eitaa logo
مرکز تخصصی جهاد تبیین
1.5هزار دنبال‌کننده
63 عکس
22 ویدیو
5 فایل
مرکز تخصصی جهاد تبیین، تنها مرجع اختصاصی آموزش و تبلیغ اندیشکده راهبردی سعداء ارتباط با پشتیبان سایت و کانال: @Tabyin_admin دعوت از اساتید: @Tabyin_outreach هماهنگی برگزاری دوره: @Tabyin_edu ارتباط با مدیر مرکز: @Tabyin_manage مدرسه مجازی: Tabyin.net
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰غیرت دینی 🔸انگیزه و عامل ورود انسان به هر جهادی، غیرت دینی است. آغاز حرکت انقلاب و تداوم آن در سایر دورانها از جمله دوران دفاع مقدس، ناشی از غیرت دینی مردم ما نسبت به مقدسات بوده است. همانطور که رزمندگان و شهدای ما با یک فرمان امام(ره) در جبهه های جهاد حاضر شدند و جان خود را فدا کردند، امروز نیز در جهاد تبیین، همان غیرت دینی عامل خیزش جوانان و آحاد مردم برای مقابله با اهداف دشمن است. دشمنی که قصد دارد در فضای باورها و افکار، اهداف شوم خود را پیش ببرد. انسان های غیور، رزمندگان این جهاد تبیین خواهند بود. 🔹قرآن مجید دربارهٔ بعضی از جنگجویان با ایمان که فاقد وسایل لازم برای شرکت در میدان جنگ بودند، میفرماید: وَلَا عَلَى الَّذِينَ إِذَا مَا أَتَوْكَ لِتَحْمِلَهُمْ قُلْتَ لَا أَجِدُ مَا أَحْمِلُكُمْ عَلَيْهِ تَوَلَّوْا وَأَعْيُنُهُمْ تَفِيضُ مِنَ الدَّمْعِ حَزَنًا أَلَّا يَجِدُوا مَا يُنْفِقُونَ (سوره توبه، آیه92) بر کسانی که وقتی نزد تو آمدند که آنها را [برای میدان جهاد] بر مرکبی سوار کنی و تو گفتی مرکبی که شما را بر آن سوار کنم، ندارم و آنها از نزد تو بازگشتند؛ درحالی‌که چشمانشان از اندوه اشکبار بود، ایرادی نیست؛ چراکه چیزی که در راه خدا انفاق کنند، نداشتند. 🔸غیرت دینی عاملی است که فردی که ابزار و وسایل جهاد را نمی یابد چنان منقلب می‌شود که بی اختیار مانند ابر بهار اشک می ریزد. غیرت یعنی نفی غیر. نفی غیر خدا، نفی غیر ولی خدا؛ بعد تازه جالب این جاست که نفی غیر خدا، راه رسیدن به خداست. یکی از آیاتی که غیرت دینی را برای ما شرح و بسط می دهد این آیه است که خداوند میفرماید: وَالَّذِينَ اجْتَنَبُوا الطَّاغُوتَ أَنْ يَعْبُدُوهَا وَأَنَابُوا إِلَى اللَّهِ لَهُمُ الْبُشْرَىٰ ۚ فَبَشِّرْ عِبَادِ(سوره زمر، آیه 17) و کسانی که از عبادت طاغوت پرهیز کردند و به سوی خداوند بازگشتند، بشارت از آن آنهاست؛ پس بندگان مرا بشارت ده. 🔹اجتناب از طاغوت، عالی‌ترین نوع غیرت دینی است. نفی غیر ولی خدا، نفی حاکمیت غیر ولی خدا. چون اجتناب از عبودیت طاغوت یعنی اجتناب از حاکمیت و اطاعت از طاغوت. عبودیت اینجا به معنای سجده و رکوع و تقدیس طاغوت نیست. اگر این نفی عبادت طاغوت محقق شد، نوبت به بازگشت به سمت خدا می رسد. راه بازگشت به سمت خدا، از مسیر نفی طاغوت میگذارد. برخی میخواهند راه را دور بزنند، از بیراهه به خدا برسند؛ کسی که غیرت دینی ندارد، نه خداشناس است نه ولی شناس. ▪️کتاب تبیین با تبیان، صفحه 137 و 138 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️رهبر معظم انقلاب: 🔺غیرت دینی را حفظ کنید. عامل نجات کشور در بزنگاه های مختلف، است. 🔺غیرت دینی است گه از تهدید ها، فرصت درست می‌کند. 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
🔰دیپلماسی اقتدار بسم تعالی 🔹در طی این 10سال عادت کرده بودیم که، اخبار مربوط به دیپلماسی را منحصرا با موضوع برجام پیگیری کنیم؛ نه فقط اخبار مربوط به دیپلماسی و وزارت خارجه، بلکه در برنامه های اقتصادی نیز واژه برجام، خیلی تکرار می‌شد. اما از یک برهه‌ای به این طرف، سخنگوی وزارت خارجه از واژه های جدیدی استفاده میکرد. "شانگهای" و "بریکس" انگار ادبیات جدید دیپلماسی ایجاد شده بود. نگاه ها تغییر کرده بود؛ دیگر قبلۀ سیاست خارجی ما یک کشور نبود و هدف از مذاکرات دستاوردسازی هم نبود. همۀ این "نبود" ها به واسطۀ یک تغییر بود. 🔸همه‌ در حیرت بودیم از این انتخاب آقای رئیسی؛ راستی‌اتش اینکه او را در قامت وزیرخارجه مشاهده کنیم برای ما غیرقابل باور بود. امیرعبداللهیان ۳ شهریور ۱۴۰۰ از مجلس رای اعتماد گرفت، و راهی ساختمانی شد، که بر سر در آن خورده است "نه شرقی و نه غربی" مدتی نگذشت که خبرهایی از شروع مراودات سیاسی میان ایران با دیگر کشورهای منطقه منتشر شد؛ و آنجا بود که وجه تمایز آن را با دیگران یافتیم. دانستیم که برخلاف دیگر دیپلمات‌ها، نگاه آن به نقشه‌ی جهان، منحصر به غرب نیست! عضو شانگهای شد که اولین قدم را در ایفای نقش ایران در نظم نوین جهانی بردارد، و معاهده بریکس را امضا کرد که تسهیل کند، روابط اقتصاد خارجی کشورمان را؛ 🔹و از موضع اقتدار با عربستان، مصر، هند، ازبکستان و... ارتباط برقرار گردید و همین موجب شد، رکورد صادرات محصولات غیرنفتی در تاریخ ایران طی سال گذشته زده شود. فقط هم این نبود! این دیپلماسی در خدمتِ تسهیل روابط اقتصادی، باعث افزایش چند برابری درآمدهای نفتی(35میلیارد دلار) و بالاترین میزان در شش سال گذشته هم شد. و توانستیم در سال ۱۴۰۲ تراز تجاری مثبت ۱۶ میلیارد دلار را مشاهده کنیم. این افزایش صادرات باعث ارز آوری گسترده و موجب شد تا ۵۰۵ همت از بدهی‌های دولت گذشته، پرداخت و کسری بودجه تامین و جبران شود. نبود این کسری بودجه و نظارت بر عملکرد بانک‌ها در کاهش نقدینگی نقش بسزایی داشت و توانست تورم را ۲۴٪ کاهش دهد. 🔸و دیگر سردار انقلابی دیپلماسی در بین ما نیست؛ اما آثار فعالیتِ جهادگونه و مدبرانه ان تا سالیان سال در اقتصاد، سیاست خارجی و جبهه مقاومت قابل مشاهده خواهد بود. همراهی و همکاری اورا در وعده صادق و نقش کنشگرانه تیم او در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در پسا طوفان الاقصی هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود. در حقیقت او سردار جبهه مقاومت بود و عاقبتش نیز مانند دیگر سرداران این جبهه شد. یادش گرامی و جاوید ✒️مرکز تخصصی جهادتبیین 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
▪️میخواهیم باهم به یک نتیجه‌ای برسیم؛ سوال اینست: 📌به نظر شما، عملکرد ما در طول چهارسال آینده، باید متناسب با چه اصولی باشد؟! پاسخ بدهید: لینک ناشناس 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
▪️ممنون از نظرات عزیزان ▫️توجه: عرض کردم چه اصولی؛ نه چه فعالیتی! تناسب اصول با فعالیت، تناسب نخ تسبیح با مهره/دانه های آنست.
خیلی عالی👌
📌اصول اول: حفظ وحدت ملی و توجه به توطئه های تفرقه افکنانه _اصولی که امام از اول نهضت و رهبرانقلاب در تداوم انقلاب اسلامی، برآن پایبند بودند. ▪️دشمن سعی دارد تا دو قطبی _ طلب را تقویت کند. دو قطبی که روبه افول بود؛ نگاهی به نتایج انتخابات مجلس دوازدهم بندازیم.[رای نیاوردن، لیست اصول‌گرا و اصلاح طلب ها/انتخاب نماینده‌های انقلابی خارج از لیست] ▫️باید حواسمان باشد که در عملکرد‌/فعالیت‌هایمان، این اصول را حفظ کنیم. 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
📌اصول دوم: انتقاد و مطالبه‌گری توام با انصاف و اشراف ▪️اینکه اگر میخواهیم مطالبه گری/انتقادی بکنیم، انصاف را رعایت کنیم. و خودمان به آن مسئله اشراف/آشنا باشیم. ▫️بدانیم منطق سیاست خارجه جمهوری اسلامی چیست! _تشخیص دقیقی از مشکلات اقتصادی داشته باشیم. _بدانیم فرهنگ چیست؛ و نسبت آن را با معارف اسلامی بسنجیم. 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
۲ نظامی در عراق گردان ۵۰۰ نفره را شکست دادند ▪️گزارش‌های تازه از عراق حاکی از آن است، پس از آن‌که عبیدالله‌بن‌زیاد به عمرسعد دستور داد تا بر کاروان بنی‌هاشم سخت گرفته و آب را روی آن‌ها ببند، ابن‌سعد به یکی از فرماندهانش به‌نام عمر‌بن‌حجاج ماموریت داد تا این فرمان را اجرایی کند. ابن‌حجاج با گردانی ۵۰۰ نفره متشکل از نظامیان رده‌بالا و سواره، در کنار رود فرات مستقر شد و مانع دسترسی سپاه حسین‌بن‌علی به آب شده‌. ▪️با این عمل که نوعی جنایت جنگی محسوب می‌شود، تمام کاروان بنی‌هاشم از جمله زنان و کودکان در مضیقه و‌ تنگنا قرار خواهند گرفت. گفته می‌شود وساطت‌های چند تن از اصحاب حسین‌بن‌علی که از آشنایان برخی از نظامیان سپاه ابن‌سعد هستند، بی‌فایده بوده و ابن‌حجاج اجازۀ دسترسی به رود فرات را نداده. ▪️در پی این سخت‌گیری‌ها و پس از گذشت مدتی از این جنایت، حسین‌بن‌علی به برادرش عباس دستور داده تا به‌همراه دیگر اعضای کاروان، طی عملیاتی شبانه دیوارۀ نظامیان دشمن را بشکند و به رود فرات برسد تا برای کاروان آب بیاورد. ▪️منابع محلی نوشته‌اند عباس‌بن‌علی که از نظامیان و‌ جنگجویان نامی دنیای اسلام است، به همراه شخصی به نام نافع‌بن‌هلال، توانسته‌اند ۲ نفری تمام گردان ۵۰۰ نفرۀ ابن‌حجاج را فراری داده و عقب برانند تا پیادگان سپاه بنی‌هاشم منابع آب‌شان را از رود فرات پر کنند. ▪️در پی این شبیخون و شکست سنگین ۵۰۰ نظامی عبیدالله در برابر ۲ نظامی حسین، عمرسعد جبهۀ رود فرات را تقویت کرده تا سپاه بنی‌هاشم دیگر نتواند به آب دسترسی پیدا کند. 📂 روایتی‌نو را دنبال کنید: https://eitaa.com/J_T_zahraii135
🔰جنگ‌روانی عامل عهدشکنی کوفیان ▫️قسمت اول ▪️پیش از واقعه و پس از مرگ در سال 60 هجری، کوفه به عنوان مرکز تجمع بزرگان و دوستداران اهل بیت، بهترین مکان برای شکل­‌گیری بزرگ، و برپایی دوباره (ع) بود. 🔸در این شرایط، کوفه در سال 60 هجری تبدیل شد به بزرگ­ترین معرکه جنگ_علنی و میان دو جبهه حق و باطل. ▪️اولین اقدام جنبش نامه­‌نگاری و از امام حسین(ع) بود که به گواهی تاریخ بیش از 17 هزار نامه به سوی امام روانه شد. زمانی که سفیر امام به کوفه آمد، شیعیان در مساجد خویش به نام امام خطبه خواندند، با سفیر امام کردند و امام را به پذیرفتن حکومت ایشان دعوت کردند. این اقدامات چنان را در دل کوفه انداخت که با خبرچینی­‌های امثال «عمر ابن سعد» و «شمر ابن ذی الجوشن»، یزید حاکم کوفه را تغییر داد و ابن­‌ زیاد را برای شیعیان و اجرای سیاست ، مأمورِ کوفه نمود. ▪️در کوفه، شیعیان چنان آزادی عمل پیدا کرده بودند و بر اوضاع غلبه یافته بودند که عبیدالله مجبور شد با لباس مبدل به دارالاماره کوفه برود. اما بعد از اجرای سیاست سرکوب از سوی ابن زیاد، هواداران امام تسلیم نشدند و با طراحی نقشه­‌ای، متحدان «مسلم ابن عقیل» را به قبایل اطراف فرستادند تا از ایشان بیعت بگیرند. با این کار هم امنیت مسلم در مخفیگاه خویش در خانه­‌ی «هانی» حفظ شد و هم توجه ­‌زیاد به حومه­‌ی کوفه منحرف گردید. ▪️این روشِ زعمای شیعه، خیلی سریع جواب داد و اکثر مردم کوفه هم به امام در آمدند و هم زنجیروار به یکدیگر متصل شدند تا در هنگام نیاز، متحدانه وارد میدان شوند. که بهترین نمونه آن محاصره برق­‌آسای دارالاماره توسط بی­شمار بیعت­‌کننده و رزمنده­، آماده­‌ی نبرد به فرمان مُسلم بود. ▪️در جبهه مقابل، «عبیدالله ابن زیاد» با بهره­‌ بردن از مشاوره «قاضی شریح»، «شبث ابن ربعی»، «عمر ابن سعید» و «شمر»، به طور کامل نسبت به جماعت کوفی پیدا کرده بود. وی در ابتدا خیلی محکم با سیاست سرکوب، کار خودش را آغاز کرد، ولی خیلی زود دانست که کوفه شهری است که سرنوشت هر رقابتی در آن از طریق مشخص می­شود. وی زمانی که «هانی» را به اسارت گرفت و سربازانش او را به شدت زخمی کردند، از نفوذ شخصیت شریح قاضی و تاثیرکلام او بر کوفیان بهره گرفت و خطر قبیله هانی را دفع نمود. گرچه می­دانست که این خطر موقتا دفع شده، رسما در منبر مسجد کوفه شایعه حمله قریب­‌الوقوع لشکر شام به کوفه را مطرح کرد. او کوفیان را از عظمت لشکر شام و بی­رحمی آنان و از سوی دیگر ذهن مردم کوفه را به احتمالی جنگ، نوامیس آن‌ها و مسائل ­‌ای آن جلب کرد و همین سیاست آرام­‌ آرام ذهن مردم را در اشتغال به انقلاب اسلامی­شان منحرف نمود. ▪️اما آخرین تیرِ ترکش جبهه امام در کوفه، اعلام جهاد مُسلم در حمایت از هانی بود. او می­خواست تا زمانی که کوفیان از هراسِ شایعه­‌ی کذبِ لشکرِ شام، شانه خالی نکرده­‌اند، هانی را نجات داده و دارالاماره کوفه را تسخیر نماید و برای ورود امام آماده شوند. 🔸 ادامه دارد 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
🔸جنگ روانی، عامل عهدشکنی کوفیان ▫️قسمت دوم ▪️ اما دومین حربه­‌ی پسرِ زیاد، چیزی بود که پیامبر آن را به عنوان آفت امتش عنوان کرده بود: ! پسرِ زیاد دارایی خزانه کوفه را جمع نمود و به روسای قبایل متحد خویش سپرد تا شمشیر متحدان مسلم را بخرند، زنان کوفی را تهییج کنند و به آن­ها بگویند یا مردانشان به گرفتن انعام عبیدالله و کنار کشیدن از جنگ راضی می­شوند، یا لشکر شام و امیرعبیدالله ناموسشان را به اسارت برده، خانه­‌شان را آتش می­زند و اموالشان را توقیف می­کند. این تدبیر ابن­‌زیاد خیلی زود در کوفه موثر افتاد و لشکر زنان کوفی برای برگرداندن شوهرانشان که دارالاماره را به محاصره درآورده بودند وارد میدان شدند؛ زودتر از آن­چه تصورش می­رفت جبهه حق با طلای امویان و از لشکر شامیان، خالی از رزمنده شد. ▪️مسلم، تنها، مجروح و خسته در شبی تاریک، آواره­‌ی کوچه­.های کوفه شد. و شاید بتوان شهادت مسلم در کوفه را پایان تمام داستان­های انقلابی شکست خورده در شهر کوفه دانست. کوفه که شکست خورد، حسین(ع) تغییر مسیر داد و به رسید. این بار، دیگر نه از طلا خبری بود نه از خطابه زعمای کوفه. امیر کوفه دستور داده بود تا اگر مردی از یک خانواده در لشکر عمر سعد نباشد، مرد را اعدام، خانواده را اسیر و خانه را آتش خواهد زد. ▪️پایان جنگ روانی کوفه، حضور بی­شمار دعوت­‌کننده­‌هایی بود که در کربلا برای کشتن حسین(ع) صف کشیده بودند. 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
13.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 این چالش به انتخاب شما دو پایان دارد 🔹از شما خواستیم بین دو مسیر یکی را انتخاب کنید؛ اما نمی‌دانستید پایان این مسیر چه در انتظارتان است. این چالش به انتخاب شما دو پایان دارد. @Farsna - HD
🔰اطلاعیه بسم تعالی با کسب اجازه و مدد از حضرت حجت(عج) به اطلاع کاربران عزیز میرسانیم، طی جلسات گسترده با اساتید و نخبگان در واحد تولید محتوای مرکز تخصصی جهادتبیین، از این پس برنامه فعالیتی کانال با هدف توانمندسازی مجاهدین در عرصه تبیین و مبلغین، بدین قرار است: 🔸شنبه "آموزش" آموزش منطق پاسخگویی پرسش و پاسخ پاسخ به شبهات مبانی و سواد رسانه 🔹یکشنبه"معرفی" معرفی کتاب معرفی مستند معرفی بزرگان و مجاهدین معرفی سایت و کانال 🔸دوشنبه "مبانی و آشنایی با ساختار انقلاب اسلامی" آشنایی با ساختار و ارکان نظام[قانون اساسی و...] مبانی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دینی 🔹سه شنبه "بین الملل و دشمن شناسی" غرب و صهیونیسم شناسی جبهه مقاومت فمنیسم و مسئله زن و... 🔸چهارشنبه "برنامه " 🎥مصاحبه و گفتگو با اساتید و کارشناسان 🔹پنجشنبه "اخبار و تحلیل مسائل روز" 🎙رادیو تبیین 🔸جمعه "مهارت افزایی" روش تحقیق و پژوهش روش تبلیغ و گفتگو 📌منتظر نقد و نظرات شما هستیم. 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 منطق مهم برای پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی! 🔴 خلاصه تمامی شبهات در یک کلمه! ⁉️ صعود چهل ساله تا چه حد پاسخگوی شبهات است؟ ‼️ آیا با جهاد تبیین ارتباط دارد؟ ♨️ روزی که محمدرضا پهلوی ورزشگاه آزادی را ساخت، قطر توپ فوتبال نداشت!! اما امسال میزبان هست... ⁉️ در ، باید مشکلات و کاستی‌ها را توجیه کرد؟ ‼️ توصیف، تشخیص، تجویز سه اصل مهم برای تبیین ناکارآمدی های واقعی! ‼️ راهکار جلوگیری از مخرج مشترک با دشمن! ⁉️ بدون درک درست از مسئله 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 منطق مهم برای پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی! ▪️پاسخ به شبهه ناکارآمدی نظام 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
🔰شکستن گارد مخاطب 🔸اولین اصل در تکنیک‌های مربوط به جهاد تبیین که باید همیشه به آن توجه داشت، شکستن گارد مخاطب است. رویدادهای اخیر موجب شده تا مخاطبین مقاومت ویژه ای نسبت به معارفی که از طرف ما منتقل می‌شود، داشته باشند. برای مثال با ورود به یک دبیرستان، بعضی از دانش‌آموزان تلاش میکنند که به فرد اجازه ی گفت وگو ندهند. حتی در دانشگاه‌ها نیز، تلاش برخی بر این است که به صحبت های طرف مقابل گوش ندهند. این مسئله، راهبرد جریان ضد انقلاب برای مقابله با جریان انقلابی است تا جلوی ایجاد گفت وگو و مفاهمه را بگیرد. لیدرهای ضد انقلاب می گویند سخن طرفداران حاکمیت را گوش ندهید و به آنها اجازه ی حرف زدن ندهید. اغلب آن ها نیز با استناد به این جمله «چهل و سه سال است که حرف شما را شنیده‌ایم، دیگر کافیست » از گفت وگو فاصله می گیرند. 🔹این مقاومت[شکستن گارد] نیز گاهی با شوخی و گاهی با همراه شدن با او صورت می پذیرد. می توان با این جمله آغاز کرد: «مگر شما اعتراض نداری؟! من هم اعتراض دارم! من هم مثل شما نسبت به گرانی، اختلاس و بسیاری از مشکلات اعتراض و انتقاد دارم. حرف شما این است که صنعت خودرو ضعیف است، من هم می گویم ضعیف است ». از طریق این همراهی، مقاومت طرف مقابل شکسته می شود و راحت‌تر میتوان با او در رابطه با مسائل بعدی گفت‌وگو کرد. 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
▪️مرحوم محمد حسین فرج‌نژاد 🔺استاد محمدحسین فرج‌نژاد طلبه جهادی صهیونیسم‌‌پژوه و استاد مبرز سواد رسانه‌ای بود که به چندین زبان تسلط داشت و صدها شاگرد در حیات کوتاه اما پربرکت خود تربیت کرد. 🔻محمد حسین فرج نژاد متولد ۱۳۵۹ و اهل شهر ابرکوه در استان یزد بود. خانواده و زادگاه وی محیطی انقلابی و مستعد رشد برای او ایجاد کرده بودند و محمدحسین با گذراندن بخشی از دروس دوران دبیرستان در مدرسه استعدادهای درخشان یزد، در سال ۱۳۷۴ وارد حوزه علمیه شد. دروس سطح و عالی حوزه را در مدارس شهر مقدس قم به پایان رسانده و از سال ۱۳۸۵‌ تا ۱۳۹۸ در دروس خارج فقه، اصول و تخصصی تفسیر حوزه علمیه مقدسه قم شرکت جست. ▫️وی در کنار اهتمام جدی به تحصیل، به نیازهای روزآمد جامعه و دفاع از انقلاب اسلامی در سنگرهای جدیدی مانند رسانه و هنر توجه داشت. ▪️وی دشمن‌شناسی و الگوی جهادی خود را در رفت و برگشت میان علم و میدان پیاده می‌کرد و بر فهم و پیاده‌سازی مدیریت تشکیلاتی بر مبنای منظومه فکری رهبری معظم انقلاب و بخشندگی در اداء زکات علم تاکید داشت. ▫️استاد فرج‌نژاد، در نهایت پس از عمری مجاهدت علمی و حضور میدانی، شامگاه روز عرفه ۲۹تیرماه ۱۴۰۰، به همراه خانواده بر اثر سانحه رانندگی دارفانی را وداع گفتند. 📌دربارۀ او بیشتر بخوانید. 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥درباره استاد محمدحسین فرج‌نژاد رهبرمعظم انقلاب: 🔸«نگاه به دشمن» [یعنی] بدانیم دشمن هست؛ از دشمن غافل نشویم؛ بدانیم دشمن خدعه و مکر و حیله و ابزارِ کار دارد؛ دشمن را ضعیف و ناتوان فرض نکنیم: «دشمن نتوان ضعیف و بیچاره شمرد». از دشمن نترسیم؛ شرط مهمّ پیروزی این است که دشمن را بشناسیم، توانایی‌های او را بدانیم، امّا نترسیم؛ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ 🔹از مهم ترین محورهای ، دشمن شناسی است. شناخت دشمن و فعالیت نقطه زن در مقابل او باعث تاثیر گذاری می‌شود، که مرحوم استاد فرج‌نژاد به بهترین نحو به آن پرداخت. 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
📚مردی که تعطیلی نداشت 🔸در کتاب مردی که تعطیلی نداشت نوشتهٔ محسن مؤمنی، خاطراتی از طلبهٔ خستگی‌ناپذیر و اندیشمند مجاهد دکتر محمدحسین فرج‌نژاد را می‌خوانید. 🔹مطالعه‌ی این کتاب را به شما افسران جهادتبیین در جهت هویت پذیری و الگوشناسی، پیشنهاد میکنیم. 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مستند سرو بی‌قرار 🔺روایت زندگی استاد مجاهد محمد حسین فرج‌نژاد 📎 لینک مستقیم مستند 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
🔰ولایت فقیه؛ چیستی و اختیارات 📌قسمت اول ▪️معانی فقیه و ولایت فقیه: -تعریف فقیه: به معنای دانای عالمدین و عالم در علم فقه است. -تعریف ولایت فقیه: با توجه به تعاریف ارائه شده، مقصود از ولایت فقیه، ولایت در فتاوای شرعی و یا قضاوت نیست ، بلکه ولایت در امور سیاسی و اجتماعی است؛ هر چند داوری (قوه ی قضائیه) و فتوا دهی (قوه مقننه) نیز از اجرای حکومت به شمار می‌آید در واقع ولایت فقیه به معنای حکومت و سلطه دانای علم دین (فقیه) است بدین معنا که فقیه، زمام امور حکومت را بدست می گیرد. ▫️مفهوم شناسی: ولایت فقیه براساس تعریف‌هایی که فقیهان از آن ارائه داده‌اند، به‌معنای سرپرستی، تسلط و تصرف مجتهد جامع‌الشرایط در امور دیگران و به‌عبارت دیگر مدیریت جامعه اسلامی به‌منظور اجرای احکام اسلامی و تحقق ارزش‌های دینی است. ولایت فقیه نظریه‌ای است در فقه سیاسی شیعه که طبق آن، در زمان غیبت امام زمان(عج)، حکومتِ جامعه مسلمانان برعهده فقیه جامع‌الشرایط است. 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
🔰ولایت فقیه؛ چیستی و اختیارات 📌قسمت دوم ▪️لزوم ولایت فقیه: ▫️اگر بخواهیم به طور خلاصه ضرورت ولایت فقیه و ادله آن را بیان کنیم، باید بگوییم: 1- در جامعه اموری وجود دارد که حفظ نظام اجتماعی به آنها بستگی دارد و جزء وظیفه افراد جامعه نیست مثل قضاوت و ولایت بر امور و حفظ نظم داخلی و مرزها و دستور جنگ یا دفاع در صورت حمله دشمنان و... این کارها بر عهده هر کسی نیست بلکه مسؤول جامعه عهده دار آن است. 2- دین اسلام دینی است سیاسی و دستورات آن به امور عبادی محدود نیست بلکه بیش تر دستورات اسلام در باره اداره شهرها و نظم اجتماع و تأمین سعادت دنیوی و أخروی می باشد مثل احکام معاملاتی، سیاسی، جزایی و قضایی و مالیاتهایی که دولت اسلامی به وسیله آنها اداره می شود مانند خمس و زکات و... به همین دلیل شیعه و سنی بر ضرورت وجود رهبر و حاکم اسلامی اتفاق نظر دارند. و این امر از ضروریات اسلام است و هر چند در شرایط و خصوصیات رهبر و نوع تعیین آن در میان شیعه و سنی اختلاف است. 3- اداره شهرها از مسایل روحانی و دینی مردم جدا نیست از صدر اسلام سیاست و دین با هم آمیخته بوده و رسول اکرم(ص) شخصاً امور مسلمین را اداره می نموده است و انجام امور جامعه را بر عهده داشتند، حاکم و عامل تعیین می کردند و خمس و زکات و مالیاتهای شبیه به آن را طلب می کردند خلفای پس از رسول خدا(ص) نیز بر همین روش و سیره رفتار می کردند چنان چه امام جماعت مسجد، حاکم هم بود و این روش ادامه داشت و حتی مساجد جامع در کنار ساختمان حکومتی ساخته می شد و خلفا، خود نمازهای جمعه و عید را اقامه می کردند و خود به مسائل حج می رسیدند. این امور که بیان شد از امور اجتماعی و ضروری شیعه بود که شیعه در عصر ائمه علیهم السلام به خاطر پراکندگی و عدم داشتن قدرت نمی توانستند آن را اقامه کنند و ائمه آنان را از رجوع به حکام جور منع می کردند آیا ممکن بوده است که ائمه علیهم السلام شیعه را از رجوع به حکام جور نهی کنند و در عین حال به این امور بی توجه باشند و شیعه را بلا تکلیف رها کرده و کسی را معین نکنند تا شیعه در حل اختلافات یا تصرف در اموال بی مالک و بی دفاع که خدا راضی نیست به آنها بی توجهی شود به آنان رجوع کنند. 4- به هر تقدیر ما قطع داریم که یاران ائمه در این مورد به ائمه رجوع کرده و از ایشان سؤال کرده اند و آنان هم پاسخ داده اند و برای شیعه کسانی را نصب کرده اند تا در صورت عدم دسترسی به امام(ع) به آنان رجوع کنند. و باز قهری و قطعی می دانیم که امام فقیه عادل را برای این امر نصب می کرده اند و در مقبوله عمر بن حنظله قطعاً مقصود از حاکم کسی است که مردم در امور اجتماعی به او رجوع می کنند همان اموری که شارع راضی به تعطیلی آنها نخواهد بود هر چند در عهد غیبت امامان علیهم السلام باشد. و با این توصیف ولایت فقیه از جانب ائمه علیهم السلام ثابت است و ما حتی نیازی به مقبوله عمر بن حنظله نداریم و آن تنها شاهدی و تأییدی بر مدعای ما است. 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 پادکست خلاصه کتاب «ولایت فقیه» 🖋 تألیف امام خمینی قدس سره 🎙 عطا یاوری ♨️ آنچه خواهید شنید: 00:52 معرفی کتاب 3:00 گزارشی کوتاه از محتوای کتاب 4:25 مقدمه کتاب 8:55 عامل همراهی داخلی‌ها با استعمارگران 10:30 دلایل لزوم تشکیل حکومت اسلامی (بخش اول کتاب) 14:55 نمونه‌هایی از احکام که دلالت بر لزوم تشکیل حکومت دارند 19:50 شکل حکومت اسلامی 21:20 شرایط حاکم اسلامی 24:50 توضیح «ولایت فقیه، همان ولایت رسول الله است» 29:20 ولایت تکوینی معصومین 32:35 بخش دوم کتاب (اثبات ولایت فقیه به استناد روایات) 35:08 بخش سوم کتاب (برنامه عملی برای تشکیل حکومت اسلامی) 35:25 مبارزه زمان‌بر است 40:21 اصلاح حوزه‌های علمیه؛ پیش‌شرط تشکیل حکومت اسلامی 43:54 تکلیف روحانیون انقلابی 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
🔰ولایت فقیه؛ چیستی و اختیارات 📌قسمت سوم ▫️لزوم نقلی ولایت فقیه : 🔸فقهاء و متفکران اسلامی برای اثبات ولایت فقیه و مشروعیت حکومت ولایی به دلایل نقلی ـ اعم از آیات و روایات پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم و ائمه علیه‌السّلام ـ و دلایل عقلی متعددی تمسک جسته‌اند که بیان هر یک و چگونگی دلالت هر کدام بر ولایت فقیه، نیازمند بررسی‌های مفصل بااستفاده از روش خاص خود، یعنی اجتهاد می‌باشد. از این رو در اینجا به اختصار به ذکر پاره‌ای از آنها خواهیم پرداخت. 🔹مقبوله ی عمر بن حنظله در طول تاریخ مورد استناد فقهای شیعه بوده است. (از جمله در میان متاخرین مرحوم محقق نراقی در «عوائد الایام»، صاحب جواهر در «جواهر الکلام» شیخ انصاری در «القضاء و الشهادات»، بحر العلوم در «بلغه الفقیه»، مامقانی در «هدایه الانام فی حکم اموال الامام»، میرزای نائینی در «منیه الطالب»، سبزواری در «مهذب الاحکام» امام خمینی رحمة‌الله‌علیه در «البیع»، آیت‌الله گلپایگانی در «الهدایه الی من له الولایه» آیت‌الله جوادی آملی در «پیرامون وحی و رهبری» و بسیاری از اندیشمندان دیگر.) 🔸در این روایت، امام صادق علیه‌السّلام می‌فرمایند: «... من کان منکم ممن قد روی حدیثنا و نظر فی حلالنا و حرامنا و عرف احکامنا فلیرضوا به حکما فانی قد جعلته علیکم حاکما فاذا حکم بحکمنا فلم یقبله منه فانما استخف بحکم الله و علینا رد و الراد علینا الراد علی الله و هو علی حد الشرک بالله»[اصول کافی، ج۱، ص۶۷] 🔺مرحوم کلینی به سند خود از عمر بن حنظله روایت می‌کند که: «از امام صادق علیه‌السّلام پرسیدم: درباره-ی دو نفر از ما (شیعیان) که در باب « دین » و «میراث» نزاعی دارند، آن گاه به نزد سلطان یا قاضیان (قضات حکومت‌های جور) جهت حل آن می‌روند. آیا این عمل جایز است؟ حضرت فرمود: هر کس در موارد حق یا باطل به آن‌ها مراجعه کند، در واقع به سوی طاغوت رفته و از طاغوت مطالبه ی قضاوت کرده است؛ از این رو آنچه بر اساس حکم او (که خود فاقد مشروعیت است) دریافت می‌دارد، به باطل اخذ نموده است؛ هر چند در واقع حق ثابت او باشد زیرا آن را بر اساس حکم طاغوت گرفته است، در حالی که خداوند امر فرموده است: که باید به طاغوت کافر باشند (و آن را به رسمیت نشناسند). خداوند متعال می‌فرماید: «یریدون ان یتحاکموا الی الطاغوت و قد امروا ان یکفروا به»؛ آن گاه عمر بن حنظله می‌پرسد: پس در این صورت چه باید کنند؟ امام علیه‌السّلام فرمود: باید به کسانی از شما (شیعیان) که حدیث و سخنان ما را روایت می‌کنند و در حلال و حرام ما به دقت می‌نگرند و احکام ما را به خوبی باز می‌شناسد (عالم عادل) مراجعه کنند و او را به عنوان حاکم بپذیرند. من چنین کسی را بر شما حاکم قرار دادم. پس هرگاه به حکم ما حکم کند و از او پذیرفته نشود، حکم خدا کوچک شمرده شده و حکم ما را رد کرده و آن که ما را رد کند، خدا را رد کرده است و چنین چیزی در حد شرک به خداوند است.» 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net