شهدای گمنام 🚩هیئت شهدای گمنام نوش آباد @shohada_gomnam_noushabad
تصویری مراسم عزاداری هیات شهدای گمنام شهر نوش آباد الاسلام سید حسین آقا میری 1398 @shohada_gomnam_noushabad
هدایت شده از شهید گمنام🇮🇷
🏴مراسم عزاداری شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها همراه با گرامیداشت سالروز بخاکسپاری پنج شهید گمنام شهر نوش آباد و شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش 🔸فیض منبر و روضه: حجت الاسلام حجت الاسلام 🔸به نفس: کربلایی _عابدینی ⏰ سه شنبه 8 بهمن ماه به مدت دو شب ساعت 19 نوش آباد، میدان شهدای گمنام "آستان مقدس فرزندان امام حسن مجتبی علیه السلام" گلزار شهدای گمنام 🚩هیئت شهدای گمنام نوش آباد @shohada_gomnam_noushabad
🏴مراسم جشن انقلاب اسلامی همرا با گلبانک الله اکبر و نورافشانی ه شنبه 8 بهمن ماه به مدت دو شب ساعت 19 نوش آباد، میدان شهدای گمنام "آستان مقدس فرزندان امام حسن مجتبی علیه السلام" گلزار شهدای گمنام 🚩هیئت شهدای گمنام نوش آباد @shohada_gomnam_noushabad
🇮🇷                                       🇮🇷          
مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی 
همراه با گلبانگ الله اکبر و نورافشانی

⏰ دوشنبه 21 بهمن ماه ساعت 20

                 
  آستان مقدس امامزاده محمد ع 
گلزار مطهرشهدای شهر نوش آباد

🚩هیئت شهدای گمنام نوش آباد 

@shohada_gomnam_noushabad
📍بیایید فرض کنیم بیایید فرض کنیم به جای رئیس جمهور آمریکا، رئیس جمهور ما میگفت: اگر فقط 200 هزار نفر بمیرند باید از من ممنون هم باشید! چه غوغایی در جهان به پا میشد!؟ ضجه های حقوق بشر و دموکراسی چگونه گوش فلک را پر میکرد!؟ فرض کنید به جای آمریکا و انگلیس در ایران دستورالعملی صادر میشد مبنی بر اینکه بیماران کرونایی مبتلا به سندروم داون، فلج مغزی یا اوتیسم را به حال خود رها کنید تا بمیرند! یا به جای اسپانیا و ایتالیا در ایران، قید بیماران بالای 80 سال را میزدند یا به جای فرانسه و اسپانیا و آمریکا، در ایران افراد مسن گروه گروه در خانه های سالمندان جان می دادند! آنوقت چه میشد!؟ در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و رسانه های حقوق بگیر غرب و بین سلبریتی ها چه غوغایی برپا میشد!؟ فرض کنید به جای آمریکا و فرانسه و آلمان و ایتالیا و اتریش، ایران محموله ماسک و تجهیزات پزشکی کشوری دیگر را می‌ربود یا در ایران به جای آمریکا و انگلیس پزشکان و پرستارانی که به کمبود تجهیزات اعتراض می کردند اخراج می شدند یا در ایران به جای آمریکا، پرستار فداکاری به علت نداشتن تجهیزات حفاظتی بهتر از کیسه زباله جان میسپرد و مقامات حکومتی به کادر درمان توصیه می کردند به جای ماسک از دستمال و روسری استفاده کنند! فرض کنید مقامات ما به جای مقامات آن ها جلوی دوربین ها با همه دست میدادند و معضل کرونا را بی اهمیت می پنداشتند یا در ایران صف های کیلومتری برای دریافت غذای خیریه تشکیل میشد! فرض کنید خدای نکرده راهروهای بیمارستان های ما به جای بیمارستان های آن ها مملو از بیماران یا اجساد رها شده بود! اصلا فرض کنید خدای نکرده ایران به جای همه آن کشورها صدر جدول مبتلایان و متوفایان کرونا را در اختیار داشت. خوب میدانیم که رویداد فقط یکی از موارد بالا در ایران اسلامی کافی بود تا برای روزها و هفته ها، ایران و ایرانی تحقیر و تمسخر و سرزنش شود. تنها یک قلم از هزارانش این بود که دوباره جار بزنند که شعار مرگ بر آمریکا به خودتان برگشته!!؟ اما به لطف خدای بزرگ و به همت و درایت همه ایرانیان، هیچ یک از این اتفاقات نیافتاده است. کاش هرگز در کشورهای اروپایی و آمریکایی تحریم کننده ما هم اتفاق نمی افتاد ولی لااقل خوبی اش اینست که آن ها دیگر نگران جنگ ناجوانمردانه تبلیغاتی و رسانه ای نیستند چون پیچ این یکی دست خودشان است. حالا به عکس این داستان نگاه کنید: اگر به جای ایران در یکی از آن کشورها، ظرف دو هفته به 100 هزار زندانی مرخصی اعطا میشد و 10 هزار نفر عفو میشدند! چه اتفاقی می افتاد؟ اگر ده ها هزار نیروی جهادی و بسیجی شب و روز به ضدعفونی کردن شهرها، تولید تجهیزات محافظتی، کفن و دفن فوت شدگان و کمک به سالمندان و خدمت به بیماران کرونایی مشغول میشدند چه؟ اگر مردمانشان در حماسه ای تاریخی، یک سنت چندهزار ساله همانند روز طبیعت را ترک میکردند و خیابان ها و بوستان های خالی از جمعیت را به نمایش می گذاشتند چه؟ ✍️ حسین رجایی
تنها میان داعش - نسخه موبایل.pdf
1.07M
📕 نسخه پی دی اف داستان در این ایام که در خانه هستیم چه خوبه که قسمتی از وقتمون رو با کتاب بگذرونیم. 🔴معرفی کتاب: کتاب "تنها میان داعش" داستانی است برگرفته از حوادث حقیقی خرداد تا شهریور سال 1393در شهر آمرلی عراق با خوشه چینی از خاطرات مردم مقاوم و رزمندگان دلاور این شهر به ویژه فرماندهی بی نظیر شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در قالب داستانی عاشقانه روایت شده است. آمرلی در زبان ترکمن به معنای امیری علی هست.(علی(ع) امیر من هست.) هیئت شهدای گمنام نوش آباد🌹🌹🌹🌹🌹 @shohada_gomnam_noushabad
👆یک کتاب عالی که گوشه ای از اقدامات سردار دلها در مقابله ی با داعش را بیان میکند از دستش ندین حتما مطالعه بفرمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 دو دقیقه حرف آخر الزمانی. 🚩 حرف دل سید حسن نصرالله : ما در دل نبردی بزرگ هستیم.امام خیمه گاه ما امام خامنه ای است.در این جنگ بی طرفی وجود نداردیا با حسین هستی و یا با یزید و فرمانده حسینی ما بگوید بایستید شب فرارسید میگوییم اگر هزار بار کشته شویم هیئت شهدای گمنام نوش آباد🌹🌹🌹🌹🌹 @shohada_gomnam_noushabad
🚦 یک و فرضیه این است که اشاعۀ بیماری در جهان، با هدفِ عبور دادنِ ملت‌ها از نظم فعلیِ تمدنی به‌سمتِ حکمرانیِ بلامنازع مجازی باشد. 📍 جوانانِ آتش‌به‌اختیار بستر تأیید یا رد این قبیل فرضیه‌ها را فراهم کنند. 📍 ویروس کرونا برخلاف همۀ طراحی‌ها، می‌تواند ضربه‌های مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند. ✍ 🔸بیماری‌ای که اخیراً فراگیر شده و به یک ابتلای بزرگ برای جامعه جهانی تبدیل شده، از نظرِ اجتماعی و تمدنی، یک پدیدۀ چندوجهی است نه یک‌وجهی. ما با یک امرِ میان‌رشته‌ای و بلکه مواجه هستیم که نباید یک وجهۀ آن غلبه پیدا کند و باید ابعاد مختلف این پدیده به شکلِ جدی موردِ تأمل قرار بگیرد. وجهی از این پدیده، جنبۀ بهداشتی است که مربوط به دانش‌های وابسته به پزشکی است. وجه دیگر مربوط به حوزه علوم انسانی و علومِ شناختی و همچنین دانش‌های تمدنی و فلسفه تاریخ و حوزۀ رسانه و امثال اینها است. حتی جنبۀ امنیتی و هم مورد توجه قرار گرفته و آمادگی‌هایی برای مقابله با این تهدید فراهم شده است. 🔸امروز این بیماری با تهدیدِ سلامت بشر و مخیر کردن بشر بین انتخاب سلامتی یا انتخاب پیوستارهای کنونی، فضای سیاست، فرهنگ و اقتصادِ جهانی را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داده و نوعی گسست اجتماعی ایجاد کرده است، به طوری که بعضی از صاحب‌نظران جهانی دربارۀ دنیای شروع به نظریه‌پردازی کرده‌اند. این حوادث نشان می‌دهد که این واقعه، جدی‌تر و فراتر از یک پدیدۀ یک‌بُعدیِ بهداشتی و پزشکی است. 🔸به نظر می‌رسد با در نظر گرفتنِ گستردگی و بزرگیِ این واقعه، و فرضِ پایداریِ این شرایط، این احتمال وجود دارد که در کنارِ همۀ جنبه‌هایی که عرض شد، مقصد جدی‌تر و بزرگ‌تری هم در پشت‌صحنه وجود داشته باشد و آن، عبور دادنِ جامعه جهانی از نظم کنونیِ زندگی به یک سامان و نظم جدید است. 🔸دربارۀ این جنبه، دو احتمال هست و ما باید این احتمالاتِ مختلف را در نظر بگیریم و طراحی‌های خود را متناسب با آنها دنبال کنیم. این است که واقعاً در امتداد این واقعه، فضای عبور از نظم مادیِ مدرن، به نظم معنوی و نظمِ تحت‌تأثیرِ هدایت‌های الهی و در جهتِ غلبۀ ولایت حقه به وجود بیاید؛ یعنی این پدیده‌ها یک امری تلقی شود که تحت تدبیر ولی الله الاعظم (عج) جامعه جهانی را به‌تدریج از نظمِ مادی و سیطرۀ قدرت‌ها به‌سمتِ یک نظمِ معنوی و رهایی از تسلط مادی سیر دهد. در نقطۀ مقابل، این هم محتمل است که مهلت شیطان هنوز تمام نشده باشد و خدای متعال مهلتی به شیاطینِ جن و انس داده باشد و دستگاه ابلیس و شیاطین انس از این فرصت استفاده کنند و با طراحی‌های بزرگ و پنهان در پشتِ صحنه، به‌دنبالِ تغییر مفهوم و سازوکارهای حُکمرانی بر جهان و ایجاد یک نظم پیچیده‌تر مادی، یعنی عبور از حاکمیت کنونیِ قدرت‌های مادی بر جهان به‌سمتِ حاکمیت مجازی و و سایبری باشند که فضایی مدیریت‌پذیرتر، خشک‌تر و سخت‌تر است. 🔸 این طراحی‌ها ممکن است توسط دست‌های پشتِ صحنۀ قدرت در جهان انجام شود؛ کمااینکه در بعد از جنگ جهانی، صحنه را به گونه‌ای مدیریت کردند که جامعه بشری را به پذیرشِ یک حاکمیت جهانی، و محدود کردن اختیارات دولت_ملت‌ها، واداشتند و تحت عنوانِ سازوکارهایی برای تحقق صلح پایدار، سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل و زیرمجموعه‌های آن را بر جهان حاکم کردند و فضایی از رعب و هراس و اضطراب و گریز از جنگ را در جامعه جهانی به وجود آوردند. آنها آسیب را به حدّی گسترده کردند که حتی کشورهایی که مستقیماً درگیر آن جنگ‌ها نبودند، به پذیرش این نظم جهانی و سیطره قدرت‌ها از طریقِ شبکۀ سازمان‌های بین‌المللی تن بدهند. می‌دانید بیش از هفتاد میلیون کشتۀ رسمی در آن جنگ‌ها بوده که بسیاری از آنها مربوط به کشورهای درگیر است، ولی در ورای آن، کشورهایی که درگیر جنگ جهانی نبودند، شاید ده‌ها میلیون کشته‌های خاموش داده‌اند و این هم طراحی همان کسانی بوده که این جنگ‌ها را هدایت می‌کردند تا بتوانند آن کشورها را هم به نقطۀ پذیرشِ این نظم نوین جهانی بر محور قدرت‌های برندۀ جنگ برسانند و نیز آنها را در نقطۀ آسیب‌پذیری قرار بدهند که مسلط بر اوضاع نشوند. 🔸علی‌ایّ‌حال، همان‌طور که بحرانِ جنگ جهانی اول و دوم، بستر جامعه جهانی را برای پذیرش یک نظم جدید با ادعای صلح پایدار مهیا کرد، این فضای ناامنِ کنونی هم می‌تواند جامعه جهانی را برای پذیرش یک پیشنهاد جدید برای تحققِ یک نظم مادی و ایجاد مهیا کند. 🚩هیئت شهدای گمنام نوش آباد @shohada_gomnam_noushabad
🔸این دورکاری‌ها و این تعطیل کردن تجمعات حقیقی و عبور از به و ایجاد بستر برای پذیرشِ حل‌و‌فصل امور (تحصیل، اشتغال و سایر ارتباطات اجتماعی) در فضای مجازی، و قرائن فراوان دیگر به‌ویژه قرار گرفتن در شرایطِ یک رزمایش بزرگِ زیست در فضای مجازی، که آخرین مقاومت‌ها در برابرِ آن در حال فروریختن است و...، مؤیداتی بر این احتمال است که شاید چنین پشتِ صحنه‌ای وجود دارد تا بتوانند سیطره بلامنازع مجازی بر جهان پیدا کنند. گمان من این است که این بیانی که رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در روز عید مبعث فرمودند و اشاره کردند که ما در فضای مجازی هم باید قوی بشویم، شاید با توجه به این نکته بوده باشد. 🔸 این احتمال و فرضیه ممکن است معارضاتی داشته باشد، از جمله اینکه اگر چنین مقاصدی در کار باشد، پس چرا این بیماری دامن اروپا و آمریکا را هم گرفته است؟ در پاسخ باید گفت: منافاتی ندارد، چون در جنگ جهانی هم کل جامعۀ جهانی ناامن شد و جهان به سمتی کشیده شد که شعار نظم نوین و صلح پایدار را بپذیرند. 🔸به هر حال، ما باید احتمالات و فرضیه‌ها، به‌خصوص احتمالات و و استراتژیک را در نظر بگیریم و صحت و سُقم آنها را دنبال کنیم و برنامه‌ریزی و رزمایشِ متناسب برای مواجهۀ فعال و هوشمندانه با آن انجام دهیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. نباید فرضیه‌های بزرگ را صرفاً با چند قرینۀ خُردِ مخالف رد کرد. البته این فرض هم دور از نظر نیست که این ویروسِ منحوس اما هوشمند، از همان آغاز هم با هدفِ ایجاد گسست اجتماعی از یک طرف، و شکل‌دهی به پیوست و انسجامِ مجازی و کلبۀ الکترونیکی از طرف دیگر، مهندسی و مدیریت شده باشد. 🔸به نظر می‌رسد اگر آن نهادها و ساختارهایی که باید پشتیبانیِ فکری کنند، شکل گرفته بود و مسیر خودش را طی می‌کرد، امروز می‌توانست دربارۀ این مسائل، نظر کارشناسی بدهد، ولی تلقی حقیر این است که اکنون، شبکۀ نیروهای جوان و فعال و به‌خصوص نیروهای ، و نخبگان، فضاهای اندیشه‌ورزی در این زمینه‌ها را باید به‌سرعت فراهم کنند و بستر این فرضیه‌ها را بررسی کنند و سپس به‌دنبال یک طراحی همه‌جانبه و سازوکار جامعی در مقابلِ این پدیده، با ابعادی که برای آن مفروض است، داشته باشند و در برنامه‌های خود، علاوه بر حوزه بهداشت و حوزه جنگ‌های بیولوژیکی که بخشی از کار هستند، به این فرضیه‌ها هم توجه کنند. اگر مقیاس این بحران، عبور دادنِ جامعه جهانی به‌سمتِ یک حکمرانی بلامنازع جدید باشد و ظرفیت چنین تصرفاتی فراهم آمده باشد، باید تحرکات و اقدامات متناسب با آن طراحی و عملیاتی شود و این کار نیاز به فعالیت‌هایی در لایه‌های مختلفِ بنیادی، راهبردی و برنامه‌ریزی‌های عملیاتی دارد و بعد اقدام گسترده در صف به‌صورت یک شبکه منسجم انجام بگیرد. 🔸شکی نیست که تاب‌آوری جامعه دینی در برابر این ابتلا بسیار بیشتر از جامعه مادی و مدرن است. این ویروس می‌تواند برخلاف همۀ طراحی‌ها، ضربه‌های مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند. این ویروس می‌تواند به ظهور شکاف‌ها و ضعف‌های فراوانِ مستتر در نظم مدرن (از جمله اصالت منافع فردی) منتهی گردد. از طرف دیگر، امروز، تمدن غرب یک تمدنِ بی‌رقیب نیست. در رقابت تمدنی بین جبهۀ غرب و جبهۀ اسلام، اگر مقاومت کنیم و موضع‌گیری و برخورد آگاهانه و فعال در مقابلِ طراحی‌های غیرانسانی غرب داشته باشیم، نتیجۀ متفاوتی رقم خواهد خورد و فروپاشیِ تمدن غرب تسریع خواهد شد. راه ما آماده شدن برای مواجهه با احتمالات است و این آمادگی چیزی نیست جز در عرصه‌های مختلف اقتصادی، مجازی، علمی و فرهنگی. (۱۳۹‌۹/۱/۱۰) 🚩هیئت شهدای گمنام نوش آباد @shohada_gomnam_noushabad
🛑ویل دورانت در کتاب تاریخ و تمدن گفته: " اصل قضیه اینه که حدود صد سال پیش که کارخونه‌های مختلف در انگلستان به وجود آمدند، انگلستان با کمبود کارگر مواجه شد. زن ها هم به خاطر ساده بودن، کم توقعی و دور بودن از اخلاق های خشونت آمیز، مورد توجه کارخونه دارها و سرمایه دارها قرار گرفتند. اما به زنها اجازه نمی دادند پولی رو که به دست می آورند، برای خودشون نگهداری یا خرج کنند... به خاطر همین قانون، زن ها هم نمی رفتند توی کارخونه‌ها کار کنند تا جیب مردها پرتر بشه. از طرف دیگه، سرمایه دارها که به کارگرهای ساده و قانعی مثل زن‌ها نیاز داشتند، این قانون رو به ضرر خودشون دیدند، برای همین، قانونی رو در انگلستان تصویب کردند که زن مالک پول خودش باشه. از همین جا بود که پای زن‌ها به کارخونه‌ها و اجتماع بیرون از خونه باز شد و از همون موقع، بقیه سرمایه‌دارهای کشورهای اروپایی هم یکی بعد از دیگری، فریاد آزادی و تساوی حقوق زن و مرد رو سر دادند."١ 💢شهید مطهری می فرمایند: "آنچه دنیای غرب کرد این بود که به قول ، زن را از بندگی و جان کندن در خانه رهانید و گرفتار بندگی و جان کندن در مغازه و کارخانه کرد. یعنی اروپا غل و زنجیری از دست و پای زن باز کرد و غل و زنجیر دیگری که کمتر از اولی نبود به دست و پای او بست، امّا اسلام زن را از بندگی و بردگی مرد در خانه و مزارع و غیره رهانید و با الزام مرد به تأمین بودجه اجتماع خانوادگی، هرنوع اجبار و الزامی را از دوش زن برای مخارج خود و خانواده برداشت." 📚دختران آفتاب، ص ١١٥_١١٦ 🚩هیئت شهدای گمنام نوش آباد @shohada_gomnam_noushabad