eitaa logo
📖 ترنم وحی 📖
156 دنبال‌کننده
0 عکس
146 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
࿐᪥✧﷽ ✧᪥࿐ 🔎ملاک های انتخاب درست از دیدگاه قرآن کریم 1⃣- ایمان ▫️اولین شاخصه ای که در قرآن برای افراد صالح ذکر شده است مؤمن بودن شخص است. 📌 ایمان به مرکز و قلب هستی باعث می شود تا شخص در مسیر اجرای دستورات الهی گام بردارد و برای پیاده کردن آن در جامعه اسلامی تلاش کند. ▫️این ویژگی آنقدر مهم است که قرآن می فرماید: 📖 «افمن کان مؤمناً کمن کان فاسقاً» سجده/18 آیا شخص مؤمن و شخص فاسق با هم برابر هستند؟!  🌷هدیه به لبخند (عج) 📌حسین ابراهیم نژاد 📖 🗳 @Tarannome_Vahy °❈※☆═🎶═☆※❈°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
࿐᪥✧﷽ ✧᪥࿐ 📖۹ 🔻بررسی اجمالی جزء 2 از آیه 142 سوره بقره تا 155 1-تسلیم حکم خدا بودن از ویژگی های یک مومن است. ایجاد شبهه در قابل سوال صفت بی خردان است .(آیه 142) 2-شرافت و زیبائى در آن است که چیزى از افراط و تفریط دور باشد و در حد اعتدال قرار گیرد.امت اسلامی یک امت میانه رو است . 3-رو کردن به کعبه، شرط صحت اصل نماز است، از این‏رو اختصاصی به پیامبر گرامی(صلّی الله علیه وآله وسلّم) ندارد و شامل همه نمازگزاران در همه اعصار می‌شود. 4-تمرد از حکم الهی موجب قرار گرفتن در صف ستمکاران میشود. 5-شک در حکم الهی جایز نیست. 6-مومن تنها از خدا می ترسد(ایه 150) 7- به یاد خدا بودن، مایه جلب رضایت و توجّه خاص خداوند است. 7-1 هیچ بنده ‏ای خداوند را در میانه جمعی از مردم یاد نمی ‏کند مگر آنکه خداوند او را در میان جمعی از ملائکه یاد می ‏کند». امام صادق (علیه السلام ) 7-2 پروردگارعالم فرمودند : ای فرزند آدم، مرا در دلت یاد کن تا تو را یاد کنم. ای فرزند آدم، مرا در خلوت یاد کن تا در خلوت یادت کنم و در میان جمع یادم کن تا در میان جمعیت یادت کنم. امام صادق(علیه السلام ) 7-3 کسیکه مشغول به ذکر من باشد و ذکرم او را از درخواست حاجتش باز دارد، من به او بهتر از آنچه بخواهد می دهم». امام صادق علیه السلام 8-شکیبایی و بر پا داشتن نماز دو اهرم پیروزی در برابر مشکلات. 9- شهیدان از حیات ویژه برخوردارند و اندیشه ها، از درک زنده بودن شهیدان ناتوان است. 10-آزمودن مؤمنان از سنّتهاى حتمى خداوند است. 10-1 سوال شد : صابران چه کسانى هستند؟ رسول اکرم فرمودند : کسانى که بر اطاعت خدا صبر مى نمایند و از گناهان دورى کرده اند، کسانى که روزى پاکیزه کسب کرده و در انفاق میانه رو هستند و زیادى درآمد خود را انفاق نموده اند، پس آنان رستگار گشته اند. دعا : پروردگارا ما را از رستگاران قرار بده. دل نوشته : آورده اند که در هنگام دعا از خدایتان کم نخواهید . که کم و زیاد برای ما معنا دارد و نزد قدرت بیکران الهی زیاد و کم معنا ندارد.  🌷هدیه به لبخند (عج) 📖 @Tarannome_Vahy °❈※☆═🎶═☆※❈°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
࿐᪥✧﷽ ✧᪥࿐ 📗 🔻« ٢٢»: ⁉️آيا در اسلام اول بودن و سابقه داشتن ارزشى دارد؟ 🔻: در قرآن براى آغاز كار و آغازگران و اولين‌ها حسابى باز شده است،از جمله: ▫️اولين خانه عبادت در كره زمين،كعبه است: 📖«انّ‌ اوّل بيت وُضع للنّاس» ١ ▫️اولين مسجدى كه بر اساس تقوا ساخته شد،مسجد قباست: 📖«لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ‌ عَلَى التَّقْوى‌ مِنْ‌ أَوَّلِ‌ يَوْمٍ‌» ٢ ▫️در ميان ياران پيامبر نيز حساب كسانى كه سابقه ايمان يا انفاق و ايثارگرى داشته‌اند،از ديگران جداست. 📖 «اَلسّابِقُونَ‌ السّابِقُونَ‌ أُولئِكَ‌ الْمُقَرَّبُونَ‌»۳، 📖«وَ السّابِقُونَ‌ الْأَوَّلُونَ‌ مِنَ‌ الْمُهاجِرِينَ‌ وَ الْأَنْصارِ»۴ ▫️حساب كسانى كه قبل از فتح مكّه انفاق كردند با كسانى كه بعد از پيروزى اسلام حمايت كردند،جداست. 📖«لا يَسْتَوِي مِنْكُمْ‌ مَنْ‌ أَنْفَقَ‌ مِنْ‌ قَبْلِ‌ الْفَتْحِ‌ وَ قاتَلَ‌...» ۵ ✨انبيا به مردم مى‌گفتند: «أَنَا أَوَّلُ‌ الْمُسْلِمِينَ‌» ۶، «أَنَا أَوَّلُ‌ الْمُؤْمِنِينَ‌» ۷ ➖همان گونه كه اول بودن در خط‍‌ انحراف،منفى است. 📖 «وَ لا تَكُونُوا أَوَّلَ‌ كافِرٍ بِهِ‌» ۸ ▫️بر اساس روايات،اولين مردى كه به پيامبر اسلام،ايمان آورد حضرت على عليه السلام و اولين زنى كه به آن حضرت ايمان آورد،حضرت خديجه بود. ▫️در تاريخ مى‌خوانيم كه براى كندن خندق در جنگ احزاب، اولين كلنگ را پيامبراكرم صلى الله عليه و آله به زمين زد. 🔺چنانكه در روايات به ما سفارش شده كه آغاز هر كارى با نام خدا باشد،و اولين بارى كه ماه‌نو و جديد را در آسمان ديديد،دعا كنيد. 🌷هدیه به لبخند(عج) 🔻پی نوشت: (۱).آل عمران،۹۶ / (۲).توبه،۱۰۸ (۳).واقعه،۱۰ / (۴).توبه،۱۰۰ (۵).حدید،۱۰ / (۶).انعام،۱۶۳ (۷).اعراف ،۱۴۳ / (۸).بقره،۴۱ 📌حجت الاسلام 📖 @Tarannome_Vahy °❈※☆═🎶═☆※❈°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
࿐᪥✧﷽ ✧᪥࿐ 🔎ملاک های انتخاب درست از دیدگاه قرآن کریم 2⃣- تقوا ▫️فردی که منصب مهمی را عهده دار می شود باید متقی و خداترس باشد تا این جایگاه را جولانگاه منافع شخصی، حزبی، گروهی و فامیلی نکند. 📌و این مقام را وسیله ای برای رسیدن به رحمت الهی و خدمت خالصانه به خلق خدا بداند و در این جهت گام بردارد. ▫️ در این مورد قرآن کریم می فرماید: 📖«ان اکرمکم عندالله اتقکم» حجرات /13. کریم ترین و بزرگوارترین شما نزد خداوند متعال باتقواترین شماست!  🌷هدیه به لبخند (عج) 📌حسین ابراهیم نژاد 📖 🗳 @Tarannome_Vahy °❈※☆═🎶═☆※❈°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
23.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥✧﷽ ✧᪥࿐ 🎞 🔺ترجمه و توضیح کوتاه تصویری صفحه129 معنی لغات و کلمات + شرح کوتاه صوتی و تصویری 🔻 قرآن کریم و آیات 9 تا 18 انعام 📌 📖 @Tarannome_Vahy °❈※☆═🎶═☆※❈°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
࿐᪥✧﷽ ✧᪥࿐ 🔖🔎 🔻 📖«فَإِذا قَضَيْتُمُ الصَّلاۀَ فَاذْكُرُوا اللهَ قِياماً وَ قُعُوداً وَ عَلی جُنُوبِكُم» (۱۰۳/نساء) ✨ خداوند از مسلمانان می‌خواهد که بعد از اتمام نماز، آثار نماز را در وجود خود حفظ کنند و در هر حالی به ذکر الهی مشغول باشند : 📖 «فَإِذا قَضَيْتُمُ الصَّلاۀَ فَاذْكُرُوا اللهَ قِياماً وَ قُعُوداً وَ عَلی جُنُوبِكُم» ◽️این ذکر، ذکر قلبی و درونی است که زبان نیز با آن همراهی می‌کند. جایگاه اصلی ذکر الهی، اندیشه و قلب آدمی است که در اعمال آدمی نیز باید نشان داده شود. اگر آدمی هنگام تعامل با مردم رضای خداوند را در نظر داشته باشد و قلم و قدم او بر مجرای رضایت پروردگار بگردد و بجنبد، ذکر الهی در درون و بیرون و وجود او متجلّی شده است. ◽️علاوه بر این، خشوع درونی و بیرونی از آثار ذکر الهی است. خشوع و خشیت در پیشگاه خداوند، مراحل و مراتبی دارد. 1⃣ مرتبۀ اول، خشوع زاهدان است که از خوف و ترسِ ذاکر از مقام شامخ ربوبی برمی‌خیزد. 2⃣ مرتبۀ دوم، خشوع متقین است که از احترام و تعظیم الهی ناشی می‌شود. هنگامی که متقی، کبریایی و جلال و عظمت خداوند را مشاهده می‌کند، جز حمد بر زبانش جاری نمی‌شود و با همۀ وجود در برابر حضرت ذی الجلال خضوع و خشوع می‌کند. 3⃣ مرتبه سوم که مرتبۀ والاتر، خشوع مقرّبان است. در این مرتبه انسانِ ذاکر در پوست خود نمی‌گنجد و مرغ جانش هر لحظه از قفسِ تن در تقلای پرواز است. ذاکرِ خاشع در این مرتبه در برابر جلالت و مهابت حضرت حق آن چنان به وجد می‌آید که اشتیاق ملاقات و مواجهه با خداوند تمام وجودش را از او باز می‌ستاند. 4⃣ مرتبه چهارم و آخرین مرتبه، ذاکر به مقام جمع‌الجمع می‌رسد و خشوعش هم خشوع زهد است و هم خشوع تقوا و هم خشوع قرب. این مقام از آنِ انبیا و اولیای الهی است. @Tarannome_Vahy °❈※☆═🎶═☆※❈°