eitaa logo
کمپین د. ضد آمریکا و صهیونیست
529 دنبال‌کننده
15.3هزار عکس
9.9هزار ویدیو
515 فایل
کمپین دانشجویی ضد آمریکا و صهیونیست آتش به اختیاران افشاگر ادمین @Dailywriter
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ قبایل گمشده (2) 1⃣ از اسطوره در تحقق دو هدف استفاده می‌کند: 🔸 نخست: و تطهیر چهره‌ی خود با یادآوری سرنوشت غم‌بار قبایل بنی‌اسرائیل، 🔸 دوم: انتقال گروه‌های مهاجر گسترده برای رفع مشکل در مقابل فلسطینیان. 2⃣ در این مجال، قصد داریم تا سرنوشت دو گروه از یهودیان شبه‌قاره را به‌عنوان نمونه مورد بحث و بررسی قرار دهیم: 🎯 بنِی‌اسرائیل (Bene Israel) 3⃣ بسیاری از یهودیان این گروه، پس از استقلال هند در سال 1326 شمسی (1947 میلادی) و تأسیس اسرائیل، درست یک سال پس‌ از این تاریخ، به فلسطین اشغالی مهاجرت کردند. 4⃣ بنا بر افسانه‌ها، اجداد این افراد پس از سال‌ها سرگردانی به منطقه‌ کنکان (Konkan) – واقع در بیست مایلی جنوب بمبئی – رسیدند و رفته‌رفته در میان بومیان مستحیل شده و بخش اعظمی از زبان و احکام و عبادات را فراموش کردند! 5⃣ علی‌رغم این‌که برخی مورّخان آن‌ها را به‌عنوان نوادگان یکی از می‌دانند؛ اما مقامات یهودی، هیچ‌گاه این ادعا را نپذیرفته‌اند. نکته جالب‌توجه، اینجاست که این افراد (که در یهودی بودن آنان شک بسیاری وجود دارد) در زمان استعمار انگلیس و در دستگاه به مقام بالایی دست یافتند و از امتیازات به‌مراتب بیش‌تری نسبت به سایر گروه‌های دینی برخوردار بودند. به‌همین‌دلیل، یهودیان بِنِی‌اسرائیل برای دست‌یابی به موقعیت بهتر، از کنکان به بمبئی مهاجرت کردند. ✍ نویسنده: محمد پاکدامن ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ یهودیان بِنِی‌اسرائیل (Bene Israel) در قرن هجده تحت لوای عُمّال «کمپانی هند شرقی» تیپ پیاده‌نظام محلّی را تشکیل دادند و در بسیاری از جنگ‌ها به مزدوری انگلیسی‌ها پرداختند و در این راه، افرادی چون «ساموئل یحزقل دیوکر» (Samuel Ezekiel Divekar) به فرماندهی رسیدند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ قبایل گمشده (3) 1⃣ دکتر والتر جوزف فیشل، استاد مطالعات یهودی دانشگاه‌های عبری اورشلیم و برکلی، در مقاله‌ی‌ «تاریخ یهودیان بمبئی؛ در اسناد هند» معتقد است که تاریخ و اصالت این یهودیان مشخص نیست و صرفاً افسانه و داستان‌هایی دراین‌باره یافت می‌شود. 2⃣ آن‌چه به‌صورت روشن از تواریخ به‌دست می‌آید، حضور این افراد در دهه‌ چهارم و پنجم قرن هجده میلادی تحت لوای عُمّال است. این یهودیان، تیپ پیاده‌نظام محلّی را تشکیل دادند و در بسیاری از جنگ‌ها (هم‌چون جنگ با افغان‌ها و خیانت به هندیان مرات، برمه و میسوری) به مزدوری انگلیسی‌ها پرداختند و در این راه، افرادی چون ساموئل یحزقل دیوکر (Samuel Ezekiel Divekar) به فرماندهی رسیدند. 3⃣ این خدمت بی‌چون‌وچرا، تا جایی است که حاکمان انگلستان، اداره‌ی بسیاری از امور مثل پست، راه‌آهن و گمرک را در اختیار این افراد گذارده، ریوت کارناک، همکار «دوک ولینگتون» در فرماندهی ارتش پیاده‌نظام بریتانیا، آن‌ها را چنین مورد ستایش قرار می‌دهد: 👈 «من تاکنون سربازان با وفا و شجاعی مثل جمعیت یهودیان محلی (نام دیگر یهودیان بِنِی‌اسرائیل) ندیده‌ام.» 4⃣ این یهودیان وفادار به بریتانیا، در میانه‌ سال‌های 1327 شمسی (1948 میلادی) و 1331 شمسی (1952 میلادی) بزرگ‌ترین کشورهای شرقی به اشغالی را با 2300 نفر رقم زدند. این مهاجرت گسترده، اعتراض، بست‌نشینی و اعتصاب غذای را به‌دنبال داشت؛ که به بازگرداندن تعدادی از این مهاجران توسط انجامید. 5⃣ اما نکته اینجاست که این عُمّال دیروز استعمار بریتانیا، امروزه توسط فرزند خلف انگلیس در منطقه، مورد ظلم قرار می‌گیرند و باز هم شکاف عمیق یهودیان و در جامعه‌ی به‌وضوح دیده می‌شود. به‌گزارش کمیته عالی مهاجران هندی، اسرائیلی‌های هندی‌تبار که رقمی بالغ‌بر 45 هزار نفر را شامل می‌شوند، از وضعیت نابسامان اقتصادی و اجتماعی رنج می‌برند و هم‌چنان در شهرک‌های دورافتاده به کشاورزی مشغول‌اند. ✍ نویسنده: محمد پاکدامن ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ یهودیان بِنِی منشه (Bnei Menashe) که تنها یک قرن از ادعای یهودی بودن آنان می‌گذرد، در مناطق‌ استراتژیک «میزورام» و «مانیپور» زندگی می‌کنند. این دو ایالت، از جمله پراهمیت‌ترین مناطق شبه‌قاره هند و «دروازه شرق» محسوب می‌شوند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ قبایل گمشده (4) 🎯 بنِی منشه (Bnei Menashe) 1⃣ این افراد که تنها یک قرن از ادعای یهودی بودن آنان می‌گذرد، در مناطق‌ استراتژیک و زندگی می‌کنند. این دو ایالت، از جمله پراهمیت‌ترین مناطق شبه‌قاره هند محسوب می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که علاوه بر منابع غنی گیاهی و جانوری و GDP با رشد بالا، محسوب می‌شوند. چرا که با کشورهای بنگلادش و میانمار هم‌ مرزند. 2⃣ عمده‌ جمعیت این دو ایالت را مسیحیان تشکیل می‌دهند. حتی افرادی که ادعا می‌شود هستند نیز در اثر فعالیت‌های مسیونرها، مسیحی شده بودند. اما ناگهان در قرن بیستم، حاخام ، بنیان‌گذار مؤسسه‌ «آمیشاو» آن‌ها را متقاعد کرد که یهودی هستند و نام اجداد آن‌ها یعنی «کوکی-میزو مانماسی» همان منشه عبری بوده است! 3⃣ حاخام الیاهو آویشایی، دانش‌آموخته مدرسه‌ دینی حاخام کوک، یعنی همان مرکز پرورش بنیادگراهای صهیونیست، موسوم به (Gush Emunim) بوده و معتقد بود علاوه بر بومیان هند، پشتون‌های افغانستان و کارن‌های تایلند نیز یهودی‌اند! 4⃣ القائات حاخام آویشایی، بعدها توسط مؤسسه‌ شِوی اسرائیل (Shavei Israel) تقویت‌ شده، دسته‌دسته میزوها را یهودی می‌کردند. ، مؤسسه‌ای است که مدعیِ تلاش برای یافتن مارانوها () و بنی‌اسرائیل و بازگرداندن آن‌ها به اسرائیل است؛ رئیس این مؤسسه، (Michael Freund) – که زمانی در روابط عمومی دفتر بنیامین نتانیاهو کار می‌کرد – این قبیل برنامه‌ها را احمقانه می‌خواند و به‌خاطر می‌آورد که در دفتر نتانیاهو به پرونده‌های احمقانه معروف بوده‌اند!! 5⃣ اما همین شخص در سال 1376 شمسی (1997 میلادی) پس از دریافت نامه‌ای از بومیان مانیپور برای نجات قبیله‌ گمشده، راهی هندوستان می‌شود. متیو فیشبین که از نزدیک با وی در ارتباط بوده، میشل را فردی سخت‌کوش معرفی می‌کند؛ که خود، به‌تنهایی به دیدار سران محلی هند می‌رفت. بدین‌صورت، راهی که توسط آمیشاو شروع‌ شده بود، توسط شِوی اسرائیل ادامه یافت؛ که نتیجه آن، انتقال 1700 تن از این هندیان به بود! ✍ نویسنده: محمد پاکدامن 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/vqQkh7 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ در حقیقت، مؤسسه‌ شِوی اسرائیل (Shavei Israel) و رئیسش میشل فروند (Michael Freund) با ادعای یهودی بودن «بِنِی منشه» به‌دنبال افزایش «قدرت نرم» اسرائیل در مناطق‌ استراتژیک «میزورام» و «مانیپور» هستند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ قبایل گمشده (5) 1⃣ علی‌رغم دروغ‌پردازی پیرامون بودن «بِنِی منشه»، شواهد بسیاری یافت می‌شود که این افراد هیچ‌گاه به‌عنوان یهودی در میان بومیان مطرح نبوده‌اند. چنان‌که والتر جوزف فیشل، استاد دانشگاه عبری اورشلیم نیز در تحقیقات گسترده خود در اسناد رسمی هند درباره‌ یهودیان این کشور، نامی از یهودیان بِنِی منشه نمی‌برد. 2⃣ تنها سابقه‌ی‌ این ادعا، مکاشفه‌ی‌ یکی از بومیان در سال 1329 شمسی / 1950 میلادی (مبنی بر مشاهده‌ فرشته‌ای که خبر از یهودی بودن آن‌ها می‌داد) است!! 3⃣ در حقیقت به‌دنبال افزایش اسرائیل در این ناحیه است و این سیاست را به‌طور خلاصه به‌صورت ذیل دنبال می‌کند: 🔸 ایجاد دو مرکز گسترده آموزش زبان عبری و مفاهیم یهودی صهیونیستی در میزورام و مانیپور 🔸 احداث کنیسه‌ها و میکوِهها (حمامهای مذهبی) 🔸 برگزاری سمینار یک‌ماهه آموزش مبلغان جوان در نپال برای خط‌دهی و رهبری روستاها 🔸 اعزام مبلغ مذهبی به جوامع بِنِی منشه 🔸 برگزاری سمینار سالانه برای زنان هجده تا چهل ساله با قابلیت رهبری جوامع و آموزش زبان عبری و یهودیت صهیونیستی به آن‌ها 4⃣ این فعالیت‌های تبشیری، به‌حدّی گسترده بوده و هست که اعتراضات پی‌درپی گروه‌های محلی و دولت هند را به‌دنبال داشته است؛ چنان‌که در شهر «چامپی»، به برهم خوردن ثبات و قدرت یافتن گروه‌های تجزیه‌طلب منجر شده است. از این میان، می‌توان به گروه CIPC اشاره کرد؛ که به گزارش مجله تایم 1999 مدعی ایالت میزو بزرگ متشکل از 7.5 میلیون میزو زبان ایالت میزورام، اسام، تریپورا و کشورهای میانمار و بنگلادش و پیوستن به هستند! ✍ نویسنده: محمد پاکدامن 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/vqQkh7 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ پس از انتقادات جدّی نسبت به یهودی بودن بِنِی منشه، مؤسسه تکنولوژی اسرائیل موسوم به «تخنیون»، تحت‌نظر پروفسور «کارل اسکورکی» اقدام به آزمایش DNA کرد که در نهایت هیچ شباهتی میان بِنِی منشه و یهودیان یافت نشد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ قبایل گمشده (6) 1⃣ دکتر بیاکسیاما، یکی از مقامات وزارت دفاع هند و دارای دکتری در رشته فلسفه، دین و کتاب مقدس، معتقد است که هیچ شباهتی میان بِنِی منشه و وجود ندارد. چرا که میزوها در گذشته به شکل کاملاً بدوی زندگی می‌کردند و در حقیقت، تا پیش از فعالیت‌های مسیونرهای مسیحی، هیچ دینی نداشتند و هیچ‌گاه قوانین مربوط به شنبه را رعایت نمی‌کردند. وی، در کنفرانس‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مختلف، این ادعای بِنِی منشه را فریب قلمداد می‌کند و این‌چنین می‌گوید: 👈 «اگر بپذیریم که میزوها، نوادگانِ هستند، آن‌گاه باید بگوییم میلیون‌ها آسیایی نیز یهودی‌اند. چرا که آداب‌ و رسوم مشترک با میزوها دارند. هم‌چنین، فاصله‌ محل زندگی میزوها از شرق و جنوب‌شرقی آسیا (خواستگاه بِنِی‌اسرائیل) بسیار دور است و نمی‌توان مدعی شد که اجدادشان به این‌جا آمده‌اند.» 2⃣ اما نکته این‌جاست که با وجود تمامی برنامه‌های پیچیده در اثبات بودن میزوها، پس از مهاجرت به با آن‌ها هم‌چون [یهودیانِ آفریقایی كه در اسرائیل مورد تبعیض نژادی قرار دارند]، برخورد و آن‌ها را یهودیان «صفک» (به‌معنای مشکوک) خواندند و پس از ایجاد رنج و زحمت فراوان، بار دیگر آن‌ها را یهودی نمودند. 3⃣ انتقاد دیگری که متوجه دولت اسرائیل و مؤسسه‌ شِوی اسرائیل است، اسکان دادن بِنِی منشه خارج از منطقه‌ی سبز اسرائیل و در مناطق و شهرک‌های غیرقانونی است. چنان‌که بسیاری از این افراد که در شهرک‌های ساکن شده بودند، با عقب‌نشینی اسرائیل از این باریکه، آواره شدند! 4⃣ پس از قوت گرفتن انتقادات جدی نسبت به یهودی بودن بِنِی منشه، آزمایش DNA به‌عنوان کلید حل مشکل مطرح شد. در این راستا، مؤسسه تکنولوژی اسرائیل موسوم به ، تحت‌نظر پروفسور (کسی‌که DNA کوهن‌ها را به‌عنوان نمونه برای مشخص کردن یهودی بودن افراد کشف کرد) اقدام به آزمایش کرده که در نهایت هیچ شباهتی میان بِنِی منشه و DNA یهودیان یافت نشد! 5⃣ پروفسور ، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه بن گوریون نیز در مصاحبه با BBC، جناح راست اسرائیل را به این جمعیت گسترده برای مقابله با فلسطینیان متهم کرد. 6⃣ این انتقادات، حتی واکنش‌های مقامات اسرائیل هم‌چون ، عضو کمیته امور مهاجرت کنست و ، وزیر داخلی اسبق را هم برانگیخت. چنان‌که پوراز در این‌باره می‌گوید: 👈 «اگر کسی آن‌ها (بِنِی منشه) را یهودی بداند، آن‌گاه باید بگوید که نیمی از آفریقا، یهودی هستند!» ✍ نویسنده: محمد پاکدامن 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/vqQkh7 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ مؤسسات صهیونیستیِ موجود در هند، بِنِی منشه را تحت تعالیم «یهودیت صهیونیستی» قرار می‌دهند. به‌عنوان نمونه شِوی اسرائیل یهودیان بِنِی منشه را به «اردوگاه آشویتس» برده؛ تا آن‌ها را با «هولوکاست» به‌عنوان سنگ بنای اسرائیل آشنا سازد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ قبایل گمشده (7) 1⃣ مؤسسات صهیونیستیِ موجود در هند، بِنِی منشه را تحت تعالیم قرار می‌دهند و همین امر، می‌تواند انتقاد جوامع ارتدوکس یهودی را جلب کند. همان‌طور که شِوی اسرائیل گروهی از یهودیان بِنِی منشه را به برده؛ تا آن‌ها را با به‌عنوان سنگ بنای آشنا سازد. 2⃣ مجموعه‌‌ی این عوامل، میزوهای بِنِی منشه را به این نتیجه رسانده که بازی کردنِ نقش ، آن‌قدرها هم آسان نیست. چرا که عملاً آغوش گرمی در جامعه‌‌ی اسرائیل برای آنان وجود ندارد. با این‌ حال، شِوی اسرائیل در تلاش بود تا در سال 2016، هفتصد عضو دیگر از بِنِی منشه را به اسرائیل کوچ دهد! 3⃣ در پاسخ به این‌که این گسترده چه نفعی به رژیم اشغالگر قدس می‌رساند، باید گفت: 🔸 نخست آن‌که از این طریق به پرورش ستون پنجم در این منطقه می‌پردازد؛ که اولاً نزدیک به چین و روسیه بوده و جمع‌آوری اطلاعات، مطلوبِ سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل است. 🔸 ثانیاً، به‌علت هم‌مرز بودن با بنگلادش، اولویت موساد مبنی بر جمع‌آوری اطلاعات و در کشورهای اسلامی محقق می‌شود. 🔸 ضمن این‌که از این جمعیت گسترده، می‌توان به‌عنوان علیه دولت استفاده کرد. 4⃣ در آخر نیز باید گفت، تجربه‌ی‌ هند چند نکته را به‌روشنی مطرح می‌سازد: 🔸 اسرائیل با این کار، در تلاش است تا متحدی در پشت برای خود ایجاد کند. 🔸 پروژه ، فقط سیاست اعلامی اسرائیل است؛ حال آن‌که سیاست اعمالی، همان سیاستی است که قرن‌ها در تجاوز در ماورای بِحار شاهد آن بوده‌ایم. 🔸 در صورت موفقیت این طرح، باید منتظر نمونه‌های مشابه در نقاط دیگر جهان باشیم. ✍ نویسنده: محمد پاکدامن 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/vqQkh7 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ موساد با تعلیم دادن بِنِی منشه در تلاش است تا متحدی در پشت «جبهه مقاومت» برای خود ایجاد کرده و پروژه‌ی نفوذ در کشورهای اسلامی را محقق سازد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 با سلام. بعد از وقفه‌ی طولانی در انتشار مجموعه مقالات «ارتش سرّی روشنفکران»، امروز بیست‌وپنجمین قسمت این مقالات در سایت اندیشکده منتشر شد. در ادامه خلاصه‌ای از این مقاله را ملاحظه خواهید كرد. ✍ لیست 24 قسمت قبل را اینجا ببینید: 👉 https://eitaa.com/jscenter/5717 ✅ با تشكر : ادمین
✡ پیشنهاد ساموئل هانتینگتون، استراتژیست پنتاگون، برای «براندازی» جمهوری اسلامی گسترش «علم سیاست دموکراتیک» بود؛ تئوری‌ای که خیلی سریع مبنای کنش‌های سیاسی «اصلاح‌طلبان ایرانی» را ساخت و به‌عنوان تز مرجعِ «گذار به دموکراسی» در دانشگاه تهران تدریس شد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 نقشه راه آکادمی علوم سیاسی آمریکا (1) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت بیست‌وپنجم) 🌐 سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری (1) 1⃣ در آستانه‌ی وقوع سلسله کودتاهای مخملی اروپای شرقی یک اتفاق مهم افتاد. روز سوم سپتامبر 1987 وقتی در مقام رئیس هشتاد و سومین نشست سالانه از واشنگتن. دی. سی به شیکاگو رفت تا به صورت‌بندی مأموریت‌های بپردازد، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران «یک شرّ بدتر از نظام‌های استالین و هیتلر» است که «هر وسیله و هر میزان خشونتی در راه سرنگونی آن مشروع است»!! 2⃣ پیشنهاد استراتژیست پنتاگون برای جمهوری اسلامی گسترش «علم سیاست دموکراتیک» بود؛ تئوری‌ای که خیلی سریع مبنای کنش‌های سیاسی ایرانی را ساخت و به‌عنوان تز مرجعِ در دانشگاه تهران تدریس شد. 3⃣ ساموئل هانتینگتون، جوزف نای، جین شارپ و فرانسیس فوکویاما چهره‌های نامدار حلقه‌ای هستند که آنان را می‌نامیم. هر 4 نفر، فارغ‌التحصیل دانشگاه هارواد و از پژوهشگران ارشد ، و به‌شمار می‌رفتند. 4⃣ هر 4 نفر، از استراتژیست‌های وزارت دفاع آمریکا بودند. هر 4 نفر، برخلاف نسل فیلسوفان یهودی و روشنفکران لیبرال نه‌تنها به افشای هویت خود حساسیت نشان نمی‌‌دادند، بلکه با اشتیاق برای دستیابی به مناصب امنیتی می‌کوشیدند و هسته‌ی راهبری و نظریه‌پردازی را می‌ساختند. 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص287-293 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/b2jrqp ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ آکادمی علوم سیاسی آمریکا ضمن برشمردن رژیم‌هایی که اسوه شرارت هستند، نظام جمهوری اسلامی ایران را «یک شرّ بدتر از نظام‌های استالین و هیتلر» می‌خواند که «هر وسیله و هر میزان خشونتی در راه سرنگونی آن مشروع است»! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 نقشه راه آکادمی علوم سیاسی آمریکا (2) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت بیست‌وپنجم) 🌐 سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری (1) 1⃣ در واقع علم را به 2 بخش «خیر» و «شرّ» تقسیم می‌کند و به «خودی» و «غیرخودی»سازی در حوزه‌ی دانش دست می‌زند؛ مرزکشی‌ای که در حوزه فلسفه نیز کاملاً آشکار است. 2⃣ همین گرایش به خودی و غیرخودی‌سازی علم و فلسفه، طبعاً کار را به جایی رساند که هم گفت: «عمل خیر سیاسی» یعنی برای تحقق : 👈 پیدایش «علم سیاست» بخشی از جنبش گسترده اصلاحات ترقی‌خواه در زندگی سیاسی و فکری ایالات متحده در اواخر سده‌ی نوزدهم بود. این ارتباط تاریخی خاص بین «علم سیاست» و «اصلاحات سیاسی» مبتنی بر یک اساس منطقی است… ما تنها یک «علم سیاست دموکراتیک» داریم که نخست و به کامل‌ترین وجه در رشد یافته است، چرا که ایالات متحده نخستین و کامل‌ترین در جهان متجدد است. 3⃣ بنابراین اصلاحات سیاسیِ دموکراتیک یا هدف استراتژیکِ است. فلسفه سیاسی معاصر برپایه تحقق ایدئولوژی صورت‌بندی شده است و هیچ فرجام و غایت دیگری برای آن متصور نیست. اگر فلسفه‌ای با این هدف همخوان باشد، «خیر» است و مبارک؛ و اگر راهی دیگر برود «شرّ» است و نامیمون. 4⃣ آکادمی علوم سیاسی آمریکا راهبرد مبارزه با فلسفه‌ها و نظام‌های سیاسی معارض با دموکراسی را چنین ترسیم می‌کند: 👈 باید آن نظام سیاسی را «اسوه‌ی شرارت» و بدترین نظام ممکن توصیف کرد و بنابراین، از هرگونه تماس و همکاری با آن باید اجتناب ورزید. در نتیجه، باید به کلی «محو» و «نابود» شوند... تمرکز بر یک «شرّ» که شرارتش را نمی‌توان انکار کرد انزجاری اخلاقی ایجاد می‌کند. بسیج سیاسی علیه آن را تسهیل می‌کند و هدفی روشن، ساده و متحدکننده به دست می‌دهد؛ در عین حال از پرداختن به این موضوع تفرقه‌افکنانه پرهیز می‌کند که چه چیزی باید جایگزین آن شرّ شود. اگر نظام سیاسی موجود، بدترین نظام ممکن باشد، آن‌گاه عملاً هر وسیله‌ای و هر میزان ، در راه سرنگونی آن مشروع است!! 5⃣ بیانیه‌ی هدف آکادمی علوم سیاسی آمریکا سپس به رژیم‌هایی که هستند می‌پردازند و نظام را «یک شرّ بدتر از نظام‌های استالین و هیتلر» می‌خواند که «هر وسیله و هر میزان خشونتی در راه سرنگونی آن مشروع است»!! 6⃣ پیشنهاد عالمان سیاسی آمریکا برای این نظام، پیشبرد در کنار برای رژیم و فلج کردن سیستم عصبی دولت تا رسیدن به موقعیت وقوع است، نه یک حمله‌ی نظامی خونین! 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص287-293 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/b2jrqp ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ مایر آمشل روچیلد به شریک نزدیک شاهزاده ویلیام تبدیل می‌شود و کار به جایی می‌رسد که با شاهزاده و اعضای دربار دست به انجام معامله می‌زند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ مایر آمشل روچیلد و ثروت ویلیام نهم (1) 💰 آشنایی با یكی از منابع ثروت افسانه‌ای روچیلدها 🌐 سال 1760 1⃣ در خلال این دهه، «مایر آمشل باوئر» در بانکی در هانوفر آلمان کار می‌کند که خانواده‌ی مالک آن است. او بسیار موفق بوده، به شریک جزء تبدیل می‌شود و در عین این‌که در بانک فعالیت می‌کند، با نیز آشنا می‌شود. 2⃣ باوئر پس از مرگ پدرش به فرانکفورت باز می‌گردد تا کسب و کار او را به دست بگیرد. او نام خود را از باوئر به تغییر می‌دهد. 3⃣ او تحت هویت جدید، یعنی متوجه می‌شود که ژنرال وان استورف وابسته به دربار است؛ یکی از ثروتمندترین خاندان‌های سلطنتی در اروپا که ثروت خود را از اجیر کردن سربازان و اعزام آنان در ازای مبالغ هنگفت به کشورهای خارجی به دست آورده بود [رویه‌ای که تا امروز به شکل اعزام سربازان پاسدار صلح سازمان ملل به سرتاسر جهان ادامه دارد]؛ بنابراین او به بهانه‌ی فروش سکه و زیورآلات به قیمت پایین با ژنرال آشنایی مجدد برقرار می‌کند. 4⃣ متعاقباً ژنرال ترتیب آشنایی روچیلد با شاهزاده ویلیام نهم را می‌دهد که خود او [شاهزاده] نیز بسیار از بابت قیمت‌های پایینی که روچیلد از بابت سکه و زیورآلاتِ نادر مطالبه می‌کند، خرسند است. 5⃣ روچیلد پس از آن به شریک نزدیک شاهزاده ویلیام تبدیل می‌شود و کار به جایی می‌رسد که با شاهزاده و اعضای دربار دست به انجام معامله می‌زند. او خیلی زود درمی‌یابد که وام‌دادن به حکومت و اعضای خاندان سلطنتی بسیار پرسودتر از وام‌دادن به افراد عادی است؛ چرا که رقم این‌گونه وام‌ها بسیار بیش‌تر بوده، مالیات‌هایی که مردم ارائه می‌دهند، وثیقه‌ی آن تلقی می‌شود. 📚 اندرو کارینگتن هیچکاک، صهیونیسم در مسیر سلطه، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی. 📖 همین مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/QwCSQs ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ بعد از این‌كه ناپلئون بیان می‌دارد هدفش عزل خاندان هسه-کاسل از حکمرانی است، شاهزاده ویلیام نهم با شنیدن این خبر از آلمان فرار می‌کند و به دانمارک می‌رود. او دارایی هنگفت خود را، با ارزشی بالغ بر «سه میلیون دلار»، به امانت نزد مایر آمشل روچیلد می‌سپارد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ مایر آمشل روچیلد و ثروت ویلیام نهم (2) 💰 آشنایی با یكی از منابع ثروت افسانه‌ای روچیلدها 🌐 سال 1769 1⃣ به‌عنوان عامل درباره شاهزاده در استان هسه-کاسل انتخاب می‌شود. این شاهزاده نوه‌ی جرج دوم انگلستان، پسرعموی جرج سوم، پسر برادر زن شاه دانمارک و باجناق شاه سوئد به حساب می‌آمد. 2⃣ سپس از طرف شاهزاده ویلیام به او اجازه داده می‌شود تا نشانی را در مقابل محوطه‌ی تجارت‌خانه‌ی خود با این عبارت نصب نماید: «ام. ای. روچیلد عامل دربار منصوب از طرف عالی‌جناب شاهزاده ویلیام از هاناو». 🌐 سال 1800 1⃣ در فرانسه، تأسیس می‌شود. خیلی زود در می‌یابد که فرانسه‌ی آزاد، کشوری است که از قرض و بدهی آزاد باشد؛ لذا متعاقباً بیان می‌دارد: 2⃣ «دستی که می‌دهد از جمله همان دستی است که می‌گیرد. پول، پدر و مادر ندارد. سرمایه‌گذاران نه عِرق ملی دارند و نه نجابت و آبرو می‌شناسند. تنها هدف آنان کسب سود است.» 🌐 سال 1806 1⃣ ناپلئون بیان می‌دارد هدفش عزل خاندان هسه-کاسل از حکمرانی و حذف آن از فهرست قدرت‌های حاکم است. 2⃣ شاهزاده ویلیام نهم با شنیدن این خبر از آلمان فرار می‌کند و به دانمارک می‌رود. او دارایی هنگفت خود را، با ارزشی بالغ بر «سه میلیون دلار»، به امانت نزد مایر آمشل روچیلد می‌سپارد. 📚 اندرو کارینگتن هیچکاک، صهیونیسم در مسیر سلطه، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی. 📖 همین مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/QwCSQs ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ مطالب دایرةالمعارف یهود نشان می‌دهد که مبلغ هنگفت امانتی سه میلیون دلاری هیچ‌گاه از سوی مایر آمشل روچیلد به شاهزاده ویلیام نهم بازگردانده نشد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ مایر آمشل روچیلد و ثروت ویلیام نهم (3) 💰 آشنایی با یكی از منابع ثروت افسانه‌ای روچیلدها 🌐 سال 1814 1⃣ دایرةالمعارف یهود در ویرایش سال 1905، جلد 10، صفحه‌ی 494، در خصوص سرانجام مبلغ سه میلیون دلاری که شاهزاده به امانت نزد گذاشته بود، توضیحی ارائه می‌دهد: ✍ «مطابق با که در این‌باره مطرح می‌شود، این مبلغ هنگفت را در بشکه‌های مشروب مخفی کرده بودند و هنگامی‌که سربازان ناپلئون وارد فرانکفورت شدند، از یافتن آنان بازماندند و در سال 1814 زمانی که شاهزاده ویلیام نهم به آلمان بازگشت، آن مبلغ دست‌نخورده به همان بشکه‌ها بازگردانده شده بود. امر تا اندازه‌ای از خیال‌پردازیِ کم‌تری برخوردار است و بیش‌تر گویایِ اقدامی عملی است.» 2⃣ همان‌طور كه می‌بینید خط آخر از این مطلب نشان می‌دهد که این مبلغ هنگفت هیچ‌گاه از سوی به شاهزاده ویلیام نهم بازگردانده نشد!! 3⃣ دایرةالمعارف یهود در ادامه می‌افزاید: ✍ « که می‌دانست این سه میلیون دلار در جنگ شبه‌جزیره مورد نیاز ولینگتون خواهد شد، آن مبلغ را صرف خرید طلا از کمپانی هند شرقی کرد.» 4⃣ علاوه بر این، ناتان از این مبلغِ عملاً به سرقت رفته، دست‌کم به چهار منفعت دست یافت: 🔸 1. از فروش اوراق بهادار ولینگتون که به ازای هر دلار پنجاه سنت خریداری و برابر ارزش اسمی مبلغ را وصول کرد. 🔸 2. از فروش طلا به ولینگتون. 🔸 3. از بازخرید آن. 🔸 4. از انتقال آن به پرتغال. 📚 اندرو کارینگتن هیچکاک، صهیونیسم در مسیر سلطه، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی. 📖 همین مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/QwCSQs ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
هدایت شده از رادیو انقلاب‌ ( سخنرانی ،دروس علما و مداحی )
🇮🇷 بیماریِ « جهان است» ! 🔷مستکبران عالم یعنی آمریکا، صهیونیست‌ها، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و ... دچار یک بیماری روحی هستند که خودشان را مساوی می‌دانند. ما جهان هستیم! من جهانم! آشتی با من آشتی با جهان است! همین بیماری، درحد پایین‌تر، در شاه وتمام دیکتاتورهای دنیا نیز وجود دارد. اما بیماری دوم روحی، بیماری کسانی است که بین ما هستند، ولی معتقدند که آمریکا جهان است؛ که از دوره تا حال باعث شده ما وابسته باشیم. 🔶گزیده ای از سخنرانی : پایان مرگ بر استکبار، پایان انقلاب اسلامی است 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇 @Ostad_Rahimpour_Azghadi
هدایت شده از رادیو انقلاب‌ ( سخنرانی ،دروس علما و مداحی )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برگی از دوران دفاع مقدس با روایت استاد رحیم پور (قسمت دوم) ✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇 @Ostad_Rahimpour_Azghadi