eitaa logo
مرکز تخصصی جهاد تبیین
3هزار دنبال‌کننده
155 عکس
63 ویدیو
9 فایل
مرکز تخصصی جهاد تبیین، تنها مرجع اختصاصی آموزش و تبلیغ اندیشکده راهبردی سعداء آدرس‌ها و راه‌های ارتباطی با ما: 🔶 https://eitaa.com/Tabyin_net/471 🔶
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰شکستن گارد مخاطب 🔸اولین اصل در تکنیک‌های مربوط به جهاد تبیین که باید همیشه به آن توجه داشت، شکستن گارد مخاطب است. رویدادهای اخیر موجب شده تا مخاطبین مقاومت ویژه ای نسبت به معارفی که از طرف ما منتقل می‌شود، داشته باشند. برای مثال با ورود به یک دبیرستان، بعضی از دانش‌آموزان تلاش میکنند که به فرد اجازه ی گفت وگو ندهند. حتی در دانشگاه‌ها نیز، تلاش برخی بر این است که به صحبت های طرف مقابل گوش ندهند. این مسئله، راهبرد جریان ضد انقلاب برای مقابله با جریان انقلابی است تا جلوی ایجاد گفت وگو و مفاهمه را بگیرد. لیدرهای ضد انقلاب می گویند سخن طرفداران حاکمیت را گوش ندهید و به آنها اجازه ی حرف زدن ندهید. اغلب آن ها نیز با استناد به این جمله «چهل و سه سال است که حرف شما را شنیده‌ایم، دیگر کافیست » از گفت وگو فاصله می گیرند. 🔹این مقاومت[شکستن گارد] نیز گاهی با شوخی و گاهی با همراه شدن با او صورت می پذیرد. می توان با این جمله آغاز کرد: «مگر شما اعتراض نداری؟! من هم اعتراض دارم! من هم مثل شما نسبت به گرانی، اختلاس و بسیاری از مشکلات اعتراض و انتقاد دارم. حرف شما این است که صنعت خودرو ضعیف است، من هم می گویم ضعیف است ». از طریق این همراهی، مقاومت طرف مقابل شکسته می شود و راحت‌تر میتوان با او در رابطه با مسائل بعدی گفت‌وگو کرد. 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
▪️مرحوم محمد حسین فرج‌نژاد 🔺استاد محمدحسین فرج‌نژاد طلبه جهادی صهیونیسم‌‌پژوه و استاد مبرز سواد رسانه‌ای بود که به چندین زبان تسلط داشت و صدها شاگرد در حیات کوتاه اما پربرکت خود تربیت کرد. 🔻محمد حسین فرج نژاد متولد ۱۳۵۹ و اهل شهر ابرکوه در استان یزد بود. خانواده و زادگاه وی محیطی انقلابی و مستعد رشد برای او ایجاد کرده بودند و محمدحسین با گذراندن بخشی از دروس دوران دبیرستان در مدرسه استعدادهای درخشان یزد، در سال ۱۳۷۴ وارد حوزه علمیه شد. دروس سطح و عالی حوزه را در مدارس شهر مقدس قم به پایان رسانده و از سال ۱۳۸۵‌ تا ۱۳۹۸ در دروس خارج فقه، اصول و تخصصی تفسیر حوزه علمیه مقدسه قم شرکت جست. ▫️وی در کنار اهتمام جدی به تحصیل، به نیازهای روزآمد جامعه و دفاع از انقلاب اسلامی در سنگرهای جدیدی مانند رسانه و هنر توجه داشت. ▪️وی دشمن‌شناسی و الگوی جهادی خود را در رفت و برگشت میان علم و میدان پیاده می‌کرد و بر فهم و پیاده‌سازی مدیریت تشکیلاتی بر مبنای منظومه فکری رهبری معظم انقلاب و بخشندگی در اداء زکات علم تاکید داشت. ▫️استاد فرج‌نژاد، در نهایت پس از عمری مجاهدت علمی و حضور میدانی، شامگاه روز عرفه ۲۹تیرماه ۱۴۰۰، به همراه خانواده بر اثر سانحه رانندگی دارفانی را وداع گفتند. 📌دربارۀ او بیشتر بخوانید. 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥درباره استاد محمدحسین فرج‌نژاد رهبرمعظم انقلاب: 🔸«نگاه به دشمن» [یعنی] بدانیم دشمن هست؛ از دشمن غافل نشویم؛ بدانیم دشمن خدعه و مکر و حیله و ابزارِ کار دارد؛ دشمن را ضعیف و ناتوان فرض نکنیم: «دشمن نتوان ضعیف و بیچاره شمرد». از دشمن نترسیم؛ شرط مهمّ پیروزی این است که دشمن را بشناسیم، توانایی‌های او را بدانیم، امّا نترسیم؛ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ 🔹از مهم ترین محورهای ، دشمن شناسی است. شناخت دشمن و فعالیت نقطه زن در مقابل او باعث تاثیر گذاری می‌شود، که مرحوم استاد فرج‌نژاد به بهترین نحو به آن پرداخت. 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
📚مردی که تعطیلی نداشت 🔸در کتاب مردی که تعطیلی نداشت نوشتهٔ محسن مؤمنی، خاطراتی از طلبهٔ خستگی‌ناپذیر و اندیشمند مجاهد دکتر محمدحسین فرج‌نژاد را می‌خوانید. 🔹مطالعه‌ی این کتاب را به شما افسران جهادتبیین در جهت هویت پذیری و الگوشناسی، پیشنهاد میکنیم. 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مستند سرو بی‌قرار 🔺روایت زندگی استاد مجاهد محمد حسین فرج‌نژاد 📎 لینک مستقیم مستند 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
🔰ولایت فقیه؛ چیستی و اختیارات 📌قسمت اول ▪️معانی فقیه و ولایت فقیه: -تعریف فقیه: به معنای دانای عالمدین و عالم در علم فقه است. -تعریف ولایت فقیه: با توجه به تعاریف ارائه شده، مقصود از ولایت فقیه، ولایت در فتاوای شرعی و یا قضاوت نیست ، بلکه ولایت در امور سیاسی و اجتماعی است؛ هر چند داوری (قوه ی قضائیه) و فتوا دهی (قوه مقننه) نیز از اجرای حکومت به شمار می‌آید در واقع ولایت فقیه به معنای حکومت و سلطه دانای علم دین (فقیه) است بدین معنا که فقیه، زمام امور حکومت را بدست می گیرد. ▫️مفهوم شناسی: ولایت فقیه براساس تعریف‌هایی که فقیهان از آن ارائه داده‌اند، به‌معنای سرپرستی، تسلط و تصرف مجتهد جامع‌الشرایط در امور دیگران و به‌عبارت دیگر مدیریت جامعه اسلامی به‌منظور اجرای احکام اسلامی و تحقق ارزش‌های دینی است. ولایت فقیه نظریه‌ای است در فقه سیاسی شیعه که طبق آن، در زمان غیبت امام زمان(عج)، حکومتِ جامعه مسلمانان برعهده فقیه جامع‌الشرایط است. 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
🔰ولایت فقیه؛ چیستی و اختیارات 📌قسمت دوم ▪️لزوم ولایت فقیه: ▫️اگر بخواهیم به طور خلاصه ضرورت ولایت فقیه و ادله آن را بیان کنیم، باید بگوییم: 1- در جامعه اموری وجود دارد که حفظ نظام اجتماعی به آنها بستگی دارد و جزء وظیفه افراد جامعه نیست مثل قضاوت و ولایت بر امور و حفظ نظم داخلی و مرزها و دستور جنگ یا دفاع در صورت حمله دشمنان و... این کارها بر عهده هر کسی نیست بلکه مسؤول جامعه عهده دار آن است. 2- دین اسلام دینی است سیاسی و دستورات آن به امور عبادی محدود نیست بلکه بیش تر دستورات اسلام در باره اداره شهرها و نظم اجتماع و تأمین سعادت دنیوی و أخروی می باشد مثل احکام معاملاتی، سیاسی، جزایی و قضایی و مالیاتهایی که دولت اسلامی به وسیله آنها اداره می شود مانند خمس و زکات و... به همین دلیل شیعه و سنی بر ضرورت وجود رهبر و حاکم اسلامی اتفاق نظر دارند. و این امر از ضروریات اسلام است و هر چند در شرایط و خصوصیات رهبر و نوع تعیین آن در میان شیعه و سنی اختلاف است. 3- اداره شهرها از مسایل روحانی و دینی مردم جدا نیست از صدر اسلام سیاست و دین با هم آمیخته بوده و رسول اکرم(ص) شخصاً امور مسلمین را اداره می نموده است و انجام امور جامعه را بر عهده داشتند، حاکم و عامل تعیین می کردند و خمس و زکات و مالیاتهای شبیه به آن را طلب می کردند خلفای پس از رسول خدا(ص) نیز بر همین روش و سیره رفتار می کردند چنان چه امام جماعت مسجد، حاکم هم بود و این روش ادامه داشت و حتی مساجد جامع در کنار ساختمان حکومتی ساخته می شد و خلفا، خود نمازهای جمعه و عید را اقامه می کردند و خود به مسائل حج می رسیدند. این امور که بیان شد از امور اجتماعی و ضروری شیعه بود که شیعه در عصر ائمه علیهم السلام به خاطر پراکندگی و عدم داشتن قدرت نمی توانستند آن را اقامه کنند و ائمه آنان را از رجوع به حکام جور منع می کردند آیا ممکن بوده است که ائمه علیهم السلام شیعه را از رجوع به حکام جور نهی کنند و در عین حال به این امور بی توجه باشند و شیعه را بلا تکلیف رها کرده و کسی را معین نکنند تا شیعه در حل اختلافات یا تصرف در اموال بی مالک و بی دفاع که خدا راضی نیست به آنها بی توجهی شود به آنان رجوع کنند. 4- به هر تقدیر ما قطع داریم که یاران ائمه در این مورد به ائمه رجوع کرده و از ایشان سؤال کرده اند و آنان هم پاسخ داده اند و برای شیعه کسانی را نصب کرده اند تا در صورت عدم دسترسی به امام(ع) به آنان رجوع کنند. و باز قهری و قطعی می دانیم که امام فقیه عادل را برای این امر نصب می کرده اند و در مقبوله عمر بن حنظله قطعاً مقصود از حاکم کسی است که مردم در امور اجتماعی به او رجوع می کنند همان اموری که شارع راضی به تعطیلی آنها نخواهد بود هر چند در عهد غیبت امامان علیهم السلام باشد. و با این توصیف ولایت فقیه از جانب ائمه علیهم السلام ثابت است و ما حتی نیازی به مقبوله عمر بن حنظله نداریم و آن تنها شاهدی و تأییدی بر مدعای ما است. 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
خلاصه کتاب ولایت فقیه.mp3
34.05M
🌀 پادکست خلاصه کتاب «ولایت فقیه» 🖋 تألیف امام خمینی قدس سره 🎙 عطا یاوری ♨️ آنچه خواهید شنید: 00:52 معرفی کتاب 3:00 گزارشی کوتاه از محتوای کتاب 4:25 مقدمه کتاب 8:55 عامل همراهی داخلی‌ها با استعمارگران 10:30 دلایل لزوم تشکیل حکومت اسلامی (بخش اول کتاب) 14:55 نمونه‌هایی از احکام که دلالت بر لزوم تشکیل حکومت دارند 19:50 شکل حکومت اسلامی 21:20 شرایط حاکم اسلامی 24:50 توضیح «ولایت فقیه، همان ولایت رسول الله است» 29:20 ولایت تکوینی معصومین 32:35 بخش دوم کتاب (اثبات ولایت فقیه به استناد روایات) 35:08 بخش سوم کتاب (برنامه عملی برای تشکیل حکومت اسلامی) 35:25 مبارزه زمان‌بر است 40:21 اصلاح حوزه‌های علمیه؛ پیش‌شرط تشکیل حکومت اسلامی 43:54 تکلیف روحانیون انقلابی 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
🔰ولایت فقیه؛ چیستی و اختیارات 📌قسمت سوم ▫️لزوم نقلی ولایت فقیه : 🔸فقهاء و متفکران اسلامی برای اثبات ولایت فقیه و مشروعیت حکومت ولایی به دلایل نقلی ـ اعم از آیات و روایات پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم و ائمه علیه‌السّلام ـ و دلایل عقلی متعددی تمسک جسته‌اند که بیان هر یک و چگونگی دلالت هر کدام بر ولایت فقیه، نیازمند بررسی‌های مفصل بااستفاده از روش خاص خود، یعنی اجتهاد می‌باشد. از این رو در اینجا به اختصار به ذکر پاره‌ای از آنها خواهیم پرداخت. 🔹مقبوله ی عمر بن حنظله در طول تاریخ مورد استناد فقهای شیعه بوده است. (از جمله در میان متاخرین مرحوم محقق نراقی در «عوائد الایام»، صاحب جواهر در «جواهر الکلام» شیخ انصاری در «القضاء و الشهادات»، بحر العلوم در «بلغه الفقیه»، مامقانی در «هدایه الانام فی حکم اموال الامام»، میرزای نائینی در «منیه الطالب»، سبزواری در «مهذب الاحکام» امام خمینی رحمة‌الله‌علیه در «البیع»، آیت‌الله گلپایگانی در «الهدایه الی من له الولایه» آیت‌الله جوادی آملی در «پیرامون وحی و رهبری» و بسیاری از اندیشمندان دیگر.) 🔸در این روایت، امام صادق علیه‌السّلام می‌فرمایند: «... من کان منکم ممن قد روی حدیثنا و نظر فی حلالنا و حرامنا و عرف احکامنا فلیرضوا به حکما فانی قد جعلته علیکم حاکما فاذا حکم بحکمنا فلم یقبله منه فانما استخف بحکم الله و علینا رد و الراد علینا الراد علی الله و هو علی حد الشرک بالله»[اصول کافی، ج۱، ص۶۷] 🔺مرحوم کلینی به سند خود از عمر بن حنظله روایت می‌کند که: «از امام صادق علیه‌السّلام پرسیدم: درباره-ی دو نفر از ما (شیعیان) که در باب « دین » و «میراث» نزاعی دارند، آن گاه به نزد سلطان یا قاضیان (قضات حکومت‌های جور) جهت حل آن می‌روند. آیا این عمل جایز است؟ حضرت فرمود: هر کس در موارد حق یا باطل به آن‌ها مراجعه کند، در واقع به سوی طاغوت رفته و از طاغوت مطالبه ی قضاوت کرده است؛ از این رو آنچه بر اساس حکم او (که خود فاقد مشروعیت است) دریافت می‌دارد، به باطل اخذ نموده است؛ هر چند در واقع حق ثابت او باشد زیرا آن را بر اساس حکم طاغوت گرفته است، در حالی که خداوند امر فرموده است: که باید به طاغوت کافر باشند (و آن را به رسمیت نشناسند). خداوند متعال می‌فرماید: «یریدون ان یتحاکموا الی الطاغوت و قد امروا ان یکفروا به»؛ آن گاه عمر بن حنظله می‌پرسد: پس در این صورت چه باید کنند؟ امام علیه‌السّلام فرمود: باید به کسانی از شما (شیعیان) که حدیث و سخنان ما را روایت می‌کنند و در حلال و حرام ما به دقت می‌نگرند و احکام ما را به خوبی باز می‌شناسد (عالم عادل) مراجعه کنند و او را به عنوان حاکم بپذیرند. من چنین کسی را بر شما حاکم قرار دادم. پس هرگاه به حکم ما حکم کند و از او پذیرفته نشود، حکم خدا کوچک شمرده شده و حکم ما را رد کرده و آن که ما را رد کند، خدا را رد کرده است و چنین چیزی در حد شرک به خداوند است.» 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔰اگر ولایت فقیه نبود چی میشد؟ 🔹تاثیر وجود ولایت فقیه 🔸شبهات گسترده ذیل کارآمدی ولی‌فقیه 🔹شخصیت ویژه رهبرانقلاب 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
🔰سوال: ▪️چند مورد از طرح‌های رژیم صهیونیستی برای تسلط بر خاورمیانه را بیان کنید:👇 @Tabyin_admin
🔰طرح اسرائیل به‌سوی ۲۰۰۰ 🔹یکی از طرح‌هایی که ذیل طرح ینون در سال 1996 نوشته شد، استراتژی «اسرائیل به‌سوی 2000» است.[1] 🔸سند 1996 اسرائیل پیشنهاد «بازگرداندن سوریه» را در حدود سال 2000 یا پس از آن با بیرون‌راندن سوری‌ها از لبنان و بی‌ثبات کردن جمهوری عربی سوریه - که از سال 2011 بر سر آن آمد - پیشنهاد می‌کند. در این سند آمده است: «اسرائیل می‌تواند محیط استراتژیک خود را با همکاری ترکیه و اردن با تضعیف، مهار و حتی عقب راندن سوریه شکل دهد.»[2] 🔹جنگ و عراق نیز بخشی از روند گسترش ارضی اسرائیل را محقق می‌کند. در این راستا،شکست تروریست‌های تحت حمایت آمریکا مانند داعش و النصره توسط نیروهای سوری با حمایت روسیه، ایران و حزب‌الله، عقب‌نشینی مهمی برای اسرائیل است. 🔸اسرائیل بزرگ همیشه هدف نهایی صهیونیسم بوده است. پایگاه «میدل‌ایست مانیتور» در این‌باره می‌نویسد: «هرکسی که فکر می‌کند اسرائیل در رودخانه اردن توقف خواهد کرد، باید در افکار خود تجدیدنظر کند. ما واقعاً در آستانه لحظه‌ای مهم در تاریخ ایدئولوژی نژادپرستانه هستیم که زیربنای استعمار و توسعه اسرائیل است. فلسطینی‌ها امروز قربانی هستند، اما مردم لبنان، سوریه، اردن و عربستان سعودی باید نگران این باشند که قربانیان بعدی استعمار اسرائیل چه کسانی خواهند بود.»[3] ▫️منابع: 1.Study Group on a New Israeli Strategy Toward 2000 2.A Clean Break:A New Strategy for Securing the Realm 3.Greater Israel is the objective as Netanyahu plans to wipe Palestine off the map 🇮🇷"مرکز تخصصی جهاد تبیین" 🌐 @Tabyin_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰ایران، هدف نهایی 🔹کاندولیزا رایس، در دوران جنگ ۳۳ روزه اسرائیل و حزب‌الله لبنان، طی سخنانی در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: «آنچه ما در اینجا [در رابطه با ویرانی و درگیری حزب‌الله و اسرائیل] می‌بینیم، به یک معنا، شبیه «درد زایمان» است برای ایجاد یک «خاورمیانه جدید» و برای رسیدن به آن باید هر کاری انجام دهیم.» [1] 🔸سوال: الف)هدف از حمله به لبنان چه چیزی بوده است؟! ب)لبنان موضوعیت داشته یا طریقیت؟ 🔹تنها یک هفته پس از آتش‌بس و پایان جنگ ۳۳ روزه، نشریه «نیویورکر» در مقاله‌ای به قلم «سیمور هرش» و با عنوان «نگاهی به لبنان؛ منافع واشنگتن در جنگ اسرائیل» افشا کرد که دولت بوش قصد حمله به ایران را داشته و برای نیل به این هدف، ابتدا ‌باید حزب‌الله لبنان را حذف می‌کرده تا خطری متوجه رژیم اسرائیل نباشد. [2] ▪️منابع: 1.خاورمیانه جدید/کاندولیزا رایس 2. «نگاهی به لبنان؛ منافع واشنگتن در جنگ اسرائیل» هدف نهایی ایران 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
🔰طرح «خاورمیانه جدید» 🔹«زبیگنیو برژینسکی» ، مشاور سابق امنیت ملی ایالات‌متحده، اصطلاح «خاورمیانه جدید» را ژوئن 2006 در تل‌آویو، توسط «کاندولیزا رایس»، وزیر وقت امور خارجه ایالات‌متحده به جهان معرفی کرد. این طرح، تأییدی بر «نقشه راه نظامی» انگلیسی-آمریکایی-اسرائیلی در خاورمیانه بود. 🔸این پروژه که نزدیک به دو دهه، در مرحله برنامه‌ریزی و اجرا بوده، شامل ایجاد قوس بی‌ثباتی، هرج‌ومرج، خشونت و تجزیه است که از لبنان، فلسطین و سوریه تا عراق، خلیج فارس، ایران و مرزهای افغانستان را در برمی‌گیرد. طی این برنامه جدید، آمریکا و غرب به دنبال بازطراحی کشورهای منطقه، متناسب با شرایط و اهداف روز خود بودند. 🔹 گویا بنا داشتند بار دیگر، اقدامی شبیه به آنچه در قرارداد سایکس-پیکو و تجزیه منطقه بعد از جنگ جهانی اول رخ داد رقم بزنند تا ساختار کشورهای منطقه کاملاً مطابق میل آن‌ها ترسیم شود. 🔸در ژوئن 2006 در مجله نیروهای مسلح آمریکا نقشه‌ای منتشر شد که پرده از خوابی که آمریکا و ناتو برای منطقه دیده‌اند برداشت. این نقشه توسط «رالف پیترز»، سرهنگ بازنشسته آکادمی جنگ ملی ایالات‌متحده، تهیه‌شده بود که سال 2006 در کتاب وی با عنوان «هرگز دست از مبارزه برندار» منتشر شد. 🔹نقشه منتشر شده در ژورنال نیروهای مسلح آمریکا (AFJ) با عنوان «خاورمیانه‌ای بهتر» این نقشه، همچنین با عنوان «مرزهای خونی: چگونه خاورمیانه بهتری دیده خواهد شد؟» در مجله نیروهای مسلح ارتش ایالات‌متحده با نام «رالف پیترز» چاپ شد. 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
🎥 برنامه روایتی‌نو 🔻موضوع: آشنایی با ساختار و اهداف مرکز تخصصی جهادتبیین ▪️مهمان: حجت‌الاسلام شاهرخیان (مدیر و مسئول مرکز) 📆زمان: چهارشنبه‌ ۳ مرداد۱۴۰۳ 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
53.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰برنامه‌ روایتی نو ▪️نشست هفتگی با کارشناسان و کنشگران سیاسی ▫️مهمان این هفته، جناب حجت‌الاسلام شاهرخیان(مدیر و مسئول مرکز تخصصی جهادتبیین) در رابطه ساختار و اهداف مرکز برای ما می‌گویند. 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
روایتی نو_۲۴۰۷۲۰۲۴.mp3
10.14M
🔰 برنامه روایتی‌نو 🔻موضوع: آشنایی با ساختار و اهداف مرکز تخصصی جهادتبیین ▪️مهمان: حجت‌الاسلام شاهرخیان (مدیر و مسئول مرکز) 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
62.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴مستند (کرسنت)، روایتی از تَکرارهای خائنانه! ( بخش اول) روایت فاجعه‌ بزرگترین فساد تاریخ ایران در دولت 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
87.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴مستند (کرسنت)، روایتی از تَکرارهای خائنانه! ( بخش دوم) روایت فاجعه بزرگترین فساد تاریخ ایران در دولت . 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
@mehrostad_ir | 980818 - ناشناس.mp3
3.3M
🔰آگاه به مسائل زمان ▫️ آیت‌الله جوادی آملی: 🔺️کسی که نمی‌‎داند دکارت چه گفته، هایدگر چه گفته، کانت چه گفته، مکتب‌ها و ادیان غرب را نشناسد، این چگونه می ‎تواند شاگرد امام زمان(عج) باشد و "لیظهره علی الدین کله" را محقق کند؟ 🔺️الاسلام یعلوا و لا یعلی علیه، به چه معناست؟ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
📚پژوهش در جهت رسیدن به قله‌ی علم ▪️مقام‌معظم‌رهبری: پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. [۱۳۹۷/۰۳/۲۰] 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
🔰 📌اهمیت مسئله شناسی 🔸شایسته است که پیش از مسئله شناسی، اهمیت و ابعاد آن را بیشتر روشن کنیم. طبیعی است که در پژوهش‌های مسئله محور، هرگونه تلاش برای حل مسئله، مبتنی بر این است که آن مسئله را درست بشناسیم، از این رو یکی از کارهای اساسی محقّق پس از یافتن مسئله این است که، هرچه بیشتر با مسئله تحقیق خود آشنا شود. 🔹 بدون فهم مسئله نمیتوان تصور کرد که مسئله حل شود؛ مسئله شناسی نادرست سبب انواع آشفتگی و سردرگمی در همه مراحل تحقیق خواهد شد. عناصری که در مرحله یا مهارت مسئله شناسی مطرح میشوند متعددند. 🔸در یک نگاه عام تر، برخی از آنها عبارت اند از: _تعیین نوع مسئله _طرح دقیق مسئله _مشخص کردن دامنه و قلمرو _مسئله تعیین عنوان مناسب برای مسئله _شناخت پیشینه و قدمت خود مسئله و نیز پیشینه پژوهشهای آن _فرضیه یابی و روشیابی برای حل مسئله _بیان مشکلات و شناخت موانع احتمالی حل مسئله _ شناخت منابع مناسب برای حل مسئله و برخی عناصر دیگر... ▪️ منظور ما از مسئله شناسی به معنای عام آن، شناخت همه عناصر یک طرح نامه پژوهشی و آمادگی کافی برای تکمیل فرم طرح نامه است، بدیهی است که برای این شناخت و آمادگی راهی جز مطالعه دقت و مشاوره وجود ندارد، از سوی دیگر محقق باید بداند که در هر قسمت طرح، از او چه خواسته‌اند و چه مطالبی را باید در هر صفحه از طرح بنویسد. 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️اهمیت تخاطب واقعی در بیانات رهبری 📌رهبرمعظم انقلاب: ▫️«اهتمام به تخاطب واقعی. فضای مجازی چیز خوبی است، فرصتی است امّا کافی نیست. بعضی‌ها چسبیده‌اند به فضای مجازی -توئیتر و مانند اینها- برای اینکه پیامهایشان را برسانند، این فایده ندارد؛ تخاطب واقعی لازم است، میزگرد لازم است، سخنرانی لازم است، نشریّه لازم است، بحثهای دونفره و سه‌نفره لازم است، جلسات تحلیل لازم است؛ این‌جور با مخاطبینتان بنشینید؛ و مانند این کارها.» ۱۳۹۶/۰۳/۱۷ 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net
🔰تخاطب واقعی 🔹دومین مورد از این تکنیک ها، تخاطب واقعی می باشد. تخاطب واقعی به معنای گفت‌‌وگوی چهره به چهره و مستقیم است. بخش عمده‌ای از عمر افراد در فضای مجازی می‌گذرد. فضای مجازی یک فضای اقناعی نیست، بلکه فضایی خشن می‌باشد. وقتی یک فرد محتوایی منتشر می‌کند، دیگران به او توهین می کنند و این مسئله به صورت متقابل است. یعنی فضا به صورت کاملاً تقابلی است و تخاطب اتفاق نمی افتد، درحالی که در فضای حقیقی گفت‌وگو رخ می دهد. 🔸یکی از فواید فضای واقعی و گفت‌وگوی چهره به چهره این است که، دلیل شکل گیری شبهه در ذهن مخاطب مشخص می‌شود. بیشتر شبهات اینگونه است که افراد یک مسئله را مطرح می کنند. مثلاً جمهوری اسلامی به زن ظلم می‌کند، حال آن که دلیل شکل‌گیری این شبهه برای آنها متفاوت است. 🔹به عنوان مثال: یکی از آن ها، شب گذشته مورد بد اخلاقی شوهرش قرار گرفته و او را نماد حاکمیت می‌داند، در نتیجه می‌گوید جمهوری اسلامی به زنان ظلم می کند. اگر در پاسخ به این فرد، افزایش تعداد ورزشگاه های بانوان یا پیشرفت های دیگر مطرح شود، شبهه‌ی او پاسخ داده نخواهد شد. مهم‌ترین فایده تخاطب و گفت‌وگوی واقعی این است که ابتدا ریشه شکل گیری شبهه کشف می‌‍شود. یا برای خانم‌هایی که کشف حجاب کرده اند، نمی توان یک نسخه ی مشترک تجویز کرد. هرکدام از آ نها عقیده ای دارند. یکی می گوید: «اسلام را قبول ندارم». دیگری می گوید: «با تحقیقاتی که انجام داده ام به این رسیدم که حجاب واجب نیست و مستحب است ». فرد دیگری می‌گوید: «پدرم مرا به این کار مجبور کرده بود، میخواستم او را اذیت کنم». یک نفر می گوید: «می خواهم این نظام ساقط شود.» شخص دیگری می گوید: «نمی خواهم اجبار بالای سرم باشد، اگر اجبار را بردارید من پوشیه هم می زنم». ما نمی توانیم برای همه یک نسخه واحد بپیچیم! 🔸تنها راه فهم این مسئله، گفت وگو است. گاهی یک فرد مشکل اعتقادی و گاهی مشکل ذهنی دارد و این نظام را کارآمد نمی داند و تصور می کند که نظام به زنان ظلم کرده است. فایده تخاطب واقعی، شناخت روحیه طرف مقابل و فهم نقاط اشتراک و افتراق با اوست. 🇮🇷 عضو کانال "مرکز تخصصی جهاد تبیین" شوید: 🌐 @Tabyin_net