eitaa logo
تبیین مسجد امام حسین (ع)
221 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.3هزار ویدیو
3 فایل
ما مامور به انجام تکلیف هستیم/ هرچه گفتیم جز حکایت دوست در همه عمر از آن پشیمانیم/ بار الهی ما را به مقام توکل، رضا و اخلاص برسان/اللهم عجل لولیک الفرج عج
مشاهده در ایتا
دانلود
امروز که اوضاعِ جهان،مایه‌ی شرم است ای عشقِ دل‌افروز،دلِ ما به تو گرم است
و امان از اونجایی که آقا امیرالمومنین'ع' می‌فرمایند؛ هر کس را که میخواهی دوست بدار، اما بدان در نهایت از او جدا خواهی شد ...
به دل‌هایِ خسته بگویید؛ کمی صبر کنند، شب‌هایِ فاطمیه نزدیک است:)))
4_5866307052908844931.mp3
10.53M
" نشون نداره مادرم... :)💔 "
7.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سید، جبران نمی‌شوی💔 سلام ما را به مادرت برسان
▫️ يادآوری وصيت پيامبر(ص) و نفی عمر امام علی(ع) به مردم فرمود: «رسول خدا(ص) به شما وصيت كرد كه من دو چيز گرانقدر را در ميان می‌گذارم ۱- قرآن. ۲- عترت من كه اهل بيت من هستند. و اين دو از هم جدا نمی‌شوند تا در كنار حوض كوثر بهشت با من ملاقات كنند، پس اگر شما قرآن را می‌پذيريد، مرا نيز همراه قرآن، بپذيريد تا بين شما به آنچه كه خدا در قرآن نازل كرده حكم كنم، چرا كه من آگاه‌تر از شما به همه قرآن از ناسخ و منسوخ و تأويل و محكم و متشابه و حلال و حرام قرآن می‌باشم.» عمر گفت: اين قرآن را با خودت ببر، تا نه آن از تو جدا گردد و نه تو از آن جدا شوی، ما نيازی نه به آن قرآن جمع‌آوری شده بوسيله‌ی تو را داريم و نه به تو نيازمنديم. حضرت علی(ع) قرآن را برداشت و به خانه خود بازگشت و بر جايگاه نماز خود نشست و قرآن را در دامنش نهاد و آيات آن را می‌خواند و از چشمانش اشک می‌ريخت. 📚منبع بیت الاحزان، شیخ عباس قمی، ص۱۳۴
▫️ چگونگی دست گذاردن ابوبكر بر دست علی(ع) برای نمایش بیعت عدی بن حاتم(از اصحاب رسول خدا(ص) و از ياران علی عليه‌السلام) می‌گويد: سوگند به خدا دلم برای هيچ‌كس آن‌گونه نسوخت كه برای علی(ع) سوخت، آن‌گاه كه دامن و گريبانش را گرفتند و او را به سوی مسجد كشاندند و به او گفتند: با ابوبكر بيعت كن. او فرمود: «اگر بيعت نكنم چه می‌شود؟» در پاسخ گفتند: گردنت را می‌زنيم، علی(ع) سرش را به سوی آسمان بلند كرد و گفت: «خدايا! من تو را به گواهی می‌گيرم، اين قوم آمدند تا مرا به قتل برسانند، با اين‌كه من بنده خدا و برادر رسول خدا(ص) هستم.» باز آنها به علی(ع) گفتند: دستت را برای بيعت دراز كن! آن حضرت اطاعت نكرد، آنها با اجبار دست آن حضرت را گرفتند و كشيدند. آن بزرگوار سرانگشتانش را خم كرد، همه حاضران هر چه توان داشتند به كار بردند تا دست او را بگشايند، ولی نتوانستند، سرانجام دست ابوبكر را پيش‌كشيدند و به دست بسته(و مشت شده) علی(ع) ماليدند، در حالی‌كه آن حضرت به قبر رسول خدا(ص) متوجه شده و می‌فرمود: «يَابْنَ اُمَّ اِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِي وَ كادُوا يَقْتُلُونَنِی.» «ای پسر مادرم، قوم، مرا تضعيف كردند و نزديک بود مرا بكشند.» (اعراف- ۱۵۰) روايت كننده می‌گويد: حضرت علی(ع) ابوبكر را مخاطب قرار داد و اين دو شعر را خواند: «فَاِنْ كُنْتَ بِالشُّوري مَلَكْتَ اُمُورَهُمْ فَكَيْفَ بِهذا وَالْمُشِيرُونَ غُيَّبُ وَ اِنْ كُنْتَ بِالْقُرْبي حَجَجْتَ خَصِيمَهُمْ فَغَيْرُكَ اَوْلي بِالنَّبِيِّ وَ اَقْرَبُ» «اگر تو از طريق شوری، زمامدار امور مردم شدی، اين چه شورایی است كه در آن، طرف‌های مشورت(امثال من) غايب بودند و اگر از طريق خويشاوندی استدلال كردی، ديگران از تو نزديكترند.» و آن حضرت مكرر می‌فرمود: «وا عَجَباً اَتَكُونُ الْخِلافةُ بِالصَّحابَةِ، وَ لا تَكُونُ بِالْقِرابَةِ وَ الصَّحابَةِ.» «عجبا! آيا خلافت با هم‌نشينی با پيامبر(ص) ثابت می‌شود ولی با خويشاوندی و هم‌نشينی (با هم) ثابت نمی‌گردد؟!» 📚منبع بیت الاحزان، شیخ عباس قمی، ص۱۴۸
🌷 ️ای دوستان فاطمه! علیهاسلام به رشته‌های چادر او بیاویزید عَن النبی صلی الله علیه و اله: إنَّ اللهَ تَعالى إذا بَعَثَ الخَلائِقَ مِنَ الاَوَّلينَ وَ الآخَرينَ نادى مُنادي رَبَّنا مِن تَحتِ عَرشِه:يا مَعشَرَ الخَلائِقَ غُضُّوا أبصارَكُم لِتَجوزَ فاطِمَةُ بِنتُ مُحَمَدٍ سَيِدَةُ نِساءِ العالَمينَ عَلَى الصِراطِ . (فَيَغِضُ الخَلائِقُ كُلُهُم أبصارَهُم ، فَتَّجُوزُ فاطِمَةُ عَلى الصِراطِ) لا يَبقى أحَدٌ فِي القيامَةِ إلّا غَضَّ بَصَرَهُ عَنها إلا مُحَمَّدٍ وَ عَلياً وَ الحَسَنَ وَ الحُسَينَ وَ الطاهِرُونَ مِن أولادِهِم فَإنَّهُم مَحارِمُها، فَإذا دَخَلَت اَلجَّنَةَ بَقي مِرطُها مَمدُوداً عَلَى الصِراطِ، طَرفٌ مِنهُ بِيَدِها وَ هِيَ فِي الجَنَّةِ ، وَ طَرفٌ في عَرصات القيامَةِ. فَيُنادي مُنادي رَبِّنا: يا أيُّهَا المُحِبُونَ لِفاطِمَةَ تَعَلَّقُوا بِأهدابِ مِرطِ فاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِساءِ العالَمين، فَلا يَبقى مُحِبٌ لِفاطِمَةَ إلّا تَعَّلَقَ بِهَدبَةٍ مِن أهدابِ مِرطِها ، حَتّى يَتَعَلَّقُ بِها أكثَرُ مِن ألفِ فِئامٍ وَ ألفِ فِئامٍ و ألفِ فِئامٍ. قالوا: وَ كَم فِئامٍ واحِدٍ يا رَسُولَ الله؟ قال: أَلفٌ ألفٌ یَنجُونَ بِها مِنَ النّارِ. از پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله نقل است که فرمودند: «هنگامی که خداوند متعال مخلوقات اولین و آخرین را بر می‌انگیزد، منادی پروردگارمان از زیر عرش ندا می‌دهد»: «ای خلائق! چشم بربندید تا فاطمه دختر محمد، سرور زنان عالم از صراط بگذرد. تمام خلائق چشم می‌پوشند و فاطمه از صراط می‌گذرد جز محمد، علی، حسن و حسین و فرزندان پاک آن‌ها که محارم او هستند، کسی باقی نمی‌ماند مگر اینکه چشم‌های خود را می‌بندند.» هنگامی که فاطمه سلام الله علیها وارد بهشت می‌شود، چادرش بر صراط کشیده می‌شود. یک طرف آن به دست او و طرف دیگر در بهشت و طرف دیگر در عرصات قیامت پهن است. سپس منادی پروردگارمان ندا می‌دهد: «ای دوستداران فاطمه! به ریشه‌های چادر فاطمه بیاویزید.» دوستداری باقی نمی‌ماند مگر اینکه به ریشه‌های چادر او چنگ میزند. تا اینکه بیشتر از هزار فئام و هزار فئام و هزار فئام به چادر او می‌آویزند. صحابه عرضه داشتند: ای رسول خدا! یک فئام چقدر است؟ فرمودند: «یک میلیون نفر که به سبب او از آتش نجات می‌یابند.» 📚منبع بحار الانوار، علامه مجلسی، جلد ۸، صفحه ۶۸ فاطمیه مأثور، حجةالاسلام شیخ محسن حنیفی، صفحه ۶۹
✅ برترین خیر برای زنان از منظر بانوی دو عالم علی علیه السلام می‌فرمایند: «خدمت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله بودیم، آن حضرت پرسید چه چیزی برای زنان نیکو و رواست؟» حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند: «خیر للنساء أن لا یرین الرجال و لا یراهنّ الرجال.» «آنچه برای زنان نیکوست اینکه بدون ضرورت مردان نامحرم را نبینند و نامحرمان نیز او را ننگرند.» 📚منبع فرهنگ فاطمیه، مهدی نیلی پور، ص ۲۵۰
28.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌«بی مردم» الگویی در فهم رسالت هیات تراز انقلاب ✅ مقام معظم رهبری : « اشکال کار ما در بسیاری از جاها این است که دستور میدهیم، نصیحت میکنیم، استدلال میکنیم، منطق می‌آوریم، اثر نمیکند؛ چرا؟ برای اینکه فضای عمومی فضای متناسب با آنچه ما خواسته‌ایم نیست. من بارها تکرار کرده‌ام «فرهنگ‌سازی»؛ فرهنگ‌سازی یعنی همین کاری که شما(هیاتها) میتوانید بکنید.» 📍اول : رسالت هیات تراز و مداح انقلابی در هیات ترمیم فاصله فکری مخاطب هیات با ولی جامعه است تا با فرهنگ سازی اوامر و معنویات او معطل نماند . 📍دوم : همه مولفه های کمی مثل جمعیت شرکت کنندگان و میزان خدمات مثل توزیع غذا و خدمات جهادی و مولفه های کیفی مثل حال معنوی جلسه و شور نوحه و سینه زنی ، معبری است برای تحقق این رسالت و اگر مقصد تلقی شود انحرافی از رسالت هیات است. 📍سوم: کسی در ساحت مداحی میتواند به این رسالت عمل کند که افق ذهنی خود را با افق ذهنی ولی جامعه تطبیق کرده باشد . 📍چهارم: قطعه « بی مردم » حرکتی است در نقطه زنی نیاز مخاطب و مبتنی بر درک صحیح از مسأله در زمان مناسب که دست روی اصلی ترین نقطه فاصله ذهنی مخاطب با رهبری معظم گذاشته است و آن هم باور به قدرت مردم و راه حل بودن حکم رانی مردمی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ سخنان خطرناک اسرائیل کاتس وزیر جنگ جدید اسرائیل علیه ایران؛ همزمان با تحرکات در داخل کشور، اقدامات تروریستی جیش العدل، کلیدزنی دوباره‌ی دوقطبی‌های مشکوک حجاب، نابسامانی‌های پیرامون بورس و انرژی و سوءمدیریت فاحش در وضعیت اقتصادی کشور ‼️ وزیر دفاع جدید اسرائیل، اسرائیل کاتز گفته: مثل تخم مرغ آب پز است. ایران مثل تخم مرغ پخته شده است، از بیرون سخت، اما از درون بسیار نرم است! ✍ دوستان همانطور که حداقل هزار بار اشاره کردیم؛ دشمن صهیونیستی، حتی با وجود حمایت صد درصدی کل به رهبری و هم، توانایی رویارویی با ایران را در یک ندارد. ❌ بله، زد و خورد، ماهیت یک نبرد است. آن‌هم نبردی بر سر یکی از طرفین! کشوری به وسعت ایران بزرگ که حدود ۸۵ برابر اراضی فلسطین اشغالی وسعت دارد، طبیعتا ممکن است که در معرکه، ضرباتی متحمل شود، اما مهم آن است که پس از آن، چه بر سر طرف مهاجم و متخاصم، خواهد آمد! جهنم، هدیه‌ی ایران به هرگونه تجاوز در مقیاس بزرگ به طرف متجاوز است. ✍ همچون گربه‌ی گیر افتاده در اتاقی بسته، برای تلافی شکست‌های پیاپی خود، به هر سو چنگ می‌اندازد! ✍ صهیونیست‌ها به کمک مهمترین ابزار خود در تقابل با محور مقاومت، یعنی استفاده از و مهره‌های جاسوس داخل ایران؛ مجددا وارد فاز فتنه‌های اجتماعی، اقتصادی و امنیتی شده‌اند تا داخلی ایران را بر هم زده، فشار را از روی خود برداشته، را به داخل ایران بکشانند!
تبیین مسجد امام حسین (ع)
محسن منصوری: 🔰 شهید رئیسی مطلقاً اجازه خاموشی‌ها در بخش خانگی را نمی‌داد؛ دولت باید سوخت مورد نیاز ن
💢 جعبه سیاه خاموشی‌ها در پاییز سخت پزشکیان 🔹 در دولت چهاردهم نرساندن گاز و گازوئیل کافی به نیروگاه‌ها باعث شده که ۱۱ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق در آستانه خاموشی قرار گیرد. با توجه به اینکه تنها ۵ درصد از برق کشور با سوزاندن مازوت تأمین می‌شود آخرین باری که شاهد خاموشی در پاییز بودیم مربوط به سال ۹۹ و دوره حسن روحانی بود