eitaa logo
طلبه‌تراز | فرهنگ‌ورسانه
378 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
649 ویدیو
61 فایل
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ بحث #فرهنگ است، بحث ذهن است، بحث قوّه درّاکهٔ انسانی است؛ بحث سازندگی شخصیت انسان هاست و خلاصه بحث #دل است. «رهبر معظم انقلاب_۱۳۷۵٫۰۲٫۳۱» 👤 خادم کانال ===== @k_alavi313 👁️‍🗨️ خادم تبادل ===== @Tabadol_VA
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 تشکیل مجمع اقامه نماز ضروری ترین کار تشکیل مجمعی از صاحب نظران برای «اقامه ی نماز»، یکی از شایسته ترین و ضروری ترین کارهایی است که باید در جمهوری اسلامی صورت می گرفت. زیرا برپا داشتن نماز، نخستین ثمره و نشانه ی حکومت صالحان است. و در رتبه ی بعد از آن است که نوبت به «زکات» به مثابه ی تنظیم مالی جامعه و ریشه کن کردن فقر، و نیز امر به معروف و نهی از منکر یعنی سوق دادن به نیکی ها و باز داشتن از بدیها میرسد. «الذين ان مكناهم في الارض اقاموا الصلوه و اتوا الزكوه وامروا بالمعروف و نهوا عن المنکر...» اقامه ی نماز فقط این نیست که صالحان، خود نماز بگزارند. این چیزی نیست که بر تشکیل حکومت الهی متوقف باشد، بلکه باید این ستون دین در جامعه، به پا داشته شود و همه کس با رازها و اشارههای آن آشنا و از برکات آن برخوردار گردند، درخشش معنویت و صفای ذکر الهی، همه‌ی آفاق جامعه را روشن و مصفا کند و تنها و جانها با هم به نماز بشتابند و در پناه آن طمأنینه و استحکام یابند. 🔺پیام به اولین اجلاس سالیانه اقامه نماز در مشهد مقدس ۱۳۷۰/۰۷/۱۶ 🔰طلبه تراز | فرهنگ و رسانه @TT_farhang
طلبه‌تراز | فرهنگ‌ورسانه
🌀 محاسبه نفس 🔻در بیان آیت الله مظاهری نکتۀ قابل توجه اینکه، همه باید مراقب باشند هنگام محاسبۀ اعما
🌀 محاسبه نفس 🔻در بیان آیت الله مظاهری قرآن کریم در آیه‌ای، نوعی قانون محاسبه و مراقبه، به‌صورت خاص را بیان می‌فرماید. «إِنَّ الَّذینَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّیْطانِ تَذَکَّرُوا فَإِذا هُمْ مُبْصِرُونَ، وَ إِخْوانُهُمْ یَمُدُّونَهُمْ فی‏ الغَیِّ ثُمَّ لا یُقْصِرُونَ»[الاعراف، ۲۰۱و۲۰۲] می‌فرماید: آدم متّقی، وقتی با بحرانی از گناه مواجه گردد، متذکّر می‌شود. آن وقت که متذکّر شد، بیدار می‌شود؛ امّا افرادی که متّقی نیستند، شیاطین، آنها را غرق در گناه می‌کنند و کوتاه هم نمی‌آیند. یعنی وقتی انسان خودش را زیر سلطۀ نفس‌امّاره و شیاطین درون و برون قرار دهد، اینها کوتاه نمی‌آیند تا این که انسان را به طور کلی ساقط کنند. این آیۀ شریفه غیر از آن قانون محاسبه‌ای است که علمای علم اخلاق می‌گویند. این خود یک قانون محاسبۀ مستقلی است که بر اساس آن، انسان باید در وقت گناه، متوجه باشد و متذکّر بشود. تذکّر به چه؟ مواردش فرق می‌کند. گاهی متذکّر می‌شود که همه‌جا محضر خداست، او در محضر خداست و باید در محضر خدا معصیت نکند. گاهی متذکّر این می‌شود که این عمل گناه است و من نباید گناه بکنم. گاهی تذکّر به قبر و قیامت است و اینکه گناه برای من آتش جهنّم شده، روی آن حساب و کتاب می‌شود. به هرحال، تذکّرها تفاوت دارد، امّا */در همۀ این تذکّر و تنبّه‌ها، انسان حالتی پیدا می‌کند که به قول قرآن، نوعی بینایی به او می‌دهد: «فَإِذا هُمْ مُبْصِرُونَ»[الاعراف، ۲۰۱]**. اگر کسی واقعاً متّقی باشد، موقع گناه، این حال تذکّر برایش پیدا می‌شود و به دنبال آن بیدار می‌شود، بینا می‌شود و دست از معصیت می‌کشد. این حالت، نیروی کنترل‌کنندۀ خوبی است و باید برای انسان ملکه شود. به تجربه هم اثبات شده که نفس‌امّاره و شیاطین درون و برون، نمی‌توانند افراد با تقوا را فریب دهند. یعنی: «إِنَّ الَّذینَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّیْطانِ تَذَکَّرُوا»[الاعراف، ۲۰۱]؛ طائف در این‌ جا به معنای بحران است، یعنی شیطان می‌آید، مثلاً غریزۀ جنسی را تحریک می‌کند. لازمه‌اش این است که نگاه بکند، لازمه‌اش اینکه گناه بکند، امّا او متذکّر می‌شود، در اثر آن تذکّر و توجه، بیدار می‌شود، چشم بینا پیدا می‌کند و بر شیطان غلبه پیدا می‌کند، چه شیطان انسی باشد و چه شیطان جنّی، شیطان درون باشد یا شیطان برون، آنکه می‌خواهد او را ببرد، دیگر نمی‌رود. 🔰طلبه تراز | فرهنگ و رسانه @TT_farhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَ أَمْدَدْناكُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنينَ وَ جَعَلْناكُمْ أَكْثَرَ نَفيراً شما را بر آنها (دشمنانتان) چيره خواهیم کرد؛ و شما را به وسيله داراييها و فرزندان كمك خواهيم كرد؛ و نفرات شما را بيشتر (از دشمن) قرار خواهیم داد. 🔺سوره اسرا آیه ۶ 🔘 امیرالمومنین علیه السلام درباره این آیه مى‌‏فرمايند: (این آیه درباره دوران ظهور است) سوگند به خداوندى كه دانه را شكافت و انسان را آفريد، در آن زمان مردم در اوج قدرت و نعمت زندگى مى‌‏كنند و هیچ یک از آنها از دنيا نمى‏‌رود جز اين‏كه هزار فرزند برایش متولّد مى‌‏شود، به دور از هرگونه بدعت و آفت و انحراف زندگى مى‌كنند، به كتاب خدا و سنت رسولش عمل مى‌كنند و همه آفات و شبهات از آنها دور و نابود شده است. 🔺 تفسير عياشى، ج ۲، ص ۲۸۲ 🔰طلبه تراز | فرهنگ و رسانه @TT_farhang
هدایت شده از خیمه‌گاه صاحب‌الزمان(عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امسال‌برای‌دانش‌آموزان‌اعتکاف‌داریم 🕌👨‍🎓🕌👨‍🎓🕌👨‍🎓🕌👨‍🎓🕌👨‍🎓🕌 🔷 ویژه دانش آموزان پسر پایه‌های هفتم به بالا 📆 زمان اعتکاف : ۷ الی ۹ اردیبهشت(چهارشنبه تا جمعه) 📍مکان :مسجد النبی (صلی اللّه علیه و آله) ⏳آخرین مهلت ثبت‌نام: ۴ اردیبهشت 📞 جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۰۹۱۴۸۳۶۳۷۰۲-۰۹۳۹۱۴۱۶۵۲۱ و یا آیدیِ @M_babapour در پیامرسان ایتا تماس حاصل نمایید. ✅ با رعایت آئین‌نامه‌های بهداشتی https://t.me/howzehh313 @howzehh313
📍 نامه ای از طرف خدا ♨️ این نامه با استفاده از آیات قرآن و خطاب به همه بشر گفته شده و محتوی آن عین واقعیت است... 🔹بسم الله الرحمن الرحیم سوگند به روز وقتی نور می گیرد و سوگند به شب وقتی آرام می گیرد ❤️ من نه تو را رها کرده‌ام و نه با تو دشمنی کرده‌ام. (ضحی ۳) 😔افسوس! هر کس را به سوی تو فرستادم تا به تو بگویم دوستت دارم و راهی پیش پایت بگذارم، او را به سخره گرفتی. (یس ۳۰) 😵تا اینکه هیچ پیامی از پیام هایم به تو نرسید و از پیامهایم روی گردانیدی. (انعام ۴) 😡و با خشم رفتی و فکر کردی هرگز بر تو قدرتی نداشته ام. (انبیا ۸۷) ⚔مرا به مبارزه طلبیدی و چنان متوهم شدی که گمان کردی خودت بر همه چیز قدرت داری. (یونس ۲۴) 🙄این در حالی بود که حتی مگسی را نمی توانستی و نمی توانی بیافرینی وحتی اگر مگسی از تو چیزی بگیرد نمی توانی از او پس بگیری. (حج ۷۳) 😱پس چون مشکلات از بالا و پایین آمدند٫ و چشمهایت از وحشت فرو رفتند٫ و تمام وجودت لرزید٫ آن هم چه لرزشی؛ گفتم کمکهایم در راه است! چشم دوختم ببینم که باورم می کنی؟ اما به من گمان بردی! چه گمانهایی ... (احزاب ۱۰) 🤯تا زمین با آن فراخی بر تو تنگ آمد، پس حتی از خودت هم به تنگ آمدی و اینجا بود که یقین کردی هیچ پناهی جز من نداری، پس در این حال من به سوی تو بازگشتم تا تو نیز به سوی من بازگردی، براستی که من مهربان ترین ام در بازگشتن. (توبه ۱۱۸) 😓وقتی در تاریکی ها مرا به زاری خواندی، که اگر تو را برهانم با من می مانی، تو را از اندوه رهانیدم٫ اما باز مرا با دیگری شریک کردی. (انعام ۶۳ و ۶۴) 🤠آری این عادت دیرینه ات بود: هرگاه که خوشحالت کردم از من روی گردانیدی و رویت را طرفی دیگر کردی٫ و هر وقت هم با سختی مواجه شدی ناامید گشتی. (اسرا ۸۳) 😇آیا من از دوش تو باری که پشتت را می شکست برنداشتم؟ (شرح ۲ و ۳) 😇آیا غیر از من چه کسی برایت خدایی کرده است؟ (اعراف ۵۹) 🛣راه حقیقی ونجات بخش فقط راه خداست، پس کجا می روی؟ (تکویر۲۶) 🧐و پس تو اگر این آیات قرآن و سخنان خدا را باور نکنی،پس دیگر به کدام سخن می خواهی ایمان بیاوری؟ (مرسلات ۵۰) 😤چه چیز جز بخشندگی ام باعث شد تا نعمتهای مرا که می بینی خودت را بگیری؟ (انفطار ۶) ⛈مرا به یاد می آوری؟ من همانم که بادها را می فرستم تا ابرها را در آسمان پهن کنند٫ و ابرها را پاره پاره به هم فشرده می کنم تا قطرات باران از خلال آنها بیرون آید و به خواست من به تو اصابت کند٫ تا تو فقط لبخند بزنی؛ 😰این در حالی است که پیش از فرو افتادن قطرات باران، ناامیدی تو را پوشانده بود. (روم ۴۸) 🤕من همانم که می دانم در روز روحت چه جراحتهایی برمی دارد؟ شبانگاهان روحت را در خواب به تمامی باز می ستانم تا به آن آرامش دهم و روز بعد دوباره آن را به زندگی ات برمی انگیزانم و تا زمان مرگت که به سویم بازگردی به این کار ادامه می دهم ... (انعام ۶۰) 🛡من همانم که وقتی می ترسی به تو امنیت می دهم. (قریش ۳) 😇برگرد، مطمئن برگرد، تا بار دیگر در جمع دوستان من داخل شوی و در جنت من درآیی. (فجر ۲۸ و ۲۹) 😍تا بار دیگر من تو را دوست داشته و تو هم مرا دوست بداری. (مائده ۵۴) انَ معَ العسرِ یُسرا ،فانَ مع العسرِ یسرا(انشراح آیه ۵ و ۶) 😰😌بعداز هر سختی گشایشی ست. پس بدان پس از هر مشکلاتی، آسانی و گشایشی ست..دوبار هم گفتم تا ته دلتون محکم و قرص باشه 😇و کیست راستگوتر از خدای تو. (نسا۸۷) 🔵 صَدق الله العلیُ العظیم 🔵 🔰طلبه تراز | فرهنگ و رسانه @TT_farhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 حاج قاسم سلیمانی: والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان این انقلاب را به دست دارد؛ در قیامت خواهیم دید، مهمترین محور محاسبه این است. 🔅 به مناسبت تولد رهبر انقلاب 🔰طلبه تراز | فرهنگ و رسانه @TT_farhang
طلبه‌تراز | فرهنگ‌ورسانه
🌀 محاسبه نفس 🔻در بیان آیت الله مظاهری قرآن کریم در آیه‌ای، نوعی قانون محاسبه و مراقبه، به‌صورت خاص
🌀 محاسبه نفس 🔻در بیان آیت الله مظاهری راه این است که هرگاه می‌خواهیم عملی را انجام بدهیم، فکرش را بکنیم آیا رضایت خداوند در آن هست یا نه؟ آیا من را به سقوط می‌کشاند یا نه؟ آیا حرف من غیبت است یا نه؟ آیا تهمت است یا نه؟ پخش شایعه است یا نه؟ آیا این معامله حلال است یا نه؟ اگر این طرز فکر کردن و این تذکّر قبل از انجام عمل باشد، عمل ما کنترل می‌شود و مهم‌تر آن است که این حال تذکّر، این حال توجه، برای ما ملکه باشد و در بحران‌ها ما را حفظ کند. قرآن کریم، این حال تذکّر را جدّاً از ما می‌خواهد. می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْراً کَثیراً، وَ سَبِّحُوهُ بُکْرَةً وَ أَصیلاً» [الاحزاب، ۴۱و۴۲] امام صادق«سلام‌الله‌علیه» فرمودند: پروردگار عالم هر عبادتی، نظیر نماز و روزه و حج را به‌طور موقت یا محدود خواسته است، امّا فقط ذکر را به طور نامحدود می‌خواهد و به این آیه اشاره کردند. [الکافی، ج ۲، ص ۴۹۸] 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 قوم سلمان فارسی 📍يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا مَن يَرتَدَّ مِنكُم عَن دينِهِ فَسَوفَ يَأتِي اللَّهُ بِقَومٍ يُحِبُّهُم وَيُحِبّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الكافِرينَ يُجاهِدونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَلا يَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ ۚ ذٰلِكَ فَضلُ اللَّهِ يُؤتيهِ مَن يَشاءُ ۚ وَاللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ 🔺آیه ۵۴ سوره مائده 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ میخواهی شب قدر امام زمان علیه السلام به یادت باشه؟ 🔹"شاخه گل سلام" 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 شهید نظر می کند به وجه الله تعالی 📍اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang
طلبه‌تراز | فرهنگ‌ورسانه
🌀 محاسبه نفس 🔻در بیان آیت الله مظاهری راه این است که هرگاه می‌خواهیم عملی را انجام بدهیم، فکرش را
🌀 محاسبه نفس 🔻در بیان آیت الله مظاهری بنابراین تذکّر باید همیشگی باشد، یعنی انسان باید همواره به دشمن خود توجه داشته باشد. پیامبر اکرم«صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» دشمن‌ترینِ دشمنان انسان را نفس او می‌دانند: «أَعْدَی‏ عَدُوِّکَ‏ نَفْسُکَ الَّتِی بَیْنَ جَنْبَیْکَ‏».[مجموعة ورام، ج ‏۱، ۵۹] این دشمن سرسخت ما، در درون ما، صفات رذیلۀ ما، ناگهان گُل می‌کند؛ اگر ما متذکّر نشویم، همان گُل‌کردن آن، نابودی ماست. شیطان جنّی و شیطان انسی هم همین‌طور است، این ابلیس از خدا خواسته است باقی بماند برای این که ما را نابود بکند. پس مقابله با او تذکر دائمی می‌خواهد. از همین جهت هم دستور داده شده که ما ذکر بگوییم. البته ذکر لفظی خوب است و تأثیر دارد. نظیر ذکر «لااله‌الاالله» یا ذکر «لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمینَ»[الانبیاء، ۸۷]بسیار خوب است و به انسان توجه می‌دهد، امّا با این ذکر لسانی، باید ذکر قلبی پیدا بشود که همان توجه است. ذکر قلبی، این نیست که انسان بنشیند و در دلش ذکر بگوید، بلکه به این معناست که دل همراه زبان و زبان همراه دل باشد. ذکر قلبی انسان را به آنجا می‌رساند که وقتی مؤذن گفت: «اشهد ان لااله‌الاالله»، امام سجاد«سلام‌الله‌علیه» فرمودند: پوست من، گوشت من و خون من شهادت می‌دهد به «لااله‌الاالله» [بحا رالانوار، ج ۴۵، ص ۱۳۹]، یعنی لااله‌الاالله در دل ایشان، در عمق جان ایشان رسوخ کرده است. 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang
🔵 آیه آیه ذکر 📍آیه ۵۲ هود در بیان رهبر انقلاب استغفار یعنی چه؟ یعنی معذرت‌خواهی. از خدای متعال معذرت میخواهیم. از خیلی از کارها، از بسیاری از کرده‌ها و نکرده‌های خودمان از خدای متعال باید معذرت بخواهیم. این معذرت‌خواهی که طبعاً با آن نیّت صادقه همراه است، در شما یک صفایی ایجاد میکند، یک طهارتی ایجاد میکند که این صفا و طهارت، رحمت الهی را جلب میکند. ماها باید تلاشمان این باشد که رحمت الهی و برکت الهی را جلب کنیم. در دعا میخوانیم: اَللهُمَّ اِنّی اَسئَلُکَ موجِباتِ رَحمَتِک؛ یک موجباتی وجود دارد که اینها رحمت الهی را به وجود می‌آورد و متوجّه انسان میکند. در همه‌ی میدانهای زندگی این استغفار اثر دارد؛ حالا [مثلاً] در مسائل جاری زندگی در سوره‌ی هود [میفرماید]: وَ یا قَومِ استَغفِروا رَبَّکُم ثُمَّ توبوا اِلَیهِ یُرسِلِ السَّماءَ عَلَیکُم مِدرارا؛ یعنی خدای متعال برکات آسمانی را بر شما نازل میکند؛ بعد [میفرماید]: وَ یَزِدکُم قُوَّةً اِلىٰ‌ قُوَّتِکُم؛(سوره‌ی هود، بخشی از آیه‌ی ۵۲) نیروی شما را هم افزایش میدهد، قوّت شما را افزایش میدهد؛ این خیلی مهم است. این هم مسئله‌ی شخصی نیست؛ مسئله‌ی عمومی است، مسئله‌ی ملّی است. 🔺دیدار با مسئولان نظام ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang
🕋 نماز رکن اصلی دین 🔹نماز، رکن اصلی دین است و باید اصلی ترین جایگاه را در زندگی مردم داشته باشد. حیات طيبه ی انسان در سایه ی حاکمیت دین خدا، وقتی حاصل خواهد شد که انسانها دل خود را با یاد خدا زنده نگهدارند و به کمک آن بتوانند با همه ی جاذبه های شر و فساد مبارزه کنند و همه ی بتها را بشکنند و دست تطاول همه ی شیطان های درونی و برونی را از وجود خود قطع کنند. این ذکر و حضور دایمی فقط به برکت نماز حاصل می شود: ونماز در حقیقت، پشتوانه ی مستحکم و ذخیره یی تمام نشدنی در مبارزه یی است که آدمی با شیطان نفس خود که او را به پستی و زبونی می کشد، و شيطانهای قدرت که با زر و زور، او را وادار به ذلت و تسلیم می کنند، همیشه و در همه حال دارد. 🔺پیام به اولین اجلاس سالیانه اقامه نماز در مشهد مقدس ۱۳۷۰/۰۷/۱۶ 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang
طلبه‌تراز | فرهنگ‌ورسانه
🌀 محاسبه نفس 🔻در بیان آیت الله مظاهری بنابراین تذکّر باید همیشگی باشد، یعنی انسان باید همواره به د
🌀 محاسبه نفس 🔻در بیان آیت الله مظاهری نکتۀ قابل توجه دیگر اینکه، خواص، طلبه‌ها و افرادی که توفیقاتی در امور معنوی دارند، باید علاوه بر اجتناب از گناه، نسبت به اعمال بیهوده و بدون نتیجه هم توجه داشته باشند. برخی اعمال، گناه نیست، امّا نتیجه‌ای برای دنیا یا آخرت انسان ندارد. چشم و گوش و زبان انسان باید تحت کنترل او باشد و با این اعضاء مرتکب گناه نشود، امّا حرف‌های بیهوده، نگاه‌های اضافی و بدون نتیجه و شنیدن‌های بی‌فایده هم برای خواص بد است و باید از آن پرهیز کنند. گفتن و شنیدن و دیدن، باید به اندازه و در چهارچوب اسلام باشد. حتی فکر انسان باید تحت کنترل او باشد و اجازه ندهد افکار بیهوده، تخیّل‌ها و توهّم‌ها وارد آن شود. اساساً عمر انسان باید در کارهای مفید که نتیجۀ دنیا یا آخرت دارد، صرف گردد. دیدن برخی فیلم‌ها، نشستن در بعضی مجالس و گوش دادن به صوت‌های بیهوده، اشکال دارد. مؤمن آن است که کار بی‌فایده ندارد و عمر گران‌بهای خویش را ارزان نمی‌فروشد. اگر انسان، عمر را بدهد و چیز با ارزشی نگیرد، خسارت است. اینکه قرآن می‌فرماید: «إِنَّ الإِنْسَانَ لَفِی‏ خُسْرٍ» [عصر، ۱]، یکی از معانی آن این است که اگر کسی به فکر عمرش نباشد و بهای عمر را نگیرد، خسارت دیده است. مثل آن یخ فروش است که داد می‌زد و می‌گفت: رحم کنید به کسی که سرمایه‌اش در حال آب شدن است. سرمایۀ انسان چیست؟ عمر، سرمایه چیست؟ جوانی. انسان تا جوان است باید در درس و کار و در امور معنوی کوشا و فعّال باشد و از عمر خود استفاده کند. اگر کسی در سرازیری عمر واقع شود، متّقی شدن او مشکل است. ملکات رذیله نمی‌گذارد مهذّب شود و نمی‌تواند به جایی برسد. 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang
محاسبه نفس - آیت الله مظاهری.pdf
115.5K
🌀 مجموعه پست هایی که از بیانات آیت الله مظاهری در این هفته ارائه شد را می توانید در این پرونده مطالعه بفرمایید. 🔻 لینک برگه های ارائه شده در طول هفته 1️⃣ 2️⃣ 3️⃣ 4️⃣ 5️⃣ 6️⃣ 7️⃣ 8️⃣ 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang
♨️ اعمال شب بیست و یکم 🌙 رمضان 🔹 التماس دعا 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲 دعای برادر مؤمن 🤲 دعای امام زمان التماس دعا 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang
🌀 اُلفت بین مؤمنین ♨️ از سلسله دروس اخلاقی آیت الله مظاهری، این هفته به شرح ایشان بر حدیثی با موضوع «الفت بین مؤمنین» می پردازیم؛ ان شا الله 📍بحث این جلسه راجع به روایتی از امام صادق «سلام‌الله‌علیه» است که از قول امیرالمؤمنین«سلام‌الله‌علیه» فرموده‌اند: «الْمُؤْمِنُ‏ مَأْلُوفٌ‏ وَ لَا خَیْرَ فِیمَنْ لَا یَأْلَفُ وَ لَا یُؤْلَفُ» [الکافی، ج ۲، ص ۱۰۲] «مؤمن اهل معاشرت است و خیری نیست در کسی که اُلفت نگیرد و با او اُلفت نگیرند». محتوای این حدیث، در کلمات پیغمبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌واله‌وسلّم» و ائمۀ طاهرین«سلام‌الله‌علیهم» آمده است. لذا می‌توانیم بگوییم که روایت، تواتر معنوی دارد. طبق این روایت شریف، مؤمن کسی است که الفت می‌گیرد و با او الفت می‌گیرند و در کسی که الفت نمی‌گیرد و با او الفت گرفته نمی‌شود، خیری نیست. به عبارت دیگر، مؤمن باید جاذبه داشته باشد، مردم او را بپذیرند، چنانکه او هم باید مردم را بپذیرد. مؤمن باید حسّ مردم‌داری داشته باشد، حسّ پذیرایی داشته باشد و قوّۀ جاذبۀ او بیش از قوّۀ دافعۀ او باشد. اگر کسی مردم‌پذیر نباشد یا مردم او را نپذیرند، مؤمن واقعی نیست، و اصلاً خیر ندارد. وقتی مردم‌پذیر شد، وقتی مردم او را پذیرفتند، آن وقت است که خیردار می‌شود، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکرش کاربرد دارد، گفتار و کردارش نفوذ دارد و حتّی می‌رسد به آنجا که مردم می‌خواهند در رفتار و گفتارشان، او را اسوه و الگوی خود قرار دهند. اهمیّت به این روایت برای همه و برای هر مؤمنی خیلی خوب است، امّا برای خواصّ جامعه واجب است. اگر مردم کسی را نپذیرند و او نیز مردم‌پذیر نباشد، به عبارت دیگر، اگر کسی جاذبه نداشته باشد، نمی‌تواند کار فرهنگی مفیدی ارائه کند و نمی‌تواند اثرگذار باشد. جاذبه و الفت چگونه حاصل می‌شود؟ 🔺ادامه دارد🔻 🔰وارثان انبیاء | فرهنگ و رسانه @VA_farhang