eitaa logo
[ تائب ]
16.8هزار دنبال‌کننده
631 عکس
407 ویدیو
4 فایل
هوالمُعطی ؛ به قول ِآقای شهید هادی که ما امام رو برای اطاعت میخوایم نه برای تماشا . - اللهم اجعلنا من المطيعين حضرت مهدی عج ، - ریا کاهنده‌ی ثواب ِکار شماست دوست عزیز . - تبلیغات : https://eitaa.com/joinchat/3880911885Cd000da99d7 . و من الله اجر .
مشاهده در ایتا
دانلود
[ تائب ]
-
شهادت در راه آرمان الهـی معشوق ماست ! تا به حال شنیده ای عاشق را از معشوق بترسانند ؟ - شهید‌ بهشتی .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌- همه دلخوشیِ ما این است ، لااقل یک حسن حرم دارد . .
نظر مراجع درمورد عید الزهرا و رفع قلم ؛
[ خرافه‌ی عیدالزهرا ] آیا نهم ربیع روز قتل خلیفه دوم است ؟ " این متن بدنبال دفاع از خلیفه_دوم نیست ؛ بلکه هدف رفع یک داستان تخیلی در بین شیعیان است " ✅تاریخ ِدقیق قتل عُمَر بن خطاب به دست ابولولو : طبق منابع تاریخی شیعه و سنی، عمر بن الخطاب ( خلیفه دوم ) در بیست وششم ذی الحجه ترور شد و بعد از حدود سه روز درگذشت . بنابراین وی در آخر ذیحجه یا اول محرم درگذشته است . این مطلب را همه‌ ی مورخان اعم از شیعه و سنی در آثار خود آورده اند . بنابراین اقلیت قلیلی که در نهم ربیع الاول مراسم عمرکشان ( عید الزهرا یا فرحة الزهراء ) برگزار می کنند اساسا حدود هفتاد روز تأخیر می کنند و کارشان حتی اگر توجیه شرعی و عقلی دشته باشد، دستکم از نظر تاریخی دچار اشکال است . ✅ برای اطمینان می توانید به منابع تاریخی زیر مراجعه فرمایید که همگی آخر ذی الحجه را به عنوان تاریخ قتل عُمَر بیان کرده اند : ✅منابع تاریخی شیعه یا متمایل به تشیع : ۱. تاریخ ‏الیعقوبى ، یعقوبی، ج‏۲ ، ص۱۵۹ ، قرن سوم ، مولف آن شیعه است. همچنین تاریخ ‏یعقوبى/ ترجمه فارسی آیتی ، ج‏۲ ، ص۴۹ ۲. التنبیه ‏و الإشراف ، مسعودی ، ص۲۵۰ ، قرن چهارم ، مؤلف آن شیعه یا متمایل به تشیع است ۳. مروج ‏الذهب ، مسعودی ، ج‏۲ ص۳۰۴ و ص۳۲۱ ، قرن چهارم ، مولف آن شیعه یا متمایل به تشیع است. ۴. الفتوح ، ابن اعثم کوفی ، ج‏۲ ، ص۳۲۳ ، قرن چهارم ، مولف متمایل به تشیع است. ۵. مَسارّ الشیعه ، ص42 ، مؤلف : شیخ مفید (ره) پیشوای بزرگ شیعیان در اوایل قرن پنجم که خوشبختانه نسخه خطی اصلی این کتاب با دستخط مؤلف موجود است. در این کتاب نیز مرگ عمر در ذیحجه ذکر شده است. می دانیم که شیخ مفید(ره) از نظر عظمت علمی و تقوایی در حد عالی هستند تا جایی که برخی بر این باورند که به دریافت توقیع ( نامه ) از امام عصر (عج) مشرف شده اند. ✅برخی دیگر از منابع تاریخی : ۶. الإمامة و السیاسة ، مولف ناشناس، ج‏۱ ص۳۹ ، قرن سوم ، مذهب مولف : نامعلوم ۷. المعارف ، ابن قتیبه، ص ۱۸۳ ، قرن سوم ، مذهب مولف : سنی ۸. أنساب‏ الأشراف، بلاذری، ج‏۱۰، ص۴۱۷ ، قرن: سوم ، مذهبِ مولف : سنی ۹. الطبقات‏ الکبرى، محمد بن سعد، ج‏۳ ، ص:۲۵۸ ، قرن سوم ، مذهب مولف : سنی ۱۰. تاریخ ‏الطبری، طبری، ج‏۴، ص:۱۹۱ ، قرن چهارم ، مذهب مولف : سنی ✅ بد نیست بدانیم که علمای قدیم ما شیعیان درباره اینکه « عمر در ذیحجه کشته شده » اتفاق نظر داشته اند و حتی مرحوم علامه مجلسی(ره) نیز به این موضوع اعتراف کرده است . 📚بحارالانوار، ج‏۳۱، ص ۱۱۸ ✅ البته مجلسی(ره) خود سعی کرده به هر قیمت شده نهم ربیع الاول را تایید کند ! بعید نیست ایشان که در عصر صفوی می زیست از سوی حکومت یا جو جامعه تحت فشار بوده اند و از این رو به روایتی که از نظر سندی ضعیف است و از نظر متن نیز با مسلمات تاریخی و روایی در تعارض است استناد کرده اند ! روایتی که مجلسی به آن استناد کرده از طریق دو راوی مجهول الهویه به احمد بن اسحاق قمی(ره) منسوب شده که سند و متن آن بسیار ِضیعف است . ✅ کفعمی از ابن ادریس حلی (صاحب کتاب السرائر) نقل کرده که درباره تاریخ نهم ربیع گفته است : " مَنْ زَعَمَ أَنَّ عُمَرَ قُتِلَ فِیهِ فَقَدْ أَخْطَأَ بِإِجْمَاعِ أَهْلِ التَّوَارِیخِ وَ السِّیَرِ " ترجمه : ( هر کس بپندارد عمر در نهم ربیع کشته شده به اجماع صاحبان کتب تاریخ و سیره در اشتباه است . ) سپس خود کفعمی تاریخ ذیحجه را صحیح دانسته می افزاید: « الإجماعُ حاصلٌ مِن الشیعةِ و أهلِ السنّةِ على ذلک» یعنی «شیعه و سنی بر این موضوع اتفاق نظر دارند» 📚کفعمی، مصباح الکفعمی = جنة الأمان الواقیة ، ص: 511 و مجلسی، بحارالانوار، ج‏۳۱، ص ۱۱۹
به امام صادق علیه السلام عرض شد : « ای پسر رسول خدا ! در مسجد، مردی را می بینیم که آشکارا به دشمنان شما دشنام می دهد و نام آنها را می برد . » حضرت فرمود : «چه مرضی دارد ؟ خدا لعنتش کند که ما را در معرض اذیت می اندازد ؛ همانا که حقتعالی فرمود: "به آنها که غیر خداوند را می خوانند دشنام نگویید تا آنها نیز خدا را دشنام ندهند." (انعام/108) . »
[ تائب ]
نظر مراجع درمورد عید الزهرا و رفع قلم ؛
سخن آیت الله بهجت ره درمورد عیدالزهرا . .
بسم‌الله .
عیدالزهرایی ها، بخونید بلکه یکم به غیرتتون بر بخوره ؛ البته اگه غیرتی هم مونده باشه .
عیدالزهرا روزیه که دور پسرشو بگیریم و هواشو داشته باشیم تا ظهورشون برسه .
بخونید و تذکر بدید .
اگر مشکلات امام زمان رو کنار بذاری و فقط به فکر مشکلات خودت باشی مثل همون‌هایی هستی که در عاشورا به چادر حضرت نرفتن مورد لعن خدا، اهلبیت علیه‌السلام و مردم قرار میگیری . منتظر یعنی اونی که عملیاتیه اونی که وجودش، پولش، ذهنش، قلمش، قدمش، اندیشه‌هاش، نیاتش، کار اجتماعیش، کار هنریش، کار سیاسیش، شوهرداریش، زن داریش، بچه‌داریش، تربیت فرزندش و عادت‌هاش در برطرف کردن موانع ظهورحضرت مؤثره . این کسی هست که توی چادر حضرته ان‌شاءالله . - استادشجاعی
حکم حضور در مراسم لعن : حفظه‌الله *