❇️ بیانیه جمعی از اساتید حوزههای علمیه درباره جنایت قرآنسوزی و هتک مقدسات توسط اغتشاشگران
... اهانت به مقدسات و مخالفت علنی با قرآن کریم و احکام صریح آن و اسلام عزیز چیزی نیست که امت اسلامی و دولت اسلامی به سادگی از کنار آن بگذرد.
حوزه علمیه به عنوان خادم دین انزجار شدید خود از هتاکیهای صورتگرفته را اعلام میدارد و تا مجازات کامل گستاخان و مزدورانی که دست به چنین جنایت هولناکی زدهاند مسئله را پیگیری خواهد کرد...
📌 متن کامل بیانیه در کانال تنبیه الأمة:👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
❇️ الزام به حجاب و توهم تفرقه!
📝 پاسخی به ادعای مهدی نصیری
🖋 صالح رحمتی
🔢 بخش نخست
🔸 آقای نصیری با استناد به روایتی از کافی شریف، مدعی شده است که حضرت امیر المؤمنین(سلام الله علیه) به دلیل پرهیز از تفرق و فروپاشی اجتماعی، از اجرای مواردی از احکام شرعی خودداری کرده و اجازه داد به همان صورت بدعت و غلط پیش از حکومت خود عمل شود، و این موارد از حکم حجاب مهمترند، فلذا نظام نیز نباید اصرار بر اجرای حجاب شرعی نماید که موجب تفرقه و تنش و دوقطبی در جامعه اسلامی نگردد.
✅ پاسخ این ادعای ایشان، با قطع نظر از اشکالات سندی روایت مذکور، در چند بند داده میشود:
1⃣ اولاً: حضرت امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) در چندین فراز، خوف از تفرقه و تشتت را مطرح میکنند و برای فهم حقیقت این خوف، باید به توصیف حضرت از وضعیت زمانه و انسانهای پیرامونی ایشان توجه نمود:
«... وَ اللَّهِ لَقَدْ أَمَرْتُ النَّاسَ أَنْ لَا يَجْتَمِعُوا فِي شَهْرِ رَمَضَانَ إِلَّا فِيفَرِيضَةٍ وَ أَعْلَمْتُهُمْ أَنَّ اجْتِمَاعَهُمْ فِي النَّوَافِلِ بِدْعَةٌ فَتَنَادَى بَعْضُ أَهْلِ عَسْكَرِي مِمَّنْ يُقَاتِلُ مَعِي يَا أَهْلَ الْإِسْلَامِ غُيِّرَتْ سُنَّةُ عُمَرَ يَنْهَانَا عَنِ الصَّلَاةِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ تَطَوُّعاً وَ لَقَدْ خِفْتُ أَنْ يَثُورُوا فِي نَاحِيَةِ جَانِبِ عَسْكَرِي مَا لَقِيتُ مِنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ مِنَ الْفُرْقَةِ وَ طَاعَةِ أَئِمَّةِ الضَّلَالَةِ وَ الدُّعَاةِ إِلَى النَّارِ....»
همانطور که از این فراز مشهود است، محیط پیرامونی حضرت به گونهای بوده که وقتی ایشان نماز تراویح را بدعت دانسته و امر به عدم اجتماع در نوافل میکنند، برخی از افرادی که در لشگر ایشان قرار دارند، ندای یا اهل الاسلام و واعمرا سر میدهند. خب، چنین لشکری که التزام به اوامر امیر و فرمانده خود نداشته و خوف حضرت به این است که، لشکر را از هم پاشیده و تفرقه ایجاد کرده و به طاعت ائمه ضلالت درآیند، معلوم است که در چنین محیط متزلزل و آکنده از انسانهای ضعیف الایمانی که در درون لشکر حضرت جای دارند، نمیتوان بدعتها را انداخته و به سنن نبوی بازگردانید. و خوف آن میرفت که لشکر از هم پاشیده و یاران ایشان متفرق گشته و به طاغوت معاویه بپیوندند. و این، غیر از خوف تفرقه میان مردم است.
ضمن آنکه، مواردی که حضرت برشمردهاند، بدعتهایی است که در طول ۲۵ سال به مناسک رفتاری مردم تبدیل شده بود و آنها به آن اعمال، انس گرفته و عادت کرده بودند. پرواضح است که بازگردانیدن آن مناسک، علاوه بر ارادهی حاکم، نیاز به مردمی همراه و همدل دارد که کوفه، فاقد چنین مردمی بود.
2⃣ ثانیاً: استفادهای که آقای نصیری از این روایت داشته و آن را به عنوان سیره حکومتی حضرت امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) برجسته ساخته است، خلاف روش تحقیق علمی است.
دستیابی به سیره حضرت در اجرای احکام الهی و از جمله حجاب شرعی، نیاز به بررسی همهی ادله و نصوص دارد؛ نه تکیه بر یک روایت. و این روش، به نتایج غلط علمی خواهد رسید.
مواردی مانند: عدم تحمل معاویه (لعنه الله) حتی برای یک روز، عدم اعطای منصب به طلحه و زبیر، کورکردن فتنهی خوارج، بازگردانیدن بیت المال حتی از کابین زنان و کوتاهبودن دوران حکمرانی ایشان و وقوع سه جنگ مهم در آن دوران، همه حکایت از عزم حضرت در مقابله با فتنهها و بدعتها دارد، نه آنکه نشان از کوتاهآمدن حضرت داشته باشد. پس، در برداشت از سیرهی حضرت، باید همهی گزارشها را جمع کرده و به نتیجه دست یافت نه آنکه با تکیه بر یک گزارش، چنین القاء نمود که حضرت، از برخی موارد کوتاه آمدند، پس بهتر است که ما هم از حکم حجاب کوتاه بیاییم.
3⃣ ثالثاً: از دلالت فراز فوق مشهود است که، کسانی که ندای «واعمرا» سردادند، صاحبان تریبونی بودند که با برهمزدن فضای ذهنی و روانی دیگران، مانع از اقدام حضرت در دفع بدعت گشتند. و در جامعه امروز، اگر، صاحبان تریبون و کسانی که درس دین خواندهاند، بلندگوی دشمن نباشند و نهادهای تبلیغی در جهت توضیح و تبیین حرکت کنند و اصحاب هنر در راستای ترویج حجاب و الزام آن تحریک احساسات کنند و فضای مجازی هم از این ولنگاری دربیاید زمینهی تزاحم پیش نخواهد آمد.
به راستی اگر امروز را با زمان امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) مقایسه کنیم، آیا امثال نوشته آقای نصیری در ردیف کار عمارها جای میگیرد که مجاهدانه به دنبال تبیین اهداف امام بودند یا اینکه در دسته «واعمرگوها» و بلندگوهای تفرقهافکن بین امت قرار میگیرد؟
📌 ادامه دارد...
#حجاب
https://eitaa.com/Tanbiholomah/124
@Tanbiholomah
❇️ الزام به حجاب و توهم تفرقه!
📝 پاسخی به ادعای مهدی نصیری
🖋 صالح رحمتی
🔢 بخش دوم
4⃣ رابعا: اصل این کبری که در تزاحم بین واجبات اجتماعی، حاکم اسلامی باید اهم را تعیین و مهم را تا زمان مزاحمت متوقف کند صحیح است. لکن تشخیص این که طبق شرایط مختلف چه چیزی اهم است و اعمال آن، از وظایف حاکم اسلامی است.
لذا وقتی حاکم اسلامی تشخیص داده است که امر حجاب از مواردیست که باید حفظ شود صغرایی برای آن کبری محقق نمی شود.
🔻 در خاتمه سخنی با جناب نصیری:
ایشان اقرار کردند بزرگانی از فقهاء معتقد به ضرورت الزام حکومت به حجاب هستند.
سؤال این است که در برابر این فقهاء، امثال ایشان که سواد حوزوی اندکی در رشته تخصصی فقه دارند، چطور به خود اجازه میدهند در این مسئله که خارج از بضاعت علمی ایشان است نظر دهند؟
آیا این خروج از منهج علمی نیست؟
〰〰〰〰〰〰
📌 بیشتر بخوانید:
❇️ غفلت از آسیبهای اجتماعی بیحجابی
https://eitaa.com/Tanbiholomah/80
#حجاب
@Tanbiholomah
❇️ دخالت حکومت در مساله پوشش و حجاب بانوان
🖋 جلال الدین احمدی
🔢 بخش نخست
🔸 اشکالی که این روزها مطرح است این است که نهاد حاکمیت نباید در مسألهی حجاب دخالت کند، حجاب مسألهای فردی است و هرکس که آن را انتخاب کرد باید به انتخاب او احترام گذاشت و هر کس هم نه، همینطور.
🔹 برای بررسی این مسأله باید جایگاه حکومت و بخصوص حکومت اسلامی و وظیفه آن را نسبت به تربیت افراد جامعه مورد بررسی قرار دهیم.
🔹 حكومتها را در شكل و نحوهى انتخاب مىتوان به گونههای بسیاری تقسيم كرد، ولى تمامى آن حکومتهای غیر دینی بر اساس هدفى كه دارند يا در سطح امنيت و پاسدارى بودهاند و يا در سطح رفاه و پرستارى.
🔹 در گذشته و در آن مرحله كه انسانها خودشان مىتوانستند به اندازهى خودشان باشند و از وفور و غناى طبيعت بهرهمند شوند، در روزگارهای قدیم، به خاطر جلوگيرى از متجاوزین و قلدرها، مردم به دور يَلى نيرومند و پهلوانى جمع مىشدند و او را انتخاب مىنمودند؛ يعنى او به طور طبيعى انتخاب مىشد تا پاسدار منافع مردم باشد و امنيت آنها را تأمين كند تا آنها بتوانند به كار خويش سامان بدهند و تاج و تخت و زندگى حاكم را هم بچرخانند.
رفته رفته كه نسلها گستردهتر شدند و طبيعت خالىتر، ناچار حكومتها نمىتوانستند تنها به همان امنيت و پاسدارى بپردازند. مجبور بودند كه در مسائل رفاهى جامعه، در خوراک و پوشاک و مسكن و بهداشت، در توليد و توزيع و نظارت بر مصرف هم نقشى داشته باشند و پرستار تودهی محروم باشند و تنها به پاسدارى منافع اكتفا نكنند.
البته این حکومتها برای رسیدن به همین حد از رفاه و آسایش، ضرورت توجه جدی به امر تربیت نسلها و فرهنگ را احساس کردند و برای تربیت انسانهایی که در این نظم نوین، شهروند مطیعی باشند و صرفا در چرخه تولید و مصرف، حرکت کنند، هزینههای فراوان فرهنگی و هنری کردند تا بتوانند با این هدف، فرهنگ جدیدی تولید کنند.
🔹 اين حكومتهاى رفاهمحور در شكلهاى مختلف، عالىترين حكومتهايى هستند كه تا بحال جريان داشتهاند. ولى مسأله به همينجا ختم نمىشود؛ چون هدف از حكومت و رهبرى، تنها آقا بالاسر داشتن نيست. حكومت بايد نيازهای انسانها را برآورده سازد و نيازها در سطح امنيت و رفاه خلاصه نمىشوند.
قدر و منزلت انسان در حد حیوان نيست و جامعهى انسانى يک دامپرورى نيست كه بهتر علوفهاش را فراهم كنند تا بيشتر شيرش را بدوشند.
انسان از مغز و قلب و عقل و روحى برخوردار است كه به آموزش و عشق و يقين و وسعت و قدرت نيازمند است. انسان چگونه زندگىكردن و چگونهمردن را بايد بياموزد. او به روشنفكرى و روشندلى نياز دارد. نياز او در سطح سواد و خواندن و نوشتن نيست او به بینش و تربیت نیاز دارد که غیر از آموزش است.
🔹 اين چنين حكومتى نياز انسان است و اين حكومت هدفى بالاتر از پاسدارى و پرستارى دارد؛ كه حاكم خود آموزگار است، نه آموزگار «آب بابا»، كه آموزگار زندگى و مرگ، و آموزگار و روشنگر مغزها و قلبها، و آموزگار بينشها و ديدها و بصيرتها.
🔹 انسانى كه عظمت خويش و قدر و ارزش خويش را شناخته و نقش خود را بالاتر از تنوع و تكرار و بازيگرى و بازيچه بودن و تماشاچى ماندن مىشناسد، اين چنين انسانى از حكومتش فقط توقع ندارد كه سنگ راه او نباشد، بلكه میخواهد که آموزگارش باشد و روشنگرش.
🔹 حكومت اسلامى، حكومتى است با اين هدف و با اين تلقى از انسان و از اجتماع انسانى.
مسلما اولین توقعی که از حکومت وجود دارد، آموزش و تربیت انسانهاست.
حکومت نباید نسبت به رشد و تربیت جوانانش بیتفاوت باشد. اینکه چه کسانی در سمت آموزش و پرورش دانشآموزان ما قرار میگیرند یکی از مهمترین دغدغههاست.
اینکه چه افرادی، با ابزارهایی مانند سینما و تئاتر و رسانههایی مانند صدا و سیما نسل ما را تربیت میکنند بسیار مهم است.
🔹 اما علاوه بر این، تأمین فضای سالم فرهنگی در جامعه، که نوجوانان و جوانان، بتوانند با آرامش روانی و جنسی، رشد کنند و تحت تاثیر کنشها و کششهای ویرانگر قرار نگیرند که از هر سوی میتواند ذهن و دل آنها را برباید و آنها را در ورطه انحراف قرار دهد و مانع از بروز و شکوفاشدن استعدادهای علمی و فنی و هنری و ... آنها شود بر عهده حکومت است.
🔻 امروزه می بینیم که دنیای غرب چگونه با این معضلات دست و پنجه نرم می کند. به این گزارشها توجه کنید:
• هرسال تقریباً 132000 زن گزارش میکنند که قربانی تجاوز یا اقدام به تجاوز بودهاند. برآورد شده است که تعداد زنانی که مورد تجاوز قرار میگیرند، و آن را گزارش نمیکنند، بسیار بیشتر و ۲ تا ۶ برابر موارد گزارششده است.
https://zaya.io/9xxz3
https://eitaa.com/Tanbiholomah/126
@Tanbiholomah
❇️ دخالت حکومت در مساله پوشش و حجاب بانوان
🖋 جلال الدین احمدی
🔢 بخش دوم
🔻 پايگاه اطلاعرسانی نيشنمستر در يكي از صفحات خود، نمودارهايی را در خصوص تعداد قربانیان تجاوز به عنف در كشورهای جهان تنظيم كرده که ايالات متحده آمريكا در اين ردهبندی در جايگاه سیزدهمین واقع شده است؛ جالب اینکه تمام کشورهای غربی مدعی رعایت حقوق بشر، از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا و سوئد، در ۱۰ رتبه اول قرار دارند.
https://zaya.io/hhpos
🔻 مؤسسه RAINN در گزارش آماري قابل توجه خود فاش ساخت که ۴۴ درصد از قربانیانی (عمدتاً زنان) كه در آمريكا مورد تجاوز قرار ميگيرند، كمتر از ۱۸ سال سن داشته و ۸۰ درصد از آنان سنشان كمتر از ۳۰ سال است.
در اين گزارش همچنين تصريح شده كه سالانه ۲۱۳ هزار نفر در آمريكا قرباني تجاوز جنسی میشوند. در سال ۲۰۰۷ اين آمار به ۲۴۸۳۰۰ تن رسيد.
🔻 این مؤسسه در يكی ديگر از صفحات خود تصريح كرده كه طی ۱۳ سال گذشته، چهار ميليون و دويست هزار نفر در آمريكا قربانی تجاوز جنسی واقع شدهاند.
https://zaya.io/tgw9t
🔻 "دون پیرو کورسی"، کشیش دهکده سان تِرِنسو ایتالیا ميگويد: دلیل افزایش خشونت علیه زنان "دامنهای کوتاه و لباسهای نامناسب آنها است".
https://zaya.io/23eey
♨️ توجه کنید که در دنیای غرب، آنچه مورد توجه و حساسیت قرار میگیرد و تحت آمارها واقع میشود صرفا تجاوزاتی است که با خشونت همراه است در حالیکه گسترش روابط ناسالم جنسی که آثار منفی فرهنگی و تربیتی در نسل جوان دارد بسیار بیش از اینهاست.
این آمارهای فجیع گویای این است که اگر محیط جامعهای که انسانها بناست در آن زندگی آرامی داشته باشند و رشد کنند و استعدادهایشان شکوفا شود، آلوده به کششهای افسارگسیخته شهوی شود، خسارتهایی را برای انسانها به بار میآورد که جبرانناپذیر است.
✅ بنا بر این، نه تنها حکومتی که داعیهدار برقراری و اجرای دستورات اسلام است مجاز است بلکه بر او فرض و واجب است که امنیت روانی و جنسی را در محیط و فضای عمومی جامعه ایجاد کند و برای این امر بسیار ضروری و مهم، از ابزارهای قانونی خود استفاده نماید و کسانی که سعی در خلع ید حاکمیت از این ابزارهای قانونی دارند در واقع، این جامعه را به سوی سقوط بزرگی سوق میدهند که بازگشت از آن یا غیر ممکن یا بسیار سخت خواهد بود.
@Tanbiholomah
❇️ الزام به حجاب و مخالفت عمومی جامعه
🖋 جلال الدین احمدی
🔸 یکی از اشکالاتی که درباره الزام حکومتی به حجاب مطرح میشود این است که این الزام در فضایی که اکثر جامعه به آن تمایل ندارند صحیح نیست و اثر معکوس میگذارد.
💠 برای بررسی این کلام از منظر تربیتی باید به نکات زیر توجه نمود:
1⃣ مردم ما اسلام و پایبندی به دستورات دینی را انتخاب کردهاند؛ این انتخاب از روی بصیرت و با سابقه هزار و اندی ساله است.
رسوخ و استحکام باورهای دینی مردم و جوانان و نوجوانان ما از ابراز عشق و ارادتشان به اهل بیت علیهم السلام و شرکت روز افزون در مراسمات مذهبی و ... مشهود است.
2⃣ اگر امروزه گروهی از جوانان به خاطر مسائل اقتصادی و فرهنگی و جو رسانهای، دچار شبهاتی شدهاند به معنای خروج آنها از دائرهی دینداران نیست؛ حتی ما نمیتوانیم و حق نداریم خود را از آنها بهتر بدانیم، بلکه لازم است با آنها صحبت شود و با روشنگری و گفتگوهای صمیمانه و برنامههای صحیح فرهنگی، مسائل آنها حل شود.
کار اصلی این است و نباید از آن غافل بود.
3⃣ حجاب یکی از دستورات اصلی بلکه از ضروریات دین است و قاطبه جامعه اسلامی ما این دستور مسلم دین را قبول دارند هر چند در مقام عمل گاهی کمتر به آن ملتزم باشند.
4⃣ نفس انسان به صورت طبیعی به راحتطلبی و تنبلی و دوری از محدودیت کشش دارد، خصوصا اگر غرائزی همچون جلوهگری برای دیگران و دیدهشدن توسط آنها هم به آن ضمیمه شود؛ و بالاخص اگر فضای جامعه و رسانهها هم به سمت ولنگاری و بیقیدی دعوت کنند؛ و این در حالیست که میداند همین بیقیدی او را به سمت انحراف و سقوط میکشاند و مانع رشد و شکوفایی استعدادهای فردی و اجتماعی میشود.
در چنین شرائطی عقل حکم میکند که انسان این کششهای نفسانی را محدود کند و موانع رشد خود را از سر راه بردارد.
5⃣ ارادهها و توانهای فطری انسان همیشه به تنهایی نمیتوانند در مقابل تمایلات نفسانی بایستند و اگر انسان بخواهد به تنهایی این موانع بزرگ و جذاب را از سر راه خود بردارد معمولا کاری از پیش نمیبرد.
لذا انسان در این مسیر نیازمند کمک های بیرونی است.
خانواده، دوستان، مدرسه و در رأس همهی آنها #حاکمیت_جامعه.
اگر من در جامعهای بیدین و سکولار قرار داشتم نمیتوانستم از آن توقع داشته باشم که به من در راه رسیدن به رشد و شکوفایی که ضامن سعادت دنیا و آخرتم است کمک کند. اما وقتی در محیطی زندگی میکنم که داعیهدار حکومت علوی و دینی است و با خون پاکترین جوانانش آبیاری شده و قرآن را سرلوحه عمل خود قرار داده، کمترین توقع این است که حکومت برای جوانانش، هرچه در توان دارد انجام دهد تا راحتتر بتوانند مسیر سعادت و خوشبختی را طی کنند؛ نه اینکه نسبت به عوامل محرکی که در محیط وجود دارند و توسط اشخاص یا رسانهها و... ایجاد میشوند سکوت کند و یا حتی بدون منطق شعار آزادی در پوشش و یا آزادی رسانه را سر دهد.
6⃣ یادم هست در گذشته که دوستانمان برای کنکور درس میخواندند در شروع کار، اصلا صبر و تحمل نشستن و دوازده ساعت الی شانزده ساعت درسخواندن در روز را نداشتند. با یکی دو ساعت نشستن در کتابخانه حوصلهشان سر میرفت و فرار میکردند،
آنهایی که همین رویه را ادامه دادند در نهایت هم جای خوبی قبول نشدند و به اهداف و آینده ای که میخواستند نرسیدند. اما برخی با تلاشی که داشتند و به کمک فشارهای به ظاهر تلخ خانواده، مدتی سختی را تحمل کردند و هر چند ابتدا بدون ناراحتی و خستگی نبود اما بعد از مدتی به سختی درسخواندن عادت کردند و آخر سر نتیجه مد نظر خود را گرفتند و در دانشگاه خوبی قبول شدند.
به همین جهت در مورد دختران عزیز هم باید گفت یکی از روشهای تربیتی مؤثر در رفتارها و عادات لازمی که با سختی همراه هستند، این است که مربی الزامهایی ولو به ظاهر سختگیرانه از بیرون قرار دهد و به وسیله آن متربی را نسبت به رفتار مطلوب عادت دهد.
پدران و مادران ما بارها از این روش در تربیت ما استفاده کردهاند و ما گرچه شاید آن لحظه ناراحت بودیم اما بعدها از آنها به خاطر سختگیریهایشان تشکر کردهایم.
✅ بنابراین، دستور اسلام به الزام به حجاب، نه صرفا یک تکلیف و دستور قانونی خشک بلکه مانند سایر دستوراتش، یک روش کاملا صحیح و عقلایی تربیتی است مانند همان دانش آموز کنکوری که با سختگیری پدر و مادرش در بهترین دانشگاه قبول میشود.
البته روشن است که این روش تربیتی، هنگامی کارگر است که از نظر فکری و فرهنگی، تبیین درستی نسبت به مبانی حجاب صورت گرفته باشد و الا الزام بدون زیرساختهای فکری، اثر تربیتی ندارد.
#حجاب
https://eitaa.com/Tanbiholomah/128
@Tanbiholomah
🏴سالروز شهادت امام رضا علیه السلام تسلیت باد
💠 بیانات مرحوم حضرت آیت اللَّه خوشوقت ره
⬅️ امیدواریم پروردگار متعال به #برکت_حضرت_رضا صلوات الله و سلامه علیه این تصمیم را به همه ما #کرامت کند از #مشهد که میرویم بنا بگذاریم که #گناه نکنیم ان شاء الله.
📌هیچطوری هم نمیشود، بلکه #پول کمتر #خرج میشود، #وقت کمتر #تلف میشود، #بدن کمتر به #زحمت میافتد، آثارش هم بیشتر میشود. این #شیطان_به_اتفاق_نفساَمّاره آدم را میترساند، میگوید اگر گناه نکنی دنیا خراب میشود! نه، این حرف #غلط است، امتحانش #مجانی است، یک #هفته آدم #گناه_نکند میبیند چقدر خوب است، #زن_و_بچه راحت هستند، اساس و پایهی خانوادهها محکم میشود، خوبی به دیگران سرایت میکند، همه دوست دارند آدم کار بد نکند، اما شیطان نمیگذارد.
🔰کانال رسمی حضرت آیت اللَّه خوشوقت تهرانی (ره)
@Tanbiholomah
❇️ بيانیه انقلابی و روشنگرانه آیت الله نجم الدین طبسی در مورد وقایع اخیر
📝 آنچه مایه تعجب است همراهی عدهای از ورشکستگان سیاسی و جمعی از #مطرودین_از_حوزه است که در میان اساتید و برجستگان حوزه فاقد جایگاه علمی هستند.
📝 شما واقعا اگر درد دین و غیرت مذهب داشتید، در برابر این هنجارشکنیها هم موضع میگرفتید و قتل مأموران قانون و بسیجیان جان برکف را که برای امنیت جامعه به وظیفه قانونی خود عمل کردند، محکوم میکردید.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعونَ
🏴 هتک حرمت به زنان مسلمان، برداشتن چادر از سر زنان مؤمنه و محجبه، آتشزدن قرآن و مساجد، کشتن مأمورین انتظامی و افراد عادی و عابر و جسارت به حریم مرجعیت و نظام اسلامی به بهانه فوت یک شهروند (مرحومه امینی) از اقدامات خرابکارانه و جنایتبار و در راستای #اعلان_جنگ با خدا و مقدسات اسلامی و در حکم #محاربه و فساد فی الأرض است.
❗️آنچه مایه تعجب است همراهی عدهای از ورشکستگان سیاسی و جمعی از #مطرودین_از_حوزه است که در میان اساتید و برجستگان حوزه فاقد جایگاه علمی هستند.
‼️ عجبا جرم این همه جنایت و ارتکاب محرمات کمتر از فوت مرحومه امینی است که برای او عزا میگیرند و یا با صدور بیانیه، موضعگیری میکنند؛ اما نسبت به شهادت و یا آتشزدن مأمورین انتظامی مظلوم و در عین حال شجاع و وظیفهشناس کشور ساکتاند؟! و یا چادر از سر نوامیس مسلمین کشیدن و هتک حرمت به محجبهای که از خانواده شهدا بود سخنی در محکومیت آن نمیگویند تا لااقل بگوییم اینها مسلمان هستند و #غیرت_دینی دارند و نسبت به این جنایات و هتک حرمتها هم حساسیت دارند.
مسجد و قرآن کریم را میسوزانند و بیمهابا به مقدسات اسلامی جسارت میکنند، اما اینان هیچ احساسی از خود نشان نمیدهند، إِنَّكَ لَاتُسْمِعُ الْمَوْتَى.
❓راستی این همه جنایت و هتاکی به مقدسات که این طیف هم در آن شریک هستند گناهش کمتر از مرگ خانم امینی است؟
♨️ البته مراجع ذیصلاح، جریان را پیگیری و به وظیفه دینی و ملی خود عمل میکنند، ولی به خود آیید، ترسم که به کعبه نرسی ای اعرابی! و از مواضع قبیح و خجالتآورتان توبه کنید و برگردید تا گرفتار لعنت و نفرین نسلهای آینده قرار نگیرید همانطوری که امروز منفور و مطرود و مورد لعن این نسل هستید.
این فرهنگ بیبند و باری را شما به راه انداختید و به ارمغان آوردید و جامعه اسلامی ما را گرفتار همان سیاست بیبند و باری غربی کردید و بر اجرای سند 2030 شیطنت ورزیدید و در این مسیر باطل کوتاهی نکردید؛ ولیکن خداوند مکر و حیله و نیرنگ تان را برملا ساخت و رسوای خاص و عام شدید.
🔻 شما واقعا اگر درد دین و غیرت مذهب داشتید، در برابر این هنجارشکنیها هم موضع میگرفتید و قتل مأموران قانون و بسیجیان جان برکف را که برای امنیت جامعه به وظیفه قانونی خود عمل کردند، محکوم میکردید. شما اگر اعتراضی دارید به قانون اعتراض کنید، چرا نهادها را زیر سؤال میبرید؟
⁉️ چرا در برابر تضعیف نظام اسلامی سکوت میکنید؟ چرا با اقدامات سخیفتان این انقلاب اسلامی را که امانت و یادگار #امام_خمینی و هزاران شهید و جانباز است، مورد خدشه قرار میدهید؟
چرا با شبکههای معاند و حکومتهای جعلی و رو به زوال و دیکتاتور همصدا میشوید؟
أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ العَمی في البَصر وَالبَصيرة. اللّهم إني قد بلغت.
🕌 قم مقدس
🖋 نجم الدین طبسی
📅 ۱۴۰۱/۰۷/۰٢- ٢۷ صفر ١٤٤٤
#فتنه
#مطرودین_حوزه
#ورشکستگان_سیاسی
@Tanbiholomah
❇️ بيانیه انقلابی و روشنگرانه آیت الله نجم الدین طبسی در مورد وقایع اخیر
📝 آنچه مایه تعجب است همراهی عدهای از ورشکستگان سیاسی و جمعی از #مطرودین_از_حوزه است که در میان اساتید و برجستگان حوزه فاقد جایگاه علمی هستند.
📝 شما واقعا اگر درد دین و غیرت مذهب داشتید، در برابر این هنجارشکنیها هم موضع میگرفتید و قتل مأموران قانون و بسیجیان جان برکف را که برای امنیت جامعه به وظیفه قانونی خود عمل کردند، محکوم میکردید.
📌 متن کامل بیانیه در کانال تنبیه الأمة:
https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
❇️ چرا اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است؟
🖋 محمدحسین علیاکبر
یکم.
فضای مجازی، جهانی است که به دست بشر جدید آفریده شده است.
دوم.
همانطور که ما با بدن جسمانی در عالم مادّه و با بدن برزخی و مثالی در عالم برزخ حاضر میشویم؛ با ایجاد حساب کاربری در #جهان_مجازی اعلام حضور میکنیم در واقع اکانتهای ما در حکم #بدن_مجازی ما در ساحت دنیای مجازی است. و چه بدانیم و چه ندانیم شهروند مجازی و رسمی جهان مجازی به شمار میآییم.
سوم.
در #استعمار_فرانو استعمارگران به جای غصب سرزمینها به موازات هر کشور، سرزمین مجازی به وجود آورده و از طریق آن، مالکیت و اداره منابع انسانی و طبیعی آن کشور را به عهده میگیرند.
🔻 به این مثال ساده توجه کنید:
تاکسیرانی، یک سازمان عریض و طویل است که در هر استان، ساختمان و کارمند و خَدَم و کارگر و سیاستگذاری و قانون و مادّه و تبصره و ... دارد؛
امّا اسنپ با یک نرمافزار، مدیریت حمل و نقل را از دست تاکسیرانی خارج میکند. به همین سادگی.
♨️ برخلاف تصور رایج، پیامرسانها و در کل، رسانهها برای آگاهیبخشی و اطلاعرسانی به وجود نیامدهاند؛ بلکه کانونهای ثروت و قدرت -یا همان استکبار جهانی- از طریق رسانهها #هدایت_ذهنها را به دست گرفته و به تبع آن به رفتارها جهت میدهند تا جوامع، در راستای اهداف آنها قدم بردارند.
چهارم.
بنابراین #جمهوری_اسلامی که با برعهده گرفتن خاک و سخت افزار ایران سعی دارد در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، آموزشی و ... انقلابی به وجود آورد اگر در برابر دشمن که در حال تصاحب حاکمیت مجازی ایران است چاره ای نکند #استقلال فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و در نهایت، حاکمیت واقعی خود را دست خواهد داد.
♨️ از این رو برای جلوگیری از #مستعمره_مجازی و حقیقی شدن ایران باید حاکمیت و مالکیت مجازی را از آنِ خود کند.
✅ لذا اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است.
https://eitaa.com/Tanbiholomah/132
@Tanbiholomah
💢 بیانیه حضرت آیتالله مکارم شیرازی پیرامون حوادث اخیر کشور
🔻بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا رسول الله، یا نبیّ الرحمة
🔹 در روزهای اخیر که مردم شریف ایران درگیر مشکلات و فشارهای اقتصادی هستند، وقوع یک اتفاق باعث ایجاد نگرانی در ذهن برخی از مردم و منشأ اعتراضات و انتقاداتی گردید.
🔹در این میان دشمنان و کینه توزان با همراهی برخی فریب خوردگان با سوءاستفاده از احساسات جوانان، مسیر اعتراضات را منحرف و اقدام به توهین به مقدسات، هتک حرمت نوامیس، تخریب اموال و ریختن خون بیگناهان نمودند و اسلام، امنیت و آرامش مردم را هدف قرار دادند؛ اما مردم متدیّن و فهیم با حضور آگاهانه، مانند همیشه خیال خام دشمنان را نقش بر آب کردند.
در این مقطع لازم میدانم چند نکته و نصیحت پدرانه را متذکّر شوم:
🔹اول: نقد و اعتراض حق مردم خصوصاً جوانان است و با وجود مشکلات و نقائص اگر نسبت به عملکرد مسئولین یا نحوه اجرای برخی قوانین، انتقادی وجود دارد باید همچون موارد دیگر به صورت قانونی و با حفظ انضباط به گونه ای که مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد، ابراز گردد؛ و بر مسئولین نیز لازم است نسبت به این انتقادات گوش شنوا داشته و به حق، به اصلاح امور بپردازند.
🔹دوم: فضای مجازیِ رها و بیانضباط، ابزاری خطرناک در برهم زدن آرامش فکری و امنیت اخلاقی و اجتماعی است و با وجود منافع زیاد، آسیب آن دامنگیر همه آحاد مردم می شود، از این رو لازم است مسئولین برای سامان دادن به آن تدابیری بیندیشند و مردم دلسوز نیز با بالابردن هوشیاری، مراقب باشند تا خود و خانوادههایشان در کنار فواید آن از آسیب های آن در امان بمانند.
🔹سوم: بر همه مسئولان لازم است با شفاف کردن فضا، اطلاعرسانی به موقع و بیان خدمات و توانمندیها در کنار خطاها و کاستیها، فرصت را از دروغگویان و کینهتوزان بگیرند و اعتماد مردم را که یکی از بالاترین پشتوانهها است، جلب نمایند.
🔹چهارم: مسئله حجاب از احکام مهم و ضروری دین مبین اسلام است که منافع و برکات زیادی برای جامعه و آحاد آن دارد و زنان و دختران جامعه اسلامی ما نسبت به آن اهتمام دارند، البته اجرای آن در سطح اجتماع نیازمند فرهنگسازی عمیق، فراگیر و پیگیری صحیح دارد و اگر برخی راهکارها یا رفتارها در این مسیر مناسب نبوده، باید به اصلاح آن پرداخت.
🔹پنجم: نیروی انتظامی حافظ امنیت و آرامش جامعه است و تضعیف آن از خطرناکترین اهداف دشمن برای به مخاطره انداختن موجودیت ایران اسلامی است.
🔹ششم: دستگاه قضایی میبایست به دور از جوسازی و با ملاحظه تمام جوانب، همه اتفاقات اخیر را بررسی و با مقصران در هر پست و مقام و یا جایگاه اجتماعی برخورد قانونی نموده و مردم شریف را در جریان جزئیات قرار دهد.
🔹هفتم: عموم مردم عزیز بدانند که این امّت، کشور و نظام جمهوری اسلامی با این فرهنگ اصیل و استوار، مورد کینهورزی، توطئه و هجوم سراسری دشمنان و منافقان است و تا رسیدن به نقطه پیروزی و غلبه بر نقشههای آنان، این دشمنیها ادامه دارد و همچون گذشته استقامت در کنار سعی و کوشش در جهت پیشرفت و قدرتمند شدن کشور ضامن این پیروزی است؛ مسئولین به عنوان خادمان مردم باید در آسان شدن این راه و فراهم کردن موجبات آسایش و رفع مشکلات مردم از هیچ تلاشی دریغ نورزند.
🔹در پایان به درگاه الهی خاضعانه دست به دعا بر میدارم و از خداوند متعال عزّت اسلام و مردم بزرگوار و متعهد ایران و عموم مسلمانان جهان را مسئلت دارم و علوّ درجات شهدا و جانباختگان وقایع اخیر و صبر و اجر برای خانواده آنها و شفای عاجل مجروحان را از درگاه خداوند منّان خواستارم.
@Tanbiholomah
🗂 برخی از مباحث فقهی تاریخی الزام به حجاب در بیان برخی اساتید
1⃣ شواهد جواز تعزیر توسط حاکم در موارد ترک احکام الهی
🎙 استاد حسین نجفی بستان
2⃣ اگر روایت و گزارشی دال بر الزام به حجاب در زمان پیامبر و امیرالمؤمنین صلوات الله علیهما نقل نشده باشد، میتوان الزام را خارج از وظایف حاکم دانست؟
🎙 استاد حسین نجفی بستان
3⃣ استدلال به روایت «اذا نهوا لاینتهون» برای نفی الزام به حجاب صحیح است؟
🎙 استاد حسین نجفی بستان
4⃣ بررسی وضعیت حجاب و الزام به آن در زمان پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم + همراه با شواهد تاریخی و قرآنی
🎙 استاد حامد کاشانی
📲 برای مشاهده بسته محتوایی، کانال «تنبیه الأمّة» را دنبال کنید👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
AudioCutter_AudioCutter_220923_004(3).mp3
4.3M
❇️ شواهد جواز تعزیر توسط حاکم در موارد ترک احکام الهی
🎙 استاد حسین نجفی بستان
🔸 شواهدی که اثبات میکند #حاکم_اسلامی میتواند در برابر عدم رعایت «حکم الله» تعزیر کند؛ حتی در احکام شخصی چه برسد به احکام اجتماعی.
#حجاب
#حاکمیت
#فقه_حکومتی
https://eitaa.com/Tanbiholomah/135
@Tanbiholomah
AudioCutter_AudioCutter_220923_004.mp3
1.04M
❇️ الزام به حجاب در زمان پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم؟
🎙 استاد حسین نجفی بستان
❓آیا به صرف اینکه الزام حجاب توسط پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین علیهما السلام نقل نشده باشد میتوان آن را از وظایف حاکم ندانست؟
#حجاب
#حاکمیت
#فقه_حکومتی
https://eitaa.com/Tanbiholomah/136
@Tanbiholomah
AudioCutter_AudioCutter_220923_004(2).mp3
2.17M
❇️ آیا استدلال به روایت «اذا نهوا لا ینتهون» برای نفی الزام به حجاب صحیح است؟
🎙 استاد حسین نجفی بستان
#حجاب
#حاکمیت
#فقه_حکومتی
https://eitaa.com/Tanbiholomah/137
@Tanbiholomah
AudioCutter_1_1718991343.mp3
6.08M
❇️ بررسی وضعیت حجاب و الزام به آن در زمان پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم
🎙 استاد حامد کاشانی
#حجاب
#حاکمیت
#تاریخ_اسلام
https://eitaa.com/Tanbiholomah/138
@Tanbiholomah
📝 زن موفق ایرانی، چالش تمدن غرب(١)
🖋 سید علیرضا نقیبپور
🔸 بررسی هر پدیدهی اجتماعی -هرچند کاملا بومی و محلی باشد- بدون در نظرگرفتن تناسبات جهانی آن و تأثیرات امواج سحرآمیز رسانه و هژمونی فزاینده تمدن غربی، کاملا ناقص و بیفایده است.
🔹 جریان اعتراضات و تألمات اجتماعی ناشی از خبر فوت خانم مهسا امینی نیز از این قاعده مستنثا نیست و بررسی ابعاد مختلف این حادثه و بازتابهای فرهنگی و اجتماعی آن در لایههای مختلف جامعه نیازمند توجه به تناسبات جهانی آن در کنار سایر اسباب و عوامل سیاسی و امنیتی و فرهنگی و ... است.
🔹 به نظر نگارنده، مسأله #حجاب زنان ایرانی به رغم آنکه مسألهای بومی و در چارچوب سبک زندگی مرتبط با فرهنگ ایرانی تعریف میشود اما نمیتوان از تضاد روشن این سبک زندگی با الگوی زندگی زن غربی به عنوان استاندارد زندگی مدرن چشم پوشید و این مسأله چیزی نیست که در عصر جهانیسازی و تحمیل نظام ارزشی واحد و هنجارهای مبتنی بر انگارههای تمدن غربی در قالب فرهنگ جهانی، نادیده انگاشته شود.
🔺 آیا هنوز کسی هست که نداند نهادهای بین المللی که رسماً خود را متولیان مهندسی فرهنگی زندگی انسان در دوران معاصر معرفی مینمایند در صدد ارائهی استانداردهای تعریفشده برای سبک زندگی زنان، کودکان و جوانان هستند و تولید و توسعه قدرت خود برای اداره جهان را بدون تعریف و ترویج این مدلهای مشخص، هموار نمییابند؟
🔹 امروز زن عفیف و متشخص ایرانی که حجاب را به عنوان سبک پوشش خود انتخاب کرده است، در واقع وارد یک صحنه بزرگ کارزار تمدنی شده است.
🔹 جهادی که با صدای رسا نگاه غربی به زن را مورد هجمه قرار داده و به پشتوانه پیشرفت چشمگیر زنان ایرانی پس از انقلاب اسلامی دروغبودن تمام شعارها و نمایشهای مزوّرانهی امپراطوریهای رسانهای را که خوشبختی زن را در شکستن حریمهای عفاف و حیا تعریف مینمایند به رخ همگان میکشد.
✅ پیشرفت زن ایرانی نه صرفا ادعا که مستند به آمارهای نهادهای مستقل ملی و بین المللی است.
♨️ این است که پوشش انتخابی اکثریت زنان ایرانی برای ذائقههای عادتکرده به آبشخور آلوده رسانههای غربی، تلختر از زهر است.
👇🏻 در ادامه به برخی آمارهایی که نشاندهنده رشد زن ایرانی است، اشاره میکنیم.
📌 ادامه دارد...
#حجاب
#تمدن_غرب
#مواجهه_با_غرب
@Tanbiholomah
تنبیه الأمة
📝 زن موفق ایرانی، چالش تمدن غرب(١) 🖋 سید علیرضا نقیبپور 🔸 بررسی هر پدیدهی اجتماعی -هرچند کام
📝 زن موفق ایرانی، چالش تمدن غرب(٢)
⬅️ آمارهای مرتبط با پیشرفت زنان در ایران
🖋 سید علیرضا نقیبپور
🔸 زن ایرانی پس از انقلاب اسلامی در عرصههای متنوع زندگی پیشرفتها و موفقیتهای سترگی را تجربه کرده است که حتی نهادهای مستقل بین المللی را وادار به تصدیق و تأیید نموده است.
ناگفته پیداست که از نگاه نگارنده گسترش برخی از فعالیت هایی که مطابق الگوی زندگی دینی در حوزه زنان نیست باید اصلاح و جهت دهی شود اما برای آنانی که جمهوری اسلامی را با معیارهای بینالمللی می سنجند این دست آمار می تواند روشنگر باشد
✅ عدالت آموزشی
انجمن جهانی اقتصاد WEF، جمهوری اسلامی ایران را در عدالت آموزشی بین دختر و پسر به عنوان رتبه نخست مطرح نموده است و نسبت دختران در کل دانشجویان، گاه به بیش از ۵۰ درصد و در سالهای اخیر حدود ۴۶ درصد رسیده است.
✅ حضور زنان در مسابقات
در باب حضور زنان در مسابقات ورزشی و میدانهای بین المللی و نیز اماکن ویژه بانوان برای ورزشهایی نظیر شنا و بازیهای سالنی پیشرفتهای قابل ملاحظهای صورت گرفته است.
✅ رشتههای ورزشی بانوان
تعداد رشتههای ورزشی بانوان از ۷ رشته در سال ۵۷ به ۳۸ رشته در سال ۸۳ رسیده و تعداد مربیان ورزشی خانم رشد نجومی داشته به طوریکه از ۹ مربی به ۳۵۰۰۰ مربی و تعداد داوران از ۷ نفر به ۱۶۰۰۰ نفر رسیده است که نشاندهندهی افزایش ۲۰۰۰ برابری در این زمینه است.
✅ ورزشگاههای اختصاصی بانوان
تعداد ورزشگاههای اختصاصی بانوان پس از انقلاب ۳۰ برابر شده است و کافی است توجه کنیم که تعداد اماکن ورزشی ویژه بانوان در سال ۲۰۰۳ از ۲۵۲۰ عدد در سال ۲۰۱۸ به ۱۳۰۰۰ هزار عدد رسیده است که این رشد در بسیاری از کشورها کمسابقه است.
✅ عرصه بهداشت و سلامت
در عرصه بهداشت و سلامت بانوان، پیشرفتهای زنان ایرانی چشمگیر است. نسبت پزشکان متخصص زن به مرد از ۱۵ درصد سال ۱۹۷۶ به ۴۰ درصد در سال ۲۰۰۶ و نسبت پزشکان فوق تخصص زن از ۹ درصد به ۳۰ درصد و نسبت پزشکان متخصص در حوزه زنان و زایمان از ۱۶ درصد به ۹۸ درصد رسیده است.
از همین روست که امید به زندگی بانوان در ایران از ۵۷.۶ سال به ۷۷.۸ سال رسیده که از میانگین جهانی بالاتر است.
📌 ادامه دارد...
#حجاب
#تمدن_غرب
#مواجهه_با_غرب
@Tanbiholomah
تنبیه الأمة
📝 زن موفق ایرانی، چالش تمدن غرب(٢) ⬅️ آمارهای مرتبط با پیشرفت زنان در ایران 🖋 سید علیرضا نقیبپور
📝 زن موفق ایرانی، چالش تمدن غرب(٣)
⬅️ آمارهای مرتبط با بحران زنان در غرب
🖋 سید علیرضا نقیبپور
🔸 این حجم از توجه انقلاب اسلامی به زن و حفظ کرامت و جایگاه انسانی و بسترسازی برای رشد استعدادها و توانمندیهای او در عرصههای گوناگون در حالی رخ داده است زن در جامعه غربی در بحرانیترین وضعیت به سر میبرد.
🔻 خودکشی زنان در غرب
رشد سریع میزان خودکشی زنان غرب نسبت به مردان از سویی و بار سنگین اداره زندگی بر دوش بانوان جامعهی غربی که ناشی از بحران خانواده در این جوامع است وضعیت اسفناکی را برای زنان ترسیم میکند.
🔻 آمار بالای زنان سرپرست خانوار در غرب
در آمریکا ۴۷ درصد زنان سرپرست خانوار هستند که نزدیک به ۳۰ درصد آنها افراد بالای ۶۰ سال میباشند؛ آمار نگرانکنندهای که در کشورهایی مانند فرانسه با ۴۹ درصد ولوکزامبورگ با ۵۹ درصد شرایط دشواری از زندگی زنان غربی حکایت میکند.
🔻 خشونت جنسی در غرب
درباب خشونت جنسی علیه زنان کافی است به آماری که توسط مرکز ملی خشونت جنسی در آمریکا منتشر نموده توجه کرد: بر اساس این آمار، از هر ۴ دختر یک دختر و از هر ۶ پسر یک پسر پیش از ۱۸ سالگی در معرض سوءاستفاده جنسی قرار میگیرند.
👆🏻 با این نگاه میتوان گستردگی حضور رسانههای غربی در ماجرای اخیر را تحلیل کرد و فشار گسترده بر چهرههای ورزشی و سلبریتیهای کممایه را برای ابراز وجود، تفسیر نمود.
#حجاب
#تمدن_غرب
#مواجهه_با_غرب
@Tanbiholomah
هدایت شده از تحلیل های قرآنی
ش/۱۵
💠 صدا و سیمای عادل 💠
🔸️ اکثر قریب به اتفاق هنرمندان مشهور #چهره یا همان #سلبریتی شدنشان را مدیون صدا و سیما هستند. اگر تردید دارید که بدون حمایت و بستر سازی #رسانه_ملّی دستیابی سلبریتی ها به چنین شهرت هایی تقریبا محال بوده است مطالعه چند سطر بعدی را پیشنهاد نمی کنم.
🔹️عدالت یعنی هر چیزی را در جای خود گذاشتن
🔹️ عدالت فقط محدود به عدالت اقتصادی نیست بلکه شامل عدالت آموزشی، عدالت سیاسی عدالت فرهنگی عدالت اجتماعی و ... نیز می شود.
🔸️ #صدا_سیمای_عادل، رسانه ای است که #وزن_شخصیتی هنرمندان و دانشمندان را مشخص کرده و به میزان #تخصص و وزین بودن شخصیت علمی یا هنری آنها و همچنین به میزان #تعهد آنها به آرمان های فطری و انسانی مردم ایران به آن هنرمندان و ... اجازه مطرح شدن در جامعه را بدهد.
🔻 به عنوان مثال رسانه ملّی باید در بین طنزپردازان #وزن_هنری آنها را مشخص کند و نشان دهد کدامیک هنرمند چیره دست و طنّاز و کدامیک #دلقکی بیش نیست. و همچنین مشخص کند هنرمند مذکور که چه بسا یک دیپلم خشک و خالی هم به زور دارد "فقط یک هنرمند" است.
متخصص تربیت نیست.
فیلسوف نیست.
جامعه شناس نیست.
مدرّس تکنیکهای موفقیت نیست.
تحلیلگر سیاسی نیست.
♨️ خلاصه آنکه جلوی #تورم و #تورهم_شخصیت آنها را بگیرد.
رسانه ملّی نسبت به #شخصیت_کاذب بخشیدن و بزرگ کردن بیش از حدّ برخی از افراد مسئول است.
@aliakbar_i
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ جوانها را دریابید
🎥 استاد نجم الدین طبسی
♨️ حکایت تلخ غفلت حوزه نجف و به خاک و خون کشیده شدن طلاب نجف!
#حوزه_نجف
#تبلیغ
@Tanbiholomah
❇️ حجاب در عصر جاهلیت
🔸 محقق ارجمند، جناب سید جعفرمرتضی العاملی (رضوان الله علیه) با استشهاد از اشعار و امثلهای، این ادعا را دارد که عرب عصر جاهلیت، به دور از حجاب نبوده است:
🔹 من الألبسة المشهورة في الجاهلية: الخمار، القناع، البرقع، اللثام. و كانت المرأة في الجاهلية تغطي رأسها بخمار و تقاتل.
و نحن نكتفي هنا بإيراد نماذج من الشعر العربي الذي يحمل معه دلالات على موضع الحجاب في الجاهلية، و هي التالية:
۱- قال النابغة الذبياني، و كان قد دخل على النعمان بن المنذر، و كانت معه زوجته، فسقط نصيفها، فسترت وجهها بيديها:
سقط النصيف و لم ترد إسقاطه
فتناولته و اتقتنا باليد
بمخضب رخص كأن بنانه
عنم يكاد من اللطافة يعقد
〰〰〰〰〰〰〰
۲- و قال عنترة بن شداد:
و كشفت برقعها فأشرق وجهها
حتى كان الليل صبحا مسفرا
〰〰〰〰〰〰
۹- و من الأمثال المعروفة قولهم: «ذكرني فوك حماري أهلي».
و هو أن رجلا خرج يطلب حمارين ضلا له، فرأى امرأة متنقبة، فأعجبته حتى نسي الحمارين، فلم يزل يطلب إليها حتى سفرت له، فإذا هي فوهاء (أي واسعة الفم، أو أن أسنانها الطويلة تخرج من بين شفتيها).
فحين رأى أسنانها ذكر حماريه، فقال: ذكرني فوك حماري أهلي .. و أنشأ يقول:
ليت النقاب على النساء محرم
كي لا تغر قبيحة إنسانا
〰〰〰〰〰〰
✅ وی بعد از نقل اشعار و امثله معروفه، چنین نتیجه گرفته است:
و لنا أن نحتمل: أن يكون العرب قد أخذوا هذا الحجاب من دين الحنيفية، و رأوا أن ذلك ثابت في الديانات الأخرى كاليهودية و النصرانية، و وافق ذلك هوى نفوسهم، و ما لديهم من شعور بالغيرة على النساء، فالتزموا به.
📗 الصحيح من السيرة النبي الأعظم، مرتضى العاملي ،ج۱۴،ص:۱۵۳
#حجاب
#تاریخ
@Tanbiholomah
هدایت شده از هیئت انصارالمهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
#هیئتانصارالمهدی عجلاللهتعالیفرجه
جشن ولادت #پیامبراعظم صلیاللهعلیهوآله
و رئیس مذهب، #امامصادق علیهالسلام
سخنرانی: استاد #محمدابراهیمکفیل
مدیحهسرایی: حجتالاسلام #هاشمینسب
پنجشنبه ۲۱ مهرماه ساعت۲۰
میدان معلم،#مدرسهامامکاظم علیهالسلام
#خواهرانوبرادران
جهت اطلاع از برنامه ها و محتوای جلسات در کانال هیئت عضو شوید.
👇👇👇
Eitaa.com/ansarolmahdi_aj
✨✨✨ اسعدالله ایامکم✨✨✨
🌟🌟ولادت باسعادت پیامبر اعظم خاتم المرسلین حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) و آقا امام صادق (علیه السلام) بر تمام مسلمانان و دلدادگان خاندان نبوت مبارک باد.🌟🌟
@Tanbiholomah
❇️ عدم امکان اثبات قتل (۱)
📝 ردیه بر ادعای سروش محلاتی
🖋 محمد متقیان تبریزی
🔸 آقای سروش محلاتی، ناظر بر حادثهای که در کشور اتفاق افتاد (فوت خانم مهسا امینی)، به دو روایت و یک قول فقهی استناد کرده و موضوع «قتل» آن خانم را منتفی نمیداند.
🔹 کوتاه، درباره آن دو روایت و قول فقهی، نکاتی تقدیم میگردد:
1⃣ آقای سروش محلاتی، ابتدا سعی میکند با استناد به روایتی، پلیس را ضامن جان آن فرد معرفی نماید.
برای اثبات ضمان به روایت عَمْرِو بْنِ أَبِي المِقْدامِ استناد میکند که بخشی از مضمون آن مورد استدلال فقها قرار گرفته:
«...قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص كُلُّ مَنْ طَرَقَ رَجُلًا بِاللَّيْلِ فَأَخْرَجَهُ مِنْ مَنْزِلِهِ فَهُوَ لَهُ ضَامِنٌ إِلَّا أَنْ يُقِيمَ الْبَيِّنَةَ أَنَّهُ قَدْ رَدَّهُ إِلَى مَنْزِلِه...» ( الكافي (ط - الإسلامية)، ج ۷، ص ۲۸۷)
🔺 در دلالت این روایت، بر ضمان نیروی انتظامی به مثابه مجری قانون و تطبیق آن بر حادثه مذکور، اشکالاتی است که گفته میشود:
➖ موضوع روایت «اخراج الرجل باللیل» است و «لیلیت» در مسئولیت فرد و ضمان او در قبال سلامتی شخص خارج، دخالت دارد و به قول علامه حلی، همین قید، موضع اتهام نسبت به شخص مُخرِج است. (مختلف الشیعة، ج ۹، ص ۳۵۶) و این در حالی است که، در حادثه مذکور، شخص نه در شب بلکه در روز و در انظار عموم، و نه از خانهاش بلکه از خانوادهاش جدا شده و به مقر پلیس هدایت میشود.
➖ همچنین در موضوع آمده: «کل من» که شبهه میشود «عموم» این تعبیر، هر فردی و هر منصبی را شامل میشود حتی حاکم شرع یا مأمور اجرای حکم شرعی را!! درحالی که، نظر مشهور فقها این است که، اگر حاکم کسی را تعزیر کند یا اقامه حد بر او نماید و او جانش را از دست بدهد، حاکم ضامن نیست. (فقه الحدود و التعزيرات، ج ۲، ص ۶۹۲)
یکی از روایاتی که از این نظر مشهور پشتیبانی میکند، صحیحه ابی الصباح الکنانی است:
«عن أبي عبد اللّه عليه السلام، في حديث قال: «سألته عن رجل قتله القصاص، له دية؟ فقال: لو كان ذلك لم يقتصّ من أحد، و قال: من قتله الحدّ فلا دية له» (الكافي (ط - الإسلامية)، ج ۷، ص ۲۹۰)
👈🏻 با این وصف، معلوم میشود که نیروی انتظامی، از دلالت روایت بالتخصیص بیرون بوده، و امکان تطبیق روایت نیز بر حادثه مورد نظر، با توجه به قید «اخراج باللیل»، وجود ندارد.
2⃣ آقای سروش محلاتی، در مرحله بعد، برای اثبات ضمان بر عهدهی حاکم، به روایتی دیگر استناد کرده که درباره قضاوت خلیفه ثانی است؛ یعقوب بن سالم از امام صادق سلام الله علیه نقل میکند:
«قَالَ: كَانَتِ امْرَأَةٌ بِالْمَدِينَةِ تُؤْتَى فَبَلَغَ ذَلِكَ عُمَرَ فَبَعَثَ إِلَيْهَا فَرَوَّعَهَا وَ أَمَرَ أَنْ يُجَاءَ بِهَا إِلَيْهِ فَفَزِعَتِ الْمَرْأَةُ فَأَخَذَهَا الطَّلْقُ فَانْطَلَقَتْ إِلَى بَعْضِ الدُّورِ فَوَلَدَتْ غُلَاماً فَاسْتَهَلَّ الْغُلَامُ ثُمَّ مَاتَ فَدَخَلَ عَلَيْهِ مِنْ رَوْعَةِ الْمَرْأَةِ وَ مِنْ مَوْتِ الْغُلَامِ مَا شَاءَ اللَّهُ فَقَالَ لَهُ بَعْضُ جُلَسَائِهِ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ مَا عَلَيْكَ مِنْ هَذَا شَيْءٌ وَ قَالَ بَعْضُهُمْ وَ مَا هَذَا قَالَ سَلُوا أَبَا الْحَسَنِ فَقَالَ لَهُمْ أَبُو الْحَسَنِ ع لَئِنْ كُنْتُمُ اجْتَهَدْتُمْ مَا أَصَبْتُمْ وَ لَئِنْ كُنْتُمْ قُلْتُمْ بِرَأْيِكُمْ لَقَدْ أَخْطَأْتُمْ ثُمَّ قَالَ عَلَيْكَ دِيَةُ الصَّبِيِّ.»( الكافي (ط - الإسلامية)، ج ۷، ص ۳۷۴)
👈🏻 باوجود موثقه بودن روایت، نمیتوان به آن استناد کرد، چرا که، روایت مذکور، قضیه خارجیه بوده و هیچ بیان قاعدهای ندارد و «مفتی به» اصحاب هم نبوده، و برخلاف روایات و قاعده عدم ضمان حاکم است.
علاوه اینکه، موضوع روایت دیهی صبی است؛ نه دیهی خود مجرم؛ لذا استفادهی حکم ضمان نسبت به خود مجرم از این روایت بلاوجه است.
📌 ادامه دارد...
#ضمان_حاکم
#ردیه_بر_سروش_محلاتی
@Tanbiholomah